Lakótársak

Az egyetemi éveit megkezdő Olivia különös helyzetben találja magát: a nyitott, vidám Josh és a titokzatos Ryan lakótársa lesz. Régóta álmodozott titokban arról, hogy esélyt kap a szerelme meghódítására, ezért kapva kap az alkalmon, hogy közelebb férkőzzön Ryanhez.
De vajon minden úgy fog történni, ahogyan ő elképzeli? Sikerül meghódítania álmai férfiját, vagy hagyja magát elcsábítani valaki más által?
Milyen sötét titok árnyékolja be a fiúk gyerekkori barátságát?
Vajon Josh és Ryan képes lesz újjáépíteni, ami egykor elveszett?
Segíts Oliviának meghozni élete fontos és kevésbé fontos döntéseit!
Kapcsolódj be a Sims Addicts első interaktív történetébe te is!

***

Megjelent: 2020.01.25.
Írta: Ruby
Illusztrálta: Verona
Műfaj: interaktív, romantikus, slice of life
Korhatár: 14 éven aluliak számára nem ajánlott!
Figyelmeztetés: durva nyelvezet

***


Epizódok:

Sok minden akartam lenni eddigi életem során. Kislányként hercegnő, akinek nincs más dolga, mint állni a kastély legfelső tornyának ablakában, és várni a herceget, időnként aggodalmasan az órára pillantva. Aztán kisiskolásként állatorvos, aki harcol az állatokon végzett kísérletek ellen, és közben még a legreménytelenebb helyzetű kutyákat és macskákat is megmenti ...
Bővebben
+1 Önbizalom +2 Empátia +1 Bölcsesség Hosszú óráknak tűntek azok a másodpercek, amíg próbáltam eldönteni, mit tegyek. Hiszen belépni az új életem színterébe már önmagában is nagy dolog volt, olyan emlékezetes pillanat, amely alatt a filmekben mindig különleges aláfestő zene szólt. Abban a pillanatban teljes súlyával nehezedett a mellkasomra a ...
Bővebben
+1 Bölcsesség +1 Önbizalom Azokban a helyzetekben, amikor gyorsan kellett döntenem, általában meglehetősen kényelmetlenül éreztem magam. Ezen nem segített az sem, hogy Rowan és Josh várakozó pillantásai szinte felnyársaltak, így lehetetlen volt gondolkodni. Hogy időt nyerjek, hátrébb léptem egyet, és felemeltem a mutatóujjamat. Ha itthon maradok, korán ágyba bújhatok, hogy ...
Bővebben
+1 Bölcsesség +1 Empátia +1 Hiúság –1 Önbizalom Szerettem volna azt mondani, hogy erre nem volt magyarázatom, de igazából nagyon is volt, csak épp meglehetősen szánalmas. Mert csak úgy beállítani egy kvázi ismeretlenhez, hogy aztán segítségért könyörögjek… nos, ez nem volt éppen méltóságteljes. Egyedül az hajtott előre, hogy bár még ...
Bővebben
+2 Empátia - Mi a… baszki, te mennyit ittál?! - Jo-Josh…? - Igen, igen, én vagyok – térdelt le mellé a lakótársunk, és megkísérelte Ryant felültetni. – Mi a franc történt veled? Úgy éreztem, kifut az erő a lábaimból, és szinte már vártam a pillanatot, hogy összeroskadok, amíg Josh a ...
Bővebben
+1 Önbizalom Azonnal elkaptam a pillantásomat Rickről, és megkíséreltem elhessegetni az éjszaka emlékét. Nem volt egyszerű dolgom, ugyanis szinte éreztem a derekamon a kezét, a nyakamon pedig a leheletét, és a közös tánc még mindig bennem bizsergett. Ki akartam menekülni, hogy megmossam az arcomat vagy kikiabáljak az ablakon, esetleg felhívjam ...
Bővebben
+1 Önbizalom –2 Empátia Én eddig meg voltam győződve arról, hogy Ryan egyke. Soha nem lehetett hallani a családjáról, de egy kisvárosban az ember elég nehezen tudott eltitkolni egy testvért. És mit sajnált? Mi történhetett a húgával, ami miatt szükségét érezte annak, hogy így szétcsapja magát? Mégis mi folyik itt? ...
Bővebben
-1 Bölcsesség +1 Önbizalom Mégis miről beszélgethettek ilyen későn? Mi az, ami nem várhatott reggelig? Talán az előző éjszaka történéseiről volt szó? Vagy valami másról? Soha nem volt még ennyire csábító a hallgatózás gondolata. Pontosan tudtam, hogy az lett volna a helyes döntés, ha egész egyszerűen figyelmen kívül hagyom a ...
Bővebben
+1 Empátia - Azt hiszem, el kell mondanom neked valamit. - Micsodát? – néztem a szemébe, és csak akkor tudatosult bennem igazán, hogy most mi fog történni, ugyanis Rick lassan közelebb hajolt hozzám, és már éreztem az arcomon a leheletét, már szinte összeért a szánk… - Én… vámpír vagyok. A ...
Bővebben
+1 Önbizalom -1 Empátia Egy pillanatra megfagyott a levegő a nappaliban, aztán mindannyian egyszerre indultunk el a bejárati ajtó felé. Ryan a lakásunkkal szemközti falhoz szegezte a pizzafutárt, és a feszülő karjából ítélve biztos voltam benne, hogy a következő pillanatban meg fogja ütni. Földbe gyökereztek a lábaim, és bár szerettem ...
Bővebben
Hosszú percekig anélkül meredtem a mobilom kijelzőjére, hogy elolvastam volna az imént beküldött tesztem kiértékelését. Nem is láttam igazán a betűket, mert gondolatban egészen máshol jártam: azt próbáltam meg feldolgozni, hogy olyan helyzetbe keveredtem, amilyenbe sosem gondoltam, hogy belecsöppenhetek. Mindig azt gondoltam, hogy csak a filmekben fordulhatnak elő ennyire bonyolult, ...
Bővebben

Extrák:

Bár a Lakótársak már hetekkel ezelőtt lezárult, a történet és a szereplők nem tűnnek el az ember életéből nyomtalanul – az enyémből legalábbis biztosan nem. Vannak olyan mozzanatok, kérdések és érdekességek, amelyek nem derülhettek ki Olivia szemszögéből vagy épp a történet befejezéséig, sőt, akad néhány gondolatom az írással kapcsolatban is ...
Bővebben
Egy új, szórakoztató trend gyűrűzött be nemrégiben a simses alkotók körébe, méghozzá a Sims karakterek átalakítása Artbreeder segítségével. Ez az oldal egy kreatív eszköz, amellyel többféle stílusban szabhatjuk át feltöltött képeinket, és többek között képes arra is, hogy "valódibbá" tegye a játékok vagy animációk szereplőinek arcát. Az eredmény persze nem ...
Bővebben

 

 

***

 

Főszereplők

Ryan Phillips
A gimiben minden második lány belé volt szerelmes, persze én is. De igazából alig lehet róla tudni valamit...
Bővebben
Olivia Stewart
Elsőéves egyetemista vagyok, és szabadidőmben próbálok felnőni. Több-kevesebb sikerrel.
Bővebben
Joshua Evans
Vannak a titokzatos, komor srácok, és na, Josh nem az. De mennyivel könnyebb így vele szót érteni!
Bővebben

***

 

Játékszabályok

 

Döntések

A döntési lehetőségeitek sok esetben nagyon egyszerűnek és egyértelműnek tűnhetnek, azonban minden egyes kimenetel több dolgot is von maga után. Az esetek többségében a választásotok egy vagy két értékváltozást jelent (akár pozitív, akár negatív irányba). Ezen kívül sokszor a fiúk valamelyik kapcsolati mutatóját is elmozdítja valamilyen irányba, akár új jeleneteket is oldhatnak fel a következő fejezetekben. Előfordulhat az is, hogy valamilyen eredménye lesz a választásotoknak – ebben az esetben nem (csak) konkrét jelenetet vagy értékváltozást kaptok, hanem egy hosszabb távú hatása is lesz a dolognak. Például az, hogy Olivia milyen ruhákat visz magával, nem csak egy esetben lehet fontos.

 

Értékek

Olivia értékei az általatok megszavazott döntései alapján változnak. Erre elsősorban azért van szükség, mert a történeten belül ugyan több helyen is van lehetőségetek szavazni, az lehetetlen, hogy minden egyes mozzanatot befolyásoljatok. Így azonban ki tudjátok alakítani Olivia személyiségét, ami alapján úgy fog viselkedni, hogy hű maradjon az általatok meghatározott irányhoz. Mind a négy értéke 0 és 10 között mozoghat a következők szerint:

 

Hiúság:

Olivia hiúsága befolyásolja azt, mennyire lesz hajlamos felületesen viselkedni, úgy dönteni, hogy a külsőségek (és a saját külseje) legyenek számára a legfontosabbak.

