
Telepes kihívás – Settler Challenge
Az új év számos kihívást tartogat mindannyiunk számára, néhány közülük talán a sims játékokkal kapcsolatos. Ha valaki gondolkodik, hogy belevág az utóbbiba, ajánljuk figyelmébe a Telepes kihívást (Sims4 – Settler Challenge). Mint az eredeti kihívás címéből kiderül, alapvetően a sims4-hez készült, azonban apró módosításokkal a többi szériával is játszhatóvá válik.
Simed elhatározta, hogy a történelem bátor hősei közé akar tartozni, és útra kel a Föld legelhagyatottabb helyeire egy új otthon találása reményében. A feladatod, hogy túlélj, és egy virágzó kolóniát hozz létre a semmi közepén.
CÉL
A célod, hogy felépítsd és benépesítsd a kolóniád. A kihívás akkor ér véget, mikor az összes korlátozást feloldottad (lásd lentebb).
ELŐKÉSZÍTÉS
- Állítsd az élettartamot normálra.
- Az öregedést kapcsold be.
- Készíts egy párt CAS-ban (fiatal felnőtt, vagy felnőtt). Ők lesznek az első telepeseid. Válaszd ki a jellemvonásaikat és életcéljukat véletlenszerűen (használhatsz hozzá kockát, a random.org oldalt, vagy ezt a jellemvonás generátort). Ezután válaszd ki, melyiküket fogod irányítani.
- A választott világban az összes telket töröld le a bulldózer eszközzel. Telepes simeiden kívül nem él más ember egyelőre a kolóniában. Egy induló házat meghagyhatsz, ahová beköltözteted simeid, vagy építhetsz számukra egy teljesen újat, vagy a galériából is letölthetsz egy neked tetszőt.
- Válassz egy kezdő történelmi kort a telepeseidnek, és ehhez megfelelő bútorokat, dekorációkat, stb. használj. Például, ha a vadnyugaton képzeled el a történetet a 19-ik században, ne vegyél televíziót.
- Minden, vagy majdnem minden pénzedet el kell használnod a házadra és annak berendezésére. Legfeljebb 3 könyvet és 1 csomag magot is vásárolhatsz. A lényeg, hogy a játék elkezdésekor ne maradjon pénzed. Ha kifogsz a megvásárolandó tárgyakból, és még mindig maradt pénz a család számláján, használj pénzkódot, hogy nullára csökkentsd az egyenleget.
SZABÁLYOK
- Mindig csak egy simet irányíthatsz, ő lesz az örökös. Számtalan örököst irányíthatsz a játék során, de mindig csak egyet egyszerre.
- Csak egy örökös lehet, viszont te döntöd el, hogy ki legyen a következő. Akkor is választhatsz újat, ha az előző még életben van, de ha váltottál, már nem térhetsz vissza a régihez.
- Az új örökös az előző örökös gyereke kell, hogy legyen.
- Ha az örökösnek több gyereke is van, a választott jövőbeli örökösön kívül mindegyiknek ki kell költöznie, ha a fiatal felnőtt kort elérik.
- Az örökös házasodhat, és a házastársát beköltöztetheted a háztartásodba.
- A simek nem léphetnek a következő korba napokkal a tényleges születésnapjuk előtt.
- A csalások, modok, hackek, amik előnyös helyzethez juttatnak a többi játékoshoz képest, akik ilyeneket nem használnak, nem ajánlottak a kihívás során.
- Ha túl nehéznek találod a kihívást, könnyítésképp választhatsz egy segítőt az örökös mellé (a házastársát/testvérét/szüleit stb.). A segítő elvégezhet néhány egyszerűbb feladatot (például tárgyak megjavítása, a növények locsolása, főzés, a baba etetése), de nem irányíthatod őt túlzottan – csak néhány feladatot szabhatsz ki rá naponta. Ha nem használsz segítőt, fel fog tűnni, hogy a család többi tagja nem sok (vagy egyáltalán nem) végez házimunkát magától, ami nem túl valósághű egy keményen dolgozó kolóniában.
