Sims 4 Játéktipp

Sims 4 Cats & Dogs – Élet az állatokkal

Éveken keresztül vártuk őket, és végre megérkeztek. Érdemes volt rájuk várni? Szerintem sokan egyetértünk abban, hogy igen. Az alábbi tippben az állatokkal kapcsolatos alapvető tudnivalókat foglaltam össze, hogy háztartásunk szőrös tagjaira is boldog élet várjon a játékban.

CAP I Szükségletek I Élet az állatokkal I Rejtett félelmek I Nevelés I Kiképzés I Gyűjthető dolgok I Szökés I Állatorvos I Szaporodás I Állatok halála

 

CAP (Create a Pet)

A Sims 4 Cats & Dogs kiegészítővel megérkeztek a régóta várt állatkák a játékba, még ha ezúttal be kellett is érnünk cicákkal és kutyákkal. A rajongók egy részének (élen velem) szerencsére ennyi is elég a boldogsághoz, mert hát micsoda cicák és kutyák ezek! A többiek kedvéért pedig bízzunk benne, hamarosan lovak, kígyók, hörcsögök, sasok, zsiráfok és egyéb állatok is beköltöznek szomszédságunk zugaiba. Addig is vegyük kicsit górcső alá a már elérhető házikedvenceket, mert rengeteg újdonságot tartogatnak a kezdő állattartók számára.

Először is máris pontosítanám magam, ugyanis nem csak cicák és kutyák, de kis csavarral rókák és mosómedvék is érkeztek a játékba, akikhez saját bundamintázat és hang tartozik, gyakorlatilag viszont a cicák és kutyák egy-egy altípusának felelnek meg. Az új CAP (Create a Pet) eszköztár lenyűgöző szabadsággal engedi, hogy teljesen egyedi kedvenceket hozzunk létre, vagy akár saját állatkánkat is lemásoljuk, erről azonban hallhattatok már Ruby játéktesztjében, használatáról pedig egy bővebb tipp is készül, így a részletekre nem térnék ki ebben az írásban. A választható állatfajtákról ebben a tippben tájékozódhattok.

Az állatok érkezésével új életcél és személyiségjegyek is kerültek a játékba:

Új életcél:

Friend of the Animals / Az állatok barátja – A sim szeretne az állatok barátjává válni.

 

Új  sim jellemvonások:

Cat Lover / Macskabolond – Ezek a simek hajlamosak a macskák társaságát választani más simekkel szemben.
Dog Lover / Kutyabolond – Ezek a simek imádnak kutyák társaságában lenni. A kapcsolatuk gyorsabban épül kutyákkal, és inkább velük szocializálódnak, mint más simekkel.
Animal Affection / Állatbarát – Bónusz jellemvonás a Friend of the Animals életcél választásáért. Lehetővé teszi különösen erős kötelék kialakítását az állatokkal.
Animal Whisperer / Állat suttogó – Életcél jutalom a Friend of the Animals életcél beteljesítéséért. Könnyebbé teszi az állatok kiképzését és nevelését, valamint az állatokkal való kapcsolat épülését.

Természetesen az állatok is kaptak személyiségjegyeket, hármat választhatunk nekik a következő listából:

Macskák jellemvonásai

  Affectionate szeretetteljes Ezek a macskák nagyon szeretik a gazdáikat. Megpróbálnak a gazdáik közelében maradni, amikor csak tehetik.
  Aloof zárkózott Ezeknek a macskáknak nem igazán van szükségük gazdára, ők csak az ingyen étel miatt vannak itt.
  Clever okos Ezek a macskák gyorsan tanulnak, és egyesek szerint még a Simlish nyelvet is megértik!
  Curious kíváncsi Ezek a macskák kíváncsibbak a környezetükre, mint a többiek. Szeretnek különböző dolgokat keresni a ház körül.
  Fluffy bolyhos Ezek a macskák bolyhosabbak az átlagnál! Gyakrabban köhögnek fel szőrgolyókat is.
  Free Spirit szabadlelkű Ezek a macskák szeretnek kóborolni a világban, majdnem annyira, mintha vadon élő állatok volnának! De ne aggódj, enni mindig haza fognak jönni.
  Friendly barátságos Ezek az állatok barátságosak a Simekkel, és örömmel találkoznak új Simekkel is.
  Frisky mozgékony Ezek a macskák aktívabbak, mint a többiek. Nagyon szeretnek karmolászni és szaladgálni.
  Glutton falánk Ezek az állatok lényegesen többször fognak enni, és sokkal nagyobb felfordulást hagynak maguk után.
  Lazy lusta Ezek a macskák nagyon szeretnek szundikálni. Ritkábban ugrálnak ide-oda, mivel az túl nagy erőfeszítést igényelne.
  Mischievous bajkeverő Ezek a macskák mindig rosszban sántikálnak! Gyakran rosszalkodnak, és bátoríthatóak is erre.
  Playful játékos Ezek az állatok szeretik a játékokat, és állandóan játszani szeretnének, még akkor is, amikor nem izgatottak.
  Prowler csavargó Ezek a macskák nagyon szeretnek csavarogni a szomszédságban. Küldd ki őket, és talán hazahoznak valamit, amit odakint találtak!
  Skittish ijedős Ezek a macskák mindentől félnek. Jó, rendben, majdnem mindentől. Ezen kívül nagyon szeretnek elbújni is.
  Spoiled elkényeztetett Ezek a macskák elkényeztetett teremtmények. Ha leszidod őket, az szinte sosem változtat a viselkedésükön.
  Talkative nyávogós Ezek a macskák szeretnek együtt nyávogni a zenélő Simekkel. Még énekelni is megpróbálnak, ha megkéred őket.
  Territorial területvédő Ezek a macskák erőteljesen védik a területüket. Agresszívan fognak viselkedni minden új személlyel.

Kutyák jellemvonásai

  Active aktív Ezek a kutyák mindig energikusak. Szeretnek futni és élvezik a gyakori sétákat.
  Adventurous kalandor Ezek a kutyák néha elmennek otthonról, hogy egyedül kalandozzanak, de szeretnek kalandozni a gazdájukkal is.
  Aggressive agresszív Ezek a kutyák ellenségesebbek, amikor új Simekkel találkoznak, és meg is támadhatnak másokat, ha nincsenek megfelelően betanítva.
  Couch Potato heverésző Ezek a kutyák nem túl energikus teremtmények, akik jobban szeretnek lazítani a gazdájukkal, mint futkározni.
  Friendly barátságos Ezek az állatok barátságosak a Simekkel, és örömmel találkoznak új Simekkel is.
  Glutton falánk Ezek az állatok lényegesen többször fognak enni, és sokkal nagyobb felfordulást hagynak maguk után.
  Hairy szőrös Ezek a kutyák mindenfelé hullajtják a szőrüket. Fésüld ki őket, hogy tisztán tartsd a házat!
  Hunter vadász Ezek a kutyák természetes vadászok. Küldd ki őket, ők pedig vadászni és ásni fognak.
  Independent független Ezeknek a kutyáknak kevésbé van szükségük a folyamatos szeretgetésre, és egyedül is elmehetnek sétálni.
  Jumpy ideges Ezek a kutyák könnyen megijednek, és szeretnek elbújni. Gyakran elkerülik az olyan dolgokat, mint például a harcok.
  Loyal hűséges Ezek a kutyák a gazdájuk közelében akarnak lenni, és élvezik a szeretgetést. Szeretik követni a gazdájukat.
  Playful játékos Ezek az állatok szeretik a játékokat, és állandóan játszani szeretnének, még akkor is, amikor nem izgatottak.
  Sleuth nyomozó Ezek a kutyák természetüknél fogva kíváncsiak, és szeretik megvizsgálni a különböző tárgyakat a ház körül.
  Smart okos Ezeket az okos kutyákat könnyebb betanítani, és gyorsabban elsajátítják a trükköket. Talán még a Simlish nyelvet is megértik!
  Stubborn makacs Ezek a kutyák nem szeretik, ha megmondják nekik, mit csináljanak. A szidás nem sokat változtat a rossz magaviseletükön, de megpróbálhatsz könyörögni nekik, hogy hagyják abba
  Troublemaker bajkeverő Ezek a kutyák mindig rosszban sántikálnak! Gyakran rosszalkodnak, és bátoríthatóak is erre.
  Vocal zajos Ezek a kutyák szeretnek időnként vonyítani, és parancsra még énekelnek is.

 

Szükségletek

Az állatok megfelelő gondozása nagy felelősség, szerencsére azonban legalapvetőbb szükségleteiket önállóan végzik, így valamivel kevesebb gonddal járnak a simeknél. Mindössze szeretetre, törődésre és egy meleg kuckóra van szükségük ahhoz, hogy boldoggá tegyük őket. A simek életcél pontokat is kaphatnak, miközben kedvenceikkel foglalkoznak, vagy kapcsolatukat építik, amennyiben megfelelő személyiségjegyekkel rendelkeznek. Loyal / Hűséges kutyák valamit Affectionate / Szeretetteljes cicák esetén a Feel the love / Érezze a szeretetet interakcióval akár 100-250 pont is gyűjthető egyszerre.

Ha kedvenced gondozása során kétségeid adódnának, mire lehet szüksége, csak kattints az állatra, és kérdezd meg tőle, mi a baj (What’s wrong?). A feje fölött megjelenő buborék nyomra vezet, mi foglalkoztatja éppen kedvenced.

Az állatok szükségleteinek listája:

Play / Játék – Ez a szükséglet kielégíthető az alapvetően elérhető interakciókkal, vagy akár játékot is vásárolhatunk, amivel az állat önmagában is szórakozhat. Kutyák esetén a gazdival sétálás is feltölti a mutatót.

Energy / Energia – Szundikáláshoz vásárolhatsz egyet a vásárlás módban kapható állatágyakból, de kedvenceink nem válogathak, a kanapén vagy ágyon is szívesen álomra hajtják fejüket.

Hygiene / Higiénia – A higiénia szükséglet kielégíthető a környezet rendben tartásával, valamint a kutya fürdetésével, ha szükséges. A macskák általában képesek önállóan tisztán tartani a bundájukat.

Hunger / Éhség – Teletöltött tálkákkal orvosolható a probléma, de akár a tűzhelyen is készíthetsz házi vagy gourmet vacsorát kedvencednek, továbbá jutalomfalatkák is megteszik, ha üres a bendő.

Bowel / Bladder / Ürítés – Macskák esetén egy tisztán tartott alomtálca szükséges, a kutyákra pedig eleinte érdemes odafigyelni, és kiküldeni őket folyó ügyeiket intézni. Később a kutyák is megtanulják, mi a teendő, és szobatisztává válnak.

Affection / Szeretet – Ez a szükségletet megfelelő figyelem ráfordításával elégíthető ki. Dögönyözd őket, ölelgesd őket, keféld ki a bundájukat, amihez épp kedved tartja. Kutyák esetén a gazdival történő séta ebben az esetben is feltölti a mutatót.

A simekhez hasonlóan az állatok is rendelkeznek érzelmekkel, ha azok nem ily olyan széles skálán mozognak, mint gazdáiknál. Előfordulhat náluk Angry / Dühös, Anxious / Szorongó, Ashamed / Szégyenkező, Drowsy / Álmos, Flirty / Flörtölő, Happy / Boldog, Hyper / Felpörgött, Mopey / Nyomott, Sad / Szomorú, és Scared / Ijedt hangulat, többek között. Az állatokra kattintva a sim számára Friendly / Barátságos, Mean / Gonosz és Pet Care / Gondoskodó interakciók válnak elérhetővé. Hogy a kategóriákban pontosan milyen tevékenységek szerepelnek, függ érzelmi állapottól, személyiségjegyektől, és sok mástól. Egy Active / Aktív jellemvonású kutya esetén pl. elérhető a Roughhouse / Bírkózás lehetőség.

Az állatokkal (szerencsére) nem bánhatunk kegyetlenül a játékban, amennyiben túlzottan elhanyagoljuk őket, elviszi tőlünk az állatvédőrség. Bár a jószágok elég önállóan képesek kiszolgálni magukat, nem árthat, ha a biztonság kedvéért akad pár extra tálka vagy időzített etető a lakásodban.

 

Élet az állatokkal

Ha állatot szeretnél csatolni háztartásodhoz, több módon is megtehet. Ha nem a családszerkesztőben készíted el őket, a következő lehetőségek állnak rendelkezésedre:

Adoptálás számítógépen keresztül (200 simoleon) – Megteheted az Adopt / Adoptálás interakcióval a Household / Háztartás kategóriában.

Adoptálás mobilon keresztül (200 simoleon) – Mobiltelefonon a Hire Services / Szolgáltató hívása lehetőséggel fogadhatsz örökbe a Household / Háztartás menü alatt.

Kóbor állat örökbefogadása (ingyen) – Az utcán előfordulhatnak gazdátlan állatkák is. Amennyiben egyikükkel baráti viszonyt sikerül elérni, elérhetővé válik az Adopt / Adoptálás interakció, és az állat hivatalosan is a háztartáshoz kapcsolódik. A kóbor állatok felismerhetők arról, hogy a fejük fölött Stray / Gazdátlan felirat jelenik meg, amikor fölé viszed az egeret.

Szellemállat örökbefogadása (ingyen) – Amennyiben egy állattal legalább Good Friend / Jóbarát kapcsolatot ápol a sim, elérhetővé válik az Invite to Household / Meghívás a háztartásba lehetőség. A szellemállatokról később szó lesz még a tippben.

Amennyiben az adoptálás mellett döntesz, a panelen több állat is kijelölhető (maximum 3), így akár többet is magadhoz vehetsz egyszerre. Fontos azonban, hogy csak az az állat válik a háztartásod részévé, akire rákattintva alkalmazod az Adopt interakciót, a többiek visszakerülnek a rendszerbe.

Miután új kedvenccel bővült családunk, a mindennapokban is gondoskodnunk kell a szükségleteiről – úgy, mint a valóságban is. Az állatok nem irányíthatók, ami a Sims játékosok egy részét sokkolta eleinte, én azonban úgy érzem, ez ad értelmet az állatokhoz fűződő sok-sok interakciónak. Nem tudjuk másképp befolyásolni viselkedésüket, csak ha időt fordítunk rájuk, és tanítjuk őket, illetve a meglepetések érdekesebbé teszik a játékmenetet, mint a Sims 3-ban. Ha szem elől veszítenénk állatkánkat, ugyanúgy megtaláljuk a kis portré ikonra kattintva, mint eddig – de sosem tudhatjuk, éppen a szomszédban kódorog, a hűtő tetején szuszog, vagy a kanapé alatt kucorog őméltósága.

Az állatok szükségleteinek paneljét nem láthatjuk, alapvető állattartási ismeretekkel azonban rájöhetünk, biztosítanunk kell számukra ételt, almot (macskák esetén), valamint nem árt néha kifejezni feléjük szeretetünket. Alvóhely szempontjából nem válogatósak, a földön is elalszanak, ha nem találnak szabad fotelt, konyhapultot vagy állatágyat..

Ami az étkezésüket illeti, a cicák és kutyák szerencsére (?) nem válogatnak, ugyanis panasz nélkül elfogyasztják az őrizetlenül hagyott ételt akár a konyhapultról is.

A szobatisztaság a macskáknál születéstől fogva adott, ha nincs alom a házban, kétségbeesett méltatlankodással panaszkodnak. A kutyákat eleinte fel kell szólítani, hogy odakint végezzék dolgukat, később azonban magukból megtanulják, mi a teendő ilyen esetben. Ha felszedjük utánuk a végterméket, elsőosztályú trágya lehet belőle növényeink számára!

 Kis adag állatkaki

Ez a kis adag állatkaki sokkal kevésbé szagos és büdös, mint egy nagy adag. Így is jó termőtrágyának bizonyulhat kertészkedés közben.

Jutalomfalatkákat is beszerezhetünk az állatorvosnál található automatából, ha azonban szeretnénk végtelenül elkényeztetni állatunkat, elkészíthetünk valamit a négy frissen érkezett állateledel receptből. Ehhez a Cook Homestyle Pet Recipe / Készítsen Házi Állateledelt vagy Cook Gourmet Pet Recipe / Készítsen Gourmet Állateledelt interakciók közül kell valamelyik választanod a tűzhelyre vagy hűtőszekrényre kattintva.

 Étel neve Megvásárolható Elkészítéséhez szükséges
Beef and Chicken Fishcake /  Marha és Csirke Haltorta Foodies Seafood Sampler

(Whiskerman’s Wharf)

2. szintű házias főzés
Dogbone Meat Pie / Kutyacsont Húspite Foodies Munch & Go

(Sable Square)

2. szintű házias főzés
Cubed Carcass Francetti / Kockázott Húscafat Francetti Foodies Seafood Sampler

(Whiskerman’s Wharf)

5. szintű házias főzés
2. szintű gourmet főzés
Marinated Sausage Link Chorizo / Marinált Kolbászlánc Chorizo Foodies Munch & Go

(Sable Square)

5. szintű házias főzés
2. szintű gourmet főzés

Ezek az új állatreceptek olyan jól néznek ki, hogy még a simek is kedvet kaphatnak az elfogyasztásukhoz, ez azonban nem ajánlott.. 2 órán át tartó Uncomfortable / Kényelmetlen érzés hangulatmódosítót kapnak meggondolatlanságukért. A mixer jártassággal rendelkező simek akár még egy különleges koktélt is keverhetnek kedvencüknek, amelyet az örömmel elfogyaszthat.

 Ital neve Elkészítéséhez szükséges
Minty Fresh Pet Confection / Mentafriss Állatfinomság 2. szintű mixer jártasság

Háziállataink interakcióba lépnek környezetükkel is, így például ha található egérlyuk a házban, a macska egerészni kezd majd, de akár a kiegészítővel érkező új robotporszívót is meglovagolhatja.

Egymással is ápolhatnak barátságos vagy ellenséges viszonyt…

…és a tipegők is kapcsolatba léphetnek velük.

Újdonság, hogy állataink a való élethez hasonlóan akár Simstagram sztárokká is válhatnak. Nem kell hozzá más, mint egy mindig résen lévő gazdi, aki a legjobb pillanatokban fotózza le kedvencét, és tölti fel a képet Simstára. A celebségnek három fázisa van:

  • Simstagram Starter / Simstagram újonc – 25 követőtől
  • Simstagram Influencer / Simstagram Véleményvezér – 250 követőtől
  • Simstagram Celebrity / Simstagram Celeb – 1500 követőtől

A szorgosan fotózgató simek fotográfia jártassága is fejlődésnek indul, amely szintén újdonság a játékban. Könnyedén készíthetünk képet kedvencünkről, ha rákattintunk, és a Simstagram opciót választjuk. A követők számáról értesítést is kapunk egy-egy feltöltés után, de a számítógépen is ellenőrizhetjük a Social Networking / Közösségi média opcióval. Az elkészült képeket egyébként simünk eszköztárában találhatjuk meg. A celebritás státusz újabb szintjeiért természetesen jutalom is jár a sztárnak, ami lehet játék, pihe-puha állatágy vagy akár automata állatetető is.

Az állatkedvelő gazdik is hamar megtalálhatják a nekik való társaságot. Ha rendelkezel Get Together kiegészítővel, létrehozhatsz akár állatbarát klubot, hiszen a Cats & Dogs jellemvonásai és jártasságai is bekerültek a készletbe. Ezentúl választhatsz Dog Lover / Kutyabolond, Cat Lover / Macskabolond jellemvonásokat, vagy Pet Training / Állatkiképző és Veterinarian / Állatorvos jártsságokat is feltételként.

 

Rejtett félelmek

Bármilyen gondosan alkotod meg kedvenced külsejét, és válogatod össze jellemvonásait, személyisége mégis fog meglepetéseket tartogatni. Az állatoknak is vannak félelmeik és megszállottságaik. Ezekre a rejtett személyiségjegyekre hatással lehetnek a kiválsztott jellemvonások, mégis egyedi viselkedést kölcsönöznek minden állatnak, számtalan mókás pillanatot csempészve a játékba. Mikor kedvenceink számukra félelmetes dologgal találkoznak, láthatóan megrémülnek és remegnek, amikor pedig valami örömöt okoz számukra, boldoggá és izgatottá válnak.

A következők lehetnek félelem vagy megszállottság tárgyai:

  • Kávéautomata
  • Számítógép
  • Főzés
  • Mosogatógép
  • Kandalló
  • Akvárium (megszállottság)
  • Fitness felszerelés
  • Hűtőszekrény
  • Játék
  • Vendégek
  • Hangszerek
  • Mikrohullémú sütő
  • Robotporszívó
  • Zuhanyzó
  • Sztereo
  • Tűzhely (félelem)
  • Úszás (kutyák esetén)
  • WC
  • TV

Nekem első körben sikerült egy robotporszívótól reszketve menekülő husky-t és egy akváriummániás beagle-t kifognom. 🙂

 

Nevelés

Megfigyelni és fegyelmezni az állatokat fontos része a velük való együttélésnek. Kedvenceink természetes kíváncsisággal születnek, amelynek köszönhetően szeretik próbálgatni határaikat, mi mindent tehetnek meg következmények nélkül. Szerencsére a rosszalkodásról le lehet őket nevelni némi büntetéssel és türelemmel.

A következő tevékenységekért büntethetjük meg állatunkat:

  • Játék a pocsolyában (kutyák esetén)
  • Kakievés (kutyák esetén)
  • Ivás a WC-ből (kutyák esetén)
  • Ugatás (kutyák esetén)
  • Bútorok karmolászása (macskák esetén)
  • Felugrás / feltámaszkodás a konyhapultra
  • Rossz helyre ürítés
  • Ételért könyörgés
  • Simek felébresztése
  • Más állatok kergetése
  • Szemét vagy hányás evése
  • Pocsolyából ivás
  • Más állatok megtámadása
  • Emberi étel fogyasztása
  • Szemétben / hányásban játszás

Hacsak nincs áldott jó cicád, vagy nem rendelkezel komoly állatnevelési képességgel, a bútoraidon előbb-utóbb nyomot fognak hagyni az elszenvedett megpróbáltatások. A karmolásnyomok eltüntetéséhez szerencsére nem kell egyből kicserélni a bútort, rákattintva elérhetővé válik a Fix Scratches / Karmolások kijavítása opció, így féláron megúszod az egészet. Ugye, milyen gazdaságos? 😀

 

Kiképzés

Állatainkat akár ki is képezhetjük bizonyos feladatok végrehajtására, ami nem csak az állatok fejlődésével jár, hanem a sim Kiképzés jártassága is növekszik. Kutyák esetén használhatjuk a Training / Kiképzés interakciót, és utasíthatjuk bármely állatot az akadálypálya használatára a Running / Futás és Commanding / Utasítás paranccsal.

A kiképzés jártasság növekedésével a sim egyre több parancsot és trükköt taníthat meg állatának, továbbá annak esélye is növekszik, hogy az állat aranyérmet szerezzen az akadálypálya hibátlan használatáért.

Kiképzés jártasság 1. szint – A sim megismerkedik a kiképzéssel. Képes olyan utasításokra tanítani állatát, mint Sit / Ül, Speak / Beszél, Fetch / Visszahoz, Roll Over / Forog és Lie Down / Fekszik, valamint megmutatni az állatát más simeknek.

Kiképzés jártasság 2. szint – A sim már olyan parancsokra is taníthatja kedvencét, mint Heel, Shake, és Play Dead / Játsszon halottat. Ne felejts el időt szánni a trükkök gyakorlására.

Kiképzés jártasság 3. szint – A sim már képes felfedezésre küldeni kutyáját.

Kiképzés jártasság 4. szint – A sim már képes állattrükkök bemutatására, és utasíthatja kutyáját támadásra.

Kiképzés jártasság 5. szint – A sim képes állattrükkök előadására az arra járó simeknek, és gyorsabban képest új trükköket tanítani a kutyáknak.

 

Gyűjthető dolgok

Két új gyűjthető dolog is érkezett a játékba, a Feathers / Tollak kollekció, valamint a Catnip / Macskamenta gyűjtemény. A Tollak kollekció darabjai úgy szerezhetők meg, ha utasítod az állatot, hogy kergessen madarakat, de akár Brindleton Bay környénék a bokrok felfedezése közben is előkerülhetnek darabok.

Ezeknek a speciális bokroknak mancsnyom formájú levelei vannak, és borzoknak, mókusoknak, madaraknak adhatnak otthont.

Felfedezés közben azonban nem árt vigyázni, mert állatunkat könnyen megharaphatja egy mókus (mint a lenti képen), vagy lespriccelheti egy borz, ami súlyos esetben akár egy állatorvosi látogatást is maga után vonhat kedvencünk bánatára.

Ha a felfedezés sikeres, az állatok egy tollcsomóval hagyják el a bokrot, amelyet a sim elrejthet az eszköztárába, vagy akár ki is bonthat.

Kibontás után a következő darabok bukkanhatnak elő belőle:

  • Crow / Varjú (hétköznapi)
  • Duck / Kacsa (hétköznapi)
  • Finch / Pinty (hétköznapi)
  • Pigeon / Galamb (hétköznapi)
  • Seagull / Sirály (hétköznapi)
  • Blue Jay / Kék szajkó (nem hétköznapi)
  • Cardinal / Kardinálispinty (nem hétköznapi)
  • Heron / Gém (nem hétköznapi)
  • Pheasant / Fácán (nem hétköznapi)
  • Parrot / Papagáj (ritka)
  • Puffin / Lunda (ritka)
  • Spotted Sixam / Pöttyös sixam (ritka)

Ha simed összegyűjtötte a gyűjtemény mind a 12 darabját, kattints rá bármelyik tollra, és válaszd az Assemble into Bird Sculpture / Madárszoborrá alakítás opciót. Ezt követően egy különleges szobrot fogsz találni simed eszköztárában, ami a ritka Spotted Sixam madárra hasonlít.

Díszítheted vele otthonodat, vagy akár el is adhatod 2500 simoleonért. Ha nem a madárszobor minden vágyad, vagy felesleges tollaid vannak, a falra is helyezheted őket, mint dekoráció. Minden toll egy egyedi plaketté válik a madárról, amelyikhez egykor tartozott.

A Catnip / Macskamenta gyűjtemény jóval kevesebb darabból áll, és megszerzése is jóval egyszerűbb a tollaknál. Macskamentát Brindleton Bay szomszédságban találhatsz, leszüretelheted őket vadon termő növényekről, de az egyszerűbb utat választva akár rendelhetsz is a számítógép segítségével egy csomaggal Catnip Herb Packet néven. Ha az eszköztáradba került, elérhetővé válik a Give Catnip Treat.. / Macskamenta jutalmat adni interakció, mikor egy macskára kattintasz.

A macskamenta négyféle “ízben” kapható,  mind különböző módon hat a cicákra, és 4 órán keresztül tart a hatásuk.

  • Napnip / Szundimenta – Megnyugtatja az állatot, és álomba ringatja.
  • Madnip / Vadmenta – A macska dühödtté válik tőle, és akár még simeket is megtámadhat!
  • Nuzzlenip / Szimatmenta – A cica élénkebbé válik a megszokottnál.
  • Catnip / Macskamenta – A macskamenta felpörgeti a macska enerigaszintjét, aki hiperaktívvá válik!

Én az érdekesen hangzó Madnip / Vadmenta csomagot próbáltam ki cicámon, ami nem várt hatással járt – verekedni kezdett, majd elszökött a háztartásból. Használjátok bölcsen. 😉

Nem csak gyűjtemények bukkanhatnak elő a vadonból, a kutyák ugyanis rejtélyes dobozokat is találhatnak bóklászás közben. Ez kizárólag az ő képességük, a cicákba a bokrok feltérképezésénél több felfedező hajlam nem szorult. Két módon utasíthatjuk kutyánkat felfedezésre, mind a kettőhöz 3. szintű kiképzés jártasság szükséges. A Vadász jellemvonással rendelkező kedvenceket a Send Hunting / Küldje vadászni interakció segítségével szólíthatjuk cselekvésre.

A másik lehetőség, hogy amikor simünk egy kupac koszt, homokot, halat, gyanús bokrokat pillant meg, rákattintva választhatja a Send Pet to Explore / Küldje az állatot felfedezésre interakciót.

Az előkerülő rejtélyes dobozok különböző tárgyakat, gyűjteménydarabokat rejthetnek.

A felfedezésnek azonban ára van, a kutyus gyakran olyan állapotba kerül utána, hogy onnan egyenes út vezet a fürdőkádba egy alapos fürdésre.

Nem segít, hogy a kutyák a játékban is imádnak belefeküdni minden olyan dologba, amibe nem kellene.

 

Szökés

Amennyiben az állatokkal rosszul bánunk, nem csak a hivatal veheti el őket tőlünk, hanem saját döntésük alapján is távozhatnak a háztartásból. Ha elhanyagolva érzik magukat, vagy rossz kapcsolatot ápolnak gazdájuk, vállukra veszik a batyut, és elszöknek.

Szerencsére ez csak számos feltétel együttes fennállása esetén fordul elő, hogy a gazdi elgondolkodhasson azon, mit rontott el, és változtathasson hozzáállásán. Mikor egy állat elszökik, a háztartás többi tagja szomorúvá válik, és kap egy +2 állandó hangulatjelzőt mindaddig, ameddig vissza nem tér.

A következő okok vezethetnek az állat elszökségéhez:

Free Spirit / Szabadlelkű – A szabadlelkű macskák élvezik, ha a szomszédságban bóklászhatnak, és néha kicsit tovább maradnak távol a kelleténél. Aggodalomra semmi ok, visszatérnek.

Adventurous / Kalandor – A kalandor jellemvonással rendelkező kutyák néha elhagyják a házat, és egyszemélyes kalandtúrára indulnak. Ebben az esetben sem kell aggódnunk, visszatérnek.

Állatharc – Néha a háztartásban lakó állatok nem jönnek ki egymással. Az állandóan csetepatézó kedvencek elszökhetnek, ha fenyegetve érzik magukat.

Negatív kapcsolat – 20% esélye van, hogy az állat elszökik, ha az egyik simhez fűződő viszonya Despised / Megvetett vagy Disliked / Nem kedvelt.

Szükségletek elhanyagolása – 20% az esélye, hogy az állat elszökjön, ha a következő esetek legalább háromszor megtörténnek:

  • Az Affection / Figyelem szükséglet -80-as vagy azalatti szintre esik
  • A Play / Játék szükséglet – 75 vagy azalatti szintre esik

 

Ha egy állatnak nyoma vész, a sim nem sokat tehet ellene. Legtöbb esetben 3 napon belül magától is előkerül a bókálászó kis nyavályás. Ha a sim epekedve várja vissza kedvencét, ezt az idő lerövidíthető azzal, ha a közösségi felhívást tesz közzé mobilja vagy számítógépe segítségével.

Ha az állat hazatér, üdvözölhetjük a Welcome home / Üdv itthon interakció segítségével, hogy simünk kifejezze örömét. Előfordul, hogy a kedvenc piszkosan, mocskosan, vagy vemhesen tér vissza a háztartásba – ez utóbbi főleg a szabadlelkű cicák vagy kalandor ebek esetén történhet meg. A megszületett kicsiket a gazdi megtarthatja, de akár el is adhatja a telefon segítségével. Néha az állatok betegen kerülnek elő, ebben az esetben mihamarabb állatorvosi ellátás szükséges számukra.

 

Állatorvos

A kiegészítő újdonsága, hogy egy új karrier, az állatorvos (rendelő és személyzet) is helyet kapott benne. Egy másik tippben majd közelebbről is megismerkedhettek a szakma örömeivel és árnyoldalaival, addig is azonban lássuk, miben érinti mit sem sejtő kedvencünk az állatdokik léte.

Ha cicánk vagy kutyánk (esetleg rókánk vagy mosómedvénk) különös tüneteket kezd produkálni, érdemes útba ejteni a legközelebbi állatorvost egy kivizsgálásra. A betegségek egyébként mókásnak tűnnek, ám elég egy pillantást vetni gyengélkedő kedvencünkre, hogy megszakadjon értük a szívünk. A rendelőbe érve sorszámot kell húznunk, ahol érkezésünk célját is meg kell határoznunk. A következő lehetőségek állnak előttünk:

  • Checkup / Ellenőrzés
  • Cure an illness / Betegség kivizsgálása
  • Spay/Neuter / Ivartalanítás
  • Unspay/Unneuter / Ivartalanítás visszafordítása

Ezt követően várnunk kell, hogy egy orvos vagy vizsgáló felszabaduljon. Amennyiben több állattal érkezel, meg kell várnod az első kivizsgálás végét, hogy be tudj jelentkezni másik állatoddal is. Bejelentkezés után egy kis tábla jelenik meg a bal felső sarokban, ahol nyomon tudod követni, melyik szakaszban jár épp az állat kivizsgálása. Az első szakasz értelemszerűen mindig a Waiting for Vet / Várakozás az állatorvosra. Ezt követően az orvos megjelenik, állatkád pedig önként elfoglalja helyét a vizsgálóasztalon.

Mikor megszületik a diagnózis, az orvos háromféle gyógymódot kínál a betegségre, alapellátást, drága kezelést, és a kezelés visszautasítását. Ha az utóbbit választod, állatod előbb-utóbb meggyógyul ugyan magától, de hosszú ideig fog még betegeskedni. Ha a kezelés mellett döntesz, a kétféle kúra közötti különség abban rejlik (az áron kívül), hogy olcsóbb ellátás esetén az állat tölcsért kap a nyaka köré, amelynek már a neve sem sugall jót: Cone of Shame, azaz Szégyentölcsér. Pár óra szenvedés után ezt a borzalmat eltávolíthatod róla (vagy akár az állat maga szabadul meg tőle), és talán sikerül elnyerned megbocsátását némi jutalomfalattal.

Amennyiben csak egy gyors ellenőrzésre ugrottál be a rendelőbe, a kivizsgálás eredménye az lesz, hogy állatod egészséges. Az orvos felajánlja, hogy megelőző oltásban részesíti a pácienst, amit akár vissza is utasíthatsz, majd hazatérhetsz kedvenceddel a kaland után. Érdemes útba ejteni a váróteremben álló automatát, ahol a legkülönfélébb termékekhez lehet hozzájutni, és megjutalmazni kedvenced, amiért jól viselkedett az orvosnál.

Fontos még szót ejteni az ivartalanításról, ami először jelent meg a játékban. Amennyiben nem szeretnéd, hogy kedvenced váratlan alommal ajándékozzon meg, mindenképpen ajánlott a műtét elvégzése.

Ha a kiscicáktól, kiskutyáktól nem is tartasz, a valósághű játékélmény jegyében az állatok tüzelési ciklusokon esnek keresztül, ami láthatóan megviseli őket. Az ivartalanítás egyébként bármikor visszafordítható a játékban.

 

Szaporodás

Ahogyan a valóságban is, ha két ellenkező nemű állatot tartasz a háztartásban, előfordulhat, hogy számuk egy idő után.. megnövekszik. Ha az a célod, hogy tudatosan tenyészd állataidat, bátoríthatod is őket az Encourage to mate / Bátorítsa a nemzésre utasítással őket, feltéve, ha egyikük sincs ivartalanítva. Ez az interakció csak olyan simek esetén érhető el, akik baráti kapcsolatban állnak az állattal, és akkor a legsikeresebb, ha az állat épp tüzelési szakaszban jár. A nagytestű és kistestű kutyák is alkothatnak párost, valamit a fajta sem számít kiskutyák szempontjából, de nyilván ezekben az esetekben keverék alomra számíthatunk.

Az utódnemzés nem minden esetben jár sikerrel, ha az állatok között nem elég jó a kapcsolat. Ilyen esetben az állatbébikre vágyó sim 2 órán keresztül +1 szomorú hangulatmódosítóval gazdagodik. Ha megkérjük az állatokat, hogy viselkedjenek egymással barátságosan – Asking pets to be nice – segíthet a helyzeten.
Ha a művelet sikeres volt, a rendszer értesítést küld arról, hogy a háztartás kiscicákkal vagy kiskutyákkal fog bővülni. A vemhesség egy simnapot vesz igénybe, ami alatt láthatóan kényelmetlenül is érzi magát az állat. A szülés megindulásakor a simekhez hasonlóan a cicák és kutyák is kórházba szállíthatók, ahol 4 simóra alatt látja meg a friss alom a napvilágot. Maximum 3 jövevényre számíthatunk, akik mind egy-egy helyet foglalnak a háztartásban.
Nem ez az egyetlen módja annak, hogy állatbébikkel gyarapodjon a család, néha az állatok önállóan is az utódnemzre adják fejüket, továbbá az elszökött állatok is hazatérhetnek vemhesen.
Amennyiben úgy döntünk, ennyi apróságról nem szeretnénk gondoskodni, a mobiltelefon Hire a service.. lehetőségei közül kiválaszthatjuk a Sell Pet / Állat eladása opciót, és némi simoleonért cserébe másra ruházhatják a felelősséget. Ha nem szeretnél hasznot húzni állatod eladásából, a Put Pet Up for Adoption / Állat örökbeadása lehetőséget is választhatod, függetlenül az állat életkorától.
Ne lepődj meg, ha Cat Lover / Macskabolond vagy Dog Lover / Kutyabolond simjeid rendkívül elszomorodnak, ha meg kell válniuk a szőrgombócoktól, ki ne érezne így a helyükben?

 

Állatok halála

Az állatok egyetlen módon szenderülhetnek át a másvilágra, öregkori elgyengülésben. Hogy ez mikor következik be, a simeknek beállított élettartamtól függ, mert az állatok élethossza is ehhez arányul.

Korosztály Rövid sim élettartam Normál sim élettartam Hosszú sim élettartam
Kölyökkor 2 nap 3 nap 12 nap
Felnőttkor 12 nap 25 nap 96 nap
Időskor Állatonként változó Állatonként változó Állatonként változó

Sajnos ha egy kedvenc élete a végéhez ért, nincs mit tenned, el kell őt engedned. Nem tudsz könyörögni az életéért, így ha a Kaszás feltűnt a telken, nem fog nélküle távozni. Az állatok földi maradványait különleges urna és sírkő őrzi az örökkévalóságig.
A búcsú azonban nem kell, hogy végleges legyen, hiszen az állatok képesek visszatérni szellemalakban is. A Deadgrass Isle területén fekvő állattemetőben például rendszeresen összefuthatsz négylábú szellemekkel.

Ha kapcsolatba lépsz egy szellemállattal, ugyanazok az interakciók állnak rendelkezésedre, mint életükben, megfelelő kapcsolatszint esetén pedig (Good Friends) elérhetővé válik az Invite to Household / Meghívás a háztartásba lehetőség is. Szellemkedvencünk ilyenkor hivatalosan is a háztartás tagjává válik.

Amennyiben simed jártas az ambrózia kúra elkészítésében, vagy vásárolt ilyet az állatorvosnál, vissza is hozhatja kedvencét a szellemvilágból. Ebben az esetben az állat idős életszakaszban tér vissza az élők közé. Ha úgy döntesz, kijátszod a végzetet, készülj fel fiatalító kúrával is, hogy szőrös kis barátoddal örökre elválaszthatatlanok maradhassatok.

 

Írta: Thea
Köszönet Matt-nek a képek egy részéért!
Köszönet Ruby-nak az állatok jellemvonásainak fordításáért!
Forrás: SimsVip, Carl’s Sims 4 Guide

Szárnybontogató írópalánta, elhivatott tippíró és modvadász. Lelkes fordító, Sims 3, Sims 4 és Sims Medieval játékos. Az oldalfelépítés és design elkövetője, fáradhatatlan fogalmazó és backstage admin.

4 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
Rhien
6 évvel ezelőtt

Köszi nagyon hasznos volt. Igy már sokkal bátrabban fogok nekiállni állatokat alkotni.