25 érdekesség, amit a rajongók elfelejtenek a Simsről

A The Sims játékok közel 20 éve a legnépszerűbbek közé tartoznak. Ami egy egyszerű kis életszimulátorként indult, mára egy hatalmas 4 részes szériává nőtte ki magát, melyet számos kiegészítő tesz színesebbé. A mai napig milliók játszanak a The Simsszel nap mint nap, és nem úgy tűnik, hogy ez egyhamar változni fog.

Mivel a Sims játékok már ilyen régóta jelen vannak, elkerülhetetlen, hogy legyen jó pár rajongó, akik csak a legutóbbi Simset ismerik igazán és soha nem ismerkedtek meg az előző részek érdekességeivel és titkaival. Bár az eredeti Sims grafikailag és játékbeli lehetőségekben messze alulmarad a Sims 4-hez képest, annak is megvan a maga bája, melyet az újabb játékosok nem tapasztalhattak meg. Még talán az öreg motoros simmerek is elfeledkezhettek néhány különleges megoldásáról! Igaz, az újabb szériához képest kevesebb funkció jellemezte, de azok, melyek megjelentek a játékban, valóban rengeteget adtak hozzá – és sokszor elég szórakoztatóak is voltak.

Míg néhány a legjobb ötletek közül bekerült az újabb generációs Simsekbe is, addig néhány távoli emlékfoszlánnyá halványult az évek során. Persze ez nem azt jelenti, hogy ezek az elfeledett dolgok kevesebbet érnének, mint amiket jelenleg is ismerünk és emlegetünk. Most felsorolunk néhányat az elfeledett, de annál izgalmasabb dolgok közül, melyről minden igazi Sims rajongónak tudnia kell – függetlenül attól, hogy 2000 vagy 2019 óta játszik.

25. Az űrlények által elrabolva

Még Sims 2-ben egy elég érdekes történetszálat vezettek a játékba, aminek szereplői Bella Goth, Don Lothario és néhány idegen voltak. A jelek szerint Bellát elrabolták valamiféle földönkívüli lények. Soha többé nem látták Szépkellemesben. Hogy hol látták őt utoljára? Don Lothario legénylakásán. Érdekes… Talán valamiféle afférjuk volt? Vajon Don tud bármit az elrablásról? Miért tűnik fel Bella Odaátban, ilyen messze otthonától? A rajongók sok érdekes teóriával álltak elő az évek során. Ha szeretnél többet tudni Bella történetéről, olvasd el a róla készült cikksorozatunkat!

24. Az Évszakok hiba

Az Évszakok mindig is egyike volt a legnépszerűbb Sims kiegészítőknek, még ha csak a második generációs játékban is jelent meg először. Eredetileg a Sims 2 alapjátékkal érkeztek volna az évszakok a simek életébe. Azonban el lett tolva a megjelenés, és kiegészítőként látta meg a napvilágot, mivel egy programozási hiba miatt a házakon belül is eleredt az eső. Biztos nem örültek volna szegény simjeink.

23. A boldogság nem megengedett

Ha valaha is volt alkalmad játszani a The Sims: Hot Date kiegészítővel, tisztában vagy vele, ki az a Mrs. Crumplebottom. Abban az időben a Sims NPC-i elég prűdek tudtak lenni a nyilvános helyen történő érzelemnyilvánítást illetően. Különösen Mrs. Crumplebottom, aki már kicsit túlzásba is vitte! Megütötte a simjeid a táskájával, ha túl közel kerültek egymáshoz – micsoda pofátlanság! Később, a Sims 3-ban fény derült viselkedésének hátterére: az ő igaz szerelme eltávozott az élők sorából a pár mézeshetei során. Szegény Agnes…

22. A való életbeli tűz

Még ha a játék megjelenésétől kezdve játszol sem biztos, hogy tudod annak érdekes (és kissé szomorú) eredettörténetét. Will Wright, a The Sims atyja akkor ötlötte ki ezt az életszimulátor játékot, mikor ő maga mindent elvesztett egy borzalmas háztűz során. Miután megtapasztalta az élet nulláról való újrakezdését, úgy gondolta, ez egy érdekes koncepció lehetne egy videójátéknak – és így megszületett a The Sims.

21. Örökké tartó bentlakásos iskola

A Sims 1 idején a gyerekeknek nem volt mindig könnyű élete. Nem elég, hogy a hét minden napján iskolába kellett menniük – még hétvégén is –, a katonai iskolába kerülés ijesztő lehetősége mindig ott lebegett a szemük előtt. Ha a fiatal kis simjeid nem teljesítettek túl fényesen az iskolában, el lettek küldve ebbe a rettentő szigorú iskolába – és soha többé nem láttad őket. Bizony! Ezeknek a gyerekeknek nem volt lehetősége hazajutni, ha egyszer bekerültek a katonai iskolába, még csaláskódokkal sem lehetett megoldani. Kicsit túlreagálják azért, nem?!

20. Több mint szobalány

Az első Simstől kezdve a lustább simek – vagy azok, akiknek hatalmas házuk van – szobalányt fogadhattak, hogy elvégezzék a ház körüli napi teendőket. Eleinte nem volt lehetőség, hogy ezzel az NPC karakterrel kommunikálni lehessen azon kívül, hogy borravalót adtál neki vagy kirúgtad. Azonban, ez a Sims 2 megjelenésével gyökeresen megváltozott és megkezdődhettek a jól ismert Sims drámák. A barátságos interakciók mellett akár romantikus kapcsolatba is keveredhettél a szobalányoddal – és akár egy kis házasságon kívüli szórakozásnak is részese lehettél! A Sims 2 játékosok biztos emlékeznek, milyen bajba keveredett Daniel Pleasant ennek köszönhetően…

19. A szív alakú ágy

Réges-régen, még mielőtt a simek igazán közel tudtak volna kerülni egymáshoz – vagy ahogy mi hívjuk, Etyepetyézni – akármilyen kétszemélyes ágyon, volt egy megvásárolható tárgy, amely lehetővé tette ezt. A The Sims: Livin’ Large kiegészítővel érkező „Vibromatic Heart Bed” megadta a lehetőséget két szerelmes simnek szeretetük kifejezésére. Néha ennek az eredménye egy kisbaba volt – de persze, csak ha a játékos is úgy akarta. Sok játékosnak ez a Szív Alakú Ágy a legikonikusabb tárgy az első Sims játékból – már csak azért is, mert kitűnik a többi közül.

18. Betörőveszély

Bárki, aki a legújabb játék segítségével ismerkedett meg a Simsszel, kérdő szemmel nézhet, mikor betörőkről beszélünk. Ők nem ismerik a színtiszta terrort, melyet a betörőt jelző zene okozott számos játékosnak. Szegény simek holmijait seperc alatt eltulajdonították a saját otthonukból, bár azért néha a rendőrségnek sikerült közbeavatkoznia, ha elég gyorsan tudtunk reagálni. Az első kis jel, hogy betörő van a telkeden, a baljós zene volt… Úgy tűnik, a készítők ezt túl ijesztőnek találták, ezért a Sims 4-be már nem került bele.

17. Szépkellemesi botrány

Amikor az előre készített családokat alkották a Sims 2-höz, a dizájnerek olyan dramatikus dolgokat találtak ki, amiknek csak a képzeletük szabott határt. Lényegében az összes a játék indításakor Szépkellemesben élő családban valamiféle bonyodalom van! A Goth család, Bella eltűnése és Mortimer érdeklődése a Caliente testvérek iránt; a Pleasant családban Lillith elszökött otthonról és Daniel csalta a feleségét… Szinte már nevetséges volt! Persze, nem reklamálunk: ezek sokkal érdekesebbé tették a játékot!

16. Ismerősnek tűnsz…

A Sims 2 megjelenésétől kezdve a játékosoknak számos eszköz adott lehetőséget, hogy simjeiket tetszésük szerint alakítsák. A homlok magasságától kezdve az álluk görbületéig mindent alakítani tudsz. Azonban ez nem mindig volt így! Emlékeztek, hogy az eredeti Sims játékban csak néhány, előre meghatározott arc, test és ruha közül lehetett választani? Szinte minden sim ugyanúgy nézett ki és semmit nem lehetett tenni ellene!

15. Hova tűntek a létrák a medencéből?

Egy másik klasszikus része a Sims játéknak, amely a Sims 4-ben már nincs ilyen módon jelen, a jó öreg „medencés létra eltüntetős” trükk. Anno, a számos lehetőség egyike, hogy megszabaduljunk egy simtől, az volt, hogy beküldtük őket úszni és a létrát kitöröltük, hogy ne tudjanak kimászni. A simek csapdába estek és egy idő után vízbe fúltak. Manapság a simek már okosabbak, ezért ha nincs létra, egyszerűen kimásznak a medence oldalán.

14. Mi az a hétvége?

Ahogy már a katonai iskolánál említettük, a hétvége fogalma látszólag nem létezett a The Simsben. Tulajdonképpen nem is voltak napjai a hétnek! A simjeidnek minden nap mennie kellett dolgozni és iskolába, kivétel nélkül. Ha kivettél egy szabadnapot, kaptál egy figyelmeztetést – és ha még egy napot otthon pihentél, egyszerűen kirúgtak! Az Ördög nem alszik, és úgy tűnik, a simek sem. Rengeteg játékos dobta el az agyát, mikor megtudta, hogy a Sims 2-ben vannak szabadnapok.

13. Egy igaz barát

A The Sims: Makin’ Magic és a The Sims: Unleashed idején, ez a két kiegészítő összekombinálva egy remek játékfunkciót hozott létre. A Makin’ Magicben meg tudtad tanulni az „Egy igaz barát” nevű varázsigét, ami emberré alakította simed kisállatát. Persze, mindig ott volt a kockázat, hogy a kisállat emberi verziója borzalmas személyiséggel rendelkezett… Ha ez tényleg így alakult, jöhetett a jól bevált „eltűnt a medence létrája” trükk. Létrehozhattál egy új állatot és úgy csinálhattál, mintha mi sem történt volna…

12. Természetfeletti lények

Eddig minden szériában volt legalább egyféle természetfeletti lény, akivel a játékosok kapcsolatba kerülhettek vagy akár játszhattak is. A Sims 4 jelenleg vámpírokkal, űrlényekkel és sellőkkel tölti meg a világokat. Azonban a régebbi részekben ennél többféle lehetőségünk volt. A Sims 3-nak külön Természetfeletti erők című kiegészítője is volt! Lehettél boszorkány (akikhez hasonló lények érkeznek nemsokára a 4-be is, a Realm of Magic nevű kiegészítővel), tündér vagy vérfarkas! Varázslatos idők voltak…

11. Vigyázz a tengerimalacokkal!

Az évek során a Sims játékokba rengeteg furcsa és vicces verziója került a halálnak. Például a Sims 4-ben az idősek halálra etyepetyézhetik magukat, vagy a Sims 3: Álomállások kiegészítővel érkezett, hogy szegény simekre meteor zuhanhat. Azonban az eredeti Simsben egy halál volt igazán rettegett a játékosok körében: a Tengerimalac betegség. Ha a simed nem takarította elég gyakran a tengerimalac ketrecét, összeszedték onnan ezt a halálos fertőzést és meg is haltak, mielőtt észbe kaphattál volna.

10. Az igazgató lenyűgözése

A Sims 2 egyik különleges játékeleme volt, hogy a gyerekeket magániskolába lehetett küldeni. Persze, nem a szokásos módon (vizsga vagy befizetés) jutottak be a gyerekek. Ehelyett le kellett nyűgöznöd az igazgatót, mikor meglátogatta a háztartást! Ha sikerült egy finom vacsorát főznöd neki, hatásos körbevezetést adni a házban és mindeközben közelebbi kapcsolatba is kerültetek, az igazgató szívesen fogadta a gyerkőcöket az iskolájában. Egyszerű, mint az egyszeregy!

