Simpercek

Minden, ami Sims 4 Growing Together kiegészítő

A frissítőcsomaggal érkező újdonságok bemutatása után áttértek a hamarosan megjelenő Sims 4 Growing Together kiegészítőre, amelynek részleteibe a simguruk meglehetősen mélyen belemerültek.

Új város: San Sequoia

A simek közötti kapcsolatok és az új interakciók mellett – amelyekről többek között a simguruk Twitter posztjaiban olvashattok – a fejlesztők teljes pompájában bemutatták San Sequoia városát, amelyet a Maxis központjának is otthont adó San Francisco ihletett.

A világválasztó felületen egy vidám bálna bukkan fel az új város ikonján, amely egy szökőkutas parkra utal. A simjeink a gyermekeikkel együtt látogathatják majd meg az említett parkot, hogy együtt csobbanjanak a vízben. Lehetőségünk lesz arra is, hogy saját kertünkben egy mini víziparkot alakítsunk ki, mivel minden tárgy elérhető lesz a vásárlási módban.

San Sequoia városában összesen 12 telek van. Három környékkel rendelkezik: Jóreménység-dombság (Hopewell Hills), Gilbert arborétum (Gilbert Gardens) és Horgonypont móló (Anchorpoint Wharf); három üres telek, öt lakótelek, amelyek jelenleg a játékkal érkező családoknak adnak otthont; egy bérelhető telek az utazó simek számára; egy lakatlan ház és két közösségi telek, amelyeken könyvtár és szabadidőközpont található.

Hopewell Hills

San Sequioában nincsenek mamutfenyők. A fejlesztők a táj történelmében találtak indoklást a hiányukra: ezek a hatalmas fák egykoron jelen voltak a városban, de a kegyetlen erdőirtás kiirtotta jelenlétüket a területen. Hopewell Hillsnél csak egy csonka maradvány maradt belőlük, amely egy kerítéssel van körbekerítve. Ugyanezen a területen található a város alapítójának szobra; egy tó, amelyben horgászni lehet; és közelükben egy kis színes játszótér is megtalálható.

A hely kiváló megállóhely a békagyűjtéshez is. Hopewell Hills partján áll egy móló, amelyen a simek sétálhatnak, a lehorgonyzott hajók közül azonban egyik sem használható.

Anchorpoint Wharf

Anchorpoint Wharf San Sequoia legvárosiasabb területe, ahol régi épületeket találunk, amelyeket átalakítottak. A téren található egy zongora, amelynél gyakran egy utcai zongorista ül. A sétány közelében van egy ételárusító stand, az utca túloldalán egy kis mozi áll. Ahogy leszáll az éj, a köd leszáll az Anchorage-öböl felett.

Gilbert Gardens

A Gilbert Gardens negyed központjában található egy tó, amelyben a simek szabadon úszhatnak és horgászhatnak. A parthoz közeli ponton néha egy krokodil is felbukkan. Az egyelőre nem derült ki, hogy ezzel bármilyen módon interakcióba lehet-e lépni vagy valójában csak egy vizuális effekt. A tó mellett egy szerény vízipark található, amelyet különböző méretű szökőkutak díszítenek. A simeknek lehetőségük lesz nézni a kutakat, valamint játszani a vízzel, illetve ha játékos kedvünk van, tapicskolhatnak is benne. Kutyával vagy macskával rendelkező simek számára ez az ideális kikapcsolódási hely, amelyet kiskedvencük is garantáltan élvezni fog.

Új ízlés funkciók és társasági kompatibilitás

A fejlesztők számos új funkciót mutattak be, amelyeket a simmerek a Sims 4 Growing Together kiegészítő megjelenésével kaphatnak majd kézhez. Két új kategória jelenik meg a simszerkesztőben: a simek jellemzői (Sim Characteristics) és a társalgási témák (Conversation Topics). A már meglévő ízlés kategóriákkal ellentétben ezek nem a simet körülvevő dolgokra, hanem a személyiségre és a társas interakciókra koncentrálnak. A simek jellemzője fogja meghatározni a hozzáállásukat az egyes karakterjellemzőkhöz. Egy egocentrikus önző lesz, és könnyebben jön ki az anyagias és sznob társaival, míg az önzetlenekkel nem lesz ilyen felhőtlen a kapcsolatuk. Ezzel szemben a második kategória fogja meghatározni, hogy a simek mely társasági interakciókat részesítik előnyben, és melyeket utasítják el. Egy sim például szeretheti a hosszú, érzelmes beszélgetéseket, de nem fogja tolerálni a pletykát.

Egy újabb újdonság az így létrejövő ízlésekkel kapcsolatos társasági kompatibilitás, amelyet a simek portréján, a kapcsolatok fül alatt található puzzle ikon jelez. A hasonló vagy eltérő érdeklődési körrel és kedvenc dolgokkal rendelkező simek kompatibilisek vagy épphogy ellenszenvesek lehetnek egymással, ami hatással lesz a kapcsolataikra, sőt bizonyos társasági lehetőségek elérhetőségére is. A kapcsolatokat a simek életkorának különbségei is befolyásolni fogják, ami várhatóan az alapjáték ingyenes frissítésének része lesz.

Az új funkciók kompatibilisek lesznek más csomagokkal, például a Snowy Escape kiegészítő életstílus rendszerével, és a játék várhatóan bonyolult számításokat végez majd, figyelembe véve a sok különböző sim jellemvonását és preferenciáját, hogy egyedi kapcsolatokat teremtsen a simek között.

A gyermekkortól kezdve minden simnek lesz egy plátói szintű társasági kompatibilitási pontszáma minden társával. A társasági kompatibilitás azonban még mindig megkönnyítheti vagy megnehezíti a romantikus kapcsolat kialakítását. Néhány sim-jellemző és társasági téma le lesz zárva a gyermek simek számára, például a romantika-orientáltak.

A kiegészítővel együtt érkező ingyenes frissítés részeként ezen felül a már létező kategóriák új választási lehetőséggel bővülnek, így kapunk például egy új zenei műfajt, a soult, és az ízlések maximális mennyisége is 20-ról 50-re emelkedik.

A Sims 4 Growing Together kiegészítő mindezen felül további új ízlés lehetőségeket tartalmaz. A simek viselkedési kategóriájában a következő lehetőségek közül választhatunk:

  • Motiválatlan (Ambitionless)
  • Vitatkozó (Argumentative)
  • Intelligens (Cerebral)
  • Egoista (Egotistical)
  • Érzelmi döntéshozó (Emotional Decision-Makers)
  • Család motivációjú sim (Family-Motivated Sims)
  • Vicces (Funny)
  • Szorgalmas (Hard-Working)
  • Magas energiájú (High Energy)
  • Otthonülő (Homebody)
  • Idealista (Idealist)
  • Természetszerető (Nature Enthusiasts)
  • Optimista (Optimistic)
  • Pesszimista (Pessimistic)
  • Állatbarát (Pet Enthusiasts)
  • Romantika szerelmese (Romance Enthusiasts)
  • Zsivány (Rascals)
  • Élénk (Spirited)

A beszélgetési témák kategóriában pedig a következő lehetőségek közül választhatunk:

  • Szeretet (Affection)
  • Vita (Arguments)
  • Panaszkodás (Complaints)
  • Bókok (Compliments)
  • Hazugság (Deception)
  • Mély gondolatok (Deep Thoughts)
  • Hobbik megvitatása (Discussing Hobbies)
  • Érdeklődési körök megvitatása (Discussing Interests)
  • Pletyka (Gossip)
  • Tréfák (Jokes)
  • Rosszindulatú interakciók (Malicious Interactions)
  • Piszkos humor (Potty Humour)
  • Csínytevések (Pranks)
  • Buta viselkedés (Silly Behaviour)
  • Csevegés (Small Talk)
  • Történetek (Stories)

Családi dinamika

A családi dinamika olyan különleges kapcsolat, amelyeket a sim a család minden egyes tagjával ápol. Az a célja, hogy az egyes családtagok közötti kapcsolatoknak több rétegű egyediséget adjon, befolyásolja az egymással szembeni viselkedést, és egyedi hangulatokat és interakciókat teremtsen.

Ez a sim létrehozásakor kerül beállításra, a legördülő menü alatt, amely hagyományosan a két családtag közötti fő kapcsolatot határozza meg. A családi dinamikát játék közben vagy a családi emlékdoboz használatával is el lehet sajátítani. Ha a simszerkesztésben állítottad be, akkor a családi dinamika többnyire állandó. A játék során azonban változhatnak a szeretteiddel szerzett tapasztalatok eredményeként.

Van egy különleges főzet, amelyet az elégedettségi jutalmak áruházában lehet megvásárolni, és képes megszüntetni a családi dinamikát.

A két családtagot összekötő dinamikára példa a mókamesterek (Jokesters). Azok a simek, akik ilyen kapcsolatban élnek, hajlamosak arra, hogy maguktól is vicces interakciókat hajtsanak végre egymással.

Ha két sim távolságtartó (Distant), akkor kerülni fogja az egymással való interakciót, hacsak a játékos maga nem utasítja rá őket.

Amikor a játékban olyan esemény történik, amelyek a kapcsolatok megváltozásához vezet, egy párbeszédpanel új családi dinamikát javasol a játékosnak, amelyet opcionálisan két sim között hozhat létre.

A családi dinamika két olyan családtag között is működik, akik nem egy háztartásban élnek. Például amikor egy felnőtt lány elköltözik, az édesanyja gyakran hívni fogja, ha a családi dinamika alapján szoros a kapcsolatuk. Az ellentétes dinamika (távolságtartó) esetén a kapcsolattartás ezzel szemben minimális lesz.

Az interakciós menü a két sim között meglévő családi dinamika alapján javaslatokat tesz a végrehajtható interakciókra.

Simszerkesztő

A simszerkesztőbe az új kiegészítő babahordozókat és a felnőtt simek számára készült mindennapi ruhákat, fülbevalókat, kalapokat és frizurákat hoz. A babák és tipegők számára is elérhetővé válnak új ingek, nadrágok és frizurák. Az arcok részletei új szeplőkkel, foltokkal és anyajegyekkel gazdagodnak.

Új esemény: Ottalvás

A kiegészítő egyik eseménye során egy sim rövid ideig a háztartásodban tartózkodik. Ez lehet akár egy, de akár hat nap is. Az eseményt kétféleképpen lehet kezdeményezni. Az első a játékoson keresztül történhet, a második pedig egy játékbeli felhívás.

Ha egy NJK (Nem Játszható Karakter) kezdeményezi az Ottalvás (Stay Over) eseményt, akkor egy felugró ablakon keresztül kapsz felhívást. Nem lehet tudni, hogy bizonyos interakciók gyakrabban fogják-e ezt kiváltani, azonban jelenleg úgy tűnik, hogy ez egy véletlenszerű esemény. A játékosoknak lehetőségük lesz arra is, hogy elfogadják vagy elutasítsák az eseményt.

A másik mód, ahogyan a játékosok elindíthatják az eseményt, hogy manuálisan hozzáadják a játékon belüli naptáron keresztül. Bár a kiegészítő élő közvetítése során nem derült ki, hogy mennyire irányíthatod az eseményt, de valószínűleg hasonló lesz, mint más események manuális létrehozása.

A naptár azt is megmutatja, hogy pontosan hány napig marad a sim. Ezen kívül az Ottalvás esemény is megjelenik a naptár bal szélső sávjában. Ne aggódj, ha más eseményeid is vannak ugyanazon a napon: amikor az ideiglenesen nálad tartózkodó simek veled vannak, más eseményeket is tarthatsz, ez az esemény nem fog ütközni velük. Egy újabb ok, amiért ez egy nagyszerű funkció a történetmesélők számára.

A simjeid otthon érzik magukat nálad, amikor megérkeznek, és saját bőröndöt hoznak magukkal. Ez még egyfajta komódként is funkcionál, amivel a simjeid interakcióba léphetnek, és magukkal vihetik. A Sims csapat arra is ügyelt, hogy a játékosok az Építés módban is használhassanak néhány bőröndöt: egyet a felnőtt simek, egyet pedig a gyerek simek számára.

Miközben a nálad tartózkodó simek otthonosan érzik magukat, megkérheted őket, hogy pihenjenek, segítsenek a ház körül, és még sok minden mást is kérhetsz tőlük.
Számos oka lehet annak, hogy a háztartásodban ideiglenes tartózkodási lehetőséget kér egy ismerős. A NJK sim rossz időszakon mehet keresztül, és szüksége lehet egy jó barát vagy családtag társaságára. A sógorok jöhetnek, hogy maradjanak az újszülött érkezése után. Egy családi barát vagy rég elveszett családtag. Bármi legyen is az ok, ezek az ideiglenes tartózkodások egy újabb szintet adhatnak a játékhoz és a történethez.

Új társasági események

Három új társasági esemény érkezik a legújabb kiegészítővel. Bár nem ismerjük a konkrét események teljes részleteit, azokról az információkról, amik mégis kiderültek, lentebb olvashatsz. Minden bizonnyal rengeteg lehetőségünk lesz arra, hogy ezeket beépítsük a játékunkba, ezáltal sokkal több történetmesélési ötletet nyújtva az ez iránt érdeklődő simmerek számára.

Családi összejövetel / Family Reunions

A családi összejövetel esemény 200 simoleonba kerül a simjeidnek, de számos lehetőséget nyit meg a simjeid történetének elmesélésére. A leírás szerint ez egy olyan esemény, amely a közeli családtagból, sőt még a barátaidból is állhat, és arról szól, hogy megünnepeljük, mit jelent a család. Készítsenek hát simjeid fényképeket, egyenek együtt és érezzék jól magukat!

A sikeres családi összejövetel jutalma különböző fotókollázsok lesznek, hogy simjeid megemlékezhessenek az alkalomról.

Babaváró / Baby Shower

Egy másik várva várt új társasági esemény, amely a kiegészítővel érkezik, a babaváró buli. Szóval fogd a családodat és a barátaidat, és ünnepeljétek meg a családotok új tagját! Fontos megjegyezni azt is, hogy a simednek nem kell terhesnek lennie ahhoz, hogy ezt az eseményt meg tudja tartani.

A babaváró esemény sikeres befejezése és az arany szintű státusz megszerzése után egy új mózeskosárral jutalmaznak.

Pizsamaparti / Slumber Parties

Visszatér a pizsamaparti, és a simjeid végre használhatják a hálózsákjaikat. Ez a társasági esemény nem küldetés-orientált, a simek egyszerűen csak sokáig fennmaradhatnak, nassolhatnak, mesélhetnek egymásnak és sok egyéb mulatságos dolgot csinálhatnak a közös estén.

Baba örökbefogadása

SimGuruNinja felfedett egy új “Fogadja örökbe” (Adopt Channing) interakciót a babákon. Egy felnőtt sim használhatja ezt az interakciót, hogy hivatalosan is örökbe fogadjon egy babát, és egy örökbefogadási igazolást is kap.

Új tárgyak

Az élő közvetítés során rengeteg tárgyat fedtek fel, az olyan nagy tárgyaktól kezdve, mint a lombházak és a mozi, egészen a pelenkázóasztalokig és a házassági anyakönyvi kivonatig.

Funkcionális bőrönd

A vadonatúj bőröndök nemcsak dekorációként szolgálnak, hanem öltözőszekrényként is használhatók. A bőrönd része lesz az Ottalvás eseménynek, ezen felül az Építés módban is megtalálhatod majd, és élő módban is bárhová húzhatod.

Mérföldkőnél feloldott tárgyak

Az életed nagy pillanatai, amelyeket a Simológia panelen keresztül követhetsz nyomon, új mérföldkő tárgyakat is adhatnak. Az élő közvetítésben megtudtuk, hogy egy új gyermek születése, vagy az első nap az iskolában néhány dekorációs tárgyat ad jutalmul. Ezek közé tartoznak a házassági anyakönyvi kivonatok, a babakézlenyomatok, az iskolai rajzok és még sok más.

A simek különféle interakciókkal emlékezhetnek vissza ezekre a pillanatokra, attól függően, hogy hogyan érezték magukat az adott esemény során, vagy hogy milyen korban vannak.

Lombház

A simek a barátaikkal és a családjukkal együtt építhetnek lombházat. Amikor megvásárolják, félkészen kerül a fa köré az építmény, és csak arra vár, hogy közösen összetákoljátok. Amikor egy sim elkezd építkezni, legalább tinédzser korúnak kell lennie. A gyerekek is csatlakozhatnak, hogy segítsenek a lombház építésében.

Amint teljesen felépült, használhatóvá válik. A simek a létrán keresztül tudnak fel- és lemenni, vagy akár lecsúszhatnak a rúdon vagy csúszdán is, miután továbbfejlesztették a lombházat. Ezen kívül játszhatnak az erkélyen, ülhetnek a padon, valamint interakcióba léphetnek a házikóval. Néhány tárgy is felpakolható az erkélyre, mint például egy játékdoboz, teleszkóp stb.

A lombházat négy különböző dekorációval díszítheted, amelyek ezek:

  • Tündérmese kastély dekorációk (Fairy Tale Castle Decorations)
  • Szigeti kuckó (Island Getaway)
  • Kalóz búvóhely (Pirate Hideout)
  • Űrkutató állomás (Space Explorer)

Ezek a dekorációk illeszkedni fognak a képzeletbeli játék (Play Pretend) stílusokhoz, amelyeket a gyermekek tudnak csinálni.

Természetesen a lombházból ebben a szériában se maradhat ki az etyepetyézési lehetőség – csak hogy a felnőtteknek is legyen mit csinálniuk odafent.

Gyerekbicikli és fogkiesés

GrimSuruDoi az élő közvetítés során új információkat árult el a gyerek kerékpárról, és arról, hogy a gyerekeknek először meg kell tanulniuk biciklizni, hogy használhassák járművüket. Amint a tanulási folyamat befejeződik, egy mérföldkő oldódik fel, és innentől a gyermek képes lesz a kerékpárral egy másik telekre utazni vagy a környéken pedálozni, pont úgy, ahogy a felnőtt simek is tudnak.

A legújabb kiegészítő hat új különböző változatú gyerekbiciklit tartalmaz, és mind kissé eltérő tartozékokkal rendelkezik, a változatok a következőkben különböznek:

  • Duda (Horn)
  • Világítás (Light)
  • Zajkeltő (Noise Maker)

…és még sok más. Ezek különleges előnyök és funkciók lesznek a gyerekek számára.

Előfordulhat, hogy a kerékpározás megtanulása közben a gyermek beüti a fejét, és ennek következtében kieshet egy foga. Ha a gyermek elveszíteni készül egy fogát (kellemetlen hangulat figyelmeztet minket), dönthet úgy, hogy elmozdítja vagy kihúzza azt. Ha kihúzza, a gyermek sim mosolyán látszik majd a hiányzó fog helye.

Az elveszett fogat lefekvés előtt a lurkók párnája alá helyezhetjük. Ébredés után a gyermek az eszköztárában talál egy igazolást a fogtündértől, valamint egy kis pénzösszeget.

Emlékdoboz

Az új emlékdoboz (Keepsake Box) egy olyan doboz, amelyben a család bizonyos tárgyait generációkon keresztül továbbörökíthetjük. Lényegében azt a célt szolgálja, hogy a családi emlékek eszköztára legyen.

Ha a családodban elég közel állsz valaki máshoz, akkor átadhatod a dobozt annak a simnek. A doboz szentimentális értékkel rendelkezik, és a “Merengjen el” (Ponder) interakció segítségével különböző véleményt társíthat simed ahhoz, hogy mit jelent számára a család:

  • A család nem arról szól, hogy mindig jól kijövünk egymással (Family isn’t Always About Getting Along)
  • A család nem minden (Family isn’t Everything)
  • A család együtt van (Family Being Together)
  • A család odaadást és szeretet jelent (Family Means Doting & Adoration)
  • A család azt jelenti, hogy együtt szórakozunk (Family Means Having Fun Together)
  • A család magas elvárást jelent (Family Means High Expectations)
  • A család feltétel nélküli támogatást jelent (Family Means Unconditional Support)
  • Senki nem tudja, mit jelent a család (Nobody Knows What Family Means)

Barátság karkötők

A fejlesztők megerősítették, hogy ha Nifty Knitting cuccokkal és/vagy Cottage Living kiegészítővel rendelkezünk, simjeink mostantól barátság karkötőket is készíthetnek.

Ha nincs meg ez a kiegészítő, akkor a gyerek foglalkoztató asztalán keresztül is elkészítheted őket, egy legördülő menüben kiválasztva a kívánt színváltozatot. A barátság karkötők viselhetők, és ha ezt választod, akkor megjelennek a sim csuklóján, és az idő múlásával magától eltűnik. Két sim barát kicserélheti a barátság karkötőjét. Ha a két szóban forgó sim egy háztartási telken lakik, akkor ehhez mindkettőjüknek rendelkeznie kell egy-egy karpereccel az eszköztárukban.

A karkötők cseréje különleges köteléket hoz létre a két sim között, így a karkötő viselése közben további baráti interakciókat tudnak végrehajtani. A művelet meglehetősen ünnepélyes, mivel egy harmadik barát féltékeny lehet, ha szemtanúja lesz a jelenetnek. Még arra is van lehetőségünk, hogy visszakérjük a barátunknak adott karkötőt, ha nem zavar minket a gondolat, hogy megbántjuk az érzéseit.

Pelenkázóasztal

A pelenkázóasztal az új kiegészítővel érkezik, és könnyebbé teszi a pelenkacserét a tipegőkön és a babákon. A szemeteskuka különálló tárgyként kerül a játékba. Ha nincs szemetes a közelben, akkor a használt pelenkák hamar felhalmozódnak az asztal körül.

A közösségi házban van egy kinyitható nyilvános pelenkázó, ahol elvégezheted a pelenkacserét, ha véletlenül sürgősen tisztába tennéd a nyűgös babát vagy tipegőt.

Baba tárgyak

SimGuruMorgan mutatott egy babát, aki egy karám járókában játszik, és megerősítette, hogy a járóka testre szabható, amelyet úgy lehet használni, mint egy hagyományos kerítést. Fontos különbség, hogy egy sima kerítéshez képest a járóka bababiztossági lehetőségekkel van ellátva. Láthatunk egy új játékdobozt is.

Fotókollázsok

Az új családi összejövetel esemény értékes jutalmával különböző képkereteket oldhatsz fel. Vannak különböző méretű képkeretek, amelyeket használhatsz, és akár egymásra is helyezhetsz. Mindössze annyit kell tenned, hogy a faliképeket az új keretre húzod a kívánt pozícióba.

Vízi játéktárgyak

A víziparkban látható tárgyak elérhetők az Építés módban, és megtervezheted a saját vízi parkodat. A fejlesztők megerősítették azt is, hogy a Cats & Dogs kiegészítő funkciói is kompatibilisek lesznek a víziparkokkal.

Új játékasztalok

Két új játék áll rendelkezésre a játékasztaloknál: Simbles és Puzzle. Különböző darabszámú és mintájú kirakók érhetőek el, amelyeket a simek egyedül vagy együtt rakhatnak ki. Ráadásul akár készíthetsz egy fényképet te magad is, ami a kirakós alapjaként szolgál.

A simek a puzzle kirakása közben csínyt követhetnek el, és ellophatnak egy darabot. A kirakós befejezése után szétszedheted vagy bekeretezheted a képet.

Egyéb tárgyak

Az élő közvetítésben sok mindent mutattak be, de vannak, amiket még nem láttunk, mint például babahordozó, hálózsák stb. Az ilyen meglepetéseket Twitteren osztják meg a simguruk.

Mozi

A tévés filmekhez hasonló új simlish filmek közül választhatunk a mozira kattintva, amibe sajnos nem fogunk belelátni a simjeinkkel. A mozin kívül a vetített film műfajától függően bizonyos hangok és animációk szólalnak meg. Egy sim a jellemvonásától függően szerethet vagy nem szerethet egy bizonyos filmműfajt.

Önbizalom gyermek jellemvonás

Megjelenik egy rendszer, amely megmutatja a gyerekek önbizalmát a jártasságfejlesztésben, az iskolában, a kommunikálásban, a jártasságokkal kapcsolatos tevékenységekben elért sikerek vagy kudarcok, a magabiztos vagy kínos hangulatok és egyéb tényezők függvényében. Az önbizalom lehet alacsony, semleges (kezdeti szint) vagy magas; és nyomon követhető egy változó jellemvonással a Simológia panelen. Például ha egy gyermek leesik a játszótérről szórakozás közben, az negatívan befolyásolja az önbizalmát.

A szülői reakció is hozzájárul a gyermek önbizalmának alakulásához. A gyermek dicsérete a kommunikálás erőfeszítéseiért növeli a mutatót, míg az erőfeszítések hiánya miatti kritika ellenkező hatást vált ki. Az életkor váltás során a tinédzser a “Magas önbizalom” jellemvonást kapja, ha gyermekkorában jó önbizalma volt, míg az “Alacsony önbizalom” jellemvonás a gyerekkorban alacsony önbizalomszint következménye. A semleges önbizalomszinthez nem ad a játék semmilyen jellemvonást. A fent említett jellemvonások felnőttként is hatással lesznek a simek életére, akik bizonyos interakciók eredményeként továbbra is kaphatnak bizonyos hangulatjelzőket.

Gyermek életcélok

Négy új aléletcélt adtak hozzá a gyerekek számára, amelyeket az új Sokoldalú jártasság (Multi-Skill) életcél alá csoportosítottak. Az elnevezés hangsúlyozza a különbséget az alapjátékból elérhető négy hagyományos életcéllal szemben, amelyek a gyerekek egy-egy adott jártassága köré csoportosulnak. Az új életcélok a következők:

  • Pizsamapartis partiállat (Slumber Party Animal) – Ez a sim egyedülállóan kreatív módon szeretne a buli lelkévé válni.
  • Elme és test (Mind and Body) – Ez a sim az elméjét és a testét is uralni akarja.
  • Játszóház kapitánya (Playtime Captain) – Ez a sim imád aktív játékokat űzni a barátaival.
  • Kreatív zseni (Creative Genius) – Ez a sim a kreatív és szellemi  jártasságát akarja fejleszteni, hogy innovációra és játékra ösztönözze őt.

Mérföldkövek

A mérföldkövek egy új funkció, amely a Growing Together kiegészítővel érkezik. A célja az, hogy segítsen dokumentálni a simek életének kiemelkedő pillanatait. Ez az új fül a Simológia panelen található a jellemvonások szekció alatt, és a simek életkorától függően több különböző kategóriára vagy mérföldkőre bontható.

Bár nem osztottak meg konkrét információkat arról, hogy mi számít mérföldkőnek, az élő adásból könnyű volt elképzelni, hogy milyen interakciók és események járulnak hozzá egy-egy ilyen kialakulásához. Természetesen a képernyő jobb felső sarkában lila értesítésként is felbukkannak.

Az egyes mérföldkövek fizikai jutalmakkal jutalmazzák a simjeidet, például egy házassági anyakönyvi kivonattal, amikor a simjeid összeházasodnak.

Babák mérföldkövei

A babák esetében a mérföldkövek finom motorikus (Fine Motor), mozgás (Gross Motor), társalgás (Social), első alkalmak (Firsts) és élet (Life) mérföldkövekre bonthatók. Ide tartoznak például az olyan események, mint az első átfordulás, az első látogató és még sok más.

Néhány mérföldkő nem teljesen színes, mint a többi. Ezek azokat a mérföldköveket mutatják, amelyek a következők lehetnek a simed számára. Azt is megmutatják, hogy milyen irányba halad a baba fejlődése. Ahogy egyre több mérföldkövet teljesítesz, különböző jutalmakat és interakciókat oldhatsz fel. A mérföldkövek valóban érzékeltetik veled, hogy mennyit fejlődött a simed az idő múlásával.

Idősebb simek mérföldkövei

Egy idősebb sim mérföldkövei inkább az életre és az első alkalmakra koncentrál, ezek közé tartoznak az első alkalom, amikor a simed etyepetyézett, amikor megkapta az első munkáját, amikor összeházasodott vagy gyermeket nemzett stb. Rengeteg lehetőséget fedezhetsz fel a kiegészítővel.

A mérföldkövek nagyszerű lehetőséget nyújtanak, hogy nyomon követhesd a simek fejlődését, valamint hogy visszatekints a nagy eseményekre, akárcsak a való életben.

Más negatív mérföldkövek a későbbiekben a megbánás pillanatait idézik elő. Például egy olyan sim, akinek először volt bepisilése, emlékezni fog arra a telekre, ahol az eset történt, A jövőben akár ébredéskor, akár egy elmélkedős pillanatban, kínos hangulatot kaphat, amiért emlékszik arra, hogy bepisilt a nadrágjába, ha azon a helyen tartózkodik. Továbbá ha egy sim egy bizonyos telken tapasztalt tüzet, ideges lesz, valahányszor egy ideig ugyanazon a helyen főz.

SimGuruMorgan megerősítette, hogy a Simológia panel csak ennyit fog megjeleníteni, de egy további felugró ablakon keresztül minden mérföldkövet részletesebben is megnézhetsz.

Kapuzárási pánik

A kapuzárási pánik egy új dolog, ami megtörténhet a felnőtt simekkel, ahogy felnőnek ebben az életszakaszban. Ezek ideiglenes életcélokként funkcionálnak, amelyek teljesítése után a simjeid folytathatják az előző életcélt. A fejlesztők négy különböző kapuzárási pánikot említettek, amelyek közül az élő közvetítés során a “kalandvágyat” mutatták be. A kapuzárási pánik átélése opcionális, és az életcélok teljesítéséhez hasonlóan bizonyos feladatok elvégzésével pipálhatók ki. Azt nem pontosították, hogy a megoldatlan válságnak lesz-e bármilyen negatív hatása a simekre.

Munkahelyi rivális

Ez akkor történhet meg, ha munkahelyen dolgozol. Előfordulhat, hogy a simed néha nem kap előléptetést egy munkahelyi rivális miatt. Ezt a munkahelyeden kell megoldanod, vagy meg kell hívnod a riválist, hogy megpróbáld megoldani köztetek a feszültséget.

A két megoldási mód új interakciókat hoz: például ha éppen dolgozol, a simed ikonjára kattintva láthatod az interakciókat. GrimSuruDoi utalt rá, hogy ha a munkahelyi rivális sim véletlenül meghal, akkor többé nem áll az előléptetésed útjába.

Elbocsátások és kiégés

Megerősítették az elbocsátás új funkcióját. Amikor bemész dolgozni, akkor van rá esély, hogy a cég “átszervezésen” megy keresztül, ami azt jelenti, hogy elbocsátások lesznek. Ennek elkerülése érdekében érdemes ebben az időszakban a szokásosnál kicsit keményebben dolgozni. Azonban a kemény munka vagy az állandó kényszerítés, hogy megtanulj bizonyos jártasságot, kiégéshez vezethet. Ilyenkor a legjobb megoldás a simek számára, ha kivesz néhány nap szabadságot, vagy új, érdekes tevékenységet keres. A kiégés nem szorosan kapcsolódik a karrierhez, hanem egy új általános rendszer a felnőtt simek számára, amely szintén hatással lesz a karrierre is.

Ha mégis elbocsátanak, utána érdekes lehetőségeket adnak hozzá. Ha vannak barátaid, talán átjönnek meglátogatni téged. Van néhány egyéb funkció is, ha éppen elbocsátás után munkát keresel.

Séta

Az idősebb simek a Gilbert Gardens negyedben a kijelölt táblákra kattintva a Komorebi-hegyi túrázáshoz hasonló, élénk sétákat tehetnek. A környéken három különböző hosszúságú sétaútvonal található: egy a tó egyik fele körül (hosszabb), egy a tó másik fele körül (rövidebb) és egy az arborétum körül (közepes hosszúságú).

A simek csoportosan is kipróbálhatják ezeket a gyors sétákat. Útközben néha megállnak egy korty vizet inni vagy nyújtózkodni. Ezeknek a kis útvonalaknak a bejárás egyedi hangulatot teremthet, ami az egyes érdekességekkel való találkozásból adódik.

Más csomagokkal kompatibilis Growing Together kiegészítő

Azok a játékosok, akik számos kiegészítővel rendelkeznek, még több újdonságot fedezhetnek fel. Nem csak a csomagok közötti interakciókra voltak kíváncsiak a rajongók a bemutató alatt, hanem például arra is, hogy a babák képesek lesznek-e interakcióba lépni a háziállatokkal vagy sem, valamint a mérföldkövek kapcsán is érdekes kérdések merültek fel. A simguruk megerősítették, hogy érkezik néhány okkult témájú mérföldkő is. Mint például Vérfarkasok kiegészítővel érkezett Greggel való harc, ami a nem gyakori emlékezetes pillanatok közé tartozik.

Az okkult tipegők nem csak új mérföldköveket, de új szokásokat is kaphatnak, amelyek a következők:

  • Sellő – A víz megszállottja
  • Vérfarkas – Pusztító
  • Vámpír – Agresszív
  • Varázsló – Könyvimádó

Ezen kívül még több, más csomaggal kompatibilis interakció várható, amiket egyelőre még nem árultak el.

A Sims 4 Growing Together kiegészítő megjelenése az alapjáték frissítése után két nappal várható, azaz március 16-tól már játszhatunk vele. Ne feledd, hogy ha április 27-ig előrendeled/megvásárolod a Sims 4 Growing Together kiegészítőt, megszerezheted a három bónusz tárgyat: egy fából készült hintát, a bálna alakú gyermekcsúszdát és egy sportos babahordozót.

Az alábbi videóban megtekintheted az élő közvetítést.

Ügyeletes technikai zseni, bugszakértő, kötélidegzetű hibaelhárító. Minden problémára akad – általában helyes – megoldása. Tehetséges illusztrátor, hírvadász, Sims 2, Sims 3, Sims 4 és Sims Mobile játékos. Az oldal biztonsági rendszerének őrizője, lelkiismeretes backstage admin.

Feliratkozás
Visszajelzés
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments