Halálnemek és szellemek a Sims 4-ben

2018.03.29.: A tipp a My First Pet Stuff csomaghoz frissítve.

A Sims 4-ben is számtalan halálnem fenyegeti simjeink életét, amelyek két csoportba sorolhatók. A „hagyományos” halálnemek többsége megtalálható volt a korábbi szériákban is, mint pl. öregkor okozta eltávozás, az érzelmekkel azonban megérkeztek az extrém hangulat okozta halálnemek is. Újdonság, hogy simjeink már sokkal jobban ragaszkodnak a földi léthez, ritkábban történnek velük halálos balesetek, és megölni sem túl könnyű őket csalás nélkül, ha a játékos erre vetemedne.

 

Halálnemek

Természetes halálnemek

Öregkor – Sajnos a vég (szinte) elkerülhetetlen, így előbb-utóbb a legtöbb simet elragadja magával a Kaszás. A simpanelen tudod figyelemmel kísérni, mikor ér a zöld csík az élettartam jelző végére, ami után bármikor bekövetkezhet a halál. Fiatalság főzettel (Potion of Youth) becsaphatod egy kicsit az időt, amit 1500 pontért megvásárolhatsz az életcél jutalmak közül. Hasonló hatást érhetsz el Ambrózia fogyasztással vagy a Tehénnövény elixírjének használatával.

Kimerültség – Ez a halálnem főleg az idős korú simek közül szedi áldozatait, ha túlzásba viszik az edzést vagy egyepetyét. A szörnyű végkifejlet első jele egy 4 órán át tartó +40 Uncomfortable / Kényelmetlen moodlet, amely megjelenése után a sim nem képes további megerőltető tevékenységeket végezni, eltűnnek az ezekhez kapcsolódó interakciók. A 4 óra alatt a sim bármikor meghalhat, úgyhogy érdmes nyugalmas elfoglaltságokat keresni számára.

Tűz – A sim meghalhat a tűzhely vagy elektromos szerkezetek miatt fellángoló tűzben. Megakadályozhatod tűzoltóberendezés telepítésével, vagy akár porral oltóval is kezelésbe veheted az elharapózó lángokat. Ha a simed lángra kap, kétségbeesett tűztánccal próbálja eloltani magát, és ilyenkor jól jön, ha egy másik sim a segítségére siet, de akár a zuhany alá is bevetheti magát, hogy mentse az életét. Mielőtt a Kaszás elérkezne, egy moodlet számol vissza a halál pillanatáig, így van időd eloltani a simed.

Gömbhal (City Living) – A City Living kiegészítővel új étel is érkezett, a Gömbhal nigiri / Pufferfish nigiri. Konyhaművészetben jártas játékosok tudhatják, hogy ennek fogyasztása a való életben sem veszélytelen, így simünk is könnyedén ráfaraghat, ha erre az ételre vágyik. Főleg a szegényes minőségű (poor quality) étel rejt veszélyeket, így a kockázat akkor a legnagyobb, ha simed otthon akarja lemásolni a San Myshuno utcai büféiben kipróbált nigirit. A szegényes minőség esetén 50% a mérgezés esélye, ami tovább emelkedik, ha a sim rossz hangulatában fogyasztja az ételt. Ha a vacsora során nem kopogtat a Kaszás, a sim Magabiztos / Confident moodlettel gazdagodik. Erre a halálnemre az idegenek immunisak.

Gömbhal nigiri okozta fulladás

Rakéta baleset – Ez a halálnem a tűzhalál egy változata. Könnyen balesetet szenvedhet simed, ha versenyzésre használja űrhajóját alacsony rakétatudomány jártassággal, vagy egy bajkeverő ismerőse gyümölccsel dugaszolja el a kupufogóját („Stuff a Fruit in exhaust pipe”). A földbe csapódó rakéta tüzében a sim is könnyedén meggyulladhat, és halálát lelheti.

Fulladás – Ha a sim kimerülten használja a medencét, megfulladhat. Ez a halálnem nem olyan gyakori, mert a sim elhagyja a medencét, ha elfárad, emberi közbeavatkozással és pár méter kerítéssel azonban könnyen válhat végzetessé a medencés kaland. (A Sims 4-ben létra nélkül is kimásznak a simek a vízből.)

Éhezés – Az éhség különösen kegyetlen formája a halálnak, hiszen a sim napokig szenved, mielőtt búcsút intene a világnak. Az éhhalál egy 24 óráig tartó Hungry (Éhes), majd újabb 24 órás Ravenous (Éhező) moodlet után éri utol a simet.

Elektromosság – Elektromos készülékek fejlesztése vagy javítása közben a simet könnyen megcsípheti az áram. Ilynekor néhány órán át tartó Signed / Megpörkölődve moodletet kap a sim. Ha ez alatt az idő alatt újabb javításra adja a fejét, áramütés érheti, és meghalhat. Ugyancsak Megpörkölődve hangulatjelzőt szerezhetünk akkor is, ha simünk templom felfedezése során (Jungle Adventure) aktív elektromos kapunk próbál áthatolni, villámbogarak támadnak rá, vagy átkot szabadít magára az arany vagy fa Zazatototl Death Relic / Zazatototl Halál Relikvia közönséges finomított kristállyal (Common Refined Crystal) történő egyesítése során. Az átok megszüntetéséről itt olvashatsz.

Tehénnövény – A tehénnövényt 12 óránként legalább egyszer etetni kell, különben vadászni kezd a vacsorájára. Ha a sim elkapja a csaliként lógatott tortaszeletet, a növény bekapja, első alkalommal azonban gyakran nem halálos az eset, a simet egy moodlettel gazdagodva kiköpi a növény. Ha a moodlet eltűnése előtt a sim ismét a tehénnövény szájába kerül, már nincs menekvés számára. Ami az egyik számára átok, a másiknak áldás – az elfogyasztott simek után a tehénnövény életelixírt termel, így ha egy másik sim megfeji és elfogyasztja az italt, az aktuális életszakasz számlálója újraindul, a sim megfiatalodik.

Szauna (Spa Day) – A szaunázó simek könnyen túlmelegedhetnek, ami a halálukat okozhatja. A veszély könnyen megelőzhető, ha figyeljük a moodleteket – a sim először +1 Happy hangulatjelzőt kap, ami aztán +3-ig emelkedhet, ekkor azonban már könnyedén kényelmetlenné válhat a hőség. Ha a negatív moodlet megjelenése után is folytatja simünk a szaunát, elkerülhetetlen a biztos halál.

Napfény (Vampires) – A vámpír simek könnyedén halálra éghetnek, ha a tűző napra merészkednek. Ha elég tapasztalatot szereztek, feloldhatják azt a képességet, hogy „napállóvá” váljanak, így ez a halál nem fenyegeti őket többé.

Vámpír a napon

Sárkánylehellet jégkrém (Cool Kitchen stuff) – Ha a sim túl sok sárkánylehellet jégkrémet (Dragon breath ice cream) fogyaszt, tüzet okoz, és meghalhat benne.

Kívánságkút (Romantic Garden stuff) – A kívánságkút használata nem mindig úgy sül el, ahogyan azt a játékos kívánná. A kút néha ördögi kedvében van, és ilyenkor a kívánságok sem úgy teljesülnek, ahogyan szeretnénk. A sim akár egyből halálát lelheti, és szellemmé változhat, vagy olyan moodletekkel gazdagodhat, ami garantálja számára a közeli érzelmekből fakadó halált. A halálos végkimenetel akkor a legvalószínűbb, amikor a kút arca csuklyát visel – érdemes némi adománnyal jobb kedvre deríteni, mielőtt simünk megosztaná vele szíve vágyát.

Öngyulladás (Jungle Adventure) – Az öngyulladás a tűzhalál egy újabb változata. Dzsungelbéli kalandozásaink közben fordulhat elő, ha  az arany vagy fa Zazatototl Death Relic / Zazatototl Halál Relikviát nem közönséges finomított kristállyal (Uncommon Refined Crystal) egyesítjük. A sim 3 napig tartó Marked for Death by Combustion / Megjelölve öngyulladásra hangulatjelzőt kap, amelynek időtartama alatt óránként lángok törnek ki rajta. Ha nem oltja el magát, azonnal utoléri a végzete. Néha a tűz magától kialszik, de nem ez az általános.  Ha a 72 óra letelik, a sim még egyszer meggyullad, és a lángokban leli a halálát. Az átok legyőzéséről itt olvashatsz.

