Sims 3 Játéktipp

Sims 3 Álomállások – Kísértetvadász karrier

A Sims 3 Álomállások kiegészítő szakmáival minden sim megtalálhatja a hozzá legközelebb álló karrierlehetőséget. Kísértetek természetesen nincsenek… vagy mégis? Sok a kétkedő, sőt, a legtöbb sim ennek ellenkezőjét vallja, természetesen csak addig, amíg bútoraik nem kezdenek el furcsán mozogni, vagy az ük-ük-üknagymamát nem találják a fürdőkádban. Ekkor hívják segítségül a kísértetvadászt, aki minden paranormális jelenséggel felveszi a harcot és mielőbb rendet teremt a simek otthonában.

Ha simed a kísértetvadász pályára készül, érdemes már jellemvonásait ehhez mérten kialakítanod. A javasolt jellemvonásokat az alábbiakban foglaltuk össze:

  • Zseni – A kísértetvadász szakmai fejlődésének egyik kulcsa a logika jártasság fejlesztése, ezt gyorsítja a Zseni jellemvonás
  • Bátor – A szellemek befogására irányuló sikertelen próbálkozások elrémítik a bátortalan simeket, így érdemes megacéloznod idegeiket.
  • Különc – Ha ezt a jellemvonást választod, a kiválasztható életcélok között megjelenik a Parádés Parafenomén, ami ehhez a szakmához kapcsolódik. (Persze ezt kiválaszthatod a jellemvonásoktól függetlenül is)

Munkavállalás

Többféle módon lehet elhelyezkedni kísértetvadászi munkakörben. Ezek egyike, ha felkeresed azt a helyszínt, ahol erre a munkára jelentkezni lehet: menj tehát el a Kutatólaborba. Itt válaszd a “Vállaljon állást kísértetvadászként” lehetőséget.

Végezetül fogadd el a választott hivatást!

Az új szakmák hivatáspanelje eltér az eddig megszokottaktól. Van egy fix heti bér, amelyet minden vasárnap kapsz kézhez. Előléptetéshez a Munkatapasztalat mércét kell “megtölteni”. Ez a kísértetvadász szakmánál három dologtól függ:

  • paranormális nyomozás
  • szellemek és kísértetek elűzése
  • logika jártasság fejlesztése

Munkanapokon két-három megbízást kapsz. Minden teljesített munka után a heti bér fele a fizetség, ezért ki merem jelenteni, hogy sokkal több simoleont lehet keresni az új szakmák elvállalásával, mint a régi, hagyományos karrierekkel. Ráadásul, ha két munka között szintet vált simed, akkor a másodiknál már az annak megfelelő fizetséghez jut hozzá. Hagyományos munkánál ez nem így van. Ha a munkanap közben az előléptetési mérce megtelik, a ledolgozott nap végén léptetik csak elő, munkájáért még a régi napi bért kapja. Azonban a hagyományos munkánál járt előléptetési bónusz, az új szakmáknál ilyen nincs!

Ráadásul a munkád során elfogott szellemeket is pénzzé teheted, amennyiben felajánlod őket tudományos célokra. Érdemes észben tartani, hogy a szellemek értéke az első négy nap során csökken, így ha négy napnál tovább tartogatod őket, az eredeti áruk csupán 60%-áért tudod őket eladni. Tedd őket pénzzé minél előbb, hogy a legnagyobb profitra tegyél szert!

Szakmai lépcsőfokok

A kísértetvadász karrier minden szintjén megegyezik a munkaidő: hétköznap esténként 17:00-tól másnap hajnali 3:00-ig tart.

Szint Megnevezés Heti bér Jutalom
1 Kártyajós §280 uniformis, DémonDöngölő
2 Ektoplazmapucoló §344
3 Hajmeresztő Zajok Elhallgattatója §400
4 Szellemszekáló §520
5 Szeánszvezető Spiritiszta §640 Paramérő
6 Démonelhárító §840 uniformis
7 Adrenalinhajhász §1144
8 Médium §1480 fejlesztett DémonDöngölő
9 Az Okkultizmus Tudora §1840
10 Paranormális Szakértő §2480 LidércLokátor

A Simoleonsokszorozó életcél jutalom 20%-al növeli meg az egyes szintekhez tartozó heti keresetet, valamint a megbízások után kapott bérezésre is hatással van.

A 10-es szint elérése után sem áll meg a szakmai fejlődésed, ugyanis a karrier panelen lévő sávot tovább tudod töltögetni. Minden egyes további feltöltésnél körülbelül §100 simoleonnal több üti a markodat az elvégzett munkák után!

Ráadásul a karriered során kapott készülékekkel, amelyek a városban kószáló szellemek bemérését segítik, további szellemeket gyűjthetsz be, amiket pénzzé tehetsz, valamint munkatapasztalatnak is beszámítanak.

Megbízások

A kísértetvadász szakmának nincs dedikált munkahelye. Munkanapokon a lehetőségekben felmerülő szomszédok otthonában dolgozhat simed. A munkaidő kezdetekor egy figyelmeztető üzenetet kapsz, amelyben felsorolják az aznapi elvégezhető feladatokat.

Válts térképnézetre, itt jobban áttekintheted, hol, milyen munkák várnak rád. A következő munkalehetőségek közül választhatsz:

  • Szelleminvázió
  • Paranormális nyomozás
  • Poltergeistvadászat
  • Kísérteties jelenlét (5. szinttől)
  • Dühödt kísértetek inváziója (általában 7. szinttől)

Vegyük ezeket egyenként!

Mielőtt továbbmennék, szeretném felhívni a figyelmedet egy nagyon fontos dologra: szellem és kísértet nem ugyanaz! A szellemek színes, átlátszó, lebegő pacák, míg a kísértetek emberformájúak!

Szelleminvázió

A kísértetvadász legalapvetőbb feladata, hogy megtanulja a szellemek kiűzését más simek otthonából.

Miután elvállaltad a munkát, kísértetvadászod a helyszínre hajt. A szellemekkel teli házat sejtelmes ködbe burkolva találod, a szobák pedig el vannak átkozva, erre utal kísérteties színük. Az egész folyamat alatt félelmetes zene szól.

A képernyő bal oldalán olvashatod feladatodat, ez jelen pillanatban 3 szellem kiűzése. A képernyő jobb felső sarkában pedig a megbízód üzenetét láthatod.

Simem észrevett egy szellemet. A szellemek lehetnek házon belül és kívül is, sőt átlebegnek a falakon, így ne csodálkozz, ha egyik pillanatról a másikra eltűnnek szemed elől. Egyszerűen csak rá kell kattintani, és kiválasztani az “Űzze el” lehetőséget! Ekkor simed előkapja a DémonDöngölőt és aztán mindent bele!

A szellem befogását a feladatoknál is jelzik, valamint kapsz némi információt, hogy milyen típusú, korú és értékű szellemet sikerült palackba zárni. Miután a feladatot teljesítetted, a köd megszűnik, az elátkozott szobák újra régi fényükben ragyognak és a zene is elhallgat.

Paranormális nyomozás

Nemcsak a simek házát, de a középületeket is ellephetik szellemek. Természetesen most is megkérnek arra, hogy mielőbb vizsgáld ki a problémát.

A középület környékén szintén megjelenik a köd, a nyomasztó szín és a kísérteties zene. Mivel a középület nyúljárat, így nem láthatod, mi zajlik odabenn. Simed csak besétál, teszi a dolgát, miközben érdekes üzeneteket kapsz arról, mi történik az épület belsejében. Egy-két óra múlva kísértetvadászod előjön és megkapja a munkáért a pénzt.

Poltergeistvadászat

Ez a kedvencem: kopogókísértetvadászat!

A kopogószellemek tárgyakba bújnak, melyek így rázkódni kezdenek. Az elején még egyszerűbb, mert kis házakban nagy tárgyakat kell megtalálnod. Minél ügyesebb vagy, annál kisebbek lesznek a tárgyak és annál nagyobb házakban kell keresgélni. Kis segítséget nyújt, hogy ha a közelben megbűvölt tárgy van, a zajok hangosabbak lesznek!

A megszállt tárgyra kattintva az “Ördögűzés” opcióval tudod a szellemeket befogni. Ha nem vagy elég ügyes, másik tárgyba vándorolnak!

Fontos észben tartani, hogy a Kleptomániás simek nem tesznek különbséget a hétköznapi, és a kopogószellemek által kísértett tárgyak között. Amennyiben egy rázkódva lebegő tárgyat nyúlnak le, úgy a tárgy kísértettsége megszűnik, mikor bekerül eszköztárukba, és visszapostázás esetén sem tér vissza belé a szellem. Ez azért jelent problémát, mert ez a fajta „megoldás” nem számolódik bele a kiűzött szellemek számába, így a megbízást nem lehet teljesíteni. Érdemes ezt a módszert elkerülni, hacsak nem akarjuk megakasztani simünk karrierjét.

Amennyiben a kopogószellem által megszállt tárgy egy asztal, akkor az ahhoz tartozó székek is lebegni kezdenek. Ha simünk egy kis szórakozásra vágyik, fel is ülhet ezekre a székekre – megbízói legnagyobb döbbenetére.

Kísérteties jelenlét

Itt már igazi kísértetek vannak! Ahhoz, hogy egy kísérteties jelentés feladattal bízzanak meg, legalább a kísértetvadász szakma 5. szintjére (Szeánszvezető spiritiszta) kell jutnod, hisz a kísértetek megtalálásához a Paramérőre van szükség!

A kísértetjárta ház MINDEN szobáját át kell kutatnod! Ehhez kattints a padlóra és válaszd a “Keressen kísérteteket” lehetőséget! Érdemes az udvaron is körülnézned!

  • Amennyiben a helyiségben nem található kísértet, ezt az üzenetet kapod: “Semmit sem találtál, de valamiféle megmagyarázhatatlan megérzés azt súgja, hogy nagyon közel jársz. Próbálkozz egy másik szobával!”
  • Ha azonban kísértetre bukkansz, így közlik veled: “A helyiségben félelmetesen hideg lett hirtelen. Különös jelenlét érezhető a közelben…”

A feladatablakban látható, összesen hány kísértetet kell megtalálnod, és a megtalált kísértetekből mennyit sikerült eddig a túlvilágra juttatnod.

A kísértetek régi, vagy egészen ősi viseletben jelennek meg. Az ősember szerelésben megjelenő simek gyakran büdösek, mikor feltűnnek.

Két módon győzheted meg a kísértetet, hogy menjen el. Az egyik egy erőszakosabb út (“Adjon neki a DémonDöngölővel”), míg a másik sokkal békésebb: beszélgess el vele. Tapasztalatom szerint ez sokkal rövidebb ideig szokott tartani. Ennek egy lehetséges (és jól bevált) menete:

  1. “Nyugtassa meg szeretteivel kapcsolatban” – a kísértetek kezdetben nagyon ellenségesek simeddel. Ez az interakció az ellenséges viszonyt semlegesíti.
  2. “Beszélgessen a teljes életről” – baráti viszonyt érhetsz el vele.
  3. “Nyugtassa meg szeretteivel kapcsolatban” – jó barátsághoz vezet.
  4. “Győzze meg, hogy lépjen tovább!”

Az utolsó lépéshez mindenképpen kell a jó barát viszony, különben hatástalan a meggyőzés. Ha ezt még nem érted el, a Barátságos interakciók közül válassz. Az “Ismerje meg” és a “Kérdezze a karrierjéről” lehetőségeket ajánlom.

Dühödt kísértetek inváziója

Feladatod ugyanaz, mint a Kísérteties jelenlétnél. A különbség annyi, hogy ezek a kísértetek láthatóak, rengeteg bosszúságot okoznak a lakóknak. Ugyanúgy két módon távolíthatod el őket, a beszélgetés itt jóval gyorsabb!

Ezt a munkát általában a 7-8. szint környékén kapod meg. Ennek az az oka, hogy ezekkel a dühödt kísértetekkel szemben a felfejlesztett DémonDöngölő sokkal hatékonyabb.

Felszerelés és ruházat

A felszerelések sem a saját, sem a családi eszköztárban sem találhatóak meg. A ruházatot a családból bárki hordhatja (amint feloldottad őket).

A bal oldali uniformist munkába álláskor kapod meg, míg a jobb oldali a 6. szint bónusza.

DémonDöngölő – Alapfelszerelés

Paramérő – 5. szinttől elérhető, kísértetek keresésére szolgál

Felfejlesztett DémonDöngölő – 8. szinttől elérhető, nagyobb hatékonysággal bír

LidércLokátor

A szomszédságban lévő szellemeket lehet segítségével megkeresni, csak a 10. szinttől használható, a kísértetvadász eszköztárában található meg.

Ha az eszköztárban rákattintunk, az Aktiválás interakció segítségével kapcsolhatjuk be a készüléket. Aktiválás után a városban megbúvó szellemek helye láthatóvá válik. Ezután kísértetvadászod odautazhat, és a Paramérő segítségével megkeresheti őket.

Míg deaktiválás után a szellemek helye többé már nem látható.

Amikor simed kiérkezik a helyszínre, a vele egy légtérben és hozzá közel lévő szellemek lesznek láthatóak. Elképzelhető, hogy hiába kattintasz rá egy szellem “gombjára”, nem jön elő a “Szkenneljen” parancs, ez azért van, mert a szellem olyan helyen tartózkodik, amelyet a kísértetvadász nem tud megközelíteni. Pl.: egy házban vagy egy közösségi területen. Amennyiben egy lakott házban van bent, csöngess be; miután behívnak, már odabent is tudsz keresgélni. A másik lehetőség, hogy vársz. A szellemek vándorolnak, így, ha szerencséd van, kijönnek az épületből, és ott már elkaphatod őket.

Kitüntetések

Paratrófea


15 szellem befogása esetén jár. A kitüntetéseket a Városházán veheted át.

ParanorMedál

75 szellem befogása után lehet simedé.

Simszalagrend

150 szellem befogásakor érdemli ki ezt a kitüntetést simed.

Kis megjegyzés ehhez a három kitüntetéshez: csak szellem befogása után jár. Hiába dolgozol kísértetekkel, azt sajnos ide nem számolják be. Nyomon követheted viszont ezt a számot: az eszköztárban a gyűjteménynaplóra kattintva felhozhatsz egy panelt, ahol külön sort szántak ennek számolására. Ugyanitt láthatod azt is, hogy simed mennyi szellemet adott át kísérleti célokra.

Szellemmedál

7 paranormális nyomozás után érdemli ki simed.

A kísértetvadász kulcsa

Két olyan kitüntetés van, amelynek átadásához ünnepség kötődik, ez az egyik. A kísértetvadász karrier 10. szintjének elérése után jár ez simednek. Ne ijedj meg viszont, ha nem azonnal keres meg téged a város vezetése, hogy átadhassa neked a kitüntetést, néha el kell telnie egy kis időnek. Amikor elkezdődik az ünnepség, emlékeztetőt is kapsz a képernyő jobb felső sarkában megjelenő üzenet formájában. A városházára kattintva a Vegyen részt a díjátadáson interakciót kiválasztva küldheted simed a helyszínre.

A kulcsot pedig maga a polgármester adja át!

Az átadási ceremóniát követően simed A város hőse hangulatjelzővel lesz megáldva 4 napon keresztül.

Paranormális mementó

A kísértetvadász szakma 10. szintjén 25 szellem befogása esetén kapod meg ezt a gyönyörű makettet, szintén egy díjátadó ceremónia keretén belül.

Szellemek

Típusok

Kétféleképpen lehet őket csoportosítani: kor és típus/hangulat szerint. Mindkét tényező befolyásolja, mennyiért tudod eladni az adott szellemet.

Típus Szín Fiatal Öreg Ősi
Kedves §25 §50 §75
Barátságos §37 §75 §112
Rémült §50 §100 §150
Elveszett §100 §200 §300
Féltékeny §150 §300 §450
Felbőszült §200 §400 §600
Gonosz §500 §1000 §1500

Mikor kísértetvadászod elkap egy szellemet, bekerül az Eszköztárába. Innen bármikor elhelyezheted őket a világban is, akárcsak a pillangókat, vagy bogarakat.

Ha a kurzort rámozgatod egy szellemre, kis információs ablakocska jelenik meg, mely elárulja a szellem típusát, korát és értékét.

Interakciók

Ha rákattintasz egy szellemre az eszköztáradban, két lehetőség közül választhatsz: elengeded vagy elnevezed a szellemet.

Ha az elnevezés mellett döntesz, egy ablak jön elő, ebben bármilyen nevet adhatsz a szellemnek. Ezek után az Eszköztárban is láthatóvá válik a szellem neve, ha ráviszed a kurzort.

Ha az elengedés mellett döntesz, simed kinyitja a dobozkát, amelybe a szellemet elzárta, és útjára bocsátja.

Eladás

A szellemeket fel is ajánlhatod tudományos célokra a Kutatólabor számára. Amikor így döntesz, egy ablakban megjelenik az összes, simed Eszköztárában lévő szellem. Itt kiválaszthatod, melyeket szeretnéd felajánlani. A szellemek értékét kifizetik neked.

Transzfigurifikáció

Ezen kívül, ha rendelkezel a Világ Körül kiegészítővel, a szellemeket elhelyezheted Carter Vitrinjén. A visszafordíthatatlan transzfigurifikáció során tíz, egyforma típusú pacaszerű szellemből egy urnát kapunk, amelyhez egy sim alkatú kísértet tartozik. A sim-szellem véletlenszerűen generálódik, a jellemvonásait pedig az őt alkotó szellemtípus határozza meg:

Szellem típusa Lehetséges jellemvonások
Kedves / Barátságos Családközpontú, Jó, Jó humorú, Barátságos, Karizmatikus, Virtuóz, Természetbolond
Rémült Őrült, Gyáva, Magányos farkas, Peches, Ingerlékeny, Nyugtalanul alvó, Víziszonyos, Technofób
Elveszett Magányos farkas, Ingerlékeny, Szétszórt, Művész, Visszafogott, Peches, Humortalan, Nyugtalanul alvó
Féltékeny Magányos farkas, Reménytelenül romantikus, Túl érzelmes, Családközpontú, Ügyetlen, Gyerekes, Őrült
Felbőszült / Gonosz Rosszindulatú, Gonosz, Mogorva, Forrófejű, Természetgyűlölő, Művészetellenes, Kleptomániás

Egyéb lehetőségek

Kísértetvadászként lehetőséged van a temetőben lévő kísérteteket megnyugtatni. Ehhez nem kell mást tenned, mint a sírfeliratra kattintva a megfelelő opciót kiválasztani. Ekkor előtűnik az elhunyt szelleme és simed néhány perc alatt megnyugtatja a háborgó lelket.

Érdekességek

  • A titkos kód használatával (testingcheatsenabled) a munkák során fellelt kísérteteket is hozzá tudjuk adni az aktuális háztartáshoz.
  • Néhány játékbeli szellem vezeték vagy keresztneve megegyezik egy-egy történelmi személy nevével. Ilyen például a Juliette Antoniette, amely Marie Antoniette nevére utalás, valamint Napoleon Bonaparte druszáival is találkozhatunk.

  • Ironikus módon szellemeknek is lehet olyan vágyuk, hogy kísértetvadászként vállaljanak állást.
  • A SimBotok hasznosak lehetnek kísértetvadászként, ugyanis a Bátor jellemvonással rendelkeznek, így nem rettentik el őket a kísértetek.
  • A Bátor jellemvonás rendkívül hasznos kísértetvadászként, mivel a jellemvonással nem rendelkező simeket a szellemek megrémíthetik egy-egy sikertelen befogási kísérlet után.

  • Vámpírként érdemes kísértetvadásznak jelentkezni, ugyanis ez a kevés, éjszaka is végezhető munkák egyike.
  • A Szellemirtók című filmből több jellegzetesség is megjelenik ebben a szakmában: ilyen például a DémonDöngölő kinézete, vagy az első szinten kapott munkaruhán lévő zöld foltok. Ráadásul a kiegészítővel egyúttal tűzoltók is érkeztek, így van lehetőségünk bázisként tűzoltóállomást építeni kísértetvadász csapatunknak.
  • Mikor elengedünk egy szellemet, egy viszonylag ritka üzenettel találkozhatunk, amelyben a szellem meghálálja a szabadon engedést, és véletlenszerűen generálva mond egy városlakót, akihez „beköltözik”. Azonban, ha ellátogatunk az említett család otthonába, a szellemet nem találjuk ott, még a feltérképező eszközökkel sem.

 

 

A tipp első változatát készítette: Teteci (My Sims)

Frissítette, kiegészítette és fotózta: TimMac

További források: SimsWiki, Carl’s Sims Guide

A barkácsolás avatott mestere, ígéretes írópalánta, egyedi tartalom készítő. A Sims konspirációs teóriák lelkiismeretes közvetítője. Elhivatott fordító, Sims 3 és Sims 4 játékos, pótolhatatlan lektor.