
Sims 4 Get to Work Karrier – Tudós / Scientist
A tudós karrier a Get to Work kiegészítő három aktív karrierjének egyike, ahol követheted a simjeidet a munkahelyükre. Ha a tudós karrier mellett döntesz, a Tudományos laboratóriumban fogsz dolgozni. Simed tudományos kísérleteket végezhet és új technológiákat találhat fel. A tudós karriert labortechnikusként (Lab Tech) kezded, és a karriered során előrébb léphetsz, hogy végül őrült tudóssá (Mad Scientist) válj.
A tudományos laboratóriumban
Minden nap, amikor belépsz a FutureSim Laboratórium karrierterületére, egy értesítés fog fogadni, amely elárulja, hogy milyen típusú munkanap vár a simedre. A mindennapos kísérletezés egy átlagos nap az áttörésekkel, feltalálásokkal, szérumok tesztelésével és a SimRay használatával a munkatársaidon.
A Gyűjtőnap (Collection Day) célja, hogy a nap vége előtt 10 gyűjthető tárgyat találj, új kristályok, fémek, növények és elemek ásásával, betakarításával és elemzésével. A laboratóriumban van egy üvegház növénytartókkal, a laboratóriumon kívül kis körökben sziklákat találsz, és még a kerítésen túli nyilvános térben is van mit gyűjteni.

Az Erkölcsi döntések (Moral Choices) egy olyan munkanapi esemény, amely a simed munkatársaival való interakcióira és arra összpontosít, hogy hogyan használja rajtuk a tudását. Sok agykontroll, munkatársak utasítása és szérum célok vannak ezen esemény során.
A karrier későbbi szakaszában egy Váratlan látogatók (Unexpected Visitors) napra kerül sor, amelyben simednek el kell tántorítania az álruhás idegeneket attól, hogy megzavarják a laboratórium működését, és meg kell akadályoznia, hogy elpusztítsák a vagyontárgyaidat. A laborban kóborló “civilek” néha a hangulatuknak megfelelő izzó aurával fognak rendelkezni, máskor viszont nem. Tönkreteszik a berendezéseket és megzavarják az épületben lévő munkatársaidat. Sok olyan célt kapsz majd, hogy gonosz interakciókat végezz velük.
Megjegyzés: Vádolj meg egy simet azzal, hogy idegen (Accuse Sim of Being an Alien). Amikor ezt az interakciót használják egy álruhában lévő Idegenre, az Idegen zavarában leveti az álruháját.
A végső rangsorban a Nem vagyunk egyedül (We Are Not Alone) esemény áll rendelkezésre a munkanapon. Az egyetlen cél a telekre lépés után az lesz, hogy az idegen bolygóra utazzunk az Electroflux féreglyukgenerátorral (Electroflux Wormhole Generator) vagy a rakétahajóval (Rocket Ship). A Sixam (idegen bolygó)-ra megérkezve a célok átváltoznak a barátkozásra az idegenek kis csoportjával, akik üdvözlő partit rendeztek a simednek zenével, dekorációval és italokkal.
Megjegyzés: A Sixami üdvözlő parti csak a tudós karrier 10. szintjén lévő simek számára érhető el.
További tippeket a Sixam bogyóval kapcsolatban az alábbi linkre kattinva olvashatsz: Űrlények a Sixamról
Javíts a karrier teljesítményeden
Kezdd a munkanapodat úgy, hogy boldog vagy, de még jobb, ha fókuszált. Ezt úgy érheted el, hogy otthon a Simpedia-t böngészed a számítógépen, hogy 4 órán keresztül +1 Fókuszált hangulatjelzőt kapj. Használhatsz csalásokat is, hogy 12 órára +2 fókuszált hangulatjelzőt kapj. A legjobb módja a karrier teljesítményed javítására:
- Menj pozitív hangulatban dolgozni (fókuszált hangulatjelző)
- Végezd el a napi feladatokat (teljesítsd a fő célt)
- Legyél jóban a munkatársakkal (Nyisd meg a Kapcsolatok (R) panelt, hogy megtudd, kik a munkatársaid, így munkaidőn kívül is kapcsolatba léphetsz velük, miután megismerted őket)
- Sajátítsd el és fejleszd a logika jártasságot, hogy jobb eredményt kapj, ha mintákat elemzel a kémiai analizátoron.
- Sajátítsd el és fejleszd az ezermester jártasságot, ha a berendezés elromlana.
Oldd fel a szérumokat és találmányokat áttörésekkel
Simed napjainak nagy részét azzal tölti, hogy a munkahelyen lévő tárgyakkal interakcióba lép, és reméli, hogy tudományos áttörést ér el. Ezt a kémiai labor használatával, a kert gondozásával, könyvek olvasásával, az elemzés gyakorlásával, a mikroszkóp használatával, a barkácsolással, a feltaláló-konstruktorral való ötleteléssel, az elmélkedő zuhanyozással és a tudományos labor körüli különféle egyéb tevékenységekkel érheted el. Ahogy simed egyre közelebb kerül legújabb áttöréséhez, a feje fölött lebegő villanykörte megtelik fénnyel, és a körvonalai egyre teljesebbé válnak. A koncentrálás segít a simnek még gyorsabban elérni az Áttörést!
Az áttöréseket több dolog is jelzi: a simed feje felett fényesen megjelenő villanykörte ikon, egy zenei csilingelés, és a legutóbbi felfedezésükről szóló értesítés az értesítési falon. Az áttörés két lehetőség közül az egyik: Szérum (Serum) vagy Eszköz (Device). Az áttörések egy bizonyos sorrendben történnek, és a recept a simed jegyzetfüzetébe kerül a szérumok és találmányok alponthoz.
A tudós karrierben magasabb szinten álló simeknek nagyobb esélyük lesz arra, hogy olyan eszközt hozzanak létre, amely valóban működik. Az áttöréseket különböző módokon érheted el:
- Gyűjtsd a gyűjthető tárgyakat
- Beszélgess a Találmány-konstruktőrrel
- Végezz kísérleteket
- Olvass könyveket
- Zuhanyozz
- Kertészkedj
- Csinálj kreatív dolgokat
- Végezz elemzést
- Menj kocogni
- Barkácsolj
- Moss fogat
Táblázat az áttörések feloldásáról
HEURÉKA! Érj el áttörést, hogy új találmányokat és szérumokat fedezhess fel. A tudós karrierben szintet kell lépned, hogy több lehetséges áttörést tudj feloldani.
Az áttörések ebben a sorrendben fognak történni:
Szérumok/Találmányok | Hozzávalók | Hatása |
---|---|---|
Örökmozgó (Momentum Conserver) | – | A Tekintse meg (View) interakció használata 4 órán keresztül Fókuszált hangulatjelzőt ad. |
Szintetikus étel szérum (Synthetic Food Serum) | 2 db bármilyen növény | Teljesen feltölti az éhség szükségletet. |
SimRay | Bármilyen közönséges fém, bármilyen közönséges kristály | Használd a simeken és a tárgyakon való interakcióhoz. Először a fagyasztósugár (Freeze Ray) érhető el, de továbbfejleszthető agykontroll sugárrá (Mind Control) (öltözetváltás, takarítás, evés, pánik, ülés, alvás), amivel tárgyakat vagy simeket alakíthatsz át. |
Vörös forró szérum (Red Hot Serum) | Bazsalikom | Felbosszantja a simet. |
Lebegő lámpa (Hover Lamp) | – | Élő módban szabadon mozgatható fényforrás. |
Rózsa parfüm szérum (Rose perfume serum) | Rózsa | Egy simet flörtölős hangulatba hoz. |
Műholdvevő antenna (Satellite Dish) | 3 db közönséges fém, 3 db közönséges kristály | Használd az Idegenekkel való kapcsolatfelvételre (Contact Aliens), az Emberrablások megelőzésére (Prevent Abductions), a Szomszédság befolyásolására (Neighborhood Hivemind), és továbbfejleszthető Idegenek felderítésére (Detect Aliens). |
Kígyóolaj szérum (Snake Oil Serum) | Százszorszép | Meggyógyítja a simet bármilyen kórból vagy betegségből. |
Klónozó (Cloning Machine) | 2 db közönséges fém, 2 db közönséges kristály | Tárgyak és simek klónozására szolgál. A klónozás meghiúsulhat, és egy Kezdetleges anyagkockát (Rudementary Matter Cube) hozhat létre. |
Karcsúsító szérum (Slimify Serum) | 2 db petrezselyem, 2 db sárgarépa | A simek testét karcsúbbá teszi. |
Elektroflux féreglyuk generátor (Electroflux Wormhole Generator) | 2 db ritka fém, 2 db ritka kristály, 2 db elem | Használd a Kalibrálás (Calibrate) lehetőséget az áttörések elősegítéséhez, az Idegen környezet tesztelése (Test Alien Environment) és a Kapcsolatfelvétel idegenekkel (Contact Aliens) lehetőséget. Továbbfejlesztéssel elérhetővé válik az Utazás az idegen világba (Travel to Alien World). |
Szellemmé változtató szérum (Ghost Goo Serum) | 3 db gomba | Átmenetileg szellemekké változtatja a simeket. |
Szükséglet feltöltő szérum (Need Fixer Serum) | Spenót, 2 db bármilyen közönséges fém | Minden szükségletet maximálisan feltölt. |
Testalkat növelő szérum (Embiggen Serum) | 2 db főzőbanán, 2 db alma | Nagyobbá teszi a sim testét. |
Szikra meghajtás szérum (Spark Drive Serum) | Eper, bármilyen közönséges kristály | Energikussá teszi a simet. |
Ökör ereje szérum (Ox Strength Serum) | Spenót, 2 db bármilyen közönséges kristály | Növeli a fitnesz jártasságot. |
Intelligens szérum (Smart Serum) | 2 db krizantém, 2 db alma | Átmenetileg gyorsabbá teszi a jártasságok elsajátítását. |
Javító szerencséje szérum (Fixer’s Luck Serum) | 2 db bármilyen fejlesztési alkatrész | Növeli a ezermesterséget. |
Kaszás barátja szérum (Reaper’s Friend Serum) | Halálvirág, idegen kristály | A Kaszással való kapcsolatot a ‘legjobb barátra’ növeli. |
Idegen aura (Alien Aura) | Idegen fém, idegen kristály, idegen növény | Átmenetileg földönkívüli erőkkel ruházza fel a simet. |
Életkor visszaállító (Age-Away Serum) | Tollgyümölcs, Xenopetrium elem,2 db idegen kristály | Visszaállítja a sim aktuális életszakaszát. |
Megjegyzés: A találmányok és szérumok létrehozásához szükséges összetevők nagyon különlegesek, gyakran nem mindennapi (Uncommon) előfordulású gyűjthető dolgokat igényelnek.
Szérum készítés

A kémiai állomással (Chemistry Station) kapcsolatba lépve a simek képesek lesznek Szérumot készíteni (Create Serum), később pedig Fertőzött szérumot készíteni (Create Tainted Serum). A “Szérum létrehozása” kiválasztásával megjelenik egy lista a lehetséges szérumokról, amelyeket a simed az áttörések révén feloldott. A szérum létrehozása után megtalálható lesz a simed eszköztárában. Ha a szérum fölé viszed a kurzort, olyan információk jelennek meg, mint például, hogy a szérum fertőzött-e (Tainted) vagy tesztelt/nem tesztelt (Tested/Untested) állapotú.
A szérumot a simed megihatja, vagy használhatod a Szérum tesztelése (Test Serum) és a Fertőzött szérum adása (Give Tainted Serum) baráti interakciót a csínytevés lehetőségek között más simeken. Ezeknek az interakcióknak a használata határozza meg, hogy a szérum Tesztelt vagy Nem tesztelt. Ha egy szérumot alaposan teszteltek, akkor a simed létrehozhatja annak a szérumnak a fertőzött változatát a kémiai állomáson.
Megjegyzés: Körülbelül 3 szérumvizsgálat szükséges ahhoz, hogy egy szérum teszteltnek minősüljön.
Új találmányok felfedezése

A találmány-konstruktor (Invention Constructor) egy hasznos tárgy, amelyet a laborban találsz, és a simed által az áttörés során felfedezett találmányok megépítéséhez használható. Használd az Ötletelés (Brainstorm) interakciót, hogy ösztönözd simedet egy tudományos áttörésre. A Barkácsolás (Tinker) szintén elérhető az áttörésekhez, valamint az ezermester jártasság (Handiness skill) növeléséhez. A Csevegés a robottal (Chat with Robot) lehetővé teszi simed számára, hogy kapcsolatot építsen ki a feltaláló-konstruktőrrel (Inventor Constructor), azonban csak baráti viszonyt tudsz kialakítani a géppel, romantikus viszonyba nem kezdhetsz vele.
Az Eszköz feltalálása (Invent Device) opció megjeleníti a simed által felfedezett találmányok listáját. A legtöbbjük elkészítéséhez hozzávalókra van szükség, és ha elkészült, akkor a simed telkére vagy az eszköztárába húzhatod őket. Amint a simed feljebb lépett a Tudós karrierben, feloldja bizonyos eszközök fejlesztésének lehetőségét. Csak húzd az eszközt ismét a találmány-konstruktor közepére, és válaszd ki a fejlesztés interakciót.
A találmány-konstruktor használata

A tudományos laboratóriumban van egy találmány-konstruktor nevű gép. Ez a gép elég különleges, mert valóban kapcsolatot tudsz építeni ezzel a géppel. Használd a ‘Csevegés a robottal’ opciót, hogy kiépítsd a kapcsolatodat. Van egy olyan lehetőség is, hogy “Brainstorm” a robottal, ez segít a Simednek, hogy áttörést érjen el, vagy hogy tartalék (fejlesztő) alkatrészeket szerezzen.
Ha fel akarsz találni valamit, kattints a gépre, és válaszd a ‘Feltalálni egy eszközt’ lehetőséget. Néha szükséged lesz anyagokra egy találmány megépítéséhez, ezeket úgy tudod összegyűjteni, hogy alapanyagokat kérsz munkatársaidtól, illetve megtalálhatod őket te magad is a Tudományos Labor körül vagy a Sixamban. Amikor egy találmányt fejleszteni kell, húzd a találmányt a Találmány-konstruktorra.
Találmány: Örökmozgó / Momentum Conserver
Oldd fel az Örökmozgót a Tudós karrier 1. szintjén.
Szükséged van egy áttörésre.
Minden idők egyik legnagyobb tudományos áttöréseként tartják számon, és ez az eszköz a végtelenségig működik, ha egyszer beindul, hacsak emberi kéz nem manipulálja. Ha az Örökmozgón a “nézze” opciót választod, akkor a simed 4 órán keresztül +1 Fókuszált hangulatjelzőt kap. Ez hasznos lehet a tudós karrieredben.
Találmány: SimRay

Oldd fel a SimRay-t a Tudós karrier 2. szintjén.
Szükséged van 3 áttörésre, valamint alapanyagként: 1 db közönséges fém, 1 db közönséges kristály
A SimRay egy egyedülálló hordozható eszköz, amely rengeteg lehetőséget rejt magában. A SimRay létrehozásához használd a találmány-konstruktort. Ezután húzd a SimRayt a találmány-konstruktorból a simed eszköztárába. Először csak egy lehetőséged van, hogy a SimRayt más simek lefagyasztására használd. A SimRayt több lehetőséggel is fejlesztheted, ha a találmány-konstruktorra húzod.
Egy lista hasznos és vicces fejlesztési lehetőségekről:
- Fejlesztés: Tárgy átalakítása / Transform Object (3. szintű tudós karrier): Bármilyen tárgyat átváltoztathatsz egy másik tárggyá, beleértve a karrier feloldható tárgyakat vagy akár az új gyűjthető tárgyakat is. Az eredeti tárgy eltűnik, és ez tüzet okozhat.
- Fejlesztés: Agykontroll – Ruházat megváltoztatása / Mind Control – Change Outfit (4. szintű tudós karrier): Kattints egy simre, hogy megváltoztasd az öltözékét; fürdőruhára, pizsamára, bulizósra, ünnepire, hétköznapira vagy sportos öltözékre.
- Fejlesztés: Agykontroll – Takarítás / Mind Control – Clean (5. szintű tudós karrier): A sim megtisztítja a piszkos tárgyakat a telken.
- Fejlesztés: Agykontroll – Ülés / Mind Control – Sit (6. szintű tudós karrier): Használd a SimRay-t egy simen, hogy leüljön.
- Fejlesztés: Agykontroll – Evés / Mind Control – Eat (7. szintű tudós karrier): Ráveszi a simet, hogy egyen egy ételt.
- Fejlesztés: Agykontroll – Alvás / Mind Control – Sleep (8. szintű tudós karrier): A sim bárhol azonnal elalszik.
- Fejlesztés: Agykontroll – Pánik / Mind Control: Panic (9. szintű tudós karrier): Pánikba ejti a kijelölt simet és szaladgálásra kényszeríti.
- Fejlesztés: Sim átalakító / Transform Sim (10. szintű tudós karrier): Megváltoztatja egy sim kinézetét. Többnyire csak a hajszínt módosítja.
Tipp: Használd a SimRayt, hogy az olcsó tárgyakat értékes tárgyakká alakítsd át, és add el őket több simoleonért!
Találmány: Lebegő lámpa / Hover Lamp
Oldd fel a lebegő lámpát a Tudós karrier 3. szintjén.
Szükséged van 5 áttörésre.
Egyszerre kiváló fényforrás és mágnes a kisgyermekek piszkos kezei számára. Ha a Lebegő lámpán a Nézze meg (View) opciót választod, akkor a simednek 4 órán keresztül +2 Fókuszált hangulatjelzőt ad.
Találmány: Műholdvevő antenna / Satellite Dish
Oldd fel a lebegő lámpát a Tudós karrier 4. szintjén.
Szükséged van 7 áttörésre, valamint szükséges alapanyagok: 3 db gyakori fém, 3 db gyakori kristály
Olyan fejlett berendezés, amely képes a pályán keringő műholdak jeleit befogni. A műholdvevő antenna hihetetlen jelerősséget biztosít a bolygó bármely pontjáról. Az alapbeállításai a következők: Kapcsolatfelvétel az idegenekkel (Contact Aliens), Elrablások megakadályozása (Prevent Abductions) és a Szomszédsági kollektív tudat (Neighborhood Hivemind). A Szomszédsági kollektív tudat lehetőséggel rengeteg vicces dolgot csinálhatsz a szomszédságodban élő simekkel:
- Táncparti / Dance Party: Meglepetés táncparti!
- Boldog város / Happy Town: Az egész környéknek boldog hangulatjelzőt ad, és egy időre boldog hangulatba hozza őket.
- Kiütés / Knockout: Elaltat minden simet a környéken.
- Dühös város / Angry Town: Mérgesítsd fel a környék összes simjét.
- Hólyagjárvány / Bladder Epidemic: Minden sim szükségét érzi, hogy könnyítsen magán, és sietnie kell a legközelebbi mosdóba, mielőtt túl késő lenne!
Amikor a Tudós karrier 8. szintjére érsz, akkor fejlesztheted a műholdvevő antennát. Ez megnöveli az esélyét annak, hogy simedet elrabolják az idegenek!
- Fejlesztés: Idegenek felderítése / Detect Aliens (8. szintű tudós karrier): Ha a műholdvevő antennát fejleszted, akkor az idegenek felderítésére is használható. Ez növeli az elrablás esélyét.
Találmány: Klónozó / Cloning Machine
Oldd fel a klónozót a Tudós karrier 5. szintjén.
Szükséged van 9 áttörésre, valamint alapanyagként: 2 db közönséges fém, 2 db közönséges kristály
Ez a technológiai csoda, ez a letisztult szkennelő felület anyagmásolóként működik! A tárgyak vagy a sim klónozásához a klónozógépre kell húznod őket, és a Tárgy klónozása (Clone Object) opciót kell kiválasztanod. Ezeket a dolgokat tudod klónozni: szérumokat, kristályokat, ételeket, fémeket, gyümölcsöket és virágokat. Néha nem fog sikerülni egy tárgy klónozása, de az eredeti a helyén marad, csak próbáld meg újra. A fejlesztéshez húzd a klónozógépet a Találmány-konstruktorba (Invention Constructor), majd kattints rá, és válaszd a Fejlesztés (Upgrade) lehetőséget.
- Fejlesztés: Sim klónozása / Clone Sim (8. szintű tudós karrier): A klónozógép fejlesztésekor klónozhatod a simedet, ha akarod. Ez a sim hozzáadódik a háztartásodhoz, de nem ugyanazokkal a jártasság szintekkel fog rendelkezni, mint a saját simed.
Találmány: Elektroflux féreglyuk generátor / Electroflux Wormhole Generator
Oldd fel a Elektroflux féreglyuk generátort a Tudós karrier 6. szintjén.
Szükséged van 11 áttörésre, valamint alapanyagként: 2 db ritka fém, 2 db ritka kristály, 2 db elem
Ez a rendkívül fejlett technológia lehetővé teszi a bátor simek számára, hogy az egzotikus és érdekes dolgokkal teli idegen világba utazzanak. Remélhetőleg hazatalálnak, ha egyszer átjutottak. Az Electroflux féreglyuk generátor lehetőségei a következők: Kalibrálás (Calibrate), Idegen környezet vizsgálata (Test Alien Environment) és Kapcsolatfelvétel az idegenekkel (Contact Aliens). A féreglyuk generátor továbbfejlesztéséhez, hogy el tudj utazni az idegen világba, húzd a klónozógépet a találmány-konstruktorba, majd kattints rá, és válaszd a Fejlesztés (Upgrade) lehetőséget!
- Fejlesztés: Utazás az idegen világba / Travel to Alien World (10. szintű tudós karrier): Ez lehetővé teszi, hogy simed elutazhasson Sixamba, az űrlények világába.
Tudós karrier szintek és jutalmak
Pozíció | Napi feladatok és előléptetési követelmények | Jutalmak |
---|---|---|
Labortechnikus (Lab Technician) | Legyen 2 áttörésed | Nincs |
Feltaláló gyakornok (Apprentice Inventor) | Legyen 4 áttörésed | §192 Bónusz, Laborköpeny, Utazás a csillagokba (poszter) |
Ifjú barkácsoló (Junior Tinkerer) | Legyen 6 áttörésed | §256 Bónusz, Repülő csészealj asztali lámpa, Alumínium fólia sapka |
Szérum szekventáló (Serum Sequencer) | Legyen 8 áttörésed | §312 Bónusz, Kémiai labor |
Technológiai újító (Technological Innovator) | Legyen 10 áttörésed | §384 Bónusz, Műholdas fejfedő és felszerelés, S1M5-4 kémcső állvány |
Ufológus (Ufologist) | Legyen 12 áttörésed | §576 Bónusz, Elrettentő történet ajtó, X-180 törésálló ablak |
Laboratórium vezető (Laboratory Leader) | Legyen 14 áttörésed | §816 Bónusz, Higiénikus fertőtlenítő fülke (zuhanyzó) |
Az új technológiák úttörője (Pioneer of New Technologies) | Legyen 16 áttörésed | §1,136 Bónusz, Őrült tudós öltözék |
Őrült tudós (Mad Scientist) | Legyen 18 áttörésed | §1,496 Bónusz, új ruhák |
Földönkívüli felfedező (Extraterrestrial Explorer) | Nincs | §1,720 Bónusz, A világot jelentő asztali számítógép, Rejtélyes tudományos laboratórium (előre elkészített szoba tervrajz), új ruhák |
Források: SimsVip, Sims Online
Ezeket is érdemes megnézni

Sims 4 Seasons – Minden, amit a kertről tudni akartál
2018. július 10.
Sims 4 Paranormal Telektulajdonság – Kísértetjárta ház lakótelek / Haunted House Residental
2022. február 1.