Sims 4 – Hogyan játssz egészséges játékkal?

Időnként előfordul, hogy sokaknak problémája van a játékkal. Általában az elavult egyedi tartalmak vagy a modok okozzák, amikor új frissítőcsomag kerül a játékba. Néha hibák merülhetnek fel akkor is, ha nem használsz semmilyen egyedi tartalmat vagy modot. Nézzük át különböző módszereket, hogy játékod tisztává és egészségessé váljon, és bemutatunk pár lépést, hogy megértsük a Sims 4 hibáit és problémáit.

A „Mentés másként” használata „Mentés” helyett

Néha megsérülhetnek a mentési fájlok, miután ugyanarra a fájlra újra rámentünk. Általában bent maradnak régi bugok, vagy eltávolított egyedi tartalmak és egyéb finomságok maradványai. Mi a különbség? A Mentés és a Mentés és kilépés mindkettő közvetlenül felülírja ugyanazt a mentési fájlt. A Mentés másként arra kér minket, hogy új nevet hozzuk létre egy új mentéssel, így nem viszi át a rég nem használt maradványokat, de ugyanaz marad a játékmenet (pl. családfa, kapcsolatok, gyűjtemények, stb.)

A mentett játékok biztonsági mentése

Érdemes időnként készíteni egy biztonsági másolatot a mentésállásokról. Ha jövőben véletlenül megsérül a mentési fájl, még mindig van egy tartalék kisebb vesztességgel. A játékon belül van külön biztonsági mentés funkciója minden egyes mentésállásnak, de nem 100%, hogy hibamentesen képes azt visszaállítani. Ha mégis, érdemes a fenti módszert (Mentés másként) alkalmazni, hogy elkerüljük a gyakori hibákat.

A mentésállások elérési útvonala: …/Dokumentumok/Electronic Arts/The Sims 4 mappában megtalálható a saves mappa, amire egyszerűen kattintsunk jobb egérgombbal, és válasszuk ki a Másolás lehetőséget, majd a Sims 4 mappáján kívülre másoljuk, pl. Asztalra vagy akár Dokumentumokba.

A gyorsítótár (cache) törlése

A játék gyorsítófájljainak megtisztítása segíthet a játék jobb teljesítményén, és számos problémát megoldhat. A cache fájlok feladata a játékban használt funkciók gyors betöltése. Időnként ezeket a fájlokat töröljük, de ne aggódj, a játék a belépés után generálni fog új fájlokat. Ezeket akkor érdemes törölni, miután megérkezik egy frissítőcsomag, vagy egyedi tartalmak vagy modok telepítése és eltávolítása után.

1. lépés: Töröljük a localthumbcache.package fájlt a The Sims 4 mappában.

2. lépés: Nyissuk meg a Cache mappát, és töröljük az összes .cache kiterjesztésű fájlt.

3. lépés: Nyissuk meg a Cachestr mappát, és töröljük az összes fájlt.

4. lépés: Ha van egy onlinetumbnailcache nevű mappa, törölhetjük az egész mappát.

5. lépés: Ha van olyan LastException, LastUIException vagy LastCrash nevezetű fájl, azok is mehetnek kukába.

Origin cache törlése

Időnként vagy a program frissítése után előfordul, hogy nem megfelelően indul az Origin program, és általában a gyorsítótár törlése megoldja a problémát.

Zárjuk be a játékot és az Origin programot is. Győződjünk meg róla, hogy teljesen bezárult az Origin. Ctrl + Shift + Del billentyűkombinációval vagy jobb egérgombbal kattintsuk a Tálcára és válasszuk ki a Feladatkezelőt. Azon belül Folyamatok alatt meg tudod nézni, hogy szerepel-e benne az Origin.exe és OriginWebHelperService.exe. Ha igen, válasszuk ki és nyomjuk meg a Feladat befejezése gombot.

Üsd le egyszerre a Windows gomb + R billentyűt, megnyílik egy kis ablak, ahova írd be: %ProgramData%/Origin, majd okézd le.

Megjelenik egy intéző, és töröljük az összes fájlt és mappát az Origin mappából, kivéve a LocalContent mappát. Ezt a mappát ne töröld.

