Alapok (A kezdet kezdete)

A The Sims Mobile egy életszimulátoros játékalkalmazás; Android és iOS operációs rendszerben elérhető, ami olyan, mintha egybegyúrták volna a Sims 4-et a The Sims Free Play-jel, viszont a kinézete sok mindenben hasonlít az előbbire. Izgalmas új út vár a játékosokra, és ezzel együtt számos új kihívással, megoldással és jutalommal. Tartalmaz többjátékos komponenseket, valamint történetelemeket is. Először 2017. május 9-én jelent meg a tesztverzió a Brazíliában. Teltek a hónapok, és végre világszerte megjelent (2018. március 6.) az alkalmazás. Azért jött létre a tippünk, hogy azzal segítsen megérteni a játék menetét, és azt, hol és hogyan lehet használni a játékot, vagy például milyen módszert lehet gyorsan alkalmazni a pénzkereséséhez, a kapcsolatok kiépítéséhez, és még sorolhatnám. Kezdésül bemutatom nektek a The Sims Mobile alapjait, és bizonyos pontokról külön tippekben részletesebben olvashattok majd.


Letöltés, kompatibilitás és alternatív megoldás

Mielőtt belecsapnék a lecsóba, tennék pár megjegyzést az alkalmazás letöltéséről és a kompatibilitásáról. Ha Google Play-ben/App Store-ban nem találod a The Sims Mobile appot, akkor INNEN tudod letölteni az Androidra, INNEN pedig az iOS-re. Ennek a játéknak sajnos nagy igénye van a hardver specifikációra, így a legtöbb okostelefonnal vagy tablettel nagy valószínűséggel nem kompatibilis, de ezen ne búsulj. Van lehetőség a számítógépen játszani vele. Ingyenesen letölthető a BlueStacks nevű program, amivel helyettesíti a hordozható kütyüket, és rengeteg alkalmazást tölthetsz le. Elég összekapcsolnod a Gmail fiókkal és máris játszhatsz a The Sims Mobile-lal.

Miután feltelepítjük az appot, indításkor mindig betöltőképernyő fogad minket, és elsőként megjelenik a feltétel megerősítése. Meg kell adnod az életkorod és az Accept gombbal el kell fogadnod a feltételeket.


Simek szerkesztése

Bejutottunk a Sim szerkesztésébe (Create a Sim), ahol a játék felkínálja nekünk a két gombot. See Another Sim segítségével generálhatjuk a bal oldalon látható simet vagy Customize gombbal egyedileg készíthetjük el a különböző testrészeket, valamint ruhákat.

Customize kiválasztása után megadhatjuk a simünk nemét, nevét, fején és testén változtathatunk, és még a ruhákat is variálhatjuk.


Otthon, édes otthon: Hogyan mozgassuk a bútorokat, vásároljunk új termékeket és még mást

Végezetül a simünk átesett a plasztikázáson, és végre nekivághatunk a kalandnak. Otthon, édes otthon! Ledobhatjuk a bőröndöt, és rengeteg kihívás vár ránk! Egy kis tutorial segítségével megismerjük a játékmenetet, és teljesítünk pár feladatot. Először kitakarítjuk a házat, elpakoljuk a dobozokat. A képernyő tetején van egy Lifestyle nevezetű ikon, ami életmódot jelent. Az új bútorok megvásárlásával pontokat ad az életmódhoz, és a különböző új szintekkel feloldhatsz új szobákat, valamint (füves) területeket.

Hogyan vásárolhatjuk meg a bútorokat? – Menjünk a Vásárlás/Építés ikonra a képernyő jobb oldalán. A játék megmutatja az aktuális helyre vonatkozó összes rendelkezésre álló gyűjteményt. Az Otthon esetében látjuk az Otthoni tárgyakat, Karrier- és a Hobbi gyűjteményeket (Home Item-, Career-, Hobby Collections), míg a munkahelyen a karrierhez kapcsolódó elemeket és gyűjteményeket. Kezdetben az otthon elérhető egyetlen gyűjteményben korlátozott számú tárgyak találhatók, a továbbiak magasabb szinten oldhatók fel. Ugyanez érvényes a karrier és hobbi témákra is.

Hogyan mozgassuk a bútorokat? – A bútorok nem olyan nehezek. 😛 Élő vagy Vásárlás/Építés módban egyszerűen nyomjuk meg és tartsuk lenyomva az áthelyezni kívánt elemet, amíg meg nem jelenik az elhelyezés menüje. A menü alján egy gomb jelenik meg a tárgy elforgatásához. Jobb oldalán néhány tárgyat átszínezhetünk. Húzzuk át a másik helyre vagy érintsük meg a kívánt helyet, majd a menü bal oldalán megszakíthatjuk a műveletet, és fent részén pipával módosíthatjuk a tárgy mozgását. A munkahelyen is ugyanúgy működik a módszer.

Miért repülnek a molylepkék a bútor körül? – Nos, ez a játék logikája. 😀 Ha meghalljuk a molylepkék hangját, ahogy azok az egyik szobában a bútorok körül forognak, akkor azt jelenti, hogy a tárgy meghibásodott, és nem használhatjuk újra addig, amíg meg nem javítjuk. Persze, néhány Simoleonba fog kerülni a javítás.

Hogyan szerezzük be a készülékeket és a tűzhelyet? – Az egyik olyan funkció, amelyet hiányolunk a lakberendezési menüből: alapvető háztartási eszközök, például tűzhely, mikrohullámú sütő vagy hűtőszekrény, amiket feloldhatunk az egyik karrier különböző szintjeinek segítségével. Van lehetőség hobbiként tanulhatjuk a főzést, ami feloldható tárgyakkal jár.

Hogyan építsünk szobát, mozgassuk a falakat, stb.? – Csak doboz alakú szobákat lehet alkotni, és a meglévő falakat nincs lehetőség eltávolítani, ezért körültekintően kell megterveznünk a házat. Miután belépünk a Vásárlás/Építés módba, keressük meg a Buildet, majd a Roomst (Szobák). Húzzuk le a panelt, hogy könnyen szerkeszthessük a szobát. A szoba közepén látunk két fordított nyilat, amire kattintva felkínálja nekünk a szerkesztés lehetőségét. Hasonlóan működik, mint a tárgyaknál, itt viszont a fal mentén jelennek meg a nyilak, amivel húzhatjuk a szoba méretét, és ha végeztünk ezzel, el is fogadhatjuk a kinézetét. Lifestyle (Életmód) vagy Quests (Küldetések) által szobákat oldhatunk fel és helyezhetünk el a területünkre.


Karrier: Az események elvégzése, szintezés gyorsítása és még sok más

Az első sim a játékban azonnal eljut a kávézóba, de később feloldhatjuk a többi karriert is. A nagy portré mellett van egy kocsi, ahol kiválasztjuk a kitűzőt a városig, és onnan eljuthatunk a parkba (Parkside). A többi helyre (Market Square/Piactér, Waterfront/Vízpart) egy bizonyos szint feloldása után lehetséges a simeket eljuttatni.

Karrier fejezetek (Career Chapters) – Elkezdünk dolgozni a munkahelyen. A karrierleckék elvégzésére van szükség ahhoz, hogy növeljük a simünk karrierszintjét, és egy fejezet befejezéséhez bizonyos számú karrierpontot kell gyűjtenünk. Minden alkalommal, amikor befejeződik a karrier egy fejezete, megkapod az értékes jutalmakat, és bizonyos szintezés után munkahelyi tárgyakat is.

Karrieresemények (Carrer Event) – Miután elkezdjük a karrier egy fejezetét, be kell fejeznünk az eseményeket, hogy megkapjuk a karrierpontokat a következő szint feloldásához. A bal sarokban az aktív portré mellett található a plumbobos profil ikon, ahol láthatjuk a karrier, valamint hobbi szintjét. Alatta egy kocsi ikont látjuk, és arra kattintva kézitáskával eljuthatunk a munkahelyre, és akkor az épület felett jelenik meg a „rózsaszín csillag a körben” jelzésű ikon, ami a karriereseményt jelent. Miután elindítjuk az eseményt, tevékenykedhetünk pár dolgot, de van lehet lehetőség simre bízni a feladatot, mivel a rózsaszín csík felett mutatja a hátralévő időt, és akkor végez a munkával. Ha munka által jutalmakat kaptunk, azokat érdemes elhelyeznünk a munkahelyre, mivel az esemény elindítása után rögtön rózsaszín csillagot dob ki, amivel sokkal hamarabb vége a karriereseménynek.

Kockázatos cselekvések (Risky Actions) – Amikor dolgozunk, és pár feladatot elvégzünk, időnként megjelenik a rózsaszín napszemüveges csillag, amivel kisebb erőfeszítéssel kockázathatunk a sok rózsaszín csillagért, és felgyorsítjuk az események előrehaladását. Azon láthatjuk a piros lefelé-, valamint zöld felfelé mutató kezet, és ez megmutatja, hogy érdemes-e kockáztatni a feladat elvégzését. Ha nincs elég közel a zöldhöz, akkor előbb érdemes megcsinálnunk az alapfeladatot, vagyis igyekezzünk bizalmat keltetni a műveletek végrehajtásával, így növelni fogja a siker esélyeit. Előfordul, hogy a kockázatos akció nem sikerül, és ha nem sikeres a kockáztatás, akkor sokkal kevesebb rózsaszín csillagot fog kidobni.

Karrieresemény jutalmak (Carrier Event Rewards) – Miután befejeztük a munkát, számos hasznos jutalmat kaphatunk:

XP pontok (XP Points) – ezeket összegyűjtjük, hogy magasabb szinteket érjünk el a játékban

Karrier pontok (Carrier Points) – összegyűjtjük ezeket a karriertörténetének befejezéséhez

Otthoni jegyek (Home Tickets) – szükséges a bútorok megvásárlásához az otthoni dekoráció menüben

Simoleon – a játék különböző tárgyainak megvásárlásához, bútorok javításához és még sok minden máshoz szükséges

Karrier dekorációk és tárgyak (Career Decorations and Items) – Úgy rendezhetjük be a munkahelyünket, mint az otthonunkat, csak itt a berendezés sokkal hasznosabb a munka szempontjából, lendületet ad a simünk karrierjének. Mint említettem előbb, hogy az esemény elindítása után rögtön kidobja a rózsaszín csillagokat az előrehaladáshoz. Például a Mismatched Mug Rack a barista karrier 3. szintjével oldható fel.


Kapcsolatok: Barátságok, Partik és még sok más

A simünk életének harmadik alapvető része a kapcsolatok. Csakúgy, mint a valós életben, a kapcsolatok közé tartozik a barátság, szerelem, babák, és így tovább. Több időt vesz igénybe kapcsolatot kiépíteni, és találhatunk magunknak partit, ahol ismerkedhetünk a nem játszható karakterekkel, vagy akár a játékosok által generált simekkel is.

Hogyan kezdjünk el ismerkedni? – Könnyű találni egy barátságos vagy kedves simet a Sims Mobile-ban. Csak egyszerűen érintsük meg azokat a véletlen simeket, akik az utcán sétálnak, és bemutatkoznak. Ha rögtön szeretnénk fejest ugorni a szerelembe, hajtsuk végre a flirtyben lévő interakciókat. Ezután van lehetőség elindítani a kapcsolati eseményt a két sim között.

Kapcsolattörténetek (Relationship Stories) – Miután befejeztük az első kapcsolati eseményt, a játék megadja a lehetőséget, hogy eldöntsék, hogy milyen legyen a barátság vagy szerelem története. A választott típus feloldja az adott történethez tartozó kapcsolati fejezeteket. Ha befejeztük ezeket a történeteket, feloldhatunk az új ruhákat, kiegészítőket, frizurákat, stb.

Kapcsolati fejezetek és események – Hasonlóan működik, mint a karriereknél: a barátságoknak olyan fejezetei vannak, amelyeket a barátságos eseményeken való részvétellel töltenek be. A barátságos esemény végén a következő jutalmakat kaphatjuk:

XP pontok (XP Points) – ezeket összegyűjtjük, hogy magasabb szinteket érjünk el a játékban

Kapcsolati pontok (Relationship Points) – ezeket összegyűjtjük a kapcsolat történetének befejezéséhez

Sim jegyek (Sim Tickets) – szükséges a további Simek feloldásához, hogy azokat hozzáadhasd a játékodhoz.

Hogyan lehet játékost hozzáadni a játékban? – A képernyő jobb oldalán található a balra mutató nyíl, és ennek megnyitása után sok lehetőség tárul elénk. Válaszd ki a 2. fület (csoport ikon), majd a tetején a 3. oszlopot, amin a pluszjeles profil ikont látod. Az Enter Friend Code helyére kell beütnöd a barátod azonosítóját, a My Friend Code pedig a saját azonosítód, amit megoszthatsz másokkal. Miután felkerültek a barátaink a barátlistánkba, meglátogathatjuk az otthonaikat, részt vehetünk a partiban, vagy meghívhatjuk őket a miénkre.
Megjegyzés: Ha barátokat szeretnél jelölni, és valamilyen platformot keresel az ehhez szükséges kód megosztásához, akkor ezt megteheted a Facebook oldalunkon, vagy a Sims-re fel! csoportban található bejegyzésünkbe!

Partik – Annyi XP pontot kell gyűjtenünk, hogy elérjük a 6. szintet a parti feloldásához. Amikor egy buliban járunk, 10 parti energiát használhatjuk fel, hogy befejezzük az akciót. Ezek az akciók pontokat fognak szerezni az egész parti számára, amely mindenkinek biztosítja a jutalmakat, miután befejeződik a parti, és attól függ, mit kapunk, hogy milyen szintet sikerült elérnünk.

Torta – az egyik jutalom, amit naponta kapunk; és a tortát arra használjuk, hogy újratöltsük a parti energiát, ha nem akarjuk megvárni, hogy azok feltöltsék önmagukat.

Lehet korábban befejezni a partit? – Ha házigazdaként szervezünk egy partit, és szeretnénk véget vetni a bulinak, akkor csak várni kell, hogy a hátralévő idő leteljen.


Egyéb apróságok

Napi teendők listája (Daily To Do List) és Küldetések (Quests) – Naponta újabb-újabb feladatokat teljesíthetünk, hogy megkapjuk a jutalmakat, amit a Complete List to Earn után láthatunk. Nem kell megijedned, mivel nagyon könnyű teljesíteni a feltételeket. A Lifystyle ikon mellett vannak az XP pontok (kék színű csillag), és ezzel fel tudod oldani a különböző tárgyakat, ruhákat, kihívásokat, mint például partit rendezni, feleségül/férjül venni a simet vagy családot alapítani, stb. Érdemes a napi feladatokat elvégeznünk, mivel ezekért értékes muffin (cupcake) kapható, amivel feltölthetjük a sim energiáját. 30 energiával rendelkezik egy simnek, és 3 percenként 1 energiát gyűjt. De ha a muffinon kívül szeretnénk szerezni energiát, azt alvással, vécézéssel, fürdéssel gyűjthetünk még. Ha egy esemény (rózsaszín csillag a körben ikon) közepén elfogy az energia, nem kell pánikolni, mivel a rózsaszín csíknál kiírja a hátralévő időt, mikor fejezi be a munkát. A feladatvégzés arra szolgál, hogy levonjon valamennyit a hátralévő időből, hogy hamarabb végezhessünk a munkahelyen. A napi feladat mellett különböző kihívásokat teljesíthetünk, ami a Quests mögött található.

Személyiség – Bármilyen simünknek választhatunk egy-egy személyiségjegyet, és mindegyikük csak négy különböző személyiségjeggyel rendelkezhet. Érdemes megfontolnod a választásodat munka és hobbi szempontjából, mivel ezzel társítva jobban lehet a munkát elvégezni. Például a fent leírtak a kockázatoknál; kávézó esetében érdemes belevenni a Foodie (Ínyenc) vagy Ambitious (Törekvő) személyiségjegyet, hogy minél többször sikeresen kockázhassuk a dolgokat.

Izzy divatüzelete (Izzy’s Fashion Shop) – Market Square-en található meg Izzy divatüzlete, ahol Fashion Gem fizetőeszközzel tudunk kérni ajánlatot a divatárustól. Fashion Gemet szerezhetünk a Daily To Do List-ben, amihez teljesítenünk kell a játékosok által generált simeknek a matrica küldését (Give Strickers). Ami most látható a képen, három simnek kellett matricát küldenünk, hogy teljesítsük a feltételt, cserébe a Fashion Gemért. Általában 20 Fashion Gembe kerül egy ruha az üzletben, és ez arra jó, hogy például a ruha nemcsak egyszerű, mint a többi, hanem plusz személyiséget ad. Itt jól látható, hogy szerencsés személyiségjegyet kap a sim a felső mellé.

Különleges események (Special Events) – Időnként érdemes felnézned az alkalmazásra vagy az oldalunk üzenőfalára, mikor érkezik a különleges esemény, ahol korlátozott kiadású tárgyakat nyerhetünk. Ezt nem érdemes utolsó pillanatra hagyni, mivel több feladatból áll, és néha időigényes megoldani őket.

Matt

Matt

Ügyeletes technikai zseni, bugszakértő, kötélidegzetű hibaelhárító. Minden problémára akad – általában helyes – megoldása. Tehetséges illusztrátor, hírvadász, Sims 2, Sims 3, Sims 4 és Sims Mobile játékos. Az oldal biztonsági rendszerének őrizője, lelkiismeretes backstage admin.
Matt

Ezeket láttad már?

Hozzászólás

  Feliratkozás  
Visszajelzés