9. Előzmény, folytatás és alternatív univerzum

Érdekes tény: a négy fő Sims játék valamilyen úton-módon összefonódik egy idővonalon! Ettől függetlenül a játékok nem kronológiai sorrendben jelentek meg. Tulajdonképpen a Sims 3 a Sims 1 előzménye. Egyértelműen látható, már ha csak azt megnézed, hogy Mortimer és Bella Goth még gyerekek a Sims 3-ban! A Sims 1-ben felnőttek és van egy lányuk, Cassandra. A Sims 2 idejében, ami a Sims 1 folytatása, már van egy fiuk is, Alexander. Hogy kerül a képbe a Sims 4? Egyszerű! Az egy alternatív univerzum!

8. Lépést tartani a Goth családdal

Ahogy említettük, a Goth család életét ábrázolva könnyű kideríteni, melyik Sims játék hol helyezkedik el az idővonalon. Bella, Mortimer és a többi Goth talán a játék legismertebb figurái, és rengeteg háttérsztori található meg róluk a játékokban. A játék egészen Gunther apaságától kezdve Cassandra romantikus kapcsolatáig Don Lotharioval végigviszi a család történetét. Ha ez egy műsor lenne, te néznéd?

7. Az érzelmek túlértékeltek

El tudod hinni, hogy a Sims 4 megjelenéséig tartott, hogy a simeknek legyenek érzéseik? Ezelőtt a simek csak érzelemmentes hüvelyek voltak, akik csak akkor éltek át valami érzelemhez hasonló dolgot, mikor már elképesztően wc-re kellett menniük, éhesek vagy fáradtak voltak. De szerencsére ez már nem így van! Most már a sim ételének minőségétől kezdve a napfény ablakon átszűrődéséig, minden befolyásolja a simek bonyolult érzelmeit. Persze, ezt túlzásba is lehet vinni – ha a simekre bizonyos érzelmek túl erőteljesen hatnak (például Enraged – Feldühödött), bele is halhatnak.

6. A temperamentumos dzsinn

A dzsinn egy olyan karakter, aki a The Sims: Livin’ Large-ban, a Sims 2-ben és a Sims 3-ban volt jelen, eleinte csak NPC-ként, később pedig játszható karakterként. Míg a második és harmadik inkarnációja néha nagyon hasznos tudott lenni a kívánságteljesítő képességével, a Livin’ Large dzsinnje hírhedt volt a munkájára való teljes alkalmatlansága miatt. Általában a kívánságoknak része volt valaminek a felgyújtása, egy sim összes növényének elsorvasztása vagy egy jártasság elvesztése. Egyetlen feladatod lett volna, dzsinn! Javítanod kellett volna az emberek életminőségén, nem tűzre gyújtani őket!

5. Szépséges Veronavárosban

A Sims 2-ben a játékosoknak három előre elkészített város közül volt lehetőségük választani: Szépkellemes, Odaát és Veronaváros. A harmadik ezek közül talán a legkevésbé ismert, pedig egész érdekes koncepciója volt! Ez egy Shakespeare tematikájú szomszédság, amelyben a „Rómeó és Júlia” és a „Szentivánéji álom” című művei által ihletett simek éltek. Most már minden világos: hiszen a „Rómeó és Júlia” Verona városában játszódott! A játékosok dönthettek úgy, hogy véget vetnek a Capulet és Montague (a játékban Capp és Monty) családok közötti viszályának, vagy hátra is dőlhettek és végignézhették, ahogy eluralkodik a káosz. Mit gondolna vajon erről a nagy író?

