Alapok I. – Berendezés kódokkal

A bútorok mellett a kiegészítőket, dekorációs elemeket, apró mütyüröket szeretem a legjobban. Számomra minden szoba üres, amiben nincs pár növény, esetleg újságok az asztalon, vagy képek a falon. Viszont egy cserép virág még nem feltétlenül teszi otthonossá a szobát, több kiegészítő viszont annál inkább. Ám a játék – legalábbis a The Sims 2 -, alapból nem ad túl sok szabad teret. Négyzethálóban határozza meg, mit hová tehetünk, ami ugyan nagy segítség abban, hogy a simek használni tudják a tárgyakat, viszont esetenként megakadályoz egy-egy jó ötlet megvalósításában. Pár hasznos kóddal változtathatunk ezen. Minden játékban használható kódot ITT megtaláltok. Csokorba gyűjtöttem a berendezéssel kapcsolatosakat. Először is kell egy szoba, amit be szeretnénk rendezni.

Rakjunk le pár alap bútort a helyiség típusát figyelembe véve. Kanapé, kávézóasztal, könyvespolc, pár kiegészítő és már kész is a nappali!

Nem is rossz, bármelyik sim elégedett lehetne vele, hiszen van hová leheveredni, éjszaka sem maradnak sötétben, a növényektől és a szőnyegtől pedig otthonos lett. Tegyük még ennél is otthonosabbá!
Nyissuk meg a kódablakot, vagyis nyomjuk le a Ctrl + Shift C billentyűkombinációt. A képernyő tetején egy fehér sáv jelenik meg, ide kell beírni a kódot, ez esetben ezt: move_objects on.
Ez szolgál a későbbiek alapjául is, mindvégig bekapcsolva kell hagynunk. Lehetővé teszi, hogy olyan négyzetrácsba is pakolhassunk tárgyakat, ahová eddig nem lehetett, pontosabban oda, ahol már állnak tárgyak. Hasznos lehet olyan helyeken is, ahol a játék egyébként nem engedne tárgyakat lerakni, mint például szekrényt közvetlen az ajtó mellé, ha az ajtó a szekrény elé nyílik. A legtöbb hasznát viszont a konyhában vesszük, ahol eddig összesen egy tárgyat tehettünk le minden pultra. A képen látható számok jelölik, hogy milyen sorrendben kerülnek a dolgok a pultra, ahogy az egérrel oda irányítjuk őket.

Fontos tudni, hogy a simek miket tudnak és miket nem tudnak ennek hatására használni. Az ajtó és a szekrény esetében nincs probléma, viszont ha közvetlen az ajtó elé tesszük a szekrényt, akkor oda nem tudnak bemenni, és a szekrény elől se tudják elrúgni a tárgyakat. A felpakolt konyhapultot se tudják használni semmire, tehát biztosítani kell nekik teljesen szabad pultot is, hogy főzhessenek.
Eddig nem sokat változtattunk a szobán. A következő trükkhöz szükségünk van a Paloták és Parkok cuccokra, anélkül sajnos nem működik. Ismét nyissuk meg a kódablakot és írjuk be az alábbi kódot: setQuarterTilePlacement on. Az enter leütése után le kell nyomnunk a Shift + F billentyűkombinációt, hogy működésbe lépjen a kód. (Ha ki szeretnénk kapcsolni, akkor ismét ezt kell majd megnyomnunk.)
Ha megfogunk egy tárgyat, akkor rögtön feltűnik, hogy már több lehetőségünk van a pakolására. Egészen pontosan egy kockán belül kilencszer is letehetjük ugyan azt a növényt, már nagyobb mozgásteret enged a négyzetháló.

Ennek segítségével elmozdíthatjuk azokat a bútorokat is, amik esetleg túl távol állnak egymástól. Engem például kifejezetten zavar, hogy az állólámpa messze van a kanapétól, és amint a képen is látszik, a dohányzóasztalt is elmozdítottam egy kicsit jobbra.

A következő probléma, ami gyakran felmerül bennem, hogy mindent csak négy irányból tehetünk le. Aki rendelkezik az Egyetem kiegészítővel, az ezen is változtathat. Írjuk be a kódablakba: boolProp allow45DegreeAngleOfRotation true.
Ezzel a kóddal már nem 90, hanem 45°-kal forgathatjuk el a tárgyakat. A használatához a , [vessző] és . [pont] gombokra lesz szükség. Előbbi balra, utóbbi jobbra forgatja a kezünkben tartott tárgyakat, mindig 45-45°-kal. Mivel tovább bontottuk a négyzethálót, az asztal elforgatása után közvetlen a lámpánk mellé is beforgathatjuk a napraforgós vázát.

Dupla négyzeten álló bútorokat is elforgathatunk, mint például ez a fotel. Viszont figyelni kell, mert bizonyos tárgyakat ennek hatására furcsán, vagy egyáltalán nem tudnak használni a simek. Ilyen például a kanapé, az ágy vagy a tipegők etetőszéke.

A konyhában is hasznunkra lehet a kód. Néhány dekorációs elem (főleg a sarokpultnál) lelóghat a felületről. A tárgyat irányítsuk a pultra, majd a , [vessző] és . [pont] gombok segítségével forgassuk az ideális irányba.

Még így is adódhatnak olyan helyzetek, mikor valamit sehogy se tudunk jó helyre tenni. Ilyenkor jön jól az utolsó hasznos kód, aminek használatához semmilyen kiegészítőre nincs szükségünk. Tehát ezt azok is tudják alkalmazni, akik nem rendelkeznek a Paloták és Parkokkal. Viszont a 45°-os forgatást sajnos nem helyettesíti.
Írjuk be a kódablakba: boolProp snapObjectsToGrid false.
Ezzel most teljesen megszüntettük a négyzethálót, már egyáltalán nem befolyásolja a munkánkat. Ha továbbra is be van kapcsolva az első kód, akkor gyakorlatilag bármit letehetünk bárhová. Például az állólámpát a fotel mellé úgy, hogy se a fotelbe, se a falba ne lógjon bele.

Ez a kód zavaró lehet, mikor pontosan szeretnénk valamit illeszteni, például széket az asztalokhoz, konyhapultot egymás mellé vagy képeket a falra. A “true” paranccsal kikapcsolhatjuk, vagyis a következőt írjuk a kódablakba: boolProp snapObjectsToGrid true.
Akinek megvan a Nagyvárosi élet kiegészítő, az a falakat is tudja változatosan dekorálni. Alapvetően csak a move_objects kód kell hozzá, hogy egy falra több kép, illetve polc is felkerülhessen, de a változatos elrendezéshez jól jöhet a négyzetháló tovább osztása is.

Az alapállapothoz képest felfelé és lefelé is mozgathatjuk a képeket, a padlótól egészen a plafonig. Az Ő betűvel tudunk felfelé irányítani, az alap magassághoz képest 10 egységet. Lefelé az Ú betűvel tudunk, 12 egységet. A magasságváltozástól az elemek más fényviszonyba kerülhetnek. Ahogy a képeken látszik, lehetnek sötétebbek és világosabbak is bizonyos pontok után.

Ime a kész nappalink! Máris sokkal otthonosabb! Nem?

Az alábbi képeken is a kódok segítségével rendeztem el a tárgyakat. A nyilak mutatják, mit hogyan csináltam.

Aki már ismerte ezeket a trükköket, annak nem mutattam sok újdonságot, de azért remélem, volt akinek hasznára vált. Legközelebb még tovább otthonosítjuk a nappalinkat okos segédeszközökkel, és mutatok pár hasznos modot is, ami még jól jöhet.

A kódok kikapcsolása:
move_objects off
setQuarterTilePlacement off
boolProp allow45DegreeAngleOfRotation  false
boolProp snapObjectsToGrid true

Írta: NoAngelBrigi
Brigi’s Home DEsign

Hozzászólás

Kérjük, jelentkezz be a hozzászóláshoz
  Feliratkozás  
Visszajelzés