Ismét nyomjuk le egyszerre a Windows gombot az R billentyűvel, és írjuk be a %AppData% kulcsszót. Az OK gomb megnyomása után megnyílik egy ablak, ahol töröljük az Origin mappát a Roaming mappából. Majd menjünk az AppData mappába, és nyissuk meg a Local mappát. Ott is szintén töröljük az Origin mappát.

Az egyedi tartalmak és modok kezelése

Számos simmer előszeretettel használ egyedi tartalmakat és modokat a játékélmény fokozásához. De léteznek olyan tartalmak, amik problémát okozhatnak vagy egyáltalán nem indul el miattuk a játék.

Először beszéljünk arról, hogy miben különböznek az egyedi tartalmak és a modok.

Az egyedi tartalom olyan fájl, ami nem változtatja meg a tárgy vagy elem parancsfájlját/tuningolását, mint például a ruhakollekció, frizura, smink, bútorok, stb. Ezek általában okozhatnak problémát a játékban. Az ilyen típusú egyedi tartalmak .package fájlkiterjesztéssel rendelkeznek.

A mod olyan fájl, ami megváltoztatja a játék vagy tárgy parancsfájlját/tuningolását. Ezek inkompatibilissé válhatnak, ilyenkor ellenőrizni és frissíteni kell őket. Akármikor az EA változtatja, vagy bővíti a játékot, esetleg javítócsomagot (patch) ad ki, a modok működésképtelenné válhatnak.

A modok egy része python script fájlokat is tartalmaz (.pyo, .py, .pyc fájlkiterjesztés), ezeket a fájlokat NEM kell kicsomagolni. Nagyon gyakori egy másik típusú mod is, amiben legalább egy .package fájlt és esetenként .ts4script fájlt is találhatunk.

Az egyedi tartalmak és modok telepítése

Az egyedi tartalmakat nagyon sokféle felületről lehet letölteni, mint például Google keresőtől kezdve különböző közösségi oldalakon át az egyedi tartalmas gyűjtőoldalakig. Ebben a hasznos cikkben olvashatsz különböző egyedi tartalmas oldalakról.

Néhány fájlt a letöltése után általában .zip vagy .rar formátumban kapunk meg, így ezeket a 7-Zip vagy a WinRaR program segítségével kicsomagolhatjuk. A fájlok kicsomagolását követően megjelennek a .package fájlok. Ezek a fájlok kerüljenek a …/Dokumentumok/Electronic Arts/The Sims 4/Mods mappába. A .package fájlokat legfeljebb öt mappa mélységbe helyezhetünk el a Mods mappában (Lásd a következő fejezetnél a válogatásról.), így ezeket a kategóriákat bármilyen módon rendezhetjük.

A mod egy egészen más kategóriába tartozik, és kétféle mod létezik. az egyik Scripts mod, másik pedig Tuning mod.

A Tuning modnál csak .package fájlok léteznek, és ez egyedi tartalmakhoz hasonlóan működik. Nem fognak működni, függetlenül attól, hogy hol helyezzük el őket a Mods mappában.

Megjegyzés: Azt javaslom, hogy a tuning modot saját mappájában tartsuk, mivel könnyen elromlanak és frissíteni kell őket.

A Scripts modban legalább egy .package és egy ts4script fájlt tartalmaz. Ezeknek a modoknak nem lehetnek több, mint egy almappát létrehozni a Mods mappában, különben nem működnek a játékban. Tehát legfeljebb így lehet létrehozni: Dokumentumok/Electronic Arts/The Sims 4/Mods/Script mappa. Az ilyen típusú modokat gyakran frissíteni kell majdnem minden javítócsomag után. Azt javaslom, hogy ilyen modot tartsuk a saját mappájában, én például a MC Commander modot és az összes fájlját egy mappában tartom, azaz egy modhoz tartozik a .package és .ts4script fájl.

Tartsuk rendben a Mods mappát

Érdemes rendszerezni az egyedi tartalmakat, valamint modokat, hogy jövőben minél hamarabb elhárítsuk a problémákat. Mindenki másképpen rendezi a fájlokat, így nyomon követhetjük azokat a fájlokat, és azt, hogy azok milyen típusúak. Itt egy példa:

Amint láthatod, külön mappákat különíthetünk el és nevezhetünk el az egyes mappák tartalma alapján. Néhány tippet adunk, hogy miként lehet elkülöníteni a fájlokat.

