Sims 4 Kihívás

Telepes kihívás – Settler Challenge

Az új év számos kihívást tartogat mindannyiunk számára, néhány közülük talán a sims játékokkal kapcsolatos. Ha valaki gondolkodik, hogy belevág az utóbbiba, ajánljuk figyelmébe a Telepes kihívást (Sims4 – Settler Challenge). Mint az eredeti kihívás címéből kiderül, alapvetően a sims4-hez készült, azonban apró módosításokkal a többi szériával is játszhatóvá válik.

Simed elhatározta, hogy a történelem bátor hősei közé akar tartozni, és útra kel a Föld legelhagyatottabb helyeire egy új otthon találása reményében. A feladatod, hogy túlélj, és egy virágzó kolóniát hozz létre a semmi közepén.

 

CÉL

A célod, hogy felépítsd és benépesítsd a kolóniád. A kihívás akkor ér véget, mikor az összes korlátozást feloldottad (lásd lentebb).

 

ELŐKÉSZÍTÉS

  • Állítsd az élettartamot normálra.
  • Az öregedést kapcsold be.
  • Készíts egy párt CAS-ban (fiatal felnőtt, vagy felnőtt). Ők lesznek az első telepeseid. Válaszd ki a jellemvonásaikat és életcéljukat véletlenszerűen (használhatsz hozzá kockát, a random.org oldalt, vagy ezt a jellemvonás generátort). Ezután válaszd ki, melyiküket fogod irányítani.
  • A választott világban az összes telket töröld le a bulldózer eszközzel. Telepes simeiden kívül nem él más ember egyelőre a kolóniában. Egy induló házat meghagyhatsz, ahová beköltözteted simeid, vagy építhetsz számukra egy teljesen újat, vagy a galériából is letölthetsz egy neked tetszőt.
  • Válassz egy kezdő történelmi kort a telepeseidnek, és ehhez megfelelő bútorokat, dekorációkat, stb. használj. Például, ha a vadnyugaton képzeled el a történetet a 19-ik században, ne vegyél televíziót.
  • Minden, vagy majdnem minden pénzedet el kell használnod a házadra és annak berendezésére. Legfeljebb 3 könyvet és 1 csomag magot is vásárolhatsz. A lényeg, hogy a játék elkezdésekor ne maradjon pénzed. Ha kifogsz a megvásárolandó tárgyakból, és még mindig maradt pénz a család számláján, használj pénzkódot, hogy nullára csökkentsd az egyenleget.

 

SZABÁLYOK

  • Mindig csak egy simet irányíthatsz, ő lesz az örökös. Számtalan örököst irányíthatsz a játék során, de mindig csak egyet egyszerre.
  • Csak egy örökös lehet, viszont te döntöd el, hogy ki legyen a következő. Akkor is választhatsz újat, ha az előző még életben van, de ha váltottál, már nem térhetsz vissza a régihez.
  • Az új örökös az előző örökös gyereke kell, hogy legyen.
  • Ha az örökösnek több gyereke is van, a választott jövőbeli örökösön kívül mindegyiknek ki kell költöznie, ha a fiatal felnőtt kort elérik.
  • Az örökös házasodhat, és a házastársát beköltöztetheted a háztartásodba.
  • A simek nem léphetnek a következő korba napokkal a tényleges születésnapjuk előtt.
  • A csalások, modok, hackek, amik előnyös helyzethez juttatnak a többi játékoshoz képest, akik ilyeneket nem használnak, nem ajánlottak a kihívás során.
  • Ha túl nehéznek találod a kihívást, könnyítésképp választhatsz egy segítőt az örökös mellé (a házastársát/testvérét/szüleit stb.). A segítő elvégezhet néhány egyszerűbb feladatot (például tárgyak megjavítása, a növények locsolása, főzés, a baba etetése), de nem irányíthatod őt túlzottan – csak néhány feladatot szabhatsz ki rá naponta. Ha nem használsz segítőt, fel fog tűnni, hogy a család többi tagja nem sok (vagy egyáltalán nem) végez házimunkát magától, ami nem túl valósághű egy keményen dolgozó kolóniában.
  • A jellemvonások és életcélok minden születő gyermeknél és korváltásnál véletlenszerűen választott, ezekhez bármilyen jellemvonás generátort használhatsz (linket lásd fentebb), vagy dobhatsz kockával is. Kivétel: Ha valamelyik szülő rendelkezik a családközpontú/family-oriented, családalapító/patriarch, vagy mentor jellemvonások egyikével, te választhatod ki a gyerek jellemvonásait és életcélját.

 

A KOLÓNIA BENÉPESÍTÉSE

  • Tied az egyetlen család a kolóniában a kihívás kezdetén.

Család hozzáadásának szabályai:

  • Ha a játék során hozzáadhatsz egy családot kolóniádhoz, készítsd el őket CAS-ban, vagy tölts le egy háztartást a galériából. Dobj egy 6 oldalú kockával, vagy használd a random.org-ot, hogy meghatározd az új háztartás tagjainak számát (1 és 6 között).

Lehetőségek a kolónia létszámának növelésére:

  • Legyenek gyerekeid!
  • Használhatod a karizma jártasságod, hogy embereket csábíts a kolóniádba: minden 6-os karizma jártasságot elért simed után egy családot költöztethetsz a kolóniába (szabályokat lásd fentebb).
  • Új emberek számára partik rendezésével is vonzóvá teheted kolóniádat. Minden típusú partiért, aminek során arany fokozatot érsz el, hozzáadhatsz egy családot. A bulikra csak a kolóniád tagjait hívhatod meg.
  • A szolgáltatások és az infrastruktúra fejlesztése szintén új embereket szerezhet közösségedbe. Minden közösségi telekért cserébe egy családot költöztethetsz be kolóniádba.

 

KÖZÖSSÉGI TELKEK HOZZÁADÁSA

Minden típusból csak egy lehet legfeljebb a településedben (például csak egy kávézó/étterem, egy bár/kocsma, egy könyvtár stb.). Egy örökös csak egy közösségi telket oldhat fel és építhet meg élete során, kivéve, ha a következő tulajdonságok egyikével rendelkezik: üzleti intelligencia/business savvy, zseni/genius, ambíciózus/ambitious. Ebben az esetben minden jellemvonásért, ami az előbb felsoroltak közé tartozik, további egy telket adhat hozzá a kolóniához élete során.

Ha egy telek pénzbe kerül, választhatsz, hogy helyette a teljesítendő feladatot végzed el, ebben az esetben nem kell fizetned a telekért. Ha a fizetést választod, pénzcsalással csökkentsd egyenleged a megadott összeggel, majd helyezd el a telket.

A felsorolt közösségi telkek közül nem kell mindet megépítened a győzelemhez, válaszd ki, melyekre van szükséged.

 

Templom/esküvői helyszín/bármilyen szép helyszín, ahol a közösség tagjai összegyűlhetnek:

Javasolt, hogy ez legyen az első megépített közösségi telek, amelyet választasz. Rengeteg választható épületet találsz a galériában, de akár magad is megépítheted. Csak arra vigyázz, hogy a játék elején választott korral összhangban legyen!

Feloldása:

  • Ár: 5000 simoleon VAGY az örökösnek 6-os szintű barkács jártasságot kell elérnie.

 

Kávézó/étterem/pékség

Feloldása:

  • Ár: 5000 simoleon VAGY az örökös érje el az ínyenc főzés/gourmet cooking 6-os szintjét.

 

Kocsma/bár

Feloldása:

  • Ár: 5000 simoleon VAGY az örökösnek legyen 6-os szintű mixer jártassága.

 

Múzeum/galéria

Feloldása:

  • Ár: 5000 simoleon VAGY az örökös festés jártassága érje le a 6-os szintet.

