Sims 4 Nifty Knitting Jártasság – Kötés / Knitting
A Sims 4 Nifty Knitting cuccokkal érkezik a kötés (Knitting) jártasság a játékhoz. A simek elsajátíthatják a kötés jártasságot, ha jártasságkönyvet olvasnak, vásárolnak egy kötőkosarat, hogy leülhessenek kötni, vagy ha egy másik sim megtanítja őket kötni. A jártasság fejlesztésével feloldják a lehetőséget, hogy egyedi ruhákat vagy tárgyakat hozzanak létre, és hogy más simeket tanítsanak kötni, hogy gyorsabban fejleszthessék a képességeiket.
A kötés kezdése
Az első dolog, amit tenned kell, hogy elhelyezel egy kezdő- (Beginner’s Yarn Basket) vagy szuper kötőkosarat (Super Stash Yarn Basket), majd beteszed a simed eszköztárába. Ezeket a Study kategóriában találod a Hobbies and Skills alatt. A kötés megkezdéséhez egyszerűen kattints a simed eszköztárában lévő kötőkosárra, egy kanapéra, fotelre vagy hintaszékre, és válaszd ki a felugró interakcióból a kötési projektet, amit el szeretnél végezni.
A hintaszék több mint szék, amely különböző lehetőségeket kínál minden korosztályú sim számára. A simek a széket hintázására, ülésre, szunyókálásra, kötésre, szórakozásra és nosztalgizázásra használhatják. A tipegők és gyermekek számára elérhető a hintaszékkel való szórakozás, míg a nosztalgiázás kizárólag idős simek számára.
Projektek típusai
Két fő típusú kötési projektet készíthetnek a simek. Az egyik a kötött ruhák, a másik pedig a kötött tárgyak. Mindkét típushoz számos különböző tárgyat készíthetsz, rengeteg stílusban és színváltozatban.
Miután a simed elkészített egy ruhát, ami az eszköztárába került, kattints arra, hogy hozzáadd a simed ruhatárához. Ez lehetővé teszi, hogy az adott háztartásban élő összes sim viselje a kötött ruhákat. Az egyetlen kivétel a babakengyel.
Ha a simed megáll egy projekt felénél, később folytathatja tovább, és befejezheti a kötést. Ha nem folytatod tovább, akkor lefejtheted (“Frog” Knitting Project), és néhány simoleont kapsz.
Hogyan fejleszthetem a kötés jártasságot?
Az inspirált hangulat segít a jártasság gyorsabb fejlesztésében. A jártasságot többféleképpen lehet növelni.
- Kezdd el a kötést
Helyezd el az egyik kötőkosarat a simed eszköztárában, és kezdj el kötni. - Szerezz egy másik simet, hogy megtanítson kötni
A másik simnek legalább 5. szintű kötés jártassággal kell rendelkeznie. Miután elérted az 5. szintet, megtaníthatsz egy másik simet a kötni. Ha azt szeretnéd, hogy tanítsanak, keress egy magasabb szintű kötés jártassággal rendelkező simet. - Olvass könyveket
Vásárolhatsz olyan könyveket, amelyekkel a kötés jártasságodat fejlesztheted. Kattints a könyvespolcra, és válaszd ki a Vásárolj könyveket (Buy Books) lehetőséget, majd keresd meg a Knitting Vol 1, 2 és 3-as könyveket.
Minél magasabb a kötés jártasságod, annál nagyobb az esélye, hogy jó minőségű ruhákat vagy tárgyakat készíthetsz. Ilyen minőségek lehetnek: gyenge (poor), normál (normal), kiváló (excellent) és legendás (legendary). A kötött holmik Plopsyra való felvitele során elért nyereséged mértéke a minőségtől függ. Például a sim 40 simoleonért készített egy legendás minőségű tipegő pizsamát, amit 978 simoleonért lehet eladni. Ez ám a profit!
Tipp: Ha telepítve van a Sims 4 Cottage Living kiegészítő, a sim, miután megeszi az aranytojásból készült ételt, kap egy kábult hangulatjelzőt. Ennek hatására mindig kiváló minőségben lesznek elkészítve a kötögetnivalók.
Tipp: Mivel az inspirált hangulat ideális a kötés jártassághoz, a kreatív (Creative) jellemvonással rendelkező simek gyakrabban lesznek inspiráltak. A perfekcionista (Perfectionist) jellemvonással rendelkező simnek kicsit több időbe fog telni, amíg befejezi a kötést, de gyakrabban fog jobb minőségű elemeket készíteni.
Tipp: Az elégedettségi pontjaiddal megvásárolhatod a piacképes (Marketable) jutalom jellemvonást is. Ezáltal a simed kézműves tárgyai (kötés, festés, famegmunkálás stb.) több pénzt érnek eladáskor.
Az is előfordulhat, hogy a simed egy sikertelen változatot készít, miután befejezte a ruhák vagy tárgyak kötését, amik másképp fognak kinézni, és nagyon egyediek lesznek. Ezek a sikertelen tárgyak legendás minőségűek is lehetnek. Ha egy sikertelen ruhadarabot készítettél, akkor is viselheted őket, de viszketni fogsz.
1. szint – Amikor a kötés jártasság első szintjén vagy, a simed képes lesz sapkákat készíteni: medve- és tigris sapkák a tipegők és idősebbek számára. Ha telepítve van a Sims 4 Cottage Living kiegészítő, állatruhákat is képes kötögetni.
2. szint – A simed feloldja a zoknik kötésének képességét. Háromféle típus van: Zoknik (Crew Socks), rövid szárú zoknik (Low Cut Socks) és hosszú szárú zoknik (Mid Calf Socks) gyerekeknek és idősebbeknek.
3. szint – Mostantól már néhány tárgy is köthető: Kötött postaláda, és háromféle stílusú és háromféle magasságú függő növénytartó.
4. szint – Ezen a szinten a simed képes lesz szőnyegeket kötni.
5. szint – A simed képes lesz megtanítani a gyerekeket és alacsony jártassággal rendelkező simeket kötni. Emellett néhány új pulóvert is felold a gyerekek és idősebbek számára.
6. szint – Amikor a simed eléri a 6. szintjét, feloldja a “puff” ülések készítését, amelyekre a simjeid rá tudnak ülni.
7. szint – A simed kötögethet a dekorációkat (polipok, teknősök, pingvinek, kaktuszok és kerámia láma kötött kaktusszal).
8. szint – Mostantól a simed képes lesz új kezeslábas pizsamákat készíteni a babáknak és tipegőknek. Most először öltöztetheted különböző ruhákba a babáidat.
9. szint – A kilencedik szintű kötés jártasság elérése után képes lesz a pulóver és sál kombinációkat elkészíteni a tinik és idősebbek számára.
10. szint – Ezen a szinten bármelyik kötő sim mentora lehet, hogy a kötés jártasságuk gyorsabban fejlődjön. A gyermekjátékokat is el tudják készíteni: Claire, a medve és Lil’ Grim játékok.
Rejtett kötésminták feloldása
Van néhány tárgy, amit nem fogsz feloldani a kötés jártasság fejlesztésével. Az alábbi tárgyak akkor kerülnek fel a kötésminta listára, ha teljesítetted a Kötések ura/hölgye életcélt.
Yarny plüssjáték és Yarny dekoráció feloldása
Miután elérted a 10. szintű kötés jártasságot, még mindig hiányzik egy minta, amit megtanulhatsz. A Yarny elkészítéséhez szükséged van a Szent kötés tudománya jutalom jellemvonásra, amit a Kötések ura/hölgye életcél teljesítése után szerezhetsz meg.
A Yarny plüssjáték (Toy Yarny) egy kedves kiegészítője az összes meglévő plüssjátéknak, és a simek játszhatnak vele. A Yarny dekoráció teleportálási képességgel rendelkezik.
A tiltott pulóver (The Forbidden Sweater) feloldása
A tiltott pulóver készítésének képessége akkor nyílik meg, ha egy sim teljesíti a Kötések ura/hölgye életcélt. Amikor a simek ezt a pulóvert viselik, örökké viszketni fognak.
Pulcsi átok (Sweater Curse)
Ezt a kifejezést a kötögetők használják arra a hiedelemre, hogy ha egy kézzel kötött pulóvert adsz a másik simnek, az szakításhoz vezethet. Ha meg akarod akadályozni, hogy elkapd a pulcsi átkot, akkor a Szent Kötések tudománya jutalom jellemvonást kell feloldanod a Kötések ura/hölgye életcél teljesítésével. Az átok csak akkor működik, ha a másik sim a barátnőd vagy barátod. Egy pulóvert kell adnod a felnőtteknek, és az a sim, aki a pulóvert adta, egy egész hétig tartó átkot kap.
A simek az ilyen hangulatjelzők egyikét kaphatják meg, amikor a tiltott pulóvert ajándékba kapják: Szerencsétlen kötött (Unfortuknits) Unatkozik +1, Nagyszerű kötések (Great Knits) Boldogság +1, vagy A pulcsi átok (The Sweater Curse) Ijedt +2
Azoknak a simeknek, akiket elkap a pulcsi átok, hét napig romantikus zavarokkal kell küzdeniük. Ahogy a hangulatjelző leírása is figyelmeztet, a simeknek tartózkodniuk kell a romantikus interakcióktól ez idő alatt, mivel ezeket elutasítják, és a simeknek mind a kapcsolat, mind a romantika szintje romlik.
A feloldott minták és színek nyomon követése
Rengeteg különböző ruhadarabot és tárgyat készíthetsz. Minden egyes színt fel kell oldani, ha viselni akarod. Ha a kötésre kattintasz, és kiválasztod a kívánt holmit, láthatod, hogy milyen színeket készítettél már az adott holmiból.
Babák öltöztetése
A nyolcas vagy annál magasabb szintű kötés jártassággal rendelkező simek 17 különböző stílusú babakelengyét tudnak kötni a babáknak. Egyszerűen köss egy kezeslábas ruhát, kattints a kiságyban lévő babára, majd válaszd a kezeslábasba való öltöztetést (Dress Baby in Onesie). A kezeslábas eltávolítása (Remove Onesie) opcióval visszaállíthatod az alapértelmezett babaruhát.
Klubtevékenység és perk
Ha rendelkezel Sims 4 Get Together kiegészítővel, akkor új klubkövetelményt kapsz a Nifty Knitting cuccokkal. A játékmenetben a klubkövetelmények kiválasztásakor a kötés (Knitting) kiegészítésre került.
Ezen kívül tartalmazza az új kötés lendület (Knitting Boost) klubperket. Ha azt megvásárolod, gyorsabban fejleszti a kötés jártasságot, miközben a simek egy klub összejövetelen vesznek részt.
Plopsy
A simjeid eladhatják alkotásaikat a Plopsy oldalon, hogy simoleonokat kereshessenek. A Plopsyról többet megtudhatsz ebben a tippben.
Érdekességek
Ha telepítve van a Sims 4 Cats and Dogs kiegészítő, a felnőtt macskák megkarmolhatják a kötőkosarat, ahonnan kiesik egy fonalgombolyag, majd azzal szórakoztatják magukat.
A különleges társat, az EA Unravel című játékában szereplő yarnyás játékokat meg tudják kötni.
A kötött Claire, a medvét a The Sims Hot Date kiegészítőből ismerheted. A Lil’ Grim pedig az ismert Zord Kaszás mintája alapján készült.
Ha telepítve van a Discover University kiegészítő, kötögetéssel vandalizálhatod a Britechesterben található emlékművet.
Nemcsak szokványos ülésen lehet holmikat kötni, hanem akár medence szélén, akár vécén, szinte bárhol, ahova le lehet ülni.
linForrás: Sims Online
Matt
Ügyeletes technikai zseni, bugszakértő, kötélidegzetű hibaelhárító. Minden problémára akad – általában helyes – megoldása. Tehetséges illusztrátor, hírvadász, Sims 2, Sims 3, Sims 4 és Sims Mobile játékos. Az oldal biztonsági rendszerének őrizője, lelkiismeretes backstage admin.