Sims 4 Kihívás

A hárem kihívás / The Harem Challenge – 18 éven felülieknek

Hogy micsoda?! Hárem kihívás?! Rettentő izgalmasan hangzik! Mindeddig nem próbáltam ki egy kihívást sem. No de szembejött velem a lenti cikk, ami rögtön megtetszett. Mindig is érdekesnek találtam azt a világot, ahol engedélyezett a poligámia. Vajon az érzelmek mennyire mélyek és őszinték abban a világban? Milyen gyakran fordulhatnak elő veszekedések, féltékenységek, egyenrangú szerelmek? Azt hiszem, hogy ezt mind kipróbálhatjuk ebben a kihívásban.

Forgatókönyv

Miután a hősnőd* elvesztette édesanyját egy furcsa rakétahajóbalesetben, otthon és pénz nélkül találja magát, így egy sátorban él egy benőtt telken. A fák között, néha megpillantja a szomszédos nagy, fényűző kastély különböző férfi lakóit. Nehéz körülményei ellenére elhatározza, hogy betartja ígéretét, amit édesanyjának tett, hogy befejezi az iskolát és orvos lesz belőle. Ámde egy különösen viharos éjszakán a tervei füstbe mennek, ugyanis ütött-kopott sátrát felkapja a szél, és tönkreteszi a szomszéd felbecsülhetetlen értékű, háromszintes ablakát!

A ház tulaja javasol egy megoldást: amíg nincs pénze, az okozott kárt, mint örömlány törlesztheti! Ijesztőek az életkilátások egy idegenekkel teli házban, de hősnőd ennek ellenére elfogadja az ajánlatot és beköltözik, hogy vigyázzon a furcsa szomszédra és az ő ugyanolyan furcsa, mégis szokatlanul vonzó lakótársaira. A főzés, takarítás, mosás, kertészkedés és javítás között, hogyan fog hősnőd időt találni a ház lakóinak örömszerzésére?

A dolgok csak bonyolultabbá válnak, mikor hősnőd rájön, hogy a gyors szívdobogás a mellkasában nem a stressztől van, hanem az első szerelem izgalmaitól.

*A hős nemét te döntöd el – akárcsak a Háremét: a lényeg, hogy a Hárem összes tagja ugyanolyan nemű legyen, a kihívás hangulatából azonban ez nem vesz el.

CAS részletek

Készíts két háztartást, egyet a fordított háremednek és egyet a hősnődnek. Kezdheted a történetet úgy, hogy a hősöd anyukája életeben van még, de úgy is, hogy már megtörtént a drámai távozás.

Hősnő (és az anyuka)

  • A kora legyen tinédzser vagy fiatal felnőtt, attól függően, hogy vannak-e fiatal felnőtt, illetve tini románcok a játékban.
  • A hősnődnek adj Vidám (Cheerful) és Jó (Good) tulajdonságokat. Ha fiatal felnőttet készítesz, a harmadik tulajdonság legyen véletlenszerű, de ne karakteridegen.
  • Ha elkészíted az anyukáját* is, akkor ő szintén rendelkezzen Vidám (Cheerful) és Jó (Good) tulajdonságokkal, illetve Családorientáltsággal (Family-Oriented).

*Ha elkészíted az anyukát és a kihívás közben hal meg, egy vicces, mellékes megjegyzés, hogy tartsd a sírkövét a hősnőd benőtt telkén, hogy alkalmanként meglátogassa és bátorításképpen beszéljen az anyukájával.

A hárem

Készíts legalább öt simet, akik hasonló vagy idősebb korúak, mint a hősnőd, s használd az alábbi tulajdonságokat a karakterek létrehozásához. Ügyelj arra, hogy egy olyan Életcélt válassz, ami illik a személyiségükhöz. Ha játszol a Cats & Dogs kiegészítővel, a háztartás tartalmazzon állatot is!

