The Sims 4 Island Living – A kulisszák mögött

Ezúttal a Maxis producerével, Jill Johnsonnal, valamint művészeti igazgatójával, Stephen Edwardsszal olvashattok majd egy interjút a most megjelent Island Living kiegészítő kapcsán. Ha még nem szereztétek be, azért, ha már játszotok vele, akkor azért lehet érdekes a rövid beszélgetés.

Mit ad hozzá a művészeti koncepció és stílus az Island Living kiegészítőhöz?

A környezet, az óceán, az emberek, az elbűvölő bútorok és az építészeti elemek mind sokat segítenek abban, hogy a játékos elmerülhessen a kiegészítő nyugis hangulatában. Jóformán érezheted a friss, hűvös vizet vagy a napsugarak melegét a bőrödön, és hallhatod a parton a hullámok moraját. A művészeti csapat nagy figyelmet szentelt annak, hogy a sziget különleges legyen a világok között. A lenyűgöző naplementéktől kezdve az élénk színű korallokon át az imádnivaló tengeri teknősökig minden hozzájárul ahhoz, hogy a simeid egy egészen újfajta életet élhessenek Sulanin.

Honnan merítettetek inspirációt az új ruhákhoz?

Általában több különböző forrásból merítünk, aztán meglátjuk, melyik illeszkedik legjobban a tematikához. Az utcai divattól kezdve a kifutókig mindenhonnan válogatunk, de ehhez a kiegészítőhöz szerettük volna azon helyi kézművesek öltözködését alapul venni, akik dekort és ruházatot készítettek. Ezt szem előtt tartva azt kell mondanunk, hogy a megközelítésünk inkább a kulturális megjelenés leépítéséről és a hagyományos stílus továbbfejlesztéséről szólt, mintsem a már létező öltözékek lemásolásáról.

Honnan inspirálódtatok az Island Living környezetének megalkotásához?

A Csendes-óceán déli része/Polinézia korallzátonyai és az ezeket körülölelő, elképesztő smaragd és türkiz vize igen nagy hatással volt a kiegészítő környezetére. Logikusnak tűnt egy gazdag növényi és állatvilágot kreálni ebbe a térségbe, hogy ezzel is erősítsük a tematikáját. Szerencsére a Sims 4-ben megtehettük azt, hogy utalásokat rejtsünk el; például a hajóroncs egy családi halászhajó volt, amit azután hagytak el, hogy zátonyra futott. A roncs megtervezésekor a művészünk több különböző hajó, majd hajóroncs ábráját is tanulmányozta, hogy informálódjon, inspirálódjon. Ugyanígy a vízeséshez is rengeteg észak-európai vízesést tanulmányoztunk, hogy aztán ehhez a tematikához igazítva tudjuk felhasználni a terveket.
Arra is rengeteg időt fordítottunk, hogy otthonos érzést válthassunk ki azokból az emberekből, akik a Csendes-óceán déli részén/a Polinéz szigeteken laknak.
Az egyik kedvenc háztartási csecsebecsénk egy hatalmas fakanál és favilla a konyha díszítésére – ez pedig éppen egy olyan beszélgetés során merült fel először, amelynek témája a kiegészítő otthonos hangulatának megteremtése volt.

Mi a helyzet az egyedi mintákkal a hajókon, eszközökön és ruhákon?

A minták nagy részénél a régióra jellemző művészet és textilfestészet szolgált inspirációként, ezeket ültettük át a Sims stílusába. Az egyik művészünk kifejezetten azzal foglalkozott, hogy összegyűjtötte egy könyvtárba a különböző formákat, motívumokat és grafikus elemeket, hogy aztán a többiek felhasználhassák azokat. Szerettünk volna utalni a közösség szigetlakó kultúrájához, ezért természetes volt, hogy a mintákban visszaköszönnek majd az itt honos növények, virágok.

Milyen nehézségekkel szembesültetek a munka során?

Egyensúlyban tartani a tartalmat és a megjelenést mindig nehéz. Ehhez a kiegészítőhöz két bútorcsomagot kellett készítenünk: egy előkelő szállodai, lakóházi témát és egy helyi stílusú garnitúrát a szigetlakók számára.
Az, hogy minden szobát külön megtervezzünk, egyszerűen nem fért bele az időkeretünkbe, tehát elhatároztuk, hogy az anyagok és színek használatával egyesítjük a két stílust.

Meséljetek egy kicsit a munka dicsőséges pillanatairól!

Gyakorlatilag minden tárgy elkészülése egy ilyen dicsőséges pillanat volt, de már a tervezési fázis is hasonló élmény volt, hiszen ekkor egy aprócska változtatás is meghatározó lehet. Azok a darabok a legkifizetődőbbek, amelyek a történetmeséléshez szükségesek. Ilyen például a tiki bár, ahol a stílus, a dekorelemek és az alapanyag is mind-mind úgy lettek kiválasztva, hogy egy meghatározott narratívát meséljenek el. A legnagyobb megkönnyebbülés pedig akkor érkezik, amikor összerakod ezeket a dolgokat, és azt látod, hogy a megjelenés harmonikus, ráadásul még a kiegészítő hangulatához is illik.

Az Island Living kiegészítő kapcsán mi az, aminél a leginkább kíváncsiak vagytok a játékosok véleményére?

Én nem csak azt várom, hogy a játékosok lássák, milyen gyönyörű az óceán, hanem azt is, hogy felfedezzék azokat a szórakoztató lehetőségeket és örömöket, amiket kínál. Ez ugyanis nem csak egy nagy kiterjedésű, hullámzó vízfelület. Új úszó stílusokat adtunk hozzá a játékhoz, tengeri élővilágot, amivel a simed interakcióba léphet, és apró meglepetéseket, amelyekkel találkozhat – például ilyen az, hogy úszás közben görcsöt kaphat. Vagy nagy ritkán akár cápát is láthat!

Ne feledjétek, a kiegészítő már megjelent, így előttetek a lehetőség, hogy személyesen is megvizsgáljátok az interjúban említetteket!

Ruby

Főállású történetíró és profi fordító, mellékesen szárnybontogató youtuber. A Sims szériákon átívelő rejtélyek szakértője. Lelkes játéktesztelő, tudósító, lektor és Sims 4 játékos.
Ruby

Hozzászólás

Kérjük, jelentkezz be a hozzászóláshoz
  Feliratkozás  
Visszajelzés