
Találd meg a jót magadban! kihívás
Amikor új simet készítünk, általában mind törekszünk arra, hogy mindenből a legjobbat adjuk neki. A legszebb ruhákat, a tökéletes frizurát és a körmökhöz passzoló sminket… valamint a leghasznosabb jellemvonásokat. Ki ne indított volna már útjára egy Jó-Vidám-Családközpontú simet? Elvégre ez egy tökéletes, kikezdhetetlen kombináció, csak úgy, mint az Ambiciózus – Zseni – Maximalista. Pedig a világ nem csak olyan simekből áll, akik természetükből adódóan sikeresek az élet egy-egy területén. De bizony, hogy nem! Vannak olyanok, akiknek keményen meg kell dolgozniuk mindenért. A Találd meg a jót magadban! kihívás egy több generációs játékra invitálja a vállalkozó szellemű simmereket.
Alapok
A The Sims 4 összes létező jellemvonását összegyűjtöttük és kategóriákba soroltuk (Negatív, Semleges és Pozitív) attól függően, hogy a játékmenet szempontjából mennyi előnnyel vagy hátránnyal járnak. Ezt alább táblázatba foglalva megtalálod. Minden generáció esetében meg van határozva, hogy melyik kategóriából hány jellemvonást választhatsz a simjeidnek.
Amikor elkezded a játékot, csak a Negatív jellemvonások közül választhatsz, azok közül azonban tetszőleges kombinációt állíthatsz össze.
A játék elindítása után különböző eredmények elérésével feloldhatod az elkövetkező generációk számára a semleges, majd a pozitív jellemvonásokat.
Szabályok
- A csaláskódok használata tilos!
- A kihívást normál élethosszúsággal kell játszani.
- Minden generációban kinevezhetsz egy örököspárt. Ők lesznek azok, akik a feladatok teljesítésével feloldhatják a különböző jellemvonásokat, amelyeket aztán az ő gyerekeik kaphatnak meg a későbbiekben.
- Minden generációban összesen maximum négy jellemvonást oldhatsz fel.
- Mindig két simmel kell dolgoznod a feladatokon (a háztartásban természetesen lehetnek többen, de az ő eredményeik nem számítanak bele a teljesítésbe).
- Akkor válthatsz örököspárt, amikor az ifjú örökösöd összeházasodott a kiszemeltjével, ezáltal az új pár kész átvenni a régi helyét.
- Amennyiben az örököspárod egyik (vagy mindkét) tagja idő előtt meghal, az örökösöd a helyébe léphet akkor is, ha még nincsen párja.
- Jelöld magadnak, az adott generációban melyik jellemvonásokat szeretnéd feloldani, valamint vezesd azt is, melyeket oldottad már fel!
- Amikor gyermeked születik, elsőként mindig a rosszabb jellemvonásokat kell hozzáadnod, majd utolsóként a legjobbat.
- Az életcélok kiválasztásával járó bónusz jellemvonások segíthetik a játékodat, ezért bölcsen dönts!
- Az életcélok teljesítéséért járó jutalom jellemvonások közül bármennyit megszerezhetsz, amennyit tisztességes játékkal tudsz.
- Az elégedettségért járó jellemvonások közül minden generációban meghatározott mennyiségűt vásárolhatsz meg a simjeid számára elégedettség pontokért cserébe.
- A feloldott jellemvonásokat a későbbiekben akárhányszor használhatod (természetesen szem előtt tartva azt, hogy az adott generációban milyen jellemvonásból mennyit választhatsz).
- Amennyiben egy generációban nem sikerül (időben) feloldanod a kiszemelt jellemvonásokat, az új örököspárodat továbbviheted, de ugyanazt a generációt kell velük újra megcsinálnod.
- Az első generációban csak negatív jellemvonásokkal rendelkező simekkel játszhatsz, a másodikban azonban a háromból egy jellemvonás már a feloldott semlegesek egyike lehet. A harmadik generációban már csak egy negatív és két semleges jellemvonást kell választanod, a negyedikben pedig mindhárom jellemvonás semleges lesz. Az ötödik generációban megjelenik egy pozitív jellemvonás a két semleges mellett, a hatodikban viszont fordul a kocka, és már két pozitív, valamint egy semleges lesz a jellemvonások aránya. A hetedik és egyben utolsó generációra mind a három jellemvonás pozitív lesz. Az ábra alább található:
| 1. generáció | 2. generáció | 3. generáció | 4. generáció | 5. generáció | 6. generáció | 7. generáció |
1. jellemvonás | Negatív | Negatív | Negatív | Semleges | Semleges | Semleges | Pozitív |
2. jellemvonás | Negatív | Negatív | Semleges | Semleges | Semleges | Pozitív | Pozitív |
3. jellemvonás | Negatív | Semleges | Semleges | Semleges | Pozitív | Pozitív | Pozitív |
1. generáció – 3 negatív jellemvonás
Hozz létre a Create A Sim menüben egy fiatal felnőtt párt! Ők lesznek az első örököspárod.
Három negatív jellemvonást kell választanod mindkettőjük számára, de a külsejük és egyéb beállításaik tetszőlegesek.
Költöztesd be őket egy telekre (innen akármikor elköltözhetnek, természetesen), és kezdődhet is a játék!
A párodnak legalább egy gyermeket kell vállalnia. Első két jellemvonásnak a gyerkekeknek is negatívat kell választanod, és a harmadik is csak akkor lehet majd semleges, ha a gyermek felnőtté válásának időpontjára már feloldottál egy semleges jellemvonást.
Amennyiben több gyermek is születik a kapcsolatból, bármelyiküket kinevezheted örökösnek. Addig nem kell örököst választanod közülük, amíg az egyik örökös poszt meg nem üresedik vagy amíg a kiszemelt utód meg nem házasodik.
Itt egyelőre érdemes csak semleges jellemvonások feloldására fókuszálnod, mivel egyelőre úgyis csak azokat használhatod fel.
Feloldható jellemvonások: 4 db/generáció
Megvásárolható elégedettségért járó jellemvonások száma: 2 db/sim
2. generáció – 2 negatív + 1 semleges jellemvonás
A választott örökösöd két negatív és egy semleges jellemvonással rendelkezik. Ilyen adottságokkal kell találnia magának egy párt, akivel közösen a további feladatokat teljesítve újabb jellemvonásokat oldhattok fel. A párod jellemvonásait a generációnak megfelelően le kell cserélned, ha alapjáraton nem felel meg a kritériumoknak. Természetesen a meghatározottnál rosszabb jellemvonások bármikor beleférnek. Hasznos lehet, ha te magad készíted el a kiszemelt simet a CAS menüben.
A páros gyermekei immár egy negatív és két semleges jellemvonást kaphatnak.
Feloldható jellemvonások: 4 db/generáció
Megvásárolható elégedettségért járó jellemvonások száma: 3 db/sim
3. generáció – 1 negatív + 2 semleges jellemvonás
Az örökösöd egy negatív és két semleges jellemvonással rendelkezik. Találnia kell magának egy párt – akinek a jellemvonásait a generáció elvárásainak megfelelően le kell cserélned. A meghatározottnál rosszabb jellemvonások itt is beleférnek.
A páros gyermekei már három semleges jellemvonást kapnak.
Itt már érdemes ráfeküdni egy-két pozitív jellemvonás feloldására is.
Feloldható jellemvonások: 4 db/generáció
Megvásárolható elégedettségért járó jellemvonások száma: 4 db/sim
4. generáció – 3 semleges jellemvonás
Az örökösöd három semleges jellemvonással rendelkezik, és a párját a korábbiakhoz hasonlóan kell kiválasztanod vagy elkészítened.
Az ebben a generációban születő gyermekek harmadik jellemvonása már lehet pozitív (amennyiben sikerül feloldanod a kiválasztott jellemvonásokat).
Feloldható jellemvonások: 4 db/generáció
Megvásárolható elégedettségért járó jellemvonások száma: 5 db/sim
5. generáció – 2 semleges + 1 pozitív jellemvonás
A család történetében először kerül a középpontba olyan örökös, akinek már van egy pozitív jellemvonása. Ennek megfelelően válassz vagy készíts neki párt is!
A generációban születő gyerekek már egy semleges és két pozitív jellemvonással rendelkezhetnek.
Feloldható jellemvonások: 4 db/generáció
Megvásárolható elégedettségért járó jellemvonások száma: 6 db/sim
6. generáció – 1 semleges + 2 pozitív jellemvonás
Az örökösöd immár majdnem tökéletes. Egyetlen semleges és két pozitív jellemvonással rendelkezik, és hasonló párt érdemel ő maga is. A korábbiakhoz hasonlóan válassz vagy készíts neki társat!
A most születő gyermekek már csak pozitív jellemvonásokat fognak kapni.
Feloldható jellemvonások: 4 db/generáció
Megvásárolható elégedettségért járó jellemvonások száma: 7 db/sim
7. generáció – 3 pozitív jellemvonás
A kihívás hivatalosan is véget ér, amikor a három pozitív jellemvonással rendelkező örökös összeházasodik a szintén csupa jó tulajdonsággal megáldott párjával. Természetesen tovább játszhatod a játékot, ha szeretnéd – bebizonyíthatod például azt is, hogy a folyamat a másik irányba is működhet, és néhány generáció alatt eljuthatsz a rossz tulajdonságokban bővelkedő örökösökig. De kiélvezheted a tökéletesen jó simek adta örömöket vagy a vegyes jellemvonású simeket is. A döntés rajtad áll!
Feloldható jellemvonások: 4 db/generáció
Megvásárolható elégedettségért járó jellemvonások száma: korlátlan
Jellemvonások
Negatív jellemvonások
Ezek közül a játék elején bármelyiket választhatod.
Jellemvonás | Magyarul | Csomag |
---|---|---|
Gloomy | Borongó | Alapjáték |
Hot-Headed | Forrófejű | Alapjáték |
Unflirty | Visszafogott | City Living |
Clumsy | Ügyetlen | Alapjáték |
Erratic | Kiszámíthatatlan | Alapjáték |
Glutton | Falánk | Alapjáték |
Kleptomaniac | Kleptomániás | Alapjáték |
Lactose Intolerant | Laktózérzékeny | Cottage Living |
Lazy | Lusta | Alapjáték |
Materialistic | Anyagias | Alapjáték |
Slob | Igénytelen | Alapjáték |
Squeamish | Kényes | Outdoor Retreat |
Evil | Gonosz | Alapjáték |
Hates Children | Gyerekkerülő | Alapjáték |
Jealous | Féltékeny | Alapjáték |
Mean | Rosszindulatú | Alapjáték |
Noncomittal | Elköteleződési problémás | Alapjáték |
Paranoid | Paranoiás | Strangerville |
Semleges jellemvonások
Minden semleges jellemvonás feloldásához teljesítened kell a hozzárendelt feladatot. Egy semleges jellemvonást csak azután használhatsz fel, hogy korábban feloldottad.
Jellemvonások | Magyarul | Csomagok | Feloldások |
---|---|---|---|
Goofball | Dilibogyó | Alapjáték | Érje el a Komédia (Comedy) jártasság 10. szintjét. |
High Maintenance | Igényes | Spa Day | Érje el a Wellness jártasság 10. szintjét. |
Art Lover | Művészet szerető | Alapjáték | Érje el a Festés (Painting) jártasság 10. szintjét. |
Bookworm | Könyvmoly | Alapjáték | Olvasson el 10 könyvet. |
Foodie | Haspók | Alapjáték | Érje el a Főzés (Cooking) jártasság 10. szintjét. |
Music Lover | Zeneszerető | Alapjáték | Érje el valamelyik hangszerhez kapcsolódó jártasság 10. szintjét. |
Adventurous | Kalandor | Snowy Escape | Érje el a Sziklamászás (Rock Climbing) jártasság 10. szintjét. |
Cat Lover | Macskás | Cats and Dogs | Barátkozzon össze három macskával. |
Child of the Islands | A sziget gyermeke | Island Living | Szedjen szemetet 20 alkalommal a tengerparton. |
Child of the Ocean | Az óceán gyermeke | Island Living | Barátkozzon össze egy sellővel. |
Childish | Gyerekes | Alapjáték | Barátkozzon össze három gyerekkel. |
Dance Machine | Rongyláb | Get Together | Érje el a Tánc (Dancing) jártasság 10. szintjét. |
Dog Lover | Kutyás | Cats and Dogs | Barátkozzon össze három kutyával. |
Freegan | Kukázó | Eco Lifestyle | Kukázzon 10 alkalommal. |
Vegetarian | Vegetáriánus | City Living | Készítsen el 10 vegabiztos (Vegetarian-Safe) ételt. |
Bro | Haver | Alapjáték | Szerezzen öt barátot. |
Insider | Bennfentes | Get Together | Vegyen részt legalább tíz klubgyűlésen. |
Loner | Magánykedvelő | Alapjáték | Töltsön egyedül (mindenféle interakció nélkül) legalább két simnapot. |
Self-Absorbed | Önközpontú | Get Famous | Használja a tükröt legalább 20 alkalommal. |
Pozitív jellemvonások
Minden pozitív jellemvonás feloldásához teljesítened kell a hozzárendelt feladatot. Egy pozitív jellemvonást csak azután használhatsz fel, hogy korábban feloldottad.
Jellemvonások | Magyarul | Csomagok | Feloldások |
---|---|---|---|
Active | Aktív | Alapjáték | Érje el a Fitnesz (Fitness) jártasság 10. szintjét ÉS eddzen a korlátain túl 10 alkalommal (Push the Limits). |
Cheerful | Vidám | Alapjáték | Végezzen el legalább 20 vidám interakciót (ami mellett zöld csík jelenik meg) ÉS legyen három barátja. |
Creative | Kreatív | Alapjáték | Érje el a Festés (Painting) ÉS valamelyik hangszerhez kapcsolódó jártasság 10. szintjét. |
Genius | Zseni | Alapjáték | Érje el a Logika (Logic) jártasság 10. szintjét ÉS nyerjen meg 10 sakkmérkőzést. |
Romantic | Romantikus | Alapjáték | Legyen legalább három romantikus kapcsolata (egymás után vagy párhuzamosan), majd házasodjon össze valakivel. |
Self-Assured | Magabiztos | Alapjáték | Váljon Magabiztossá (Confident) 10 alkalommal ÉS érje el a választott karrierjében a ranglétra csúcsát. |
Geek | Kocka | Alapjáték | Érje el a Videójátékozás (Video Gaming) jártasság 10. ÉS Programozás (Programming) jártasság 10. szintjét. |
Maker | Alkotó | Eco Lifestyle | Készítsen el legalább 20 gyertyát a gyertyakészítő állomáson ÉS 10 tárgyat a fabrikátor segítségével. |
Perfecionist | Maximalista | Alapjáték | Érje el a választott karrierje csúcsát ÉS legyen tökéletes a kapcsolata a párjával ÉS legyen 20.000 simoeonnyi megtakarítása. |
Ambitious | Ambíciózus | Alapjáték | Érje el a választott karrierje csúcsát a rendelkezésre álló szabadnapok felhasználása nélkül. |
Animal Enthusiast | Állatrajongó | Cottage Living | Érje el a kapcsolati mutató maximumát egy csirkével, egy tehénnel és egy lámával (mindnek saját állatnak kell lennie). |
Green Fiend | Zöld lélek | Eco Lifestyle | Ültessen 10 különböző növényt ÉS használjon legalább 5 napelemet és/vagy szélturbinát. |
Loves Outdoors | Természetszerető | Alapjáték | Érje el a Horgászat (Fishing) jártasság ÉS a Kertészkedés (Gardening) jártasság 10. szintjét. |
Neat | Takaros | Alapjáték | Mosogasson el tányérokat legalább 20 alkalommal ÉS takarítson meg használati tárgyakat 10 alkalommal. |
Recycle Disciple | Újrahasznosító | Eco Lifestyle | Hasznosítson újra legalább 20 alkalommal ÉS készítsen kézzel készült tárgyakat 10 alkalommal. |
Family-oriented | Családközpontú | Alapjáték | Legyen legalább négy gyereke, ÉS a gyerekek mindegyikének legalább egy életcélt teljesíteniük kell a kamaszkorba lépés előtt. |
Good | Jó | Alapjáték | Adományozzon jótékony célokra legalább 30.000 simoleon összegben. |
Outgoing | Nyitott | Alapjáték | Szerezzen tíz barátot, akik közül öttel jó barátok státuszban kell lennie. |
Proper | Illedelmes | Snowy Escape | Mutatkozzon be 10 simnek kedvesen (Friendly Introduction) ÉS legyen egy idős korú barátja. |
Tipegők (minijáték)
Mivel a tipegőknek külön jellemvonásaik vannak, választható extra kihívásként (vagy minijátékként) hozzájuk is készült egy táblázat. Az első tipegőd számára csak a negatív jellemvonások közül választhatsz, és amennyiben vele feloldasz egy semleges vagy pozitív jellemvonást, a következő tipegőid számára már választhatod azt.
Jellemvonások | Magyarul | Besorolások | Feloldások |
---|---|---|---|
Angelic | Angyali | Pozitív | Érje el a Kommunikáció (Communication) jártasság 5. szintjét. |
Charmer | Bájos | Pozitív | Barátkozzon össze egy simmel a szülein kívül. |
Clingy | Ragaszkodó | Negatív | |
Fussy | Hisztis | Negatív | |
Independent | Független | Pozitív | Érje el a Bilizés (Potty) jártasság 3. szintjét. |
Inquisitive | Kíváncsi | Pozitív | Érje el a Gondolkodás (Thinking) jártasság 5. szintjét. |
Silly | Bohókás | Semleges | Érje el a Fantázia (Imagination) jártasság 5. szintjét. |
Wild | Vadóc | Semleges | Érje el a Mozgás (Movement) jártasság 5. szintjét. |
Jó szórakozást a kihíváshoz!

Ruby
Főállású történetíró és profi fordító, mellékesen szárnybontogató youtuber. A Sims szériákon átívelő rejtélyek szakértője. Lelkes játéktesztelő, tudósító, lektor és Sims 4 játékos.
Ezeket is érdemes megnézni

Csodagyerek Kihívás / Wonder Child Challenge / TS4
2020. április 4.
A hárem kihívás / The Harem Challenge – 18 éven felülieknek
2022. január 5.