The Sims 4 Discover University – Megjelenés előtti bemutató

Mivel legutóbb sokakat érdekeltek azok a megjelenés előtti információk, amiket az EA a két órás élő közvetítésében közzé tett, ezúttal a Discover University-ről is végignyálaztam a videót, hogy nektek csak a lényeget, a tényeket kelljen átolvasni. Nézzük is, milyen információkat sikerült kinyerni ebből a két órás bemutatóból!

Beiratkozás

  • Simünket beírathatjuk az egyetemre a postaládára kattintva, valamint a számítógép segítségével is. Ugyanitt ösztöndíjra is pályázhatunk.

  • A számítógépen ellenőrizhetjük simünk felvételi eljárásának állapotát, amiből megtudhatjuk, elfogadták-e jelentkezését.
  • Ha simünk felvételt nyert, szintén a számítógép segítségével iratkozhatunk be. A beiratkozás során először eldönthetjük, az egyetemváros két egyeteme közül melyikbe szeretnénk járni a félév során.

  • Egy félév öt munkanapig tart. Érdemes nem hétfőn beiratkoznunk, hogy a félév tartalmazzon egy hétvégét is, amikor plusz időt kapunk arra, hogy egyetemi teendőinket intézzük.
  • A beiratkozás második lépéseként kiválaszthatjuk, simünk mely szakot akarja elvégezni.

  • Rengeteg szak közül választhatunk, alapvetően minden jártassághoz és lehetséges munkához tartozik egy-egy képzés.
  • A képzést kiválasztva elolvashatjuk, milyen előnyökkel jár majd simünk számára, valamint, hogy mely munkákban juttatja előnyhöz.
  • Ugyanezen az oldalon kell eldöntenünk, hogy simünk hány órán kíván részt venni. Legfeljebb négy órát választhatunk ki, a kötelező órákat pedig kipótolhatjuk egy szabadon választhatóval (ha négy kötelező órát veszünk fel, nincs lehetőség szabadon választható felvételére).
  • A szabadon választható tárgyak célja, hogy simünk más-más területeken is fejlődhessen, miközben a fő szakot végzi. Jellemzően olyan képességek fejlesztésére vannak, amelyekre nem indulnak szakok (pl. mixerkedés, játék…)
  • Összesen 12 kurzust kell elvégeznünk egy simmel, hogy diplomát szerezhessen (ez gyors fejszámolással minimum három hetet vesz igénybe).

  • A bejelentkezés harmadik lépéseként kiválaszthatjuk, hogy simünk hol lakjon majd tanulmányai során. Választhatjuk, hogy jelenlegi otthonából ingázzon oda, maradjon a kampuszon kívül (ekkor egy új háztartásba költöztethetjük), vagy beköltözhet az egyik egyetemi lakásba.

  • A beiratkozás legutolsó fázisaként eldönthetjük, hogy képzésünkért (és szállásunkért) a saját kasszánkból fizetünk, avagy diákhitelt veszünk fel rá, amely természetesen a kamatok miatt végeredményben drágábban jön ki.
  • Ugyanebben az ablakban láthatjuk tételesen felsorolva, mi mennyibe kerül a képzésben.

  • Végül feljön egy ablak, ami a költözködéshez hasonló, itt azonban csak pénzösszeget tudunk elosztani az egyetemre távozó, és az otthon maradó családfél között.
  • Simünk egyetem mellett munkát is vállalhat, hogy megkeresse a betevőre valót, azonban a munka ütközhet is az óráival, így érdemes megfontoltan választani.

  • Az egyetemen fiatal felnőtt, felnőtt és idős simek is tanulhatnak.
  • A tini korosztály nem iratkozhat be, azonban ellátogathatnak a kampuszra, hogy a különféle bódékban tájékozódva készüljenek fel jövőbeli egyetemi éveikre. Ennek megfelelően több, a játék által generált tini is kószál majd az egyetemvárosokon.
  • A szervók is beiratkozhatnak egyetemre.
  • Ha egy félév véget ér, simünket újra be kell íratnunk az egyetemre, ahogy első alkalommal is tettük.
  • A simeket jelentkezéskor nem utasítják el, legrosszabb esetben csak az alapszakok lesznek elérhetők, a kiemelt képzések nem, viszont mindenképp mehet egyetemre.

Egyetemváros

  • A kiegészítővel érkező világban összesen három szomszédságrész van: egy-egy a két egyetemvárosnak, valamint egy harmadik, ahol a könyvtár és a bár is található.

  • Mindhárom új szomszédságra hatással vannak az évszakok.
  • Az egyetem kampuszán található egy nagy csarnok, ahol sportrendezvényeket tartanak: más-más időpontban foci, vagy e-sport rendezvényeken vehetünk részt itt.

  • Az egyetemhez tartozó három szomszédságrészt simünk akkor is meglátogathatja, ha nincs beiratkozva.
  • Az egyetemi bódék az árusítás mellett információval is szolgálnak. Megtudhatjuk, milyen események, milyen ösztöndíjak vannak, valamint be tudunk iratkozni itt is, vagy érdeklődhetünk a félévekről és a kurzusok jegyeiről is.

  • A kampusz közepén található szobrot meg lehet rongálni, illetve a rongálás jeleit el is lehet takarítani, ha különösen szívünkön viseljük egyetemünk sorsát.
  • Az egyetemi szobornál többféle rongálási lehetőség is elérhető, és mivel minden szobor egy kicsit máshogy néz ki, a megrongált állapotok is eltérnek.

  • Az egyetemi szobornál simünk felajánlásokat is tehet (az eszköztárában található dolgokból), hogy sikeresebben teljesítsen az egyetemen. A felajánlások működéséről a közösségi ház gépein kereshet további információkat.
  • A kampuszon található épületeken nehéz kiigazodni, ugyanis több, teljesen egyforma kinézetű is van, amely valósághűen mutatja be az amerikai egyetemvárosokat.
  • A szomszédságban található telkek típusa megváltoztatható, így akár lakóterületet is létrehozhatsz, hogy beköltözhess családoddal. Ez az egyetlen módja, hogy gyerekek és háziállatok az egyetemvárosba költözhessenek.

  • Az új világban található néhány előre elkészített sim, illetve pár kezdő ház is, hogy azonnal belevághassunk a játékba.
  • Az új, előre elkészített háztartások közé a Sims 2-ből ismert Pleasant család is bekerült, amelynek két tagja a két rivális egyetemre jár.

  • A középső városrészben lakik egy idős házaspár is (Elderberry), akik már fiatal koruk óta Britechesterben laknak, és nincs ínyükre, hogy ennyi fiatal csődül ide az egyetemek miatt. Velük lakik unokájuk is, aki az egyetemre készülődik.
  • A szomszédság különböző pontjain vannak nyílt vizek, amiben a simek lubickolhatnak, akárcsak Sulaniban.
  • Ha birtokunkban van az évszakok kiegészítő, Britechester időjárása az angliai körülményekre hajaznak, ennek megfelelően hűvös, esős időt várhatunk.

Kollégium

  • Az egyetemi lakások új telektípusként jelennek meg a játékban.
  • Az egyetemi szálláshelyek esetén láthatjuk, összesen hány ágy található ott, hogy melyik egyetem hallgatóit várják ott, valamint, hogy fiú, lány, vagy koedukált kollégiumról van szó.
  • Simünk a kollégiumi beköltözéskor magával vihet a tanulmányaihoz szükséges bármiféle felszerelést az eszköztárában.
  • Ha aktív háztartásunk tagja beköltözik egy kollégiumba, az építés mód le van tiltva (amely természetesen a bb.enablefreebuild kóddal feloldható).

  • Egy kollégiumban legfeljebb 10 sim élhet.
  • A játékban korábban megszokott ágyfoglalás érvényes itt is: bármelyik kollégiumi ágyat bármelyik ott lakó simhez hozzárendelhetjük.
  • Hasonló módon a szobád ajtaját is bezárhatod, hogy csak saját simed és szobatársa mehessen be oda.
  • Bár az építésmód le van tiltva a kollégiumban, élő módban viszonylag sok mindent meg fogunk tudni fogni és mozgatni – például a kiegészítővel érkező új posztert.
  • Ha személyre akarjuk szabni szobánkat, a kampuszon található bódét kell keresnünk.
  • Az egyetemi bódéban számos dekorációs elem közül választhatunk – például szőnyegek, térelválasztók, növények, poszterek, lámpák…
  • Mindezek mellett számos egyéb tárgyat beszerezhetünk, például festőállványt, focilabdát, minihűtőt, mikrót, laptopot, vagy kedvenc gyümölcslevünk hordós kiszerelését.
  • Az egyetemi bódéban megvehető láda lényegében egy, a simünktől független eszköztár, amelyben elhelyezhetjük azokat a tárgyakat, amiket nem akarunk simünkkel cipeltetni.
  • A minihűtő tetejére lehet tárgyakat pakolni, például a mikrót, vagy a kávéfőzőt, de bármilyen más, dekorációs elemet is akár.

  • A minihűtő ugyanúgy funkcionál, mint egy rendes hűtő, azonban, mivel a kollégiumban nincs konyha, a főzési opciók limitáltak.
  • Mikró segítségével elkészíthetünk többféle ételt is, melyek közül kettő új az instant tészta és a pizzatekercs.
  • A laptopok egy új funkcióval gazdagodtak: az ajtókhoz hasonlóan lezárhatjuk őket, hogy illetéktelenek ne használhassák.
  • Ha valami elromlik a kollégiumban, a javításról gondoskodhat simed is, de megvárhatod, hogy valamelyik lelkes lakótárs essen neki a munkának, vagy hívhatsz akár szerelőt is, amely ebben az esetben számodra nem kerül semmibe.
  • Hasonló módon takarítónő is jár heti egyszer a kollégiumokba, aki azonban nem szedi össze a szemetet, csak bepiszkolódott tárgyakat takarít meg, így saját magad után és az esetlegesen rendetlen szobatársad után is neked kell rendet raknod.
  • A simek teherbe eshetnek az egyetemen, azonban javasolt a kollégiumi szobák helyett a gyereknevelésre alkalmasabb lakhely után nézniük ebben az esetben.

Lakótársak

  • A kollégiumi szobákban lakótársakkal leszünk együtt, akik szintén az egyetem hallgatói.
  • A kollégiumok mindig fel lesznek töltve inaktív simekkel (nem a játékos által irányított karakterekkel).
  • Ha simünk nem kollégiumba költözik, hanem kampuszon kívül marad, akkor is adhat fel hirdetést szobatársakat keresve, akik, ha beköltöztek, besegítenek a számlák fizetésében.
  • Ha simed a kampuszon kívül lakik, és hirdetést ad fel szobatársra, általában négy különböző sim jelenik majd meg, akik közül te választhatod ki, kivel bútoroznál össze.
  • Nem csak hirdetés feladásával tehetünk szert lakótársra: közvetlenül is megkérdezhetünk bárkit, akit ismerünk. Amennyiben az adott simnek gyerekei, vagy más felelőssége van, úgy vissza fog utasítani.
  • A szobatársaknak saját személyiségük van, lehetnek kifejezetten segítőkészek, vagy rendkívül rendetlenek is.
  • Ha valamelyik társbérlőddel meggyűlik a bajod, akár ki is rúghatod őket a házadból.
  • A szobatársaink tarthatnak meglepetésbulit a megkérdezésünk nélkül, így előfordulhat, hogy arra érünk haza, hogy zsúfolásig tele van a szobánk.
  • A kollégiumi lakótársak nem a többi világ simjei közül kerülnek ki, hanem a játék generál új simeket.
  • A simek kaphatnak cetliket, amelyek például arra mutatnak rá vicces-tapintatos módon, hogy nem megfelelő a higiéniájuk.

Kurzusok

  • Az egyetemi bódéban könyveket is vásárolhatunk. Érdemes beszerezni a választott kurzusunkhoz tartozó tankönyvet, hogy megkönnyítsük simünk dolgát.

  • A bódéban a könyvek között megvásárolható az aktuális házi feladat is (természetesen nem a megoldott), ha simünk esetleg elhagyná valahol, és nem találnánk.
  • A tanórák nyúljárat épületekben vannak megtartva, így erre sajnos nincs rálátásunk.
  • A nyúlüreg épületekben van fogadási idő, valamint különféle vendégelőadásokra, vagy jártasságfejlesztő órákra is beülhetünk.
  • Az itt kiválasztott órák csak egyszeri alkalmak, és nem jár értük kredit sem.
  • A tantárgyak a félév végén egy-egy követelménnyel zárulnak le, ami lehet egy előadás megtartása, egy vizsga, vagy egy esszé leadása is.

  • A kurzusok hasonlóan néznek ki, mint a munkák. Különféle extra tevékenységeket végezhetünk teljesítményünk növelésére, valamint láthatjuk, mikor vannak az óráink. A fölötte lévő panelen láthatunk információkat a képzésünk típusáról, állásáról és teljesítményünkről.
  • A robotika jártasság mellett a kiegészítővel egy másik új jártasság is érkezik: a kutatás, amely az egyetemi munkához kapcsolódik.
  • Ahhoz, hogy jegyeinket javítsuk, el kell készítenünk minden órára a házi feladatunkat.
  • Az összes órához tartozó házi feladat ugyanazon a füzeten keresztül érhető el (ne felejtsük, hogy ha elhagynánk, bármikor pótolhatjuk az egyetemi bódékból).
  • Simünk féléves esszéjét a számítógép segítségével tudja megírni. Mikor elkészült, bármikor tovább szerkesztheti a későbbiekben, végül pedig ugyanitt tudja beadni is. Az esszé különböző minőségű lehet (akárcsak a többi, simek által készített alkotás), és mi döntjük el, hogy milyen minőséggel adjuk le végül.
  • Ha a féléves feladat egy prezentáció megtartása, simünk eszköztárába bekerül egy prezetációs tábla, amelyen gyakorolhat, és készülhet. Ha úgy érezzük, simünk készen áll az előadásra, ne felejtsük el elküldeni előadni, ugyanis enélkül elbukja az adott tárgyat, hiába járt be órákra. Az előadásra küldés interakciót a kapott táblára kattintva érhetjük el.
  • A karrier panelen, a tárgyak leírásánál láthatjuk azt is, mennyi idő van még hátra a félévből, így érdemes figyelni rá, hogy minden féléves feladatot elvégezzünk addigra.
  • Egy sim több képzést is elvégezhet.
  • Ha teljesítettük az összes kurzust, amely a diplomához szükséges, a kampuszon található arénában vehetünk részt a diplomaosztón.
  • Simünk egyetemi teljesítményéről információt szerezhetünk, ha elmegyünk a központi épületbe ügyfélfogadási időben, vagy ha e-mailt írunk simünk tanárának. Itt kaphatunk figyelmeztetést arról is, hogy ne felejtsük el leadni a féléves feladatot.
  • A simeknek nagyon rosszul kell teljesítenie ahhoz, hogy kicsaphassák az egyetemről.
  • A simek csalhatnak a házi feladattal, és leadhatnak plagizált esszét is, azonban elkaphatják őket, ami következményekkel jár.

Ösztöndíjak

  • Különféle ösztöndíjak elérhetők, amelyek a szegényebb simeket, vagy valamelyik skillben kiemelkedő jelentkezőket jutalmazhatják. Ezen felül minden világhoz tartozik egy-egy saját ösztöndíj (tehát a városok lakói automatikusan jelentkezhetnek a saját városuk ösztöndíjára, ami azonban csak fiatal felnőtteknek érhető el).

  • Az ösztöndíjakat a postaládára kattintva, valamint a számítógépen keresztül érhetjük el.
  • Minden ösztöndíjhoz (a városi ösztöndíjon kívül) tartozik egy előírás, amelyet simednek folyamatosan teljesítenie kell majd, hogy megtarthassa ösztöndíját.
  • A streamből nem derült ki, hogy simünk pályázhat-e egyszerre több ösztöndíjra.

Közösségi élet

  • Britechester Egyetemének egy sárkány, a Foxbury Intézetnek pedig egy homár a kabalafigurája.
  • A két egyetem kabalája kifejezetten ellenséges egymással: gyakran keverednek összetűzésbe, amely harccá is fajul, ami jellemzően azzal végződik, hogy egyikük elveszti a fejét (nyugi, csak a jelmez fejét).
  • Simünk különféle csapatokhoz csatlakozhat, a bejutásról a csapattagoknál érdeklődhet.

  • A két egyetemen más-más körök érhetők el. Mindkét egyetemnek van egy saját drukker-csapata, ezen felül Britechester Egyetemén választható egy művészegylet és egy vitakör, a Foxbury Intézethez pedig a robotika és az agyasok klubja tartozik.
  • Az egyik esemény során simünk a parkban megjelenő festőállványok segítségével fejlesztheti festés jártasságát, melyhez egy modell sim is megjelenik, akit megörökíthetünk.

  • Egy új interakció keretén belül tudunk drukkolni az egyetemünknek.
  • A központi szomszédságrészben a régi kastély romjainak közelében van egy titokzatos terület, ahol a rejtélyes titkos diákközösség tartja gyűléseit. A terület közepén egy nagy kőasztal található, melyet gombák vesznek körbe, szabályos kör formát alkotva.

  • A titkos közösségről nem tudunk mindent kideríteni, ha pusztán a tagokat próbáljuk faggatni – helyette érdemes a kutatásra alkalmas számítógépeket használnunk erre a célra.

  • Hagyományos értelemben vett diákszövetségek nem kerültek be a játékba, azonban beállíthatunk nemi megkötést egy-egy kollégiumra, valamint elérhetjük azt is, hogy egy általunk létrehozott csoport tagjai költözhessenek csak be oda, így mímelve a diákszövetségeket.
  • A játékba most (még) nem kerül be báli rendezvény.

  • Mostantól tarthatunk Keg Bulit (gyümölcslé-hordós parti), aminek központi eleme, hogy igyunk a hordóból.

Közösségi területek

  • Ha simünk ráunna a mikrózott kajára, ellátogathat az egyetemváros közösségi telkére, ahol vásárolhat magának ételt.
  • Az ételpult csak adott időben van nyitva, így érdemes odafigyelni a nyitvatartásra, nehogy simünk éhen maradjon.
  • Ha a közösségi helyiség zárva tartana, simünk bódékból is vásárolhat magának harapnivalót.

