Simblog

Sims Teóriák – Hét főbűn / Sims 4

A Sims 4 kiegészítő-rendszere kicsit komplikáltabb az elődökhöz képest, itt ugyanis nem csak kiegészítő és cuccok kategória van, hanem egy köztes, játékcsomag fokozat is. Most azonban a Sims 4 hivatalosan is kiegészítőknek hívott csomagjaival foglalkozunk, és egy hozzájuk kapcsolódó rejtély szálait próbáljuk meg kibogozgatni.

A lehető legkülönbözőbb témákban érkeztek eddig a játékot bővítő elemek, azonban elképzelhető, hogy a témák között megfigyelhető egy rejtett összefüggés is? Vajon létezik egy átfogó kép, aminek a kiadott kiegészítők mind egy-egy részét képezik, és utalásokat tesznek rá?

Ha alaposabban megvizsgáljuk az eddigi nagy kiegészítőket, egy elmélet látszik kibontakozni, miszerint a Sims 4 a hét főbűnre tesz utalást.

Bár a legtöbben valószínűleg tisztában vannak vele, a teljesség kedvéért nem árt kifejteni, hogy az említett főbűnök – szám szerint hét darab – mindegyike egy-egy veszélyesnek vagy elítélendőnek tartott viselkedésformára utal. Közéjük tartozik az irigység, a mohóság, a kapzsiság, a bujaság, a büszkeség, a lustaság és a harag. Alapos megfigyelés után pedig mindegyik eddig megjelent kiegészítőhöz hozzá tudunk társítani egyet a hét halálos bűnből. A SimsVip szerint összeállított párosításokat mutatjuk be.

Get to Work – Lustaság

A Get to Work kiegészítő témáját rendkívül átfogóan írja le a címe: Nyomás dolgozni! Ez a bővítés teljes egészében a karrier építéséről szól, ahol simünk lehet orvos, tudós, detektív, bolttulajdonos, pék vagy fotós. Na de hogy ez hogyan is illeszkedik a halálos bűnök tematikájához? Talán itt a legkönnyebb párhuzamot vonni. Ha simünk úgy dönt, nem vállal munkát, és nem végez semmilyen produktív tevékenységet, egyértelműen lustának titulálhatjuk.

Ha boldogulni szeretnénk e kiegészítő világában, és sikeres, gazdag simmé akarjuk tenni szeretett hősünket csalás nélkül, keményen kell dolgoznia, hogy elérje célját. Ha mégis úgy döntenénk, hogy nem vágunk neki a munka rögös világának, sokkal nehezebben érhetjük el a kitűzött célt. Összességében tehát a Get to Work üzenete, hogy a megfelelő munkakedv messzire vihet, míg a lustaság csak hátráltató tényező lehet.

Get Together – Büszkeség

A Get Together legnagyobb újítása a klubrendszer volt, aminek segítségével simjeink minden korábbinál széleskörűbb interakciókat végezhetnek csoportjukba verődött társaikkal. Mikor azonban a klubok megalapulnak, a klikkesedés is óhatatlanul megindul a simek között, és egyes csoportok között ellentétek alakulhatnak ki. Hogy simünk a csapat iránti elhivatottságát kimutathassa, a klubot reprezentáló öltözékben járhatnak, belépést nyerhetnek exkluzív helyekre, titkos kézfogásokat sajátíthatnak el, sőt, akár hírhedt csapattá is válhatnak.

Mikor egy klub tagjai agresszíven kezdenek viselkedni, és feszültség alakul ki két csapat között, eszünkbe juthat a büszkeség bűne. A büszkeség ugyanis a főbűnök meghatározása szerint annyit tesz, mint felsőbbrendűnek érezni magad másokkal szemben valamilyen státuszból kifolyólag. És mi lehetne felsőbbrendűbb, mint egy magasabb rangú klubhoz való tartozás? Ha pedig simed egy ilyen csoport tagja, könnyen válhat undokká másokkal szemben csak azért, mert nincsenek vele azonos szinten. Talán a legjobb megoldás távoltartani karaktereinket az efféle klikk-kultúrától, hogy megelőzhessük a duzzadó ego kialakulását.

City Living – Kapzsiság

A City Living kiegészítő San Myshuno nagyvárosába enged betekintést, ahol simjeink fesztiválokon szórakozhatnak, a városi kultúrával ismerkedhetnek, és különféle új karrierekben próbálhatják ki magukat, mint a politika, avagy a közösségi média. Ha a politikai munkalehetőséget vesszük górcső alá, simünk lehet egy közösség összetartó ereje, vagy akár kellő ambícióval a szabad világ vezetője is.

Ha viszont a politikai karrier csúcsára kívánunk hágni, simünknek el kell döntenie, milyen erkölcsök szerint akar feltörni. Vajon a kedvesség terjesztésével szerzi majd meg szavazói bizalmát, vagy hazugsággal, csalással és lopással teszi rá kezét a hatalomra?

Amennyiben az utóbbit választjuk, úgy a kapzsiság mintapéldájával találjuk szembe magunkat. Mások eltiprása a saját boldogulásunk érdekében az egyik főbűn legjellemzőbb tulajdonsága. Habár hatalmat és gazdagságot szerezhetünk, tényleg megéri mindezt ilyen alantas módon tenni?

Cats & Dogs – Mohóság

Simjeinknek lehetősége nyílik arra, hogy bundás kedvenceiket állatorvoshoz vigyék, akár egy gyors kivizsgálásról, akár egy komolyabb betegség meggyógyításáról legyen szó. A tipikus kezeléseken felül – mint például az oltások beadása, avagy kisebb műtétek –, kiskedvencünket különféle egyedileg készített jutalomfalatokkal kényeztethetjük, hogy jobban, vagy épp… rosszabban érezzék magukat.

Bizonyos falatok segíthetnek megszüntetni négylábú családtagunk tüneteit, de ha valami rosszra harapnak rá – például egy mocsár karamellára, vagy perzselően fahéjas falatra – akár betegebbek is lehetnek. Mi lehet ennek az üzenete? Hogy a mohóság veszélyes is lehet.

Seasons – Harag

A felszínen a Sims 4 évszakos kiegészítője egy könnyed, barátságos kiegészítőnek tűnhet, amelyet átjár az ünnepi hangulat. Ez egyrészt igaz is lehet, másrészt viszont egy rendkívül aljas bosszúnak is megágyaz ez a játékbővítés.

A kiegészítő egyik eleme a termosztát volt, amellyel télen fűteni, nyáron pedig hűteni tudjuk simünk házát. De mi történik, ha valaki a személyes bosszújára akarja felhasználni ezt a praktikus kis készüléket? Ha egy játékos úgy kívánja, egyszerűen be tud zárni egy ellenséges simet az egyik szobába, majd az elviselhetetlenségig emelheti vagy csökkentheti a hőmérsékletet, amely végzetes következményekkel járhat a bent tartózkodó(k)ra nézve.

Ezt a fajta magatartást egyértelműen a harag kategóriájába sorolhatjuk, amelynek fő mozgatórugója a dühből fakadó fenyegetés. Mindezt a termosztát helytelen használatával kombinálva halálos végeredményt kapunk. A beltéri hőmérséklet állítása (vagy a külső időjárás befolyásolása egy időjárásgéppel) nagy hatalmat ad a játékosok kezébe, amelynek lehet pozitív, de negatív eredménye is.

Get Famous – Irigység

Simünk ráléphet a sztársághoz vezető útra, és akár világhírű ikon is válhat belőle. Történhet ez akár színészkedésen, éneklésen, vagy bármely más karrierúton keresztül, a lényeg, hogy szenzációvá váljanak, miközben jelenlétükkel rajongók százait nyűgözik le.

Ha a hírnévről van szó, úgy tűnik, az egész világ irigy simünkre. Azonban ez a halálos bűn, az irigység, sokkal rosszabb is lehet, mint azt elsőre gondolnánk. Egy féltékeny simben könnyen felmerülhet az a vágy, hogy ő maga is sztárrá váljon, azonban nem minden sim érheti el ezt a kitűzött státuszt. A mindennapi életüknél is fontosabbá válhat számukra, hogy Del Sol Valley valamelyik sztárocskájával vannak elfoglalva.

Bujaság

Mikor ez a teória a SimsVip oldalra íródott, az Island Living kiegészítő még szóba sem került, így az itt ismertetett elmélet szerint ez a kiegészítő a bujaság témájába vágott volna. Ez azonban nehezen húzható rá erre a szigeti paradicsomról szóló bővítésre, így elmélet megdőlni látszik. Vagy ha további rejtélyeket akarunk keresni, felidézhetjük, hogy néhány elmélet szerint az Island Living valójában nem nagy kiegészítőnek, csupán játékcsomagnak készült eredetileg, így ezzel akár magyarázhatjuk is, miért nem a bujaság témáját járja körül.

Másfelől úgy is nézhetjük, hogy a bujaságot a Get Together már lefedte, hiszen a simek etyepetyélhetnek bokrokban vagy szekrényekben, mindenféle következmény nélkül. Ráadásul még olyan klubokat is alapíthatnak, amelynek fő profilja a csábítás, attól függetlenül, milyen kapcsolati státuszban vannak is épp. Ha pedig ez a helyzet, és tényleg a Get Together a bujaság, akkor a következő kiegészítő (az Island Livinget nem számolva) a büszkeségről szólhat? Ha tényleg az egyetem lesz a soros, akkor simán elképzelhető. Sőt, akár a bujaság témája is ráhúzható lehet, ha a korábbi szériák meztelenkedős jeleneteire gondolunk.

Forrás: SimsVip

A barkácsolás avatott mestere, ígéretes írópalánta, egyedi tartalom készítő. A Sims konspirációs teóriák lelkiismeretes közvetítője. Elhivatott fordító, Sims 3 és Sims 4 játékos, pótolhatatlan lektor.