Simpercek

A Sims 4 megkapja a történet előrehaladását

A Sims csapat a hivatalos oldalon felfedte a következő frissítését, a Történet előrehaladása funkció fog bekerülni a játékba, amelyet a Sims 3 régi motorosai már ismerhetnek. Most következzen Nate írása.

Sziasztok simmerek! Nate vagyok, a Sims 4 tervezője.

Az Island Living fejlesztése során csatlakoztam a csapathoz, és azóta több kiadáson is dolgoztam. Néhány eredmény, amire büszke vagyok: Professzor simek a Discover Universityben (SimGuruMorgan és én együtt csináltunk). Az Onsen helyszín a Snowy Escape-ben (meglepően nehéz volt megakadályozni, hogy a szervók vidáman a végzetükbe gázoljanak a forró forrásban), és a tehenek és a lámák a Cottage Livingben.

Ma szeretnék mindannyiótoknak betekintést nyújtani a kulisszák mögé a legújabb dologba, amelynek részese voltam: Szomszédsági történetek (Neighborhood Stories), amely 2021. november 30-án érkezik!

Szomszédsági történetek

A Sims 4-ben nagyon sok mindent láthatnak és tehetnek a simjeid, ami érdekes és gyakran váratlan életpillanatokhoz vezet. Mindezek az életpillanatok összeadódnak valami nagyon fontos dologhoz: az élet egyéni szintű változásához. A csapatom és én azt kutattuk, hogyan lehetne ugyanezt a fajta életváltozást a Sims 4 egész világára kiterjeszteni a szomszédsági történeteken keresztül.

A szomszédsági történetek olyan játékélményt nyújtó pillanatok, amelyek mind egyetlen cél körül forognak: több életet adnak az aktív háztartáson kívül élő szomszéd simeknek. (“Szomszéd simek” alatt a játékban található legtöbb nem játszható karakter (NJK) simet értjük, nem csak azokat, akik a háztartásoddal egy utcában laknak. A szomszéd simek nem tartoznak a speciális NJK-k közé, mint például a Kaszás).

Sok mindent szeretnénk tenni azért, hogy több életet adjunk a szomszédos simeknek, ezért ezt több kiadásban is bevezetjük.

Ez az első kiadás a háztartásodhoz kapcsolódó simekre koncentrál: munkatársak, akiket megismertek, barátok, akikkel a konditeremben vagy a könyvtárban találkoztak… talán az a sim, aki gyümölcskenyérrel üdvözölte őket a szomszédságban, ami elég merész húzásnak tűnik, de ezt mindenki maga dönti el, azt hiszem.

Ahogyan a simjeid is változnak az életük során, a szomszéd simek is kapnak néhány új életváltozást, például új karriert kapnak vagy gyermeket szülnek.

A jövőbeli frissítések erre építenek majd, több életváltozással a simek szélesebb körének. További információkat a “Mi várható a jövőben?” részben találsz a bejegyzés végén, de most nézzük meg közelebbről, hogy mi van ebben a kiadásban.

Mi a szomszédsági történetek játékmenete?

A szomszédsági történetek a játékmenet kezdetén az életváltozások között oszlik meg: a simjeid befolyásolhatjék a szomszédos simeket, hogy fontoljanak meg ezt-azt. Vannak olyan dolgok, amelyeket a szomszéd simek önállóan fontolnak meg, és olyanok is, amelyek mindkét kategóriába tartoznak.

Akár önállóan, akár a simjeid hatására fontolgatják az életváltozást, a szomszéd simek végül maguk döntenek az életváltozás kezdeményezéséről. Ez azt jelenti, hogy ezek a változások anélkül történnek meg, hogy át kellene váltanunk egy másik háztartásba.

