Sims 4 Kihívás

Apokalipszis Kihívás / Apocalypse Challenge / TS4

Az apokalipszis kihívás során a családod célja, hogy alkalmazkodjanak a világvégi állapotokhoz. Ez azt jelenti, hogy kezdetben számos tilalom van érvényben, amelyeket egyesével lehet feloldani a kihívás egyes fázisainak teljesítése után. A feloldáshoz egy-egy karrierágat kell teljesítened: amint egy sim eléri az előírt ágazat maximális szintjét, a hozzá tartozó megkötés a továbbiakban nem él. Egy sim azonban csak egyetlen megkötést oldhat fel a család számára élete során (ha egy simre fókuszálnátok inkább, javasoljuk a Tökéletes Sim Kihívást)

Szabályok

  • Csakis a kihívásban részt vevő család leszármazottjai és az Örökös házastársai oldhatnak fel megkötéseket. Örökbe fogadott simek, és azok, akik nem az Örökössel élnek házastársi kapcsolatban, nem teljesíthetik a megadott karriert.
  • A háztartás egyetlen tagja sem aludhat odakint, mivel a kihívás által vázolt környezetben nem élné meg a másnapot odakint.
  • Nem változtathatod meg a simek életcéljait, amíg nem teljesítetted őket!
  • Kizárólag azokat a simeket költöztetheted be a háztartásba, akik az Örökössel házasodnak (és ilyen formán a következő generáció megalapításában rész vesznek majd).
  • Csalásokat, modokat és letöltött tárgyakat csak abban az esetben használhatsz, ha azok nem adnak előnyt a kihívás szempontjából! Használhatók a hibaelhárító kódok (pl. resetsim), valamint azok a letöltött tárgyak, amelyek áruk és szükségletekre kifejtett hatásuk alapján illeszkednek a játékkal érkező tárgyakéhoz.
  • Ha egy adott tárgynak nincs pénzbeli értéke, törölheted őket, a többi megkötést figyelmen kívül hagyva.
  • Azok a tárgyak, amelyek a kihívás egy fázisában még használhatók voltak, majd később tiltottá válnak, az építésmódon keresztül adandók el.
  • A kihívás megnyeréséhez az összes megkötést fel kell oldanod.
  • Ha valahol szabályt szegsz, csak javítsd ki a hibát, és folytasd a kihívást. Ameddig csupán véletlenségből rontasz, a kihívást nem kell elbukottnak tekintened!

Előkészületek

  • Érdemes a játékhoz kiválasztott világ összes épületét kitörölni, majd a lentebb olvasható építkezési szabályoknak megfelelő házakkal megtölteni, ha elég kreativitást érzel magadban.
  • A világot be is népesítheted, hogy a kihívás során mindig legyen elérhető házastárs az Örökösöd számára, de az is egy járható út, hogy bekapcsolod az üres házak automatikus feltöltését (fill empty homes).
  • Javasolt mindezt egy új mentésben megtenni, és az előkészületek végén ismét újat menteni, hogy a kiinduló állapot se vesszen el, és később akár újrakezdhető legyen a kihívás.
  • Ha szeretnéd kicsit feldobni a játékmenetet, érdemes lehet különös bőrszínű, aránytalan testű embereket is elhelyezni a világban. Mivel a Sims 4-ben jelenleg nincsenek zombik, ezzel a módszerrel elképzelhetjük, hogy ezek a simek az apokalipszist megsínylő mutánsok.
  • A kihívás megkezdéséhez alkosd meg az Alapítót. Választhatsz erre a szerepre fiú vagy lány simet is, a lényeg, hogy gyerekként kell őt elkészítened.
  • Ha ügyelsz a kinézetre is, érdemes lehet rongyos, szakadt ruhákba öltöztetned a kihívásban részt vevő simeket.