  • Az ételpultra kattintva három lehetőségünk van: rendelhetünk vizet, ételt, vagy a csínytevő hangulatban lévő simek megfűszerezhetik az ételeket kissé.
  • Az ételbár menüje változik naponta, és a napszaktól függően is.
  • A közösségi telken került kialakításra egy vitasarok a vitakör számára, egy felolvasó rész, ahol különféle verseket mutatnak be a simek, valamint néhány számítógépet is találunk itt, ahol tanulmányainkhoz végezhetünk kutatásokat.
  • A kiegészítővel érkező közösségi telkeknél új telekjellemvonások is felbukkannak, például a hallgatók gyülekező pontja, valamint a tanuló pont.
  • A tanuló pont jellemvonással a könyvtárnál találkozhatunk. A telekjellemzőnek hála a simek ide fognak összegyűlni tanulni, gyorsabban fejlődnek itt a képességek, valamint a tanulás során simünk lassabban fárad el.
  • A hallgatók gyülekező pontja jellemvonás vonzza az egyetemi diákokat az adott telekre, valamint azon a telken az étel-ital ára is alacsonyabb, tekintettel a diákokra.

Robotika

  • A robotok között találhatunk szervókat, drónokat, és kiszolgáló robotokat is.
  • A kiszolgáló robotok mindegyike egy-egy tevékenységben segít be neked: van takarító-, szerelő-, kertész-, és bulirobot is.

  • A robotika kör rendezvényén a különféle robotok versenyeznek egymással. Simünk itt megismerkedhet a különféle típusokkal, hogy aztán később magának is elkészíthesse őket otthon. Ha pedig ő maga is előrukkol egy géppel, benevezhet vele a versenyre.
  • A szervókat a robotkészítő munkapadon tudjuk összeállítani, majd aktiválni. Aktiválásnál kiválaszthatjuk a szervónk nemét.
  • Az aktivált szervó simként hozzáadódik aktív háztartásodhoz.
  • A szervónak megváltoztathatjuk a kinézetét, a nevét, valamint mindenféle olyan interakció elérhető rajta, ami bármelyik simen is.

  • A szervók tudnak etyepetyézni, azonban gyerekük nem születhet.
  • A szervók saját jellemvonásokkal érkeznek, amiket szabadon megváltoztathatunk a jellemvonások újraprogramozása interakcióval.
  • A szervók nem viselik jól a vizet, így ügyeljünk rájuk az esőben, a medencében, a zuhany alatt vagy a kádban!
  • A szervóknál bekapcsolhatunk egy lebegő módot, amelynek hála robotunk a föld felett lebegve közlekedik majd.
  • A bulirobot aktiválás után zenét játszik le, valamint kaját is szerezhetünk tőle.
  • A robotösszeállító munkaasztalon különféle játékrobotokat is készíthetünk gyerekeknek.
  • A kertészrobot kifejezetten hasznos nagy kertek ápolásában. Simed helyett gyomlálnak, öntöznek, így neked csak szüretelned kell a terményeket.
  • A kiszolgáló robotok is érzékenyek a vízre, így ügyeljünk rájuk esős időben!
  • A szervók képesek szkennelni a simeket, hogy kiderítsék jellemvonásaikat, vagy hangulatukat. Simünk a robotruhához tartozó maszk, vagy a robotszemüveg segítségével ugyanezt megteheti.

  • A szervók a normál simektől eltérő szükségletekkel rendelkeznek. Ezek a szociális, szórakozási igény, töltöttség, valamint karbantartás. A karbantartási igény kielégítéséhez szüksége van egy, a háztartásában élő, robotika jártassággal rendelkező simre, hogy az idővel bekövetkező avulást helyre hozzák. A robotok tehát saját magukat nem tudják javítani, azonban a szerelő robot meg tud javítani más robotokat.
  • A simek fejleszthetik a kiszolgáló robotokat és a szervókat is (vagy akár a szervók saját magukat is), hogy tovább tartson a töltöttségük, valamint ritkábban legyen szükségük karbantartásra.
  • A tinik is szerezhetnek robotika jártasságot, és építhetnek robotot is.
  • A robotok eladhatók közvetlenül elkészültük után a munkaasztalról, ahogyan a festmények is, de akár nyithatunk egy saját, robotokat árusító boltot is (Get to Work kiegészítővel).
  • A robotok (kiszolgáló robotok és szervók) nem tudnak a hagyományos módokon meghalni, és nem is öregednek. Azonban, ha elhanyagoljuk őket, és a karbantartottsági állapotuk kritikus szintet ér el, berozsdásodnak, és ha ebben az állapotában sem javítja meg egyik sim, vagy szerelőrobot sem, akkor egy nagy kupac limlommá változik.

  • A robotok összeállításához több, különféle alkatrészre lesz szükségünk.
  • A robotépítő asztalon elkészíthetünk egy robotkart is, amelyet viselve simünk gyorsabban és sérülésmentesen dolgozhat a robotösszeállító munkapadon.
  • Szervókra nem lehet ruhát adni, csak a megjelenésük megváltoztatásánál különféle színkombinációkat beállítani.
  • A szervók hangulata az arcukra van írva: attól függően változik kijelzőjükön a szemük ábrázolása, hogy hogyan érzik magukat.

Sim létrehozása

  • Számos új ruhát kaptunk, melyeknél jellemző, hogy legtöbbjükből készítettek olyan választható stílust, amin az egyetemek logói vannak.
  • Biciklis nadrágok is bekerültek a játékba, azonban ezeket nem a nadrágok, hanem a leggingsek (kiegészítők) között találjuk. Ennek az az oka, hogy a készítők szerettek volna lehetőséget adni arra, hogy rétegezzük más nadrágokkal párosítva simünkön ezt a kiegészítőt.
  • Újdonságként bekerültek a piercingek, amelyből rakhatunk a simek szemöldökére, vagy orrába is.

  • Új tetoválások is érkeztek, amelyek az eddigiekkel ellentétben inkább kisebb formák, nem pedig teljes végtagon végigfutó minták.
  • Az egyik tetoválás egy fejjel lefelé megrajzolt bicikli, amelyről elejtették, hogy valami érdekes van vele, szóval érdemes közelebből is megnézni.

  • Érkezett egy új életcél is, az akadémikus, amelynek lényege, hogy simünk egyetemet végezzen, és jó pozícióban tudjon elhelyezkedni a munka világában.

Építésmód

  • Az egyetemi bulik megidézésére több partikellék is érkezik, például a gyümölcslé-hordók, és a ping-pong asztal (melyen a normál ping-pong mellett gyümölcslé-pongot is játszhatunk).

  • Érkezett egy focilabda, amellyel simünk dekázni gyakorolhat.
  • Ha egy kollégiumban nem lakik egyetlen játszható sim sem, akkor a világszerkesztőből beléphetünk oda építés módban.
  • A kollégiumoknál szigorú követelményeknek kell megfelelnünk, hogy egy elfogadott, működő telket kapjunk. Le kell helyeznünk liftet, postaládát, szemétledobót, valamint legalább négy ágyat, egy wc-t és egy zuhanyt. Ezek mellett mindenféle sütő tiltott az ilyen típusú telkeken.
  • A kollégiumok építése közben bal felül (a telektulajdonságok mellett) található egy konfiguráló panel, amellyel (az éttermekhez hasonlóan) további jellemzőket választhatunk ki. Először is azt, hogy az adott kollégium melyik egyetemhez tartozik (mindenképp választanunk kell a kettő közül, nem készíthetünk a rivális egyetemi hallgatók által vegyesen lakott szállást). Nemi megkötéseknél választhatunk fiú, lány, vagy koedukált kollégiumot. A harmadik opció egy további megkötés beállítása, például, hogy a beköltöző simek valamelyik öntevékeny kör tagjai közül kerüljenek ki. Ez az utolsó megkötés saját simedre nem érvényes (tehát ha nem teljesül, akkor is beköltözhet), de a játék által hozzáadott simekre mind igaz lesz.
  • A játékban alapból elhelyezett kollégiumoknál a lehető legkevesebb megkötést alkalmazták, így simed jóformán bárhová bekerülhet (ha egyetemének megfelelő kollégiumot választ).

  • A kollégiumban közös fürdő található, így a játékba végre bekerültek a vécéfülkék és zuhanyfülkék is.
  • Az új fali zuhanyt a gyerekek és a tinik nem fogják használni, ha bárki más is tartózkodik ugyanabban a helyiségben, azonban a felnőtt simek gond nélkül nekiállnak zuhanyozni egymás mellett. Zuhanyzás közben egy kínos hangulatjelzőt kapnak, ha más is van a helyiségben, de nem szakítják meg az interakciót.
  • A csomaggal nem érkeznek emeletes ágyak, mivel a készítők úgy ítélték meg, hogy ez egy igen ritka elrendezés a kollégiumokban.
  • Az építésmód egyik nagy újítása – amit minden játékos élvezhet majd, a kiegészítő nélkül is -, a változtatható magasságú oszlopok. Lehelyezés után az oszlopok tetején megjelenik egy függőleges nyíl, amellyel nyújtani, vagy összenyomni tudjuk, akár több szinten áthidalva is. Az oszlopok maximális magassága elég arra, hogy mind a négy lehetséges épületszintet maximális szintmagasság mellett is áthidalja.

  • Néhány oszlopnál a geometriájukból adódóan több megkötés adódik a magasságukra, ezt a katalógusban egy kis ikon jelzi a jobb alsó sarokban.

Karrierek

  • Egy új mérnöki karrier is bekerült a játékba, amelynek két ágazata van: műszaki mérnök és mérnökinformatikus.
  • Az új karrier során különféle jutalmakat oldhatunk fel, amikkel új típusú robotok érhetők el a robotösszeállító munkaasztalnál.

  • A műszaki mérnök ágazaton belül feloldhatunk egy robotruhát, amit simeink viselhetnek, és ebben is elérhető a lebegő mód, akárcsak a szervóknál.
  • A mérnök karrierhez való csatlakozás nem igényel egyetemi előtanulmányokat, tehát olyan sim is vállalhat munkát ezen a téren, aki korábban be sem tette a lábát az egyetemvárosra.
  • A mérnök mellett két új karrier is érkezik: jogász és oktatás.
  • A jogász karrier két ágazata a bíró és a magánügyvéd, az oktatás területén belül pedig lehetünk tanárok vagy adminisztátorok.

Biciklizés

  • Ugyanennél a bódénál tudjuk beszerezni simünk számára a sims 4-be újonnan bekerülő biciklit is.

  • A simek nem csak az egyetemvárosokban, hanem bármelyik szomszédságban biciklizhetnek.
  • Arra a streamben nem kaptunk választ, hogy gyerek simek is biciklire pattanhatnak-e.
  • Biciklizés közben a simek automatikusan felvesznek egy biciklis bukósisakot.

Egyéb

  • Az öregedés a normális módon folytatódik az egyetemen is.
  • Bekerült a játékba a zuhany alatti etyepetye lehetősége. Szervókkal is etyepetyézhetünk a zuhany alatt, azonban ez nem javasolt.
  • Érkezett egy új halálnem is, azonban erről a streamben többet nem árultak el.
  • A játékba kerülő új zenék hip hop stílusúak.

A stream vége felé említették, hogy ezen a hétvégén jelennek meg a Game Changer videók is, így érdemes a simmer youtube-osok csatornáit nézni, hogy még több érdekességet tudhassatok meg a közelgő kiegészítőről!

Ha érdekel a stream teljes terjedelmében, itt tudjátok visszanézni:

TimMac

A barkácsolás avatott mestere, ígéretes írópalánta, egyedi tartalom készítő. A Sims konspirációs teóriák lelkiismeretes közvetítője. Elhivatott fordító, Sims 3 és Sims 4 játékos, pótolhatatlan lektor.
TimMac

Hozzászólás

Kérjük, jelentkezz be a hozzászóláshoz
  Feliratkozás  
Visszajelzés