Alacsony szintű hiúság esetén Olivia hajlamos lesz ápolatlanná és igénytelenné válni, ez pedig nem fog tetszeni a fiúknak.

Túl magas szintű hiúság esetén viszont Olivia túl sok időt tölt majd saját maga csinosításával, és hajlamos lesz másokat is megítélni a külsejük alapján; ez növelheti a vonzalom pontjait, de csökkentheti a szimpátia és bizalom pontokat.

 

Bölcsesség:

Olivia bölcsessége befolyásolja azt, mennyire lesz hajlamos felelősségteljes döntéseket hozni. A bölcsesség pontok nagyban befolyásolják azt, mennyire látják a fiúk megbízhatónak Oliviát, valamint egy bölcs főszereplő könnyebben vágja ki magát a szorult helyzetekből is.

Alacsony szintű bölcsesség esetén Olivia hajlamos lesz meggondolatlan, felelőtlen döntéseket hozni, kevésbé lesznek jók az ötletei.

Magas szintű bölcsesség esetén viszont Olivia az esetek többségében már megtalálja a megfelelő megoldást a problémáira, és képes másoknak is hatékonyabb segítséget nyújtani.

 

Önbizalom:

Olivia önbizalma befolyásolja azt, milyen határozottan fog tudni fellépni bizonyos helyzetekben, illetve azt is, hogy mennyire lesz bevállalós, kezdeményező.

Alacsony mértékű önbizalom esetén Olivia nem mer majd kezdeményezni, kevésbé lesz határozott, így elszalaszthat bizonyos lehetőségeket.

Tökéletes mértékű önbizalom esetén Olivia kellő önbizalommal rendelkezik ahhoz, hogy tudja, meddig mehet el egyes helyzetekben, képes kezdeményezni, de nem megy bele olyan szituációkba, amelyek kimenetelében nagyon bizonytalan.

De vigyázzatok, mert ha Olivia önbizalma túl magasra száll, elbizakodottá válhat, aminek megint csak vannak hátulütői.

 

Empátia:

Olivia empátiája befolyásolja azt, milyenek lesznek a társas kapcsolatai. Értelemszerűen könnyebben fogja tudni kezelni az embereket, ha magasabb szintű az empátiája, és nagyobb eséllyel vált majd ki szimpátiát a többiekből.

Alacsony szintű empátia esetén Olivia nem érzi át kellőképpen a környezetében élők helyzetét, gyakran reagálhat érzéketlenül, ezzel pedig veszélyeztetheti a kapcsolati pontjait.

Magas szintű empátia esetén Olivia már csaknem kifogástalanul kezeli az embereket, nagyon ritkán fordul csak elő, hogy olyat mond, amivel megbánt vagy megsért másokat.

 

Kapcsolati mutatók

A történet során három kapcsolati mutatóval fogtok találkozni: szimpátiával, vonzalommal és bizalommal. Minden mutatónak tíz pont a maximuma, viszont vigyázat, a kapcsolatok esetében előfordulhat az is, hogy egyik vagy másik mutató negatívba is átfordul.

Ahhoz, hogy Olivia akárkivel is párkapcsolatba kezdhessen, arra van szüksége, hogy ő és a másik fél kölcsönösen magas pontszámmal rendelkezzenek. Ez azt jelenti, hogy legalább az alábbi eredményekkel kell rendelkeznünk az Olivia-Fiú és a Fiú-Olivia kapcsolati mutatók esetében is:

Szimpátia: 8
Vonzalom: 8
Bizalom: 6

Szimpátia: A szimpátia alapvetően egy baráti mutató, amiből kiderül, egy karakter mennyire kedveli a másikat, mint embert.

Vonzalom: Ennek a kapcsolati mutatónak már romantikus színezete van, hiszen azt méri, mennyire tetszenek egymásnak a karakterek.

Bizalom: Hiába a szimpátia és a vonzalom, ha a karakteredet megbízhatatlannak tartják. Ellenben ha megbíznak benne, egyre jobban megnyílhatnak előtte.

A játék nehézsége abban rejlik, hogy ti, mint olvasók, csak Olivia mutatóit ismeritek majd, így a fiúk érzéseit csak találgatni tudjátok majd a reakcióik alapján.