The Sims 4 Realm of Magic – Megjelenés előtti bemutató

Mostanában az EA és a Simguruk nem aprózták el az információmennyiséget: rövid időn belül rengeteg mindent megtudhattunk a kiadás előtt álló Realm of Magic játékcsomagról. A sort ezúttal a kiegészítő egyik ikonikus karaktere, Morgyn által narrált trailervideó nyitotta, melyet facebookon már közzétettünk, aki azonban nem követ minket odaát, annak egyrészt ejnye-bejnye, másrészt pedig itt is meg tudjátok nézni mostantól.

Hétvégén aztán sor került a játékcsomag bemutató streamjére, aminek során betekintést nyerhettünk a játékmenet fontosabb lépéseibe. Aki lemaradt volna róla, az bármikor bepótolhatja a videót, amely bő két órás hosszával igencsak kimerítően taglalta az új csomag funkcióit. Akinek pedig nincs két szabad órája, hogy kiszűrje a tudnivalókat, avagy nem az ő terepe az angol hallás utáni értés, annak összefoglaltuk az összes elhangzó információt, amit a vásárlás előtt álló simmereknek érdemes tudniuk!

Sim létrehozása menü

  • A game packkel érkező ruhák sokféle stílust jelenítenek meg, hogy a jó és a gonosz varázslókhoz is találjunk megfelelőt.

  • Simünket már a CAS menüben beállíthatjuk varázslónak, ahogy ezt eddig is tehettük például a vámpírokkal. A varázsló simek egy új animációt is kapnak a CAS menün belül.
  • Két új életcéllal gazdagodik a játék, amelyet a Knowledge/Tudás kategórián belül találhatunk: egy varázslással, annak megtanulásával kapcsolatos, valamint egy bájitalkészítéshez fűződő életcél.

  • Nincs új CAS-ban beállítható jellemvonás, azonban a játék során találkozhatunk egy varázsló vérvonal jellemvonással, amit a varázsló szülők örökítenek tovább a gyerekeikre. A szülők mágiaszintje alapján változik, milyen ez a jellemvonás pontosan, és a gyerekeket mágiatanulás során különféle előnyökhöz juttatja.
  • A kiegészítővel nem érkezik új tetoválás.

Szomszédság – Glimmerbrook

  • Az új világ, Glimmerbrook városa leginkább Granite Fallsra hasonlít hangulatában.
  • A szomszédság nem sűrűn lakott, sokkal inkább a világ elől elrejtett helyről van szó.

  • Glimmerbrook városa egy normál szomszédság, ahová simjeink szabadon beköltözhetnek.
  • A városban található egy varázslókocsma, ahol gyakran találkozhatunk mágusokkal.
  • Összesen öt telekből áll a város: négy darab 20 x 30-asból és egy 30 x 40-esből.
  • Az új világ kompatibilis a négy évszakkal.

Szomszédság – Varázsvilág (Magic Realm)

  • A varázsvilág égboltja a különböző napszakokban eltérő színű, valamint néha meteorzáporral is találkozhatunk.
  • Három varázslási stílus létezik, mindegyiknek van egy saját vezetője, akiket a középső szigeten lévő varázslóközpontban találhatunk meg. A varázslóvilágot egy hatalmas örvény próbálja szétszakítani, a három vezető pedig azon ügyködik, hogy egyben tartsák a lebegő szigeteket. A mágikus világ kinézetét ezek határozzák meg.
  • A szigetek között – mivel a korábbi hidak megsemmisültek, darabjaik pedig még mindig ott lebegnek az űrben – portálokkal, vagy seprű segítségével lehet közlekedni.
  • A környező szigeteken található épületek hátulja szintén szét van esve, darabjai pedig körülötte lebegnek. A showhiddenobjects kód segítségével ezek a házak tárgyként elérhetők építésmódban.
  • Ezekben az omladozó épületekben találhatók a varázsboltok, amelyek szintén lehelyezhetők kód segítségével, így máshol is létesíthetünk varázsboltokat akár az omladozó házakkal együtt, akár azok nélkül.
  • A varázsvilágba nem költözhetünk be simünkkel.

  • A középső nagy szigeten lévő varázslóközpontot is át tudjuk alakítani építésmódban, azonban a telek típusa nem változtatható meg, enélkül ugyanis nem működne a varázslóbirodalom.
  • A varázsvilágban különféle boltokban szerezhetjük be a bájital hozzávalókat, seprűket és egyéb hasznos varázsszereket. A boltokat varázsló simek kivetülései üzemeltetik (szellemhez hasonlító simek).

  • A varázsboltok kínálata időről időre változik, így érdemes visszanézni rendszeresen.
  • A varázsboltok egyikében beszerezhetünk halálvirágot is, amely így talán a növény beszerzésének legegyszerűbb módja – habár az ára meglehetősen borsos 1200 simoleon.

Varázslóvá válás

  • A játékon belül – ha CAS módban nem tettük volna – többféleképp is varázslóvá változtathatjuk simünket. Egy magasabb szintű varázsló segíthet a bűbájszórás útjára lépni, így például a három varázslóiskola vezetői közül is megkérhetünk valakit erre – akár a trailerekből ismert szőke loboncos Morgynt is, aki a vezetők egyike. Amennyiben pedig egy simünk megtanulja a varázslás negyedik szintjén elérhető varázsigét, más simeket is megáldhat a mágia képességével.
  • A varázslóiskolák vezetőit onnan is felismerhetjük, hogy egy mágikus rúna jele lebeg a fejük felett.
  • Mikor megkérjük az egyik vezetőt, hogy mutassa meg nekünk a varázslás mikéntjét, egy olyan bűbájt bocsátanak simünkre, amellyel ideiglenesen (hangulatjelzőként számol vissza) mágikus fénygömböket látunk lebegni a világban, és egy mini-küldetés keretén belül össze kell gyűjtenünk ebből hetet, ezzel bizonyítva, hogy alkalmasak vagyunk a varázslólétre. A gömbök átadása után megkapjuk a hőn áhított varázserőt.

  • A varázserőtől meg is válhatunk, ha ráuntunk. Ehhez ugyanúgy a három vezető egyikével kell beszélnünk, aki visszaveszi tőlünk különleges képességeinket és hétköznapi simmé válunk ismét.
  • Az átkok a varázsléthez kötöttek, így ha simünk visszaváltozik hétköznapi simmé, az átok automatikusan lekerül róla. Ez akkor lehet kifejezetten hasznos, ha nem sikerül szert tennünk sehogy sem az átok ellenszerére.
  • Az oda-vissza változtatgatás lehetséges, azonban miután visszaváltozunk átlagos simmé, bizonyos időnek el kell telnie, mire újból varázslókká válhatunk.
  • A későbbiekben megvásárolhatunk egy jutalmat (mote hunter), ami állandó jelleggel láthatóvá teszi a korábban említett mágikus gömböket, amelyeket simünk összegyűjtve felhasználhat arra, hogy tapasztalatpontokat gyűjtsön a varázsláshoz.
  • Varázsolni csak a tinédzser, vagy annál idősebb simek tudnak. A varázslatokat elsütni is ugyanígy ezekre a korosztályokra tudjuk.
  • A varázsló simek Szükségletek paneljéhez tartozó ikon kibővül egy varázskönyv ikonnal.

Varázsigék és bájitalok

  • Összesen 24 varázslat és 15 elkészíthető bájital érkezik a kiegészítővel, amelyek nagy része sokkal könnyebbé tehetik simjeink életét. Így például teleportálhatunk, vagy klónozhatjuk saját magunkat, vagy akár ételt is megidézhetünk.
  • A három különböző varázslási stílus nem zárja ki egymást: simünk összegyűjtheti mindháromhoz a hozzájuk tartozó képességeket.
  • Ha simünk nem elég tapasztalt egy adott varázsige elsütéséhez, mégis megpróbálkozik vele, visszafelé sülhet el.
  • A kandallókat varázsigével is begyújthatjuk.
  • Az egyik varázslat segítségével egy szellemet visszahozhatunk az élők sorába.

  • Ha simünk varázsol, a szükségletek panelen felül látható gömb töltődni kezd. Minél jobban feltöltődik a gömb, annál erősebbek a varázslatok, amiket használunk, azonban nő az esélye annak is, hogy balul sülnek el a dolgok, és simünk megátkozódik.
  • Ha simünk túl sokat varázsolnak rövid időn belül, túltöltődhetnek a mágiával, ami halálos kimenettel járhat.
  • Az új halálnemhez újfajta sírkő/urna is tartozik.
  • Ha varázsló simünk meghal, szellemként is megmarad a képessége, hogy varázsoljon.

  • Szintén a szükségletek panelen található legalul egy új sáv, amely varázslói előrehaladásunkat mutatja. A sáv akkor töltődik, ha mágikus dolgokat csinálunk, és ez által tapasztalatpontokat szerzünk.
  • Ugyanitt jobb alul található egy ikon, amely a mágikus jutalompontok lapra vezet – hasonlóval találkozhattunk a vámpírok esetében is.

  • A jutalmak az egyes megszerzett varázslatokat módosítják, erősítik.
  • Mindegyik iskolához tartozik egy olyan erős varázslat, amit csak a vezetőktől lehet megtanulni. Minden más varázsige megtanulható könyvből is.
  • A könyvek borítóján az adott varázslási ághoz tartozó szimbólum található, amelyik ághoz a varázsige is tartozik. Ezek a könyvek nagyobbak, mint a játék korábbi könyvei.

  • A varázslás harmadik vagy negyedik szintjétől a simek olvasási animációja megváltozik: a könyvet maguk előtt lebegtetve olvassák, és úgy lapozzák, hogy hozzá sem érnek a lapokhoz.
  • A bájitalok egy része a simek közötti kapcsolatokra hatnak, így például találkozhatunk szerelmi bájitallal, valamint barátságot kierőszakoló főzettel is.
  • A játékban eddig is megtalálható, gyűjthető kristályok a bájitalok legfontosabb alapanyagai.
  • Különböző tárgyak, például halak, valamint egyes kertitörpék (Zombie Carl) is bájitalok alapanyagaként szolgálhatnak.
  • Az egyik, bájital ághoz tartozó jutalompont segítségével elérhetjük, hogy minden elkészített főzetünk átkozott legyen, ez által garantáltan a negatív hatást fogja kifejteni az azt elfogyasztón.
  • A simek alapból a kezükkel varázsolnak, egészen addig, amíg pálcát nem állítasz be nekik alapértelmezettnek.
  • Bájitalokról szóló könyvek elolvasásakor simünk kap(hat) egy mintát az adott főzetből.

Seprűk, pálcák és üstök

  • A seprűk a sim eszköztárában találhatók. Itt rájuk kattintva beállíthatjuk, hogy simünk mindig használjon seprűt – ekkor utazáshoz mindig ezt a módszert fogják előnyben részesíteni. Ha több seprűnk is van, beállíthatunk kedvencet, hogy simünk mindig azt használja. Ugyanezt tehetjük meg varázspálcák esetében is, amelyek így a kézi varázslást váltják le.

  • A sim eszköztárából kikerülve a seprűk a falra rögzítve, a pálcák pedig a számukra kialakított külön tároló dobozban helyezhetők le.
  • Ha mágusunk még tapasztalatlan, a seprűs utazás során bénázhat.

  • A szériában korábban is ismert, eddig takarításra használt felmosóból is készítettek egy mágikus seprűt, mellyel utazhatunk.
  • Két különböző stílusú varázsüstöt kapunk, melyet használhatunk bájitalok készítésére, de akár hétköznapi ételeinket is – például sajtos makarónit – megfőzhetjük benne. Utóbbit hétköznapi simek is végezhetik, nem kell hozzá varázslónak lenniük.
  • Az üst működőképes off-the-grid telkeken is, szóval kiváló alternatívája a tűzhelynek. Ráadásul egyszeri főzéssel 12 adag étel készül, ami nem rakható hűtőbe, azonban az üst tartalma sosem romlik meg. Azzal viszont számolnunk kell, hogy a simek étrendje nem lenne túl változatos, ugyanis csak három féle ételt készíthetnek így.
  • Egy üstöt egyszerre négy sim is használhat.
  • Ha bájitalt főzünk, az eredményt megihatjuk közvetlenül az üstből is, vagy akár fiolákba is tölthetjük a főzetet.
  • A bájitalok nem tudnak megromlani.
  • Ha lehelyezzük az üvegcséket a világba, a bájital hatására utaló effektek szállnak fel az üveg szájából.
  • A bájitalok eladhatók, így ha rendelkezünk a Get to Work kiegészítővel, akár saját varázsboltot is nyithatunk.
  • A csomaggal új növények is érkeznek, többek között mandragóra.

Familiárisok

  • Már a gyerek simek is rendelkezhetnek familiárissal, amik különleges előnyökhöz juttatják őket, például képesek lehetnek megvédeni őket a haláltól is.
  • Összesen 11 különféle familiáris kerül a játékba, melyek közül fajtánként akár többet is összegyűjthetünk.

  • A familiárisokhoz tartozik egy-egy gömb, amelyet az egyik boltból szerezhetünk be a varázsvilágban.
  • A Cats and Dogs kiegészítő birtokában saját kedvencünkből is familiárist csinálhatunk.
  • A familiárishoz tartozó gömbre kattintva simünk saját magához kapcsolhatja a familiárist, amit ekkor el is nevezhet. Ezután a familiáris megidézése interakciónál ezen a néven találjuk meg őket. Hasonló módon le is csatolhatjuk őket a simről: ekkor visszatérnek a gömbbe, melyet használhatunk akár házunk dekorálására is.
  • Megidézett familiárisunk különféleképpen kommentálhatja tevékenységeinket, attól függően, hogy pozitív, vagy negatív kimenetele volt.

Átkok

  • Az átkok hasonlítanak a Get Famous kiegészítőnél megismert sztár allűrökhöz, ugyanúgy negatív hatással vannak simünk életére.
  • Az átkokat különféle játékbéli interakció hozhatják működésbe, például egy balul sikerült bájitalkészítés, egy főzet elfogyasztása vagy egy varázsige elmondása.

  • Nagyjából 10 különböző átok van a játékban.
  • Az egyik átok például, hogy simünkkel mindenki véletlenszerűen verekedni kezd.
  • Egy simen egyszerre három rontás ülhet.
  • Az átkokat varázslattal és bájital segítségével is eltávolíthatjuk. Ezek nélkül a rontás nem fog elmúlni.
  • Egy sim nem tud közvetlenül megátkozni egy másikat – az átok mindig a sim egy saját interakciójának következménye. Azonban a főzeteket elkészíthetjük úgy is, hogy garantáltan negatív hatása legyen, és ezt odaadhatjuk egy másik simnek.

Párbaj

  • A varázslók bárhol párbajozhatnak, azonban van egy kifejezetten erre kijelölt hely is a varázsvilágban az egyik lebegő szigeten.
  • A mágikus világban elérhetővé válik egy interakció, aminek segítségével bárkivel párbajozhatsz. A párbajnak különféle fajtái vannak, például a túlfűtött párbaj, ha valakit nagyon utálunk, baráti párbaj, ha csak fejlődni és ismerkedni szeretnénk, valamint olyan párbajfélék, melynek végén ha nyertesen kerülünk ki, jutalmat kaphatunk – varázstárgyakat, varázslatokat, valamint bájital hozzávalókat. Vereség esetén az ellenfél nem vesz el tőlünk semmit.

A varázságak vezetői

  • Megkérhetjük őket, hogy tanítsanak varázsigéket, de ehhez szükség lesz egy bizonyos kapcsolati szintre.
  • A főmágusokkal lehetséges kapcsolat kiépítése, simünk meg is házasodhat vele akár.
  • Ha egy vezetőt elmozdítunk a pozíciójából (halál vagy családba bevonás), új főmágus lép a helyére.

Építés mód

  • A kiegészítő bútorai art nouveau stílusúak, amelyre az jellemző, hogy minden ívelt, és olyan hatású, mintha faragva lennének, nem pedig több külön darabból állnának.
  • Az ajtók és ablakok, valamint az üvegrészes bútoroknál különféle színezett üvegminták érhetők el.

  • Kód segítségével feloldhatunk különleges tárgyakat, például hatalmas színes kristályokat.
  • Ugyanígy feloldhatók a mágikus világba vezető és az ottani közlekedésre használt portálok másolatai, melyeket ténylegesen teleportálásra használhatunk fel telken belül.
  • A varázsvilág könyvespolcain új, mágikus témájú könyvek jelennek meg.

Egyéb

  • Ahogy a többi okkult lénynél sem, úgy itt sem vonható össze más okkult lénnyel a varázsló, tehát nem lehet a simünk egyszerre vámpír és varázsló is például.
  • Nincs új etye-petye helyszín.
  • Nem érkezik új telektulajdonság.
  • Bonehilda nem szerepel a csomagban.
  • A vámpírok nem égnek el a mágikus birodalomban.

TimMac

A barkácsolás avatott mestere, ígéretes írópalánta, egyedi tartalom készítő. A Sims konspirációs teóriák lelkiismeretes közvetítője. Elhivatott fordító, Sims 3 és Sims 4 játékos, pótolhatatlan lektor.
TimMac

2
Hozzászólás

Kérjük, jelentkezz be a hozzászóláshoz
1 Hozzászólás
1 Válasz
2 Követő
 
Legtöbbször megválaszolt komment
Legtöbbször értékelt komment
2 Hozzászólók
TimMacLee Legutóbbi hozzászólók
  Feliratkozás  
Visszajelzés
Lee
Tag

Bocsi, hogy minden soron következő témához írok egy kommentet, csak mindig eszembe jut valami. Nagyon izgalmasnak ígérkezik ez a kiegészítő, mindenképp tervezem beszerezni. A Sims 2-ben is a boszorkányok voltak a kedvenceim. A Sims 3 Természetfeletti kiegészítője csak azért nem teszett annyira, mert nem nagyon játszottam a játékkal. Nagyon jó ez a cikk, nagyon részletesen taglalja a különböző dolgokat, és nekem, aki értek ugyan angolul, de nincs két órám külön erre, nagyon hasznosnak bizonyult. Köszönöm, TimMac!