4. Ismerős a zene?

Úgy általánosságban a Sims szériákban van néhány igazán ikonikus zene, amelyeket mindenki felismer. Ha órákon át hallgatod minden játék építkezős zenéjét, azok garantáltan bennragadnak a fejedben! Persze, néhány zene maradandóbb emlék, mint a többi.  A Sims 2-től kezdve a való életben létező zenék kezdtek megjelenni a játékban – csupán annyi különbséggel, hogy újra felvették őket simlish nyelven! Olyan hatalmas zenészek és énekesek vállalták ezt a feladatot, mint Katy Perry, a The Pussycat Dolls és a My Chemical Romance.

3. Kisvárosi élet

Az eredeti Simsben található szomszédság nagyon aprónak tűnhet az utódjaihoz képest. Csak néhány családot tudtál beköltöztetni, nem olyan eszméletlen sokat, mint most. Mint kiderült, a Sims 1 előre készített simjei „kisváros szindrómában” szenvedtek. Nem elég, hogy mindenki ismert mindenkit, majdhogynem az összes család összekapcsolódott házasság vagy valamilyen vérvonal útján. Ezek a kapcsolatok teljesen egyértelművé váltak a Sims 2 családfájának köszönhetően. Majdnem minden eredeti sim a testvére, házastársa vagy távoli rokona valakinek!

2. Sztár bűvkörébe került sim

Az eredeti Simsben a Superstar kiegészítő adott lehetőséget simjeidnek, hogy a város legfelkapottabb hírességévé váljanak. A simed szupermodell, színész vagy akár énekes is lehetett és felmászhatott a híresség ranglétrájának csúcsára. Ha azonban a simed semmiképp nem akart híressé válni, a kiegészítő egy igen érdekes élményt nyújtott. A simed összefuthatott igazi celebek virtuális másával, például Avril Lavigne-nel vagy Christina Aguilerával és annak a sztárnak a bűvkörébe került! Sok játékosnak talán ez az egyetlen lehetősége, hogy a kedvenc hírességével találkozzon…

1. Túl keményen partizni

Régen, mikor a rendőrök még csak NPC-k voltak a Sims-ben, a simeknek nagyon oda kellett figyelniük, hogy ne lépjenek át egy határt és tartsák tiszteletben a törvényt. Habár igazi, nagy bűncselekmények elkövetésére nem volt lehetőség, volt egy kihágás, ami rendszeresen előfordult a játékban: partik, amik egy kicsit eldurvultak. A rendőr akármikor jöhetett és leállíthatta a bulit, ha a zene túl hangos volt vagy a vendégek hangoskodtak túlságosan. Lényegében a partik többsége így végződött. Így lehet elrontani mások szórakozását…

Forrás: TheGamer

2
Hozzászólás

Kérjük, jelentkezz be a hozzászóláshoz
2 Hozzászólás
0 Válasz
2 Követő
 
Legtöbbször megválaszolt komment
Legtöbbször értékelt komment
2 Hozzászólók
E.NikiLee Legutóbbi hozzászólók
  Feliratkozás  
Visszajelzés
Lee
Tag

Hú, Lorie, de jó, hogy ezeket összeszedted! A Sims 1 néhány mozzanatára már nem is emlékeztem, igaz, ott jobbára csak az alapjátékot ismertem. A Sims 2 nagy szerelem, az összes kiegészítő megvolt és játszottam vele. (Sőt, a történeteimet is azzal illusztráltam) A Sims 3 annyira nem tetszett, bár kipróbáltam, és csak a Nemzedékek kiegészítő nyerte el a szívem. A Sims 4 nagyon tetszik, épp a sokat emlegetett Don Lothario a kedvencem és nagyon szeretem alakítgatni az életét.

E.Niki
Tag

23. Bár a Sims-ről nem tudok nyilatkozni..de a táskás néni ahogy a fenti képen is látható a Sims 2-ben bukkant fel 🙂
22. Sajnálatos, de nagyon hálás vagyok neki!
12. Tökéletes kiegészítő lenne..lenne a zombik nélkül. Remélem a Sims 4-ből kimarad.
Nagyon jó volt őket olvasni, az embernek megjön a kedve hogy az összes szériával játsszon. 🙂