Sims 4 Játéktipp

Hangulatkalauz (Emotions) – 3. Jártasságok és ideális hangulat

A sorozat korábbi részeiben megtudhattuk, hogyan működik a Sims 4 hangulatrendszere, valamint hogyan idézhetjük elő a kívánt hangulatot, a továbbiakban pedig annak járunk utána, hogyan fordíthatjuk ezt a tudást simünk hasznára. A Sims 4 jártasságrendszere szorosan kötődik az aktuális kedélyállapothoz. Egy jártasság elsajátítása hatékonyabbá válik, ha a sim hangulata éppen ideális, valamint az is számít, mennyire szárnyal épp a kedve, elérte-e már a Very / Nagyon szintet.

A hangulatok leírásából megtudhattuk, hogy a Boldogság igen hasznos, ugyanis 20%-kal, Nagyon boldog állapotban pedig 40%-kal teszi gyorsabbá minden jártasság fejlesztését. Ez önmagában sem rossz, de ha a sim az ideális hangulat hatása alatt kezd tanulni, akkor 40%-kal, Nagyon… hangulat esetén pedig 60%-kal gyorsabban sajátítja el az adott jártasságot. Fontos még megemlíteni az Ihletett / Muser életcéljutalmat, ami a Kreativitás / Creativity életcél beteljesítésével nyerhető el. Ez a jutalom jellemvonás Inspirált hangulatban még jobban felgyorsítja a fejlődést, vagyis azok a jártasságok, amelyek ez az ideális hangulata, Inspirált hangulat esetén 60%-kal, Nagyon inspirált esetén pedig 80%-kal tanulnak gyorsabban.

Ihletett / Muser A sim jártasságai gyorsabban fejlődnek a megszokottnál inspirált hangulatban. Kreativitás / Creativity életcél

A legjobb eredmény érdekében a következő hangulatokat használd, mikor simed jártasságot fejleszt:

Felnőtt jártasságok

Ideális hangulat: Boldog (20%, 40%)

  • Karizma / Charisma – (25%, 40%!)
  • Szénsavas gyümölcslé készítés / Juice Fizzing (Eco Lifestyle) – Hozzárendelt ideális hangulat nem ismert, boldog hangulat ajánlott
  • Selvadoradai kultúra / Selvadoradian Culture (Jungle Adventure) – Hozzárendelt ideális hangulat nem ismert, boldog hangulat ajánlott

Ideális hangulat: Játékos (40%, 60%)

  • Komédia / Comedy

Ideális hangulat: Fókuszált (40%, 60%)

  • Horgászat / Fishing
  • Kertészkedés / Gardening
  • Ezermesterség / Handiness
  • Logika / Logic
  • Programozás / Programming
  • Rakétatudomány / Rocket Science
  • Videójátékozás / Video Gaming
  • Állatidomár / Pet Training (Cats and Dogs)
  • Állatorvos / Veterinarian (Cats and Dogs)
  • Korcsolyázás / Skating (Seasons) – Titkos jártasság
  • Kutatás & Vita / Research & Debate (Discover University)
  • Robotika / Robotics (Discover University)
  • Fabrikálás / Fabrication (Eco Lifestyle)
  • Sziklamászás / Rock Climbing (Snowy Escape, Fitness Stuff)
  • Herbalizmus / Herbalism (Outdoor Retreat)
  • Wellness (Spa Day)
  • Vámpírtan / Vampire Lore (Vampires)
  • Gyermekgondozás / Parenting (Parenthood)
  • Régészet / Archeology (Jungle Adventure)
  • Bowling (Bowling Night Stuff)

Ideális hangulat: Energikus (40%, 60%)

  • Fitness (Forrófejű / Hot Headed jellevomás esetén a dühös hangulat is ezt a hatást nyújta)
  • Snowboardozás / Snowboarding (Snowy Escape)

Ideális hangulat: Inspirált (40%, 60% – Muser jutalom jellemvonással 60%, 80%))

  • Főzés / Cooking
  • Gitár / Guitar
  • Gourmet főzés / Gourmet Cooking
  • Mixerkedés / Mixology
  • Festés / Painting
  • Fotózás / Photography (Get to Work)
  • Zongora / Piano
  • Hegedű / Violin
  • Írás / Writing
  • Sütés / Baking (Get to Work)
  • DJ mixelés / DJ Mixing (Get Together)
  • Éneklés / Singing (City Living)
  • Virágkötő / Flower Arranging (Seasons)
  • Médiatartalom-készítő / Media Production (Get Famous)
  • Keresztszemezés / Cross-stitch (Cottage Living)
  • Síporgona / Pipe Organ (Vampires)
  • Kötés / Knitting (Nifty Knitting Stuff)
  • Médium / Medium (Paranormal Stuff) – Magabiztos hangulat is megfelelő

Ideális hangulat: Dühös (20%, 40%)

  • Bajkeverés / Mischief – A Boldog (20%), Nagyon boldog (40%) hangulat is ugyanezt a hatást nyújta, de a dühös hangulat segíti a bajkeverő interakciókat
  • Fitness – Csak Forrófejű / Hot Headed jellevomás esetén, ennek hiánya esetén az Energikus hangulat is ugyanezt a hatást nyújta

Ideális hangulat: Magabiztos (20%, 40%)

  • Tánc / Dancing (Get Together)
  • Színészkedés / Acting (Get Famous)
  • Síelés / Skiing (Snowy Escape)
  • Médium / Medium (Paranormal Stuff)  – Inspirált hangulat is megfelelő

Gyermek és tipegő jártasságok

  • Kommunikáció / Communication (tipegő) – Boldog
  • Mozgás / Movement (tipegő) – Ideális hangulat nem ismert, boldog hangulat ajánlott
  • Bilizés / Potty (tipegő) – Ideális hangulat nem ismert, boldog hangulat ajánlott
  • Gondolkodás / Thinking (tipegő) – Ideális hangulat nem ismert, boldog hangulat ajánlott
  • Képzelőerő / Imagination (tipegő) – Játékos
  • Kreativitás / Crativity (gyermek) – Inspirált
  • Mentális képességek / Mental (gyermek) – Fókuszált
  • Motorikus képességek / Motor (gyermek) – Energikus
  • Szociális képességek / Social (gyermek) – Magabiztos

A fenti lista ismeretében könnyedén tökélyre csiszolhatjuk simünk jártasságait, ám itt nem ér véget a hangulatok és jártasságok meghitt kapcsolata. Egy pozitív hangulat ugyanis akár több szinttel is megemelheti a sim hatékonyságát egy-egy jártasság használata során, a negatív hangulatok pedig csökkentik – ilyenkor a sim egyszerűen nincs formában. Az is igazolást nyert, hogy a maximális szint elérése után is érdemes a megfelelő hangulatban gyakorolni a jártasságot, ugyanis növeli a remekművek létrehozásának esélyét.

  • Boldog / Happy: +1 minden jártassághoz, +2, ha Nagyon Boldog
  • Magabiztos / Confident: +1 minden jártassághoz,  és további +1 a Karizma jártassághoz. Nagyon Magabiztos hangulatban +1 további bónusz minden jártasságra
  • Energikus / Energized: +2 minden fizikai jártassághoz, +3, ha Nagyon Energikus
  • Flörtölő / Flirty: +1 a Karizma jártassághoz, +2, ha Nagyon Flörtölő
  • Fókuszált / Focused: +2 minden mentális jártassághoz, +3, ha Nagyon Fókuszált
  • Inspirált / Inspired: +2 minden kreatív jártassághoz, +3, ha Nagyon Inspirált
    • Muser jutalom jellemvonás esetén: +3 minden kreatív jártassághoz, +4, ha Nagyon Inspirált
  • Játékos / Playful: +2 a Komédia, +1 a Karizma jártassághoz. Nagyon Játékos hangulatban további +1 a Komédia jártassághoz, vagy +2, ha Hisztérikus (de ez veszélyes!)
  • Dühös / Angry: -1 minden kreatív, mentális és a karizma jártassághoz, és +1 a Bajkeverő és a fizikai jártasságokhoz. Nagyon Dühös hangulat esetén -2 minden kreatív, mentális és karizma jártassághoz, valamint +2 a Bajkeverő és fizikai jártasságokhoz. Őrjöngő hangulatban -3 -minden kreatív, mentális és karizma jártassághoz, valamint +3 a Bajkeverő és fizikai jártasságokhoz (de ez veszélyes!)
  • Unott / Bored: -1 minden jártassághoz
  • Szédült / Dazed: -3 minden jártassághoz
  • Szégyenkezik / Embarrassed: -1 a szociális jártasságokra, -2, ha Nagyon Szégyenkezik, és -3, ha Elkeseredett
  • Szomorú / Sad: -1 minden jártassághoz, kivéve a kreatív jártasságokat, mert azok +1 bónuszt kapnak. Nagyon Szomorú hangulatban -2 minden jártasságra, és elveszik a kreativitás bónusz.
    • Borongó / Gloomy jellemvonás esetén Nagyon Szomorú hangulatban +2 bónusz jár a kreatív jártasságokra
  • Feszült / Tense: -1 minden jártassághoz, -2, ha Nagyon Feszült
  • Kellemetlen / Uncomfortable: -1 minden jártassághoz, -2, ha Nagyon Kellemetlen

A hangulatok és jártasságok kapcsolatának ismeretében elérhetjük, hogy simünk a lehető legkevesebb befektetett energiával a lehető legjobb eredményt érje el, hogy aztán elegendő ideje maradjon élvezni munkája gyümölcsét.

Forrás: Carl’s Sims 4 Guide, RockPaperShotgun

Szárnybontogató írópalánta, elhivatott tippíró és modvadász. Lelkes fordító, Sims 3, Sims 4 és Sims Medieval játékos. Az oldalfelépítés és design elkövetője, fáradhatatlan fogalmazó és backstage admin.