Sims 4 Kihívás

Találd meg a jót magadban! kihívás

Amikor új simet készítünk, általában mind törekszünk arra, hogy mindenből a legjobbat adjuk neki. A legszebb ruhákat, a tökéletes frizurát és a körmökhöz passzoló sminket… valamint a leghasznosabb jellemvonásokat. Ki ne indított volna már útjára egy Jó-Vidám-Családközpontú simet? Elvégre ez egy tökéletes, kikezdhetetlen kombináció, csak úgy, mint az Ambiciózus – Zseni – Maximalista. Pedig a világ nem csak olyan simekből áll, akik természetükből adódóan sikeresek az élet egy-egy területén. De bizony, hogy nem! Vannak olyanok, akiknek keményen meg kell dolgozniuk mindenért. A Találd meg a jót magadban! kihívás egy több generációs játékra invitálja a vállalkozó szellemű simmereket.

Alapok

A The Sims 4 összes létező jellemvonását összegyűjtöttük és kategóriákba soroltuk (Negatív, Semleges és Pozitív) attól függően, hogy a játékmenet szempontjából mennyi előnnyel vagy hátránnyal járnak. Ezt alább táblázatba foglalva megtalálod. Minden generáció esetében meg van határozva, hogy melyik kategóriából hány jellemvonást választhatsz a simjeidnek.

Amikor elkezded a játékot, csak a Negatív jellemvonások közül választhatsz, azok közül azonban tetszőleges kombinációt állíthatsz össze.

A játék elindítása után különböző eredmények elérésével feloldhatod az elkövetkező generációk számára a semleges, majd a pozitív jellemvonásokat.

Szabályok

  • A csaláskódok használata tilos!
  • A kihívást normál élethosszúsággal kell játszani.
  • Minden generációban kinevezhetsz egy örököspárt. Ők lesznek azok, akik a feladatok teljesítésével feloldhatják a különböző jellemvonásokat, amelyeket aztán az ő gyerekeik kaphatnak meg a későbbiekben.
  • Minden generációban összesen maximum négy jellemvonást oldhatsz fel.
  • Mindig két simmel kell dolgoznod a feladatokon (a háztartásban természetesen lehetnek többen, de az ő eredményeik nem számítanak bele a teljesítésbe).
  • Akkor válthatsz örököspárt, amikor az ifjú örökösöd összeházasodott a kiszemeltjével, ezáltal az új pár kész átvenni a régi helyét.
  • Amennyiben az örököspárod egyik (vagy mindkét) tagja idő előtt meghal, az örökösöd a helyébe léphet akkor is, ha még nincsen párja.
  • Jelöld magadnak, az adott generációban melyik jellemvonásokat szeretnéd feloldani, valamint vezesd azt is, melyeket oldottad már fel!
  • Amikor gyermeked születik, elsőként mindig a rosszabb jellemvonásokat kell hozzáadnod, majd utolsóként a legjobbat.
  • Az életcélok kiválasztásával járó bónusz jellemvonások segíthetik a játékodat, ezért bölcsen dönts!
  • Az életcélok teljesítéséért járó jutalom jellemvonások közül bármennyit megszerezhetsz, amennyit tisztességes játékkal tudsz.
  • Az elégedettségért járó jellemvonások közül minden generációban meghatározott mennyiségűt vásárolhatsz meg a simjeid számára elégedettség pontokért cserébe.
  • A feloldott jellemvonásokat a későbbiekben akárhányszor használhatod (természetesen szem előtt tartva azt, hogy az adott generációban milyen jellemvonásból mennyit választhatsz).
  • Amennyiben egy generációban nem sikerül (időben) feloldanod a kiszemelt jellemvonásokat, az új örököspárodat továbbviheted, de ugyanazt a generációt kell velük újra megcsinálnod.
  • Az első generációban csak negatív jellemvonásokkal rendelkező simekkel játszhatsz, a másodikban azonban a háromból egy jellemvonás már a feloldott semlegesek egyike lehet. A harmadik generációban már csak egy negatív és két semleges jellemvonást kell választanod, a negyedikben pedig mindhárom jellemvonás semleges lesz. Az ötödik generációban megjelenik egy pozitív jellemvonás a két semleges mellett, a hatodikban viszont fordul a kocka, és már két pozitív, valamint egy semleges lesz a jellemvonások aránya. A hetedik és egyben utolsó generációra mind a három jellemvonás pozitív lesz. Az ábra alább található:

 

1.  generáció

2. generáció

3. generáció

4. generáció

5. generáció

6. generáció

7. generáció

1. jellemvonás

Negatív

Negatív

Negatív

Semleges

Semleges

Semleges

Pozitív

2. jellemvonás

Negatív

Negatív

Semleges

Semleges

Semleges

Pozitív

Pozitív

3. jellemvonás

Negatív

Semleges

Semleges

Semleges

Pozitív

Pozitív

Pozitív

1. generáció – 3 negatív jellemvonás

Hozz létre a Create A Sim menüben egy fiatal felnőtt párt! Ők lesznek az első örököspárod.

Három negatív jellemvonást kell választanod mindkettőjük számára, de a külsejük és egyéb beállításaik tetszőlegesek.

Költöztesd be őket egy telekre (innen akármikor elköltözhetnek, természetesen), és kezdődhet is a játék!

A párodnak legalább egy gyermeket kell vállalnia. Első két jellemvonásnak a gyerkekeknek is negatívat kell választanod, és a harmadik is csak akkor lehet majd semleges, ha a gyermek felnőtté válásának időpontjára már feloldottál egy semleges jellemvonást.

Amennyiben több gyermek is születik a kapcsolatból, bármelyiküket kinevezheted örökösnek. Addig nem kell örököst választanod közülük, amíg az egyik örökös poszt meg nem üresedik vagy amíg a kiszemelt utód meg nem házasodik.

Itt egyelőre érdemes csak semleges jellemvonások feloldására fókuszálnod, mivel egyelőre úgyis csak azokat használhatod fel.

Feloldható jellemvonások: 4 db/generáció

Megvásárolható elégedettségért járó jellemvonások száma: 2 db/sim

2. generáció – 2 negatív + 1 semleges jellemvonás

A választott örökösöd két negatív és egy semleges jellemvonással rendelkezik. Ilyen adottságokkal kell találnia magának egy párt, akivel közösen a további feladatokat teljesítve újabb jellemvonásokat oldhattok fel. A párod jellemvonásait a generációnak megfelelően le kell cserélned, ha alapjáraton nem felel meg a kritériumoknak. Természetesen a meghatározottnál rosszabb jellemvonások bármikor beleférnek. Hasznos lehet, ha te magad készíted el a kiszemelt simet a CAS menüben.

A páros gyermekei immár egy negatív és két semleges jellemvonást kaphatnak.

Feloldható jellemvonások: 4 db/generáció

Megvásárolható elégedettségért járó jellemvonások száma: 3 db/sim

3. generáció – 1 negatív + 2 semleges jellemvonás

Az örökösöd egy negatív és két semleges jellemvonással rendelkezik. Találnia kell magának egy párt – akinek a jellemvonásait a generáció elvárásainak megfelelően le kell cserélned. A meghatározottnál rosszabb jellemvonások itt is beleférnek.

A páros gyermekei már három semleges jellemvonást kapnak.

Itt már érdemes ráfeküdni egy-két pozitív jellemvonás feloldására is.

Feloldható jellemvonások: 4 db/generáció

Megvásárolható elégedettségért járó jellemvonások száma: 4 db/sim

4. generáció – 3 semleges jellemvonás

Az örökösöd három semleges jellemvonással rendelkezik, és a párját a korábbiakhoz hasonlóan kell kiválasztanod vagy elkészítened.

Az ebben a generációban születő gyermekek harmadik jellemvonása már lehet pozitív (amennyiben sikerül feloldanod a kiválasztott jellemvonásokat).

Feloldható jellemvonások: 4 db/generáció

Megvásárolható elégedettségért járó jellemvonások száma: 5 db/sim

5. generáció – 2 semleges + 1 pozitív jellemvonás

A család történetében először kerül a középpontba olyan örökös, akinek már van egy pozitív jellemvonása. Ennek megfelelően válassz vagy készíts neki párt is!

A generációban születő gyerekek már egy semleges és két pozitív jellemvonással rendelkezhetnek.

Feloldható jellemvonások: 4 db/generáció

Megvásárolható elégedettségért járó jellemvonások száma: 6 db/sim

6. generáció – 1 semleges + 2 pozitív jellemvonás

Az örökösöd immár majdnem tökéletes. Egyetlen semleges és két pozitív jellemvonással rendelkezik, és hasonló párt érdemel ő maga is. A korábbiakhoz hasonlóan válassz vagy készíts neki társat!

A most születő gyermekek már csak pozitív jellemvonásokat fognak kapni.

Feloldható jellemvonások: 4 db/generáció

Megvásárolható elégedettségért járó jellemvonások száma: 7 db/sim

7. generáció – 3 pozitív jellemvonás

A kihívás hivatalosan is véget ér, amikor a három pozitív jellemvonással rendelkező örökös összeházasodik a szintén csupa jó tulajdonsággal megáldott párjával. Természetesen tovább játszhatod a játékot, ha szeretnéd – bebizonyíthatod például azt is, hogy a folyamat a másik irányba is működhet, és néhány generáció alatt eljuthatsz a rossz tulajdonságokban bővelkedő örökösökig. De kiélvezheted a tökéletesen jó simek adta örömöket vagy a vegyes jellemvonású simeket is. A döntés rajtad áll!

Feloldható jellemvonások: 4 db/generáció

Megvásárolható elégedettségért járó jellemvonások száma: korlátlan

Jellemvonások

Negatív jellemvonások

Ezek közül a játék elején bármelyiket választhatod.

JellemvonásMagyarulCsomag
Gloomy

Borongó

Alapjáték

Hot-Headed

Forrófejű

Alapjáték

Unflirty

Visszafogott

City Living

Clumsy

Ügyetlen

Alapjáték

Erratic

Kiszámíthatatlan

Alapjáték

Glutton

Falánk

Alapjáték

Kleptomaniac

Kleptomániás

Alapjáték

Lactose Intolerant

Laktózérzékeny

Cottage Living

Lazy

Lusta

Alapjáték

Materialistic

Anyagias

Alapjáték

Slob

Igénytelen

Alapjáték

Squeamish

Kényes

Outdoor Retreat

Evil

Gonosz

Alapjáték

Hates Children

Gyerekkerülő

Alapjáték

Jealous

Féltékeny

Alapjáték

Mean

Rosszindulatú

Alapjáték

Noncomittal

Elköteleződési problémás

Alapjáték

Paranoid

Paranoiás

Strangerville

Semleges jellemvonások

Minden semleges jellemvonás feloldásához teljesítened kell a hozzárendelt feladatot. Egy semleges jellemvonást csak azután használhatsz fel, hogy korábban feloldottad.

JellemvonásokMagyarulCsomagokFeloldások

Goofball

Dilibogyó

Alapjáték

Érje el a Komédia (Comedy) jártasság 10. szintjét.

High Maintenance

Igényes

Spa Day

Érje el a Wellness jártasság 10. szintjét.

Art Lover

Művészet szerető

Alapjáték

Érje el a Festés (Painting) jártasság 10. szintjét.

Bookworm

Könyvmoly

Alapjáték

Olvasson el 10 könyvet.

Foodie

Haspók

Alapjáték

Érje el a Főzés (Cooking) jártasság 10. szintjét.

Music Lover

Zeneszerető

Alapjáték

Érje el valamelyik hangszerhez kapcsolódó jártasság 10. szintjét.

Adventurous

Kalandor

Snowy Escape

Érje el a Sziklamászás (Rock Climbing) jártasság 10. szintjét.

Cat Lover

Macskás

Cats and Dogs

Barátkozzon össze három macskával.

Child of the Islands

A sziget gyermeke

Island Living

Szedjen szemetet 20 alkalommal a tengerparton.

Child of the Ocean

Az óceán gyermeke

Island Living

Barátkozzon össze egy sellővel.

Childish

Gyerekes

Alapjáték

Barátkozzon össze három gyerekkel.

Dance Machine

Rongyláb

Get Together

Érje el a Tánc (Dancing) jártasság 10. szintjét.

Dog Lover

Kutyás

Cats and Dogs

Barátkozzon össze három kutyával.

Freegan

Kukázó

Eco Lifestyle

Kukázzon 10 alkalommal.

Vegetarian

Vegetáriánus

City Living

Készítsen el 10 vegabiztos (Vegetarian-Safe) ételt.

Bro

Haver

Alapjáték

Szerezzen öt barátot.

Insider

Bennfentes

Get Together

Vegyen részt legalább tíz klubgyűlésen.

Loner

Magánykedvelő

Alapjáték

Töltsön egyedül (mindenféle interakció nélkül) legalább két simnapot.

Self-Absorbed

Önközpontú

Get Famous

Használja a tükröt legalább 20 alkalommal.

Pozitív jellemvonások

Minden pozitív jellemvonás feloldásához teljesítened kell a hozzárendelt feladatot. Egy pozitív jellemvonást csak azután használhatsz fel, hogy korábban feloldottad.

JellemvonásokMagyarulCsomagokFeloldások

Active

Aktív

Alapjáték

Érje el a Fitnesz (Fitness) jártasság 10. szintjét ÉS eddzen a korlátain túl 10 alkalommal (Push the Limits).

Cheerful

Vidám

Alapjáték

Végezzen el legalább 20 vidám interakciót (ami mellett zöld csík jelenik meg) ÉS legyen három barátja.

Creative

Kreatív

Alapjáték

Érje el a Festés (Painting) ÉS valamelyik hangszerhez kapcsolódó jártasság 10. szintjét.

Genius

Zseni

Alapjáték

Érje el a Logika (Logic) jártasság 10. szintjét ÉS nyerjen meg 10 sakkmérkőzést.

Romantic

Romantikus

Alapjáték

Legyen legalább három romantikus kapcsolata (egymás után vagy párhuzamosan), majd házasodjon össze valakivel.

Self-Assured

Magabiztos

Alapjáték

Váljon Magabiztossá (Confident) 10 alkalommal ÉS érje el a választott karrierjében a ranglétra csúcsát.

Geek

Kocka

Alapjáték

Érje el a Videójátékozás (Video Gaming) jártasság 10. ÉS Programozás (Programming) jártasság 10. szintjét.

Maker

Alkotó

Eco Lifestyle

Készítsen el legalább 20 gyertyát a gyertyakészítő állomáson ÉS 10 tárgyat a fabrikátor segítségével.

Perfecionist

Maximalista

Alapjáték

Érje el a választott karrierje csúcsát ÉS legyen tökéletes a kapcsolata a párjával ÉS legyen 20.000 simoeonnyi megtakarítása.

Ambitious

Ambíciózus

Alapjáték

Érje el a választott karrierje csúcsát a rendelkezésre álló szabadnapok felhasználása nélkül.

Animal Enthusiast

Állatrajongó

Cottage Living

Érje el a kapcsolati mutató maximumát egy csirkével, egy tehénnel és egy lámával (mindnek saját állatnak kell lennie).

Green Fiend

Zöld lélek

Eco Lifestyle

Ültessen 10 különböző növényt ÉS használjon legalább 5 napelemet és/vagy szélturbinát.

Loves Outdoors

Természetszerető

Alapjáték

Érje el a Horgászat (Fishing) jártasság ÉS a Kertészkedés (Gardening) jártasság 10. szintjét.

Neat

Takaros

Alapjáték

Mosogasson el tányérokat legalább 20 alkalommal ÉS takarítson meg használati tárgyakat 10 alkalommal.

Recycle Disciple

Újrahasznosító

Eco Lifestyle

Hasznosítson újra legalább 20 alkalommal ÉS készítsen kézzel készült tárgyakat 10 alkalommal.

Family-oriented

Családközpontú

Alapjáték

Legyen legalább négy gyereke, ÉS a gyerekek mindegyikének legalább egy életcélt teljesíteniük kell a kamaszkorba lépés előtt.

Good

Alapjáték

Adományozzon jótékony célokra legalább 30.000 simoleon összegben.

Outgoing

Nyitott

Alapjáték

Szerezzen tíz barátot, akik közül öttel jó barátok státuszban kell lennie.

Proper

Illedelmes

Snowy Escape

Mutatkozzon be 10 simnek kedvesen (Friendly Introduction) ÉS legyen egy idős korú barátja.

Tipegők (minijáték)

Mivel a tipegőknek külön jellemvonásaik vannak, választható extra kihívásként (vagy minijátékként) hozzájuk is készült egy táblázat. Az első tipegőd számára csak a negatív jellemvonások közül választhatsz, és amennyiben vele feloldasz egy semleges vagy pozitív jellemvonást, a következő tipegőid számára már választhatod azt.

JellemvonásokMagyarulBesorolásokFeloldások

Angelic

Angyali

Pozitív

Érje el a Kommunikáció (Communication) jártasság 5. szintjét.

Charmer

Bájos

Pozitív

Barátkozzon össze egy simmel a szülein kívül.

Clingy

Ragaszkodó

Negatív

 
Fussy

Hisztis

Negatív

 

Independent

Független

Pozitív

Érje el a Bilizés (Potty) jártasság 3. szintjét.

Inquisitive

Kíváncsi

Pozitív

Érje el a Gondolkodás (Thinking) jártasság 5. szintjét.

Silly

Bohókás

Semleges

Érje el a Fantázia (Imagination) jártasság 5. szintjét.

Wild

Vadóc

Semleges

Érje el a Mozgás (Movement) jártasság 5. szintjét.

Jó szórakozást a kihíváshoz!

Főállású történetíró és profi fordító, mellékesen szárnybontogató youtuber. A Sims szériákon átívelő rejtélyek szakértője. Lelkes játéktesztelő, tudósító, lektor és Sims 4 játékos.