sims-4-get-to-work-tudos-karrier-kiemelt-kep
Sims 4 Játéktipp

Sims 4 Get to Work Karrier – Tudós / Scientist

A tudós karrier a Get to Work kiegészítő három aktív karrierjének egyike, ahol követheted a simjeidet a munkahelyükre. Ha a tudós karrier mellett döntesz, a Tudományos laboratóriumban fogsz dolgozni. Simed tudományos kísérleteket végezhet és új technológiákat találhat fel. A tudós karriert labortechnikusként (Lab Tech) kezded, és a karriered során előrébb léphetsz, hogy végül őrült tudóssá (Mad Scientist) válj.

A tudományos laboratóriumban

Minden nap, amikor belépsz a FutureSim Laboratórium karrierterületére, egy értesítés fog fogadni, amely elárulja, hogy milyen típusú munkanap vár a simedre. A mindennapos kísérletezés egy átlagos nap az áttörésekkel, feltalálásokkal, szérumok tesztelésével és a SimRay használatával a munkatársaidon.

A Gyűjtőnap (Collection Day) célja, hogy a nap vége előtt 10 gyűjthető tárgyat találj, új kristályok, fémek, növények és elemek ásásával, betakarításával és elemzésével. A laboratóriumban van egy üvegház növénytartókkal, a laboratóriumon kívül kis körökben sziklákat találsz, és még a kerítésen túli nyilvános térben is van mit gyűjteni.

Az Erkölcsi döntések (Moral Choices) egy olyan munkanapi esemény, amely a simed munkatársaival való interakcióira és arra összpontosít, hogy hogyan használja rajtuk a tudását. Sok agykontroll, munkatársak utasítása és szérum célok vannak ezen esemény során.

A karrier későbbi szakaszában egy Váratlan látogatók (Unexpected Visitors) napra kerül sor, amelyben simednek el kell tántorítania az álruhás idegeneket attól, hogy megzavarják a laboratórium működését, és meg kell akadályoznia, hogy elpusztítsák a vagyontárgyaidat. A laborban kóborló “civilek” néha a hangulatuknak megfelelő izzó aurával fognak rendelkezni, máskor viszont nem. Tönkreteszik a berendezéseket és megzavarják az épületben lévő munkatársaidat. Sok olyan célt kapsz majd, hogy gonosz interakciókat végezz velük.

Megjegyzés: Vádolj meg egy simet azzal, hogy idegen (Accuse Sim of Being an Alien). Amikor ezt az interakciót használják egy álruhában lévő Idegenre, az Idegen zavarában leveti az álruháját.

A végső rangsorban a Nem vagyunk egyedül (We Are Not Alone) esemény áll rendelkezésre a munkanapon. Az egyetlen cél a telekre lépés után az lesz, hogy az idegen bolygóra utazzunk az Electroflux féreglyukgenerátorral (Electroflux Wormhole Generator) vagy a rakétahajóval (Rocket Ship). A Sixam (idegen bolygó)-ra megérkezve a célok átváltoznak a barátkozásra az idegenek kis csoportjával, akik üdvözlő partit rendeztek a simednek zenével, dekorációval és italokkal.

Megjegyzés: A Sixami üdvözlő parti csak a tudós karrier 10. szintjén lévő simek számára érhető el.

További tippeket a Sixam bogyóval kapcsolatban az alábbi linkre kattinva olvashatsz: Űrlények a Sixamról

Javíts a karrier teljesítményeden

Kezdd a munkanapodat úgy, hogy boldog vagy, de még jobb, ha fókuszált. Ezt úgy érheted el, hogy otthon a Simpedia-t böngészed a számítógépen, hogy 4 órán keresztül +1 Fókuszált hangulatjelzőt kapj. Használhatsz csalásokat is, hogy 12 órára +2 fókuszált hangulatjelzőt kapj. A legjobb módja a karrier teljesítményed javítására:

  • Menj pozitív hangulatban dolgozni (fókuszált hangulatjelző)
  • Végezd el a napi feladatokat (teljesítsd a fő célt)
  • Legyél jóban a munkatársakkal (Nyisd meg a Kapcsolatok (R) panelt, hogy megtudd, kik a munkatársaid, így munkaidőn kívül is kapcsolatba léphetsz velük, miután megismerted őket)
  • Sajátítsd el és fejleszd a logika jártasságot, hogy jobb eredményt kapj, ha mintákat elemzel a kémiai analizátoron.
  • Sajátítsd el és fejleszd az ezermester jártasságot, ha a berendezés elromlana.