  • Az Őr: Mindazonáltal, hogy kevés szóból és hosszú pillantásokból érteti meg magát, aranyszíve van, és kis kedvességekkel fejezi ki szeretetét. Magányos (Loner), Jó (Good), Családcentrikus (Family-Oriented)
  • A Gyerek: Energikus és aranyos, azzal tölti az idejét, hogy mosolyt csaljon az arcokra, miközben azért küzd, hogy felnőttnek lássák. Gyerekes (Childish), Társaságkedvelő (Outgoing), Vidám (Cheerful)
  • Az Indulatos: Gyorsan feldühödik, nem tudja, hogyan kezelje a lágy és nyűgös érzéseket, amelyek szerelemmé alakulhatnak. Forrófejű (Hot-Headed), Aktív (Active), Jó (Good)
  • A Manipulátor: Ravasz és briliáns, képes bármilyen trükkre, hogy megszerezze, amit akar. Zseniális (Genius), Féltékeny (Jealous), Magányos (Loner)
  • A Zsarnok: Külsőre tökéletes úriember, ámde a nyugodt külső kicsinyes személyiséget rejt, aki mindennél jobban szereti zaklatni vonzalma tárgyát. Tökéletességre törekszik (Perfectionist), Aljas (Mean), Féltékeny (Jealous)
  • A Kalandor: Folyamatosan randevúról-randevúra jár, túlzott flörtölése tükrözi bizalmi problémáit, ha szerelemről van szó. Romantikus (Romantic), problémás (Non-committal), Féltékeny (Jealous)
  • A Nemesember: Magasabb színvonalra törekszik, elkötelezte magát a hosszútávú céljai mellett, kevés ideje van a szerelemre. Nem kacérkodik (Unflirty), Ambiciózus (Ambitious), Sznob (Snob)
  • Az Álmodozó: Elveszik az álmok és ötletek világában, rosszkedve gátolja abban, hogy megtalálja a szerelmet. Komor (Gloomy), Kreatív (Creative), Művészet- vagy Zenekedvelő (Art or Music Lover)
  • A Herceg: Bájos és figyelmes mindenkivel, a való érzéseit nehéz felismerni az egyenlő bánásmód fényében. Jó (Good), Társaságkedvelő (Outgoing), Kutya- vagy Macskabolond. (Dog or Cat Lover) (Ha kiegészítő nélkül játszol, akkor legyen Rendes (Neat))
  • A Sportoló: Sportszerető, odaadó minden versenyszerű és izzadtságot okozó dolog iránt, így éretlen bohóckodásait minden szerelmi érdeklődés kihívásává teszi. Aktív (Active), Laza (Bro), Társaságkedvelő (Outgoing)

Telek követelmények

  • Költöztesd be a két háztartást a szomszédos telkekre, lehetőleg az egyik legyen kisebb, mint a másik, az általad választott szomszédságban.
  • A hősnőd telke legyen fás és benőtt, sátorral, tűzrakóhellyel és kültéri világítással rendelkezzen csak.
  • A Hárem telek legyen ízlésesen elrendezett, melynek részét egy nagy kastély foglalja el. Minden lakótársnak legyen saját lakosztálya, kis nappalival, hálószobával és fürdőszobával. Külön helyiségek is legyenek az étkezőnek, konyhának, mosodának (ha van ilyen kiegészítőd), a könyvtárnak és a szobalánynak.
  • Elhelyezhetsz ezen kívül opcionálisan házimozit, edzőtermet, gyógyfürdőt, játékszobát, üvegházat, illetve egy poros tetőteret.
  • A szobalánynak legyen egy kis hálószobája és fürdőszobája, egyszerű, de minőségi berendezéssel.
  • A lakók hálószobáinak tükrözniük kell a személyiségüket, a szobákba csak a szoba tulajdonosa és a hősnő léphet be (a Herceg szobájába engedélyezett a kisállat is). A szobalány lakrészébe csak a hősnő és az állatok mehetnek be.
  • Az ingatlanon virágos kertnek kell lennie, választható gyümölcsfákkal.

Szabályok

A szabályok célja, hogy napi kihívást hozzanak létre, hosszú távú célokkal a végső cél felé. Amíg a szabály szellemét szolgálod, eltérhetsz, ahányszor csak szeretnél! Az említett csalásokon kívül kerüld el a kihívást megkerülő mod-okat vagy csalásokat – például a Nem-Féltékeny modokat vagy tulajdonságokat.

Stratégia

  • Hosszú élettartammal javasolt játszani, hogy a történet a Kihívás után is folytatódhasson.
  • A hősnő szobalánykénti teendői a takarítás, főzés, kertészkedés és javítás. Minden feladatot a szobalánynak kell teljesítenie, nem szabad egyszeri szobalányt vagy szerelőt alkalmazni!
  • A hősnőnek minden nap el kell készítenie legalább egy családi menüt, össze kell gyűjtenie a szennyest az egyik szobából (ha van), és be kell fejeznie minden szükséges kertészeti, takarítási vagy javítási feladatot.
  • A hősnőnek B szintűnek kell lennie az iskolában. Ha fiatal felnőttként játszol, akkor fejlődnie kell legalább egy szintet valamilyen jártasságban naponta. Nem vállalhat munkát, és nem választhat szakmát sem.
  • A hősnő az egyetlen kontrollálható karakter. A többi lakó legyen teljesen autonóm, néhány kivételtől eltekintve a Romantika részben.
  • A háztartás tagjainak szükségletei kielégíthetők, azonban más irányított akció nem végezhető velük.
  • Nincs korlátozás a pénzre.
  • Minden szobalányként eltöltött napért, a kitűzött célokért, a hősnő 250 §t keres. Lehetősége van heti egy szabadnapra, amelyet szabadon tölthet, vagy elvégezheti a napi feladatokat, és 500 bónuszt kereshet.
  • Minden vásárlás, ami a hősnő számára történt, ami lehet akár egy ételstandon vagy egy bolhapiacon is, levonják a megtakarításaiból.
  • Miután a hősnő megtakarított 20.000 §t, elköltözhet. A bónuszokat a Hárem románcaitól függően kapja.
  • Bármilyen gyűjteményből vagy kézműves alkotásból, például festésből vagy írásból származó bevétel, háztartási bírságot von maga után: 50%-ot hozzá lehet adni a hősnő pénzéhez, a másik felét pedig a betört ablakjavítás visszafizetésére kell szánni.
  • A Hárem tagjainak, akik fiatal felnőttek vagy idősebbek, munkával vagy szakmával kell rendelkezniük.

Románc

  • Használd a lenti romantika csaláskódot, hogy a Hárem összes tagja egyoldalúan legyen szerelmes a hősnőbe (a szerelem sáv 25%-ig legyen feltöltve).
    Ehhez először be kell kapcsolnod a titkos kódot (testing cheats true), illetve szükséges a twistedmexi allcheats mod is (mivel ez egy régebbi kód, és a játék már nem ismeri fel). A kódot ezután az alábbi formában add meg:
    modifyrelationship {HáremtagKeresztneve} {HáremtagVezetékneve} {HősnőKeresztneve} {HősnőVezetékneve} 25 LTR_Romance_Main.
    Míg a Hárem tagjai egyformán szerelmesek, addig eltérő mértékben tartják barátjuknak a hősnőt, az eltérő értékeket lentebb olvashatjátok. A barátság szintje karaktertípusonként változhat:
    • A Manipulátor, a Zsarnok és a Kalandor 0%-kal induljon.
    • Az Indulatos, A Nemesember, az Álmodozó és a Sportoló 25%-kal induljon.
    • A Herceg, a Gyerek és az Őr 50%-kal induljon.

Ehhez használd az alábbi barátság csaláskódot, hogy a hősnő mindenkivel barátsággal induljon (a barátság sáv az adott százalékig legyen feltöltve). Hasonlóan a romantika csaláshoz:
modifyrelationship {HáremtagKeresztneve} {HáremtagVezetékneve} {HősnőKeresztneve} {HősnőVezetékneve} {megadott százalék} LTR_Friendship_Main

  • Ezen kívül a hősnőnek is állíts be 25%-os baráti kapcsolatot minden Háremtaggal, az alábbi kóddal:
    modifyrelationship { HősnőKeresztneve } { HősnőVezetékneve } { HáremtagKeresztneve } { HáremtagVezetékneve } 25 LTR_Friendship_Main
  • Ha egy Hárem tagnak van romantikus vágya (a sim portréja körül megjelenő buborékokban), azt teljesíteni kell. Ez a szinttől függően, pozitív vagy negatív hatással lehet a hősnő kapcsolatára.
  • Ha a hősnőnek van egy célzott Barátságos vágya (egy adott Sim-re vonatkozóan), akkor azt teljesíteni kell. A romantikus szeszélyeket figyelmen kívül kell hagyni.
  • A hősnő nem kezdeményezhet Baráti interakciókat, hacsak nincs ilyen vágya. Ha egy Hárem tag baráti találkozást kezdeményez, a hősnő választhat egy baráti választ a saját vágyai között szereplő interakciók közül.
  • A hősnőnek meg kell látogatnia minden nap, minden Hárem tag szobáját. Ha a Hárem tag a saját lakrészében van és elérhető egy általános Baráti vágy, akkor kezdeményezhet beszélgetést.
  • Ha a hősnő megtakarított §20.000 simoleont, a kihívásnak vége van.
    • A Hárem győztese az a karakter, aki elérte a legmagasabb szintet a szerelem és barátságmérőn.
    • A hősnőnek most el kell költöznie, hogy elkezdje megvalósítani álmát, hogy orvossá váljon, szerelmével a nyomában.
    • Bónusz kifizetés történik az alapján, hogy melyik Hárem tag nyert, ezt az összeget hozzáadhatod a hősnőből és választott párjából álló új háztartásodhoz, hogy így folytasd tovább közös életüket.

Kifizetések

  • A Herceg, a Gyerek és az Őr §25.000 bónuszt ad
  • Az Indulatos, az Álmodozó és a Sportoló §30.000 bónuszt ad
  • A Nemesember és a Manipulátor §40.000 bónuszt ad
  • A Zsarnok §45.000 bónuszt ad
  • A Kalandor §50.000 simoleont ad, de csak ha el van jegyezve; bizonyára a hősnő javaslatára

Bátran bővítsd és módosítsd a szabályokat, hogy a játék nehezebb legyen! A szobalányként szerzett jövedelem összegének csökkentése vagy a Hárem győztes kiválasztásának meghatározása, további figyelmeztetések alkalmazása, mind a kihívás további nehezítésének módja. Ha minden barátsági és szerelemszinttel 0%-ról kezdünk, az is nehezebb játékot eredményez, valamint érdekes csínytevéseket is bevethetünk, amivel a Hárem-háztartásom gyorsan féltékeny, harcoló embergyűlölők csoportjává változik, és a hősnőt mindegyikük bosszantani fogja.

Forrás: ModTheSims