Sims 4 Játéktipp

Sims 4 Realm of Magic – Varázslók a Mágia Birodalmából

Látható világunkon túl létezik egy másik, tele misztikummal, és csupán néhány beavatott lehet olyan szerencsés, hogy bepillantást nyerjen a természet törvényeit meghazudtolni látszó tanokba. Simed mostantól a mágia útjára léphet, hogy kedve szerint szabadítson el jó és rossz erőket egyetlen intéssel, bájitalokat keverjen, seprűre pattanva szárnyaljon és összemérje erejét más varázslókkal. A nagy hatalom azonban veszélyekkel jár, a felelőtlenül használt erő akár simed életébe is kerülhet. Hogy ezt elkerülhesd, az alábbi tippben megpróbálom összefoglalni a legfontosabb tudnivalókat a Sims 4 Realm of Magic kiegészítőről.

Varázslót többféle módon hozhatsz létre, a legegyszerűbb, ha egyből a családszerkesztőben készítesz egyet, és így költözteted majd be a szomszédságba, ahol játszani szeretnél vele. Ahogyan a vámpíroknál, sellőknél és űrlényeknél megszokhattuk, a bal alsó sarokban található a Mágus létrehozása / Add Spellcaster lehetőség, az így létrehozott karaktert pedig tetőtől-talpig testreszabhatjuk a csomaggal érkezett varázslós ruhák és kiegészítők segítségével. Egyedi animáció is tartozik a mágusokhoz.

Két új életcél is érkezett, amely a Nature / Természet és Knowledge / Tudás kategóriákban lelhető fel. Ha már tudod, hogy simed milyen irányba szeretné fejleszteni képességeit, érdemes az egyiket kiválasztanod.

Spellcraft & Sorcery / Varázslás és mágia A sim sóvárog, hogy elmélyülhessen a misztikus tanokban.
Purveyor of Potions / Főzetek készítője A sim meg akarja tanulni minden főzet receptjét, és el akarja készíteni mindet.

Ha egy már korábban elkészített karaktered szeretnéd felvértezni mágikus erővel,  egy kis csalással megteheted, ha a traits.equip_trait trait_Occult_WitchOccult kódot használod. (A csaláskódokról itt olvashatsz bővebben.) Mégis azt ajánlanám, járd végig a varázslóvá válás rögös útját, és válaszd a harmadik lehetőséget, amely során simednek bizonyítani kell rátermettségét, mielőtt megkezdhetné mágikus tanulmányait a varázsvilágban.

 

Magic Realm

A Magic Realm, azaz a Mágia Birodalma minden mágia forrása. Egy titkos portálon léphetsz át ide, amelyet Glimmerbrook szomszédságban találhatsz meg a vízesés tetején.

Területe egykor egybefüggő volt, mostanra azonban négy lebegő szigetből áll, mert lassan szétszakítja a körülötte kavargó örvény. Az egyetlen erő, amely mégis egyben tartja, az az egyensúly a mágia ágazatai között. Ez a szomszédság nem érhető el állandó lakhelyként, semmi sem korlátozza azonban, mennyi időt tölt itt simed, és mennyi időre tér vissza a „normál” világba.

A Magic Realm négy területe funkció szerint különül el egymástól. Seprűn, teleportálva vagy mágikus portálokon át közlekedhetsz közöttük. Casters Alley, azaz Piacköz az árusok birodalma, különféle mágikus portékák cserélnek itt gazdát. Az utca hangulatát jelentősen meghatározza, hogy a pultok mögött szellem kereskedők várják az érdeklődőket. Vásárolhatsz seprűket, pálcákat, kristályokat, familiárisokat – ezek az apró varázslények aztán hű társul szolgálják simed, és akár a haláltól is megóvhatják. A varázskellékek között többnyire csak megjelenésben van különbség, az erejük azonos. A készítők ezzel azt szerették volna elérni, hogy mindenki a saját stílusa szerint készítse el egyedi varázslóját, és ne kelljen a nagyobb előnyök érdekében mindig egy bizonyos tárgyat használnia. Éppen ezért pálca használata sem kötelező, mágusod akár puszta kezes varázslással is a mágia mesterévé válhat.

A Gardens, azaz Kertek névre keresztelt terület éppen arra való, mint ahogyan hangzik. Az alkimisták itt gyűjtögethetnek növényeket főzeteikhez, és itt található a szomszédság legszebb épülete, az üvegház is, ami sajnos nem bejárható.

A Dueling Grounds, vagyis Küzdőtér ad teret azoknak a mágusoknak, akik össze szeretnék egymással mérni erejüket. A Challenge to Magic Duel at the Dueling Grounds / Hívja ki mágikus csatára a Küzdőtéren interakciót használva a simek ide vonulnak vissza párbajozni.

A HeadQuarters jelenti a varázsvilág központját. Ez az a terület, ahová simed érkezik, amikor átlép a mágikus portálon, és az itt álló épületben találhat rá a három bölcsre is, akik segítségével simed mágikus erőre tehet szert.

Tipp: Varázslóvá válás után a simek eszköztárába automatikusan egy glimmerstone kerül, amelyre kattintva teleportálással átjuthat a Magic Realmbe. A kő tetszőleges alkalommal használható, de újratöltődési időre van szüksége minden alkalom után. Addig simed utazhat a Transportalate varázslattal is, miután sikerült elsajátítania.

 

Varázslóvá válás

A három varázslóiskola tanítói a bölcsek (“sage”), akiket a fejük felett látható okkult szimbólumról ismerhetsz meg. Mindegy, hogy melyiküket keresed fel, ez nem befolyásolja későbbi tanulmányaidat. Először mutatkozz be, majd tedd fel az Ask How to Use Magic / Kérdezze meg, hogyan kell használni a mágiát? kérdést.

A bölcs egy küldetés elé állít téged, össze kell gyűjtened hét porszemet (“mote”), segítségül pedig egy Mote Sight / Porszem látás nevű buffot is kapsz, hogy képes legyél észrevenni ezeket a lebegő, fényes gömböket a környezetedben. Ha elvesztegetnéd időd a varázsvilág felfedezésére, és nem végeznél a feladatoddal a buff lejárta előtt, csak kérd meg a bölcset, hogy ajándékozzon meg újra ezzel az átmeneti képességgel. Ezt az Ask for Mote Sight / Kérje a porszemlátás képességét interakcióval teheted meg.

Ha végeztél a gyűjtögetéssel, add át mentorodnak a részecskéket a Turn in Motes / Adja át a porszemeket interakcióval, és kérd, hogy hajtsa végre rajtad a Rite of Ancension / Felemelkedés rítusa varázslatot. Simed mágussá válik, képes lesz fejleszteni mágikus képességeit, és akár halhatatlanná is teheti magát, ha elsajátítja a megfelelő fortélyokat.

Nem muszáj azonban örökké ezt az utad járnia. Ha később ismét mágiamentesen szeretnél játszani, a bölcs vissza is veheti a képességet a Rite of Dissolution/Feloldás rítusa varázslattal. Ez nullára csökkenti a megszerzett perkek és megtanult varázslatok számát, és megfosztja varázserejétől a simet. Ha ez a döntés elhamarkodottnak bizonyulna, még mindig van mód a felemelkedés ritusának ismételt elvégzésére, ezúttal gyűjtögetés nélkül, de némi pihenőidő szükséges, mire a sim ismét magára öltheti a varázslócsuhát. Ezután azonban visszakapja rangját, és minden korábbi tehetségpontját, amit beválthatsz újra perkekre.

Mint az okkult fajok általában, a varázslónak született simek esetén is tinédzserkorban mutatkoznak meg az erő első jelei. Egyedülálló módon a mágusok dinasztiájában a vérvonalnak is van jelentősége, vagyis azok az utódok, akiknek felmenői is varázserővel bírtak, különleges előnyöket élveznek. Extra tehetségpontokat kapnak rangjuk emelkedésekor, valamint képességeik is gyorsabban fejlődhetnek.

Weak Bloodline / Gyenge vérvonal A sim szülei nem rendelkeznek vérvonal jellemvonással. A gyenge vérvonallal rendelkező simek extra tehetségpontot kapnak minden elért rang után, amelyet perkekre költhetnek. Gyorsabban gyűjtenek tapasztalatot, és 10%-kal csökken a túltöltődés esélye.
Strong Bloodline / Erős vérvonal A sim legalább egyik szülője gyenge vérvonallal rendelkezik. Az erős vérvonallal rendelkező simek extra tehetségpontot kapnak minden elért rang után, amelyet perkekre költhetnek. Gyorsabban gyűjtenek tapasztalatot, és 20%-kal csökken a túltöltődés esélye.
Ancient Bloodline / Ősi vérvonal A sim legalább egyik szülője erős vagy ősi vérvonallal rendelkezik. Az ősi vérvonallal rendelkező simek extra tehetségpontot kapnak minden elért rang után, amelyet perkekre költhetnek. Gyorsabban gyűjtenek tapasztalatot, és felére csökken a túltöltődés esélye.

Az öröklődés szabályai szerint ha legalább az egyik szülő mágus, az utód mindenképp gyenge vérvonal jellemvonással születik. Ha az utód családot alapít, az ő gyermekei erős vérvonal jellemvonást kapnak, az ő leszármazottaik pedig ősi vérvonallal rendelkeznek majd.

Ha az utód szülei különböző vérvonal jellemvonással bírnak, akkor az erősebb fog érvényesülni. Tehát egy erős és gyenge vérvonallal rendelkező pár esetén a gyermek ősi vérvonal jellemvonást fog örökölni.

A vérvonal azonban nem csak erősödhet generációkon át, hanem gyengülhet is. Ha egy ősi vérvonal jellemvonást öröklő sim nem akar varázsló életet élni, az ő gyermekei már csak erős vérvonal jellemvonást örökölnek. Ha ezek az utódok sem lépnek a varázslás ösvényére, már csak gyenge vérvonal jellemvonást örökítenek tovább gyermekeiknek, még végül a tulajdonság teljesen eltűnik. Ez nem jelenti azonban azt, hogy ne lehetne később újrakezdeni a ciklust.

Azok a simek, akik rendelkeznek valamelyik vérvonal jellemvonással, nem kell, hogy teljesítsék a porszemgyűjtő küldetést. Elég, ha megkérik a bölcset, hogy hajtsa végre a felemelkedés rítusát, és máris varázslóvá válnak.

 

Perkek

Ahogyan a sim fejlődik a mágia gyakorlásában, új igéket vagy recepteket tanul, kapcsolatba lép más varázslókkal, és tapasztalati pontokat szerez, amelyek egyre magasabb rangra emelik őt. Simed szükséglet panelének bal alsó sarkában követheted, mennyi hiányzik még a következő szint eléréséhez. A szintlépéskor kapott tapasztalati pontokat különböző képességeket adó perkekre válthatja be a Spellcaster Perks panelen.

A következő módszerekkel gyűjthető tapasztalat:

  • Kísérletezés (Experiment) az üstben, vagy főzetek készítése (Az üst megvásárolható építés módban)
  • Főzetek elfogyasztása az eszköztárból vagy az üstből
  • Mágikus kötetek (Magical Tome) olvasása
  • Varázslatok gyakorlása vagy alkalmazása
  • Mágikus párbaj nyerése egy másik varázsló ellen
  • Mágikus tréning kérése egy bölcstől (Ask for Magical Training)
  • Varázslatok tanulása egy bölcstől (Ask to Teach Practical/Mischeaf/Untamed Magic)
  • Bizonyos perkek kiválasztásával, amelyek elősegítik a fejlődést

Tipp: Ha varázslód mellett familiáris is van, gyorsabban gyűjt tapasztalatot, és több tehetségpontot kap szintlépéskor.

A vámpírokhoz hasonlóan a varázslók perkjei is oszlopokba vannak rendezve. Minden alkalommal, amikor a mágus szintet lép, egy új sor válik elérhetővé, ezeket a perkeket azonban csak akkor szerezheted meg, ha már megvásároltad az oszlopban közvetlenül alatta elhelyezkedőket. Ha eldöntötted, mit szeretnél fejleszteni, kattints rá, és miután zöldre váltott, hagyd jóvá a jobb sarokban a pipával. Ha véletlenül rosszat választottál ki, a pipa melletti újratöltés ikonnal visszavonhatod a választást (mielőtt elfogadtad volna).

A későbbiekben is van mód változtatni a megvásárolt perkeken, ha elfogyasztod a Perk Purging főzetet, amelyet Casters Alley kereskedőjénél vásárolhatsz meg, vagy akár te magad is elkészíthetsz. Kicsit bonyolultabb módszer a tehetségpontok újra elosztására, ha kis időre lemondasz varázserődről, és megkérsz egy bölcset, hogy hajtsa végre a Rite of Dissolution varázslatot (lásd fentebb).

A varázsló perkek nem véletlenszerűen helyezkednek el a panelen, hanem logika szerint vannak rendezve. A bal oldali három oszlopban találhatók varázslás, tanulás, főzetek készítése vagy párbaj közben lehetnek hasznosak. Ha simed a Purveyor of Potion életcélt választotta, ajánlott az üvegcsével jelzett oszlopból válogatni. A többi perk sokkal átlagosabb lehetőségeket old fel, például új interakciókat más varázslókkal, vagy kedvezményeket, amikor Magic Realm kereskedőinél vásárolsz.

A vérvonal jellemvonások előnyei is ezen a panelen tapasztalhatók meg. Normál esetben a simek először egy, majd kettő-kettő tehetségpontot kapnak minden szintlépéskor, a legmagasabb, Virtuoso rang elérésekor pedig hármat. Ha azonban rendelkezik vérvonal jellemvonással, minden alkalommal három tehetségpont üti a markát. Ez nagymértékben felgyorsítja a haladást a képesség panelen.

Ikon Perk Leírás Szükséges szint
Knowledge is Magic / A tudás mágia A sim gyorsabban olvas és végez kutatást a számítógépen. Ezek az interakciók több tapasztalati pontot is eredményeznek. Neophyte
Blender Arm /  Keverőgép karok A bájitalkeverés sebessége jelentősen növekszik. Neophyte
Discharge / Lemerítés A sim most már le tudja meríteni a mágiával töltöttségi szintjét nullára. Neophyte
Incredible Forager / Hihetetlen begyűjtő A sim több tárgyat szerez, amikor mágikus hozzávalókat gyűjt Magic Realmben. Neophyte
Experimenter / Kísérletező Kísérletezés és gyakorlás közben a sim gyorsabban szerez tapasztalatot, kevesebb hibával. Neophyte
Mote Hound / Porszemvadász A sim most már mindig látja a mágikus gömböket, és gyűjteni tudja őket. A gömbök beválthatók tapasztalatra és kisebb, véletlenszerű előnyökre. Acylote
Frugal Combination / Takarékos kombináció Bájitalfőzés közben esély van rá, hogy a szükséges hozzávalók megmaradnak. Acylote
Power Shunt / Energia visszanyerés Egy varázslat alkalmazása jelentősen kisebb töltöttséget okoz. Acylote
Insightful Eye / Éleslátás A kutatás, kísérletezés és olvasás sebessége növekszik. Acylote
Spellcaster Socialite / Bennfentes varázsló A többi varázslóval olyan mágikus interakciók válnak elérhetővé, amelyek alkalmazása növeli a varázslás jártasságot. Acylote
Charge Control / Túltöltődés kontroll A varázslatokért járó töltöttség emelkedése lassul. Adept
A Little Extra Chemistry / Egy kis extra kémia A sim által készített bájitalok íze meglepően finom, és további haszon üti a markát, mikor az italt felhasználják. Adept
Spectral Reach / Spektrális hatótáv A sim már képes a célpontra távolabbról is varázst alkalmazni, más simek pedig nem jönnek rá, ki tette ezt velük, így nem reagálnak rá negatívan. Adept
Practiced Practically / Gyakorlatiasan gyakorlott A gyakorlati (practical) mágia varázslatai és bájitalai mindig sikerülnek, amikor a sim mágiája a normális töltöttségi határon belül van. A hibalehetőség töltött és túltöltött szinten is alacsonyabb. Adept
Mischief Master / A bajkeverés mestere A bajkeverő (mischief) mágia varázslatai és bájitalai mindig sikerülnek, amikor a sim mágiája a normális töltöttségi határon belül van. A hibalehetőség töltött és túltöltött szinten is alacsonyabb. Adept
Tame the Untameable / Megzabolázni a megzabolázhatatlant A zabolátlan  (untamed) mágia varázslatai és bájitalai mindig sikerülnek, amikor a sim mágiája a normális töltöttségi határon belül van. A hibalehetőség töltött és túltöltött szinten is alacsonyabb. Adept
Hexproof / Átokálló A sim védetté válik az átkokkal szemben. Master
Mix Master / A keverés mestere Mikor egy bájital jól sikerül, extra adagok válnak kinyerhetővé belőle az üstben. Master
Master Caster / A varázslás mestere A varázslás minden alkalommal sikeres, amikor a sim a normál töltöttségi szinten belül van, a visszafelé elsülő varázslatok esélye pedig kisebb töltött és túltöltött szinten is. Master
Natural Mentor / Ösztönös mentor Gyorsabban épül a kapcsolat és fejlődik a jártasság, amikor a sim tanít egy másik simet, vagy együtt kísérleteznek. Master
Magical Discounts / Mágikus kedvezmény A sim 50% kedvezményt kap minden vásárlása után a Magic Realmben található standoknál. Master
Magical Resonance / Mágikus rezonancia A sim hihetetlenül erőssé válik Magic Realmben. Védett a túltöltöttség miatt bekövetkező haláltól, és szabadabban növelheti vagy csökkentheti töltöttségi szintjét. Növekszik a varázslás, bájitalkészítés és alkalmazás sikerességének esélye is. Virtuoso
Potent Potables / Erős főzetek A bájitalok hatása erősebb, vagy hosszabb ideig hatnak. A sim bűbájt bocsáthat a főzetre, hogy felhasználáskor ellentétes hatást váltsanak ki. Virtuoso
Master Duelist / Párbajmester A sim esélye jelentősen megnövekszik, hogy megnyerjen egy párbajt, és jobb jutalmakat is szerezhet érte. Virtuoso

Tipp: A tehetségpontok azután is gyűjthetők, hogy a varázsló elérte a legmagasabb, Virtuoso rangot. Ahányszor kimaxolja a fejlődést mutató sárga sávot, annyiszor kap extra pontot, amelyet tetszés szerint elkölthet a perk panelen.

 

Varázslatok

Egy varázsló elképzelhetetlen varázskönyv nélkül, így természetesen a Sims 4-ben is minden mágus saját könyvben tartja nyilván, hogyan fejlődik képessége. Ezt a Spellcaster Perks menüre kattintva érheted el, ha az Open Spell Book / Varázskönyv megnyitása opciót választod. Ugyancsak megnyithatod az értesítések segítségével, amelyek egy új varázslat vagy bájital megtanulásakor jelennek meg. A mágia négy iskolája a következő: Practical (Gyakorlati), Mischief (Bajkeverő) és Untamed (Zabolátlan) mágia, valamint Alchemy (Alkímia).

A könyvben követheted, milyen mértékben sajátítottad el az egyes ágazatok varázslatait (illetve alkímia esetén a főzetek receptjét), továbbá az újonnan megtanult varázslatok és bájitalok is megjelennek benne. A nyilakkal tudsz jobbra-balra lapozgatni, mint egy interaktív könyvben.

 

Practical / Gyakorlati mágia

A gyakorlati mágia praktikus, segítő célú varázslatokat foglal magába, amelyek egyszerűbbé teszik a sim életét. Ennek az ágazatnak a mesterei képesek más simeket varázslóvá tenni.

Ikon Perk Leírás Szükséges szint
Repario Megjavít egy törött tárgyat, vagy magasabb minőségűvé változtat egy már meglévőt. Minden feljavítható objektumon működik, beleértve a főzeteket is. Apprentice
Scruberoo Valamit (vagy valakit) ragyogóan tisztává varázsol. Nem működik a levakarhatatlan bűz átokban szenvedő simeken, de a megpörkölődött ruházatot megtisztítja. Apprentice
Delicioso Ízletes ételt varázsol elő a levegőből, vagy frissé teszi a már megromlott ételt. Képes kiváló minőségűvé javítani az elkészített fogást. Acolyte
Floralorial Egészségesen és kártevőmentesen tartja a kertet, beleértve a locsolást és gyomlálást is. Acolyte
Transportalate Azonnal egy másik helyszínre varázsolja simed, függetlenül a távolságtól. A mágusra kattintva kiválaszthatod, hogy mindig a transzportálást használja elsődleges helyváltoztatásként, kivéve a rövidebb sétákat. Ha elég nagy a házad, simed még a konyha és WC között is transzportálni fog. Adept
CopyPasto Egy kisebb objektumból sokat másol, sikeres varázslás esetén nem is egyet, hanem kettőt! Közösségi területen elteheted a másolato(ka)t az eszköztáradba. Adept
Herbio Teljesen kifejlett növényt varázsol a legrosszabb földbe is. Csak kattints a talajra, és használd az igét. Egy sikeres, töltött mágia szinten elvégzett varázslat akár legmagasabb szintű növényt is eredményezhet, bármilyen típusból. Master
Homewardial Visszatérés a Mágia Birodalmába. Ez a varázslat akkor hasznos, ha elveszíted a glimmerstone-odat. Master
Rite of Ascension A sim varázslóvá teheti egy társát anélkül, hogy annak végre kelljen hajtania a porszemvadász küldetést. Egy napos lehűlési idővel működik. Virtuoso (Az egyik bölcstől tanulható meg.)

 

Mischief / Bajkeverő mágia

A bajkeverő mágia célja csupán annyi, hogy a varázsló mágikus csínyekkel kínozza a környezetében élő simeket. Miért is kellene mindent komolyan venni?

Ikon Perk Leírás Szükséges szint
Despairio Mély szomorúsággal tölti el a sim elméjét. +10 Szomorú moodletet eredményez, ami 2-4 órán át tart. Apprentice
Deliriate Befurakszik a sim fejébe, és összezavarja a gondolatait. 2-4 órán át tartó Zavart moodletet eredményez, és az alany céltalanul kóborolni kezd. Apprentice
Furio Egymás elleni veszekedésre és verekedésre hangol két simet. Hatása 30 percig tart, és ugyanúgy hatással van a kapcsolatukra, mintha önszántukból verekedtek volna. Acylote
Infatuate Romantikus kapcsolatra hangol egymással két simet, akik így +10 Flörtölő moodletet kapnak, és automatikusan ölelkezni kezdenek. Töltött mágia szinten végzett sikeres varázslat esetén gyorsabban emelkedik a románc szint. Acylote
Burgliate Valaminek a megszerzésére alkalmas, ami nem a simed tulajdonába tartozik. A töltött mágia szinten végzett sikeres varázslatok esetén még egy kis extra pénz is üti mágusod markát. Adept
Morphiate Élettelen tárggyá varázsolja az áldozatot, ami a döglött haltól a páncélon át akár egy kerti törpe is lehet. Hatása 2-4 órán át tart, amelynek ideje alatt a szükségletek nem csökkennek, így akár arra is használhatod, hogy egy bizonyos időre “lefagyassz” egy simet. Master
Strangeify Taszító varázslat, ami zölddé változtatja a simet, a többiek pedig hányni kezdenek, amikor meglátják. Hatása 3-5 órán át tart. Virtuoso (Az egyik bölcstől tanulható meg)

 

Untamed / Zabolátlan mágia

A zabolátlan mágia a legnehezebben megszelídíthető elemeket hívja segítségül, amely félelmetes erővel ruházza fel simedet.

Ikon Perk Leírás Szükséges szint
Inferniate Lángba borít és elhamvaszt egy tárgyat, vagy felgyújt egy simet. (Mivel a hatása 1 óra, ennyi idő alatt nem hal meg.) Töltött mágia szinten végzett sikeres varázslat esetén két tűz is keletkezhet. Apprentice
Zipzap A varázsló feltölti magát energiával, és valakit megráz. Az áldozat sokkot kap, valamit egy 90 perces +10 Szédült moodletet, és bele is halhat, ha előtte már áramütést szenvedett egy elektromos berendezés szerelése közben. Háztartási eszközök is elronthatók ezen a módon, hogy a javítással emeld egy sim ezermester jártasságát. Apprentice
Necrocall Egy sírra kattintva megidézi az elhunyt szellemét. Acolyte
Chillio Hideg levegőt idéz, ami megfagyaszt mindenkit, akit elér. Ameddig a hatása tart, nem csökkennek a szükségletek. Acolyte
Minionize Irányítás alá vonja egy sim elméjét, aki meghajlik az akaratod előtt. Hatása 4-8 órán át tart, ameddig a célpont teljesíti a varázsló utasításait, pl. kitakarítja a lakást, megfőz, stb. Adept
Decursify Felszabadít a mágikus átkok hatása alól. Amennyiben több is hat simedre, te választhatod ki, melyiktől szeretnél megszabadulni. A varázslat 1 napos lehűlési idővel működik, de töltött mágia szinten elvégzett sikeres varázslat esetén ez 8 órára rövidül. Master
Dedeathify Visszaállít egy szellemet az eredeti fizikai állapotába. Ideális kiegészítője a Necrocall varázslatnak. Master
Duplicato Átmeneti ideig létrehoz egy tökéletes másolatot simedről. A klón szükségletei nem csökkennek. Virtuoso (Az egyik bölcstől tanulható meg.)

Tipp: Vigyázz, mit kívánsz ellenségeidnek, mert a sikertelen varázslatok visszaszállhatnak simed fejére!

A varázslatok elsajátításának egyik módja, ha simed mágikus köteteket (Magical Tome) tanulmányoz. Minden varázslathoz és főzet receptjéhez tartozik egy ilyen (kivéve a bölcsektől megtanulható igézeteket), de elolvasni csak a megfelelő ranggal rendelkező varázsló képes őket.

Kétféle módon juthatsz mágikus kötetekhez, kutatással és vásárlással. Magic Realmben bármelyik könyvespolcra rákattinthatsz, és a Search for Tomes / Kötetek után kutatás interakcióval átfésülheted őket tudásanyagot keresve. Ilyenkor a sim olyan könyvekre bukkanhat, amelyek még ismeretlen varázslatokat tartalmaznak. Ha már minden varázslatot elsajátított, mágikus tárgyakat is találhat, például familiáris gömböket. Az interakció csak némi töltődési idő után használható újra.

Ahhoz, hogy varázskönyvet vásárolj, Casters Alley-be kell ellátogatnod, és a Buy Wands, Tomes and Familiars / Pálcák, varázskönyvek és familiárisok vásárlása interakciót használnod. Az árus naponta három új véletlenszerű kötetet kínál neked. Sajnos nem garantált, hogy találsz közöttük használhatót, hiszen lehet, hogy nem tartalmaznak új tudást, vagy csak magasabb ranggal elérhetők, úgyhogy érdemes naponta figyelni a friss készletet.

Némi időbe telhet, mire sikerül összegyűjtened minden könyvet, de ha egy egész varázsló családdal játszol, mégis hasznos lehet. Elhelyezhetők ugyanis a háztartás könyvespolcán, és minden családtag megtanulhatja a tartalmát.

Ha összebarátkoztál a bölcsekkel, tőlük is tanulhatsz varázslást az Ask to Teach Practical/Mischief/Untamed Magic interakcióval, vagy receptet az Ask to Teach a Potion Recipe kéréssel. Ugyanígy tőlük kérheted a legmagasabb szintű mester varázslatok tanítását is az Ask to Teach Ultimate Practical/Mischief/Untamed Magic interakcióval.

Tipp: A bölcsektől új glimmerstone-t kaphatsz, ha a régi megsérült, vagy elveszítetted.

Átkok

A mágiának árnyoldala is van, a visszafelé elsült vagy rosszindulatú varázslatok ugyanis átkot hozhatnak mágusod fejére. Összesen kilenc átok létezik, de szerencsére “csak” három fejtheti ki hatását egyszerre. A legegyszerűbb módja a megátkozódásnak, ha  a sim magas mágia töltöttségi szinttel varázsol, túl sok párbajt veszít, vagy elfogyasztja a a Potion of Questionable Contents / Kérdéses tartalmú főzetet.

Ikon Átok Leírás Oka lehet
Curse of Night Wraith / Az éjszakai árny átka Egy spektrális árny kísért téged, de hol is van most? Sok szerencsét az elalváshoz.
  • Curse Removal főzet
  • Túltöltődés
Curse of Unwarranted Hostility / Az indokolatlan ellenségeskedés átka Valamilyen oknál fogva mindenki gonoszan viselkedik veled, vagy akár harcot is kezdeményez.
  • Curse Removal főzet
  • Főzet készítése
  • Párbaj elvesztése
Curse of Scrambled Spells / Összezavart igék átka Elveszíted a kontrollt a mágia felett. A varázslás néha véletlenszerű, nagy erejű következményekkel járhat.
  • Curse Removal főzet
  • Túltöltődés
  • Varázslás
Curse of Repulsiveness / A taszítás átka Micsoda szörnyű látvány! A környező simek megrémülnek és undorodnak, ami nehezebbé teszi a szocializálódást.
  • Curse Removal főzet
  • Főzet készítése
Curse of Awkward Embraces / Kínos ölelések átka Leküzdhetetlen vágyat érzel, hogy megölelj és megérints másokat. Túl nehéz ellenállni. Kínos.
  • Curse Removal főzet
  • Főzet elfogyasztása
  • Párbaj elvesztése
Curse of Uncontrollable Charge / Irányíthatatlan töltöttség átka Túltöltődsz mágikus energiával.
  • Curse Removal főzet
  • Túltöltődés
  • Maximális töltöttségi szint elérése
  • Varázslás
Curse of the Duelist / Párbajozók átka Készülj rá, hogy mágikus párbajokba keveredhetsz, amelyeket nehezebben nyerhetsz meg, és a jutalmak sem lesznek olyan csábítóak.
  • Curse Removal főzet
  • Párbaj elvesztése
Curse of Infectious Laughter / Ragályos nevetés átka Akár a legalkalmatlanabb helyzetben is rád törhet a nevetés, amelyet nem tudsz abbahagyni, és átterjedhet másokra is.
  • Curse Removal főzet
  • Maximális töltöttségi szint elérése
Curse of Uncleansable Stench / Levakarhatatlan bűz átka Folyamatosan bűzlesz, mint egy izzadságszagban fürdő tornaterem. A zuhanyzás mit sem ér!
  • Curse Removal főzet
  • Főzet elfogyasztása
  • Főzet készítése

Egy főzet elfogyasztása vagy varázslás közben – különösen tapasztalatlan mágus esetén – van rá esély, hogy valami rosszul sül el, és a művelet nem várt mellékhatással jár majd, ami olykor átkot is jelenthet. Ezek elég bosszantó módon képesek megkeseríteni a sim életét, és nem múlnak el maguktól. Hatásuk szerencsére megszüntethető a Decursify varázslattal, vagy a Curse Cleanising főzet elfogyasztásával. Utóbbi megvásárolható 500 életcél jutalompontért is a Reward Store-ban, ha nem tudod elkészíteni.

A simet a Curse of Night Wraith átok kísérti

 

Alkímia

Az alkímia a négy varázslóiskola egyike, használata azonban eltér a többiétől. A képesség fejlesztésével varázslód főzeteket készíthet és újakat kísérletezhet ki, amelyek jó vagy kevésbé jó hatást fejthetnek ki az azt elfogyasztó simen.

Mindebben az Experimenting at the Cauldron / Kísérletezés az üsttel interakció, valamint a főzetekről szóló mágikus könyvek lehetnek segítségedre. Ha a varázslód egy receptet elsajátított, egy adagot tartalmazó fiola jelenik meg az eszköztárában. Ha később újra elkészíti a főzetet, egyszerre négy adaghoz juthat hozzá, hacsak nem rendelkezik a Mix Master perkkel, aminek hatásaként extra adagokat kap minden egyes főzés után.

A szint emelkedésével változnak az interakciók, pl. az Adept rangot elérve a varázsló mágia segítségével keveri az üstöt

A kezdő alkimisták legegyszerűbben úgy alapozhatják meg gyógynövény készletüket, ha Starter Magical Plants / Kezdő Mágikus Növények csomagot vásárolsz nekik a számítógépen vagy építés módban. További hozzávalók szerezhetők be Casters Alley gyógynövényárusától, vagy a Gardens / Kertek megdézsmálásával Magic Realmban. A hozzávalók a növényeken kívül egyébként lehetnek még fémek, békák, halak, vagy akár MySims trófeák is.

Összesen tizenöt különböző varázsital készíthető, de az üsttel azután is kísérletezhet a mágus, hogy mindet elsajátította. Ugyanúgy gyűlik a tapasztalata, alkalmanként pedig hozzávalókat és simoleont is szerezhet munka közben.

A főzetek készítése rosszul is elsülhet, ilyenkor az üst tartalma megfeketedik, a közelben tartózkodók pedig kis időre eszméletüket vesztik. Az elkészíteni kívánt varázsital helyett ilyenkor Potion of Questionable Contents / Kérdéses tartalmú főzet áll össze a kondérban, amelynek meggondolatlan elfogyasztása garantált átkot jelent a sim számára.

Ikon Név Hozzávalók Szükséges rang
Good Fortune / Jó szerencse türkiz (turquoise), macskagyökér (valerian root) Apprentice
Plentiful Needs / Kielégített igények alma (apple) Apprentice
Nausea / Émelygés mandragóra (mandrake), földi béka (dirt frog) Apprentice
Nimble Mind / Fürge elme petrezselyem (parsley), foltos földi béka (spotted dirt frog) Apprentice
Magical Aura / Mágikus aura smaragd (emerald), aranyhal (goldfish) Apprentice
Alluring Aura / Csábító aura foltos szívbéka (spotted heart frog), cseresznye (cherry), macskagyökér (valerian root) Neophyte
Emotional Stability / Érzelmi stabilitás obtainium, burgonya (potato) Neophyte
Perk Purging / Perk frissítés mandragóra (mandrake), macskagyökér (valerian root) Acolyte
Forced Friendship / Kierőszakolt barátság baconite, burgonya (potato), lazac (salmon) Acolyte
Masterful Insults / Mesteri sértések tűzopál (fire opal), sárkánygyümölcs (dragon fruit), furium Adept
Rejuvenation / Megfiatalítás macskagyökér (valerian root), alabástrom (alabaster), citrom (lemon) Adept
Curse Cleansing / Átok semlegesítés alma (apple), citrin (citrine), angyalhal (angelfish), mandragóra (mandrake) Adept
Immortality / Halhatatlanság mandragóra (mandrake), zsálya (sage), Morcubus (nem közönséges MySims trófea), gyémánt (diamond) Master
Transcendent Charmer / Természetfeletti sárm rubin (ruby), csókolózó gourami (kissing gourami), rózsa (rose) Master
Prompt Resurrection / Instant feltámadás halálfém (death metal), halálvirág (death flower), Zombie Carl (ritka MySims trófea) Master

Minél tapasztaltabb egy varázsló, és minél jobb minőségű alapanyagokat használ, annál valószínűbb, hogy a főzet magasabb minőségű lesz, és erősebb lesz a hatása. A Master rangú mágusok a Potent Potable perk segítségével képesek megbűvölni a főzeteket, amelyek így épp ellentétes hatást fejtenek majd ki felhasználáskor.

Ikon Név Normál hatás Megbűvölt hatás
Good Fortune / Jó szerencse A sim egy boldog “Luck of the Spellcaster / A varázsló szerencséje” moodlettel gazdagodik, amellyel véletlenszerűen hozzávalókat vagy pénzt kap az üstben kísérletezve (Experimenting on the Cauldron) vagy más háztartási interakciók közben. A sim egy zavarodott “Do You Feel Lucky? / Szerencsésnek érzed magad?” moodletet kap, és nagyobb valószínűséggel vall kudarcot főzetek keverése vagy háztartási interakciók közben.
Plentiful Needs / Kielégített igények A sim szükségletei teljesen feltöltődnek, és egy “Feeling Great / Jól érzem magam” moodletet kap. A sim zöld szükségletei 50%-ra esnek.
Nausea / Émelygés A sim megbetegszik, ami egy kényelmetlen “Poisoned / Megmérgezve” moodlettel jár, és hánynia kell tőle. A sim egy boldog “Pretty Tasty / Igen ízletes” moodlettel gazdagodik.
Nimble Mind / Fürge elme A sim egy magabiztos “Skill Boost / Jártasság túltöltés” moodletet kap, amely felgyorsítja a tanulás folyamatát. A sim egy unott “Uninspired / Inspirálatlan” moodlet kap, ami nehezebbé teszi az új jártasságszintek megszerzését.
Magical Aura / Mágikus aura A sim egy boldog “Magical Aura / Mágikus aura” moodletet kap, és sárgán ragyogni kezd. A sim egy zavart “Aura of Failure / A kudarc aurája” moodletet kap, és sárgán ragyogni kezd.
Alluring Aura / Csábító aura A sim flörtölő “Pheromone Cloud / Feromon felhő” moodlettel gazdagodik. A sim egy zavart “Pheromone Cloud / Feromon felhő” moodlettel gazdagodik.
Emotional Stability / Érzelmi stabilitás A sim boldog “Clear Minds / Tiszta elme” moodletet kap, minden egyéb hangulatjelzője pedig eltűnik. A sim “Emotional Overload / Érzelmi túltöltődés” moodletet kap egyszerre minden egyes hangulatból.
Perk Purging / Perk frissítés A sim elméje megtisztul a korábbi tanításoktól, minden megvásárolt perkje törlődik, a tehetségpontok pedig újra elköthetőkké válnak tetszőleges perkekre. A sim egy szédült “Perk Purging / Perk Frissítés” moodlettel gazdagodik.
Forced Friendship / Erőltetett barátság A sim egy magabiztos “Friendship Forever / Örök barátság” moodletet kap, amely megkönnyíti a sikeres szociális interakciókat. A sim egy kényelmetlen “Forced Friendship / Kierőszakolt barátság” moodletet kap, ami nehezíti a sikeres szociális interakciókat.
Masterful Insults / Mesteri sértések A sim egy dühös “Insults at the Ready / Sértések készenlétben” moodletet kap, amely egyszerűbbé teszi, hogy sikeres rosszindulatú interakciókat vigyen véghez. A sim egy boldog “Insults at the Ready / Sértések készenlétben” moodletet kap, ami nehezebbé teszi, hogy sikeres rosszindulatú interakciókat vigyen véghez.
Rejuvenation / Megfiatalítás A sim életkora visszaugrik az aktuális életszakasz első napjára. A sim életkora előreugrik az aktuális életszakasz utolsó napjára.
Curse Cleansing / Átok semlegesítés A sim felszabadul minden átok hatása alól. A sim egy véletlenszerű átokkal gazdagodik.
Immortality / Halhatatlanság A sim “Immortal / Halhatatlan” moodlettel gazdagodik, aminek hatására elkerüli az öregkor miatti halál. A sim egy feszült “Ghastly Consequence / Kísérteties következmények” moodletet kap, ami átmenetileg szellemé változtatja.
Transcendent Charmer / Természetfeletti sárm A sim egy flörtölő “Potion of Love / Szerelmi bájital” moodletet kap, ami megkönnyíti a sikeres romantikus interakciók alkalmazását. A sim egy magabiztos “Power of Love / A szerelem ereje” moodlettel gazdagodik.
Prompt Resurrection / Instant feltámadás A sim egy magabiztos “Death-Proof / Holtbiztos” moodletet kap, és amikor meghal, a Kaszás azonnal vissza is hozza az életbe. A sim egy szomorú “Irredeemable / Jóvátehetetlen” moodletet kap, és ha meghal, nincs rá esély, hogy a Kaszás megkímélje az életét.

Tipp: Ha a kívánt főzet elkészítéséhez nem elérhető az összes hozzávaló, a mágus duplikálhatja a már meglévőt a Copypasto igével. 

Tipp: Az üst egyébként nem csupán hasznos mágia kellék, hanem egy népesebb család számára is jó befektetés, ugyanis étel is készíthető benne, egyszerre tizenkét adag! További előnye, hogy azokon a telkeken is használható, amelyek off-the-grid tulajdonsággal rendelkeznek, és nincsenek rákötve az elektromos hálózatra.

 

Mágia túltöltődés

Mikor a sim varázslóvá válik, a szükségletek panel megváltozik, és a tetején egy gömb kap helyet, amely a sim mágikus töltöttségi szintjét mutatja. Ennek szintje a varázslatok végrehajtásával és párbajokon részvétellel növekszik. A magasabb töltöttségi szint erősebbé teszi a varázslatokat, ugyanakkor megjósolhatatlan következményeket vonhat maga után.

A töltöttségi szint a következő méreteket öltheti:

  • Regular / Általános – Ezen a szinten minden mágia normális szinten működik, mindenféle előny vagy hátrány nélkül.
  • Charged / Töltött – A varázslatok ereje növekszik, de kicsit nagyobb az esély rá, hogy sikertelennek bizonyuljanak. Előfordulhat, hogy átok száll simed fejére.
  • Overcharged / Túltöltött – A mágia még erőteljesebb, de a sikerességük esélye jelentősen csökken. Nagyobb eséllyel átkozódik el simed.
  • Dangerously Charged / Veszélyesen túltöltött – Hatalmas erő és mágikus képességek, ugyanakkor nagy az esély rá, hogy a varázslatok kudarcot valljanak, visszafelé süljenek el, vagy átok szabaduljon simedre. Akár bele is halhat a varázslásba!

Egy túltöltődött varázsló színes elektromos aurát kap, ami figyelmeztetésül szolgál, hogy használd óvatosan az erejét, ameddig a szint csökkenni nem kezd. Ha nem így teszel, szerencsés esetben csak mágikus sokkot kell elszenvednie, ami kényelmetlen hangulatjelzőt hagy maga után, valamint Signed/Megjelölve buffot. Súlyos esetben azonban komolyabb következményekkel kell szembenéznie, a túltöltődés általi halállal.

Death by Spellcaster Overload / Mágikus túltöltődés általi halál Az így eltávozottak szellemei elérhető célpontok olyan mágikus interakciókhoz, mint pl. párbaj

Azok a simek, akiket így ér el a vég, egy Death by Spellcaster Overload / Mágikus túltöltődés általi halál jellemvonást kapnak, testüket pedig ragyogó szikrák emésztik el. A mester rangra emelkedett mágusok varázslatai kisebb eséllyel sülnek el visszafelé, ha elsajátítják a Master Caster perket. Ugyanígy a mágikus vérvonallal rendelkezők is kisebb eséllyel járnak kudarccal. A familiárisok is újjáéleszthetik gazdájukat, ha lesújtana rá a szörnyű végzet. Ha azonban a sim nincs ezen kivételes előnyök birtokában, csupán egy különleges sírkő vagy urna marad utána.

 

Párbaj

Az egyik legizgalmasabb lehetősége a játékcsomagnak, hogy varázslóink párbajozhatnak egymással, amelynek tétje lehet a személyes kapcsolatuk fejlesztése, vagy akár értékes tudás vagy nyersanyag is. Kihívni egy simet a Magic Duel / Mágikus párbaj vagy Challenge to Magic Duel at the Dueling Grounds / Hívja ki mágikus párbajra a Küzdőtéren interakciókkal lehetséges, utóbbi csak a Magic Realmben tartózkodáskor elérhető.

Nem érdemes ujjat húzni egy bölccsel

A következő párbajtípusok választhatók:

  • Heated Duel / Heves párbaj – A párbaj negatívan hat a varázslók közötti baráti kapcsolatra
  • Friendly Duel / Baráti párbaj – A párbaj szorosabbá teszi a varázslók közötti baráti kapcsolatot
  • Duel for Artifacts / Párbaj varázstárgyakért – A párbaj tétje seprű vagy varázspálca
  • Duel for Ingredients / Párbaj hozzávalókért – A párbaj tétje varázsital hozzávaló
  • Duel for Knowledge / Párbaj tudásért – A párbaj tétje egy varázslat megtanulása

Ha a sim elveszíti a párbajt, +1 Dühös Agony and Defeat / Gyötrődés és vereség moodletet kap néhány órára. Ha túl sokszor vall kudarcot, akár egy átkot is szerezhet emlékbe. Ha sikerül győzelmet aratnia, +1 Boldog It was All Skill / Ezt teszi a tudás moodletet kap a nyereménye mellé. Néha ismeretlen simektől is kaphatsz kihívást, amit ha elfogadsz, simed a Küzdőtérre fog utazni, hogy részt vegyen a párbajon.  Akár veszítesz, akár nyersz, a küzdelem is egy mód rá, hogy tapasztalati pontokat gyűjts mágusoddal.

Egy varázsló önmagában is félelmetes ellenfél lehet, hű familiárisával oldalán azonban legyőzhetetlenné válhat. Ezek a lények kristálygömbökhöz hasonló tárgyakból idézhetők elő, amelyek Casters Alley kereskedőjénél vásárolhatók meg. Ha a mágus alkalmazza a Bind Familiar / Familiáris megkötése opciót, később magához szólíthatja őt a Summon / Megidézés paranccsal, hogy segítségére legyen képessége fejlesztésében, vagy megvédje őt a veszélyektől. Ezek a lények ugyanis védelmezik gazdájukat, figyelmeztetik, mielőtt mágia töltöttségi szintje veszélyes mértéket öltene, és ha mégis utolérné a korai vég, képesek visszahozni őt a halálból is. Mivel ez nem minden esetben sikerül, azért nem árt az óvatosság! A sikeres életmentés után a varázslénynek pihennie kell, hogy visszanyerje erejét. Egy varázsló tetszőleges számú familiárist köthet magához, ha valamilyen okból pedig megszüntetné ezt a köteléket (pl. eladás céljából), az Unbind Familiar / Familiáris elengdése interakcióval teheti meg.

Ha rendelkezel a Cats & Dogs kiegészítővel, a háztartásodhoz tartozó kutyát, macskát, mosómedvét vagy rókát is varázslódhoz kötheted familiárisként. Ezt az állatra kattintva a Magic gyűjtő alatt található Bind Pet as Familiar / Állat megkötése familiárisként interakcióval teheted meg. Kedvencedet ettől kezdve csillogó szikrák veszik majd körül, jelezve, hogy ő mágikus lény lett, de ugyanúgy gondozható és szeretgethető, mint bármilyen hétköznapi négylábú. Ő nem marad gazdája mellett, hanem a saját útját járja, de az ikonján található síppal bármikor szólítható. A többi familiáristól eltérően ezek a mágikus kedvencek képesek egy extra tevékenységre is, a Send Forage / Küldje keresgélni paranccsal arra utasíthatod őket, hogy értékes varázsholmikért kutassák át a környéket. Ilyenkor az állat eltűnik, és néha azonnal, néha csak igen hosszú idő után kerül elő a keresésből.

Az elérhető familiárisok a következők:

Ikon Név Leírás Ár/Előfordulás
Fairy / Tündér A tiszta energiában fürdő tündér alakját szinte lehetetlen felismerni a mágikus szárnyakon kívül, leginkább apró szikráknak tűnnek. 100 §, hétköznapi
Sixam Owl / Sixam bagoly Tökéletes szimbóluma a mágiának és ősi tudásnak. Különleges kapcsolatuk van a holddal, és sztoikusan követik kiválasztott varázslójukat. 100 §, hétköznapi
Raven / Varjú A próféciák – és egyesek szerint a balszerencse – előfutárai. A varjak ősi teremtmények, amelyek állhatatosan kísérik kedvenc varázslójukat. 100 §, hétköznapi
Dragon / Sárkány Fejedelmi és erőteljes, ezt a sárkányt soha nem szabadna a mérete alapján megítélni. Félelmetes ellenfél és egyben kedvelt bajtárs. 250 §, nem hétköznapi
Bunnerfly / Nyullangó Ez az érdekes lény egy meghökkentő entitás, amely meghazudtolja a törvényeket és közelebbi tanulmányozást igényel. Valódi természete nem ismert. 250 §, nem hétköznapi
Glowfrog / Csillámbéka Ha jót akarsz, ne bámuld sokáig a csillámbékát. Általában elég komisz teremtmények, bár ártalmatlanok, miután elhagyták a gömbjüket. 250 §, nem hétköznapi
Hex Doll / Átokbaba Annak ellenére, hogy ez a familiáris a rejtélyes és csendes típusba tartozik, azon kaphatod magad, hogy azt suttogod: “Do that woodoo that you do!” (ismert dalszöveg) 250 §, nem hétköznapi
Snub-Nosed Leaf Bat / Piszeorrú levéldenevér A varázslók megszokott társa, a denevérek szorosan kapcsolódnak a mágiahasználókhoz az ősi idők óta. 250 §, nem hétköznapi
Phoenix / Főnix A főnixek bensőséges kapcsolatban állnak az élet, halál és újjászületés körforgásával. Hamuból lesznek és hamuvá válnak, mindörökké. 500 §, ritka
Skull / Koponya Ha olyan védelmezőre van szükséged, aki megrémíti ellenfeleidet, fontold meg a koponyát. Senki sem őrzi meg könnyen a hidegvérét ezt a lebegő, kísértő familiárist látva. 500 §, ritka
Veild A Veild egy Voidcritter, aki megszámlálhatatlan galaxis tudásának ismerője az űrön és időn át. Senki sem ismeri igazán a motivációját, de ez nem akadályozta meg az ismert gyermekcsatornát abban, hogy majdnem fő karakterkévé tegye őt. 777 §, ritka
Macska Sims 4 Cats & Dogs kiegészítő szükséges
Kutya Sims 4 Cats & Dogs kiegészítő szükséges

 

Forrás: SimsVip, Sims Online, Carl’s Sims 4 Guide

Szárnybontogató írópalánta, elhivatott tippíró és modvadász. Lelkes fordító, Sims 3, Sims 4 és Sims Medieval játékos. Az oldalfelépítés és design elkövetője, fáradhatatlan fogalmazó és backstage admin.

2 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
Eirisy
3 évvel ezelőtt

Nagyon jól megírt ismertető! 🙂 Köszi, hogy elkészítetted ^.^