Sims 4 Kihívás

100 baba kihívás / 100 Baby Challenge


Cél

A kihívás célja, hogy 100 babának adj életet a lehető legkevesebb generáció megkezdésével. A kihívás akkor ér véget, amikor megszületik a 100. babád – vagy pedig ha megszegted valamelyik szabályt.

Kezdetek

  • Készíts egy női simet, akivel szeretnéd elkezdeni a kihívást! Ő lesz a matriarchánk. Egy fiatal felnőtt embernek kell lennie (olvasd el a Választható természetfeletti lényes szabályokat a kivételek megtekintéséért). A kezdetekkor nem lehet egyetlen más sim sem a háztartásodban. Akármilyen megjelenést, életcélt és jellemvonásokat adhatsz neki. A Romantic (romantikus) és a Family Oriented (családközpontú) jellemvonások erősen ajánlottak, valamint javasolt olyan jellemvonást is választani neki, amelynek segítségével könnyebben juthat pénzhez valamelyik hobbijával.
    • MEGJEGYZÉS: A 2016 júniusában érkező javítócsomag óta a simeknek nem kell bináris neműeknek lenniük. Ennek tudatában a főszerepló simednek bármilyen nemi sajátosságai lehetnek, amíg képes teherbe esni.
  • Beköltöztetheted a matriarchádat bármely kezdő otthonba, amelyet megengedhet magának a kezdeti 20,000 simoleonjából. Később, amikor a simednek már nagyobb bevétele lesz a hobbijai valamelyikéből, átköltözhet egy másik telekre a gyerekeivel, amíg az új otthonát csalások nélkül finanszírozni tudod. Akárhová költözteted is be a simedet, annak a teleknek üresnek kell lennie. Nem vonhatod össze a matriarchád háztartását egyetlen másikkal sem. Természetesen házakat tölthetsz le a Galériából egészen addig, míg van pénzed a megvásárlásukra.
  • A simed elsődleges feladata a beköltözését követő naptól kezdve, hogy találjon egy olyan simet, aki teherbe ejtheti őt (általánosságban véve ezek férfi simek lehetnek, de természetesen azok a nem bináris simek is megfelelnek, akik képesek teherbe ejteni másokat). A későbbiekben ezeket a simeket donoroknak fogjuk nevezni.
  • A kihívás folytatásához annyi gyereket kell vállalnod, amennyit csak tudsz, és mindegyik gyerekedhez másik donort kell találnod. A legoptimálisabb módja a játéknak az, ha a simed folyamatosan terhes. Ehhez nem árt, ha folyamatosan készenlétben állnak az új donorok, akik aztán megtermékenyíthetik a matriarchádat rögtön a szülés után. Így érheted el, hogy az adott generációban a lehető legtöbb gyermeked születhessen.

Tartalomjegyzék

A kihívás szabályai (Alapjáték)

Az alábbi szabályok a naprakész, teljesen frissített alapjátékra vonatkoznak. Amennyiben nem használsz egyetlen kiegészítőt sem, mindössze ezeket a szabályokat kell észben tartanod. Ha viszont kiegészítők is telepítve vannak a gépedre, a rájuk vonatkozó szabályokat is megtalálod lejjebb görgetve.

Játékbeállítások és egyedi tartalmak

  • Be kell kapcsolnod az öregedést, valamint normál élethosszúsággal kell játszanod.
  • Játszhatsz több háztartással is ugyanazon a mentésen belül (például ha egy már kiköltözött gyerekkel szeretnél játszani), azonban meg kell bizonyosdnod afelől, hogy időközben a matriarchád háztartása nem öregszik. Ezt a beállítást az in-game (játékon belüli) beállítások között találod meg a gameplay fülön, ahol is az “Auto-Age (Played Sims)” opciót át kell állítanod “Only Active Household”-ra. Javasolt bepipálni továbbá az “Auto-Age (Unplayed Sims)” opciót is, így a játék továbbra is generálni fogja az új városlakókat, akik alkalmasak lesznek donornak, amikor egy generáció már kiöregszik.
  • Azok a modok vagy egyedi tartalmak, amelyek igazságtalan előnyhöz juttatnának téged a többi játékossal szemben, nem használhatóak. Például azok a modok is tiltólistára kerültek, amelyek lehetővé teszik, hogy nyolcnál több sim éljen egy háztartásban, ugyanis ezzel nem lennél rákényszerítve, hogy kiköltöztesd az idősebb gyerekeket, mielőtt újabbakat vállalhatnál, ez pedig igazságtalan előny lenne. Azok az egyedi tartalmak viszont természetesen használhatóak, amelyek mindössze a tárgyak, simek megjelenését befolyásolják.
  • A modokhoz hasonlóan azok a csalások sem megengedettek, amelyek igazságtalan előnyhöz juttatnának. Tiltólistások például a teljesség igénye nélkül a pénzkódok, a szükségleteket, jártasságokat, iskolai teljesítményt befolyásoló csalások, valamint azok, amelyek különleges tárgyakat oldanak fel. A “bb.moveobjects on” kód használata engedélyezett, de csak kreatív építési célokra. Szabad ezen kívül a resetsim csalás használata is, illetve abban az esetben, ha a játékállásod/mentésed máskülönben elveszne, bármilyen kód használata megengedett.

Öregedés és háztartás

  • Semmilyen módon nem hosszabbíthatod meg a simed életét, és a haláltól sem mentheted meg őt, illetve vissza sem hozhatod a halálból. Nem költöztethetsz be a háztartásodba szellemeket sem. Ezeket leszámítva bármilyen játékon belüli jutalmat felhasználhatsz, amit a kívánságpontokból vásárolhatsz.
  • Az újszülöttek nem válthatnak életszakaszt addig, amíg meg nem kapod azt az értesítést, ami szerint születésnapjuk van (nem azt, ami arra figyelmeztet, hogy hamarosan születésnapjuk lesz, hanem azt, amikor a nagy nap már elérkezett).
  • A tipegők akkor válthatnak életszakaszt, amikor minden jártasságuk eléri a 3. szintet. Természetesen dönthetsz úgy, hogy tovább hagyod őket ebben az életszakaszban, hogy minden jártasságukat kimaxolhassák, de ez nem elvárás.
  • A gyerekek akkor válthatnak életszakaszt, amikor A osztályzatot érnek el az iskolában.
  • A tinik akkor válthatnak életszakaszt, amikor A osztályzatot érnek el az iskolában.
    • MEGJEGYZÉS: Gyakori bugnak tűnik a tinik esetében az, hogy hiába van már zöldben az iskolai teljesítmény mutatója, nem ugrik osztályzatot a sim. Ebben az esetben anélkül is életszakaszt válthat a tinid, ha a bugnak köszönhetően konkrétan még nem A az osztályzata, de az lenne a következő. Ehhez szükséges, hogy a mutatója a zöld tartományban legyen, valamint a sim minden követelménynek eleget tegyen.
  • A fiatal felnőttek kiköltöztethetőek a házból, hogy legyen hely az új gyerekeknek, azonban később nem költöztethetőek vissza.
  • Amikor a matriarchád időssé válik, és már nem lesz képes több gyermeknek életet adni, a legfiatalabb lánya veszi át a helyét. Ha az új matriarchád még nem érte el a fiatal felnőtt életszakaszt, a régi matriarchádat a háztartásban kell tartanod, amíg az új fel nem nő. Amint az új matriarchád fiatal felnőtté válik, az anyját ki kell költöztetned a háztartásból, hogy felszabadítsd a helyét.
  • Úgy nem szabadíthatsz fel helyet, hogy megölöd a kiskorú simeket, ahogy az sem megengedett, hogy a szociális munkás elvigye az újszülötteidet, tipegőidet és gyerekeidet. Éppen ezért a gyerekek addig nem számítanak bele a 100 babába, amíg el nem érik a fiatal felnőtt életszakaszt. Az egyetlen kivételt a századik baba születése jelenti. A századik baba születésekor ugyanis minden kiskorú sim is beleszámít a kihívás teljesítéséhez szükséges százba.

Karrierek és részmunkaidős állások

  • A matriarchád és örökösei sosem vállalhatnak munkát. Ezt leszámítva akárhogyan kereshetnek pénzt, tehát például megélhetnek a festésből, írásból, egyéb jövedelmező hobbikból is. A matriarchád regisztrálhat egyéni vállalkozóként is. (A kiegészítőknél olvashatsz a kivételekről.)
  • A tinik vállalhatnak részmunkaidős állást, hogy támogassák a családot némi extrajövedelemmel.

Utazás és vakáció

  • A matriarchád sokkal szabadabban hagyhatja el a telket, mint a korábbi szériák 100 baba kihívásaiban. Tehát most már nem csupán donorvadászat céljából mehet el otthonról, hanem például a hobbijaiban való előrejutásáért is. Amennyiben a gépedre telepítve van az Outdoor Retreat, a Get to Work vagy a Jungle Adventure is, néhány további szabályra is oda kell figyelned. Ezeket a kiegészítőknél olvashatod el.
  • A matriarchádnak nem kell az összes gyerekét magával vinnie, amikor elhagyja a telket. (Kivételekért olvasd el az Outdoor Retreat és a Jungle Adventure kiegészítők szabályait!)

Romantika és donorok

  • A matriarchád nem házasodhat meg, míg gyermekvállaló korban van. Lehet párja, de nem jegyezheti el őt senki, és nem is költöztethet be a házba senkit. Amint időssé válik, és a legfiatalabb lánya átveszi a helyét, a régi matriarchád megházasodhat, de neki kell a férjéhez költöznie.
  • A Fertile (termékeny) jutalom jellemvonást meg lehet vásárolni (3000 elégedettségpontért), sőt, kifejezetten ajánlott is beszerezni. Minél többször születnek ikreid, annál jobb!
  • A matriarchád nem eshet teherbe kétszer ugyanattól a donortól. Amennyiben a terhességből ikrek vagy hármasikrek születnek, az természetesen rendben van.
  • Nincsenek megkötések azt illetően, ki lehet a gyerekek donorja, azonban ezek a donorok semmilyen módon nem segíthetnek a gyereknevelésben. A Master Command Centre mod könnyítéseit szigorúan tilos használni.

Újszülöttek, tipegők, gyerekek és tinik

  • Ugyan az örökbefogadásért nem jár büntetés, de az örökbefogadott gyerekek nem számítanak bele a 100 gyerekbe, akiket a matriarcháidnak kell megszülniük. Tehát nem áll érdekedben örökbefogadni, hiszen ezek a gyerekek elfoglalják az értékes helyeket a háztartásban.
  • A 2015. május 4-i javítócsomagtól kezdődően már befolyásolható a születendő gyermekek neme. Alternatív zenét kell hallgatniuk és répát kell enniük az anyáknak, ha kisfiút szeretnénk, popzenével és eperrel pedig a lányok felé lehet billenteni a mérleget. A matriarchád nem használhatja ezen módszerek egyikét sem, hogy befolyásolja a baba nemét. Amikor terhes, kerülnie kell az epret, répát, alternatív és popzenét is, hogy semmi ne befolyásolja a gyermeke nemét.
  • Nem választhatod ki a gyerekeid jellemvonásait. Helyette használj jellemvonásgenerátort az utódaid jellemvonásai és életcéljai kiválasztásához!
    A jellemvonásgenerátor használatához szükséges mindkét szülő három jellemvonásának ismerete, tehát a Household Management funkció segítségével ki tudod deríteni a donorok jellemvonásait. Ha ezzel nem szeretnél vesződni, használhatod a http://createarandomsim.com/ weboldalt is, hogy a gyermek jellemvonásait randomizáld. Az első lehetőség előnye, hogy ott van lehetősége a gyereknek örökölni a szülei jellemvonásait, azonban ha te nem szeretnél ezzel foglalkozni, nyugodtan használd a második oldalt.

Szolgáltatók, NPC-k

  • Alkalmazhatsz takarítót a házad kitakarítására.
  • Alkalmazhatsz kertészt a növényeid ápolására.
  • Alkalmazhatsz szerelőt az elromlott tárgyaid megjavítására.
  • Szakácsot, mixert és szórakoztató személyzetet csak partikon alkalmazhatsz. Nem alkalmazhatsz például szakácsot a hétköznapokon, hogy etessék a gyerekeidet.
  • Nem alkalmazhatsz dadust. Amennyiben a matriarchád elhagyja a telket, csak simán hagyd, hogy a gyerekeidet a játék automatikusan elküldje a napközibe.
  • A további szabályokat lásd az adott kiegészítőknél.


Kiegészítők szabályai

A következő szabályok a kiegészítőkhöz tartoznak. Azon kiegészítők szabályait nyugodtan figyelmen kívül hagyhatod, amelyek nincsenek telepítve a gépedre.

Get To Work

  • A matriarchád nem vállalhatja el egyik új munkát sem (tudós, detektív, orvos).
  • A matriarchád megnyithatja a saját üzletét. Ennek a munkának elegendő előnye és hátránya van ahhoz, hogy kivételt képezhessen a „nincs munka” szabály alól. Egy saját vállalkozás megkönnyítheti a gyerekek eltartását, azonban azzal, hogy a matriarchád sokat van távol, a gyerekek jegyei lassabban tudnak javulni az iskolában, valamint újabb donorok becserkészésére sem marad annyi ideje. Továbbá egy vállalkozás beindításába sok pénzt kell belefektetni annak érdekében, hogy azt nyereségessé lehessen tenni. Azt neked kell eldöntened, hogy megéri-e számodra saját üzletet nyitni.
  • A matriarchád most már fejlesztheti a fotózás jártasságát, majd eladhatja a fotókat, amelyeket készít.
  • A matriarchád most már fejlesztheti a sütés jártasságát, és eladhatja a süteményeket, amelyeket készít.
  • A matriarchád most már szülhet a kórházban is.

Get Together

  • A matriarchád élhet Windenburgban.
  • A matriarchád lehet DJ, hogy pénzt keressen.
  • A matriarchádnak választhatod a Dance Machine (rongyláb) és az Isider (bennfentes) jellemvonásokat és a Leader of the Pack (falkavezér) életcélt.
  • A matriarchád csatlakozhat klubokhoz vagy akár maga is létrehozhat klubot, egészen addig, míg ezzel nem szeged meg valamelyik másik szabályt.

City Living

  • A matriarchád élhet egy lakásban San Myshunóban. Ennek vannak előnyei és hátrányai egyaránt. Egy Spice Districtbeli kétszobás apartmanba való beköltözéssel egyrészt olcsóbban megélhetnek, másrészt a lenti kosárlabdapálya jó lehetőség a gyerekek lefoglalására is. Azonban ahogy a család gyarapszik, a ház egyre gyorsabban amortizálódik. Az előnyök és hátrányok tudatában eldöntheted, szeretnéd-e apartmanba költöztetni a háztartásodat.
  • Ahogyan a többi kiegészítő új jellemvonásait, a City Livinggel érkezőket is nyugodtan adhatod a matriarchádnak.
  • A matriarchád fejlesztheti az éneklés jártasságát, karaokézhat, ellátogathat a különböző fesztiválokra, stb. Minden új tevékenységet kipróbálhat, ami a kiegészítővel érkezett.
  • Amennyiben a teleknek, ahová beköltözteted a háztartásodat, nincs legalább egy telektulajdonsága, kedved szerint kiválaszthatsz hármat. Azonban érdemes körültekintően választanod, mert később már nem változtathatod meg a döntésedet, az ugyanis végleges. Amennyiben viszont a telek, ahová beköltözteted a családodat, rendelkezik legalább egy telektulajdonsággal, nem adhatsz hozzá újakat, valamint a meglévő(ke)t sem cserélheted le.
  • A matriarchád – minden más karierrel szemben – választhatja a politikus, a közönségkapcsolatok vagy a kritikus karriert, de mindig CSAK otthonról dolgozhat. Nem mehet dolgozni úgy, ahogy a hagyományos karrierek esetében szokás. Ha a játék nem kérdezi meg tőled, hogy szeretnél-e otthonról dolgozni, szabadnapot vagy betegszabadságot kell kivenned.

Cats & Dogs

  • A matriarchád nyithat állatorvosi rendelőt. Ahogy az éttermek esetében, itt is vannak előnyei és hátrányai a lehetőségeknek, amelyeket neked kell mérlegelned.
  • Amennyiben a matriarchád állatorvosi rendelőt nyit, a tinikorú gyerekei segíthetnek neki, ezzel kiváltva az alkalmazottakat.
  • A matriarchád tarthat állatot, azonban figyelembe kell venned, hogy ezzel értékes helyet foglalsz le a háztartásodban, a házi állat pedig nem jelent semmiféle előnyt ebben a kihívásban.
  • A matriarchád szerezhet pénzt azzal, hogy tenyészti és eladja a kiskutyákat és kiscicákat.
  • A matriarchád fejlesztheti az állatorvosi és állatkiképzési jártasságát, hogy hozzáférjen az összes új állatokkal kapcsolatos interakcióhoz.
  • A 100 baba kihívás alternatívájaként játszhatsz a 100 kiscica/kiskutya kihívással is. Részletekért olvasd el a 100 kiscica/kiskutya kihívás szekciót.

Seasons

  • A matriarchád és gyermekei részt vehetnek bármelyik ünnepen, beleértve a lottót is, egészen addig, amíg egyik tradíció sem ütközik a kihívás szabályaiba. Amennyiben valamelyik tradíció ütközik a szabályokkal, el kell távolítanod az ünnep tradíciói közül, hogy zavartalanul folytathasd a kihívást – és az ünnepet is.
  • A matriarchád vállalhat munkát kertészként, de mindig otthonról kell dolgoznia, nem mehet be a munkahelyére.
  • Létrehozhatsz egyedi ünnepeket, amíg a tradíciók egyike sem ütközik bele a kihívás szabályzatába.

Get Famous

  • A matriarchád nem vállalhat színész munkát.
  • A matriarchád lehet Style Influencer (divattanácsadó), de mindig otthonról kell dolgoznia, nem mehet be a munkahelyére.
  • A matriarchád szerezhet magának hírnevet és valamilyen közösségi megítélést is, a karrierépítésen kívül bármilyen más módon.


Játékcsomagok szabályai

A következő szabályok a játékcsomagokhoz tartoznak. Azon játékcsomagok szabályait nyugodtan figyelmen kívül hagyhatod, amelyek nincsenek telepítve a gépedre.

Outdoor Retreat

  • A matriarchád elmehet vakációzni Granite Fallsba, de mindig magával kell vinnie az egész háztartását. Nem hagyhat otthon egyetlen tipegőt, gyereket és tinit sem. Ha van a háztartásban újszülött, a matriarchád nem utazhat el, ahogy akkor sem, amikor éppen terhes.
  • A matriarchád fejlesztheti a Herbalism (gyógynövényismeret) jártasságát, foghat rovarokat és részt vehet a kiegészítővel érkező bármelyik új tevékenységben. Eladhatja a gyűjthető elemeit vagy a főzeteket, amelyeket gyógynövényekből készített.
  • A matriarchád használhatja Granite Fallst vadászterepnek is, ahol új donorokat keres a leszármazottjainak, azonban a szabályok itt is érvényesek. Nem eshet teherbe kétszer ugyanattól a donortól, valamint nem házasodhat össze egyikükkel sem, és nem is költöztetheti be őket a háztartásba.

Spa Day

  • A matriarchád jógázhat és meditálhat, hogy fejlessze a wellness jártasságát.
  • A matriarchád vásárolhat wellness tárgyakat otthonra, vagy elmehet a fürdőházba is.
  • A matriarchád kérhet termékenységi masszázst annak érdekében, hogy növelje a teherbe esési esélyeit.

Dine Out

  • A Get to Work üzleteihez hasonlóan a matriarchád a saját éttermét is megnyithatja, de tartsd észben, hogy egy étterem vezetése nagyon sok időt igényel, így a simednek kevesebb lehetősége lesz donorokra vadászni és a gyerekei tanulmányaival foglalkozni.
  • A matriarchád ellátogathat nem játszható karakterek által vezetett éttermekbe.
  • A matriarchád gyűjtheti a kísérleti konyha ételeiről készült Simstagram fotókat.

Vampires

  • Mivel a vámpírok halhatatlanok, és ez ellentmond a kihívás szabályainak, a matriarchád nem lehet vámpír. Túl egyszerű lenne egyetlen generáció alatt összehozni a 100 babát, a kihívás pedig elveszítené a lényegét. Olvasd el a Választható természetfeletti lényes szabályok szekciót további információkért!
  • A matriarchád használhat vámpírokat donornak, azonban ha a lánygyermeked is vámpírrá válik, ő nem veheti át a matriarcha szerepét.
  • A vámpír gyermekedet meggyógyíthatod a vampirizmusból a játékban elérhető módszerekkel (csalások nélkül). Amint egy lánygyermeket meggyógyítottál a vampirizmusból, már átveheti a matriarcha szerepét, ha úgy határozol.
  • Ugyanazok a szabályok vonatkoznak a vámpírgyerekekre is, mint a halandókra. Ha meghalnak, mielőtt elérnék a felnőttkort, nem számítanak bele a száz babába, tehát érdemes nagyon vigyázni a vámpír tinikre napközben, nehogy elégjenek. Esetükben érdemes lehet napvédő erőkre beruházni.
  • A matriarchád ellátogathat Forgotten Hollow-ba, élhet is ott, fejlesztheti a vámpírtan és az orgonálás jártasságát, termesztheti a kiegészítővel érkező növényeket, és gyakorlatilag bármilyen új tevékenységben részt vehet, leszámítva a vámpírrá válást.

Parenthood

  • Ha a Parenthood játékcsomaggal játszol, a tinik nem léphetnek életszakaszt és költözhetnek ki a háztartásból addig, amíg A osztályzatot nem szereznek az iskolában és legalább egy karakter készsége el nem éri azt a szintet, ahol már jutalom jellemvonást kap (mindegy, hogy pozitívat vagy negatívat).
  • A matriarchádnak minden esetben fegyelmeznie kell a rendetlenkedő gyermekét, amennyiben rajtakapod őt valamilyen rosszaságon (rendetlenség, veszekedés, csúnya beszéd, gusztustalankodás, takarodó megszegése, stb).
  • A matriarchádnak mindig választania kell egyet a lehetőségek közül, amikor a gyereke tanácsot kér tőle, vagy amikor az iskolából telefonálnak ugyanígy. Nem zárhatod be választás nélkül a párbeszédablakot.
  • A matriarchád – természetesen – fejlesztheti a gondozás jártasságát. Sőt, ez erősen ajánlott is. Minél ügyesebb a gyermekek gondozásában a matriarchád, annál könnyebben fogod tudni kezelni a háztartásodat.

Jungle Adventure

  • A matriarchád elmehet vakációzni Selvadoradába, de mindig magával kell vinnie az egész háztartását. Nem hagyhat otthon egyetlen tipegőt, gyereket és tinit sem. Ha van a háztartásban újszülött, a matriarchád nem utazhat el, ahogy akkor sem, amikor éppen terhes.
  • A matriarchád fejlesztheti az archeológia és selvadoradai kultúra jártasságát, felfedezheti a dzsungelt és részt vehet bármilyen tevékenységben, amelyet a kiegészítő kínál. Eladhatja a gyűjthető tárgyakat és relikviákat is.
  • A matriarchád használhatja Selvadoradát vadászterepnek is, ahol új donorokat keres a leszármazottjainak, azonban a szabályok itt is érvényesek. Nem eshet teherbe kétszer ugyanattól a donortól, valamint nem házasodhat össze egyikükkel sem, és nem is költöztetheti be őket a háztartásba.


Cuccok szabályai

A következő szabályok a cuccokhoz tartoznak. Azon cuccok szabályait nyugodtan figyelmen kívül hagyhatod, amelyek nincsenek telepítve a gépedre. Azok a cuccok, amelyek itt nincsenek felsorolva, irrelevánsak a kihívás szempontjából, és nem szorulnak magyarázatra.

Spooky Stuff

  • A matriarchád faraghat tököt, amit aztán el is adhat.
  • A matriarchád tarthat Spooky Partykat (kísérteties bulikat).

Romantic Garden

  • A matriarchád használhatja a kívánságkutat, de nem kívánhat gyermekáldást.
  • A matriarchád használhatja a szökőkutat.

Vintage Glamour

  • A matriarchád alkalmazhat inast, azonban az inas nem segíthet a gyerekek nevelésében. Ki kell kapcsolnod az inas beállításainál a gyerekfelvigyázás opciót.


Választható természetfeletti lényes szabályok

Az alábbi szabályok a természetfeletti életformákra vonatkoznak. A természetfeletti lényekkel való játék teljes mértékben szabadon választható. Ha reálisabb játékélményre vágysz, nyugodtan figyelmen kívül hagyhatod a szekciót. Ezek a szabályok azokra vonatkoznak, akik szeretnek természetfeletti lényekkel játszani, és szeretnének egy rájuk szabott kihívást kipróbálni.

Űrlények

* Ezek a szabályok azokra vonatkoznak, akik a Get to Work kiegészítővel játszanak. Amennyiben neked nincsen meg ez a kiegészítő, hagyd figyelmen kívül ezt a szekciót. Választanod kell az Űrlény Ösztönző Program és az Űrlényhibrid 100 baba kihívás közül, nem játszhatod mindkettőt egyszerre.

Űrlény Ösztönző Program

  • A matriarchádnak embernek kell lennie.
  • Minden űrlény vagy űrlényhibrid gyermek két főt ér, annyit kell hozzáadnod a számlálóhoz. Tehát egy űrlény vagy hibrid baba két emberrel egyenértékű. Amennyiben egy űrlényes terhességből ikrek születnek, csak azok a babák számlálhatók duplán, akik űrlények vagy hibridek. Tehát például ha hármasikreid vannak, és ebből két baba űrlény vagy hibrid, egy pedig ember, akkor összesen öt gyermeket könyvelhetsz el.
  • Amennyiben úgy döntesz, hogy a következő matriarchád űrlény vagy hibrid lesz, akkor lemondasz a bónuszodról, amíg újra ember matriarchát nem választasz. Ez azt jelenti, hogy az összes űrlény és űrlényhibrid baba egynek számít, nem pedig kettőnek.
  • Az űrlény gyerekek és tinik emberi álcában kell, hogy elhagyják a telket. Ha egy sim a háztartásodon kívül felfedezi valamelyik űrlényed igazi valóját, akkor ki kell törölnöd a memóriáját azonnal, valamint az az adott sim nem látogathat el többé a háztartás telkére (ha megjelenik és bekopog, a simjeid nem nyithatnak neki ajtót – vagy akár el is hagyhatod a telket, amíg a kéretlen látogató nem távozik).

Űrlényhibrid 100 baba kihívás

  • A matriarchádnak űrlénynek vagy hibridnek kell lennie.
  • A matriarchád csak emberi simektől eshet teherbe.
  • Csak azok a babák számítanak bele a 100 babába, akiket a matriarchád szül meg.
  • Az emberi simek, akiket a matriarchád szül, nem számítanak bele a 100 babába. Azonban nem költöztetheted ki az embergyerekeket, hogy több helyed szabaduljon fel, ugyanúgy fel kell nevelned őket fiatal felnőtt korig.
  • A hibrid és az űrlény gyerekek beleszámítanak a 100 babába. Hibridnek azok számítanak, akiknek űrlényekre jellemző bőrük van, de van hajuk és természetes szemszínük. Ők nem tudnak álcát felvenni, azonban a simek nem is ismerik fel bennük az űrlényt. Rendelkeznek néhány űrlényinterakcióval, mikor más űrlényekkel lépnek kapcsolatba.
  • A matriarchád, valamint az űrlény gyerekek és tinik emberi álcában kell, hogy elhagyják a telket. Ha egy sim a háztartásodon kívül felfedezi valamelyik űrlényed igazi valóját, akkor ki kell törölnöd a memóriáját azonnal, valamint az az adott sim nem látogathat el többé a háztartás telkére (ha megjelenik és bekopog, a simjeid nem nyithatnak neki ajtót – vagy akár el is hagyhatod a telket, amíg a kéretlen látogató nem távozik).


Vámpírok

* Ezek a szabályok azokra vonatkoznak, akik a Vampires kiegészítővel játszanak. Amennyiben neked nincsen meg ez a kiegészítő, hagyd figyelmen kívül ezt a szekciót. Választanod kell a Vámpír Ösztönző Program és a Vámpír tematikájú 100 baba kihívás közül, nem játszhatod mindkettőt egyszerre.

Vámpír Ösztönző Program

  • A matriarchádnak embernek kell lennie.
  • Az emberi matriarchád minden vámpír gyermeke két főt ér, annyit kell hozzáadnod a számlálóhoz. Tehát egy vámpírbaba két emberrel egyenértékű. Amennyiben egy vámpíros terhességből ikrek születnek, csak azok a babák számlálhatók duplán, akik vámpírok. Tehát például ha hármasikreid vannak, és ebből két baba vámpír, egy pedig ember, akkor összesen öt gyermeket könyvelhetsz el.
  • Amennyiben úgy döntesz, hogy a következő matriarchád vámpír lesz, akkor lemondasz a bónuszodról, amíg újra ember matriarchát nem választasz. Ez azt jelenti, hogy az összes vámpír baba egynek számít, nem pedig kettőnek. Mivel a vámpírok nem öregszenek a fiatal felnőtt életszakaszon túl, akkor választhatsz új matriarchát vámpír simed helyére, amikor egy emberi lányod fiatal felnőtté válik, és át tudja venni az anyja helyét.
  • A vámpír gyermekeidnek a normális alakjukat kell használniuk, amikor elhagyják a telket (leszámítva azt, amikor vadásznak). A tipegőknek és gyerekeknek még nincsen sötét alakjuk, így ez csak a tinikre vonatkozik.
  • A vámpír gyermekeid nem használhatják a vámpíros interakciókat a háztartáson kívüli emberi simekkel. Amennyiben észreveszed, hogy a vámpírod magától ilyen interakciót használ valakivel, akkor a másik simet azonnal el kell küldened a telekről, és sosem hívhatod meg többé, mintha nem is ismernék őt a simjeid. Ha még baljósabbá szeretnéd tenni a játékmenetedet, akkor meg kell ölnöd az illetőt csalások vagy modok segítségével, vagy innod kell belőle egy jó nagyot, esetleg vámpírrá kell változtatnod őt annak érdekében, hogy a titkod biztonságban maradjon.
  • A tinik és idősebb vámpír simek nem hagyhatják el nappal a házat anélkül, hogy teljes napvédelem állna rendelkezésükre (iskolába természetesen mehetnek). Elvégre azzal, hogy a vámpír simed bőre elkezd parázslani, könnyedén lelepleznéd őt a többiek előtt.

Vámpír tematikájú 100 baba kihívás

  • A matriarchádnak vámpírnak kell lennie.
  • A matriarchád csak emberi simektől eshet teherbe (VIGYÁZAT: nem ajánlott vámpírokat és űrlényeket keresztezni, ugyanis komoly károkat okozhat a játékodban ez a próbálkozás).
  • Használhatod az On a Dark Ley Line (sötét Ley-vonal) telektulajdonságot, hogy a vámpír matriarchád több leszármazottat tudjon nemzeni.
  • Az emberi simek, akiket a matriarchád szül, nem számítanak bele a 100 babába. Azonban nem költöztetheted ki az embergyerekeket, hogy több helyed szabaduljon fel, ugyanúgy fel kell nevelned őket fiatal felnőtt korig.
  • A matriarchád és leszármazottai csak a normális alakjukban hagyhatják el a telket (kivéve, amikor vadászni mennek). A tipegőknek és gyerekeknek még nincsen sötét alakjuk, így ez rájuk értelemszerűen nem vonatkozik.
  • A matriarchád és a vámpír gyermekeid nem használhatják a vámpíros interakciókat a háztartáson kívüli emberi simekkel. Amennyiben észreveszed, hogy a vámpírod magától ilyen interakciót használ valakivel, akkor a másik simet azonnal el kell küldened a telekről, és sosem hívhatod meg többé, mintha nem is ismernék őt a simjeid. Ha még baljósabbá szeretnéd tenni a játékmenetedet, akkor meg kell ölnöd az illetőt csalások vagy modok segítségével, vagy innod kell belőle egy jó nagyot, esetleg vámpírrá kell változtatnod őt annak érdekében, hogy a titkod biztonságban maradjon.
  • A vámpír simek nem hagyhatják el nappal a házat anélkül, hogy teljes napvédelem állna rendelkezésükre (a tini vámpírok iskolába természetesen mehetnek). Elvégre azzal, hogy a vámpír simed bőre elkezd parázslani, könnyedén lelepleznéd őt a többiek előtt.


Választható 100 kiscica/kiskutya kihívás

* Ezek a szabályok azokra vonatkoznak, akik a Cats & Dogs kiegészítővel játszanak. Amennyiben neked nincsen meg ez a kiegészítő, hagyd figyelmen kívül ezt a szekciót. Ez a rész teljes mértékben szabadon választható.

  • A hagyományos 100 baba kihívás HELYETT játszhatsz a 100 kiscica/kiskutya kihívással. Az alapvető cél ugyanaz: érd el a 100 kiscicát vagy kiskutyát a lehető legkevesebb generáció alatt.
  • A kihívás elkezdéséhez hozz létre egy fiatal felnőtt simet és egy ivaros nőstény macskát vagy kutyát. A sim jellemvonásai, megjelenése, neme és életcélja tetszőleges. Az ő egyetlen feladata az lesz, hogy gondját viselje a kedvencének, valamint párzásra bátorítsa őt. Ennek a választható kihívásnak a házi kedvencek a sztárjai – és a kezdő állatod jellemvonásai, fajtája és megjelenése is teljes mértékben tetszőleges. Lehet fajtatiszta és keverék is, sőt, a festő eszközöket is nyugodtan használhatod.
  • Költöztesd be a simedet és a szőrös matriarchádat egy olyan telekre, amit megengedhetsz magadnak. Használhatsz galériából letöltött házakat is, amennyiben beleférsz a kezdőtőkédbe. Erősen ajánlott a Cat/Dog Hangout (macsaka/kutya törzshely) és a Breeding Ground (Párzóhely) telektulajdonságok használata, azonban ez sem kötelező.
  • Amint beköltözött a háztartásod, a simednek össze kell barátkoznia egy hím macskával vagy kutyával annak érdekében, hogy örökbe tudja fogadni. Ez az állat lesz a matriarchád donorja. A simednek párzásra kell bátorítania a matriarchát és a donort.
  • Amikor megkapod azt az értesítést, hogy a matriarchád vemhes, ki kell költöztetned a donort. Ezt megteheted úgy is, hogy örökbe adod őt, de ha ezt túl kegyetlennek érzed, akkor beköltöztetheted őt egy másik családhoz is. Ahogy a sima 100 baba kihívás esetében, itt sem használhatsz fel egy donort kétszer.
  • Folytasd ezt a módszert, vagyis a simed barátkozzon össze, majd fogadjon örökbe kóbor hím állatokat, majd a nőstény megtermékenyítése után költöztesd ki a donorokat. Egyszerre csak egy donor tartózkodhat a háztartásodban. Nem költöztetheted be őket, hogy készen álljanak majd a matriarchád megtermékenyítésére, azonban a simed már előre összebarátkozhat velük, hogy készen álljanak, amikor a matriarchád újra teherbe eshet.
  • A kiscicákat és kiskutyákat nem adhatod el, ki kell várnod, amíg normál élethosszúság mellett felnőnek. Miután elérték a felnőttkort, kiköltöztetheted őket.
  • Amikor a matriarchád időssé válik, a legfiatalabb nőstény gyermeke veszi át a helyét, ezért bizonyosodj meg róla, hogy mindig van a háztartásodban egy nőstény kiscica vagy kiskutya, aki készen áll átvenni az anyja helyét. Amikor a simed megöregszik és kilátásba kerül a halála, örökbe fogadhatsz neki egy gyermeket, hogy mindig legyen, aki gondozza a kedvenceidet. Használhatsz ezen kívül fiatalító főzetet is, amennyiben a simed meg tudja vásárolni azt csalások használata nélkül.
  • Ha a matriarchád beteg, ne bátorítsd őt párzásra, hanem vidd el az állatorvoshoz, ahol a legdrágább kezelést kell választanod. Elvégre rengeteg kicsinye születik, felelősségteljesen, jól kell gondját viselned!
  • Nem használhatsz fiatalító vagy öregítő jutalomfalatokat az állataidon. Sőt, amíg betegek, semmilyen jutalomfalatot nem adhatsz nekik. Ellenben megelőző injekciókat és egészséges falatokat adhatsz nekik annak érdekében, hogy elkerüld a betegségeket.
  • Mivel az állatoknak nem lehet családfájuk, erősen ajánlott neked magadnak vezetned egyet. A Plum Tree App egy nagyszerű eszköz arra, hogy részletes családfát állíthass össze, de teljesen mindegy, milyen módon vezeted a családfádat, amíg te kiigazodsz a generációkon és a kicsinyeken.
  • A simed hozhat pénzt a házhoz, hogy még élhetőbbé tegye a kedvencei életkörülményeit. Hiszen a simed csak azért van itt, hogy gondozza az állatait, a kihívás nem róla szól.


Nyertem! Most mi lesz?

  • Gratulálunk! Elég kevesen jutnak el ennek a hosszú kihívásnak a legvégére. Sajnos pénzdíjjal vagy hasonlóval nem szolgálhatunk, azonban mostantól joggal henceghetsz a teljesítményeddel, sőt, az alábbi szalagot kiteheted a fórumos aláírásodba is.

Kérdés: Hogyan tudom beilleszteni a szalagot az aláírásomba?
Válasz: Csak másold ki a szalag alatti kódot, majd illeszd be az aláírásodba.

Kérdés: Muszáj kitennem az aláírásomba a szalagot, ha nyertem?
Válasz: Nem!

Kérdés: Befejeztem a kihívást, de a saját szabályaim szerint játszottam. Attól még kirakhatom ezt a szalagot az aláírásomba?
Válasz: Persze!

Kérdés: Mi akadályozza meg az embereket abban, hogy csak úgy kirakják az aláírásukba ezt a szalagot anélkül, hogy befejeznék a kihívást?
Válasz: Semmi. Ez egy becsületalapú rendszer, tehát mindenkinek a lelkiismeretére van bízva, hogy hogyan használja fel a szalagot. Aki hazudik a teljesítéséről, az magával tesz rosszat. Ő nem fogja megkapni azt az elégedettséget, amit a kihívás teljesítése okoz, de ez az ő vesztesége, nem másé. Továbbá ez nem verseny, csak egy kis ajándék azoknak, akik befejezték a kihívást, nem pedig egy olimpiai érem vagy hasonló. Ne aggódjatok a csalók miatt, ők nem vehetik el tőled a győzelmedet.

Verziótörténet

2018.11.24 – Frissítve a Seasons, a Get Famous és a Jungle Adventure kiegészítőkkel.
2017.11.30 – Frissítve a Cats & Dogs kiegészítővel. A választható 100 kiscica/kiskutya kihívással is frissült a leírás.
2017.06.05 – Frissítve a Vampires és a Parenthood játékcsomagokkal.
2017.01.19 – Frissítve a tipegőkkel, a City Living kiegészítővel és a Vintage Glamour cuccokkal. Hozzáadásra került egy szabályzat a nem játszható karakterekkel kapcsolatban is, valamint a kategóriák rendszerezését követően a kihívás elé került a Tartalomjegyzék is, hogy megkönnyítse a keresést.
2016.06.21 – A szabályok frissítésre kerültek a 2016 júniusában érkező nemekkel kapcsolatos frissítés kapcsán, valamint a Spa Day, a Get Together, a Spooky Stuff, a Romantic Garden és a Dine Out játékcsomagokkal is frissült a kihívás. (Azok a kiegészítők, amelyek nincsenek felsorolva, irrelevánsak a kihívás szempontjából.)
2015.05.04 – A szabályok frissítésre kerültek a legutóbbi javítócsomag tartalmával kapcsolatban, amelynek köszönhetően már befolyásolható a születendő gyerekek neme különböző ételek fogyasztásával vagy zenék hallgatásával.
2015.05.01 – Új, alternatív módszer került fel a gyerekek jellemvonásainak kiosztásához.
2015.04.26 – Néhány szabály megfogalmazása pontosításra került, azonban maguk a szabályok nem változtak.
2015.04.12 – Néhány kisebb kiegészítés és szerkesztés került a szabályokba, azonban semmi sem változott drasztikusan. Főként a gyakran ismételt kérdések kerültek tisztázásra. Az űrlénybaba kihívásba most már beleszámítanak a hibridek is.
2015.04.07 – A szabályok frissítésre kerültek az Outdoor Retreat és a Get To Work kiegészítőkkel. Természetesen az új szabályok visszamenőlegesen nem érvényesek, mindenki folytathatja a játékmenetét, mindössze az a fontos, hogy a későbbiekben tartsa észben az új szabályokat is.

Forrás: The Sims 4 100 Baby Challenge
A kiemelt képért köszönet Mattnek,
a lektorálásért pedig TimMacnek!

Főállású történetíró és profi fordító, mellékesen szárnybontogató youtuber. A Sims szériákon átívelő rejtélyek szakértője. Lelkes játéktesztelő, tudósító, lektor és Sims 4 játékos.