“Mi van, ha nem akarom, hogy a simek önállóan változzanak?” – Az is rendben van! Mindenkinek egyedi elképzelése van a simjeiről, és néhányan közületek rengeteg időt és szeretetet fektettek a több háztartást/több generációt érintő mentésekbe! Mindvégig azzal a kifejezett céllal dolgoztunk, hogy ti döntsétek el, hogy a szomszédsági történetek hogyan befolyásolják a játékotokat. Ez kétféleképpen történik:

  1. Az egyik simedet arra irányítod, hogy befolyásoljon egy szomszéd simet, hogy fontolja meg az életváltozást, vagy…
  2. …egy szomszéd sim, aki önállóan fontolgat egy életváltozást, mindig felhív egy simedet, hogy véleményt kérjen tőled, mielőtt bármilyen lépést tenne. Te választod meg a végeredményt, ha a simnek azt mondod, hogy “Igen”, “Nem”, vagy a szomszéd simre bízod a döntést.

Az a szándékunk, hogy lehetővé tegyük számodra, hogy eldönthesd, hogy egy életváltozásnak van-e értelme a simjeid által megélt történetben, vagy hogy ezt a döntést teljes egészében a szomszéd simre bízd.

Ne feledd, hogy ezek az életváltozások valóban megtörténnek, tehát nem azonnal következnek be. A szomszéd simek folyamatosan tájékoztatják simedet a frissítésekről.

Itt az életváltozások teljes listája:

Önálló vagy aktív sim által befolyásolt életváltozások

A szomszéd simek önállóan is fontolóra vehetik ezeket az életváltozásokat, vagy simjeid megpróbálhatják meggyőzni őket erről:

  • Változtassa meg a jelenlegi karrierjét egy másikra.
  • Szüljön gyermeket a partnerével, ha olyan kapcsolatban élnek, ahol valamelyik sim teherbe eshet.
  • Lógjon együtt más simekkel, hogy baráti kapcsolatokat alakítsanak ki vagy mélyítsenek el.

Kizárólag önálló életváltozások

A szomszéd simek csak önállóan hajthatják végre ezeket az életváltozásokat, de előtte egyeztetnek az aktív háztartásban élő simekkel. Csak egy kis önbizalom növelésre van szükségük! (Vagy hogy könnyen cserbenhagyják őket. Ne aggódj, meg fogják érteni!)

  • Próbáljon meg előléptetést kapni a jelenlegi karrierjében.
  • Fogadja el a házassági ajánlatot, ha már eljegyezték egymást egy másik simmel. A szomszéd simek egyelőre nem házasodnak önállóan.

Aktív sim által befolyásolt életváltozások

Simjeid ezeket a dolgokat megtehetik, hogy a szomszéd simek életében az alábbi változásokat okozzák:

  • Mondjon rossz dolgokat az egyik simről a másiknak, ami nagymértékben csökkenti a két szomszéd sim közötti kapcsolatot.
  • Próbáljon meg rávenni két felnőtt vagy tini simet, hogy romantikus kapcsolatot alakítsanak ki.
  • Próbáljon meggyőzni egy kapcsolatban lévő simet, hogy dobja/váljon el a romantikus partnerétől.
  • Bátorítson egy munkanélküli szomszéd simet, hogy találjon munkát.

Új életcélok

Az új és továbbfejlesztett játékélmény megünneplésére két új életcélt adunk hozzá:

A Szomszéd bizalmasa (Neighborhood Confidante) olyan simek számára készült, akik arra törekszenek, hogy hasznos és pozitív jelenlétet mutassanak a szomszéd simek életében. A barátkozással és mások életváltozás felé való terelésével kiérdemelheted az új Bizalmas (Confidante) jellemvonást, ami növeli a kellemes beszélgetések esélyét. Előfordult már, hogy egy beszélgetés unalmassá vagy kínossá vált egy buli közepén? A bizalmas simek kevésbé fogékonyak ezekre a hangulatgyilkosságokra.

A Gonosz Szívtörő (Villainous Valentine) azoknak a simeknek szól, akik arra törekszenek, hogy tönkretegyék minden sim szerelmi életét, beleértve a sajátjukat is. Szakítson a simed valakivel! Szakítson szét más párokat! Azok a simek, akik ezt a deviáns utat járják, kiérdemlik az új Kifacsart Szív (Twisted Heart) jellemvonást, amellyel gyorsabban lecseng a sim szomorú és zavart hangulata, és egy kis bónusz társaság szükségletet ad, amikor gonosz (Mean) vagy pajkos (Mischief) interakciót hajtanak végre. A Kifacsart szívű simek egyszerűen csak DGAFB, ami mint tudjuk, hogy a “Don’t Give A Freezer Bunny” (Le se frigónyuszizza) rövidítése.

