
Hangulatkalauz (Emotions) – 2. Borúra derű, avagy a hangulatok
A kalauz első részében megismerhettük, hogyan működik a Sims 4 hangulatrendszere, valamint hogyan irányíthatjuk simünk kedélyét saját kedvünk szerint. De mégis, miért érdemes ezzel foglalkoznunk? Erre keressük a választ a tippsorozat második részében.
Azt hiszem, nincs szükség különösebb magyarázatra: a pozitív hangulat válik simünk hasznára. Ebből (eddig) összesen kilenc létezik a játékban, bár kettő közülük kakukktojás, és inkább semleges kategóriába sorolható (Fine, Asleep). A kellemes hangulat jó hatással van a sim karrierjére, kapcsolataira és jártasságainak fejlődésére, a túl jó azonban akár a vesztét is okozhatja. A Sims 4-ben felbukkanó halálok közül ugyanis három egy-egy túlfokozott érzelmi állapothoz kötődik (emotional death), a pozitív hangulatok közül a Playful emelkedhet életveszélyes Hysterical állapotig.
A negatív hangulatok általában a hátunk közepére sem hiányoznak, mégis megtalálják időről-időre a simeket. Ugyancsak kilenc létezik belőlük, és általában könnyű megszabadulni tőlük, nem szabad azonban lebecsülni őket, mert közülük kettő (Angry, Embarrassed) is olyan pusztítóvá válhat, hogy a Kaszás látogatást tesz háztartásunkban.
Az alábbi táblázatban egyenként foglaltam össze, hogyan idézhetők elő a hangulatok, milyen hatással, egyedi interakciókkal járnak, melyik jellemvonás esetén állnak rendelkezésre extra módszerek, hogy simünk a kívánt állapotba kerüljön, és milyen karrierhez hasznos leginkább az adott kedélyállapot.
Pozitív hangulatok: Inspirált, Magabiztos, Flörtölő, Fókuszált, Energikus, Játékos, Boldog
Negatív hangulatok: Dühös, Unott, Szédült, Szomorú, Kellemetlen, Feszült, Szégyenkezik, Megszállott, Ijedt
Semleges: Jól van, Alszik
![]() Fokozatai: Very Inspired (Nagyon inspirált, korábban Imaginative/Fantáziadús) Az inspirált sim túlteng a kreatív energiától, és alig várja, hogy valahogyan kifejezhesse önmagát. Egy gondolatébresztő tusolás (Thoughtful Shower), éneklés a zuhany alatt, kreatív tárgyak vizsgálata, zenélés egy hangszeren, a felhők vagy csillagok bámulása vagy akár művészeti alkotások online böngészése (Browse Art) is kiválthatja ezt az állapotot. Hatása alatt gyorsabban fejlődnek a festés, főzés, gourmet főzés, írás, mixerkedés, zongora, gitár és hegedű jártasságok, valamint jobban is teljesít a sim ezeken a területeken (pl. jobb minőségű ételt tud főzni). Az inspirált hangulat immunitást ad az Írói válság / Writer’s Block feszült hangulatjelző ellen, amit a túl sok könyv írása okozhat. Aurát kibocsátó tárgyak: Sims 3 Ambitions és Supernatural jutalom lámpák, festő, konyhaművész, író és zenész karrier jutalmak Egyedi interakciók:
Egyedi tevékenységek:
Kapcsolódó jellemvonások:
Ideális hangulat a következő karrierekhez:
|
![]() Fokozatai: Very Confident (Nagyon magabiztos, korábban Fearless / Félelemet nem ismerő) A magabiztos simek könnyebben járnak sikerrel a szociális interakciók során, így karizma jártasságuk is gyorsabban fejlődik. A hangulat gyakran egy jártassági szint elérésének következménye, de ilyen hatással járhat egy SMS üzenet elküldése, főzés, beszéd gyakorlása a tükör előtt, fogmosás, egy jól sikerült könyv vagy festmény megírása/megfestése, egy tárgy sikeres meg- vagy feljavítása, tanulmányi mérföldkő elérése vagy egy harc megnyerése. Lehetővé teszi a főnökkel való bájolgást (Schmoozing), növeli a munkateljesítményt a szórakozás szükséglet csökkenése nélkül, de előfordulhat, hogy a sim Embarrassed moodletet kap ezért cserébe. A magabiztos hangulat trükkös – bár pozitívként szerepel a listán, egyes esetekben mégsem áldásos megjelenése. Főleg a kreatív tevékenységek ellensége, hiszen amikor egy inspirált sim kiváló alkotást (pl. festmény) készít, ezért magabiztos hangulatjelzőt kap, ami a további munkát kevésbé hatékonnyá teszi. Különösen hasznos azonban akkor, ha romantikus kapcsolatot szeretnénk építeni, nem csupán a Bold Pick-Up line miatt, hanem a hangulat bónuszt ad a romantikus kapcsolatra. Magas karizma jártassággal kisebb az elutasítás, és az ezzel járó Embarrassed moodlet esélye is. Aurát kibocsátó tárgyak: Élő vagy halott idegenek (gyűjtemény), magabiztos aurával ellátott festmények, Sims 3 jutalom lámpák, titkosügynök és üzleti karrierek jutalmai Egyedi interakciók:
Egyedi tevékenységek:
Kapcsolódó jellemvonások:
Ideális hangulat a következő karrierekhez:
|
![]() Fokozatai: Very Flirty (Nagyon Flörtölő, korábban Passionate / Szenvedélyes) A flörtölő hangulat azt teszi, ami nyilvánvaló – segít simed romantikus kapcsolatának építésében, de nem olyan erőteljesen, mint gondolnád. Nem ad bónuszt semmiféle jártasságra (a karizma fejlődését ugyebár a magabiztosság gyorsítja) és nincs munka, aminek előnyére válna ez a hangulat. Jó oldala azonban a sok romantikus interakció, amit elérhetővé tesz, és amelyek nagyobb eséllyel találnak pozitív fogadtatásra, mint a megszokott verziók. Lehetővé teszi azt is, hogy a sim ne váljon unalmassá az ismétlődő interakciók miatt, bár nincs közöttük olyan lehengerlő hatású, mint egy magabiztos Bold Pick-Up Line elsütése. A flörtölő hangulat előnye, hogy a partner sim is ebbe az állapotba kerül, ami jó hatással van a szirmait bontogató románcra. Hatással van az etyepetyére is: különféle moodleteket ad a simeknek miután a dolog megtörtént. A legerősebb ezek közül a +2 Boldog “Fantastic Woohoo”, azaz Fantasztikus egyepetye hangulatjelző. A flörtölő hangulat elérésében segítségünkre lehet egy forró zuhany (Steamy Shower), felfrissülés a tükör előtt (Freshen Up), ruhák próbálgatása, Cupid’s Juice (flörtölő hangulatban készíthető a bárpultnál, 1. mixer jártassággal), Steamy Ginseng Tea, Rose Serum (Get to Work) vagy Flirty Heart Cookies (készítéséhez romantikus hangulat és 3. szintű jártasság szükséges) fogyasztása, ismerkedő szövegek utáni kutatás a számítógépen (Research Pick-Up Lines), vagy bepillantás egy romantikus tévécsatorna műsorába. Ha már nincs szükséged a flörtölő hangulatra, legkönnyebben hideg zuhannyal (Cold Shower) lehet elűzni. Aurát kibocsátó tárgyak: Sims 3 jutalom lámpa, rózsabokor, VIP vödör (arany szinten teljesített esküvőért vagy randiért jár), flörtölő aurával ellátott festmény, japán cseresznyefa, fűzfa és flörtölő szobrocska (fafaragó asztalon készíthető, flörtölő hangulatban) Egyedi interakciók:
Egyedi tevékenységek:
Kapcsolódó jellemvonások:
Ideális hangulat a következő karrierekhez: Nincs olyan karrier, amire hatással lenne a flörtölő hangulat. |
![]() Fokozatai: Very Focused (Nagyon fókuszált, korábban In the Zone / Ráhangolódva) Az egyik leghasznosabb hangulat az inspirált mellett. A kreatív alkotótevékenység helyett ez azonban a képességfejlődésre hat: a horgászat, kertészkedés, ezermesterség, logika, programozás, rakétatudomány és videójáték jártasságok mind bónuszt kapnak ebben az állapotban. A gyerekek és tinik gyorsabban készítik el házi feladatukat, ha fókuszáltak, ilyen moodletet pedig legkönnyebben úgy szerezhetnek, ha megkérnek egy felnőttet, hogy segítsen nekik a megírásban. A hangulat kiváltója leggyakrabban mentális kihívást jelentő tevékenység, mint sakkozás, mikroszkóp használat, olvasás, Simipedia böngészése a számítógépen, fosszíliák tanulmányozása vagy kertészkedés tanulás (online). A titkos ügynök (Secret Agent) karrier alacsony szintjén elérhető a Research in the Intelligence Database / Kutatás az ügynökség adatbázisában opció, ami 2 napig tartó +1 fókuszált moodletet ad a simnek, ami a leghosszabb az összes pozitív hangulatjelző közül. Hatása alatt növekszik az elkészített fatárgyak minősége, a szerelések és fejlesztések ideje pedig csökken. A tudományos karrier során a sim áttöréseket érhet el fókuszált hangulatban. Aurát kibocsátó tárgyak: Matematikai diagramok, teleszkóp felvételek, elemek, a Tech Guru karrier jutalmai Egyedi tevékenységek:
Kapcsolódó jellemvonások:
Ideális hangulat a következő karrierekhez:
|
![]() Fokozatai: Very Energized (Nagyon energikus, korábban Fired Up / Feltüzelt) Az energikus hangulat főleg a sportbabérokra törő simek számára ideális, egyébként kevesebb haszonnal jár a normál játékmenet során. Hatása alatt a simek jobban teljesítenek a fizikai aktivitást igénylő tevékenységekben. Remek lehetőség a ház kitakartásásra, vagy egy kiadós edzésre! Az energikus hangulatú tipegők pörögni akarnak, szaladgálni és játszani a ház körül. A kocogás (Jogging), gyors zuhanyzás (Brisk Shower), energaital, tea vagy magas proteintartalmú étel (Protein Plate – csak energikus hangulatban, 2. szintű főzéstudás birtokában készíthető) fogyasztása válthat ki energikus hangulatot a simből. A hangulatjelzőtől lassabban csökken az energiaszükséglet, ugyanakkor a kettő nem függ egymástól: a sim lehet fáradt és energikus egyszerre. Energikus hangulatban elérhető a Speedy Shower opció, ami a leggyorsabb tisztálkodási mód a játékban, a Moodlet Solver életcéljutalmat leszámítva. Az energikus hangulatban rejlő legnagyobb lehetőség az életcéljutalom-pontok gyűjtögetése. A legtöbb hangulattól eltérően az energikus sim vágyai egyszerű tevékenységek (pl. felülések, kocogás) körül mozognak, amiből rövid idő alatt sokat lehet teljesíteni. Aurát kibocsátó tárgyak: földönkívüli sziklák, kristályok, tulipán, atlétika, előadó, komédia és zenész karrier jutalmai Egyedi interakciók:
Egyedi tevékenységek:
Kapcsolódó jellemvonások:
Ideális hangulat a következő karrierekhez:
|
![]() Fokozatai: Very Playful (Nagyon Játékos, korábban Silly / Bugyuta), Hysterical (Hisztérikus) A játékos hangulat a jó és rossz határmesgyéjén mozog, bár a játékban pozitívként van meghatározva. Egyedül a komédia jártasságra ad bónuszt, és egyedi szociális interakció is csak egy jut belőle minden kategóriára, a barátságost kivéve. Ez a hangulat általában más hangulatok alatt folytatott szociális interakciók terméke – pl. flörtölő, magabiztos -, amiket “elront” a játékosság. Ha ezt el szeretnénk kerülni, érdemes mellőzni a vicces interakciók teljes egészét. Játékos hangulatba kerülni igen könnyű. Elég vicces videókat böngészni hozzá a Sims.tv-n, vagy elpuffogtatni néhány viccet a többi simnek. Hasonló hatással jár a buborékos fürdő (Bubble Bath) vagy Silly Gummy Bear Pancakes fogyasztása, ami játékos hangulatban, 3. szintű főzés jártasság birtokában készíthető. A játékosság azonban halálos veszélyeket is tartogat, ha a moodletek összértéke eléri a +15 Hysterical szintet. Egy szórakoztató műsor előadása (komédia jártasság) vagy megtekintése kombinálva a magas szükségleti mutatókkal már közelít ehhez a számhoz, ezek nélkül viszont nehéz elérni ezt az értéket. A legveszélyeztetettebbek maguk a komédia előadók, mivel a műsorhoz magas játékos hangulat szükséges a legjobb eredmény érdekében. A Világ legjobb vicce / The Funniest Joke in the World interakció elsütése +3 moodletet ad, egy vicces beszélgetés pedig ezt akár +5-ig is emelheti. Játékos hangulatot árasztó dekorációk közelében lenni magas szükségletekkel szintén előidézheti a helyzetet. Használd a tükrön a Calm Self Down / Nyugtassa le magát interakciót, ha menteni szeretnéd karaktered életét, vagy küldd aludni, hogy a moodletek eltűnjenek. Ha a moodlet hosszú ideig a simpanelen marad, simedet biztosan utoléri a halál. Előfordulhat, hogy valaki éppen azért szeretné simét hisztérikus hangulatba hozni, hogy a legkönnyebb úton szabaduljon meg tőle. Mint tudjuk, nem létezik Játékosság bájital az életcéljutalmak között, amennyiben azonban vásárolunk egy Boldogság szérumot, és megitatjuk simünkkel, mikor már játékos hangulatban van, a moodletek értéke összeadódik, és az elsődleges hangulat elnyomja a boldogat. Hamaroan számíthatunk a Kaszás látogatására. Aurát kibocsátó tárgyak: MySims trófeák, Sims 3 jutalom lámpák, játékos hangulatot árasztó festmények, bűnöző, előadó és konyhaművészet karrier jutalmak Egyedi interakciók:
Egyedi tevékenységek:
Kapcsolódó jellemvonások:
Ideális hangulat a következő karrierekhez:
|
![]() Fokozatai: Very Happy (Nagyon Boldog, korábban Elated/Lelkes) Ez a hangulat elképesztően sokoldalú, és bár gyakran háttérbe szorul az elsődleges hangulatok miatt, néha önmagában is alkalmunk van találkozni vele. A boldogság bónuszt ad minden jártasságra. Nem olyan erőset, mint a kifejezetten egy bizonyos jártasságra ható hangulatok, de hasznos, ha szeretnél egyik tevékenységből gyorsan a másikba csapni. Azt is lehetővé teszi, hogy simed mindenben magasabb szinten teljesíten. Csupán egyetlen egyedi interakció kapcsolódik a hangulathoz, a Heartfelt Compliment / Szívből jövő bók. Akadnak más zöld interakciók is, de ezek a karizma jártasságot fejlesztve is elérhetővé válnak, és alkalmazhatók akkor is, amikor a sim épp más hangulatban van. A boldog állapot elérését rengeteg dolog elősegítheti. A legegyszerűbb (és legtöbbször ismételhető) folyamat a fejlesztések (upgrades) kihasználása. Egy bidé a toaletten, vízsugarak a fürdőkádban vagy egy automata szappanadagoló a mosdón +1 boldog hangulatjelzővel látja el a simet, ahányszor használja ezeket az eszközöket. A szociális interakciók közül jelentős még a Brighten Day / Dobja fel a napját. Ez +1 boldog hangulatot ad a simnek, aki a művelet alanya, mindkét karaktert irányítva pedig kölcsönösen alkalmazható. A romantikus interakciók közül az etyepetye járhat még +2 boldog moodlettel, ha kihagyjuk a csábítást, amitől más hangulatba kerülnének a simek. Egyedi interakciók:
Egyedi tevékenységek:
Kapcsolódó jellemvonások:
Ideális hangulat a következő karrierekhez: Nincs olyan karrier, amire hatása lenne a boldog hangulatnak. |
![]() Semleges hangulat, ami leginkább akkor jelentkezik, ha a simre éppen nem hat semmilyen moodlet. A Care for Self utasítással egy másik (inaktív) telken magára hagyott sim is ilyen állapotba kerül. Hasonló hatással jár, ha egy vámpír a Dampened Emotions / Tompított érzelmek erőt használja a simen, illetve száraz ruha viselésekor is előfordulhat. |
![]() Fokozatai: Very Angry (Nagyon dühös, korábban Furious / Haragos), Enraged (Őrjöngő) A dühös hangulat általában negatív interakciók eredménye. Az elutasított tréfák, rosszindulatú megjegyzések ilyen moodlettel járhatnak. Ugyanígy a munkában töltött nehéz nap, a megcsalás, vagy akár egy adag Angry Flaming Spaghetti / Dühös lángoló spagetti fogyasztása is előidézheti (amelyet 4. szintű főzés jártassággal, dühös hangulatban készíthet a sim). A hangulat megnehezíti a kapcsolatteremtést vagy a jártasságok építését. Hatása alatt elérhető a dühös festés (Angry Painting) tevékenység, ami a düh aurájával látja el az elkészült alkotást. (Ahhoz, hogy a festmény dühös aurát árasszon, be kell kapcsolni az enabled opcióval.) Dühös hangulatban gyorsabban épül a Mischief / Bajkeverő jártasság, de ugyanez elérhető Boldog hangulatban is. A Public Enemy életcél teljesítéséhez nélkülözhetetlen hangulat, mivel az egyik mérföldkőhöz szükséges Declaring Enemy / Ellenséggé nyilvánítás intarakció csak ebben az állapotban érhető el. Az Enraged fokozat a sim halálát okozhatja! Egyedi interakciók:
Egyedi tevékenységek:
Interakciók dühös simekre kattintva:
Kapcsolódó jellemvonások:
Megszüntetés: Hideg zuhannyal (Cold Shower), a boxzsák használatával, a szemetes felrúgásával vagy a Calming Chamomile / Nyugtató kamillatea fogyasztásával a Tea Magic Personal Brewer készülék használatával. A tükör előtt állva is lehűtheti magát a sim a Calm Self Down lehetőséggel. |
![]() Nem túl gyakori negatív hangulat, de szerencsére nem is túl veszélyes. Ahogyan az életben is, úgy a Simsben is unják a simek ugyanazt a faviccet harmadszor meghallgatni, vagy olyan beszélgetést folytatni, amilyen témához nem tudnak hozzászólni, mert nem jártasak benne. A szinten aluli jártasságkönyv elolvasása, kemény munka vagy tanítási nap, vagy akár büntetés (gyerekek, tinik esetén) is eredményezheti. A tinik és idősebbek unatkozni kezdenek, ha gyerekműsorokat kell nézniük a tévében. A hangulat hatása alatt a simeknek nincs kedve semmibe belefogni, ami nem szórakoztató. Egyedi interakciók:
Kapcsolódó jellemvonások:
Megszüntetés: Az unott hangulathoz nem tartoznak olyan interakciók, amelyek kifejezetten az elűzését célozzák meg. Ki kell várnunk a moodlet végét, vagy egy erősebb hangulattal elnyomni, amit könnyen megtehetünk valamilyen szórakoztató tevékenység végzésével, vagy a sim vágyainak teljesítésével. |
![]() Fokozatai: Nincsenek, de a hangulat néha Drunk / Részeg formában jelenik meg. A szédült sim egy kicsit bizonytalannak érzi magát, és sebezhetőbbé válik. Számos esemény előidézheti, pl. vesztesként kerül ki egy harcból, rakétabaleset vagy áramütés éri, túl sok kávét vagy nehéz lakomát fogyaszt, vagy ha a sim földönkívüliek, vámpírok, varázslók célpontjává válik. A buborékbár használata, illetve a fabrikátorba szorulás is szédült hangulattal jár, illetve bekövetkezik akkor is, ha egy egészséges sim gyógyszert fogyaszt. A moodlet hatása alatt a sim mozgása lassabbá válik, képtelen futni a szabadban, és lassabban fejleszti jártasságait. Elfelejtheti teljesíteni a korábban kiadott utasításokat is. Ha a hangulat hatása alatt a simet potenciálisan halálos baleset éri – pl. áramütés, vagy bekapja egy tehénnövény -, azonnal a halálát leli. Más hangulat hatása alatt először csak szédült moodletet kap, és egy újabb “baleset” után jön csak el érte a Kaszás. Egyedi interakciók:
Egyedi tevékenységek
Megszüntetés: A szédült hangulattól nehéz megszabadulni, legjobb ellenszere az alvás (a sim egyébként is erre vágyik). |
![]() Fokozatai: Very Sad (Nagyon szomorú, korábban Depressed / Lehangolt) A traumatikus eseményeket elszenvedő simek szomorúak, és ez az érzés akár nagyon szomorú hangulatra is válthat. Leggyakrabban az alacsony szükségletek, szociális elszigetelődés vagy egy családtag halála okozhatja ezt az állapotot. A gyerekek számára egy új, nem várt kistestvér érkezése is szomorúság forrásává válhat. A szomorú simek gyakran sírnak, valamint hangulatuk meglátszik a tevékenységekhez való hozzáállásukon és a járási stílusukon is. A szomorúság gyorsítja a kreativitás jártasság fejlődését. Egyedi interakciók:
Egyedi tevékenységek:
Elérhető interakciók szomorú simekre kattintva:
Kapcsolódó jellemvonások:
Megszüntetés: A hangulat leküzdésében más simekkel való interakciók vagy a segélyvonal tárcsázása segíthet. |
![]() Fokozatai: Very Uncomfortable (Nagyon kellemetlen, korábban Miserable / Nyomorult) A sim kellemetlenül érezheti magát, ha szükségletei alacsonyak, romlott ételt vagy italt fogyaszt, elhanyagolt környezet veszi körül, kimerítő edzés után ébred vagy olcsó berendezéseket kell használnia. Hasonló hatást vált ki a legtöbb simből a gyümölcskenyér fogysztása, illetve a szülés is. A hangulat gyermek vagy idősebb simek esetén jelentkezik, a tipegők jellemvonásuktól függően dühösek vagy szomorúak lesznek, ha a szükségleteik leesnek. A gyerekek akár hisztizhetnek is, ha kellemetlenül érzik magukat. A moodlet hatása alatt a sim képtelen a jártasságait építeni. Ha egy idős sim fizikailag megerőltető tevékenységet végez (edzés, etyepetye), Dangerously Tired / Veszélyesen fáradt nevezetű Nagyon kellemetlen hangulatjelzőt kap, ami akár halálhoz is vezethet (Death by Exertion), ha folytatja a cselekvést. Egyedi interakciók:
Tevékenységek:
Jellemvonások:
Megszüntetés: A hangulattól megszabadulhatunk egy kellemes zuhannyal, vagy a sim szükségleteinek kielégítésével. |
![]() Fokozatai: Very Tense (Nagyon feszült, korábban Stressed / Stresszes) A feszültség akkor hatalmasodik el a simen, ha mentálisan kimerítő feladatokat végez, vagy alacsony a szórakozás szükséglete. A túl kemény munka vagy tanítási nap, a lakástűz, a jártassághoz képest túl magas szintű könyv olvasása vagy az írói válság (Writer’s Block) is előidézheti a hangulatot. A közelben síró vagy hisztiző tipegő is rendkívül feszütté teheti a simeket. A Parenthood kiegészítő megléte esetén a gyerekek és tinik képesek hisztizni, amikor feszültek. Egyedi interakciók:
Egyedi tevékenységek:
Kapcsolódó jellemvonások:
Megszüntetés: A Carefree / Gondtalan jutalom jellemvonás megvásárlása esetén a sim teljesen immunissá válik a feszült moodletekre, soha többé nem érez ilyet. Ennek hiányában a hangulattól megszabadulni legkönnyebben kiabálással vagy a szórakozás szükséglet kielégítésével lehet. |
![]() Fokozatai: Very Embarrassed (Nagyon szégyenkezik, kezdetben Humiliated / Megalázott), Mortified (Elkeseredett) A szégyenkezés olyan negatív hangulat, ami akár a sim halálát is okozhatja. Akkor fordul elő, ha a sim a nadrágjába vizel, besétál a fürdőszobába, amikor valaki más épp a dolgát végzi, vagy egyéb zavarbaejtő szituációba keveredik. A sikertelen flörtölés vagy visszautasított házassági ajánlat is hasonló eredménnyel jár. A hangulat hatása alatt a sim kínosan érzi magát, emiatt szociális interakciói rendre kudarccal járnak, ami tovább rontja a helyzetét. A tinik és gyerekek sírhatnak is szégyenükben. Ha a hangulat eléri a +6 Mortified fokozatot, a sim bár nem hal meg azonnal, de drámaian megnő a kockázata. Egyedi interakciók:
Egyedi tevékenységek:
Kapcsolódó jellemvonások
Megszüntetés: A Szégyentelen (Shameless) jutalom jellemvonás vásárlásával a sim örökre megszabadul ettől a hangulattól, így nem fenyegeti többé a szégyenből adódó halálnem sem. Ennek hiányában a takaró alá bújással vészelheti át simünk legbiztonságosabban a szégyenteljes perceket. |
![]() A megszállottság inkább állapot, mint hangulat, mindenesetre teljesen hatása alá vonja a simet. A StrangerVille-ben honos bizarr gyümölcs elfogyasztása vagy a titkos laboratóriumban terjengő spórafelhő belélegzése idézi elő. A vámpírok ugyancsak megfertőződhetnek, ha megszállott sim plazmájából isznak. A bizarr gyümölcsből készült juice is hasonló hatással bír. A megszállott simek csak korlátozottan irányíthatók, és a kapott parancsok helyett gyakran hajtanak végre furcsa, céltalan tevékenységeket, mint pl. bóklászás, tárgyak bámulása. Szociális interakcióik során beszélhetnek normál sim problémákról, virágokról és az Anyáról. Messziről felismerhetők jellegzetes járásukról, fejüket ugyanis furcsa szögben tartják, tagjaikat természetellenesen mozgatják, arcukon pedig hátborzongató mosoly ül, kikerekedett, gyakran tikkelő szemekkel. A megszállott sim szükségletei mindig maximumon vannak. A normál simek megpróbálhatnak szóba elegyedni megszállott társaikkal, de válaszul csak rejtélyes üzeneteket kapnak, amelyek gyakran az Anyához kapcsolódnak. Megpróbálhatják őket felébreszteni pofozással, ami erős kapcsolat esetén működhet. Az ébredés azonban csak időleges, mert a sim időről-időre visszaesik a megszállottságba, és csak ellenszerrel kúrálható ki belőle véglegesen. A megszállott simek könnyebben kommunikálnak az Anyanövénnyel, és gyorsabban épitik vele a kapcsolatot. Bővebb leírásért kukkants bele a StrangerVille-rejtélyről szóló tippünkbe! Megjegyzés: A csontvázak a humán simekhez hasonlóan fertőződhetnek meg (spóráktól és bizarr gyümölcstől), a szellemek immunisak a spórákra, a szervók pedig ellenállnak a spóráknak és a bizarr gyümölcs hatásának is egyaránt. |
![]() Fokozatai: Terrified (Rémült) A fóbiák vagy ijesztő viharok könnyen rettegésbe taszíthatják a simet, valamint az olyan természetfeletti tapasztalatokat sem mind viselik jól, mint a szellemekkel vagy vámpírokkal való találkozás. Több, mint 60, eredetileg Tense / Feszült moodlet lett átalakítva a frissítés során ehhez az állapothoz. A rémület alaposan megnehezít minden tevékenységet, beleértve a kommunikációt más simekkel, és pánikszerű menekülést eredményez, ami balesetekhez vezethet. Egyes interakciók (pl. Go Here, Sleep) új formában jelennek meg a sim számára, kifejezve bizonytalanságát (Go… Here?, Sleep?). Ha egy ijedt sim elalszik, rémálmoktól kísértve riad fel. Az ürítés szükséglet gyorsabban csökken a hangulat hatása alatt. Egyedi interakciók:
Egyedi tevékenységek:
Elérhető interakciók rémült simekre kattintva:
Megszüntetés: Legjobb, ha a sim a takaró alá rejtőzik, ameddig a moodlet hatása elmúlik. Megjegyzés: Ha egy tehénnövény lenyel és kiköp egy rémült simet, a Félelem eszenciája (Essence of Fear) helyett Szédülés eszenciáját (Essence of Daze) lehet később nyerni belőle. |
![]() Az alvó sim hangulata szinte minden esetben Asleep, mivel a moodlet nagyon erős, és felülír minden más hangulatjelzőt, ami hat a simre. Kivétel képez a StrangerVille kiegészítővel érkezett Megszállott, azaz Possessed állapot. Az alvó szervók (Discover University) alvás helyett Recharge, azaz Töltés állapotba kerülnek, funcióját tekintve azonban azonos az alvással. Az alvás rendkívül hasznos, ha szeretnénk valamivel elnyomni, megszüntetni az aktuális hangulatot, ugyanis az alvás ideje alatt a legtöbb moodlet lejár, és a sim ezek nélkül ébred. Jó módszer arra is, hogy megóvjuk őt az érzelmek okozta haláltól (Enraged, Mortified, Hysterical), amelyek hatása alatt bármikor megjelenhet a Kaszás. |
Most, hogy megismertük a hangulatokat, és elő is tudjuk idézni őket szükség esetén, már magabiztosan taktikázhatunk velük a játék során. Erről olvashattok a tippsorozat folytatásában, feltétlen tartsatok majd velünk!
Forrás: SimsWiki, SimsVIP, Carl’s Sims 4 Guide

Thea
Szárnybontogató írópalánta, elhivatott tippíró és modvadász. Lelkes fordító, Sims 3, Sims 4 és Sims Medieval játékos. Az oldalfelépítés és design elkövetője, fáradhatatlan fogalmazó és backstage admin.
Ezeket is érdemes megnézni

Sims 4 Nifty Knitting – Plopsy
2022. március 24.
Sims 4 Get Famous – Mennyei Kristálykorona
2019. augusztus 12.