Csere – ezek az alapértelmezett csereelemek, melyek a játék tartalmát közvetlenül felülírják. Például bőr-, szemcsere, stb.

Modok – ezek a modok, amelyeket használunk és gyakran ellenőriznünk kell a játékfrissítések után. Egy helyen tartsuk őket, így pontosan tudjuk, hova kell mennünk, ha azt kell frissíteni.

MasCC – Itt van az összes szokásos egyedi tartalom (nem modolt), amit használunk és külön választhatjuk az alkotók szerint, így új elemeket adhatunk a megfelelő mappába, és abban megtalálhatók a törött fájlok, amik eltávolításra kerülnek vagy kicserélhetjük őket a frissebb tartalomra.

Ezek példanevek, lehet más nevet adni ezeknek, csak tudd, hogy azok micsodák, hogy a jövőben átlásd a káoszt! Tehát különítsük el a modokat az egyedi tartalmaktól, és sokkal könnyebb egy (vagy több) mappát rendelnünk a modokhoz, mint több tonnányi egyedi tartalmat rendezgetni.

Az egyedi tartalmak átnevezése

Az egyik legrosszabb dolog, amikor rengeteg egyedi tartalmat használsz és a játékod lassan töltődik vagy lassúvá válhat. Bármilyen .package fájl, amelyet speciális karakterrel vagy szóközzel neveznek el, a játékot lassan futtathatja és töltheti be. Ez azért van, mert a játék rengeteg időt vesz igénybe, hogy ezeket a fájlokat ilyen karakterekkel olvassa be. A fájlokat kézzel átnevezhetjük vagy több fájlból egyszerre kivonhatjuk a Bulk Rename Utility nevű program segítségével.

Miután letöltöttük a programot, értelemszerűen feltelepítjük. A megnyitás után rengeteg információt fogunk látni. Ne aggódj, ehhez nem kell a mérnöktudás, mivel nem sok beállításhoz kell hozzányúlnunk, és elrontani sem lehet vele.

A bal felső sarokban megjelenik egy ablak, ahol elnavigálhatunk az átnevezni kívánt fájlokra, és miután megtaláltunk a mappát, ami a fájlokat tartalmazza, megjelenik az ablak melletti mappa tartalma.

Válasszuk ki az átnevezni kívánt elemeket (kiválaszthatjuk őket egyenként vagy a Shift + jobb egérgombbal jelöljük ki az összeset), és azok kékre váltanak.

Ezután keressük meg a Remove (5) blokkot, és az alábbi beállításokat kell végrehajtunk:

  • A Chars mezőbe egyszerűen üss be egy szóközt, amit a szóköz eltávolítását jelenti.
  • Ha a fájlnevek tartalmaznak ékezetes karaktereket, a Words mezőbe írjuk be őket szóközzel elválasztva (pl. á ü ó).
  • Tegyük egy pipát a Sym rubrikájába, amivel eltávolítja a speciális karaktereket.

A fenti módosítások közben láthatjuk a New Name alatt a fájlok nevének változását. Miután végeztük vele, kattintsuk a képernyő jobb alsó részén található Rename gombra. A művelet elvégzése után felugrik egy ablak, és azt mondja, hogy megváltoztak a fájlok, ezután csak egyszerűen nyomjuk meg az Ok gombot. Mostantól szóköz-, ékezetes betű és speciális karakter nélkül gyorsabban fog betöltődni a játék.

A Package fájlok egyesítése

Ez egy másik nagyszerű módja a betöltési idők felgyorsításának és a játék teljesítményének növelésének. Ez azt jelenti, hogy több .package fájlt alakíthatunk át egy nagy .package fájllá, ami az összes kiválasztott fájlt tartalmazza.

Megjegyzés: NE egyesítsük a mod fájlokat, mert ezek megsérülnek és legtöbb esetben nem működnek megfelelően a játékban. Csak egyedi tartalmak egyesítésére használható az alábbi módszer, és fontos megjegyezni, hogy a .ts4script fájlokat nem egyesítjük a .package fájlokkal, mivel megakadályozza a mod megfelelő működését.

A .package fájlok egyesítéséhez szükségünk lesz a Sims 4 Studio programra, mely PC-re és Macre is elérhető. A Sims 4 Studio letöltését és telepítését követően nyissuk meg a programot. Keressük meg a Content Management fület, majd válasszuk ki a Merge Packages opciót.

Egy új ablak jelenik meg. Az összes egyesíteni kívánt .package fájlt behúzhatjuk, illetve törölhetjük, és itt válasszuk ki a merge nevű egyesítési lehetőséget.

Egy újabb ablak jelenik meg, amely arra kér, hogy nevezzük meg és mentsük el az új, egyesített .package fájlt. Ez a folyamat eltarthat egy ideig, attól függően, hogy hány fájlt egyesít. Miután elkészült, értesítést kapunk arról, hogy az X/X fájlt egyesítették.

Batch javítások

Az új javítócsomag után lépnek fel a problémák, és ezeket a Sims 4 Studiónak köszönhetően gyorsan és egyszerűen meg tudjuk oldani kedvenc egyedi tartalmainkkal.

Frusztrált vagy, hogy véletlenszerű lakókat látsz egyedi tartalmakkal, amiket nem rendeltél hozzájuk? Van olyan probléma tárgyakkal, amelyek nem működnek megfelelően? A Sims 4 Studiónak köszönhetően könnyen megoldhatunk néhány problémát.  Megmutatjuk, hogyan kell alkalmazni a batch javításokat a sim létrehozásában (CAS) és építési/vásárlási módban. Olvass figyelmesen, mielőtt batch javításokat futtatsz.

Először töltsük le, majd telepítsük fel a Sims 4 Studio programot. A megnyitás után keressük meg a Content Management fület, majd a Batch Fixes lehetőséget, és itt három opciót látunk: CAS, Objects és Misc. Ezek a javítási kategóriák érhetők el jelenleg a Sims 4 játék számára. Tekintsük át a különböző javítások használatát.

Simszerkesztő (CAS) Batch javítások

Az alábbi hibalista azokat tartalmazza, amelyeket a simszerkesztős egyedi tartalmas hibákhoz kapcsolódó játékfrissítések okoznak.

Disallow CC for random* – A városlakók vagy a generált simek nem használják az egyedi tartalmakat.

Disallow CC for aliens – Az egyedi tartalmak nem elérhetők a földönkívüliek számára a CAS-ben.

Allow CC for aliens – Az egyedi tartalmak engedélyezése a földönkívüliek számára.

Disallow CC for Default – Javítja az összes simen ragadt egyedi tartalmakat a meztelen ruhájukban.

Disallow CC for shower – Javítja az összes simen ragadt egyedi tartalmakat a zuhanyzóban. Ha ez nem javítja a problémát, próbálj Reset Baiting Outfit lehetőséggel.

Update CC for all genders – Ez lehetővé teszi, hogy a férfi női ruhát használjon és fordítva is.

Allow CC for random – A városlakók vagy a generált simek használhatják az egyedi tartalmakat.

Fix male missing mesh – Javítja az alsóneműt és fürdőruhát, amelyek láthatatlanok lehetnek.

Fix underwear tags – Néhány alsóneműt nem jelölnek meg fehérneműként, ezt javítja.

Disallow CC for Vampires – Az egyedi tartalmak nem elérhetők a vámpírok számára a CAS-ben.

Allow CC for Vampires – Az egyedi tartalmak engedélyezése a vámpírok számára.

Fix swimwear bottom tags – Néhány fürdőruhát nem jelölnek fürdőruhának, ezt javítja.

Update CAS CC Pets Patch – Javítja a Cats and Dogs kiegészítő által okozott hibákat, amelyek megváltoztatják az egyedi tartalmakat.

Fix Cats & Dogs Patch Glass Hair – Javítja a Cats and Dogs javítócsomagja által okozott üveges haj hibát.

Seasons basic batch fix – A meleg, illetve hideg öltözetet hozzáadja minden egyedi tartalomhoz az Évszakok javítócsomagjával.

Színjelölések:

  • Zöld = Gyakran futtassuk a batch javítást
  • Sárga = Futtassuk, ha fent vannak a játékcsomagok
  • Piros = Döntésed alapján futtasd

*Megjegyzés: Ha használsz véletlenszerű egyedi tartalmakat, késleltetést okozhat a játékban. Ha laggolást tapasztalsz néhány simnél, ami egyedi tartalmakkal rendelkezik, érdemes futtatni a Disallow CC for Random opciót.

