Simpercek

Amit eddig tudunk a Paralivesról

Nemrégiben robbant be a köztudatba a Paralives, egy olyan játék, ami bár még fejlesztés alatt áll, talán konkurense lehet a jövőben a The Simsnek. Hogy végül a Paralives elkészül-e, vagy egy újabb vaklármával állunk szemben, még nem tudjuk – azonban az eddig rendelkezésre álló információk biztatónak tűnnek. Hála az olasz SimsWorld szorgos gyűjtőmunkájának, most mi is elhozhattunk nektek mindent, amit eddig tudunk. Ha pedig érdekel benneteket a Paralives hivatalos oldala, IDE kattintva lecsekkolhatjátok!

Az eddigi információink a következők:

  • Ahogyan azt már említettük, a Paralives egyelőre még a fejlesztés egy korai, Pre-Alpha, szakaszában áll, azonban miután elkészül, a Steamről lesz beszerezhető.
  • Jelenleg a játékot csak PC-re és MAC-re tervezik megjelentetni, konzolra és mobilra nem.
  • A The Sims szériákhoz hasonlóan a Paralives is csak egyjátékos módban lesz elérhető.
  • A játék támogatni fogja az egyedi tartalmakat, amelyek a Steam Workshopból lesznek letölthetőek, azonban egyelőre úgy tűnik, hogy a script modok nem lesznek engedélyezettek.
  • Még nem tudni, milyen áron lesz megvásárolható a Paralives.
  • A Paralives is PEGI 12+ besorolású lesz, ahogyan a The Sims is. Ez azt jelenti, hogy a felnőtt tartalmak kimaradnak majd belőle, vagy legalábbis alaposan cenzúrázva lesznek, ahogy a simses etyepetye is.
  • Még nem lehet tudni, mik lesznek a rendszerkövetelményei a játéknak, azonban a fejlesztő kijelentette, hogy dolgozik a laptopokra és asztali számítógépekre való optimalizáláson.
  • A fejlesztés mögött nem áll semmilyen cég, és a költségvetést mindössze a Patreonról érkező adományok teszik ki. Már több mint 1300 támogatója van a projektnek, és ez a szám folyamatosan növekszik, tekintve, hogy a kezdeményezés igen nagy népszerűségnek örvend. Ha szeretnétek ti is támogatókká válni, IDE kattintva pillanthattok rá a fejlesztő, Alex Massé, Patreon oldalára.
  • Nem ez az egyetlen platform azonban, ahol kapcsolatba léphettek a fejlesztővel, Alex Massé ugyanis nyitott a játékosok javaslataira, amelyeket a Discord szerverén oszthattok meg vele. A kommunikáció nyelve itt is angol, így azoknak ajánljuk a csatlakozást, akik elboldogulnak angolul is. 🙂
  • A játékot úgy határozták meg, mint egy „külső szemlélős családi élet szimulátort”, éppen úgy, ahogyan a The Simset is.
  • A Paralivesban lehetőség lesz a tárgyak átméretezésére, így például az ágyak, kanapék, asztalok és egyebek hosszúságát is be lehet majd állítani.
  • Alex Massé azt nyilatkozta, hogy a fizetős kiegészítők ellen van, ezért a Paralives valószínűleg nem, vagy csak nagyon kevés DLC-t fog kapni. Az új játékfunkciók egyelőre úgy tűnik, ingyenes frissítések formájában fognak érkezni.
  • Lehetséges lesz lekerekített falakat és medencéket létrehozni a megfelelő eszközzel, ami hasznos lesz a csúszdák és lépcsők lehelyezésénél is.
  • A játékban lesz öregedés, így újszülöttek és tipegők is. A kutyák, macskák és lovak is az alapjátékba vagy egy ingyenes frissítésbe vannak betervezve.
  • További prioritásnak számít a nyitott világ, valamint a gyermekvállalás lehetősége.
  • A játék megjelenésekor nagy valószínűséggel semmilyen természetfeletti lény nem lesz majd a Paralivesban, azonban nincs kizárva, hogy később ők is megérkeznek.
  • A fejlesztő egyik célja, hogy több szomszédságot készítsen a játékba, amelyek között lehet utazgatni – mint ahogyan az a The Sims 4-ben is van.
  • Még semmi pontosat nem tudunk, de kidolgozás alatt áll egy fejlettebb személyiségrendszer is.
  • A szereplőkészítés egy hasonló környezetben zajlik majd, mint a The Sims Create A Sim felülete.
  • Egyelőre nincsen szó tömegközlekedési eszközökről, azonban Massé azt nyilatkozta, hogy a fejlesztés egy későbbi szakaszában szívesen beillesztené például a buszokat is a játékba.
  • A hajókat a játék úgy fogja kezelni, mint a házakat, tehát lehet majd élni bennük. A vízben pedig lehet majd úszni.

  • Azok a funkciók, amelyek az építésmód továbbfejlesztését érintik, a következők:
    • A rács választhatóvá tétele
    • A falak rácsra és sarkokra igazítása
    • A falak magassága a lehelyezés pillanatában láthatóvá tétele
    • A felhasználói felület javítása
    • Zenék és animációk hozzáadása
  • A grafika stílusa olyan marad, amilyen most, a kinézet javításán azonban folyamatosan dolgoznak.
  • A karakterek vezérlése ugyanolyan kattintós módszerrel fog működni, ahogyan az a The Simsben történik.
  • A tárgyak részeihez különböző színekből és anyagokból válogathatunk majd, hasonlóképpen, mint a The Sims 3 stílus létrehozás funkció esetében.
  • A Paralives futtatásához nem fog kelleni internetkapcsolat.
  • A játék fordítását egyelőre a következő nyelvekre tervezik: francia, német, spanyol, portugál, olasz és kínai.

Főállású történetíró és profi fordító, mellékesen szárnybontogató youtuber. A Sims szériákon átívelő rejtélyek szakértője. Lelkes játéktesztelő, tudósító, lektor és Sims 4 játékos.