Sims 4 Játéktipp

Sims 4 Dine Out – Mindent az Éttermekről

A Dine Out játékcsomag segítségével szomszédságaidat éttermekkel teheted még színesebbé, ahol simjeid elkölthetnek egy kellemes ebédet családjukkal, vagy randevút szervezhetnek kiszemeltjükkel. Nem csak vendégként vehetsz részt az éttermek életében: saját vállalkozásod is elindíthatod! Simednek ráadásul nem is kell az étterem telkén lennie az üzemeltetéshez, így passzív jövedelemre tehetsz szert! Lássuk is, mi mindent tartogat pontosan nekünk ez a kiegészítő!

Étterem telektípus

A Dine Out játékcsomaggal megérkezett a Sims 4-be az étterem típusú telek. Ha olyan korábbi játékállást töltesz be, ahol még nincs elhelyezve étterem, a játék felajánlja, hogy elhelyezz egy éttermet, mielőtt folytatnád a játékot. Ha nem szeretnél ezzel foglalkozni, nyugodtan lépj ki erről az oldalról: a későbbiekben bármikor lehelyezheted az előre elkészített éttermeket a galériából.

Fontos megemlíteni, hogy ez a telektípus független a játék többi csomagjától, így például a Get Together kiegészítővel érkező bárok és kávézók nem fognak átváltozni étterem típusú telekké, és üzemelni sem úgy fognak, mint az éttermek.

A kiegészítővel összesen 6 különböző gyári éttermet kapunk.

A Falat Napos Oldala / Sunny Side Up Diner

  • telek mérete: 30 x 20
  • telek ára: §46,436

A nap összes étkezése a legfontosabb, főleg, ha nálunk fogyasztod el őket!

Hogan Burger Bárja / Hogan’s Burger Bar

  • telek mérete: 30 x 20
  • telek ára: §28,596

Egy étterem, amely a BBQ piknik ötlete köré épült – leszámítva persze a hangyákat. Ezt a helyet keresed, ha úgy érzed, kültéren szeretnél étkezni, ráadásul mi lehetne csábítóbb a hús, sajt és szénhidrát kombinációjánál? Tedd össze ezt mind, és a környék legjobb éttermét kapod eredményül!

Merülő Pelikán / The Diving Pelican

  • telek mérete: 30 x 20
  • telek ára: §87,592

Érezd a sós levegő illatát, mintha te is egy zsákmányra leső pelikán lennél, érezd a tenger zúgását… na jó, talán nem a tenger zúgását, és nem is kell a víz alá buknod, hogy kedvenc fogásaidból falatozhass, ha a Merülő Pelikán éttermet választod! Tengerszint feletti tengeri herkentyűk a nagyközönségnek… és talán a kelleténél kicsit nagyobb szalvéták, csak a biztonság kedvéért.

L’attente Bistro

  • telek mérete: 30 x 20
  • telek ára: §75,840

Órákon át hajlandó leszel sorban állni ennek az étteremnek a kapujában, csak hogy a város legfinomabb fogásait megízlelhesd. Hogy milyen finomságokat tartogat ez az étterem? Fogalmunk sincs, még mi is csak a sorunkat várjuk!

Villa Bovine

  • telek mérete: 30 x 20
  • telek ára: §71,674

Hozzáértően és tökéletesen elkészített olasz remekművek minden nap! Élvezd ki az ízletes tésztaságokat, vagy egy szép szaftos sztéket. A lényeg, hogy hozd magaddal az étvágyadat, mert arra biztosan szükséged lesz!

Chez Llama

  • telek mérete: 30 x 20
  • telek ára: §112,347

Vedd ki a részed a tudományból, és tapasztald meg a Chez Llama étterem kísérleti fogásait! Ha kicsit sem úgy néz ki, mint amit gondoltál, hogy rendeltél, akkor az minden bizonnyal egy sikeres és ízletes étel lehet! Tessék? Pánikra semmi ok, csak ehető dolgokat szolgálnak fel!

 

Ha az előre elkészített épületek nem nyernék el a tetszésed, és eredeti a játékod, érdemes lehet szétnézni a többi játékos alkotásai között, ugyanis számtalan étterem került fel a galériába! Ha azonban szereted a saját utadat járni, és mindent személyre szabni, te is elkészítheted álmaid éttermét! Természetesen, ha nem akarsz MINDENT te magad összerakni, használhatod a kiegészítővel érkező lehelyezhető szobákat, amelyekből összelegózhatod a neked tetsző éttermet.

Saját éttermed megépítése

Mielőtt üzemelni kezdhetnéd életed első étkezdéjét, természetesen szert kell tenned egyre. Mint a legtöbb vállalkozás azonban, ez is nagy induló tőkét igényel, mielőtt behozná az árát, szóval simednek érdemes először más pénzszerzési módokhoz folyamodnia.

Ha csalás nélkül szeretnéd birtokba venni az éttermedet, érdemes inkább sajátot építened, ugyanis a galériából letölthető, mások által létrehozott épületek valószínűleg nem a gazdaságosság jegyében épültek. De még ha saját építésű étterembe is fognál, akkor is javasolt legalább 12.000-15.000 simoleont összegyűjtened, mivel az alkalmazottak és a kezdeti kiadások is igen borsos árral járnak. Igaz, ezeken nem, de magán az épületen lehet spórolni, így lássuk is, mi minden kell ahhoz, hogy egy telek üzemképes étteremmé válhasson!

Érdemes kicsiben kezdeni a vállalkozást, egy apró kajáldával, hogy majd később ezt eladva egyre nagyobb és szebb éttermekre tehess szert. Ráadásul simed nem csak egy éttermet birtokolhat a városban, így akár egy egész láncot is kiépíthetsz, mindezt azonban kicsiben kell kezdened.

  1. Kiválasztott étterem
  2. Háztartás birtokában lévő éttermek
  3. Új étterem vásárlása

Először is élő módban kattints a képernyő jobb alsó sarkában lévő kassza ikonra, majd válaszd az Étterem vásárlása/Buy a Restaurant opciót. (Ugyanezt az interakciót telefonon keresztül is elérheted). Ezután lehetőséged nyílik a kívánt telek kiválasztására, majd a felugró ablakban eldöntheted, mekkora összeget szánsz az étterem felhúzására. A játék alapból 10.000 simoleont ajánl fel, de érdemes a korábban említett 15.000 simoleonos összeget rááldozni az étterem megalapozására.

Az étterem tulajdonosa a játék során bármikor dönthet arról, hogy mikor és mekkora összeget mozgat az étterem és a háztartás kasszája közt, így ha az étterem építése közben elfogyna a pénzed, visszatérhetsz a családodhoz élő módba, hogy szerezz még egy kis bevételt, mielőtt folytatnád az építkezést. Az étterem telkén építés módban is tudsz pénzt átutalni az étteremhez, ha a képernyő bal alsó sarkánál lévő ikonra kattintasz.

Ahhoz, hogy éttermed üzemképessé váljon, a következő dolgokat kell beszerezned:

  • 1 WC
  • 1 mosdó
  • 4 étkezéshez használható hely (asztalok, bárok székekkel)
  • 1 séf állomás
  • 1 pincér állomás
  • 1 fogadó állomás
  • 1 mosogatógép (javasolt)

Asztalok

A Dine Out kiegészítővel bokszok érkeztek a játékba, amelyek elhelyezése trükkös lehet. Egy boksz legfeljebb négy sim leültetésére alkalmas. A sarokbokszhoz egy 1×1-es asztal, míg az egyenes bokszokhoz egy 2×1-es asztal szükséges, hogy működőképesek legyenek.

Ha nem sikerülne az asztalt és a boxot összeraknod egymáshoz, próbáld előbb az asztalt lerakni, majd utána mellé helyezni a box üléseit! Ha pedig két egymással szembeni boxot akarsz lehelyezni egyazon asztalhoz, akkor először az egyik ülést helyezd le, majd hozzá illeszkedve az asztalt, végül pedig a második ülést. Ezután már az asztalt megfogva mozgathatod az egész szettet!

Fontos tudnod, hogy a látogatók nagyjából kétharmada csak egy-két simből áll, míg a nagycsaládos csoportok sokkalta ritkábbak. Ezt érdemes észben tartani ahhoz, hogy megfelelő számú kis- és nagy kapacitású asztalt helyezz el.

Az asztalok és ülőhelyek elhelyezésénél azt is érdemes szem előtt tartanod, hogy a szakács(ok) és a pincér(ek) mekkora tömeget tudnak hatékonyan kiszolgálni. Kezdő pincérek esetén érdemes nagyjából 4-5 asztallal számolnod csupán pincérenként, hogy a kiszolgálás flottul mehessen, és ne vágd magad alatt a fát már induláskor. Míg a pincérek esetében az asztalok száma a mérvadó (egy asztaltársaságot egyszerre szolgálnak ki), addig a szakácsoknál az ülőhelyek számára kell ügyelned, ugyanis ők minden fogást külön készítenek el, így őket a túl sok vendég tudja túlhajszolni.

 

Fogadó állomás

A fogadó állomásnál álldogáló sim dolga az, hogy a megérkező vendégeket egy üres helyre kísérje. Célszerű hát a bejárat közelében elhelyezned ezt a tárgyat, hogy a leghatékonyabban tudja ellátni a feladatát.

 

Pincér állomás

A pincér állomást – ahogy a neve is sugallja – a pincérek használják. Többek között innen hozzák az étlapokat a vendégek számára, így érdemes ezt az asztalokhoz közel elhelyezned.

Séf állomás

Az étteremhez szükséges berendezések közül ez a legdrágább: összesen 3.300 simoleont kell rááldoznod. A játékban ebből kétfélét találhatsz meg.

Az egyiket egy falhoz kell elhelyezned, és az állomás egy ablakkal nyílik majd a konyhából a fal másik oldalára. Az ablakon keresztül a pincérek el tudják venni az elkészült ételeket, valamint a menedzser is tud beszélni itt a szakáccsal.

A második típus elhelyezéséhez nem szükséges fal, itt csupán arra kell ügyelned, hogy a tányéros része legyen a pincérekhez közel, ugyanis itt veszik majd át az ételt.

A séf állomást otthonodban is elhelyezheted, majd rákattintva összesen §800 áron felbérelhetsz egy mesterséfet, aki otthonodban készíti el neked kedvenc fogásaid – egy limitált étlapról választva. Az előbb említett árért összesen egy 4 órás műszakot vásárolsz meg, ami alatt a séf rendelkezésedre áll.

Fontos megjegyezni, hogy az étterem konyhájának üzemeléséhez kizárólag a séf állomásra lesz szükséged, tehát sem további sütők, sem hűtők elhelyezése nem szükséges.

Mosogatógép

Ez a berendezés nem kötelező része az étteremnek, azonban sokkal hatékonyabbá teszi a működést, mint ha valaki kézzel mosogatna el mindent. A pincérek dolga leszedni az asztalt, így pedig ők állnak neki mosogatni is, azt pedig már mindenki megtapasztalhatta, hogy a simek gyakran részesítik előnyben erre a célra a wc-ben található mosdókagylót. Ez nem kívánt következményekkel járna, így javasolt beruháznod egy mosogatógépre, amit egyébként hatékonysági okokból érdemes az asztalokhoz minél közelebb elhelyezned, hogy a pincérek gyorsan megszabadulhassanak a mosatlantól.

Új, kombinálható dekorációk

A Dine Out kiegészítővel új, kombinálható dekorációk érkeztek, amelyek éttermed arculatának személyre szabásában segíthetnek. Az így összerakható szettek két fő komponensből állnak: egy üres táblából, és a rá helyezett díszítőelemekből. A táblák között különböző pozíciójúakat találunk: van, amelyik falra szerelhető, van, amelyik a földön áll, és ha lehelyezzük őket, úgy viselkednek, mint egy “tároló”, amire a fali díszek közül kedvedre helyezhetsz el dekorációkat, akárcsak egy falszakaszon.

Éttermed beállításai

  • Építés módban ugyanúgy tudod átnevezni éttermedet, mint bármelyik telekkel tennéd: a név mezőbe kattintva már át is írhatod tetszésed szerint!

  • Ezen kívül a jobb felső sarokban a fogaskerék lenyitása után testre tudod szabni a menüt (1), az alkalmazottak öltözékét (2), valamint az előírt viseletet a vendégek számára (3). Ezek az opciók arra hasznosak, hogy akkor is hatással lehess egy étterem működésére, ha nem te magad irányítod azt, csak vendégként látogatsz el oda.

Éttermek látogatása

Simed nem csak vezetheti, hanem természetesen látogathatja is az éttermeket. Ebben az esetben persze nem szükséges az étterem telkének árával foglalkoznod, ez ugyanis nem lesz hatással arra, hogy milyen drágán tudsz majd ott étkezni. Ahhoz, hogy a menedzseri pozícióhoz jobban megérthessük az étkezések menetét, lássuk először, miket tudnak csinálni a simek egy-egy látogatás alkalmával!

A simek nem igényelnek különösebb indokot, hogy étterembe menjenek, de persze az sem baj, ha van valamilyen alkalom. Simedet barátai rendszeresen bombázzák majd olyan üzenetekkel, amik étterembe invitálnak, a nap bármelyik szakában, az épp aktuális étkezésre.

A simek új hangulatmódosítókat kaphatnak, miközben idejüket a város egy-egy éttermében töltik. A leggyakrabban a +2 Boldogságot adó Étteremben Reggelizik/Ebédel/Vacsorázik (Out to Breakfast/Lunch/Dinner) jelzőkkel találkozhatunk, de az is előfordulhat, hogy simed +2 Kínos hangulatot kap, ha például alulöltözöttnek érzi magát egy elegáns étteremhez.

Kétféle közösségi eseményt is szervezhetsz éttermekbe: szülinapokat és randikat. Ezek az alkalmak további hangulatjelzőket oldhatnak fel, például +2 Flört hangulatot kapnak azok a simek, akik valaki különlegessel töltik el idejüket az étteremben.

Az étkezés menete

Mikor simed megérkezik egy étterembe, először is asztalt kell szereznie. Ehhez kattints a fogadó állomásra, és válaszd a Kérjen asztalt/Request Table opciót. Rövid várakozás után, ha van szabad asztal az étteremben, az ültető elkísér egy asztalhoz. Ha célzottan szeretnél asztalt választani, akkor kattints a kívánt asztalra, és ott válaszd ki a Kérjen asztalt opciót, így ebben az esetben simed oda lesz ültetve. A simeddel egy társaságban lévő összes sim ugyanahhoz az asztalhoz lesz leültetve.

Az asztal elfoglalása után több opció közül választhatsz, ha az asztalra kattintasz:

  • Hagyja el az asztalt / Give Up Table: ezzel az interakcióval simed otthagyja az asztalát, átadva helyét a várakozóknak.
  • Kérjen asztalt / Request Table: új asztalt kérhetsz, ha esetleg mégis máshová szeretnél ülni.
  • Rajzoljon az alátétre / Draw on Placemat: ha simeid nem tudnak mit kezdeni magukkal várakozás közben, válaszd ezt az interakciót, hogy elüssék az időt. Ez az időtöltés nagyon hasznos, mert növeli a festés és kreativitás jártasságokat, ráadásul különféle rajzokat eltérő minőségben kaphatsz eredményül, amik simed eszköztárába kerülnek, és otthon akár ki is rakhatsz a falra! Mindezek mellett a rajz elkészültével simed +1 Inspirált hangulatjelzőt kap.

  • Rendeljen az asztalnak / Order for Table: ezt az opciót válaszd, ha készen állsz a rendelésed feladására. Felugrik az étlap menü, ahol összesen egy ételt és egy italt választhatsz simenként, rendelésenként. Az étkezés során több rendelést is leadhatsz, így nem kell félned, hogy lemaradsz a desszertről!
  • Hozzák ki a tortát / Bring Out Cake: az étkezés során bármikor kérheted, hogy a hatféle torta közül hozzanak ki egyet az asztalodhoz. A tortát használhatod szülinap, vagy házasság megünneplésére, de simán meg is eheted minden további felhajtás nélkül.

Az étteremben töltött idő alatt a simek sokféle hangulatmódosítót kaphatnak az elfogyasztott fogások, valamint az étkezés hangulata alapján. Ha szeretnéd kifejezni a személyzet számára is, milyen jól (vagy épp rosszul) érzed magad, használd az új Étterem / Restaurant interakciós csoportot a pincéreken, vagy magán a szakácson, hogy Méltasd (Compliment) vagy Sértegesd (Insult) a séfet.

További új lehetőség, hogy ha egy szerelmes pár helyet foglal egy box egyazon oldalán, használhatják az Etesse meg egy falattal / Feed a Bite romantikus interakciót egymáson.

Ételmérgezés

Nem minden falat után fogod megnyalni mind a tíz ujjad. Előfordul, hogy a simek ételmérgezést kaphatnak az étteremben elfogyasztott fogástól. Ezt az állapotot az Ételmérgezést kapott / Food Poisoned nevű hangulatmódosító jelzi a játékban, és gyakori öklendezést, valamint a mellékhelyiség rendszeres felkeresését vonja maga után, ami több órán át eltarthat.

Mialatt a hangulatjelző érvényben van, a sim használhatja a telefonját arra, hogy feljelentse az éttermet (Report Food Poisoning). Az eset után simed valamilyen kárpótlásra számíthat az étterem részéről.

Szerencsére az ételmérgezés a játékban nem olyan veszélyes, hogy megölhesse simjeidet, így minden esetben jobban lesznek egy idő után. Mikor letelik az ételmérgezéshez tartozó hangulatjelző, egy másikat kap helyette a sim 24 órán át: a Túlélt egy ételmérgezést / Survived Food Poisoning módosítót. Mialatt ez a jelző érvényben van, simed felvághat más simeknek hőstettéről a Brag opciót választva.

Kísérleti konyha

A kísérleti konyhához tartozó ételek egy újfajta receptkategóriába tartoznak, amiket az éttermekben, valamint az otthoni séf állomáson érhetsz el. Ezeket az ételeket azokban az éttermekben érheted el, amelyek kitűzték őket étlapjukra, alapból azonban te magad nem tudod őket elkészíteni.

Ezek a receptek úgy működnek, mint egy jártasság: simednek ennie kell egy adott ételből, hogy kitanulhassa annak elkészítését otthon is. Azok a simek, akiknek a főzés jártassága 5-ös, vagy annál magasabb szintű, első fogyasztás után meg is tanulják az adott ételkülönlegességhez tartozó receptet. Az ennél alacsonyabb jártasságú simek nem tudják megtanulni ezeket az ételeket, így érdemes előbb kiképezned őket főzésből, mielőtt belevetnék magukat az éttermek menüjébe, hogy összegyűjthessék mind a 20 különböző receptet!

A kísérleti ételek ezen felül egy gyűjteményt is képeznek: összesen 20 fotóból álló sorozatot készíthetsz el, ha mindegyikről képet kattintasz a Take Photo of Experimental Food interakcióval. A kép simed eszköztárába kerül a fotózást követően, ráadásul a kép elkészítése a sim gourmet főzés jártasságát is fejleszti. Ha kulináris körutad emlékeit nem akarod kirakni házad falaira emlékül, el is adhatod őket, darabonként §10 simoleonért.

A fotózás a kiegészítővel érkező Simstagram platformon át történik, így az elkészült alkotások hashtagekben sem szűkölhetnek. Az alkalmazás segítségével ráadásul meg is oszthatod a képeket simed mobiltelefonján keresztül!

A kísérleti konyha ételeit megtalálod éttermed saját étlapjának lehetőségei között is, illetve, ha nem akarsz étteremvezetőként közeledni a témához, a Chéz Llama gyári étterem étlapjára ez a 20 fogás van kitűzve, így új fogásokra éhező simednek oda érdemes ellátogatnia.

Étel Fotó Név Leírás
Vanília Kagylók Csoki Kaviárral / Vanilla Sea Shells and Chocolate Caviar Az ízek tökéletes találkozása. #TeamVanília #TeamCsoki
Fél-szilárd Cékla-tészta / Semi-Firm Beet Noodles Az al dentén kicsit túl, de a vegák számára tökéletes. #Verhetetlen
Üveges Bambusz Tekercs / Glazed Heirloom Bamboo Roll Kellemesen messze áll a nyers bambusz ízétől. Talán túlságosan is messze a lelkemben élő pandának. #Pandasztikus
Kristályos Kakaó Kockák / Crystallized Coco Blocks Csábító, hogy nekiállj építeni belőlük. Ne felejtsd el megkóstolni sem! #JátszomAzÉtellel
Kockázott Ahi és Vega Wasabi Mátrix / Cubed Ahi with Veggie Wasabi Matrix A séf tisztelgése a tonhal áramvonalas teste előtt. #FanTONsztikus
Sistergő Marhaszegy Keserű Lóhere Salátán / Sizzled Brisket over Sour Clover Salad Az utolsó falatig sistergős. #SzerencsésÍzek
Dzsungel Moha Tojás Levendula Fürtökkel / Jungle Moss Egg with Lavender Wisps A szükségtelen pára és bogarak nélkül tálalva. #KulinárisKaland
Kézműves Hal-hármas / Artisan Fish Trio Friss mintavétel a tenger legüdítőbb halaiból. #HalatAdokÉrte
Tigrisgarnéla Füstölt Harmatcsepp Levesben / Tiger Shrimp in Smoked Dewdrop Broth Az ízletes garnélák szinte már kiugranak a levesből, hogy megtámadják az ízlelőbimbókat. #ÍzekreVadászva
Gyümölcszselé Gömbök Habfészekben / Spherized Fruit Gel in Foam Nest A zselégömbök gyümölcsös ízét tökéletesen kiegyensúlyozza a könnyed hab. #Gömbölyödöm
Méhsejtes Zöldségkelyhek / Honeycomb Garden Vegetable Cups Ízletes kelyhek a zöldségek csodájával telve, minden harapásból a kert íze köszön vissza. #KérekMéh
Jégheggyel Fagyasztott Jégsaláta / Glacier Infused Iceberg Lettuce Vigyázat, agyfagyást okozhat! #JégHegyElőttünk
Rusztikus Pástétom Érlelt Lével Permetezve / Rustic Pâté Drizzled in Aged Jus Egyetlen harapás vidéki nyaralásra viszi az érzékeid! #PástétomNyomNyom
 Sózott Húshasábok Erdei Fatálon / Cured Meat Crisps on Reclaimed Forest Wood A sózással bezárt ízek a húsban minden harapással kitörnek. #KörnyezetBarát
Zamatos Szerelmes Bacon-szirmok / Savory Bacon Love Petals Ennek a fogásnak hála újra szerelmes leszel a baconbe! #RoppanóRomantika
Űrtaco Gyöngyös Tojás Töltettel / Space Taco with Pearled Egg Core Egy nagy adag fagyasztott-szárított ételt birtokló asztronauta receptje alapján. #ŰrMértéktelenül
Szabadtartású Sixam-Árokszörny / Free Range Sixam Pit Beast A tapadókorongok ragacsos gyönyöröket tartogatnak! #FaljVagyFelfal
Mézes Ízvilágú Gyümölcsös Húscsemege / Honeyed World Fruit Charcuterie A méz és a gyümölcsök a legjobb kombináció, ha a vékonyra szelt hús ízét igazán ki akarod hozni. #PengeVékonySzeletek
Függőleges Bogyótorta / Vertical Berry Cake Egymásra rétegzett bogyós ízélmény. #BogyóFelügyelő
Vulkán Tészta / Vulcan Pasta Olvasztott sajt, pont olyan forrón, hogy ne égesse szét a szád. #LávaszALábadról

Étterem vezetése

Ha simed teljesen beleszerelmesedik az éttermek világába, és az sem tölti ki rajongását, ha minden étkezést ott tölt, érdemes lehet belevágnia saját vállalkozásába. A képernyő jobb alsó sarkában lévő kassza ikonra kattintva tudsz éttermet vásárolni.

  1. Kiválasztott étterem
  2. Háztartás birtokában lévő éttermek
  3. Új étterem vásárlása: erre kell kattintanod!

Ha kiválasztod az étterem vásárlása opciót, a város nézet jelenik meg, itt tudod kiválasztani az étterem telkét. A telek lehet bármelyik közösségi telek, vagy bármely, simek által nem lakott lakótelek, amely belefér simed büdzséjébe.

Ha megvásárolod az egyik éttermet, simed menedzserként irányathatja azt (sajnos a szakács, pincér, illetve fogadó szerep közül egyiket sem tudja aktív sim betölteni). Ezt a munkát aktívan és passzívan is végezheti, de csak akkor kapsz majd jó értékeléseket, ha simed a helyszínen van, hogy felügyelje a munkát, egészen addig, amíg a személyzet elég tapasztalt nem lesz az önálló munkavégzéshez.

A menedzser munkájának nagy részét a személyzet felügyelése teszi ki. Dicsérd őket, léptesd őket elő, mikor megérdemlik, és küldd őket tréningekre, hogy hamarabb elérd az öt csillagos értékelést éttermed számára. Ezekről az interakciókról és lehetőségekről a személyzet szekcióban olvashattok, először azonban nézzük át a többi feladatot, amit simednek menedzserként el kell látnia.

Éttermed kezelését a képernyő jobb alsó sarkában lévő kassza ikonra kattintva előhozott panelen tudod legkönnyebben végrehajtani. Az itt feljövő panel tartalmaz mindent, amit vezetőként beállíthatsz.

  1. Étterem választása / Új étterem vásárlása
  2. Étterem kezelése
  3. Étterem rangsorolása
  4. Napi statisztika
  5. Beosztottak kezelése
  6. Előző műszak eredményei (kiszolgált vendégek, profit az eladott ételekből)
  7. Étterem kinyitása/bezárása
  8. Pénz átutalása háztartás és étterem között
  9. Étterem jutalmak

 

Az étterem kezelése menübe lépve éred el azokat az átfogó beállításokat, amelyek éttermed arculatát definiálják:

  1. Ételek árazása
  2. Reklámozás
  3. Alapanyag minősége
  4. Étlap összeállítása
  5. Egyenruha beállítások
  6. Előírt öltözet
  7. Étterem eladása

A következő bekezdésekben az adott opciók részletes használatáról olvashatsz.

 

Étlap összeállítása

Minden egyes negatív kritika nagy hatással van éttermed megítélésére, így érdemes körültekintőnek lenned. Ha olyan ételeket válogatsz be a menüre, amit séfed képtelen elkészíteni, garantált a bukás. Hangold össze szakácsod tapasztalatát a kínált ételek nehézségi szintjével.

A menüt minden nap újragondolhatod akár, így pontosan lekövetheted séfed alkalmassági szintjét. Nem érdemes az ételek nehézségét emelni addig, amíg szakácsod nem tud biztos alapokat lerakni az asztalra, különben a vendégeid elégedetlenek lesznek. Ez kevesebb látogatóhoz, végső soron pedig kevesebb bevételhez vezet. Egy népszerű bisztró sokkal jobban megéri, mint egy olyan étterem üzemeltetése, ami öt csillagos akar lenni, de messze nem üti meg azt a szintet.

Az ételek kiválasztásakor összesen négy különböző kategóriát tölthetsz meg (előétel, főétel, desszert, ital) kategóriánként 30 étellel, így menüd 120 fogást tartalmazhat egyszerre. A menü összeállításakor nem kötelező mindegyik ételkategóriát teljesen feltöltened, sőt, arra is lehetőséged van, hogy specializálódj, például bárként is üzemelhetsz. Ehhez annyit kell tenned, hogy az étel kategóriákat nem, csak az italok listáját töltöd fel. Séfed így csak a mixerkedés jártasságban fejlődik majd, azonban ez is egy módja a működésnek.

Javasolt azonban legalább egyféle ételt kínálnod (a bár témához például az előételek passzolhatnak), ugyanis a vendégek általában ételt és italt is rendelnek, így nem esel el az ételek árából származó bevételtől sem. Ráadásul ha a séf csak italt készít, akkor sem végez hamarabb a rendelésekkel, így még csak több időbe sem kerül néhány falat asztalra juttatása.

  • Ételeket a + jelre kattintva tudsz hozzáadni étlapodhoz
  • A menüre a többi birtokodban lévő kiegészítővel érkező fogásokat is beválogathatod
  • Az ivóvíz mellé legalább egy fogást kell beválogatnod az étlapra, hogy működőképes menüt kapj.

Ha az étlappal való szöszölés nem a te asztalod, választhatsz ötféle előre összeállított menüből is, amik az adott témába vágó fogásokat tartalmazzák:

  • Bisztró
  • Villásreggeli
  • Kísérleti
  • Olasz
  • Tengeri

Az előre definiált étlapokat természetesen utána kedved szerint finomhangolhatod még.

Fontos, hogy olyan italok is szerepeljenek az étlapon, amiket gyerekek is tudnak fogyasztani, különben ők kénytelenek lesznek vizet rendelni, amiből neked nem származik bevételed!

Ételek nehézségi szintje

Az egyes fogások nehézségi szintje 1-től 5-ig terjedő skálán van felosztva, melyet az adott étel vagy ital képe alatt láthatsz. Ez annak a mutatója, hogy mekkora valószínűséggel sikerül szakácsodnak normál minőségben előállítania egy-egy rendelést. Érdemes a séfed készségi szintjének megfelelő ételeket választanod, ugyanis egyik véglettel sem jársz jól:

  • Ha túl nehéz ételeket készíttetsz, a játék figyelmeztet is, hogy szakácsod azt sem tudja, mit csinál a konyhában, a kiküldött fogások minősége pedig minősíthetetlen.
  • Ha túl könnyű ételeket kérsz, az segíthet a vendégek gyors és biztos kiszolgálásában, azonban kevesebb bevételed származik belőle.

Vendégek lenyűgözése

Ahhoz, hogy vendégeid elégedettek legyenek a rendelésükkel, legalább normál minőségben kell őket az asztalra tenned. Ahhoz, hogy éttermed több csillagot szerezhessen, érdemes kiváló ételeket felszolgálnod, és az is beszámít a vendégek elégedettségébe, hogy mennyire bonyolult fogást tettél le eléjük.

Az alábbi táblázatban láthatjuk, melyik nehézségi szinten mekkora szorzóval számolódik a vendégek elégedettsége:

Nehézség Vendég elégedettsége
1 0.77
2 1
3 1.5
4 1.8
5 2.5

Láthatjuk, hogy az első nehézségi szintnél az ételek fogadtatásában egy kis levonás van, míg a harmadik szinttől felfelé jobban lenyűgözi a vendégeket egy-egy asztalra rakott fogás.

 

Árazás beállítása

Az étterem árainak beállítását az étterem kezelése opción belül érheted el. Ezen a menün a legfelső, Price Markup nevű lehetőséget kell választanod. A legördülő menüben csak százalékokat találsz, ami elsőre nem túl informatív, úgyhogy nézzük is, miket jelentenek a számok!

A százalékok bevétel tekintetében azt jelentik, hogy az előállítási ár hány százaléka lesz a profitod. 100%-os árkategória mellett ez például egy §20 étel esetében §40 simoleonos végszámlát, azaz §20-os profitot jelent. A kiszolgálás során először levonásra kerül az előállítási ár, majd a vendégek távozásakor kapod meg a bevételed.

Árak és a vendégek elégedettsége

Elég egyszerű az összefüggés az ételek ára és a vendégek elégedettsége között: ha jó minőségű ételt biztosítasz, és nem kérsz érte túl borsos árat, akkor a vendégek kiemelkedően fogják értékelni az étel minősége kategóriát. (Az étel minősége alatt itt nem a nehézségi szintjét, hanem a végső minőségét értjük, amit láthatsz akkor, ha a kurzort ráviszed a felszolgált fogásra). Minél többet számlázol azonban egy-egy fogásért, annál kisebb az esélye, hogy vendégeid méltatják majd az ételek minőségét. Az árkategóriákat, a hozzájuk tartozó profitot, valamint a vendégek elégedettségi szorzóit a következő táblázatban foglaltuk össze:

Árazás Profit egy §40-os fogáson Vendég elégedettségi szorzó
100% §40 1.75
125% §50 1.5
150% §60 1.25
175% §70 1
200% §80 0.85
250% §100 0.65
300% §120 0.5

 

Ezek alapján elmondható, hogy itt is alaposan át kell gondolnunk, melyik opciót választjuk:

  • Ha a kezdeti 100%-os árkategóriában dolgozunk, sok bevételtől esünk el, főleg, ha a szakácsunk kiváló minőségben készíti el a fogásokat.
  • Ha a szakácsod elég tapasztalt, és kiváló minőségű ételeket készít, akkor 200%-os árkategóriánál is jó visszajelzéseket kaphatsz az étel minőségét illetően.
  • Ha az ételek csak normál minőségben készülnek el, úgy a 150%-os kategória lehet az, ami viszonylag jó bevétellel és visszajelzésekkel is jár.

Érdemes tehát jó stratégiát választanod, és alkalomadtán a szakácsod teljesítményéhez idomítani az árazást, ugyanis ezzel tudsz a bevételek és a minősítések között egyensúlyozni.

 

Alapanyagok minősége

Az alapanyagok minőségének beállítása alapból nem elérhető, először fel kell oldanod hozzá az Alapanyag Minőség Választás / Ingredient Quality Options nevű étterem-jutalmat. Ha ezt megtetted, elérhetővé válik az étterem kezelése menüben az ehhez tartozó legördülő menü, a következő opciókkal:

Opció neve Étel készítésének ára Ételek minősége
Silány minőség / Grade F 25%-al olcsóbb -35
Normál / Standard 0
Friss, organikus / Fresh Organic 10%-al drágább +20
Helyi gazdaságból, vegyianyag mentesen, frissen szüretelve / Local, GMO Free, and Freshly Harvested 25%-al drágább +30

Uniformis beállítások

Az egyenruhák beállításnál külön öltözéket választhatsz a fogadó, pincér és szakács beosztottaknak, ezen belül is külön beállítva a férfi és női simekre szabott ruhákat.

A menüben összesen ötféle öltözéket menthetsz el személyzettípus/nem szerint, melyeket bármikor törölhetsz, módosíthatsz, és hozzá is adhatsz (amennyiben még nem lenne beállítva ötféle). Az új öltözék létrehozásakor, vagy egy meglévő módosításakor a Sim létrehozása menübe kerülsz, ahol a játékodban lévő bármelyik ruhadarabot használhatod.

 

Kötelező viselet az étterem látogatásakor

Az étterem vezetése panelen lehetőséged van dress code beállítására is, amely azt írja elő, hogy az ide látogató simeknek milyen öltözékben illik megjelennie. A következő ruhatípusok közül választhatsz:

  • Mindennapi
  • Elegáns
  • Alvóruha
  • Fürdőruha
  • Bulizós öltözet
  • Edzőruha

Az éttermed hangulatát ez is nagyban befolyásolhatja, ugyanis ha egy elegáns étterem megalkotása a célod, akkor elvárod, hogy a vendégek kicsípjék magukat, de ugyanígy lehet az is célod, hogy az ide érkezők a villásreggelire specializálódott kajáldádban otthonosan érezzék magukat, és pizsamájukban foglaljanak helyet.

 

Személyzet

Az étterem indításához az épületen és a berendezésen kívül természetesen szükséged lesz személyzetre is. Egészen pontosan legalább egy pincérre, egy fogadóra, és egy séfre, hogy üzemképes legyél.

 

Alkalmazottak kezelése

Az állásra jelentkezők alkalmassága széles skálán mozoghat: induláskor ügyetlenebb simekkel sodor össze az élet, de idővel fejleszthetsz a képességeiken, valamint motiváltabbá teheted őket, hogy neked dolgozzanak. A fejlődés elengedhetetlen ahhoz, hogy simed több pénzt tehessen zsebre, illetve a vendégek jobb kiszolgálást kaphassanak.

A személyzet kezeléséhez nyomd meg a képernyő jobb alsó sarkában található kasszaikont, majd válaszd a személyzet kezelése menüt.

  1. Alkalmazott típusa (szakács/fogadó/pincér)
  2. Beosztott aktuális fizetése
  3. Beosztott elégedettsége
  4. Beosztott jártassági szintjei
  5. Előléptetés
  6. Lefokozás
  7. Kirúgás
  8. Üres, elérhető hely alkalmazott felvételére
  9. Ide kattints az adott sim felvételére a nyitott pozícióra

 

Személyzet felvétele

Alkalmazottakat az alkalmazottak kezelése panelen keresztül tudsz felvenni, a játék által felajánlott NJK-k (nem játszható karakterek) közül. Ha nagyon szeretnéd, meg lehet oldani, hogy saját gyártású simek képei kerüljenek fel az álláskeresők közé (akiket ráadásul ki is képezhetsz, így magasabb képzettségű beosztottakkal indulhatsz), ám ehhez sok követ meg kell mozgatnod:

  • Készítsd el, majd helyezd le leendő dolgozóidat egy tetszőleges telekre.
  • Lakoltasd ki őket a telekről az Evict opcióval.
  • Menedzser simeddel lépj be az alkalmazottak felvétele menübe, amivel a játék NJK-kat generál éttermed számára.
  • Menj be a háztartások kezelésébe (Manage Households).
  • Töröld ki az összes nemkívánatos NJK-t.
  • Eredményül az beosztott felvétele menüben csak a saját készítésű simeid látszanak majd, akiket – miután felvetted őket éttermedbe – szabadon visszaköltöztethetsz a világba.

 

Beosztottak elégedettsége

Az alkalmazottak portréi alatt található egy vélemény, ami általában semlegesként indul. Kezdetben a dolgozó se nem elégedett, se nem elégedetlen a nálad betöltött állásával. A skála a nagyon elégedetlentől egészen a nagyon elégedettig terjed, a pillanatnyi állapotot pedig az Érdeklődjön róla/Check up on opcióval, valamint az alkalmazottak kezelése panelen is láthatod.

Az elégedettséget két tényező befolyásolja. Az egyik, hogy hogyan bánsz velük: megdicséred őket, ha valamit jól csinálnak, vagy csak leszidod őket, ha nem teljesítenek elég jól? Természetesen, ha tényleg lógtak, és úgy szidod le őket a Kritizálja/Criticize opcióval, úgy kevésbé sérül a kapcsolatotok, és egy ideig extrán motiváltak is lesznek a lógós simek egy pozitív hangulatjelző hatására. Ha viszont minden tőlük telhetőt megtesznek, és mégsem vagy megelégedve velük, motiváltságuk csökkenni fog. Ha a Dicsérje meg/Praise interakciót használod, egy rövid ideig pozitív hangulatjelzőt kap a beosztott, ami segíti őt a jobb teljesítésben.

Beosztottak fizetése

Az elégedettséget befolyásoló másik fontos tényező a fizetés. Ha beosztottjaid fejlesztik jártasságaikat a jobb teljesítés érdekében, jogosan várják el, hogy jussuk is arányosan nőjön. Ha nem elégíted ki ezt az igényüket, egy ideig csak elégedetlenkednek, de végül fel fognak mondani. Fizesd meg hát rendesen az alkalmazottakat, és ügyelj arra, hogy képességeiknek megfelelően elő is léptesd őket, ha eljön az ideje. Mindhárom munkatípusnak öt szintje van, ezekhez pedig megfelelő fizetés tartozik.

Órabér Fogadó Pincér Szakács
1.    szint §3 §2 §7
2.    szint §6 §5 §12
3.    szint §12 §9 §17
4.    szint §20 §16 §30
5.    szint §30 §25 §50

Személyzeti tréningek

Mindegyik beosztott-típusnak kétféle jártasságban kell helytállnia, ezeket az alábbi táblázatban foglaltuk össze:

Beosztott Jártasságok Befolyásol
Fogadó Karizma Vendégek visszajelzése a kiszolgálásról leültetés után
Komédia
Pincér Karizma Vendégek visszajelzése a kiszolgálásról az ételek felszolgálásakor
Fitnesz Milyen gyakran ejti el felszolgálás közben az ételt
Szakács Főzés Ételek minősége: nehezebb ételekhez magasabb jártasság kell
Mixerkedés Italok minősége: nehezebb italokhoz magasabb jártasság kell

Az alkalmazottak tréningeken vehetnek részt, hogy a kívánt jártasságaikat fejleszthessék. A képzéseknek hála a műszakok közt is tapasztalatot szereznek, munka közben pedig folyamatosan válnak egyre jobbá. Érdemes minél hamarabb kiképezned beosztottjaidat, ugyanis a jártasságok első három szintjén még eléggé korlátozott, miket tudnak jól elvégezni.

A fejlesztéshez három tréning közül választhatsz:

Képzés Ár Követelmény
Kezdő okítás §150 Nincs előkövetelmény
Általános fejtágítás §600 5-ös szintű jártasságtól elérhető
Kiterjedt képzés §1150 7-es szintű jártasságtól elérhető

A képzések közötti hézagot a beosztottak munkában szerzett tapasztalattal tudják kipótolni. Érdemes minél több képzésre elküldened a dolgozókat, hogy éttermed gyors ütemben fejlődhessen, de ügyelj arra is, hogy közben ne menj csődbe, ugyanis a cechet te állod érte!

Előléptetés és lefokozás

Általános ökölszabályként elmondható, hogy egy beosztottat nagyjából három jártassági szint fejlődés után érdemes előléptetned, ha nem akarod, hogy elégedetlenek legyenek a munkájukkal. Lefokozni csak akkor érdemes simet, ha túlságosan elégedettnek érzi magát, miközben te nem vagy elégedett a munkájával – valószínűleg a teljesítményéhez képest túl sok fizetést adsz neki.

A lefokozás természetesen negatív érzéseket vált ki a két sim közötti kapcsolatban, azonban érdemes észben tartani, hogy a simek közötti kapcsolat nem befolyásolja a munkakapcsolatokat. Mindezek ellenére érdemes inkább jutalmazással ösztönözni a dolgozókat, mintsem büntetéssel.

Fogadó

A vendégeket fogadó sim képviseli az éttermed. Ő gondoskodik arról, hogy az ide érkezők jó hangulatba kerüljenek, mikor belépnek. Az ő feladata a vendégek üdvözlése és leültetése. A szerepe kritikus abból a szempontból, hogy a vendégek első benyomásán a későbbiekben már nem változtathatsz, így érdemes dicsérettel indítani a műszakját, hogy jó hangulatban legyen a feladatai elvégzésekor. Munka közben viszont érdemes őt békén hagynod: ne akard feltartani a vendégek kígyózó sorát azzal, hogy lefoglalod a személyzet fontos tagját.

A fogadó képességei a Karizma és Komédia jártasságokon alapszik: ha ez a kettő alacsony szinten van, úgy gyakran ügyetlenkednek és bénáznak a vendégek előtt, rossz benyomást keltve ezzel. A jártasságok ötös-hatos szintjétől felfelé ezek a bénázások ritkulnak, és amennyiben jó hangulatban van a beosztott, úgy kifogástalan munkára számíthatsz tőle.

Ez a típusú alkalmazott sokba kerül, azonban belőle egyedül egyre lesz szükséged, hogy éttermed működni tudjon. Ügyelj arra, hogy az asztalok közelébe helyezd el a fogadó állomást, hogy a lehető legrövidebb utakat kelljen megtennie beosztottadnak az állomás és a vendégek helye között.

Pincér

Az étterem üzemeltetéséhez legalább egy pincérre szükséged lesz. Általában a pincér állomás mellett álldogálnak, mikor épp tétlenek, így érdemes ezt az asztalokhoz minél közelebb elhelyezned. A pincérek adják oda a menüt a vendégeknek, ők hozzák ki az elkészült ételeket, és ők takarítják le az asztalokat.

További két pincért oldhatsz fel az éttermed számára, ha a megfelelő jutalmakat vásárolod meg.

A pincérek a karizma és a fitnesz jártasságokon alapszik, náluk is igaz, hogy érdemes fejleszteni a lehető legjobban ezeket a készségeket. Alacsonyabb, például 1-es szintű jártasságokkal 40% valószínűséggel nyújtanak majd rossz minőségű kiszolgálást, míg a 2-3-as szinteken már csak 20% ennek az esélye.

Az is fontos, hogy pincéreidet motiváltan tartsd, ugyanis nagyrészt ők felelnek a várakozási időért: hiába van kész a rendelés, ha az nem jut el a vendégek asztaláig.

Szakács

A séf feladata az ételek és italok elkészítése. Ne feledkezz meg róluk sem, még akkor sem, ha az éttermed eldugott részén vannak: náluk is ugyanúgy hatással van a hangulat és a jártassági szint a teljesítményükre. Figyelj arra is, hogy olyan ételeket készíttess velük, amiket biztosan teljesíteni tudnak az aktuális jártassági szintük alapján. Ha jó minőségű ételeket szeretnél az asztalra juttatni, akkor érdemes olyan opciókat választanod, amik a séf aktuális készségi szintjénél alacsonyabb szinthez tartozik.

A többi pozícióval ellentétben a séfeknél van lehetőséged finomhangolni a munkát: kérheted tőlük azt, hogy gyorsan, vagy hogy körültekintően főzzenek. Ez a két opció +/- 20%-ot jelent a minőség és sebesség tekintetében, a választott opciótól függően. Egy olyan tapasztalt séfnél, akivel alacsonyabb szintű ételeket készítesz, érdemes a gyorsabb munkát kérned, hogy nagy biztonsággal dolgozva tudj hamar kiszolgálni nagy tömegeket, míg egy kezdő séfet érdemes körültekintésre bíztatnod, hogy kipótold tapasztalatlanságát a 20%-os bónusszal. Ezek a beállítások főként akkor jönnek jól, mikor a második szakácsodat is felveszed az éttermedhez. A kért munkamód egészen addig aktív marad, amíg nem változtatsz rajta, vagy vissza nem állítod a normális kerékvágásba.

Besegítés a személyzetnek

Simed sajnos csak az étterem menedzseri posztján ténykedhet, ami azt jelenti, hogy egyik beosztott munkáját sem vállalhatja át. A műszakok során leginkább úgy tud ráhatni a dolgozók teljesítményére, ha dicséretekkel motiválja őket.

Persze előfordulhat így is olyan eset, amikor valamelyik beosztott felett átcsapnak a hullámok, és túl sokan várják, hogy elvégezze a munkáját. Ha ez lenne a helyzet, ilyen-olyan formában közbe tudsz lépni:

  • Ha a vendégek az érkezéskor torlódnak fel az asztalra várva, kattints a fogadó állomásra, és ideiglenesen állítsd le az új simek érkezését (Disallow New Customers) addig, amíg újra helyreáll az ültetések ritmusa. Az ideiglenes leállítás a konyha és a pincérek felzárkózását is segíti, így érdemes lehet bevetni, ha nem győzöd kiszolgálni a vendégeket. Mikor minden helyreállt, ugyanott, az állomásra kattintva tudod visszakapcsolni a vendégek fogadását.

  • Ha a pincérek úsznak el a munkával, segíts be nekik az asztalok takarításával, miközben ők a rendelések felvételével és a fogások kivitelével foglalkoznak.
  • Ha a konyhában van lemaradás, érdemes lehet megfontolnod, hogy szakácsodat gyorsabb főzésre sarkalld, azonban ezt óvatosan tedd, ugyanis egy tapasztalatlanabb szakács a nehezebb ételeket így rosszabb minőségben készítheti el.

A játék nem teszi lehetővé, hogy egyes alkalmazottakat külön elküldhess szünetre, valamint több műszak beállítása sem lehetséges, így kénytelen leszel időről időre bezárni az éttermedet, ha nem akarod magad fáradt személyzettel szembetalálni. Ez pedig nem ajánlatos, ugyanis a túlhajszolt simek teljesítménye meglehetősen leromlik (erről a játék is figyelmeztet).

Vendégek

Éttermed tulajdonosaként a vendégek jelentik majd világod alfáját és omegáját: ők a bevételed és a kritikusaid is. Látogatásuk közben fejük fölött egy csillagban egy számot látsz majd, amely 1 és 5 között lehet – érkezéskor 3-asról indul. A nálad töltött idő alatt a fejük fölött lévő szám változhat, majd távozáskor értékelésként rögzül, és beszámításra kerül éttermed minősítésébe, amely szintén egy ötös skálán történik.

Ha a látogatás során bármikor a vendég simekre viszed a kurzort, láthatod azt is, milyen tapasztalatok, élmények határozták meg legutóbb, hogy azt gondolják éttermedről, amit. De ne aggódj akkor sem, ha ezeket elszalasztod: a műszak végén az étterem irányítása menüben láthatsz visszajelzést arról, hogy átlagban mit hiányoltak, és mit emeltek ki látogatóid pozitívumként. Ugyanitt láthatod tételekre lebontva a bevételeidet és kiadásaidat is.

Ha egy vendég feje fölött az egyes szám jelenik meg, felállnak az asztaltól, és távoznak az étteremből.

Interakció a vendégekkel

Üdvözölj minden vendéget, aki csak belép éttermedbe. Ez egyrészt éttermi pontokat is jelent, amelyekkel később hasznos jutalmakhoz és előnyökhöz juthatsz, ráadásul egyéni vonás pontokat is kapsz értük, amelyek pedig éttermed csillagbesorolásán javíthatnak. Utóbbira nem feltétlen van szükséged a fejlődéshez, de nagyban megkönnyítheti az előrelépést megítélés terén. Ha pedig további lökést akarsz adni a fejlődésnek, érdemes körbekérdezned az asztaloknál, hogy elégedettek-e a kiszolgálással.

Mikor a vendégek megjelennek a telken, az Üdvözlés / Welcome interakció azonnal elérhető lesz, és látogatásuk alatt bármikor köszöntheted őket, ha még nem tetted volna meg (például már akkor is, ha helyet foglaltak).

Ha leültek az asztalukhoz, további interakciókat érhetsz el:

  • Ellenőrizze az asztalt / Check on Table: menedzser simed megkérdezi az asztaltársaságot, hogyan érzik magukat. Ettől személyes hatás bónuszt kapnak a vendégek, amely segít pozitívabban láttatni éttermed.
  • Engedjen az étel árából / Comp Food: elesel egy kis bevételtől, de vendégeit nagyra fogják értékelni nagylelkűséged, és hajlandóak lesznek eltekinteni néhány kisebb botlástól is. Az étel kézhez kapása után érhető el.
  • Ajánljon fel ingyen desszertet / Give Table Free Dessert: szintén a ház kontójára kínálhatsz fel desszertet, ami pozitívan befolyásolja majd vendégeid véleményét. A főétel kézhez kapása után érhető el.
  • Ajánljon fel ingyen italokat / Give Table Free Drinks: az előző interakcióhoz hasonló, csak a szóban forgó felajánlás itt az ital.

  • Javasoljon Fogást / Recommend Dish: a Kíávncsi vendég / Curious Customer étteremjutalom feloldása után érhető el ez az opció (ha a feje fölött megjelenik a kérdőjel): segítségével javasolhatsz egy menüt vendéged számára az étlapról. Érdemes olyat választanod, amelyből bevételed is lesz, de szakácsod biztosan el tudja készíteni. Előfordulhat, hogy a vendég visszautasítja a javaslatot, de ez semmilyen negatívummal nem jár a véleményezésre nézve.
  • Priorizálja az asztalt / Prioritize Table: a rendelésük leadása után kijelölheted az egyik fontos asztalt (amelyik már régóta vár, vagy ahol a kritikus ül), hogy ők kaphassák meg a leghamarabb a rendelést.

Látogatói létszám

Az éttermedbe ellátogató vendégek számát három fő tényező határozza meg:

  • Az éttermed csillagainak száma: minél jobb a hírneved, annál többen választanak majd téged.
  • Reklám csomagok: összesen négy különböző csomagból választhatsz (lásd lentebb), hogy éttermed jó hírét keltsd a köztudatban, és látogatókat csábíts.
  • Az étterem nyitva tartásának időpontja: nagyban befolyásolja majd, milyen, és mennyi sim keres majd fel.

Csillagok száma

Arról, hogy hogyan érhetsz el több csillagos besorolást, a későbbiekben olvashatsz. Most lássuk, hogy az egyes szintek hogyan hatnak az éttermedbe látogató vendégek számára:

Besorolás Vendégek száma arányosítva
1 csillag 5
2 csillag 7
3 csillag 10
4 csillag 14
5 csillag 20

Reklámok

A reklámozás lehetőségét az Étterem Beállításokon belül találod meg. Négy különböző csomagból választhatsz, különböző árkategóriákban:

Csomag neve Óradíj Napi díj Hatás
Ezüst Csomag / Silver Package §5 §120 20%-al több vendég
Arany Csomag / Gold Package §10 §240 40%-al több vendég
Platina Csomag / Platinum Package §20 §480 75%-al több vendég
Gyémánt Csomag / Diamond Package §50 §1200 Kétszer annyi vendég

A reklámokért óradíjat fizetsz, ami a nyitvatartás idejére számolódik. Általánosan elmondható, hogy egy jól működő étterem sokat profitálhat a reklámokból, viszont egy kezdő vállalkozás inkább csak veszteséget termel általa.

A gyémánt csomagot általában nem érdemes választani, ugyanis nehéz kiegyensúlyozni a nap végi profitot, ha ilyen súlyos összegek kerülnek levonásra. A szakértő játékosok azonban profitálhatnak belőle, ha magasan képzett, fegyelmezett személyzettel rendelkeznek, valamint feloldottak már olyan jutalmakat az étterem számára, ami gyorsítja a vendégek étkezési idejét, ezzel is elkerülve a hosszas várakozási időket. Sok, elégedett vendég étkeztetése természetesen busás bevétellel jár, azonban a reklámok esetében érdemes kicsit kalkulálni a profitot, nehogy a végén veszteséges legyen egy műszak.

Nyitvatartás

Késő éjjel és kora reggel a legrosszabb kinyitni az éttermed: kevés vendég érkezik, és simed feleslegesen fáradozik. A vendégek megjelenése nem áll olyan távol a valóságtól. A reggelizős időszak reggel 6-kor kezdődik, majd 11 és délután 1 között érkezik az ebédlős roham, végül pedig délután 4 és 8 között elszórtan várhatók a vacsorára betérők. Természetesen az ettől eltérő nyitvatartás nem jelenti azt, hogy nem lesz vendéged, szimplán csak kevesebb sim téved majd be. Egy egy-két csillagos étterem a holtidőkben például nagyon kevés látogatóra számíthat, míg mondjuk egy négy csillagos étterembe már a csúcsidőkön kívül is többen érkeznek majd.

Mindent összevetve a legjobb eredményt úgy érheted el, ha éttermed délelőtt 11-től este 9-10 óráig van nyitva. Érdemes úgy kitűznöd a nyitás és zárás dátumát, hogy a személyzeted egy idő után elfárad, és teljesítménye, valamin motivációja is csökken – erre a játék is figyelmeztet.

Látogatói összetétel

A vendégek nagyrészt egyedül, vagy párosával érkeznek. Sok randevúzó pár várható például az esti órákban. A látogatók nagyjából negyede-harmada áll családokból, akiknek a leültetéséhez nagyobb asztalra lesz szükséged. Az ő látogatásukra ebéd és vacsora időben számíthatsz.

Kritikusok

A kritikusok, avagy kajabloggerek érkezésére az ebéd és vacsora időben számíthatsz, és nagyjából a látogatók számának 3-5%-át teszik ki. Őket onnan ismerheted fel, hogy a fejük fölötti csillag alatt egy szalag tekeredik, és időről időre jegyzetelnek egy noteszba. Ezen kívül, ha rájuk viszed a kurzort, a legfelső sorban is szerepel ez az információ.

Nagyon fontos, hogy körbeugráld őket: üdvözöld őket éttermedben, nézz rá az asztalukra, valamint ha nem sikerül tarolnod, kínálj fel nekik ingyen desszertet. Érdemes a hosszas várakozási idő elkerülése érdekében priorizálni a rendelésüket. Ezekről az opciókról az Interakció a vendégekkel részben olvashatsz részletesebben.

A kritikusok esetében a jó kiszolgálás élet-halál kérdése, legalábbis ami az éttermed hírnevét érinti. Az ő véleményük ugyanis 10 átlagos vendég véleményével ér fel, ennek megfelelően erősen tudják felfelé vagy lefelé mozdítani éttermed csillagbesorolását.

Esetenként előfordulhat az is, hogy éttermedet egyszerre több kritikus is felkeresi, ez azonban nagyon ritka jelenség.

Az étterem besorolása

Mikor megvásárolsz egy éttermet, egy csillagos besorolással vághatsz neki a kihívásnak, innen kell feltornáznod a minősítésed. Az étterem besorolása befolyásolja, hogy hány vendég keresi majd fel éttermed. A besorolást csillagokkal jelzi a játék, amely egy egytől ötig terjedő skála, amin félcsillagos besorolásokat is kaphatsz (például 3.5 csillag). Az öt csillagos értékelés elérése nem könnyű feladat, de az itt leírt tippekkel felvértezve nem lehetetlen a feladat!

Minden alkalommal, mikor éttermed besorolása növekszik, a játék értesíteni fog róla a következő üzenettel:

A besorolásod természetesen nem csak felfelé, de lefelé is változhat, ha alacsonyabb értékelést kapsz egy-egy vendégtől (kiváltképp ha kritikusoktól), mint amennyi az aktuális besorolásod. De ekkor se csüggedj, ugyanis bármikor visszatornázhatod magad a későbbiekben!

Besorolást módosító tényezők

Az itt felsorolt tételeknél szereplő módosítók relatív értékek, azaz azt fejezik ki, hogy az egyes tételek megléte/hiánya milyen súlyban növeli vagy rontja éttermed véleményezését. Ennek a résznek a célja, hogy általános képet kapj arról, melyik tényezőkre érdemes fókuszálnod, ha eredményes éttermet szeretnél felépíteni.

Légkör

Tétel Elégedettséget módosító hatás
Szépen dekorált környezet 15
Jó minőségű élőzene 6.7
Sztereóból szóló zene 2.5

A dekorációból szerezhető 15 pontos módosítót akkor érheted el, ha összesen +3 boldogság módosítót kapnak a környezettől az ott tartózkodó simek. Ezt saját simjeiden tudod a legkönnyebben ellenőrizni. Természetesen az alacsonyabb minőségű dekorációért is jár elégedettség-bónusz, azonban kisebb mértékű.

A környezet kinézetéért természetesen levonás is járhat, ha ronda a dekoráció, vagy a mosatlan, romlott kaják tornyosulnak a vendégek közelében.

A kinézeten kívül a zenével is tudsz dobni éttermed hangulatán: helyezz el az étterem több pontján falra szerelhető sztereót, hogy megszerezd az ezért kapható pontokat is.

Kiszolgálás – Pincérek

Tétel Elégedettséget módosító hatás
Barátságos kiszolgálás 6.7

Érdemes pincéreid jártassági szintjeit növelned, valamint elégedetten és motiváltan tartanod őket, hogy barátságos kiszolgálásban részesíthessék az ide látogatókat.

Személyes hatás

Tétel Elégedettséget módosító hatás
Vendégek üdvözlése 1
Asztal csekkolása 1
Kedvezmény az ételből 5
Ingyen ital/desszert 2.5

Ezeket a bónuszokat menedzser simeddel érheted el, azonban az ingyen fogások osztogatásánál érdemes észnél lenni, mert a bevételed kárára megy.

Az itt felsorolt tételeket nem szükséges teljesítened ahhoz, hogy éttermed öt csillagos besorolást érhessen el, ha minden más téren magas színvonalú szolgáltatást nyújtasz. Továbbá azt is fontos tudni, hogy az összes többi tétellel ellentétben itt nem jár levonás, ha nem kínálsz ingyen italokat, vagy desszertet. Ezek az opciók inkább arra szolgálnak, hogy egy-két elégedetlenebb vendég negatív véleményét ki tudd egyensúlyozni.

Vendégek fogadása

Tétel Elégedettséget módosító hatás
Vendégek fogadása +/- 7

A vendégek fogadása kiemelten fontos tényező, ugyanis a későbbiekben már nem tudsz módosítani az első benyomáson. Épp ezért javasolt, hogy a fogadó állomásnál dolgozó beosztottad jól képzett legyen, és jó hangulattal végezze munkáját: dicsérd őt rendszeresen, és fizesd meg fáradozásait, hogy elégedett legyen az állásával.

Menedzserként a vendégek üdvözlésével is szerezhetsz pontokat, azonban ezt érdemes akkor megtenned, mikor a látogatókat már az asztalukhoz kísérték, máskülönben a fogadó simed munkáját tartod fel, ami a várakozási időt hosszabbítja meg.

Várakozási idő

Tétel Elégedettséget módosító hatás
Kiszolgálás ideje +/- 10

Senki sem szeret sokáig várakozni, legyen szó akár asztalról, akár a rendelésről. A vendégek legfeljebb 4 órán át várakoznak, mielőtt távoznának az éttermedből. Az ideális kiszolgálási idő valahol 2 óra alatt van, efölött a vendégektől kapott értékelés sínyli meg a késlekedést. Érdemes tehát figyelned, hogy mindenki időben megkapja a rendelését, és szükség esetén priorizálni egyes asztalokat, hogy elkerülhesd az idő előtti távozást, és a vele járó egy csillagos értékeléseket.

A várakozási időt nagyban befolyásolhatja az éttermed elrendezése is. Gondolj csak bele, hogy mennyi idő fel-le rohangálni a végtelen lépcsősorokon, vagy folyosókon. Kiemelten fontos tehát a jól átgondolt elrendezés, és őszintén szólva, a gyárilag elkészített éttermek nagy része pocsék ebből a szempontból.

Éttermedben egyszerre legfeljebb 30 sim tartózkodhat általában, ha reklámozol is, érdemes ehhez mérten berendezned az épületet.

Étel és ital értéke

Tétel Elégedettséget módosító hatás
Ételek értéke +/- 6
Italok értéke +/- 4

A fogások értéke a szakácsod tapasztalatából, az ételek nehézségéből, valamint az árazási kategóriából számolódik, amiket korábban már érintettünk. Ha sikerül alacsony árazás mellett jó minőségű ételeket az asztalra juttatnod, akkor ez a kategória jutalmazza meg fáradozásaid.

Ne feledd azt sem, hogy érdemes olcsóbb ételeket is az étlapra tűznöd, hogy a kevésbé tehetős simek is megtalálják a kedvükre és pénztárcájuknak való falatokat. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a könnyebben elkészíthető ételek közül kéne választanod, itt csakis az ár számít.

A fogások minősége

Tétel Elégedettséget módosító hatás
Ételek minősége +/- 6
Italok minősége +/- 4

Az ételek minősége alatt azt az értéket értjük, amit akkor látsz, ha a kurzort a fogás fölé viszed. Természetesen, ha nehezebb ételeket sikerül jó minőségben elkészítened, akkor az nagyobb bónuszokkal kecsegtet.

Az öt csillagos étterem

A legelőkelőbb értékelés elérése kihívás, de nem lehetetlen. Az első négy, négy és fél csillag megszerzése és megtartása nem túlságosan bonyolult, ha a fentebbiekben felsorolt tényezőket észben tartjuk, és ügyelünk rájuk. Az értékeléseket legjobban úgy tudod kordában tartani, ha simed a nyitvatartás idején az étteremben tartózkodik, és menedzseli a helyzetet, főleg, ha valami rosszul sülne el. Az értékelések, mint azt láthattuk, összetett módon számolódnak, és néha szükség lehet rá, hogy belenyúlj valahol a gépezetbe, hogy a helyes útra tereld a dolgokat.

Éttermi jutalmak és bónuszok

Az éttermen keresztül feloldható bónuszok sokféle módon javíthatják éttermed működését. A jutalmak hasonlóan működnek, mint a játék többi mechanizmusához kapcsolódó jutalom is: pontokat gyűjthetsz simeddel, amiket aztán beválthatsz. A feloldható bónuszok között akad ideiglenes, egy napra szóló, vagy állandó jellegű is.

Az ideiglenes bónuszok adott időn keresztül érvényesek csupán, azonban ez nyitva tartott órákban mérődik. Így például, ha veszel egy bónuszt, amely 24 órán át tart, de éttermed bezár 8 óra után, a maradék 16 óra csak a következő kinyitástól kezdve fogy majd tovább.

A jutalmaknál fontos tudni, hogy a feloldott bónuszok az összes általad birtokolt étteremre érvényesek, így a sokadik éttermed megnyitása már sokkal gördülékenyebben megy majd hála ezeknek.

Jutalompontok szerzése

Pontokat nagyrészt menedzser simed által tudsz szerezni, de az elégedett ügyfelek után is jár bónusz, ezeket a következő táblázatban foglaltuk össze nektek:

Interakció Jutalompont Megjegyzés
Vendégek üdvözlése 25 Egyszer használható vendégenként
Asztal csekkolása 25 Elérhetővé válik, amint a simek leültek. Asztalonként érhető el, nagyjából óránként egyszer.
Fogás ajánlása 25 A Kíváncsi Vendég bónusz feloldásának hatására kérdőjel jelenhet meg a vendégek feje fölött, menedzser simed pedig ajánlhat nekik valamit az étlapról.
Befejezett étkezés 35 Akkor kapod, ha egy asztaltársaság elégedetten távozik (nem egycsillagos értékeléssel)

Ez a néhány módszer talán nem tűnik túl sok lehetőségnek, azonban egy-egy aktívan felügyelt műszak során egész jól meg tudod magad szedni pontokkal. Az egyetlen hátulütője a rendszernek, hogy akkor nem szerzel jutalompontokat, ha simed nem tartózkodik a telken a nyitvatartás idejében. Felfoghatjuk ezt a rendszert úgy, mint a sim menedzseri képesítését: a jutalmaknak hála jobban tud bánni az alkalmazottaival, a vendégeivel, és az étteremvezetés többi teendőjét is jobban el tudja látni.

Jutalmak feloldása csalással

Az éttermi jutalmakat természetesen – mint a játékban található összes jutalmat – fel tudod oldani csalással is. Az ehhez szükséges kódokat a csaláskódok listájában találod!

Elérhető jutalmak

A jutalmak panelt szintén a képernyő bal alsó sarkában lévő kassza-ikonon keresztül lehet elérni, ezen az oldalon belül a bevásárlókosárra kell kattintanod (amely mellett a Perk Points számlálót találod). Ennek eredményeképp felugrik egy ablak, ahol az adott tételek sorában szereplő bevásárlókosárra kattintva be is zsebelheted az adott jutalmat – természetesen, miután kipengetted a szükséges pontokat.

A feloldható jutalmak és bónuszok listáját a következő táblázat tartalmazza részletesen:

Ikon Jutalom neve Ár Leírás
Kíváncsi vendég / Curious Customer 250 A betérő vendégek 20%-os eséllyel kérik majd meg menedzser simedet, hogy ajánljon nekik valamit. Ennek segítségével jutalompontokhoz juthatsz, valamint növelheted a Személyes Hatással járó értékelés-bónuszt is, ráadásul választhatsz olyan fogást, amit séfed biztosan el tud készíteni. A vendég előfordulhat, hogy elutasítja a javaslatod, ami akkor fordulhat elő, ha valami túl drágát választasz számára. Ne félj azonban, sem az elutasítás, se pedig a vendég hoppon hagyása nem jár negatív következményekkel, úgyhogy nyugodtan vedd meg ezt a jutalmat!
Plusz egy pincér #1 / Additional Waiter #1 350 Ennek segítségével még egy pincért felvehetsz alkalmazottként. Mivel a várakozási idő és az étel minősége is a szakácson múlik, inkább a Plusz egy séf jutalom feloldása javasolt előbb. Ne feledd: ha egy szem pincéred elúszik a teendőivel, menedzserként bármikor besegíthetsz az asztalok takarításával!
Alapanyag Minőség Választás / Ingredient Quality Options 500 Ez a jutalom nagy hatással lehet éttermed hírére, meglehetősen olcsón. Elérhetővé teszi a főzéshez felhasznált alapanyagok minőségének beállítását. Az opcióról részletesebben az Étterem vezetése alatt olvashatsz.
Vendég-roham / Meal Rush 500 24 órán át megduplázza az érkező vendégek számát. Időről időre hasznos lehet – főleg ha egy kis extra bevételre vágysz -, azonban érdemes a séfeket gyors főzésre állítani.
Kiadós szüret / Surplus Harvest 500 24 órán át lefelezi az alapanyagok árát, miközben te az ételeket ugyanolyan áron adhatod el. Csak akkor érdemes megvenni ezt a bónuszt, ha hosszú ideig nyitva tudsz tartani. Ez a bónusz segít rá legjobban a bevételedre, azonban hasznosabb lehet olyan profitnövelő bónuszt választani, ami állandó, nem időhöz kötött.
Türelmes támogatók / Patient Patrons 600 30%-al hosszabb időd lesz kiszolgálni a vendégeket, mielőtt negatív véleményt alkotnának. Ennek a segítségével könnyebb jó várakozási idő értékeket elérni, ami rásegít éttermed értékelésének növelésére. Érdemes beszerezni minél előbb!
Plusz egy séf / Additional Chef 750 Megkétszerezi a konyhai termelést a második (és egyben utolsó) séfed felvételének lehetőségével. Érdemes lehet minél előbb beszerezni ezt, hogy a második séf betanítása is időben elkezdődhessen és ne legyen olyan nagy tudásbeli szakadék kettejük között. Fontos, hogy ne felejts el beszerezni egy második séf állomást sem!
Kíváncsibb vendégek / Curiouser Customers 750 Az első Kíváncsi vendégek feloldása után érhető csak el. Nagyjából 40%-ra növeli annak az esélyét, hogy egy vendég tanácsot kér fogása kiválasztásához.
Plusz egy pincér #2 / Additional Waiter #2 900 A megnövekedett kiszolgálási időből érezni fogod, mikor jön el annak az ideje, hogy három pincéred legyen. Ha már hárman vannak, érdemes szétszórni őket az étteremben (a pincér állomások segítségével). A pincérek korai betanítása nem rossz gondolat, azonban sok esetben túlzás hármukat foglalkoztatni.
Motivációs beszéd / Inspirational Speech 900 Egy új fajta interakciót old fel, amely a Dicsérje meg / Praise interakcióhoz hasonlít: a személyzet tagjainak felvidítását célozza meg. Kétféle interakciónak hála kétszer olyan motiválttá teheted beosztottjaidat!
Gyors étkezés / Fast Eaters 1250 Ez a jutalom akkor hasznos, ha éttermed már 3.5 csillagos besorolás fölött jár: hatására több vendéget tudsz megétkeztetni, mert hamarabb végeznek, és hamarabb kerülnek mások a helyükre. Ezzel több bevételhez, és több értékeléshez is juthatsz, ráadásul segít megoldani azt is, ha nem lenne elég asztalod a vendégek fogadására.
Olcsóbb tréningek / Lower Employee Training Costs 1500 Lefelezi az alkalmazottaknak szóló tréningek árát. Kifejezetten hasznos, ha étteremlánc indításán gondolkozol, ugyanis sok kiadást megspórolhatsz vele, és több alkalmazottat tudsz kiképezni ugyanabból az összegből.
Alapanyag leértékelés (kicsi) / Ingredient Discount (small) 1800 20%-al olcsóbbá teszi az alapanyagok árát, és a hatása állandó.
Tömött pénztárcás vendégek / Well Founded Foodies 1850 Megnöveli annak a valószínűségét, hogy vendégeid a drágább fogások közül válasszanak. Természetesen kierőszakolhatod ugyanezt úgy is, hogy csak drága ételeket raksz az étlapra, de az negatív hatással lenne az értékelésedre, ha a kevésbé tehetős simek nem tudnának mit választani a menüről.
Bőséges borravaló / Tidy Tippers 2000 5%-al növeli a profitodat minden egyes megvásárolt szintjével. Több alkalommal megvásárolható, azonban néhány órának el kell telnie az egyes szintek feloldása között. Az étterem életének későbbi szakaszában ajánlott a használata, ugyanis ennél vannak hatásosabb profitnövelő jutalmak is.
Alapanyag leértékelés (nagy) / Ingredient Discount (large) 3600 A kis alapanyag leértékelés jutalom feloldása után érhető el, és további 20%-al teszi olcsóbbá az alapanyagokat, összesen így az eredeti árukhoz képest 40%-as olcsóbban szerezheted be őket. Majdnem olyan hatásos, mint ha folyamatosan aktív lenne a Kiadós szüret jutalom, és egyértelműen erős bónuszt ad, azonban kifejezetten drága, így csak később javasolt a beszerzése.
Olajozott gépezet / Well Managed 4500 Csökkenti a balszerencsés esetek számát a menedzser távollétében is. Kifejezetten jó jutalom az étteremlánc tulajdonosoknak, akik nem tudnak mindenhol ott lenni egyszerre. Több étterem birtokában nagyban befolyásolja azt, hogy sikerül-e fenntartanod intézményeid jóhírét, és busás profitra szert tenned akkor is, ha épp otthon lógatod a lábad.
Séfsapka / The Chef’s Hat 5000 Felold a CAS menüben szakács-sapkákat, azonban ezek pusztán dekorációs célt szolgálnak.

Megválás az étteremtől

Ha úgy érzed, már ráuntál éttermed menedzselésére, vagy csak szeretnéd másba fektetni az itt lekötött pénzedet, bármikor el is adhatod a birtokodban lévő étterm(ek)et. Az eladási ár a telek értékének és az éttermed büdzséjéből (amennyi pénz épp a kasszában van) számolódik.

Ahhoz, hogy ezt megtehesd, lépj be az étterem kezelése menübe (bal alsó sarokban bevásárlókosár ikon, majd a boltot ábrázoló ikonra kattintva). Az így előhívott panel bal alsó sarkában található gombra kattintva teheted pénzzé éttermedet.

Az étteremtől szerencsétlenebb körülmények közül is búcsúzhatsz: történetesen, ha haláleset következik be. Szerencsére az étterem – ugyanúgy, ahogy a többi üzlet – nem egy adott sim birtokában van, hanem a játszott háztartáséban. Ez azt jelenti, hogy amíg van olyan, önállóan játszható (tini kortól felfelé) simed a háztartásban, akire tovább lehet örökíteni az éttermet, addig nem veszítesz el semmit, ám ellenkező esetben az étterem visszakerül a város tulajdonába. Ezzel együtt az összes alkalmazott távozik, a bútorok eladásra kerülnek, valamint az étterem besorolása is visszaáll egy csillagosra. Ezeket érdemes észben tartani, ha esetleg a későbbiekben valamelyik másik simeddel szeretnéd megvásárolni az éttermet.

 

Forrás: SimsVip, Carl’s Sims 4 Guide, IGN, SimsWiki

A barkácsolás avatott mestere, ígéretes írópalánta, egyedi tartalom készítő. A Sims konspirációs teóriák lelkiismeretes közvetítője. Elhivatott fordító, Sims 3 és Sims 4 játékos, pótolhatatlan lektor.