5 dolog, ami hiányzik a The Sims 4-ből

A The Sims 4 sok szempontból forradalmi újításokat és kreatív megoldásokat vezetett be, ám így is számos hiányosságot mutat fel. Sok mindent várunk még a későbbi kiegészítőktől és frissítésektől – hiszen még mindig érkezhet a szériába egyetem, autózás, sőt, akár még tengerparti strand is. Ám ezek közül egyik sem változtatja meg alapjaiban a játék lelkét.

Az olasz Sims World cikke nyomán szeretnénk megosztani veletek azokat a dolgokat, amelyek alapjaiban változtatnák meg a The Sims 4-es játékélményt.

 

1. Nehézség

Nem titok, hogy az évek múlásával a Sims szériák egyre könnyebben játszhatóvá váltak, és lassan, szériáról szériára kevésbé volt már kihívás a simek szükségleteit kielégíteni. Az első részben még csaknem lehetetlen volt őket jól tartani. A négyes szériában ezzel szemben már játszi könnyedséggel magasan tarthatjuk a szükségleteiket. Most már csak nem lehetetlen fiatal kori halált elérni a játékban, hiszen amennyiben a játékos csak egy kicsit is odafigyel a simekre, nem történhetnek túl nagy balesetek. Természetesen azzal, hogy egyszerűbbé vált a játékmenet, sokkal több emberhez eljuthatott a sims, hiszen már nem túl nehéz, többen ki tudják élvezni a játék nyújtotta lehetőségeket.

Az őssimmerek számára azonban nem csupán kihívásokat nem rejt a játék, hanem időnként egyenesen unalmassá is válhat. Ezt a problémát küszöbölhetné ki az, ha a beállítások lehetőségünk nyílna a nehézségi fokozat emelésére. Erre egyébként már vannak rajongói kezdeményezések, hiszen létezik például a hard mod, amelynek segítségével a kihívásra szomjazó játékosok is megkapják azt, amire vágynak.

 

2. Küldetések

Bár a promóciós időszakban még azt ígérték nekünk, hogy a városrészek élettel telik lesznek, a legtöbb játékos csak ritkán áll le beszélgetni a városkák lakosaival. Általában az új szomszédságok is csak az újdonság varázsával kötik le a játékosokat egy rövid időre.

A The Sims 3-ból már ismert lehetőséges-küldetéses rendszer felelevenítése azonban a játékélményt is egészen más szintre emelhetné. Hiszen így lehetőségünk nyílna arra, hogy érdekes és szórakoztató történeteket nyomon követve ismeretséget kössünk a helyi lakosokkal. Emlékeztek még arra, milyen volt, amikor a játék felkínálta neked a lehetőséget, hogy készíts egy tál ételt valamelyik szomszédodnak, vagy épp adj el zöldségeket és gyümölcsöket?

A The Sims 4-ben is legalább ilyen jó móka lenne küldetéseket elvállalni a simekkel.

 

3. Vonzalom

Hát nem furcsa, hogy egy olyan játékban, ahol ekkora szerepet kapnak az érzelmek, egyáltalán nem lehet sehol beállítani, pontosan mi is jön be a simeinknek? A The Sims 2-ből már ismert vonzalmi rendszert át lehetne emelni ebbe a szériába is, és ezzel kreatív módon lehetne megfűszerezni a romantikus kapcsolatokat.

A korábbi szériában kijelölhettünk fizikai tulajdonságokat, amelyek tetszettek a simünknek, valamint azt is eldönthettük, mi taszította őket. Hát nem lenne nagyszerű, ha valami hasonló a The Sims 4-ben is lehetséges volna? Esetleg a fizikai tulajdonságok mellé jellemvonásokat is társítva? Na, ugye, hogy máris sokkal izgalmasabb lehetne a párkeresés!

 

4. Cselekmény

A The Sims egy szimulációs játéksorozat – de a simmerek nagy része kíváncsi lenne az előre elkészített szomszédságok és családok történetére. Erre a korábbi szériákban sokkal nagyobb hangsúlyt fektettek, elég csak Bella Goth eltűnésére vagy Skip Broke rejtélyes halálára gondolnunk. De mi a helyzet a négyes széria szomszédságaival? Mit tudunk az itteni lakosokról? A nevüket. Esetleg. De hiányoznak az egész várost átszövő titkok és ármánykodások – amik pedig kellőképpen megfűszerezhetnék a játékmenetet, és valószínűleg meghoznák a simmerek kedvét ahhoz, hogy előre elkészített simekkel is játsszanak.

 

5. Emlékek

Az érzelmek megjelenésével a sims sorozat egy eddig sosem látott szintre emelkedett – de gondoljunk bele, mekkora lehetőség rejlik abban a gondolatban, hogy vajon mi történne, ha a simeink nem csak a jelen eseményeire reagálnának, hanem időnként felsejlene bennük a múlt egy-egy foszlánya is! Például a gyászidő letelte után szinte sosem jut eszükbe az elhunyt szerettük, ha azonban ez másképp volna, máris egy sokkal reálisabb játékmenetet kapnánk.

Ezen kívül a korábbról más ismert emlékrendszer segíthetne a simmereknek is áttekinteni egy-egy simük életének sarkalatos pontjait, az pedig már csak hab lenne a tortán, ha a simek maguk is képesek lennének emlékezni.

Természetesen rengeteg más funkció tehetné még élvezetesebbé a játékot, illetve olyan apróságok is jól jönnének időnként, mint például a csigalépcső vagy a magasság beállítása, ám a fent felsoroltak nagy mértékben javítani tudnák a játékélményt. Ti mit látnátok még szívesen ebben a szériában?

Mi a véleményed?
  • Tetszik (26)
  • Izgi! (0)
  • Vicces (0)
  • Jajj :'( (1)
  • Aargh! (0)
Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal!

Ezeket olvastad már?

2
Hozzászólás

avatar
1 Hozzászólás
1 Válasz
2 Követő
 
Legtöbbször megválaszolt komment
Legtöbbször értékelt komment
2 Hozzászólók
RubyThea Legutóbbi hozzászólók
  Feliratkozás  
Visszajelzés
Thea
Admin

A fentiek közül nekem egyértelműen a vonzalom beállítás és az emlékek hiányoznak. A nehézségi fokozat szerintem akkor lenne jó, ha ez nem csupán a szükségletek gyorsabb csökkenését, vagy lassabban elsajátítható jártasságokat, nehezebb karriert jelentene, hanem ténylegesen a sim élete tartogatna több kihívást. Mondjuk nagyobb eséllyel kerülne életveszélyes helyzetekbe, a szomszédjába költözne egy kleptomániás, rosszindulatú valaki, aki átjárna hozzájuk veszekedni, lelopnák a fáról a megérett termést… szóval hogy szegény simet még az ág is húzza lehetőleg.:) Egy kis kreativitással érdekes dolgok kisülhetnének egy ilyen frissítésből. Bevallom, a cselekmény és a küldetések azok, amik tényleg távol állnak tőlem a Simsben, más EA… Tovább »