Mindez az új és továbbfejlesztett játékmenet az alapjáték részeként mindenki számára elérhető. Nincs szükség semmilyen kiegészítő tartalomra a teljes megtapasztaláshoz. Itt minden a meglévő mentésekkel is működik, nincs szükség új játékra.

Hogyan láthatom az új játékmenetet?

A szomszédsági történetek a 2021. november 30-án érkező (alapjáték) frissítés része lesz. A frissítéssel kapcsolatos további részletekért kattints erre az oldalra. Ha ez megvan, a simjeidnek legalább egy barátságot kell kialakítaniuk a háztartáson kívül.

Az önálló életváltozásokat a szomszéd simek olyan tényezőktől függően veszik figyelembe, mint a jellemvonások, ami azt jelenti, hogy nem minden sim vesz figyelembe minden életváltozást. Meg kell várnod, hogy a szomszéd simek megfontolják a változást, de ha több, magasabb kapcsolati szinten lévő baráttal rendelkező simed van, az növeli az életváltozás esélyét. Nagyon igyekeztünk egyensúlyt teremteni a szomszéd simek életváltozásai között, hogy azok érdekes ütemben történjenek, anélkül, hogy túlságosan spammelővé vagy ismétlődővé válnának.

Az életváltozásokról, amelyeket a simjeid megpróbálhatnak befolyásolni, itt van egy példa:

Ha szeretnéd, hogy simed pozitív változásokat befolyásoljon a szomszéd simek életében, keresd ezeket az új és frissített Barátságos (Friendly) társalgásokat. (Nagyon hasznos az új Szomszéd bizalmasa életcéllal rendelkező simek számára.)

  • Kérje meg <Sim név>-t, hogy folytassa az álommunkáját.
  • Beszéljen a család bővítéséről
  • Más Simek… > Beszélgessen egy másik simről
  • Más Simek… > Jöjjön össze más simmel

Ahhoz, hogy a simed megpróbálja tönkretenni a szomszéd sim kapcsolatait, keresd ezeket a frissített Gonosz (Mean) társalgásokat. (Nagyon hasznos az új Gonosz Szívtörő életcéllal rendelkező simek számára.)

  • Más Simek… > Mondjon rosszakat más simről
  • Más Simek… > Szakítson vele

Mi várható a jövőben?

Beszéljünk a szomszédsági történetek jövőjéről, visszatérve a fő célhoz: több életet vinni az aktív háztartáson kívül élő szomszéd simekbe. Egy jövőbeli frissítésben ezt a célt szélesebb körben fogjuk megvalósítani a következőkkel:

  • Minden szomszéd sim élete megváltozik, akár van kapcsolata az aktív háztartásban, akár nincs. Csak azért, mert az, hogy a simjeink nem ismernek senkit egy adott másik háztartásban, nem jelenti azt, hogy az a háztartás nem változik.
  • Játékbeállítások: A szomszéd simek életváltozásai lehetnek engedélyezettek és nem engedélyezettek.
    • Az irányítások többrétegűek, lehetővé téve a szabályok keverését az egyes háztartások esetében.
    • A szomszédsági történetek beállításai mentésenként vannak megadva.

Aki ismeri a Sims 3-at, annak valószínűleg a Történet előrehaladása jut eszébe. Mind a Történet előrehaladása, mind a Szomszédsági történetek lehetővé teszi, hogy a simek a játék minden részén megtapasztalják az életükben bekövetkező változásokat. Két kulcsfontosságú különbséget szeretnék azonban kiemelni:

  1. A Történet előrehaladása egy hatalmas rendszer, amelyet csak be- vagy kikapcsolni lehet, így sok játékos úgy érzi, hogy választania kell egy kaotikus és egy unalmas világ között. A szomszédsági történetek hozzáadja a fent említett gazdag játékmeneti beállításokat, enyhítve ezt a problémát, miközben megoldja a célt: te választod meg, hogy a szomszédsági történetek hogyan befolyásolják a játékodat.
  2. A Történet előrehaladása számos tényezőt befolyásolhat a Sims 3-ban. Kezdetben a szomszédsági történetek sokkal kisebb életváltozásokkal rendelkeznek. Ez azért van, mert a legtöbb munka, amit most végzünk, az életváltozásokat vezérlő alaprendszereken, valamint az említett játékmeneti beállításokon folyik. Ez jobb eszközöket jelent a jobb játékmenet létrehozásához, de előbb el kell végeznünk a munkát!