  • Az Alapító családjában tetszés szerint akárhány simet alkothatsz, te azonban csakis az Alapítót irányíthatod. A szüleit elküldheted, hogy keressenek munkát, és fizessék a számlákat, azonban ennél többet nem tehetsz velük.
  • A kezdő házadat akármilyenre építheted, és normálisan játszhatsz vele egyelőre (a kiinduló állapot még az apokalipszis előtt játszódik).
  • Az Alapítód nem adhat ki könyvet gyerek vagy tinédzser korában, mivel a jogdíjak megállás nélkül érkeznének, viszont a kiadóknak újra be kell majd indítaniuk a cégeiket az apokalipszis után.
  • Játszd végig az Alapító gyermek és kamasz éveit, majd mikor eléri a fiatal felnőtt kort, és kiválasztottad számára az utolsó jellemvonást és az életcélját (érdemes megfontoltan választani), ki kell őt költöztetned arra a telekre, ahol a kihívást játszani tervezed.
  • A gyerekkori házat le kell dózerolnod, és a család többi tagját kilakoltatnod. Az apokalipszist előidéző katasztrófa a költözés alatt történik. Ha szeretnél még drámaibb lenni, meg is ölheted az Alapító családtagjait.
  • A gyerekkor és a tinédzserkor a kihívásra való felkészülést segíti, ha nehezebbé akarod tenni a feladatod, kezdj inkább kamasz, vagy rögtön fiatal felnőtt simmel!

Az új otthonod / Építési szabályok

  • A játékhoz kiválasztott telek talaja legyen sivatagos vagy saras/poros. Ezt elérheted úgy is, hogy egyből ennek megfelelő világban játszol, vagy úgy, hogy átfested a telket.
  • Az Alapítót egy nagy üres telekre költöztesd be.
  • A kezdő házad csupán négy falból, egy tetőből és egy ajtóból állhat, ami kizárólag a szennyezett levegő kint tartását szolgálja.

  • A házat helyezd emelvényre, ugyanis a föld is szennyezett a radioaktív szeméttel.
  • Alternatívaként készíthetsz egy sátorozó táborhelyet is egy üres telken.
  • Egyik esetben sem helyezhetsz el növényeket a telkeden.
  • Ha a sátorozást választod, szabadon elhelyezhetsz kültéri bútorokat. Eleinte viszont csak egyetlen sátrad lehet, egészen addig, amíg a gyerekeid meg nem születnek. Ekkor megveheted a második sátrat, de ennél több a későbbiekben sem lehet.
  • Fontos, hogy ha döntöttél a ház és a sátor között, később már nem válthatsz egyikről a másikra!
  • Nem használhatsz semmilyen dekorációs eszközt, beleértve a padlózást, falfestést, falszegélyezést is.

Fontos, hogy alaposan gondold át, melyik karriert választod a kihívás során elsőként, ugyanis néhányuk már igényli más megkötések feloldását, például az író vagy a festő!

Megkötések

Reménytelenség

A nukleáris támadás fizikális hatásai elég egyértelműek, azonban mindez csak a pusztítás egy része csupán. A túlélők mentális egészségére és akaraterejére gyakorolt hatások legalább ugyanekkorák. Az emberek kezdik feladni a reményt, és semmiféle hajlandóságot nem mutatnak arra, hogy társakat keressenek, vagy hogy egyáltalán elhagyják összetákolt menedékeiket.

  • Nem költöztethetsz be vagy házasíthatsz be egyetlen simet sem.
  • Nem vállalhatsz gyereket.

Amint az Alapító eléri bármelyik karrier csúcsát (nem számít, melyikét), bebizonyítja a körzetnek, hogy a nehezén már túl vannak, és a dolgok jobbra fordulnak majd. Néhány sim azt is bevállalja, hogy megkockáztasson egy utat, hogy a körzet reménysugara közelében lehessen. Ezek után beköltöztethetsz/hozzáadhatsz simeket az Alapítódhoz, és a soron következő Örökösökhöz. A megkötés azonban, hogy csakis az Örökösök házastársait költöztetheted be, továbbra is él.

Megjegyzés: Ha könnyíteni akarod a kihívást, elegendő az Alapítóval a karriert addig játszani, amíg az ágazatok közül kell választania, ekkor már feloldottnak veheted a Reménytelenséget.

Sportoló – bármely ágazat

A helyi rendőrség és tűzoltóság romokban hever, és képtelen ellátni a munkájukat. Az anarchia szele söpört végig az egész régión, és erőszakos bandák vadásszák a gyengéket és az időseket.

  • A simek nem vásárolhatnak tűzjelzőt vagy oltóberendezést.
  • Azok a gyerekek, tinédzserek és öregek, akiknek kevesebb, mint 10 atlétika jártasságpontjuk van, nem hagyhatják el a menedéket semmilyen okból (beleértve a közösségi telkek látogatását, valamint a munkába járást is). Kivételt képez ez alól az iskolába járás, az iskolabuszok ugyanis páncélozottak.
  • A külvilággal való kapcsolatod teljesen megszakadt, nem hívhatsz semmiféle segítséget (telefonodat kizárólag arra használhatod, hogy szerelmedet áthívd a telekre).
  • Nem vásárolhatsz edzőfelszerelést.
  • A sim, akivel a karriert teljesíted, eljárhat kocogni, de csak addig, amíg a karrierhez szükséges feladatokat teljesíti.
  • A simek nem mehetnek vakációra Granite Falls városába. (Ha a Sportoló karriert teljesíted, a simek akkor is elmehetnek vakációra, ha a Titkos Ügynök karrierhez tartozó megkötéseket még nem oldottad fel).

Amint a családból egy sikeres sportoló kikerül, az ő képességeinek hála sikerül rendet parancsolni a káoszban. A rendőrség és a tűzoltóság újra működőképes, és a menekültek rendelkezésére állnak. A Sporoló karrierhez tartozó megkötéseket feloldottad.

Titkos Ügynök – bármely ágazat

Sugárfertőzött mutánsok csapatai róják az utcákat, és veszélyessé tesznek mindennemű utazást. A szomszédságok elszakadtak egymástól, senki sem hajlandó kockáztatni az életét azért, hogy meglátogasson egy barátot.

  • A simek nem utazhatnak semmilyen közösségi területre, se pedig szomszédos házakba. A fiatal felnőtt és felnőtt simek azonban a közvetlen szomszédságban sétálhatnak (azokon a helyeken, amit töltőképernyő nélkül el tudsz érni).
  • Nem hívhatsz át magadhoz senkit, kivéve az Örökös barátját/barátnőjét vagy jegyesét. Szerencsére az igaz szerelem nem ismer félelmet.
  • Ezek a megkötések érvényesek a bulikra, randikra, és bárminemű kiruccanásra.
  • A környékbéli járókelőkkel felveheted a kapcsolatot.
  • A simek nem hagyhatják el a házat (kivéve a fiatal felnőtt és felnőtt simek).
  • Ha nem tudod elhagyni a házat, nem használhatod az eladás interakciót egyik tárgyon sem.
  • Nem fogadhatsz takarítónőt.
  • A karriert teljesítő simek eljárhatnak kocogni, de csak addig, amíg a karrierben előírt feladatokat teljesíti.

Amint az Örökös félelmet nem ismerő ügynökké növi ki magát, segítségével a család megidomítja az utcákon bóklászó szörnyeket, és ismét biztonságossá válik az utazás. A Titkos Ügynök ágazathoz tartozó megkötéseket sikeresen feloldottad.

Szakács – séf ágazat

A gázvezetékek és az áramellátás súlyos károkat szenvedtek. Bármilyen gázzal, vagy elektromossággal működő tárgy használata túlzott kockázattal jár, és a sugárzás intenzitása a mikrók használatát is veszélyessé teszi. Az ételtartalékok meglehetősen szűkösek, ráadásul rossz minőségük olyan rossz, hogy bárkit megbetegíthetnek. A kávékészletek ugyancsak megcsappantak. Friss ételt ebben a világban lehetetlen beszerezni.

  • Nem vásárolhatsz meg semmit a tűzhelyek/sütők, valamint a kis felszerelések kategóriából, kivéve a legolcsóbb grillt.
  • Ha az Örökös munkát vállal ebben a karrierben, megrendelheti a mixológia kézikönyvet.
  • Csak a legolcsóbb hűtőt szerezheted be.
  • Sim naponta csak egyszer készíthetsz ételt. Ha egy nap bármelyik simed ételt készített, a többiek aznap nem tehetik meg ugyanezt. Az ételkészítésbe az egyszemélyes adagok is beleszámítanak.
  • A kisbabákat kötelező anyatejjel táplálni.
  • A simek nem rakhatnak el maradékokat.
  • A simek nem készíthetnek ételt közösségi területen.
  • Nem rendelhetsz pizzát.
  • Nem szerezheted be, és nem is használhatod a sütigyár berendezést.
  • A simek nem tarthatnak ételt az eszköztárukban.

Amint az Örökös munkát vállal ebben az ágazatban, a megkötések egy része máris feloldódik: megvásárolhatod a legolcsóbb tűzhelyet, amit kizárólag a karriert teljesítő Örökös használhat. Naponta többször is főzhetnek, azonban ezekből csak egyetlen szolgálható fel (a többi csak a gyakorlás miatt szükséges, ezeket ki kell törölnöd). Ha az Örökösnek nem sikerült teljesítenie a karriert, és elbukja ezt a kihívást, a tűzhelyet el kell adnod.

Mikor egy sikeres szakács üti fel a fejét családodban, új módokat talál az étel tartósítására. A simek megtanulják, hogyan főzzenek jobb ételt a mesterséges alapanyagokból, valamint újravezetékezik a berendezéseiket is, így azok újra használhatókká válnak. A szakács karrier séf ágazatához tartozó összes megkötés semmissé válik.

Szakács – mixer ágazat (először a séf ágazatot kell teljesítened)

Az emberek már nem törődnek a megjelenésükkel, se pedig a szociális státuszukkal. Sokkal fontosabb a jó kinézetnél a jóllakottság és a biztonság. Az összes ruhaboltot, és kozmetikumokat árusító üzletet kifosztották vagy lerombolták. Senki sem hajlandó pénzt áldozni arra, hogy ezeket visszahozzák a régióba. Ennek eredményeképp a simek megjelenése és szociális viselkedésük meglehetősen leromlott, és a legtöbben magukba fordultak. A közösségi események, vacsorák, rendezvények, bulik mind kihaltak.

  • A simek csak a beszéd gyakorlása opciót használhatják a tükrön.
  • A simek nem vásárolhatnak bárpultot egészen addig, amíg neki nem látsz ennek a karriernek, és csak azok a simek használhatják a pultot, akik a szakács karrierben helyezkedtek el.
  • A simek nem fogyaszthatnak italokat (még egyenesen a hűtőből sem).
  • A simek nem rendezhetnek semmiféle bulit.
  • A simek nem mehetnek randira.
  • A simek nem viselhetnek kiegészítőket, kalapokat, valamint nem lehet tetoválásuk és sminkjük.
  • A simek nem vásárolhatnak semmilyen italfőző gépet (kávéfőzőt és hasonlókat).

Mikor a simek rendbe kapják magukat, készen állnak arra, hogy újra kinyíljanak a társasági életnek, és bemutassák új kinézetüket. A szakács karrier mixer ágazatához tartozó megkötések semmissé válnak.

Bűnöző – bármely ágazat

A helyi családi maffia kihasználva a törvénytelenséget védelmi pénzt kezdett szedni a régióban. Nagy összegeket csikarnak ki az emberekből, hogy „semmi rossz” ne történhessen velük, és a maradék kis hagyatékukkal. Míg néhányan megpróbálnak szembe szállni a zsarnok elnyomással, a legtöbben csak feladják a küzdelmet és perkálnak.

  • Semmilyen munkához kapott jutalmat nem használhatsz (a többi megkötés feloldásától függetlenül sem), ugyanis ez csábító lenne a maffia számára, hogy megszerezze tőled.
  • Mivel a maffia irányítja a legtöbb megmaradt gyárat, nem nézik jó szemmel azokat a családokat, akik túl sok kézzel készített tárgyat tartanak otthonukban. Kizárólag egyetlen kézzel készített tárgyat tarthatsz háztartásodban minden típusból, ebbe a simek eszköztárában található dolgok is beleszámítanak.
  • Csak a legolcsóbb bútort vásárolhatod meg minden típusból.
  • Nem könyöröghetsz a Zord Kaszásnak, ha egy szerettedet megpróbálja elvinni. Szerződést kötött a maffia embereivel, nem hallgat rád.
  • Nem költöztethetsz be szellemeket, valamint nem mozdíthatod el a simek sírköveit onnan, ahová a játék lehelyezte azt a sim halálakor. Kivételt képez ez alól néhány bugos eset, amit a beragadó szellemek okoznak, ekkor felveheted a sírkövet valamelyik sim eszköztárába, amíg a hiba elhárul.

Ha a család egyik tagja az alvilág csúcsára jut, beépül a maffiába, és ezzel feloldja a bűnöző karrierhez tartozó összes megkötést.

Üzletember – bármely ágazat

A kormányzat képtelen bármiféle munkatörvényt alkotni és betartatni, így a fennmaradt cégek embertelen körülmények közt tartják alkalmazottjaikat, akik kétségbeesetten igyekeznek megtartani munkájukat. Ez az állapot tarthatatlan, viszont, hogy a dolgok helyrebillenjenek, szükség lesz egy sim munkájára, aki hajlandó akár politikailag inkorrekt dolgokat is meglépni az ügy érdekében.

  • A simek nem vehetnek ki szabadnapot munkahelyükről.
  • Azok a simek, akik akár egyetlen napot is kihagynak a munkából, ki kell lépniük onnan.
  • Ha egy sim elveszti az állását valamely karrieren belül (kirúgják vagy kilép), többé nem próbálkozhat ugyanazon karrierrel, még akkor sem, ha a másik ágazatot választaná.
  • Az idős simek nem mehetnek nyugdíjba. Ha fel akarnak hagyni munkás éveikkel, egyszerűen ki kell lépniük.
  • Nem hagyhatod figyelmen kívül a feleletválasztós lehetőségkártyákat: minden esetben választanod kell a két opció közül.
  • A tizenéves simek nem jelentkezhetnek részmunkaidős állásra.

Amint egy sim eléri az Üzleti karrier csúcsát, képes lesz meggyőzni a kormányt, hogy helyreállítsák a munkajogi törvényeket, még akkor is, ha ehhez néha le kell térniük a helyes útról. Sikerül visszahoznod a törvényt, eltöröltetned a céges protokollokat, és ezzel együtt minden más korlátozást is, ami az Üzletember karrierhez tartozik.

Tech Guru – start-up vállalkozói ágazat

A vezetékek sérülése miatt, valamint a fejlett elektronikai cégek eltűnése miatt a high tech kreálmányok a háttérbe szorultak, a fejlettség pedig hatalmasat esett.

  • A simek nem vehetnek semmilyen eszközt az Elektromos kategóriából. (A rádiók használatához ezen a karrieren kívül a Szórakoztatóipar – zenész ágazatát is teljesítened kell).
  • Az egyetlen, számítógéphez hasonlatos dolog, amit birtokolhatsz, egy írógép. (A számítógépet csak írásra használhatod. Ha a simek önszántukból valami másra használnák a gépet, szakítsd meg az interakciót).
  • Azok a simek, akik a Tech Guru karrierhez csatlakoznak, újrakábelezhetik a gépet, hogy saját használatra játszhassanak, valamint programozhassanak. Játékok közül azonban csak a legelső elérhető játékot választhatja. Az internet nem létezik ebben a posztapokaliptikus világban, így a chatelés, e-mailezés és szörfölés tiltott.
  • A simek nem vásárolhatnak semmit a Világítás (lámpák) kategóriából.
  • A simek nem játszhatnak a telefonjukon, és nem is szörfölhetnek a neten.
  • Nem vásárolhatod meg a mikroszkópot.

Amint egy sikeres vállalkozó kerül ki a családból, a környéken azonnal helyreáll minden modern technológiát használó eszköz. Az elektromos vezetékeket megjavítják, így mostantól mindenféle kütyüt használhatsz. Ezen felül hatalmas áttörést is ünnepelhetünk a kutatás terén: egy földönkívüli kutatás eredményeként választhatsz egy életcél jutalom tárgyat! A simek ezentúl bármikor megvásárolhatják a kiválasztott életcél jutalmat, akár a Földönkívüli Technológia karrier feloldása előtt is. Ez a bónusz összesen egyszer szerezhető meg, szóval ha több sim is eléri ennek a karriernek a csúcsát, akkor sem oldhatsz fel több életcél jutalmat.

Tech Guru – eSport játékos ágazat, valamint 10-es szintű atlétika jártasság elérése

A sugárzás káros hatással van az emberek testére és elméjére is, melynek következtében súlyos elváltozások vannak kialakulóban. Lassan már a leghétköznapibb mozdulatok és teendők is lehetetlenné válnak.

  • Csak a Tech Guru karrierben dolgozó sim használhatja a számítógépet. Csakis a legolcsóbb gépet vásárolhatod meg, és azt is csak videójátékokra és programozásra használhatod, kivéve, ha a másik Tech Guru karriert idő közben feloldottad. (Ennek a karriernek a teljesítése nem oldja fel a számítógép használatát minden sim számára!)
  • Nem vásárolhatsz edzőfelszerelést.
  • A simek nem mehetnek kocogni, kivéve, ha a Titkos ügynök karrier teljesítve lett.
  • A simek nem hordhatnak maguknál háromnál több tárgyat az eszköztárukban.
  • Nem tarthatsz semmit a háztartás eszköztárában.
  • A háztartás eszköztárában lévő eszközöket nem használhatod, és nem helyezheted el. Fontos, hogy még ha fel is oldod ezt a megkötést, a továbbiakban akkor se rakhatsz le olyan tárgyakat, amik a többi megkötés által tiltottak.
  • Ha az Örökös házastársa beköltözik, és több, mint három tárgy van az eszköztárában, ki kell pakolnod ezeket, amíg csak három marad.
  • Az eltompított elméjük miatt a simek nem szereznek elég ihletet, így nem használhatják a munkapadot, hogy saját készítésű tárgyakat állítsanak elő.
  • A levegő kifejezetten káros a leépülés szempontjából, így odakintre nem helyezhetsz el semmilyen bútort, kivéve a grillt.
  • A fókuszált hangulatot igénylő interakciók nem végezhetők (pl. fókuszált festmény készítése).
  • A simek nem főzhetnek energizált ételeket.
  • A simek nem használhatnak energizált interakciókat, azonban nyújthatnak, csinálhatnak felüléseket, illetve fekvőtámaszokat.

Mikor egy sim elérte a karrier csúcsát, valamint az atlétika jártasság 10-es szintjét, új edzési technikákat talál ki, amely segít legyőzni a test és az elme leépülését. Az összes itt említett megkötés megszűnik.

Festő – a művészetek támogatója ágazat

Az emberek minden gondolatát a túlélés tölti ki, így a művészetek egyik napról a másikra eltűntek. A túlélőket jobban izgatja, hogy megszerezzék a napi betevőt, mint hogy művészetekre pazarolják erejüket.

  • Nem vásárolhatsz semmit a fali dekorációk közül.
  • Nem helyezhetsz le se rajzasztalt, se festőállványt.

Csak azok a simek használhatnak festőállványt, akik beléptek a Festő karrierbe. Az elkészült festményeket azután már felrakhatod a falra, hogy elérted a karrierág választási szintet. Ha végül nem sikerül teljesíteni a karriert, minden elhelyezett festményt el kell adnod.

Festő – a valóság mestere ágazat

  • A dekorációk közül (a fali dekorációk kivételével) semmit sem vásárolhatsz meg.
  • Az inspirált interakciók és alkotások nem hajthatók végre (kivéve a festő karrierben dolgozó simmel).
  • A klasszikus művészetek hiánya szenilissé teszi az időseket, így nem irányíthatod az időskorú simeket. Ez alól kivételt képez az Alapító, akinek gyerekkora még a katasztrófa előttre tehető.
  • Mikor egy tehetséges festő kerül ki a családból, új divathullámot indít, amely visszahozza a kultúrát az emberek hétköznapjaiba. Ezennel az itt látható megkötések semmissé válnak.

Író – szerző ágazat

  • A simek nem vásárolhatnak vagy használhatnak könyveket. (ha könnyíteni szeretnél a kihíváson, a jártasságokhoz tartozó könyveket megrendelheted a számítógépen keresztül, azonban minden jártassághoz csak egy vásárolható meg).
  • A simek nem vehetnek vagy használhatnak könyvespolcokat.
  • Minden, a simek által írt könyv kiadása kötelező.

Ha egy sikeres szerző üti fel a fejét, az írott szóval felszabadítja a közvetlen környezetét, és megszűnnek az ehhez kapcsolódó megkötések is.

Író – újságíró ágazat

A politikai szféra még a megszokottnál is zűrösebb. A közszereplők arról vitáznak, melyik régióba hogyan és mikor érkezzen ellátmány, miközben a nép csak szenved. A korrupció sosem látott méreteket öltött. A polgármester korlátozta az építőanyagok felhasználást, hogy megőrizze a készleteket. Durva és szélsőséges telektörvényeket vezettek be, és ami a legrosszabb, hogy a hivatalnokok elhitették az emberekkel, hogy a vak bizalmuk az ő érdeküket szolgálja majd.

  • A simek háza nem lépheti túl a 6×6 mező méretet. A telek többi része üres kell, hogy maradjon.
  • A 6×6-os területen kívül nem helyezhetsz el semmit, és nem is módosíthatsz ott semmin. Ez alól kivétel a szemetes és a postaláda.
  • A 6×6-os használt terület bárhol lehet a telken belül, de ha egyszer elhelyezted, többet már nem rakhatod át.
  • Az épület felfelé terjeszkedhet, de csak ha nem lép ki a 6×6-os mező fölötti területből.
  • Nem használhatsz semmilyen magabiztos interakciót.

Mikor egy megállíthatatlan újságíró lép a színre, terjeszteni kezdi az igazságot, és segítségével az emberek fellázadnak. Feloldódik az építőanyag-blokád, így a ház mérete már tetszőleges lehet. Az itt felsorolt megkötések érvényüket vesztik.

Asztronauta – űrranger ágazat

A vízhálózatok súlyosan megsérültek. A benne csörgedező víz szennyezett és egészségtelen. Ráadásul a helyi gyógyszertárakat is kifosztották. Ha nem sikerül a Földön megoldást találni a tisztasági problémákra, talán új anyagok felfedezése segíthet megoldani azokat.

  • A zuhanyzók és fürdőkádak nem vásárolhatók meg, valamint nem lehet őket közösségi telken sem használni.
  • A gyerekek számára kitalált kémikus kisasztal nem helyezhető le.
  • Akármikor simek etye-petyéznek, a gyermek nemzése opciót kell választanod. Ha a gyermek nemzése nem elérhető, nem is etye-petyézhetnek simjeid (kivéve ha már egyikük terhes, túl öregek a gyereknemzéshez, vagy ha azonos neműek). Ez a szabály vonatkozik a telekre látogató simekre is.
  • Csak akkor cserélhetsz pelenkát, ha már tele van.
  • Az építés menü szökőkút, illetve medence része nem használható.
  • A simek nem horgászhatnak.
  • A simek nem áshatnak, valamint nem kereshetnek kincset a föld alatt (mivel nem tudnák lemosni magukról a radioaktív piszkot).

Amikor egy elkötelezett űrhajós felfedezi az ígéret földjét, új megoldásokat talál arra, hogy a nyersanyagokat, és legfőképp a vizet újra tisztává tegye, és újra kifejlesszék a gyógyszereket. A karrierhez tartozó megkötések feloldódnak.

Asztronauta – csempész ágazat

A környéken a teljes növényvilág kipusztult. Semmi sem nő már többé. A természetes élelmiszerek nem léteznek ebben a világban. A növények gyökerei nem tartják már egyben a talajt, így homokviharok és forgószelek pusztítják a régiót. Az élet visszaállítása külső segítséget igényelhet… új növény- és állatvilág betelepítését egy másik simbolygóról.

  • Nem helyezhetsz le növényeket, bokrokat vagy fákat.
  • Nem színezheted át a talajt a telkeden (leszámítva, hogy kiindulásnál homokra vagy sárra cserélted).
  • Nem vásárolhatsz semmilyen magot.
  • Nem kertészkedhetsz és nem vásárolhatsz ültetőládákat sem.
  • Nem szüretelhetsz le vadon termő növényeket, a termésük ugyanis mérgező.
  • Nem vásárolhatod meg vagy használhatod az esküvői boltívet.
  • Nem készíthetsz semmilyen olyan ételt, ami nem igényel főzést vagy sütést (saláta, müzli, stb.)
  • A simek nem használhatnak teleszkópot (túlságosan zavaros az égbolt hozzá).
  • A házakat emelvényre kell építeni.
  • KIVÉTEL: ha szemétnövény nő a telkeden, leszüretelheted, és ha az Asztronauta karrier űrranger ágazatát már feloldottad, akkor a tiszta vízzel locsolhatod is, és egyéb gondozási lehetőségek is elérhetők.

Egy elszánt űrcsempész segítségével kifejlesztenek egy olyan szérumot, amivel a növények a mérgező hamuból tápanyagot tudnak előállítani úgy, hogy a növény maga nem lesz mérgező. Az élelmiszereket újra elő tudják állítani, és végre visszakaphatják az emberek szép zöld pázsitjukat. A növények újra megfogják a talajt, így a homokviharok visszaszorulnak, újra kitisztul az ég. Az itt olvasható megkötések feloldódnak.

Szórakoztatóipar – humorista ágazat

Egy ilyen lehangoló és lepusztult világban nem csoda, hogy az általános közhangulat is szomorkás. Mindenki szükségét érzi, hogy hasznos dolgokat csináljon, így viszont a szórakozás értelmetlen tevékenységgé redukálódott.

  • A simek nem vehetik meg vagy használhatják a mikrofont. Kizárólag a szórakoztatóiparban dolgozó simek használhatják, és ők is csak akkor, mikor a hivatásuk elvárja tőlük.
  • Azok a simek, akik nem a szórakoztatóiparban dolgoznak, nem használhatják a vicces interakciókat.
  • A simek nem használhatják a játékos hangulathoz tartozó interakciókat.
  • A simek nem vehetnek vagy használhatnak játékokat.
  • A sivár hangulatot a házak is tükrözik, így semmiféle épületdekoráció nem használható (ablakdekorációk, szegélyek, padlóburkolat, falburkolat).
  • A simek nem készíthetnek játékos recepteket.

Egy elhivatott humorista segítségével a szürke hétköznapok oldódni látszanak, javul a közhangulat, és a megkötések semmissé válnak.

Szórakoztatóipar – zenész ágazat

  • A simek nem vehetnek vagy használhatnak hangszereket, kivéve azok, akik a szórakoztatóiparban dolgoznak.
  • A gyerekek nem használhatják a hegedűt.
  • A simek nem vehetnek rádiót. A rádiók használatához elég ezt a megkötést feloldani, nem kell a Tech Guru karriert is teljesítened.
  • A simek nem adhatnak szerenádot egymásnak.
  • A zene nélkül az élet elég lapos, így az összes bútort semleges színekben kell használnod (fehér, szürke, bézs vagy barna).

Ha egy kiváló zenész kerül ki a családból, a kultúra hulláma végigsöpör a régión, feloldva a zenész ágazathoz tartozó összes megkötést.

Földönkívüli Technológia

Sim City már bő egy éve használ földönkívüli technológiát, amit egy lezuhant repülő csészealjból nyertek ki. Azonban az ehhez értő gyárak és laborok elpusztulásával az űrlény világ ismét puszta mítosszá vált.

  • Nem vásárolhatsz simeid számára életcél jutalmakat.
  • Nem aktiválhatsz érzelmi aurákat.

Ezeket a megkötéseket úgy tudod feloldani, ha az összes űrlény-kapcsolatos gyűjteményt teljesíted.

Ezt a részt nem kell teljesítened, hogy a kihívást befejezhesd.

Mikor az űrlény technológiát újra felfedezik, a simek ismét élvezhetik annak minden előnyét.

Visszatérés a normál kerékvágásba

Az ég kitisztult, a mutánsok visszaszorultak. A gyárak és üzemek helyre álltak, az élet visszatér a normális kerékvágásba. A családod a simek akaraterejének és túlélési ösztönének állít emléket. Az egész város csodálattal adózik családod számára, aki rengeteg hőst és kiválóságot adott a világnak, hogy helyre tudják állítani a rendet. Gratulálunk!

Az eredeti kihívást ezen az oldalon érhetitek el.

A barkácsolás avatott mestere, ígéretes írópalánta, egyedi tartalom készítő. A Sims konspirációs teóriák lelkiismeretes közvetítője. Elhivatott fordító, Sims 3 és Sims 4 játékos, pótolhatatlan lektor.

1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
Ruby
4 évvel ezelőtt

Elég brutálnak tűnik ez a kihívás, de valahogy nekem tökre tetszik… 😀
Lehet, hogy alkalomadtán ezt kipróbálom, mert elég nehéznek tűnik.