Oldd fel a szérumokat és találmányokat áttörésekkel

Simed napjainak nagy részét azzal tölti, hogy a munkahelyen lévő tárgyakkal interakcióba lép, és reméli, hogy tudományos áttörést ér el. Ezt a kémiai labor használatával, a kert gondozásával, könyvek olvasásával, az elemzés gyakorlásával, a mikroszkóp használatával, a barkácsolással, a feltaláló-konstruktorral való ötleteléssel, az elmélkedő zuhanyozással és a tudományos labor körüli különféle egyéb tevékenységekkel érheted el. Ahogy simed egyre közelebb kerül legújabb áttöréséhez, a feje fölött lebegő villanykörte megtelik fénnyel, és a körvonalai egyre teljesebbé válnak. A koncentrálás segít a simnek még gyorsabban elérni az Áttörést!

Az áttöréseket több dolog is jelzi: a simed feje felett fényesen megjelenő villanykörte ikon, egy zenei csilingelés, és a legutóbbi felfedezésükről szóló értesítés az értesítési falon. Az áttörés két lehetőség közül az egyik: Szérum (Serum) vagy Eszköz (Device). Az áttörések egy bizonyos sorrendben történnek, és a recept a simed jegyzetfüzetébe kerül a szérumok és találmányok alponthoz.

A tudós karrierben magasabb szinten álló simeknek nagyobb esélyük lesz arra, hogy olyan eszközt hozzanak létre, amely valóban működik. Az áttöréseket különböző módokon érheted el:

  • Gyűjtsd a gyűjthető tárgyakat
  • Beszélgess a Találmány-konstruktőrrel
  • Végezz kísérleteket
  • Olvass könyveket
  • Zuhanyozz
  • Kertészkedj
  • Csinálj kreatív dolgokat
  • Végezz elemzést
  • Menj kocogni
  • Barkácsolj
  • Moss fogat

Táblázat az áttörések feloldásáról

HEURÉKA! Érj el áttörést, hogy új találmányokat és szérumokat fedezhess fel. A tudós karrierben szintet kell lépned, hogy több lehetséges áttörést tudj feloldani.

Az áttörések ebben a sorrendben fognak történni:

Szérumok/TalálmányokHozzávalókHatása
Örökmozgó (Momentum Conserver)A Tekintse meg (View) interakció használata 4 órán keresztül Fókuszált hangulatjelzőt ad.
Szintetikus étel szérum (Synthetic Food Serum)2 db bármilyen növényTeljesen feltölti az éhség szükségletet.
SimRayBármilyen közönséges fém, bármilyen közönséges kristályHasználd a simeken és a tárgyakon való interakcióhoz. Először a fagyasztósugár (Freeze Ray) érhető el, de továbbfejleszthető agykontroll sugárrá (Mind Control) (öltözetváltás, takarítás, evés, pánik, ülés, alvás), amivel tárgyakat vagy simeket alakíthatsz át.
Vörös forró szérum (Red Hot Serum)BazsalikomFelbosszantja a simet.
Lebegő lámpa (Hover Lamp)Élő módban szabadon mozgatható fényforrás.
Rózsa parfüm szérum (Rose perfume serum)RózsaEgy simet flörtölős hangulatba hoz.
Műholdvevő antenna (Satellite Dish)3 db közönséges fém, 3 db közönséges kristályHasználd az Idegenekkel való kapcsolatfelvételre (Contact Aliens), az Emberrablások megelőzésére (Prevent Abductions), a Szomszédság befolyásolására (Neighborhood Hivemind), és továbbfejleszthető Idegenek felderítésére (Detect Aliens).
Kígyóolaj szérum (Snake Oil Serum)SzázszorszépMeggyógyítja a simet bármilyen kórból vagy betegségből.
Klónozó (Cloning Machine)2 db közönséges fém, 2 db közönséges kristályTárgyak és simek klónozására szolgál. A klónozás meghiúsulhat, és egy Kezdetleges anyagkockát (Rudementary Matter Cube) hozhat létre.
Karcsúsító szérum (Slimify Serum)2 db petrezselyem, 2 db sárgarépaA simek testét karcsúbbá teszi.
Elektroflux féreglyuk generátor (Electroflux Wormhole Generator)2 db ritka fém, 2 db ritka kristály, 2 db elemHasználd a Kalibrálás (Calibrate) lehetőséget az áttörések elősegítéséhez, az Idegen környezet tesztelése (Test Alien Environment) és a Kapcsolatfelvétel idegenekkel (Contact Aliens) lehetőséget. Továbbfejlesztéssel elérhetővé válik az Utazás az idegen világba (Travel to Alien World).
Szellemmé változtató szérum (Ghost Goo Serum)3 db gombaÁtmenetileg szellemekké változtatja a simeket.
Szükséglet feltöltő szérum (Need Fixer Serum)Spenót, 2 db bármilyen közönséges fémMinden szükségletet maximálisan feltölt.
Testalkat növelő szérum (Embiggen Serum)2 db főzőbanán, 2 db almaNagyobbá teszi a sim testét.
Szikra meghajtás szérum (Spark Drive Serum)Eper, bármilyen közönséges kristályEnergikussá teszi a simet.
Ökör ereje szérum (Ox Strength Serum)Spenót, 2 db bármilyen közönséges kristályNöveli a fitnesz jártasságot.
Intelligens szérum (Smart Serum)2 db krizantém, 2 db almaÁtmenetileg gyorsabbá teszi a jártasságok elsajátítását.
Javító szerencséje szérum (Fixer’s Luck Serum)2 db bármilyen fejlesztési alkatrészNöveli a ezermesterséget.
Kaszás barátja szérum (Reaper’s Friend Serum)Halálvirág, idegen kristályA Kaszással való kapcsolatot a ‘legjobb barátra’ növeli.
Idegen aura (Alien Aura)Idegen fém, idegen kristály, idegen növényÁtmenetileg földönkívüli erőkkel ruházza fel a simet.
Életkor visszaállító (Age-Away Serum)Tollgyümölcs, Xenopetrium elem,2 db idegen kristályVisszaállítja a sim aktuális életszakaszát.

Megjegyzés: A találmányok és szérumok létrehozásához szükséges összetevők nagyon különlegesek, gyakran nem mindennapi (Uncommon) előfordulású gyűjthető dolgokat igényelnek.

Szérum készítés

A kémiai állomással (Chemistry Station) kapcsolatba lépve a simek képesek lesznek Szérumot készíteni (Create Serum), később pedig Fertőzött szérumot készíteni (Create Tainted Serum). A “Szérum létrehozása” kiválasztásával megjelenik egy lista a lehetséges szérumokról, amelyeket a simed az áttörések révén feloldott. A szérum létrehozása után megtalálható lesz a simed eszköztárában. Ha a szérum fölé viszed a kurzort, olyan információk jelennek meg, mint például, hogy a szérum fertőzött-e (Tainted) vagy tesztelt/nem tesztelt (Tested/Untested) állapotú.

A szérumot a simed megihatja, vagy használhatod a Szérum tesztelése (Test Serum) és a Fertőzött szérum adása (Give Tainted Serum) baráti interakciót a csínytevés lehetőségek között más simeken. Ezeknek az interakcióknak a használata határozza meg, hogy a szérum Tesztelt vagy Nem tesztelt. Ha egy szérumot alaposan teszteltek, akkor a simed létrehozhatja annak a szérumnak a fertőzött változatát a kémiai állomáson.

Megjegyzés: Körülbelül 3 szérumvizsgálat szükséges ahhoz, hogy egy szérum teszteltnek minősüljön.

Új találmányok felfedezése

Használd jó barátodat, a találmány-konstruktort, hogy új találmányokat hozz létre.

A találmány-konstruktor (Invention Constructor) egy hasznos tárgy, amelyet a laborban találsz, és a simed által az áttörés során felfedezett találmányok megépítéséhez használható. Használd az Ötletelés (Brainstorm) interakciót, hogy ösztönözd simedet egy tudományos áttörésre. A Barkácsolás (Tinker) szintén elérhető az áttörésekhez, valamint az ezermester jártasság (Handiness skill) növeléséhez. A Csevegés a robottal (Chat with Robot) lehetővé teszi simed számára, hogy kapcsolatot építsen ki a feltaláló-konstruktőrrel (Inventor Constructor), azonban csak baráti viszonyt tudsz kialakítani a géppel, romantikus viszonyba nem kezdhetsz vele.

Az Eszköz feltalálása (Invent Device) opció megjeleníti a simed által felfedezett találmányok listáját. A legtöbbjük elkészítéséhez hozzávalókra van szükség, és ha elkészült, akkor a simed telkére vagy az eszköztárába húzhatod őket. Amint a simed feljebb lépett a Tudós karrierben, feloldja bizonyos eszközök fejlesztésének lehetőségét. Csak húzd az eszközt ismét a találmány-konstruktor közepére, és válaszd ki a fejlesztés interakciót.

A találmány-konstruktor használata

A tudományos laboratóriumban van egy találmány-konstruktor nevű gép. Ez a gép elég különleges, mert valóban kapcsolatot tudsz építeni ezzel a géppel. Használd a ‘Csevegés a robottal’ opciót, hogy kiépítsd a kapcsolatodat. Van egy olyan lehetőség is, hogy “Brainstorm” a robottal, ez segít a Simednek, hogy áttörést érjen el, vagy hogy tartalék (fejlesztő) alkatrészeket szerezzen.

Ha fel akarsz találni valamit, kattints a gépre, és válaszd a ‘Feltalálni egy eszközt’ lehetőséget. Néha szükséged lesz anyagokra egy találmány megépítéséhez, ezeket úgy tudod összegyűjteni, hogy alapanyagokat kérsz munkatársaidtól, illetve megtalálhatod őket te magad is a Tudományos Labor körül vagy a Sixamban. Amikor egy találmányt fejleszteni kell, húzd a találmányt a Találmány-konstruktorra.

Találmány: Örökmozgó / Momentum Conserver

Oldd fel az Örökmozgót a Tudós karrier 1. szintjén.

Szükséged van egy áttörésre.

Minden idők egyik legnagyobb tudományos áttöréseként tartják számon, és ez az eszköz a végtelenségig működik, ha egyszer beindul, hacsak emberi kéz nem manipulálja. Ha az Örökmozgón a “nézze” opciót választod, akkor a simed 4 órán keresztül +1 Fókuszált hangulatjelzőt kap. Ez hasznos lehet a tudós karrieredben.

Találmány: SimRay

Oldd fel a SimRay-t a Tudós karrier 2. szintjén.

Szükséged van 3 áttörésre, valamint alapanyagként: 1 db közönséges fém, 1 db közönséges kristály

A SimRay egy egyedülálló hordozható eszköz, amely rengeteg lehetőséget rejt magában. A SimRay létrehozásához használd a találmány-konstruktort. Ezután húzd a SimRayt a találmány-konstruktorból a simed eszköztárába. Először csak egy lehetőséged van, hogy a SimRayt más simek lefagyasztására használd. A SimRayt több lehetőséggel is fejlesztheted, ha a találmány-konstruktorra húzod.

Egy lista hasznos és vicces fejlesztési lehetőségekről:

  • Fejlesztés: Tárgy átalakítása / Transform Object (3. szintű tudós karrier): Bármilyen tárgyat átváltoztathatsz egy másik tárggyá, beleértve a karrier feloldható tárgyakat vagy akár az új gyűjthető tárgyakat is. Az eredeti tárgy eltűnik, és ez tüzet okozhat.
  • Fejlesztés: Agykontroll Ruházat megváltoztatása / Mind Control – Change Outfit (4. szintű tudós karrier): Kattints egy simre, hogy megváltoztasd az öltözékét; fürdőruhára, pizsamára, bulizósra, ünnepire, hétköznapira vagy sportos öltözékre.
  • Fejlesztés: Agykontroll Takarítás / Mind Control – Clean (5. szintű tudós karrier): A sim megtisztítja a piszkos tárgyakat a telken.
  • Fejlesztés: Agykontroll – Ülés / Mind Control – Sit (6. szintű tudós karrier): Használd a SimRay-t egy simen, hogy leüljön.
  • Fejlesztés: Agykontroll – Evés / Mind Control – Eat (7. szintű tudós karrier): Ráveszi a simet, hogy egyen egy ételt.
  • Fejlesztés: Agykontroll – Alvás / Mind Control – Sleep (8. szintű tudós karrier): A sim bárhol azonnal elalszik.
  • Fejlesztés: Agykontroll – Pánik / Mind Control: Panic (9. szintű tudós karrier): Pánikba ejti a kijelölt simet és szaladgálásra kényszeríti.
  • Fejlesztés: Sim átalakító / Transform Sim (10. szintű tudós karrier): Megváltoztatja egy sim kinézetét. Többnyire csak a hajszínt módosítja.

Tipp: Használd a SimRayt, hogy az olcsó tárgyakat értékes tárgyakká alakítsd át, és add el őket több simoleonért!

Találmány: Lebegő lámpa / Hover Lamp

Oldd fel a lebegő lámpát a Tudós karrier 3. szintjén.

Szükséged van 5 áttörésre.

Egyszerre kiváló fényforrás és mágnes a kisgyermekek piszkos kezei számára. Ha a Lebegő lámpán a Nézze meg (View) opciót választod, akkor a simednek 4 órán keresztül +2 Fókuszált hangulatjelzőt ad.

Találmány: Műholdvevő antenna / Satellite Dish

Oldd fel a lebegő lámpát a Tudós karrier 4. szintjén.

Szükséged van 7 áttörésre, valamint szükséges alapanyagok: 3 db gyakori fém, 3 db gyakori kristály

Olyan fejlett berendezés, amely képes a pályán keringő műholdak jeleit befogni. A műholdvevő antenna hihetetlen jelerősséget biztosít a bolygó bármely pontjáról. Az alapbeállításai a következők: Kapcsolatfelvétel az idegenekkel (Contact Aliens), Elrablások megakadályozása (Prevent Abductions) és a Szomszédsági kollektív tudat (Neighborhood Hivemind). A Szomszédsági kollektív tudat lehetőséggel rengeteg vicces dolgot csinálhatsz a szomszédságodban élő simekkel:

  • Táncparti / Dance Party: Meglepetés táncparti!
  • Boldog város / Happy Town: Az egész környéknek boldog hangulatjelzőt ad, és egy időre boldog hangulatba hozza őket.
  • Kiütés / Knockout: Elaltat minden simet a környéken.
  • Dühös város / Angry Town: Mérgesítsd fel a környék összes simjét.
  • Hólyagjárvány / Bladder Epidemic: Minden sim szükségét érzi, hogy könnyítsen magán, és sietnie kell a legközelebbi mosdóba, mielőtt túl késő lenne!

Amikor a Tudós karrier 8. szintjére érsz, akkor fejlesztheted a műholdvevő antennát. Ez megnöveli az esélyét annak, hogy simedet elrabolják az idegenek!

  • Fejlesztés: Idegenek felderítése / Detect Aliens (8. szintű tudós karrier): Ha a műholdvevő antennát fejleszted, akkor az idegenek felderítésére is használható. Ez növeli az elrablás esélyét.

Találmány: Klónozó / Cloning Machine

Oldd fel a klónozót a Tudós karrier 5. szintjén.

Szükséged van 9 áttörésre, valamint alapanyagként: 2 db közönséges fém, 2 db közönséges kristály

Ez a technológiai csoda, ez a letisztult szkennelő felület anyagmásolóként működik! A tárgyak vagy a sim klónozásához a klónozógépre kell húznod őket, és a Tárgy klónozása (Clone Object) opciót kell kiválasztanod. Ezeket a dolgokat tudod klónozni: szérumokat, kristályokat, ételeket, fémeket, gyümölcsöket és virágokat. Néha nem fog sikerülni egy tárgy klónozása, de az eredeti a helyén marad, csak próbáld meg újra. A fejlesztéshez húzd a klónozógépet a Találmány-konstruktorba (Invention Constructor), majd kattints rá, és válaszd a Fejlesztés (Upgrade) lehetőséget.

  • Fejlesztés: Sim klónozása / Clone Sim (8. szintű tudós karrier): A klónozógép fejlesztésekor klónozhatod a simedet, ha akarod. Ez a sim hozzáadódik a háztartásodhoz, de nem ugyanazokkal a jártasság szintekkel fog rendelkezni, mint a saját simed.

Találmány: Elektroflux féreglyuk generátor / Electroflux Wormhole Generator

Oldd fel a Elektroflux féreglyuk generátort a Tudós karrier 6. szintjén.

Szükséged van 11 áttörésre, valamint alapanyagként: 2 db ritka fém, 2 db ritka kristály, 2 db elem

Ez a rendkívül fejlett technológia lehetővé teszi a bátor simek számára, hogy az egzotikus és érdekes dolgokkal teli idegen világba utazzanak. Remélhetőleg hazatalálnak, ha egyszer átjutottak. Az Electroflux féreglyuk generátor lehetőségei a következők: Kalibrálás (Calibrate), Idegen környezet vizsgálata (Test Alien Environment) és Kapcsolatfelvétel az idegenekkel (Contact Aliens). A féreglyuk generátor továbbfejlesztéséhez, hogy el tudj utazni az idegen világba, húzd a klónozógépet a találmány-konstruktorba, majd kattints rá, és válaszd a Fejlesztés (Upgrade) lehetőséget!

  • Fejlesztés: Utazás az idegen világba /  Travel to Alien World (10. szintű tudós karrier): Ez lehetővé teszi, hogy simed elutazhasson Sixamba, az űrlények világába.

Tudós karrier szintek és jutalmak

Pozíció Napi feladatok és előléptetési követelmények Jutalmak
Labortechnikus (Lab Technician) Legyen 2 áttörésed Nincs
Feltaláló gyakornok (Apprentice Inventor) Legyen 4 áttörésed §192 Bónusz, Laborköpeny, Utazás a csillagokba (poszter)
Ifjú barkácsoló (Junior Tinkerer) Legyen 6 áttörésed §256 Bónusz, Repülő csészealj asztali lámpa, Alumínium fólia sapka
Szérum szekventáló (Serum Sequencer) Legyen 8 áttörésed §312 Bónusz, Kémiai labor
Technológiai újító (Technological Innovator) Legyen 10 áttörésed §384 Bónusz, Műholdas fejfedő és felszerelés, S1M5-4 kémcső állvány
Ufológus (Ufologist) Legyen 12 áttörésed §576 Bónusz, Elrettentő történet ajtó, X-180 törésálló ablak
Laboratórium vezető (Laboratory Leader) Legyen 14 áttörésed §816 Bónusz, Higiénikus fertőtlenítő fülke (zuhanyzó)
Az új technológiák úttörője (Pioneer of New Technologies) Legyen 16 áttörésed §1,136 Bónusz, Őrült tudós öltözék
Őrült tudós (Mad Scientist) Legyen 18 áttörésed §1,496 Bónusz, új ruhák
Földönkívüli felfedező (Extraterrestrial Explorer) Nincs §1,720 Bónusz, A világot jelentő asztali számítógép, Rejtélyes tudományos laboratórium (előre elkészített szoba tervrajz), új ruhák

Források: SimsVip, Sims Online

Kérj értesítést arról, ami fontos!
Nem szeretnél lemaradni a téged érdeklő tartalmakról? Iratkozz fel listánkra, és válaszd ki, miről küldjünk értesítést!

Szívesen részt vennél új kiegészítők, modok, kihívások vagy történetek véleményezésében? Válaszd ki a számodra érdekes témákat, és e-mailben értesítünk, amikor segítséget keresünk a munkánkhoz!

A feliratkozással elfogadod adatvédelmi tájékozatónkat.
Feliratkozás
Visszajelzés
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments