Illusztrálás

Gondolatok a képszerkesztésről

DeeDee vagyok, 24 éves budapesti lakos, aki bevallottan évek óta szerkeszti a képeit. Egyrészt úgymond “rákényszerültem”, mivel a Sims 2-ben a “c” gomb lenyomása után egy nem feltétlenül jó felbontású képet kapunk eredményül, másrészt meg hát láttam, hogy mások is csinálják, és így felugrottam én is a vonatra. Persze, a “c”-s verzió se borzasztó. Sőt, az újabb játékoknál simán használható natúr változatban is. De hát már megszoktam a print screen +  képszerkesztés kombót, úgyhogy a többi játékban készült képeimet is ilyen módon szerkeszteni szoktam. (Én már csak ilyen szokásokhoz ragaszkodó fajta vagyok. XD)

Ez egyébként általában egy minimális világosítás és élesítésben merül ki, szóval nem kell arra gondolni, hogy órákat ülök a Photoshop előtt és szerkesztgetem a képeim. Mert szerintem, ha megszerkesztünk egy képet, főleg, ha sokat szerkesztünk rajta, akkor annak célja kell, hogy legyen. Ugyanis a képszerkesztés úgymond “hozzáadott érték” a képeken felül. Szóval az a cél, hogy hozzáadjon valamit a nyers képhez, akár hangulatra gondolunk, akár hibajavításra (én általában erre a kettőre szoktam használni). Egy vidám kis történethez felturbózom a színeket, egy komorabb, sötétebb műhöz pedig szintén ahhoz illő képszerkesztést választok. És szerintem ennek így kell lennie.

Mármint nyilván én is tudnék ezer filtert meg akármit tolni a képeimre, de ha az egyszerűen nem illik a történethez, akkor nem fogom ezt tenni. Engem a sötétre, vagy “hidegre” szerkesztés egy vidám történetnél kifejezetten zavar és kizökkent. A filmekben sem hiába használnak megfelelő világítást, hanem hogy fokozzák a hangulatot. A képszerkesztésnek pontosan ugyanez a célja. Legalábbis szerintem.
Véleményem szerint a szerkesztéssel is mértékletesen kell bánni. Csak azért nem érdemes megszerkeszteni egy képet, mert meg tudjuk szerkeszteni. Persze én elhiszem, hogy valakinek az kikapcsolódás, hogy órákat molyol egy képen, de én nem ilyen vagyok. Vagy legalábbis nem feltétlenül egy simses képen fogok órákat molyolni, mert mondjuk én szeretem, ahogy a játékom kinéz, és nem fogom elváltoztatni. Kicsit rajzfilmszerű, kicsit szögletes, de ez a sims számomra. És egy simses képen simek legyenek, nem igaz? 😀

A másik amit ugye említettem a hibák kijavítása. Ha már ott a kezünkben az eszköz, hogy ezeket korrigáljuk, és értünk is hozzá, akkor szerintem erre érdemes használni, ha már használjuk egyáltalán. Volt már, hogy ruha “szakadásokat”, egyéb ruha egymásba folyásokat (“szaknyelven” clipping) javítottam, sőt volt már, hogy ujjakat, legrosszabb esetben egy fél pár kesztyűt rajzoltam vissza. Nem hiszem, hogy bárki ujjal mutogatott volna, hogy ott van egy kis furcsaság, de nekem így jobb ránézni a végeredményre. De persze ez általában 30 képből egyet érint, szóval ennyi szöszölés még belefér. 🙂

Ha a tale műfajt tekintjük, az olvasók szemszögéből nézve én nem hiszem, hogy mindenki percekig elemezne egy-egy képet, tüzetesen megvizsgálva minden egyes pixelét. Legalábbis én magamból kiindulva ezt gondolom. Szóval ha már itt tartunk, nem tudom, hogy mennyire érdemes sokat szöszölni egy-egy képpel. Nem azt mondom, hogy totálisan felesleges, csak nem feltétlenül éri meg. Ezt persze mindenki el tudja dönteni magának, de én személy szerint többre értékelek egy szép nyers képet, mint egy közepesen jót felturbózva szerkesztéssel. Ennél fogva nem osztom azt a véleményt, hogy egy kép szerkesztés nélkül “félkész” lenne. A kép akkor van készen, amikor azt az alkotó késznek találja, legyen akár nyers, vagy megszerkesztett.

Lassan elfogy a mondandóm, a véleményem összefoglalva annyi, hogy lehet jóra használni a Photoshopot, arra, hogy javítsunk a képeinken, viszont nem szabad átesni a ló túloldalára a képszerkesztést tekintve. És, ami szerintem a legfontosabb: egy rossz alapképet hiába szerkesztünk meg, attól még nem lesz jó kép belőle. A szerkesztés nem helyettesítheti azt, hogy a játékban milyen képet készítünk.

Amennyiben egyetértetek, vagy nem értetek egyet, vagy megvan a saját véleményetek, várom komiban! 🙂

 

DeeDee