Hú, ez sok volt! Remélem, hogy ez most jó betekintést nyújtott a Szomszédsági történetekbe, és hogy ti is ugyanolyan izgatottak vagytok, mint én, hogy mi fog következni!

A következő alkalomig,

Nate

Ui.: A játékmenet egy része olyan tartalmakat használ fel, amelyek korábban csak a csomagokhoz tartoztak. Bizonyos esetekben, amikor a játékmenet remekül illeszkedik a szomszédsági történetekhez, és lehetőséget láttunk arra, hogy elmélyítsük és javítsuk a játék egészét, úgy döntöttünk, felhasználjuk ezeket. Itt a teljes lista:

  • Vállaljon gyermeket a partnerével:
    • Ennek az életváltozásnak az önálló változata az Eco Lifestyle-ból származik. Hozzáadtuk az Érzelmek (Sentiments) támogatását, és a sim által befolyásolt változat teljesen új.
  • Fogadja el a házassági ajánlatot:
    • Az Eco Lifestyle-ból származik. Hozzáadott támogatás az Érzelmek számára.
  • Baráti kapcsolatok kialakítása vagy elmélyítése:
    • A Get Togetherből származik. Dinamikusabb kimeneteleket adott hozzá: Ha a simed arra bátorítja egy barátját, hogy olyasvalakivel lógjon együtt, akit már megvet, az nem fog tetszeni neki! Másrészt, ha új barátságot kötnek, akkor ők is pozitív érzelmeket szerezhetnek a simed iránt.
  • Rossz dolgok terjesztése egyik simről a másiknak:
    • A Get Togetherből származik. Dinamikusabb kimeneteleket adtak hozzá: A simek nem veszik jó néven, ha a barátaikról szóló rossz dolgokat hallják. Különleges hangulatjelzőket adtunk hozzá a gonosz simek számára.
  • Próbáljon meg két simet rávenni egy romantikus kapcsolat kialakítására:
    • A Get Togetherből származik. Dinamikusabb kimeneteleket adtak hozzá: A szomszéd simek nem fognak olyan simekkel összejönni, akiknek a jellemvonásai ellentétesek, mint például a Jó/Gonosz, és az aktív simnek egyértelműbb válaszai vannak minden lehetséges kimenetelre.
  • Próbáljon meggyőzni egy párkapcsolatban élő simet, hogy dobja/váljon el a romantikus partnerétől.
    • A Get Togetherből származik. Dinamikusabb kimeneteleket adtak hozzá: A simek közötti kapcsolat erőssége számít, és egy sikertelen kísérlet a kapcsolat felbontására visszaüthet az egyik vagy mindkét partner negatív érzelmével!

Köszönöm, hogy elolvastad!

Az élő közvetítés során a Sims csapat teljes egészében bemutatta a Sims 4 játékba bekerülő Szomszédsági történeteket, amelyről megtekintheted az alábbi videót.

Kérj értesítést arról, ami fontos!
Nem szeretnél lemaradni a téged érdeklő tartalmakról? Iratkozz fel listánkra, és válaszd ki, miről küldjünk értesítést!

Szívesen részt vennél új kiegészítők, modok, kihívások vagy történetek véleményezésében? Válaszd ki a számodra érdekes témákat, és e-mailben értesítünk, amikor segítséget keresünk a munkánkhoz!

A feliratkozással elfogadod adatvédelmi tájékozatónkat.

Ügyeletes technikai zseni, bugszakértő, kötélidegzetű hibaelhárító. Minden problémára akad – általában helyes – megoldása. Tehetséges illusztrátor, hírvadász, Sims 2, Sims 3, Sims 4 és Sims Mobile játékos. Az oldal biztonsági rendszerének őrizője, lelkiismeretes backstage admin.

Feliratkozás
Visszajelzés
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments