Sims 3 Játéktipp

Sims 3 Természetfeletti erők – Boszorkányok

A Természetfeletti erők kiegészítővel négy mágikus teremtmény is érkezett, amelyek közül a boszorkányokkal ismerkedhettek meg közelebbről ebben a tippben. Ezek az okkult lények varázslatokat, bűbájokat és átkokat hajthatnak végre, hogy jobbá tegyék saját életüket vagy másokét, életét, vagy éppen bajt keverjenek vele és romboljanak. A boszorkányok megjelenése hétköznapi, és halandók, mint az egyszerű simek – akár egy rosszul sikerült varázslatért is az életükkel fizethetnek, tehát a mágiaűzés nem veszélytelen elfoglaltság. Aktív sim és NJK is rendelkezhet varázserővel, de nem lehet közben más természetfeletti képessége, vagyis nem lehet pl. boszorkány és vámpír egyszerre. Egyedül az átmeneti zombiizmus számít kivételnek, mivel a zombik nem valódi teremtmények.

Hogyan legyél boszorkány?

A Család létrehozása menüben egyszerű dolgod van. Az elkészítendő simnél kiválaszthatod a tervezett karakter típusát.

Ha már meglévő simedet szeretnéd boszorkánnyá változtatni, ahhoz Palackozott boszorkafőzetre van szükséged, amit a simednek meg kell innia önmagában, italba keverve, vagy meg kell, hogy dobják vele. A boszorkafőzetet megvásárolhatod mágikus bizományi boltban, Arisztid Elixirárudájában, vagy magad is elkészítheted, ha jártas vagy az alkímiában. Ehhez 9. szintű alkímia jártasság szükséges, valamint varangy, pillebogár és holdkő hozzávalók.

A boszorkányok speciális beszédtémáit a Különleges… menüpont alatt találod meg, valamint a simekre kattintva is elérhetők a Használjon bűbűjt/varázslatot/átkot interakciók. A varázslatok egy részét simekre, tárgyakra kattintva használhatod (erről lentebb olvashatsz részletesen). Megjelenik továbbá az eszköztárban egy Klasszik varázspálca, valamint egy Seprari Klasszik seprű, amelyet a boszik közlekedésre használhatnak.

Megjegyzés: A boszorkányok gyorsabban sajátítják el az Alkímia jártasságot, és a hétköznapi simekkel ellentétben az Arisztid alkímiakészletén a könyvet nem kézzel, hanem mágiával nyitják ki és csukják be.

A kiegészítővel két kifejezetten boszorkányoknak szánt életcél is érkezett, a Misztikus Gyógyító és a Zombik Mestere. Ezek családszerkesztőben választhatók, amikor új karaktert készítesz, akkor sem kell azonban bánkódnod, ha egy már korábban elkészített simedet változtattad boszorkánnyá. A már meglévő életcélt az Életre szóló kívánság megváltoztatása elnevezésű jutalommal törölheted, amelyet 10.000 pontért vásárolhatsz meg az életcéljutalmak közül.

Ikon  Életcél Leírás Jutalompont
A zombik mestere

Változtass 10 különböző Simet zombivá, feltámasztó rituálé vagy zombiszérum használatával

A zombik mesterei számára nem is létezik elragadóbb barát, mint egy botladozó, agyvelőre áhítozó zombi. De mit lehet tenni, ha egyszer annyira édesek! A többi simnek persze rögvest az inába száll a bátorsága, amikor megpillantanak egy könyörtelen élőhalottat felbukkanni a távolban… A zombik mesterének lenni azt is magába foglalja, hogy az ember vállalja a felelősséget egy zombiapokalipszis esetén. 35.000
Misztikus gyógyító

Gyógyíts ki 10 különböző átváltozott Simet napfénybűbáj vagy extra erős gyógyelixír használatával

Manapság mindenféle fura dologgá átváltoztathatók a simek, a varangyaktól a zombikig és a szomorú bohócokig. Még a búslakodó és a belső szépséggel rendelkező simeket sem hagyják nyugodni! Egy önzetlen, mások gondjára-bajára igencsak érzékeny simre van szükség ahhoz, hogy ezek a szegény párák kigyógyulhassanak az őket kínzó nyavalyákból. Nem sokan állnak készen a misztikus gyógyítói hivatás kihívásaira, de akik készek elkötelezni magukat a nemes célnak, elégedetten, önnön jóságuk tudatában térhetnek nyugovóra éjjelente. 30.000

Varázsseprűk

A katalógus Szoba/Szabadban/Szállítás valamint a Funkció/Járművek/Egyéb részlegében új seprűt vehetsz magadnak. Előbb azonban egy Varázsseprűtartóra lesz szükséged, ami szintén a Járművek/Egyéb részlegben találsz, és 25 simoleonba kerül. (Minden seprűnek saját tartó kell.) A seprűs közlekedés segít feltölteni a varázserőt.

Seprűk típusai:

Név Ár Sebesség
Seprari Klasszik 265§ 2
Seprari Tinizzo 165§ 1
Seprari Neoklasszik 385§ 4
Seprari Pegazus 455§ 7

 

Varázspálcák

A pálcákat a Vásárlás katalógus Funkció/Szórakozás/Hobbik és jártasságok és a Szoba/Dolgozó/Hobbik és jártasságok részlegben találod meg. A pálcákat tarthatod az eszköztáradban, de elhelyezheted a világban is.

A varázslatok pontossága és hatékonysága nagymértékben függ a varázspálcától, amit használunk. A Klasszik varázspálca mindkét tekintetben a leggyengébb teljesítményt nyújtja, ezért, ha van elég tőke a kasszában, érdemes beruházni egy jobb minőségű pálcára.

A pálcáknak két tulajdonságát kell figyelembe venni. A varázspontosság a varázslat célpontját jelenti. Siker esetén a varázslat ott hajtódik végre, ahol mi szeretnénk: egy adott simen, tárgyon. Sikertelenség esetén visszahathat a varázslóra, vagy valaki másra, vagy másik helyre.

A hatékonyság a mágiaigény fényében: A jó minőségű pálcák kevesebb varázserőt pazarolnak, és nagyobb az esély, hogy a varázslat sikerül. (A sikertelenség két dolgot jelenthet: nem történik semmi; valamiféle ellenvarázslat jön létre.)

Pálcák típusai:

Név Ár Varázspontosság Hatékonyság
Klasszik 360§ a legalacsonyabb a legalacsonyabb
Azúr 540§ alacsony alacsony
Bíbor 540§ alacsony alacsony
Ezüstfehér 540§ alacsony alacsony
Lombfalvi 720§ közepes magas
Elefántcsont 720§ magas közepes
Kristály 900§ közepes a legmagasabb
Elegáns 900§ a legnagyobb közepes
Irizáló 1080§ magas magas

Ha több pálcád van, az eszköztárban beállíthatod, melyik legyen az elsődleges pálca, ezt fogja a sim használni a következő varázsláskor.

Ha a simednek összegyűlik 20.000 életcél pontja, megvásárolhatja magának a Varázskezek életcél-jutalmat. A jutalom eredménye, hogy immár pálca nélkül varázsolnak, és emiatt sohasem hibáznak többé! (Azért előfordul, de ritkán.)

 

Varázserő

A boszorkányok vezérlőpaneljén megjelenik Varázserejük mérője. A varázserő úgy működik, mint az energia, szintje csökken minden esetben, amikor simed mágiát használ. Ha nem varázsol, a varázserő újra feltöltődik. A teljes feltöltődéshez nagyjából 6 óra szükséges. Ha sikeres varázslatot szeretnél, tartsd a varázserőd szintjét 50% felett.

A varázserő lemerülése nem jelenti azt, hogy a sim ne használhatná képességét, viszont próbálkozásai nem a várt eredménnyel járnak.

A varázserő feltöltésének egyik gyorsabb módja a seprűn közlekedés vagy a Seprari Röparéna használata. A Röparénát használhatod közösségi telken, ha építesz ilyet, de vásárolhatsz otthonra is. A Vásárlás katalógus Funkció/Szórakozás/Hobbik és Jártasságok vagy a Szoba/A szabadban/Szabadtéri tevékenységek részlegben találod, 960 simoleonba kerül és 10×8 egységnyi helyet foglal a telken. A Száguldás és a Kaszkadőrmenet is növelik a varázserőt, utóbbival még borravalóra is szert tehet a sim.

A varázserő azonnali feltöltéséhez újfent egy főzetre van a szükséged, ez a Mágiaesszencia, amit megvásárolhatsz a mágikus bizományi boltban, vagy elkészítheted alkimistaként (4. szint, méz és bármilyen gomba alapanyag).

A varázserő 50% alá csökkenése esetén a boszorkány különböző hangulatjelzőket kap. Eleinte csak egy semleges figyelmeztetést, majd egy 25%-nál egy kritikus szintre figyelmeztető negatívot. Ha ezt figyelmen kívül hagyod, és a varázserő teljesen lemerül, a boszorkány olyan moodletet kap, ami hat órán át megakadályozza az újratöltődést. Mágiaesszencia Elixírrel azonban még ekkor is lehetséges a varázserő feltöltése.

A telihold a többi varázslényhez hasonlóan a boszorkányokra is hatással van. Ilyenkor a varázslatok feleannyi mágiát használnak el, és 25%-kal sikeresebbek.

Megjegyzés: A seprűkhöz hasonlóan a Seprari Röparénát is használhatják nem-boszorkány simek, ez egyébként gyakori vágyuk is.

Mágia jártasság és varázslatok

A varázslatok időnként félresikerülhetnek, ezt befolyásolja egy pár tényező. A varázspálca minősége, a varázserő szintje, valamint a boszorkány mágiajártassága. A mágiajártasság amolyan rejtett jártasság (sem a jártasságpanelen, sem az irányítópanelen nem fogod megtalálni az aktuális szintjét), csupán az elérhető opciókból és varázslás közben a sim feje felett megjelenő fiolából tudhatod, hol tart a simed. Természetesen egy módon fejleszthető: varázslással.

A simre irányuló varázslatoknak három fajtája létezik. Átkok (negatív hatásúak), bűbájok (pozitív hatásúak) és varázsigék (semlegesek). A boszorkány sosem használhat önmagán átkot.

Alapszinten elérhető:

Varázsoljon elő egy almát: Ingyen alma, rosszabb-jobb minőségben. Megehető, elültethető, mint bármely más alma. Később felhasználható átalakító rituáléknál. Hiba esetén mérgezett almát kapunk. Ha ezt megeszi a sim, Hófehérke módra álomba merül 2 órára. (De a magnó, gyereksírás, ébresztőóra korábban is felébresztheti.)

Megjegyzés: A lovak kifejezetten szeretik ezt a varázslatot – egy boszorkánynak sosem okoz gondot almaterménnyel kényeztetni patás kedvencét.

Játsszon varázslattal: A legelső lehetőség, hogy simed növelje tapasztalatát a varázslás terén. Növeli a jártasságod szintjét, csökkenti a varázserőt. Varázslás közben különféle effektek jelennek meg, többek között például füst, tűzijáték, hieroglifák, vagy épp plumbobok. A plumbobok megjelenésekor a játék indításakor hallható, kipukkanó buborékok hangjára emlékeztető hangot hallhatjuk.

1. szint

Átalakulási rituálé: Bármilyen gyűjthető holmin elérhető varázslat: termény, mag, drágakő, meteor, fém, hal, rovar, lepke, boltban vásárolható élelmiszer. A rituálé végén egy új, véletlenszerű gyűjthető holmit kapunk. Az elővarázsolt almánkból akár zebramintás lepkénk, lánggyümölcs magunk, vámpírhalunk, virslink is lehet. (Remek módja a pénzszerzésnek is.) A kőzetek, melyeket átalakítás révén nyerünk, megjelennek a gyűjteménynaplónkban újdonságként. A rovarok, halak és növények azonban nem számítanak ilyen szempontból “befogottnak”, a sim gyűjtemény statisztikáját nem módosítják. A gyűjthető kisállatok, úgy mint rágcsálók, kígyók, madarak, teknősök, gyíkok nem átalakíthatók! Hiba esetén az átalakítandó holmi eltűnik.

Szerencsehozó bűbáj: Simeken érhető el. Szerencsésnek érzi magát hangulatjelző +5 értékű, egy teljes napon át. Sikertelenség esetén a sim a Peches hangulatjelzőt kapja meg.

2. szint

Tűzgolyó: A kapcsolatmutatón nem változtat. A simek hangulatjelzőt kapnak és megperzselődnek. Földre kattintva remekül lehet gyújtogatni (hóban is). A fagyvarázslatot oldja, ha simre irányítjuk, tócsákat felszárítja, ha a földön használjuk. Égő tüzeket fagyvarázslattal el lehet oltani.

Megjegyzés: A boszorkányok, ha már ismerik ezt a varázslatot, így gyújtják meg a tábortüzeket és fűtenek be a kandallókban.

Fagyvarázslat: Semleges varázslat. Simeken használva enyhébb-komolyabb formában fagykárt okoz. Konyhai vagy fürdőszobai szerelvényeken használhatjuk még, ami ettől elromlik. A lefagyasztott simek tűzgolyóval és napfényvarázslattal kúrálhatók. A csapokhoz meg hívjunk szerelőt, vagy használjuk a helyreállítási rituálét.

Megjegyzés: A boszorkányok ezzel oltják el a tüzeket a kandallóban és a tábortüzeknél.

3. szint

Mágikus fejlesztés: Az ezermesterség jártassághoz kapcsolódó Egyedi fejlesztések mágikus megfelelője. Mindent feljavíthatsz, amit eddig is, csupán a kezed helyett a pálcádat használod. (Vagy a varázskezed, ha már az van.)

A nagy ruhásszekrényeken elérhető egy új fejlesztés, a Mágikus portál. Ettől kezdve a ruhásszekrényed féreglyukként működik, hasonlóképpen, mint a korábbról ismert katakombák, Áska ásta lukak, időgépek, dimenziókapuk. Az utazásról a sim mindig zsákmánnyal tér haza. Ez általában magokat, rovarokat és pillangókat jelent.

Varázspárbaj: A főmenüből elérheted másik simen, ha ő is legalább 3-as szintű boszorkány. A párbaj pár percig tart, pozitív hangulatjelző az eredmény, ha győz a sim, negatív, ha veszít. Természetesen a párbaj is fejleszti a jártasságot.

4. szint

Szerelembűbáj: A sim önmagán és más simeken is alkalmazhatja. 24 óráig nagyon fogékony lesz egy új kapcsolatra. Akivel először interakcióba lép, reménybeli partner státuszba kerül. Ezt könnyen módosíthatod legjobb baráttá, ha barátságos interakciókat használsz.

Varangyizátor átok: Humán simeken alkalmazható. Teremtmény simek immunisak erre az átokra. A sim varanggyá változik egy időre és csak gyógyelixírrel, vagy csókkal lehet megtörni az átkot. A megjelenésük varangy vagy kedvesen zöld levelibéka fazon lehet. A kapcsolatszint nem változik, ha másokon alkalmazod ezt az átkot. A csók azonban mindig pozitív.

Megjegyzés: Ha a varangyizált simmel romantikus kapcsolatot ápolunk, előfordulhat, hogy a békapuszi nem segít. Legalábbis nem elsőre. Ilyenkor a kapcsolatszint is csökken kissé, de többszöri próbálkozás után kigyógyíthatjuk a másik felet.

Megjegyzés: A zombiizmus gyógyítható ezzel az átokkal, ugyanis a zombik előbb újra élő emberekké változnak, csak aztán békává. (Utána meg egy békapuszi és minden újra a régi.)

5. szint

Kísértetátok: Más simeken alkalmazható. Megjelenik egy szellem a megátkozott sim mellett, akit folyamatosan kísért 2 napon át.

6. szint

Szükségletbűbájok: Simeken alkalmazható, a boszorkányon magán is. Az éhség, tisztaság és hólyag szükséglet maximális mértékben kielégül. Hiba esetén pont az ellenkezője történik.

7. szint

Szükségletátkok: Más simeken érhető el. Az éhség, tisztaság és hólyag szükséglet teljes mértékben lezuhan. Hiba esetén visszahat a varázslóra.

8. szint

Napfénybűbáj: Simeken alkalmazható, a boszorkányon magán is. Gyógyítja a fagyást, az émelygést, a zombiizmust, a dögvészátkot. A negatív hangulatjelzők (elveszett barát, becsületsértési per) eltűnnek tőle. A zombiságra és a dögvészre a gyógyítás után két teljes napig immunitást ad. Egészséges simek 2 órára pozitív hangulatjelzőt kapnak és napfényburok veszi őket körül.

Dögvészátok: Átok típusú varázslat, csak más simeken érhető el. A simet bogarak és bűzös zöld pára lengi körül. 24 óráig semleges Pocsék közérzet hangulatjelzőt kap, ha nem gyógyul meg, újabb két napra pedig erős negatív hangulatjelzőt. A Dögvész napfénybűbájjal, csilipaprikával vagy mézzel gyógyítható, vagy gyógyelixírrel. (Lásd Alkímia). A kigyógyult sim két napig immunis lesz az újabb átokra.

9. szint

Helyreállítási rituálé: Padlóra kattintva érhető el. A telken és a házban működik. Közösségi telken is. Minden elromlott háztartási eszközt megjavít, minden szennyes ruhát és szemétkupacot eltakarít, kiüríti a kukát, eltünteti a romlott ételt a hűtőből, elmosogat. Minden tönkrement bútort felújít, de nem ágyaz be.

Hiba esetén tönkremennek a bútorok, elromolnak a szerelvények és az elektromos eszközök, szemét- és szennyeskupacok árasztják el a lakást.

10. szint

Feltámasztási rituálé: Feltámaszthatod a holtakat, csak egy urnára/sírkőre van szükséged. A simek ilyenkor zombi alakban élednek fel. Azonban már alkalmazhatod rajtuk a Napfénybűbájt, vagyis gyógyíthatod zombiságukat, hogy újra emberek legyenek. A simek egy bizonyos idő után nem támaszthatóak fel, ahogy a gyerekek sem.

Állatfamiliárisok

A gyűjthető kisállatok állatfamiliárisokká válnak. Jelenlétük 20% növeli a jártasságfejlődést varázslat közben. Ez abban az esetben igaz, ha az állatka a simed eszköztárában van, a terráriumban lévők nem számítanak. A macskák közelében szintén érezhető ez a hatás, de csak akkor, ha a macska az aktív háztartás tagja. Idegen macskák közelében akkor sem, ha örök barátok a simmel.

Megjegyzés: A kistestű madarak nem hajlamosak megszökni az eszköztárból, így a legkiválóbb állatfamiliáris válik belőlük.

Öröklődés

A képesség öröklődhet. Boszorkányod gyermekének 50% esélye van, hogy maga is boszorkány legyen. Két boszorkánynak mindenképpen boszorkány gyermeke születik.
Játék közben már tipegőkorban megmutatkozik a mágia, érezhető például az állatfamiliárisok hatása, és elérhető a varázskezek életcéljutalom. A varázserő fejlesztését, a valódi varázslást azonban csak kamaszkortól lehet művelni.

Ha már nem szeretnél tovább boszorkány lenni…

 Boszorkányodat kigyógyíthatod ebből a természetfeletti állapotból. Vagy ismét az Alkímia jártasságodat kell előhívnod, vagy az elixírbizományiba kell ellátogatnod, megszerezned egy Extra erős gyógyelixírt és felhajtanod.

Azok a simek, akik boszorkányoddal szoros romantikus kapcsolatot ápolnak, megkérhetik arra, hogy adja fel a boszorkány-létet. Ez az opció a simre kattintva érhető el, és egy lehetőséget old fel. Ha a boszorkány meglátogatja az Emlékek tárát vagy a tudományos laboratóriumot, kigyógyulhat a boszorkányságból.

 

Érdekességek:

  • A tinédzsernél fiatalabb boszorkákat néha rajtakapni, ahogyan eltüntetik és elővarázsolják a játékaikat.
  • A kapcsolat panelen sárga keret különbözteti meg a boszorkány simek portréját.

  • A boszorkányoknak saját szociális interakciók is vannak, pl. Brag About Broom Riding / Hencegjen a seprűlovaglással és Enthuse about Magic / Lelkendezzen a mágiáról.
  • A leírás szerint a boszorkányok speciális kedvezményt kapnak, amikor az elixírárudában vásárolnak.
  • A boszorkányok ügyesen védik meg magukat a többi természetfeletti teremtmény trükkjeitől. Pl. amikor egy tündér trükköt hajt végre egy boszorkányon, jó eséllyel visszafelé sül el, és a tündér a balul elsült trükktől függő negatív hangulatjelzőt kap.
  • A mágia jártasság 5. szintjétől a varázslatok szebb animációt kapnak, a sárga mágikus vonalat felváltja egy magenta sáv kék szikrákkal.
  • A boszorkányok nem tudják klónozni magukat a Klónkupon életcél jutalommal.
  • A boszorkányok idő előtti halálát okozhatják más simeknek, de nem közvetlenül. A tűzlabda varázslat hatására a célpont megjelölve moodletet kap, vagy felgyullad. Ha a ház padlóján végzi ezt a varázslatot annyiszor, ahányszor képes rá, okozhatja a háztartás tagjainak halálát, ha tűzjelző hiányában a simek nem jutnak ki időben a házból. A gonosz jellemvonású simek ebben örömüket lelik. Furcsa mód az így keletkezett tűzért is jár kártérítés, akkor is, ha nem semmisült meg semmi. Ennek összege ráadásul egy hiba következtében nevetségesen magas is lehet (300.000§). Az éhségátok vagy vámpírok esetén a szomjúságátok is okozhat halált abban az esetben, ha a szükségletjelző sáv túlzottan lemerül.
  • A Sims 3-as boszorkányok a többi szériában szereplő társaikkal ellentétben nem tudnak teleportálni.

 

A tipp első verzióját Mazsola készítette, Mattheeew pedig kiegészítette (My Sims)

Az új verziót Thea frissítette és bővítette, TimMac pedig kiegészítette

A remek fotókat készítette: TimMac

További forrás: SimsWiki

Szárnybontogató írópalánta, elhivatott tippíró és modvadász. Lelkes fordító, Sims 3, Sims 4 és Sims Medieval játékos. Az oldalfelépítés és design elkövetője, fáradhatatlan fogalmazó és backstage admin.