Sims 4 Kihívás

Csodagyerek Kihívás / Wonder Child Challenge / TS4

Dátum: 20XX, január 1.

Helyszín: Titkosított

Kísérlet: Csodagyerek Projekt

Projekt: RRR (Első fázis)

Kedves városlakók! Véletlenszerűen lettek kiválasztva, hogy részt vehessenek a Csodagyerek Projektben. A kormánynak feltűnt az Önök egyedülálló státusza, valamint a gyerekek iránti vágyuk. A projekt célja, hogy mindkettőre megoldást találjunk.

Összepárosítottuk magukat egy hasonló korosztályú sorstársukkal, akit úgy ítéltünk meg, hogy ketten kiegészítik egymást, és genetikailag optimálisak az utódok létrehozására.

Mindannyian 22.000 simoleont kapnak, és kiválaszthatják, melyik telken szeretnének letelepedni. Ezután megpróbálnak beilleszkedni a szomszédság életébe: munkát vállalnak, és mindent úgy tesznek, mint bármelyik másik polgár.

A program keretein belül legalább egy utódot kell világra hozniuk a kijelölt párjukkal. A pár elsőszülöttje lesz a projekt fő fókusza: a Csodagyerek.

Amint a gyermek megszületik, az Önök feladata, hogy életüket neki szentelve a lehető legsikeresebb embert faragják belőle. Igyekezzenek minden igényüket kielégíteni, és mindig ott lenni mellette, segíteni őt a szükségben. A gyerek a legfontosabb, minden más, a szülők fejlődését szolgáló tevékenység másodrangú a Csodagyerek fejlődéséhez képest.

Ez egy verseny. Több száz másik pár vesz részt ugyanebben a projektben. Mutassák meg gyermekük tehetségét, váljon a lehető legtehetségesebbé, ami egy gyerektől csak elvárható, és bőséges jutalomban részesülhetnek!

 

Szabályok

A Csodagyerek kihívás lényege, hogy egy felnőtt párossal indulva gyereket hozz a világra, majd az utódot a lehető legtehetségesebbé, legboldogabbá tedd, mielőtt elérik a felnőtt kort.

Indulás

  • Először is hozz létre egy új családot, amiben két felnőtt sim van. A nemük nem számít (ám arra ügyelj, hogy legalább egyikük képes legyen a teherbe ejtésre és a teherbe esésre: ezt a sim létrehozása menü bal felső sarkában lévő három pöttyre kattintva éred el).
  • A simek lehetnek emberek és/vagy földönkívüliek is.
  • A simek NEM lehetnek vámpírok (sem a szülők, sem a leendő gyerek), mert ezzel megszűnik a játék időkorlátoltsága.
  • Mindketten felnőtt (nem fiatal felnőtt) korúak legyenek!
  • Kezdeti kapcsolatuk a lakótárs/roommates legyen!
  • Ezeket leszámítva a simeket tetszésed szerint testre szabhatod: választhatsz számukra bármilyen életcélt és jellemvonást, használhatsz egyedi tartalmat a kinézetük és ruházatuk kialakításához, valamint természetesen a névválasztás is rád van bízva.

 

  • Az elkészült családot helyezd el a világban. Bármilyen telket választhatsz számukra, amit meg tudnak engedni anyagilag.
  • Választhatsz előre elkészített házat, a galériából letöltöttet, vagy saját készítésűt is, bármilyen méretű telken.
  • A házzal kapcsolatos egyetlen megkötés, hogy nem lehet benne karrierjutalomként kapott tárgy, vagy más olyan gyűjthető tárgyak, amik az építés módban alapból nem elérhetők!

A kihívás

  • Mielőtt a felnőtt párad idős korba lép (és ezáltal képtelen lesz az utódnemzésre), legalább egy gyermeknek születnie kell! Ahhoz, hogy ezt megtehessék, nem kell összeházasodniuk.
  • További utódok is engedélyezettek, de a fókusz továbbra is az elsőszülöttön kell, hogy legyen; ő az, akiről a kihívás szól.
  • Ha első alkalommal ikreid születnek, az a sim lesz a Csodagyerek, akit legelőször elnevezel.
  • Ha simedet elrabolják az ufók, és gyereke születik miatta, ő lesz a Csodagyerek, ha korábban nem volt másik gyereked.
  • A gyerek születhet otthon, vagy akár a kórházban is.
  • A gyermek neme nem befolyásolja a végső pontozást.

 

  • Ha a kezdő pár tagjai idős korba lépnek, mielőtt gyerekük születne, vagy a Csodagyerek meghal, vagy elviszi a szociális munkás, elbukod a kihívást!
  • A kihívás véget ér, amint a Csodagyerek eléri a fiatal felnőtt kort.
  • A kihívásban szereplő pontozás kizárólag a Csodagyerekre vonatkozik.

Szabályok

  • A kihívás során nem engedélyezett semmilyen mod vagy csalás használata, ami előnyökhöz juttatna azokhoz képest, akik nem használják ezeket. Hibaelhárítás céljára természetesen használhatók a kódok (pl. resetsim).
  • Nem használhatsz semmilyen módszert arra, hogy fiatalítással megnöveld simed élettartamát.
  • Nem támaszthatsz fel elhunyt simeket, de a Zord Kaszásnak könyöröghetsz, hogy ne vigyen el egy adott simet.
  • Nem költöztethetsz be, nem házasodhatsz a háztartáson kívüli simekkel. A lakók számának növelésének egyedüli engedélyezett módja a gyereknemzés.
  • Bármelyik családtagot (a Csodagyerek kivételével) kiköltöztetheted a telekről.
  • Nem fogadhatsz örökbe gyereket, utódaidnak vér szerinti gyerekeknek kell lenniük.
  • Bármikor megváltoztathatod a háztartás tagjainak életcélját, és az is rajtad áll, hogy milyen jellemvonást választasz gyerekeid számára, mikor felnőnek.
  • A kihívás középpontjában a Csodagyerek áll, de rajta kívül a többi családtagot is szabadon irányíthatod.
  • Életcél jutalmak közül kizárólag a fiatalító bájital nem választható. Ezen kívül bármelyik jutalmat választhatja a háztartás bármelyik tagja.
  • A kihívást normál sim-élettartammal kell végrehajtanod!
  • Nem helyezheted el, és nem használhatod a hangulatot befolyásoló plumbob lámpákat! Más hangulatmódosító tárgyakat azonban használhatsz.
  • A szülők választhatnak olyan munkát, aminél követed őket a munkahelyükre (pl. színész, orvos, detektív…), de csak addig mehetsz velük, amíg a Csodagyerek meg nem születik!
  • A család nyithat saját üzletet, ám ha a kinyitáshoz az üzlet telkére mész, a Csodagyereket is vinned kell magaddal!
  • A Csodagyerek nemét befolyásolhatod az ismert módszerekkel (gyümölcsök és zene), ugyanis a gyerek neme nem befolyásolja a kihívás pontozását.
  • Ha rendelkezel a Parenthood kiegészítővel, a Csodagyerek viselkedési mintáit tetszésed szerint alakíthatod. A felnövéskor ebből adódóan szerzett tulajdonságok (legyen az akár negatív, akár pozitív) bónusz tulajdonságként számítanak a végső pontozásban.

Pontozás

  • 1 pont jár minden jártasságpontért, amit a Csodagyerek megszerez. Ebbe beleszámítanak a tipegő és gyerekkori jártasságok is.
  • 3 pontot ér minden olyan jártasság, amit a Csodagyerek 10-es szintűre fejlesztett (szóval egy 10-es szintű jártasságért összesen 10 x 1 + 3 = 13 pont jár)
  • 10 pontot ér minden jellemvonás, amit a Csodagyerek birtokol. Ezzel legalább 40 pontot szerzel (a három darab sima jellemvonás, és az életcélhoz kapott jellemvonásból), de tovább növelheted pontjaid számát, ha több életcélt teljesítesz, valamint különleges jellemvonásokat vásárolsz az életcél jutalmak közül. Csak azok a pontok számítanak azonban, ami a Csodagyerekre vonatkozik (tehát az üzleti és egyéb jellemzők nem számítanak).
  • 10 pont a jutalmad, ha sikerül elérned valamelyik bónusz tipegő jártasságot.
  • További 5 pontot ér, ha tipegőként minden jártasságod 5-ös szintűre fejleszted (3-as szintűre a bilire szoktatásban).
  • 2 pontot ér a Tiszta Pelus Viselője cím: ezt akkor érdemled ki, ha a Csodagyerek tipegő korában egyszer sem szorul pelenkázásra.
    • A tipegők pelenkáit akkor kell cserélned, ha kétszer megtelnek. A második használat után zöld szagcsíkot húznak a porontyok, ami jelzi, hogy eljött az ideje a cserének (ha ez akár egyszer is bekövetkezik, a Tiszta Pelus Viselője címet elveszted). Ebbe az újszülött kor nem tartozik bele, ott akárhányszor pelenkázhatod csemetédet.
  • Minden egyes napért, amikor gyerek vagy tini simed A, vagyis ötös osztályzattal rendelkezik, kapsz egy pontot, azonban ha az adott életszakaszon belül lerontja a jegyeit, az addig gyűjtött pontok elvesznek (ha tehát négy napot A osztályzattal, majd egy napot B osztályzattal, végül pedig két napot A osztályzattal zár, úgy összesen két pontot szerzel).
  • Ugyanez érvényes tiniként a karrierekre is: minden napért, amit simed egy karrier csúcsán tölt el, egy pontot ér (a számolás itt is nullázódik, ha lefokozzák, kilép, vagy kirúgják).
  • Végül pedig 5 pont jár minden szülinapi buliért, amit a Csodagyereknek tartottál, és arany medált sikerül szerezned rajta.

A kihívás vége

Amint a Csodagyerek eléri a fiatal felnőtt kort, a kihívás véget ér. Ha szülinapi parti keretein belül éri el ezt a kort, a kihívás nem ér véget egészen addig, amíg a buli tart. Válaszd ki a harmadik jellemvonást simednek, és a pontszámítás előtt költsd el a megmaradt boldogságpontjaidat életcél jutalmakra. Ezek után számold össze a pontjaidat.

 

A kihívás eredeti szövegét itt olvashatjátok el.

A barkácsolás avatott mestere, ígéretes írópalánta, egyedi tartalom készítő. A Sims konspirációs teóriák lelkiismeretes közvetítője. Elhivatott fordító, Sims 3 és Sims 4 játékos, pótolhatatlan lektor.