FONTOS: Ne futtassuk a Disallow CC for random vagy Disallow CC for Default funkciót, ha használsz valamilyen bőr-, szem, hajcserét. Ezeket keresd meg a Mods mappában, majd ideiglenesen távolítsd el (vagyis vágd ki egy másik helyre, pl. Asztalra), azután jöhet a batch javítás futtatása. Miután végeztél vele, visszatehetjük a Mods mappába. Ha ezeket az utasításokat a telepített alapértelmezett értékekkel futtatjuk, akkor azok ki lesznek kapcsolva.

Tárgy Batch javítások

Ezeket a hibákat a játékfrissítés okozza az építési/vásárlási módban lévő tárgyakon.

Fix dishwasher slots – Lehetővé teszi, hogy a mosogatógépeket a régi egyedi tartalmas pultokba helyezzék.

Fix Dining Tables… – Hozzáad egy olyan címkét az egyedi tartalmas étkezőasztalokhoz, hogy azokon működjön a Dine Out és a Parenthood játékcsomag.

Fix single beds… – Hozzáadják az ágy alatti szörnyeket az egyedi tartalmas egyszemélyes ágyakhoz.

Fix CC Light tuning – Javítja az egyedi tartalmas lámpákat, amelyek már nem jelennek meg vagy „Script Called” hibát írt ki náluk a játék.

Update CC counters for toddlers – Az egyedi tartalmas konyhapultok a tipegő életszakaszhoz lettek hangolva

Update CC bookcases for toddlers – Az egyedi tartalmas könyvespolcok a tipegő életszakaszhoz lettek hangolva

Update CC TV’s… – Hozzáadják az összes egyedi tartalmas TV-t a City Living konzolos videójátékához.

Fix objects for cats & dogs – Lehetővé teszi a háziállatok számára, hogy aludhassanak a bútorokon és kölcsönhatásba hozza őket a tárgyakkal.

Futtassuk le a fent jelölt zöld javításokat, és a sárga jelölésűeket, ha fent vannak ezek a játékcsomagjaid. A pirossal jelölt javításokat csak akkor kell, ha biztosan szeretnéd alkalmazni ezeket az elemeket.

Megjegyzés: Ha megtörtént a batch javítás futtatása, amit vissza szeretnénk állítani, a futtatás után az eredeti egyedi tartalmak a …/Dokumentumok/Sims 4 Studio/Batch Fixes mappába kerültek, és ezeket bármikor vissza lehet állítani. A batch javítás folyamata elég hosszú időt vesz igénybe, ha nagyon sok egyedi tartalom van. Csak várj, amíg befejeződik.

A fenti beállítások után érdemes alkalmazni a gyorsítótár (cache) törlése pontot.

Last Exception fájlok

A Last Exception, másnéven LE fájlok a .txt kiterjesztésű fájlok. A MC Command Center és más modokról érkezik értesítés arról, ha a játék hibát észlelt. Ezeket az elavult modok okozhatják, nem frissítettük a játékokat vagy nem töröltük a gyorsítótárat.

Amikor a játék létrehoz egy “LE” fájlt, értesítést kapsz, mint a fenti képen. A figyelmeztetés szövege eltérő lehet a használt modoktól függően. A szöveges (LastException.txt és LastException után különböző számot tartalmaz) fájlt megtaláljuk a …/Dokumentumok/Electronic Arts/The Sims 4 mappában, ahol értelmezhetjük a hibát, és megtudhatjuk, hogyan oldhatjuk meg vagy mi okozza problémát. Ezt a hibát nem érdemes figyelmen kívül hagyni, mivel ez megszakíthatja a mentésállást és az örökre elveszthet.

Matt

Ügyeletes technikai zseni, bugszakértő, kötélidegzetű hibaelhárító. Minden problémára akad – általában helyes – megoldása. Tehetséges illusztrátor, hírvadász, Sims 2, Sims 3, Sims 4 és Sims Mobile játékos. Az oldal biztonsági rendszerének őrizője, lelkiismeretes backstage admin.
Matt

Hozzászólás

Kérjük, jelentkezz be a hozzászóláshoz
  Feliratkozás  
Visszajelzés