Sims 2 Csaláskódok
A boolprop testingCheatsEnabled true/false olyan csaláskód, ami a fejlesztés során a hibakeresés, debugging során került a játékba. Mint minden csaláskód, ez is okozhat komoly problémákat, szélsőséges esetben akár az újratelepítés is szükséges lehet miatta. Ha használni szeretnéd, mindenképpen kellő óvatossággal tedd, és mindig legyen egy másolatod a játékod aktuális mentési állapotáról. A kódot a Shift+Ctrl+C billentyűk leütése után felugró ablakba kell beírnod, mielőtt még belépnél a valamelyik telekre szomszédság nézetben. A titkos kód leírásáról itt kaphatsz részletes leírást.
kaching – 1000 §-t ad a családi kasszához
motherlode – 50.000 §-t ad a családi kasszához
aging on/off – A sim nem öregszik
stretchSkeleton [x] – A simek mérete változtatható. Például: stretchSkeleton 2.0 a simet a kétszeresére növeli. A csalás használata során vigyázni kell, mert a társas interakciók (puszi, csók) elcsúszhatnak.
intProp maxNumOfVisitingSims [x] – A megadott számú embert hívhatod el egy partira. Például:intProp maxNumOfVisitingSims 10, akkor 10 embert meghívhatsz.(A szomszédság képernyőjén írd be a kódot!
boolProp snapObjectsToGrid [true/false] – A false opcióval szabadon építkezhetsz (A bútorokat nem csak a négyzetrácsra rakhatod)
boolProp testingCheatsEnabled [true/false] – A true bekapcsolja a fejlesztő módot, számos titkos menüpontot elővarázsolva.
boolprop constrainFloorElevation [true/false] – A false bekapcsolása után bármi alatt süllyesztheted/emelheted a talajt.
boolProp simShadows [true/false] – A karakterek árnyékát ki-bekapcsolhatod(Lassú gépeknél különösen hasznos)
vsync on/off – A grafika “butítása”(Szintén lassú gépeknél hasznos)
intProp censorGridSize [x] – Ha az x=0, eltűnik a cenzúrázás (az Éjszakák és az azt követő kiegészítők feltelepítése után nem működik).
boolProp displayPaths [true/false] – Ha true, látod a Simek útvonalát.
faceBlendsLimits -on/off – Ha gyerek simet készítesz, kikapcsolhatod az arcszerkesztés határait.
help – Kilistázza a csaláskódok nagy részét.
exit – Bezárhatod a csaláskonzol-ablakot (ugyanez a hatás, ha megnyomod az escape billentyűt).
expand – A konzolablakot bővíti ki.
gameVersion – Ha az expand kód már be volt gépelve a konzolablakban jelenik meg a játék verziószáma.
moveObjects [on/off] – Bármilyen tárgyat forgathatsz, törölhetsz, sőt a simeket is mozgás közben.
floatprop tvvolume [X] – A számot a végére úgy kell beírni, hogy pl. floatprop tvvolume 0.2 Az alap beállítás 0.5, tehát lehet a TV-n halkítani és hangosítani is. A hengerő 0.0 és 1.0 között lehet.
boolprop useshaders true – Ha nem látszódnának a halak az akváriumodban vagy a tóban, akkor használd ezt a kódot. Használatával részletesebb lesz a textúra, pl. a hóé, de néhány ruha és bútor mintája is, látszik a medencében a víz hullámzása, és az alján a víz tükröződése.
boolprop lotWater [true/false] – A false eltávolítja a vizet a telekről.(Például a tavat)
boolprop lotTerrainPaints [true/false] – A false eltávolíitja a talaj mintázatát.
boolprop showFloorGrid [true/false] – Építési módban eltünteti/megjeleníiti a rácsot.
boolprop objectShadows [true/false] – A false eltávolítja az árnyékokat a házon kívül.(A tárgyakét)
boolProp guob [true/false] – A false eltávolítja az árnyékokat a házon belül.(A tárgyakét)
boolprop renderSelectedSimLevel [true/false] – Ha true a kiválasztott Sim esetében nem tűnnek el a falak, még ha be is van kapcsolva ez a nézet.
boolprop locktiles [true/false] – A false beadása után a telken kívül is elhelyezhetsz padlómintákat.(Például az útra)
boolprop reflectionWithExtraViewer [true/false] – A tükrök tükröződése kapcsolható ki és be(Lassú gépeknél hasznos)
boolprop renderInsideObjectOnlyOnSelectedSimLevel [true/false] – Ha true akkor a tárgyak csak azon a szinteken jelennek meg, ahol a sim tartózkodik, és csak akkor, ha arra a szintre lép.(Lassú gépeknél hasznos)
boolprop renderSelectedSimLevel [true/false] – Ha true csak az a szint jelenik meg ahol a sim tartózkodik, a többi nem látható.(Lassú gépeknél nagyon hasznos, főleg több emeletes házaknál)
deleteAllCharacters – Minden simet töröl a szomszédságból.
TerrainType desert/temperate – A sivatagos és a mérségelt égövi talaj közt vált.
boolprop displayNeighborhoodProps [true/false] –A false eltávolítja a kiegészítő dolgokat.(Például űrhajóroncs)
boolprop displayNeighborhoodRoads [true/false] – A false eltávolítja a szomszédságból az utakat.
boolprop displayNeighborhoodFlora [true/false] – A false eltávolítja a szomszédságból a növényzetet.
boolprop displayNeighborhoodWater [true/false] – A false eltávolítja a szomszédságból a vizet.
boolprop displayLotImposters [true/false] – A false eltávolítja a szomszédságból a házakat (Csak grafikailag, egyébként ott maradnak)
boolprop displayNeighborhoodRoadsWithModel [true/false] – A false eltávolítja a szomszédságból a hidakat.
boolprop lotTerrainLighting [true/false] – Ha false a telkek nem lesznek fényesebbek ha föléjük viszed a kurzort.
boolprop carsCompact [true/false] – Ha true az autók részletesen megjelennek (Csak erősebb gépeknél ajánlott, mert lassulást okozhat)
boolprop ShowLotPackageFilename – Ha egy ház fölé neve viszed a kurzort megjelenik az épület fájlneve.
boolprop nhoodWaterReflection [true/false] – Ki és bekapcsolja a víz tükröződését (Lassú gépen nagyon hasznos)
boolProp carsOnRight [true/false] – False esetén balra, true esetén jobbra haladnak az autók.
boolProp enablePostProcessing [true/false] – Az elkövetkezendő kódok használata előtt ezt be kell kapcsolnod!
Slowmotion 0-8 – Belassítás: 0 a normál, 8 a leglassabb sebesség.
Bloom (r g b x ) – Elmosás jellegű filmes ragyogás(0-255, 0,0,0: fekete, 255,255,255:fehér,az x a ragyogás erőssége(0-255))
vignette (centerxcentery x ) – Filmes hatás, ahol a fókuszpont éles, minden más homályos;a két center adja meg a fókuszpont koordinátáit, az x a nagyságát.
filmgrain (0-1) – A kód régies hatást kelt.
letterbox (0.0-0.4) – A megadott méretű letterbox nézetet hozza létre (Fekete csíkok a kép alsó és felső részén, szélesvásznú videofelvétel készítéséhez)
boolprop renderOpaqueUI [true/false] – A true átlátszatlanná teszi a kezelőpanelt.
boolprop displayLookAtBoxes [true/false] – Ha true, négyzet jelenik meg a Sim arcán, és ott, ahova néz.
boolprop allObjectLightsOn [true/false] – Kivilágíitja azon tárgyakat, melyek csak használatkor világosodnak ki (Például:Tv)
floatprop particleDensity 1.000000 – A romlott kajából felszálló zöld füst sűrűségét szabályozza.
boolprop lotInfoAdvancedMode – Ha true kijelzi a szomszédságban a telek információját.
boolprop unevenTilesFloorable [true/false] – Ha false a lejtős részre helyezett padló nem jelenik meg.
Autopatch [on/off] – Ki-bekapcsolható, hogy mutassa hogy van-e új patch.
boolProp allow45DegreeAngleOfRotation [true/false] – Ha true a tárgyakat 45 fokban forgathatod. (kijelölöd a tárgyat, utána a billentyűzeteden a pont és vessző lenyomásával balra- ill. jobbra)
setHighestAllowedLevel [szint] – Megadott számú szintet építhetsz az alap 4 helyett.
boolProp dormSpecificToolsDisabled [true/false] – A false engedélyezi a koleszban való építkezést. (Amit eddig nem lehetett)
changeLotZoning [residential, community, greek, dorm,secretsociety] – A telek kategóriáját(lakó, közösségi, Görögbetűs ház, kolesz, titkos társaság)
FamilyFunds [családneve] [pénzösszeg] – Egy bizonyos pénzösszeget lehet adni egy bizonyos családnak.
RoofSlopeAngle [15-75] – A tető lejtését változtatja meg egyenletesen.
unlockCareerRewards – A kiválasztott sim minden karrierjutalmat megkap.
MaxMotives – A házban minden Sim szükséglete a maximumra nő.(A vendégeké is!)
MotiveDecay [on/off] – A szükségletek fokozatos csökkenésének ki-bekapcsolása.
AspirationPoints [szám] – Megadott számú aspirációs pontot ad a kiválasztott Simnek.
LockAspiration [on/off] – A telken lévő összes simnek megáll az aspiriációs pontok mérője.
AspirationLevel [0-5] – A kiválasztott sim aspirációszintjét állítja be.(5ös a platina szint)
AgeSimsCheat [on/off] – Egy új menüt ad az interakciós menühöz:”Set age”, itt változtathatod könnyedén a Sim korát.
ShowHeadlines [on/off] – A simek fölötti jeleket (például:gondolatbuborék, kapcsolati érték változása…) tünteti el.
SetLotLightingFile [fájl név/clear] – A bevilágítás leírófájlja, telepítési könyvátra: TSData\Res\Lights útvonalon található.
AddneighbortoFamilycheat [on/off] – Lehetővé tesz egy új interakciót, amely során az eddig nem kiválasztható simeket hozzáadhatod a családodhoz.
Forcetwins – Ha egy sim gyermeket vár, válaszd ki, majd írd be a csalást. Így automatikusan ikrei születnek.
Plumbbobtoggle [on/off] – Ez kikapcsolja a sim feje felett látható kristály alakú kijelzőt. Filmkészítők számára kedvező.
Wall Placement Restrictions Removed Cheat – A falakkal kapcsolatos elhelyezési megkötések deaktiválódnak ? így képes leszel tárgyakat elhelyezni olyan falakon is, amelyek már foglaltak.
boolProp petActionCancel [true/false] – Az állatok cselekedetei visszavonhatóakká válnak. Egyszerre egyet tudsz használni!
boolProp controlPets on/off – Az állatok irányíthatóvá válnak. Egyszerre egyet tudsz használni!
deleteAllFences – Ezzel letörölheted a telekről az összes kerítést.
deleteAllWalls – Ezzel letörölheted a telekről az összes falat.
deleteAllAwnings – Ezzel letörölheted a telekről az összes ponyvát.
deleteAllObjects [Doors/Windows/Stairs] – Ezzel letörölheted a telekről az összes ajtót, ablakot és lépcsőt.
deleteAllHalfWalls – Ezzel letörölheted a telekről az összes térelválasztó falat.
bugJarTimeDecay [on|off] – Ha szentjánosbogarakat fogsz, ezzel a csaláskóddal örökké élnek.
changeLotZoning hotel – A telek típusát hotelre változtatja
changeLotZoning secretvacationlot – A telek típusát titkos nyaralóhellyé változatja (a játékban kárt tehet, eltünhetnek Simek a telekről)
modifyNeighborhoodTerrain [on|off] – Ezzel majd a szomszédság domborzatát változtatni, tehát lehet hegyeket, völgyeket csinálni.
changelotzoning [residential | community | apartmentbase] – Ez a csalás lehetővé teszi, hogy megváltoztasd a telek zónatípusát. Mielőtt így tennél, győződj meg róla, hogy az adott telken nem lakik senki! A csalás használatához lépj be a megváltoztatni kívánt telekre, majd vidd be a csalást, kiválasztva a magadott zónaopciók valamelyikét. Megjegyzés: A tengerparti telkek lakótelekké történő átalakítása nagy mértékben károsítja az óceán textúráját, valamint a telek talaját, ily módon erősen ellenjavallt.
printLotClass – Ez megjeleníti a telek osztálybesorolását (magas, közepes, alacsony), valamint a megfelelő numerikus telekosztály-értéket.
changeLotClassification [low | middle | high] – Ez megváltoztatja a telek besorolását. A telek ebben az állapotban marad a következő csalás használatáig.
clearLotClassValue – Ez eltávolítja a “changeLotClassification” csalásokat, és a telekosztályt visszaállítja a helyes kalkulált értékre.
boolprop controlpets on – Irányíthatóvá válnak a lakótársak.
boolprop aptsublotspecifictoolsdisabled false – Engedélyezi, hogy tárgyakat vegyél fel és tegyél le a közös területeken.
boolprop aptbaselotspecifictoolsdisabled false – Az építési korlátozásokat oldja fel, ha a boolprop aptsublotspecifictoolsdisabled false kód is be van kapcsolva!
setQuarterTilePlacement [on | off] – Ez a négyzetrácsot további 4 részre osztja, így szabadabban mozgathatóak az egyes tárgyak és közelebb is tehetjük egymáshoz őket. Használatakor a Shift+F billentyűkombinációt kell lenyomni. Fontos, hogy inkább csak a díszeknél használjuk, mert lehet, hogy bizonyos használati tárgyakat nem érnek majd el a Simek.