 

Könyvtár

Feloldása:

  • Ár: 5000 simoleon VAGY az örökös érje el az írás 6-os szintjét.

 

Koncertterem/társalgó (lounge)

Feloldása:

  • Ár: 5000 simoleon VAGY az örökös érje el a gitár, zongora, vagy hegedű 6-os jártassági szintjét.

 

Park

Feloldása:

  • Ár: 5000 simoleon VAGY az örökös jusson el a kertészkedés 6-os szintjére.

 

Éjszakai klub

Feloldása:

  • Ár: 5000 simoleon VAGY az örökösnek legyen 8 barátja az aktuális családon kívül.

 

Edzőterem

Feloldása:

  • Ár: 5000 simoleon VAGY az örökös teljesítse az életcélját teljesen (nem számít, milyen életcélja van).

 

A KIHÍVÁS CÉLJA

Az alábbi megkötések a játék elejétől fogva életbe lépnek, egészen addig, amíg a megadott módon fel nem oldod őket. Ha mindegyik megkötést sikerül feloldanod, megnyered a kihívást:

 

Iskola

Kolóniádban nincs iskola, így meg kell akadályoznod, hogy a gyerekek iskolába menjenek.

A megkötés feloldása:

  • Legyen legalább 12 tagja a kolóniádnak (a játszott családdal együtt).

 

Orvosság

A kórházi szülés nem megengedett, és az etye-petye bármikor nemkívánatos terhességhez vezethet (dobj egy hat oldalú kockával, vagy használd a random.org-ot, mielőtt simjeid akcióba kezdenének: ha 1-est dobsz, a „Próbáljon gyereket nemzeni/Try for baby” interakciót kell választanod, ha 2 és 6 között dobsz, választhatod az etye-petyét/woohoo). Természetesen bármikor választhatod a gyerek nemzését, ha szeretnéd.

A megkötés feloldása:

  • Legyen legalább 3 különböző közösségi telek a kolóniádban.

 

Áram

A kihívás elkezdésénél nincs áramod, így nem használhatod a televíziókat, számítógépeket, rádiókat, stb. (hűtőt azonban használhatsz).

A megkötés feloldása:

  • Legyen legalább 4 különböző közösségi telek kolóniádban ÉS a jelenlegi családodban valamelyik sim rendelkezzen 6 barkács jártassági ponttal.

 

Állások

Nem vállalhatsz munkát telepeseiddel, ugyanis nincsenek se cégek, se pedig a szükséges infrastruktúra hozzá. Pénzt tehát csak más úton szerezhetsz (festés, gyűjtögetés, kertészkedés, horgászat, stb.)

A megkötés feloldása:

  • Legyen legalább 5 különböző közösségi telek a szomszédságodban
  • Legyen legalább 30 ember a kolóniádban (a játszott családoddal együtt).

 

Felsőfokú oktatás

Kolóniádban nincs lehetőség felsőfokú oktatást választani. Ha ezt a megkötést feloldod, minden esetben te választod ki a születő gyermekek és felnövés esetében a jellemvonásokat és életcélokat.

A megkötés feloldása:

  • Oldd fel előbb az Iskola megkötést
  • A jelenlegi háztartásodban legyen zseni/genius jellemvonással rendelkező sim, aki érje el vagy legyen túl a fiatal felnőtt korszakán.

 

EGYÉB

A kihívást érdekesebbé teheted, ha az alábbi események közül véletlenszerűen (kockadobás/random.org) választasz minden vasárnap:

  1. A tavaszi fesztivál mindenkit romantikus hangulatba hoz. Adj hozzá egy babát egy véletlenszerűen választott családhoz a kolóniádban (Világ szerkesztő -> Háztartás kezelése -> Simek szerkesztése CAS-ban/Manage Worlds -> Household Management -> Edit sims in CAS).
  2. A jelenlegi örökös egyik gyereke úgy érzi, nem képes magára vállalni az örökösséggel járó felelősséget. Ebből a simből nem válhat örökös. Véletlenszerűen válaszd ki a gyereket. (Ha az örökösnek nincs jelenleg gyereke, semmi nem történik).
  3. Árvíz sújtja kolóniád egyik családját (válassz véletlenszerűen), és te segítesz nekik. Költöztesd be a családot magadhoz. Egy hét elteltével kiköltöztetheted őket, ha akarod.
  4. Problémák adódnak az építési engedélyeket kiadó irodával. Ha 2 szinttel növelni tudod a logika jártasságod 24 óra alatt, meggyőzöd őket, hogy a kéréseid engedélyezhetők, így nem történik semmi (ha a logikád már elérte a maximumot nem történik semmi). Ha ez nem sikerül, egy teljes héten át semmit nem építhetsz (következő vasárnapig).
  5. Tűz üt ki! Az egyik közösségi telked leégett (válassz véletlenszerűen). Újjáépítheted, ha szeretnéd, 5000 simoleon fejében. Ha nem kívánod újraépíteni, bulldózerrel töröld el a telket.
  6. Zavargások a határon! Minden fiatal felnőtt és felnőtt simnek el kell hagynia a házat, KIVÉVE az örökösnek, mert ő a belpolitikáért felelős. Minden más fiatal felnőtt és felnőtt simet költöztess el egy másik telekre. Ezután minden nap dobj kockával, vagy használd a random.org-ot:

1 = A háború folytatódik, és valamelyik simed meghal (válassz véletlenszerűen). Ez a sim nem térhet haza a háború után. 2 – 4 = A háború folytatódik. 5 – 6= A háborúnak vége, mindenki azonnal hazatérhet (költöztesd vissza őket).

  1. Az őszi fesztivál mindenkit romantikus hangulatba hoz. Adj hozzá egy babát egy véletlenszerűen választott családhoz a kolóniádban (Világ szerkesztő -> Háztartás kezelése -> Simek szerkesztése CAS-ban/Manage Worlds -> Household Management -> Edit sims in CAS).
  2. Egy casanova (csábító) költözik a közösségedbe, és ledönti az egyik női családtagodat (fiatal felnőtt/felnőtt) a lábáról, és teherbe ejti. A női családtagot véletlenszerűen válaszd. A születendő gyermek akár az örökös is lehet majd, ha a női családtag volt az aktuális örökös. Készítsd el a casanovát CAS-ban, majd költöztesd be a háztartásodba, és próbáljon gyereket nemzeni (try for baby) a kiválasztott női simmel. Ezután, ha gondolod, kiköltöztetheted a családból.
  3. A Casanova újra lecsap! Ezúttal a kolóniád egy véletlenszerűen választott családjába költözik be, egyúttal egy babát is adj hozzá az adott háztartáshoz.
  4. Egy új család szeretne beköltözni a kolóniába. Te hozod meg a végső döntést. Ha igent mondasz, készítsd el őket CAS-ban, és helyezd el őket a kolóniában.
  5. Olajat találtak a kolóniádban. Használd a katching kódot, vagy más pénzkódot, hogy 2000 simoleont adj a kasszádhoz.
  6. Aranyat találtak kolóniádban. Használd a katching kódot, vagy más pénzkódot, hogy 4000 simoleont adj családod egyenlegéhez.

 

Te magad is kitalálhatsz véletlenszerű eseményeket, hogy izgalmasabbá tedd a játékot!

Sok sikert kívánunk a kihíváshoz, reméljük örömötöket lelitek benne! Ha megosztanátok tapasztalataitokat, történeteiteket, szívesen látjuk őket az oldalon!

Az eredeti kihívást itt találod.

A barkácsolás avatott mestere, ígéretes írópalánta, egyedi tartalom készítő. A Sims konspirációs teóriák lelkiismeretes közvetítője. Elhivatott fordító, Sims 3 és Sims 4 játékos, pótolhatatlan lektor.