- A jellemvonások és életcélok minden születő gyermeknél és korváltásnál véletlenszerűen választott, ezekhez bármilyen jellemvonás generátort használhatsz (linket lásd fentebb), vagy dobhatsz kockával is. Kivétel: Ha valamelyik szülő rendelkezik a családközpontú/family-oriented, családalapító/patriarch, vagy mentor jellemvonások egyikével, te választhatod ki a gyerek jellemvonásait és életcélját.
A KOLÓNIA BENÉPESÍTÉSE
- Tied az egyetlen család a kolóniában a kihívás kezdetén.
Család hozzáadásának szabályai:
- Ha a játék során hozzáadhatsz egy családot kolóniádhoz, készítsd el őket CAS-ban, vagy tölts le egy háztartást a galériából. Dobj egy 6 oldalú kockával, vagy használd a random.org-ot, hogy meghatározd az új háztartás tagjainak számát (1 és 6 között).
Lehetőségek a kolónia létszámának növelésére:
- Legyenek gyerekeid!
- Használhatod a karizma jártasságod, hogy embereket csábíts a kolóniádba: minden 6-os karizma jártasságot elért simed után egy családot költöztethetsz a kolóniába (szabályokat lásd fentebb).
- Új emberek számára partik rendezésével is vonzóvá teheted kolóniádat. Minden típusú partiért, aminek során arany fokozatot érsz el, hozzáadhatsz egy családot. A bulikra csak a kolóniád tagjait hívhatod meg.
- A szolgáltatások és az infrastruktúra fejlesztése szintén új embereket szerezhet közösségedbe. Minden közösségi telekért cserébe egy családot költöztethetsz be kolóniádba.
KÖZÖSSÉGI TELKEK HOZZÁADÁSA
Minden típusból csak egy lehet legfeljebb a településedben (például csak egy kávézó/étterem, egy bár/kocsma, egy könyvtár stb.). Egy örökös csak egy közösségi telket oldhat fel és építhet meg élete során, kivéve, ha a következő tulajdonságok egyikével rendelkezik: üzleti intelligencia/business savvy, zseni/genius, ambíciózus/ambitious. Ebben az esetben minden jellemvonásért, ami az előbb felsoroltak közé tartozik, további egy telket adhat hozzá a kolóniához élete során.
Ha egy telek pénzbe kerül, választhatsz, hogy helyette a teljesítendő feladatot végzed el, ebben az esetben nem kell fizetned a telekért. Ha a fizetést választod, pénzcsalással csökkentsd egyenleged a megadott összeggel, majd helyezd el a telket.
A felsorolt közösségi telkek közül nem kell mindet megépítened a győzelemhez, válaszd ki, melyekre van szükséged.
Templom/esküvői helyszín/bármilyen szép helyszín, ahol a közösség tagjai összegyűlhetnek:
Javasolt, hogy ez legyen az első megépített közösségi telek, amelyet választasz. Rengeteg választható épületet találsz a galériában, de akár magad is megépítheted. Csak arra vigyázz, hogy a játék elején választott korral összhangban legyen!
Feloldása:
- Ár: 5000 simoleon VAGY az örökösnek 6-os szintű barkács jártasságot kell elérnie.
Kávézó/étterem/pékség
Feloldása:
- Ár: 5000 simoleon VAGY az örökös érje el az ínyenc főzés/gourmet cooking 6-os szintjét.
Kocsma/bár
Feloldása:
- Ár: 5000 simoleon VAGY az örökösnek legyen 6-os szintű mixer jártassága.
Múzeum/galéria
Feloldása:
- Ár: 5000 simoleon VAGY az örökös festés jártassága érje le a 6-os szintet.
Könyvtár
Feloldása:
- Ár: 5000 simoleon VAGY az örökös érje el az írás 6-os szintjét.
Koncertterem/társalgó (lounge)
Feloldása:
- Ár: 5000 simoleon VAGY az örökös érje el a gitár, zongora, vagy hegedű 6-os jártassági szintjét.
Park
Feloldása:
- Ár: 5000 simoleon VAGY az örökös jusson el a kertészkedés 6-os szintjére.
Éjszakai klub
Feloldása:
- Ár: 5000 simoleon VAGY az örökösnek legyen 8 barátja az aktuális családon kívül.
Edzőterem
Feloldása:
- Ár: 5000 simoleon VAGY az örökös teljesítse az életcélját teljesen (nem számít, milyen életcélja van).
A KIHÍVÁS CÉLJA
Az alábbi megkötések a játék elejétől fogva életbe lépnek, egészen addig, amíg a megadott módon fel nem oldod őket. Ha mindegyik megkötést sikerül feloldanod, megnyered a kihívást:
Iskola
Kolóniádban nincs iskola, így meg kell akadályoznod, hogy a gyerekek iskolába menjenek.
A megkötés feloldása:
- Legyen legalább 12 tagja a kolóniádnak (a játszott családdal együtt).
Orvosság
A kórházi szülés nem megengedett, és az etye-petye bármikor nemkívánatos terhességhez vezethet (dobj egy hat oldalú kockával, vagy használd a random.org-ot, mielőtt simjeid akcióba kezdenének: ha 1-est dobsz, a „Próbáljon gyereket nemzeni/Try for baby” interakciót kell választanod, ha 2 és 6 között dobsz, választhatod az etye-petyét/woohoo). Természetesen bármikor választhatod a gyerek nemzését, ha szeretnéd.
A megkötés feloldása:
- Legyen legalább 3 különböző közösségi telek a kolóniádban.
Áram
A kihívás elkezdésénél nincs áramod, így nem használhatod a televíziókat, számítógépeket, rádiókat, stb. (hűtőt azonban használhatsz).
A megkötés feloldása:
- Legyen legalább 4 különböző közösségi telek kolóniádban ÉS a jelenlegi családodban valamelyik sim rendelkezzen 6 barkács jártassági ponttal.
Állások
Nem vállalhatsz munkát telepeseiddel, ugyanis nincsenek se cégek, se pedig a szükséges infrastruktúra hozzá. Pénzt tehát csak más úton szerezhetsz (festés, gyűjtögetés, kertészkedés, horgászat, stb.)
A megkötés feloldása:
- Legyen legalább 5 különböző közösségi telek a szomszédságodban
- Legyen legalább 30 ember a kolóniádban (a játszott családoddal együtt).
Felsőfokú oktatás
Kolóniádban nincs lehetőség felsőfokú oktatást választani. Ha ezt a megkötést feloldod, minden esetben te választod ki a születő gyermekek és felnövés esetében a jellemvonásokat és életcélokat.
A megkötés feloldása:
- Oldd fel előbb az Iskola megkötést
- A jelenlegi háztartásodban legyen zseni/genius jellemvonással rendelkező sim, aki érje el vagy legyen túl a fiatal felnőtt korszakán.
EGYÉB
A kihívást érdekesebbé teheted, ha az alábbi események közül véletlenszerűen (kockadobás/random.org) választasz minden vasárnap:
- A tavaszi fesztivál mindenkit romantikus hangulatba hoz. Adj hozzá egy babát egy véletlenszerűen választott családhoz a kolóniádban (Világ szerkesztő -> Háztartás kezelése -> Simek szerkesztése CAS-ban/Manage Worlds -> Household Management -> Edit sims in CAS).
- A jelenlegi örökös egyik gyereke úgy érzi, nem képes magára vállalni az örökösséggel járó felelősséget. Ebből a simből nem válhat örökös. Véletlenszerűen válaszd ki a gyereket. (Ha az örökösnek nincs jelenleg gyereke, semmi nem történik).
- Árvíz sújtja kolóniád egyik családját (válassz véletlenszerűen), és te segítesz nekik. Költöztesd be a családot magadhoz. Egy hét elteltével kiköltöztetheted őket, ha akarod.
- Problémák adódnak az építési engedélyeket kiadó irodával. Ha 2 szinttel növelni tudod a logika jártasságod 24 óra alatt, meggyőzöd őket, hogy a kéréseid engedélyezhetők, így nem történik semmi (ha a logikád már elérte a maximumot nem történik semmi). Ha ez nem sikerül, egy teljes héten át semmit nem építhetsz (következő vasárnapig).
- Tűz üt ki! Az egyik közösségi telked leégett (válassz véletlenszerűen). Újjáépítheted, ha szeretnéd, 5000 simoleon fejében. Ha nem kívánod újraépíteni, bulldózerrel töröld el a telket.
- Zavargások a határon! Minden fiatal felnőtt és felnőtt simnek el kell hagynia a házat, KIVÉVE az örökösnek, mert ő a belpolitikáért felelős. Minden más fiatal felnőtt és felnőtt simet költöztess el egy másik telekre. Ezután minden nap dobj kockával, vagy használd a random.org-ot:
1 = A háború folytatódik, és valamelyik simed meghal (válassz véletlenszerűen). Ez a sim nem térhet haza a háború után. 2 – 4 = A háború folytatódik. 5 – 6= A háborúnak vége, mindenki azonnal hazatérhet (költöztesd vissza őket).
- Az őszi fesztivál mindenkit romantikus hangulatba hoz. Adj hozzá egy babát egy véletlenszerűen választott családhoz a kolóniádban (Világ szerkesztő -> Háztartás kezelése -> Simek szerkesztése CAS-ban/Manage Worlds -> Household Management -> Edit sims in CAS).
- Egy casanova (csábító) költözik a közösségedbe, és ledönti az egyik női családtagodat (fiatal felnőtt/felnőtt) a lábáról, és teherbe ejti. A női családtagot véletlenszerűen válaszd. A születendő gyermek akár az örökös is lehet majd, ha a női családtag volt az aktuális örökös. Készítsd el a casanovát CAS-ban, majd költöztesd be a háztartásodba, és próbáljon gyereket nemzeni (try for baby) a kiválasztott női simmel. Ezután, ha gondolod, kiköltöztetheted a családból.
- A Casanova újra lecsap! Ezúttal a kolóniád egy véletlenszerűen választott családjába költözik be, egyúttal egy babát is adj hozzá az adott háztartáshoz.
- Egy új család szeretne beköltözni a kolóniába. Te hozod meg a végső döntést. Ha igent mondasz, készítsd el őket CAS-ban, és helyezd el őket a kolóniában.
- Olajat találtak a kolóniádban. Használd a katching kódot, vagy más pénzkódot, hogy 2000 simoleont adj a kasszádhoz.
- Aranyat találtak kolóniádban. Használd a katching kódot, vagy más pénzkódot, hogy 4000 simoleont adj családod egyenlegéhez.
Te magad is kitalálhatsz véletlenszerű eseményeket, hogy izgalmasabbá tedd a játékot!
Sok sikert kívánunk a kihíváshoz, reméljük örömötöket lelitek benne! Ha megosztanátok tapasztalataitokat, történeteiteket, szívesen látjuk őket az oldalon!
Az eredeti kihívást itt találod.

TimMac
A barkácsolás avatott mestere, ígéretes írópalánta, egyedi tartalom készítő. A Sims konspirációs teóriák lelkiismeretes közvetítője. Elhivatott fordító, Sims 3 és Sims 4 játékos, pótolhatatlan lektor.
Ezeket is érdemes megnézni

Hónap kihívás / Month of the Year Challenge
2022. október 1.
Teljesítmény Kihívás / Achievement Challenge
2021. december 18.