Mérgezés (Jungle Adventure) – Mérgezés átkot szabadíthat magára simünk, ha régészkedés közben az arany vagy fa Zazatototl Death Relic / Zazatototl Halál Relikviát ritka finomított kristállyal (Rare Refined Crystal) egyesíti. Mérgezést szenvedhet akkor is, ha a “Mysterious Pedestral” esélykártya felbukkanásakor a Check out Totems / Totemek megvizsgálása opciót választja, és kudarccal jár. A templom védelmét szolgáló mérgezett nyilak is nyakon találhatják a simet, továbbá méhek, pókok és egyéb ízeltlábú fenevadak is megmérgezhetik a dzsungelben. A mérgezésben szenvedő sim testét zöld foltok lepik el, és Marked for Death by Poison / Mérgezésre megjelölve hangulatjelzőt kap. Ha ennek ideje lejár, a sim meghal. Van egy csekély esély rá, hogy szervezete legyőzze a kórt, és immunizálódjon a méreggel szemben. Legyőzéséről itt olvashatsz bővebben.

Mérgezés

Mérgezés tünetei egy mit sem sejtő simen.

Veszett Rágcsáló Láz (My First Pet Stuff) – A terráriumban tartható kisállatok elhanyagoltságuk esetén súlyos, ragályos fertőzést terjeszthetnek a simek között. Ha 3 napon belül nem itatunk ellenszert a beteggel, habzó szájjal leli halálát, szelleme pedig hörcsögjelmezben tér vissza. A betegségről bővebben olvashatsz ebben a tippben.

 

Érzelem okozta halálok

A simek a felfokozott érzelmi állapotuk miatt is meghalhatnak, ha dühösek, zavarban vannak, vagy olyan játékos kedvükben vannak, hogy halálra nevetik magukat. Ahhoz, hogy simed belehaljon a dühbe vagy zavarodottságba, az ilyen hangulatot előidéző moodletek összertékének el kell érnie legalább a +7 szintet, a játékosság okozta halálhoz pedig a +15-ös szintet. Mind a három állapotban bármikor bekövetkezhet a halál, amelynek esélye annál nagyobb, minél tovább áll fent a felfokozott érzelmi töltés. Ha meg akarod óvni simed életét, legjobb, ha azonnal ágyba küldöd, álmában ugyanis megszűnik a moodletek hatása.

Düh – Ha a sim a düh Enraged / Felbőszült állapotában van (Fokozatai: Anry, Very angry, Enraged), meghalhat Szívrobbanásban (Cardiac Explosion). Hogy haragját csillapítsd, használhatod a box zsákot, lenyugtathatod simed hideg zuhannyal, vagy akár barátságos interakciókat kezdeményezhetsz más simekkel. Ha olyan simmel próbálod barátkoztatni, aki ezt az állapotot kiváltotta, csak rontasz a helyzeten. Leggyakrabban megcsalás, ízetlen tréfa vagy egy új ellenség okoz ilyen állapotot. Ha a moodlet hosszú ideig nem tűnik el a simpanelről, simedet biztosan utoléri a halál.

Szégyen – A visszautasított vagy maguk alá pisilő simek könnyen elérhetik a zavar magas fokozatát. Egy nedves nadrág már +5 zavarodottsággal sújtja a simet, ami egy félresiklott interakcióval karöltve már elérheti a +7-et, Mortified / Megalázott moodlettel pecsételve meg simedet. Használd a sárga interakciókat, hogy oldd simed szorongását, mert ha nem teszed, a moodlet tartama alatt bármikor üthet az utolsó órája. Mivel a legjobb a megelőzés, érdemes pl. az eljegyzési kísérletet hanyagolni, mikor simed rossz passzban van. Ha a moodlet hosszú ideig nem tűnik el a simpanelről, simedet biztosan utoléri a halál.

Hisztéria – A sim belehalhat a hisztériába, ha a játékos és boldog moodleteinek összege eléri a +15-öt. Egy szórakoztató műsor előadása (komédia jártasság) vagy megtekintése kombinálva magas szükségleti mutatókkal már közelít ehhez a számhoz, ezek nélkül viszont nehéz elérni ezt az értéket. A legveszélyeztetettebbek maguk a komédia előadók, mivel a műsorhoz magas játékos hangulat szükséges a legjobb eredmény érdekében. A Világ legjobb vicce / The funniest joke in the world interakció elsütése +3 moodletet ad, egy vicces beszélgetés pedig ezt akár +5-ig is emelheti. Játékos hangulatot árasztó dekorációk közelében lenni magas szükségletekkel szintén előidézheti a helyzetet. Használd a tükrön a Calm self down / Nyugtassa le magát interakciót, ha menteni szeretnéd simedet, vagy küldd aludni, hogy a moodletek eltűnjenek. Ha a moodlet hosszú ideig nem tűnik el a simpanelről, simedet biztosan utoléri a halál.

Hisztéria miatt bekövetkező halál

 

Menekülés a halál torkából

Több módja akad annak, hogy a Kaszás érkezése után is próbáljuk óvni a sim életét. Ha magas kertészkedés jártassággal rendelkezel, könnyedén hozzájuthatsz halálvirághoz. Orchidea (orchid) és gránátalma (pomengranate) keresztezése szükséges hozzá. Ha minden simed eszköztárába elhelyezel egyet, sokáig elkerülheted a végzetet. Ha simed meghal, egy másik sim kedveskedhet a Kaszásnak a virággal, amit ő minden esetben örömmel elfogad, és megkíméli a pórul járt sim életét.

Könyörgés a halottért a “Plead” interakcióval

Ne próbáld ki a Könyörgés / Plead interakciót, ha van az eszköztáradban halálvirág. Csak egy alkalommal lehetséges közbenjárni a halott sim érdekében, és a könyörgés nem minden alkalommal hatásos, így ha az nem sikerül, a halálvirágot sem adhatod át a Kaszásnak.

A magabiztos sim követelheti, hogy a Kaszás életben hagyja az áldozatot

Ha mégis a könyörgést választod, mert nem akad virág a tarsolyodban, gondosan válaszd ki a simet, aki ezt megteszi. A legalkalmasabb a Magabiztos / Confident vagy Flirty / Flörtölő hangulatban lévő sim. A magabiztos követelheti, hogy a Kaszás hagyja életben az áldozatot, a flörölő sim pedig elcsábíthatja őt, ezek az interakciók nagyobb eséllyel járnak sikerrel, mint egy egyszerű könyörgés.

A “Toy with Death” lehetőséggel a sim a halál bekövetkezése után megpróbálhatja menteni pórul járt társát

Az életmentés sikerrel végződött:)

A legalább 5-ös szintű Bajkeverő / Mischief jártassággal rendelkező simek képesek a Woodoo babán alkalmazni a Toy with Death / Játsszon a halállal interakciót, és visszafordítani a Kaszás erejét. Ezzel néha elérhető, hogy ahelyett, hogy elvinné a simet a túlvilágra, visszahozza az életbe. Érdemes ezt az interakciót többször megismételni, mialatt egy sim könyörög a Kaszásnak, így valamelyik talán sikerrel jár, és a halott visszatérhet az élők sorába.

 

Szellemek

A Sims 4 eredetileg nem tartalmazott szellemeket, később kerültek játékba a 1.0.732.20 frissítéssel. Sok mindenben hasonlítanak az előző szériák szellemeihez, visszajárnak kísérteni a síron túlról, és jó kapcsolat esetén a háztartáshoz is csatolhatjuk őket. A szellemek bármikor felbukkanhatnak, de a legvalószínűbb este 10 és reggel 6 között, és általában heti 1-2 alkalommal jelentkeznek. A korábbi szériák szellemeihez képest különbség, hogy a színük már nem a halálnemre utal, amit átéltek, hanem a hangulatuktól függően változik az aurájuk.

A következő színeket figyelhetjük meg rajtuk:

  • Zöld – Boldog
  • Kék / Zöldeskék – Magabiztos
  • Magenta – Játékos
  • Vörös – Dühös
  • Szürke – Unott
  • Lime / Sárgászöld – Energikus
  • Lila – Fókuszát
  • Sötétkék – Szomorú
  • Sárga – Kínosan érzi magát
  • Narancs – Kényelmetlenül érzi magát
  • Borostyán – Stresszes
  • Rózsaszín – Flörtölő
  • Levendula – Szédült
  • Cián – Inspirált
  • Tengerkék – Alvó állapot
  • Fehér – Jól van

Három boldog szellem – tehénnövény, gömbhal és vízbefulladás áldozatai

Ha színük nem is függ a halálnemtől, megjelenésük és viselkedésük azonban eltérhet attól függően.

  • Öregkor / Túledzés – Ezek a szellemek szeretnek pihenni, általában lazulnak.
  • Éhhalál – Ezek a szellemek haláluk után is éhségüket próbálják csillapítani.
  • Tűz – Ezek a szellemek képesek szándékosan tüzet okozni, vagy akár önkéntelenül, amikor dühösek.
  • Áramütés – A szellem képes más simeket megrázni. Mikor rossz kedve van, tönkretehet tárgyakat túltöltéssel.
  • Tehénnövény – A tehénnövény által elfogyasztott simek kapcsolatba kerülnek a természettel. Mikor boldogok, segíthetik a növények növekedését és termését, mikor azonban dühösek, kiszáríthatják vagy elpusztíthatják a növényeket, gyomosíthatják a kertet, vagy ronthatják a termés minőségét.
  • Hisztéria – A nevetésben elhalálozott simek közelében a simek boldoggá vagy játékossá válnak. Ezek a szellemek egyébként mindig sikeres vicceket mesélnek.
  • Düh – A dühtől elhalálozott simek rossz hatással vannak a házban élők hangulatára.
  • Szégyen – A szégyen követi a simeket a síron túlra is, a szellem közelében más simek is zavarban érzik magukat.
  • Fulladás – A szellem állandóan víztől csöpög, és pocsolyákat hagy maga után, amerre jár.
  • Szauna – Azok a simek, akik szaunában lelték halálukat, szellemként is szenvednek a túlhevüléstől és kiszáradástól. Képesek vizet magukba szívni a pocsolyákból, hogy csillapítsák szomjukat.
  • Gömbhal – Ha a sim halálát gömbhal nigiri okozta, egy kis gömbhal úszkál mellkasában.
  • Napfény – A napfényben elhalálozott vámpírok mellkasában egy nap látszik. Szellemeik a  halál után sem veszítik el vámpírképességeiket.
  • Mérgezés – A mérgezésben elhunyt simek szellemét folyamatosan gázszerű felhő lengi körül.

Ha simed magával ragadta a Kaszás, még nem kell örökre búcsúznod tőle. Tartsd a telkeden az urnát/sírkövet, és pár nap múlva meglátogathat halott simed a túlvilágról. Lehetőséged van alkalmazni a Release spirit to the Netherworld / Elengedni a lelket a túlvilágra opciót is, ha nem szeretnéd őt többé látni, az így szabadon engedett szellemek azonban soha nem térnek vissza. A családfáról is eltűnnek, mintha sosem léteztek volna. Azok a szellemek is dönthetnek a távozás mellett, amelyek már a háztartáshoz tartoznak.

A sírra vagy urnára kattintva megerősíthetjük a halott sim kapcsolatát az anyagi világgal

Mikor a szellem megjelenik telkeden, kapcsolatba léphetsz vele, mint bármely más simmel, akár etyepetye is elérhető, azonban nem nemzhetsz vele utódokat (nem léteznek szellembébik). A szellemek nem is öregszenek, nem váltanak életszakaszt, hiszen egyszer már leélték földi életüket. Ha kellően magas szintre jutott kapcsolatod egy szellemmel, megkérheted, hogy költözzön be a háztartásodba – ezek után játszhatsz vele irányítható szellemként, vagy akár vissza is hozhatod az életbe.

A szellemek számára külön interakciók is elérhetők, ezek közül néhány:

  • Ghost Scare / Szellemfrász – A szellem eltűnik, majd hirtelen megjelenve megrémít másokat.
  • Pass Through / Keresztülhaladás – A szellem keresztülsétálhat egy másik sim testén.
  • Possess / Megszállás – A szellem tárgyakat szállhat meg és reptethet. Ez +2 Tense / Stresszes hangulatjelzőt ad a környező simeknek.
  • Repair / Javítás – A szellemek gyorsabban javítanak tárgyakat a simeknél (és ráadásul bele sem halhatnak)
  • Talk about Death / Beszéljen a halálról – Szociális interakció
  • Ask about Death / Kérdezzen a halálról – Szociális interakció
  • Start Fires / Gyújtson tüzet – A tűzben eltávozott simek tüzet tudnak gyújtani a földre kattintva a Start a fire / Tűzgyújtás opció kiválasztásával
  • Share Emotions / Érzelmek megosztása – Az érzelem alapú halálban elhunyt simek képesek átragasztani a többi simre a halálukat okozó érzést (düh, játékosság, szégyen)
  • Break Electronics / Elektromos berendezés elrontása – Az áramütésben meghalt simek dühükben képesek a Possess to Break / Megszállni és elrontani interakció alkalmazására elektromos berendezéseken. Számukra a Trick with Hand Buzzer / Kézmegrázó trükk is alapból elérhető.
  • Decay Plants / Növények elsorvasztása – A tehénnövény által elfogyasztott simek dühükben képesek elsorvasztani, akár el is pusztítani a növényeket.

A tehénnövény által megevett dühös sim árthat a növényeknek

A szellemek megszállhatják a tárgyakat a “Possess” interakcióval..

..és lebegtethetik őket.

Ha egy szellem hozzákapcsolódott a háztartásodhoz, láthatod, hogy halála után egy speciális szellemjellemvonással gazdagodott, amiből megállapítható halála módja is.

Szellem létrehozása csaláskóddal

Ha szeretnéd kipróbálni, milyen a játék szellemekkel, de nem akarod őket saját kezeddel átsegíteni a túlvilágra, csaláskódok segítségével is átalakíthatod őket. Ha hozzáadod a simhez a halálnemet jelentő jellemvonást, azonnal szellemmé válik, ha pedig visszaveszed ezt a tulajdonságot, visszaváltozik normál simmé. A kódot a CTRL + SHIFT +C lenyomása után írhatod be a kódsorba.

  • traits.equip_trait anger – Düh okozta halál
  • traits.equip_trait cowplant – Tehénnövény okozta halál
  • traits.equip_trait drown – Fulladás okozta halál
  • traits.equip_trait electrocution – Áramütés okozta halál
  • traits.equip_trait embarrassment – Szégyen okozta halál
  • traits.equip_trait fire – Tűz okozta halál
  • traits.equip_trait hunger – Éhség okozta halál
  • traits.equip_trait laugh – Nevetés okozta halál
  • traits.equip_trait oldage – Öregkor okozta halál
  • traits.equip_trait exhaust – Kimerültség okozta halál
  • traits.equip_trait steam – Szauna okozta halál
  • traits.equip_trait pufferfish – Gömbhal okozta halál
  • traits.remove_trait X – Visszaalakítás normál simmé (Az X helyére a halál oka kerüljön)

Állat szellemmé alakítása:

Használd a sims.get_sim_id_by_name {Állatcsaládneve} {Állatutóneve} kódot, hogy megkapd az állat egyedi azonosítóját. Ezután használd a következő kódot: traits.equip_trait Ghost_OldAge {állatazonosítója}. Ha vissza szeretnéd alakítani kedvencedet élő állattá, ambrózia jutalomfalattal megteheted.

Feltámasztás

Egy halott sim nem kell, hogy halott maradjon mindörökre. Két módja is akad, hogy visszahozhasd az élők sorába. Megszerezheted az Élet Könyvét (Book of Life) a Bestseller író (Bestselling Author) életcél beteljesítésével, vagy készíthetsz ambróziát a főzés és ínyenc főzés jártasság tökélyre csiszolásával. Mindkét esetben össze kell barátkoznod a szellemmel, és megkérned, hogy csatlakozzon a háztartáshoz, hogy irányíthasd. Tarts az urnát vagy sírkövet a telkeden, így amikor a szellem alkalmanként átruccan erre a világra, alkalmad nyílik a műveletre.

Feltámasztás az Élet könyvével (Book of life)

Az Élet Könyve ugyanazzal a frissítéssel érkezett, mint a szellemek. Nem alkalmas közvetlen feltámasztásra, viszont megidézheted vele a holtakat a telkedre. Miután a szellem megjelent, meghívhatod őt, hogy csatlakozzon a háztartásodhoz, ami után visszanyerheti életerejét a könyvből.

A művelet menete a következő:

  • Érd el az írás jártasság 10. szintjét
  • Vidd véghez a Bestselling Author / Bestseller szerző életcélt
  • Írd meg az “Élet könyvét” a számítógépen
  • Miután a könyv elkészült, kattints rá, és alkalmazd a Capture Epic Saga / Zárja epikus elbeszélésbe lehetőséget egy simen. Ezt a műveletet még azelőtt kell elvégezned, hogy a feltámasztani kívánt sim meghalna!
  • Miután a könyvbe zárt sim meghalt, használd a Summon / Megidézés interakciót, hogy magadhoz hívd a szellemet a túlvilágról
  • Hívd meg a szellemet a családodba (95% szintű barátság szükséges hozzá)
  • A szellemnek használnia kell a könyv Restore Life / Élet visszaállítása lehetőséget, hogy feltámadhasson
  • A folyamat megismételhető tetszőleges alkalommal több simen, több könyvvel. Nincs korlátozva, hány Élet Könyvét írhat a simed, vagy hány szellemet hozhat vissza az életbe.

A Bestselling author életcél beteljesítése után elérhetővé válik egy új lehetőség, az Élet Könyvének megírása

A könyv elkészülte után az író beleírhatja a kiválasztott simet az Élet Könyvébe

Feltámasztás ambróziával

Ha az írás nem megy, próbálkozhatsz a főzéssel. Az ambrózia fogyasztása visszahozza a szellemet a halálból, élő simeknél pedig újraindítja az aktuális életszakaszának számlálóját. Egy adag étel ára 2500 simoleon, és 10 órán keresztül fogyasztható (hűtőszekrényen kívül), mielőtt megromlana.

Elkészítéséhez a következőknek kell megfelelnie simednek:

  • 10. szintű főzés jártasság
  • 10. szintű ínyenc főzés jártasság
  • 7. szintű kertészkedés jártasság

Az ambrózia hozzávalói:

  • Angelfish / Angyalhal – Willow Creekben fogható „nem közönséges” hal.
  • Death flower / Halálvirág – Létrehozható orchidea (orchid) és gránátalma (pomegranate) keresztezésével. Gránátalmát alma (apple) és cseresznye (cherry) keresztezésével hozhatsz létre, vagy Sylvan Glade-ben horgászva foghatsz ki. Orchideát az Űrszikla gyűjtemény összegyűjtésével nyerhetsz, vagy liliom (lily) és tátika (snapdragon) keresztezésével hozhatsz létre.
  • Potion of Youth / Ifjúság itala – Megvásárolható az életcél jutalmak közül 1500 életcél pontért.

Érdekességek a halálról és szellemekről:

  • Simed nevethet az ellensége sírján, ami boldog hangulatmódosítóval látja el.
  • A gyerekek csak fulladásban és tűzben lelhetik halálukat.
  • Az állatok csak öregkori elgyengülésben lelhetik halálukat.
  • Ha egy sim igazán szomorú, mert elveszítette egy szerettét, megöntözheti a növényeket a könnyeivel.
  • Ha rendelkezel Spooky stuff csomaggal, a szellemeid viselhetnek faragott tököt a fejükön, ami boldog hangulatjelzővel látja el őket.

 

Írta: Thea

SimsVIP, Carl’s Sims Guide, Sims Wikia, Sims Online

 

 

Mi a véleményed?
  • Tetszik (7)
  • Izgi! (0)
  • Vicces (0)
  • Jajj :'( (0)
  • Aargh! (0)
Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal!

Ezeket olvastad már?

3
Hozzászólás

avatar
3 Hozzászólás
0 Válasz
0 Követő
 
Legtöbbször megválaszolt komment
Legtöbbször értékelt komment
0 Hozzászólók
Sims 4 Jungle Adventure tipp - Archeológia és relikviák - Sims AddictsJátéktipp - Sims 4 Jungle A. - Kalandozás a dzsungelben - Sims AddictsSims 4 jellemvonások - Sims Addicts Legutóbbi hozzászólók
  Feliratkozás  
Visszajelzés
trackback

[…] A simek haláluk után egyedi jellemvonással gazdagodnak, ami a haláluk módjára utal, és ami különleges képességekkel, tulajdonságokkal ruházhatja fel őket szellemként. A halálnemekről és szellemekről bővebben itt olvashatsz. […]

trackback

[…] új halálnem is érkezik a játékba, ami közül az egyik teljesen új, a másik kettő pedig egy-egy korábbi […]

trackback

[…] 250 simoleon adománnyal megszabadulhatsz a relikvia hatásától. További halálnemekről ebben a tippben […]