Kalandozás a dzsungelben

A dzsungel felfedezése I Veszélyek és halálok I Templom feltárása I Csaláskódok

A Jungle Adventure kiegészítővel meghódíthatjuk a vadont, megismerhetjük Selvadorada kultúráját, és értékes kincseket zsákmányolhatunk az elfeledett templomok feltárása közben. Nem csoda, ha ezt hallva simjeink egyből sietve pakolni is kezdik bőröndjüket, ez az utazás azonban nem nyúlszívű vándoroknak való. Simünk túlélési esélye nem csak a szerencsén, a tudáson is múlik, úgyhogy  nem árt a kaland előtt alaposan felkészülni rá, mi vár minket a fák között.

A vakáció megkezdéséhez kattintsunk a telefon vagy számítógép „Go on Vacation” funkciójára. A megjelenő úti célok közül válasszuk ki Selvadoradát, és a térképen keressünk egy igényeinknek és pénztárcánknak megfelelő szállást. Érdemes figyelni rá, hogy maximum annyi napra béreljük ki, amennyi szabadnap rendelkezésünkre áll (ezt a munkahely vagy iskola panelen nézhetjük meg), így simünk előmenetele nem fog visszaesni, mire visszatér a szürke hétköznapokba. A vakáció időtartama egyébként tetszőlegesen növelhető vagy csökkenthető az ott tartózkodás ideje alatt is a telefonon.

Selvadorada piaca

Vásárolni az árura kattintva tudunk, de legalább alaposan megnézzük, mit veszünk.

Mielőtt bevetnénk magunkat a dzsungelbe, ajánlott szétnézni Selvadorada piacán. Az árusok sok hasznos portékát árulnak, amelyek védelmet nyújthatnak a természet ránk leső kihívásaival szemben. A vásárlás  szokatlan rendszer szerint lett megalkotva, az asztalra pakolt árukat rákattintással tárazhatjuk be hátizsákunkba. A kínálat többször változik naponta. Az ellenszereken és riasztószereken kívül ajánlott egy-két machetét is magunkhoz ragadni, ami megkönnyíti a kapukon való áthaladást. Ez az eszköz bármikor elveszhet az úton, úgyhogy egész fegyverarzenállal sem túlzás nekivágni az útnak. Érdemes még beszerezni némi túrafelszerelést is, hiszen ha van kéznél sátor, víz és étel, helyben is pihenhet simünk, nem kell visszatérnünk szálláshelyünkre, értékes órákat pazarolva ezzel a vakációból.

Selvadoradai kultúra jártasság

5-ös szintű selvadoradai kultúra jártassággal a titkos árukészlet is elérhetővé válik.

Ha igazán minimalizálni szeretnénk a luxust, a sátor beszerzése sem létszükséglet, számtalan bokor kínálkozik utunk során, amelyben simünk megpihenhet, a tüskék azonban maradandó nyomokat hagyhatnak hangulatmutatóján. Az elemózsia viszont nélkülözhetetlen – az árusoknál vehetünk szárított ételt, de a Parenthooddal érkező uzsonnazacskók is hasznosak lehetnek, illetve a termő fákat is érdemes szüretelni utunk során.  Ürítésre szintén rendelkezésre állnak bokrok – lehetőleg nem ugyanazok, mint amiben aludni kíván simünk – fürdésre pedig palackozott vizet érdemes magunkkal vinni a selvadoradai árusoktól. Ez jól jöhet abban az esetben is, ha simünk kigyullad, vagy túlzottan bekormozódna mondjuk egy áramütés következtében.

A dzsungel természetes veszélyei pozitív vagy negatív hatással is lehetnek a hangulatra. Ha nem tartunk magunknál védőeszközöket, a kellemetlenségek hatására simünk olyan rossz lelkiállapotba is kerülhet, hogy kénytelen megszakítani az utazását. Ezzel szemben az olyan apró diadalok, mint egy pók elriasztása is boldog moodlettel látja el a simet.

 

A dzsungel felfedezése

A vadon térképe trükkösnek tűnhet első utunk alkalmával, hiszen a számtalan átjáró és portál miatt felfedezésünk állomásai nem feltétlen követik logikus sorrendben egymást. Túránk első állomása mindig Belomisia Trailhead, ami a dzsungelen átvezető ösvényünk kezdete. Machetéddel vedd kezelésbe a kaput benőtt bozótot, hogy áthaladhass rajta. A kezeddel is elvégezheted ugyanezt a műveletet, ha elhagynád késed, ami sajnos igen gyakran megtörténik, vagy – urambocsá! – elfelejtenél magaddal vinni a kalandra, ha azonban ezt a módszert választod, simed keze megsérülhet. Az Injured Hands / Sérült kezek buff +2 kényelmetlen hangulatmódosítóval látja el simed, és meg is kell pihennie időnként az indák eltávolítása közben. Ezt magas kertészkedés jártassággal könnyebben elkerülheted.

Benőtt bozót

Ha nincs nálunk machete, kézzel is átverekedhetjük magunkat az indákon.

Simünk útját a túloldalon egy függőhíd és egy csodás vízesés keresztezi majd, aminek hatására egyből romantikus hangulatba is kerül. Párosan érkezők akár meg is pihenhetnek, hogy kihasználják a mindenki elől rejtett helyszín nyújtotta előnyöket.:)

Vízesés a függőhíddal

A vízesés a függőhíddal és az alatta rohanó patakkal igazán látványosra sikerült.

Ezen a területen három kapu található, amelyből az egyiken (ami a hátunk mögött áll érkezéskor) visszajutunk utunk kezdőpontjára. A második kapu az első rejtett telekre vezet (ez balra található az érkezési helytől), a repülőgép roncshoz. Itt egy kincsesládát is találhatsz, ami bármit rejthet relikviától kezdve túrafelszerelésig, tovább simed archeológia jártasságát is fejlesztheted a sok ásatási helyszínnel. A harmadik kapun áthaladva (egyenesen át a függőhídon) az ösvény a vadon mélyére vezet tovább.

The Plane Crash

A “The Plane Crash” a játék egyik titkos helyszíne, belépve ide pozitív hangulatjelzőt kap simünk.

A második területen is van egy kapu, ami visszavezet a vízeséshez, amerről jöttél. Ezen kívül azonban 4 olyan átjáró is van, amelyen átlépve új területeket fedezhetsz fel. A balra eső kapu az Omiscan Fürdőhöz vezet, ahol simed egyből egy Sprightly Springs nevű +2 energikus hangulatjelzővel gazdagodik.

Omiscan Bath

Omiscan Bath

Erről a telekről közelíthető meg a második rejtett helyszín, az Omiscan Kertek is. Kertészeknek érdemes ide kitérőt tenniük, hiszen itt egy helyen szüretelhetünk az újdonságként érkező avokádóból és fekete babból, és két Érzelmek fája (Tree of Emotions) is nő ezen a helyen. A kert egyébként egy már veszélyeztetett fajnak számító brazilfa ligetnek is otthont ad, amelyet a túlzott kitermelés juttatott erre a sorsa, ma pedig már csak kis mennyiségben, pl. húros hangszerekhez használatos. A fejlesztők úgy tűnik, fontosnak tartották ezekre a ritka növényekre felhívni a játékosok figyelmét.:)

Omiscan Garden

Minő csalódás. Az Omiscan Garden sajnos zárva van.

Visszatérve eredeti helyszínünkre, a második kapuhoz kicsit tovább kell haladnunk balra. Rajta keresztül a Lagúnába nyerhetünk belépést. Itt kincsesládán kívül sok fosszília és kristály is vár ránk, valamint ideális helyszín lehet pecások számára. Az érkezési helytől jobbra eső kapu a térkép alján megbúvó Szigetre vezet, ami a csak Selvadoradában előforduló halak élőhelye. Kincsesládán kívül krokodilokkal is találkozhatsz a területen, de ne aggódj, ezek az állatok nem jelentenek veszélyt simedre. Ebben a vadonban leginkább attól érdemes félni, ami pici, és ártalmatlannak tűnik.:)

Tree of Emotions

Az Érzelmek fáját érdemes alaposan leszüretelni, ha alkalmunk adódik rá.

A jobbról második (vagy balról harmadik) kapun átlépve juthatunk arra a telekre, ahol a Templom is található. Bejárata előtt egy Érzelmek fája (Tree of Emotions) nő, amelynek bogyói képesek megváltoztatni simed hangulatát – érdemes szüretelni belőlük, szükséged lehet rájuk a templom feltárása során is! A fából egyébként lehet mintát is venni, és oltványt vágni – vigyázz azonban, nekem két mintával sikerült elpusztítanom az egész fát. Következő alkalommal szerencsére egy másik nőtt a helyére.

Véletlenszerű esélykártyák

Mikor egy kaput kiszabadítasz és áthaladsz rajta, véletlenszerű esélykártyákkal kell szembesülnöd. Ez mindig valamilyen veszélyes helyzetet ismertet, amit háromféle módon kezelhetsz. Az első a teljes passzivitás, nem csinálsz semmit. A második valamiféle jártassághoz kötődik, azaz minél magasabb az adott jártasságod szintje, annál valószínűbb, hogy sikerrel járna az akció. A harmadik lehetőséghez egy tárgyat kell feláldoznod. Ha az nincs a birtokodban, ez az opció inaktív. Ha ezt választod, a játék csekély jutalommal honorálja.

Véletlenszerű esélykártyák 2.

Felfedezés közben előfordulhat, hogy bizonyos kapukat zárva találsz. Nekem minden látogatás alkalmával egyik-másik inaktív volt, tehát ha egy helyszínre nem sikerül bejutnod, próbálkozz egy másik időpontban.

 

Veszélyek és halálok

A vadon tele van élettel, számtalan sokszemű, potrohos, ízelt lábú apró szörnyeteg várja, hogy tudtodra adhassa véleményét, amiért megzavarod a természet nyugalmát. Ha azt hiszed, a pókok és bogarak nem félelmetesek, biztosan nem találkoztál még ezekkel a példányokkal. A bölcs felfedező a selvadoradai piacon felkészül a rá váró megpróbáltatásokra, vagy gondoskodik róla, hogy képességei elegendők legyenek a veszély elhárítására, a többek pedig.. nos, viselik a következményeket. A következő csapások keseríthetik simed életét:

  Veszély Védelmet nyújtó jártasság Védelmet nyújtó felszerelés
  Fire Flies / Tűzbogár Selvadoradian Culture / Selvadoradai kultúra Drake’s Fire Quencher / Drake Szikraoltója
  Spiders / Pók Logic / Logika Dr. Parker’s Spider Repellent / Dr. Parker Pókriasztója
Plasma Bats / Plazma denevér Fitness / Fintessz Plasma Bat Bait / Plazma Denevér Csali
  Lighting Bugs / Villámbogár Selvadoradian Culture / Selvadoradai kultúra Lightning Insulation Powder / Villámlás Szigetelő Por
  Bees / Méh Logic / Logika Guzmania Pollenis Flower / Guzmania Pollenis Virág
Villámbogár

A villámbogarak “Komolyan megpörkölődött” negatív hangulatjelzőt okozhatnak simednek.

Guzmania Pollenis virág

A sim sikeresen elterelte magáról a méhek figyelmét egy Guzmania Pollenis virággal – majd a társa nyakába hajította…

Három új halálnem is érkezett a játékba, ami közül az egyik teljesen új, a másik kettő pedig egy-egy korábbi halál más formában.

Öngyulladás

Ez a halál az arany vagy fa Zazatototl Death Relic / Zazatototl Halál Relikviával szabadítható el. Mikor nem közönséges finomított kristállyal (Uncommon Refined Crystal) egyesítjük, egy átok aktiválódik. A sim 3 napig tartó Marked for Death by Combustion / Megjelölve öngyulladásra hangulatjelzőt kap, amelynek időtartama alatt óránként lángok törnek ki rajta. Ha nem oltja el magát, azonnal utoléri a végzete. Néha a tűz magától kialszik, de nem ez az általános.  Ha a 72 óra letelik, a sim még egyszer meggyullad, és a lángokban leli a halálát.

Kezelés: Több módon is kijátszhatja simünk a Kaszást. Elcserélhetjük a kalandozásaink során talált ősi csontporunkat (ancient bone dust) ellenszerre a selvadoradai kereskedőkkel, adakozhatunk Madre Cosechának, hogy oszlassa el az átkot (Dispel the Curse, 250 simoleon), aktiválhatjuk a Blessing of the Bones áldást egy relikvián, vagy vásárolhatunk ellenszert a számítógépen (1000 simoleon). Az átok megszüntetése 2 napig tartó Blessing of the Bones / Csontok áldása hangulatjelzőt ad a simnek, aki erre az időre csontvázzá változik.

Elektromosság

Ez a halál is az arany vagy fa Zazatototl Death Relic / Zazatototl Halál Relikviával szabadítható el. Mikor közönséges finomított kristállyal (Common Refined Crystal) egyesítjük, egy átok aktiválódik. A sim 3 napig tartó Marked for Death by Electrocution / Megjelölve áramütésre hangulatjelzőt kap, ami pár óránként Seriously Fried / Komolyan megpörkölődött moodletet okoz simünknek. Mikor ez aktív, bármilyen elektromos tárggyal való érintkezés azonnali halált vonhat maga után. Ha a 72 óra letelt, simünk fellélegezhet.

Kezelés: A kezelése megegyezik az öngyulladásos haláléval. A Faraday Fizz ital fogyasztása eltávolítja a Seriously Fried moodletet, tartós megoldást azonban nem nyújt az átok ellen.

Mérgezés

A kiegészítő új halálneme a méreg. Szintén elszabadítható az arany vagy fa Zazatototl Death Relic / Zazatototl Halál Relikviával, ha azt ritka finomított kristállyal (Rare Refined Crystal) egyesítjük. Mérgezést szenvedhet simünk akkor is, ha a “Mysterious Pedestral” esélykártya felbukkanásakor a Check out Totems / Totemek megvizsgálása opciót választja, és kudarccal jár. A templom védelmét szolgáló mérgezett nyilak is nyakon találhatják a simet, továbbá méhek, pókok és egyéb ízeltlábú fenevadak is megmérgezhetik a dzsungelben.

A mérgezésben szenvedő sim testét zöld foltok lepik el, és Marked for Death by Poison / Mérgezésre megjelölve hangulatjelzőt kap. Ha ennek ideje lejár, a sim meghal. Van egy csekély esély rá, hogy szervezete legyőzze a kórt, és immunizálódjon a méreggel szemben.

Mérgezés

A sim láthatóan sejti, hogy a szerencsés százalékhoz tartozik, aki ellenszer nélkül is túléli a mérgezést. Pedig igazán szerettem volna képet mutatni a szelleméről.:)

Kezelés: Megegyezik az öngyulladásos halál kezelésével.

Szellem: A mérgezésben elhunyt simek szellemét folyamatosan gázszerű felhő lengi körül.

 

Templom felfedezése

Ha sikeresen átjutottál a templomhoz vezető kapun, kezdetét veheti az igazi kaland! A templom kívülről mindig ugyanúgy néz ki, a belseje azonban újragenerálódik, ha egyszer eljutottál az utolsó kamráig. Ötféle képet vehet fel, és mindnek egyedi neve van (pl. Temple of Abundance – A Bőség temploma), néhány pedig pozitív hangulatjelzővel is ellátja simed.

A templomon belül a kapukat zárva találod. Négyféle akadály gátolhatja az áthaladást, ezeket a hozzá tartozó szerkezet aktiválásával szüntetheted meg. Az akadályok a következők lehetnek:

Elektromos kapu – Nem érdemes azzal próbálkozni, hogy csak úgy átsétálunk rajta. Seriously fried / Komolyan megpörkölődött hangulatjelző jár érte, ami +40 szédült moodlettel látja el a simet. Hatása 3 órán át tart, és ennek ideje alatt bármilyen elektromos szerkezet a halálát okozhatja. Ha újra megpróbál átkelni a kapun, eléri a biztos végzet.

Elektromos kapu

Méreg kapu – Ha a sim megpróbál átcsusszani a méregfelhőn keresztül, először csak egy enyhe Feeling icky / Émelyeg moodletet kap, ami +1 szédült hangulatjelzővel látja el, de a zöld foltokból már sejthetjük, valami szörnyű történt simünkkel.

Méreg kapu

Tűz kapu – Ha túl közel merészkedik a sim, lángra kap. Ha szerencséje van, akad természetes víz vagy medence a közelben, vagy előrelátóan gondoskodott oltóanyagról, mielőtt elindult. Ha sikerül a tüzet eloltani, a sim Signed / Megpörkölődve moodletet kap, ami +3 stressz hangulattal látja el, és a higiénia szintje nullára csökken. Hasznára válhat egy palack víz fürdéshez, amit a selvadorai kereskedőktől lehet beszerezni. Ha a lángokat nem sikerül eloltani, a simnek szó szerint hűlt helye marad csak.

Tűz kapu

Energiamező kapu – Ez az akadályok közül a legbarátságosabb, ugyanis nem fenyeget halállal, pusztán hátraveti simed, amikor illetéktelenül próbál rajta áthatolni.

Energiamező kapu

Az akadályok legyőzésének leggyorsabb és legköltségesebb módja, ha relikviát ajánlunk fel az áthaladásért. A különböző darabok hatástalanítják a kapuk védelmi mechanizmusát. A relikvia a művelet során véglegesen elveszik, ami – valljuk be – nem túl elegáns eljárás egy ősi kultúrával szemben. A következő relikviákat használhatjuk a kapukhoz:

  • Balampalsoh Chaos Relic – Elektromos kapu
  • Balampalsoh Death Relic – Tűz kapu
  • Balampalsoh Watcher Relic – Energiamező kapu
  • Totecallama Death Relic – Méreg kapu

A másik – kíméletesebb – módszer, ha simed tudását használod az áthaladáshoz. Az archeológia jártasság szinte nulla szintjétől elérhető az Examine / Megvizsgál interakció, amivel tanulmányozhatod a kapuk védelmét irányító szerkezeteket.

Csontvázak

Ez sem csupán templomdísz, hanem egy veszélyes védelmi berendezés!

Hat különböző van belőlük, és mind más jártasság magas szintjét igénylik a megfejtéshez. Miután megvizsgáltad az aktuális gépezetet, az aktiválásra kattintva láthatod, mire jutott simed – felfelé és lefelé mutató hüvelykujjakat látsz, valamint kérdőjeleket azoknál az opcióknál, amik meghaladták a tudását. Ha zöld jelzést látsz, szerencséd van, már ki is választhatod, és áthaladhatsz a kapun. Ha nincs zöld, ellenben mind piros vagy sárga, érdemes körülnézni másik szerkezet után, nagyon gyakori ugyanis, hogy kettő vagy három is akad a teremben. Lehet szerencséd lesz, és egy másik nyitja a kaput, amit sikeresen meg tud fejteni simed.

Spoiler: A negyedik lehetőség sem volt helyes. A simet jó ideig rémes látomások gyötörték.

Ha nincs zöld jelzés, és nincs másik szobor a környéken, kénytelen leszel veszélyesen élni. Ha rossz opciót választasz, a legkülönfélébb dolgok történhetnek simeddel, bepisilhet, rémképeket láthat, leeshet éhség szükséglete, stb. Előfordulhat az is, hogy simed megússza a büntetést, ilyenkor rendkívül boldog, és még karizma jártassága is csiszolódhat kicsit.

Ez a sim szinte mindig melléfogott – és szinte minden büntetést megúszott.

A következő jártasságok építése javasolt, ha nem szeretnél a vakszerencsére hagyatkozni:

  • Karizma – Előnyt jelent az Ősi Beszélő Szoborral szemben
  • Logika – Előnyt jelent az Ősi Forgó Szoborral szemben
  • Archeológia – Előnyt jelent az Ősi Áldozati Edényekkel szemben
  • Ezermesterség – Előnyt jelent a Csontváz Szobrokkal szemben
  • Fitnesz – Előnyt jelent a Meglepetések Oszlopával szemben
  • Selvadoradai kultúra – Előnyt jelent az Érzelmek kövével szemben

Ezt a listát érdemes fenntartásokkal kezelni, mert én maximum jártasságokkal vágtam neki a túrának, gyakran találkoztam azonban azzal, hogy akár három opció is sárga kérdőjeles marad az alapos vizsgálat után is.

Az Érzelmek köve (Emotional Plate) kicsit más elven működik, mint a többi szerkezet. Miután megfejtetted, csak bizonyos érzelmi állapotban tudod aktiválni. Ahhoz, hogy ez a legkönnyebben menjen, tarts magadnál bogyókat az Érzelmek fájáról (Tree of Emotions), vagy vigyél magaddal olyan tárgyat, ami érzelmi aura létrehozására képes, és a földön is el tudod helyezni. Így viszonylag könnyen átjuthatsz ezeken az akadályokon is.

Emotional Plate

Az éjszaka folyamán bóklászó csontvázakkal is összefuthatsz, tőlük azonban nem kell tartanod. Beszélgethetsz velük, ha alacsony a társasági szükséglet mutatód, és meghallgathatsz néhány csontváz viccet, a templom feltárásában azonban nemigen fognak zavarni.

Ha átjutottál az összes akadályon, a templom utolsó kamrájában egy Arany Kincsesládát találsz, ami értékesebb és ritkább jutalmat rejt, mint a többi. Ha ezt magadhoz vetted, kapsz egy értesítést arról, hogy feltártad a templomot, és következő alkalommal már egy másikat fogsz találni a helyén. Ha akadnak még felfedésre váró ásatások vagy nyitásra váró ládák, feltétlen tedd meg távozás előtt. Ha kilépsz a kapun, 24 óra múlva tudsz ismét visszatérni. Egy vakáció alatt korlátlan alkalommal látogathatod meg a templomot.

Kincsesláda

Csaláskódok

Ha elakadnál a kalandozás során, és úgy érzed, már csak a csaláskódok segíthetnek rajtad, a következők lehetnek segítségedre:

Kód Leírás
stats.set_skill_level Minor_LocalCulture 5 Selvadoradai kultúra jártasság maximumra emelése
stats.set_skill_level Major_Archaeology 10 Archeológia jártasság maximumra emelése
traits.equip_trait Trait_JungleExplorer Kincsvadász (Treasure Hunter) jellemvonás hozzáadása
traits.equip_trait Trait_Archaeology Múzeum védnök (Museum Patron) jellemvonás hozzáadása
sims.add_buff Buff_Skeleton Simed 12 órára csontvázzá alakul
sims.remove_buff Buff_Skeleton Csontváz visszaváltoztatása simmé

 

A tipp következő részében az archeológiáról és relikviákról olvashattok majd.

Írta: Thea

 

Mi a véleményed?
  • Tetszik (5)
  • Izgi! (0)
  • Vicces (0)
  • Jajj :'( (0)
  • Aargh! (0)
Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal!

Ezeket olvastad már?

2
Hozzászólás

avatar
2 Hozzászólás
0 Válasz
0 Követő
 
Legtöbbször megválaszolt komment
Legtöbbször értékelt komment
0 Hozzászólók
Sims 4 Jungle Adventure tipp - Archeológia és relikviák - Sims AddictsJátéktipp - Sims 4 - Halálnemek és szellemek a Sims 4-ben - Sims Addicts Legutóbbi hozzászólók
  Feliratkozás  
Visszajelzés
trackback

[…] Elektromosság – Elektromos készülékek fejlesztése vagy javítása közben a simet könnyen megcsípheti az áram. Ilynekor néhány órán át tartó Signed / Megpörkölődve moodletet kap a sim. Ha ez alatt az idő alatt újabb javításra adja a fejét, áramütés érheti, és meghalhat. Ugyancsak Megpörkölődve hangulatjelzőt szerezhetünk akkor is, ha simünk templom felfedezése során (Jungle Adventure) aktív elektromos kapunk próbál áthatolni, villámbogarak támadnak rá, vagy átkot szabadít magára az arany vagy fa Zazatototl Death Relic / Zazatototl Halál Relikvia közönséges finomított kristállyal (Common Refined Crystal) történő egyesítése során. Az átok megszüntetéséről itt olvashatsz. […]

trackback

[…] vagy templomokban találhatsz lelőhelyeket (dig sites). A dzsungelről és templomokról ebben a tippben olvashatsz […]