Világépítő kihívás / World Builder Challenge
Az a típus vagy, aki szeret építeni és élvezi a simkészítést? Ha igen, akkor a világépítő kihívás neked való!
A kihívás célja lényegileg az, hogy létrehozz egy mentést a saját telkeiddel és simeiddel. Sok simmer már megtette ugyanezt, de ezúttal a feladat kihívás formájában tér vissza, és irányelvekkel szolgál a vállalkozókedvű játékosoknak. Megtarthatod magadnak a mentésedet, de akár fel is töltheted, hogy megoszd másokkal.
Fontos leszögezni, hogy az irányelvek nem többek annál, mint aminek tűnnek – irányelvek. Követheted őket, de ha úgy érzed, hogy valamelyik korlátozza a kreativitásodat vagy élvezhetetlenné teszi számodra a kihívást, akkor nyugodtan kerüld ki! Ha nem szereted a természetfeletti lényeket vagy nagyon szeretnél egy Spa-t a lakóövezetben, akkor ne hagyd, hogy a szabályok akadályozzanak! Ha egy szabály olyan kiegészítőt igényel, ami neked nincs meg, akkor egyszerűen figyelmen kívül hagyhatod.
Megjegyzés: A szabályok azt feltételezik, hogy a játékban megtalálható összes világot újra fogod alkotni. Ha te csak egy vagy néhány világ újraalkotását tervezed, akkor néhány szabálynak nehéz lesz megfelelned.
Simek
Megjegyzés: A szellemek csak olyan demográfiai adatoknál számítanak, amelyek külön őket emelik ki.
Rendelkezned kell az alábbiak közül legalább:
- 10 fiatal felnőtt mindkét nemből (összesen 20)
- 10 felnőtt mindkét nemből (összesen 20)
- 3 idős mindkét nemből (összesen 6)
- 6 gyerek mindkét nemből (összesen 12)
- 6 tini mindkét nemből (összesen 12)
- 3 tipegő mindkét nemből (összesen 6)
(Ha állatokat is szeretnél bevonni a kihívásba:
- 5 felnőtt mindkét nemből (összesen 10)
- 3 kisállat mindkét nemből (összesen 6)
- 3 idős mindkét nemből (összesen 6)
A fenti szabályok egyaránt vonatkoznak a kutyákra és a macskákra is, ami összesen 44 állatot jelent.)
- 1 terhes sim*
- 2 újszülött*
- 1 egyedülálló tini, fiatal felnőtt és felnőtt mindkét nemből (összesen 6)
- 2 gyerektelen, nem házas tini, fiatal felnőtt és felnőtt pár (összesen 6)
- 2 gyerektelen, házas fiatal felnőtt és felnőtt pár (összesen 4)
- 5 pár gyerekekkel
- 1 nagy család legalább 6 simmel (nehéz fokozat: 8 sim)
- 1 egyedülálló szülő
- 4 simcsoport olyan simekből, akik együtt élnek, de nem rokonok
- 1 nagy háztartás legalább 6 nem rokon simmel (nehéz fokozat: 8 sim)
- 2 játszható szellem
- 4 vámpír (nehéz fokozat: 1 vámpír minden nemből és korosztályból, ami összesen 12-t jelent [14-et, ha az újszülötteket is számoljuk])
- 4 űrlény (nehéz fokozat: 1 űrlény minden nemből és korosztályból, ami összesen 12-t jelent [14-et, ha az újszülötteket is számoljuk])
A játékban megtalálható összes jellemvonást fel kell használnod legalább egyszer.
A játékban található összes életcélt fel kell használnod legalább egyszer.
Minden karriert ki kell választanod legalább egyszer.*
Minden háztartásnak rendelkeznie kell leírással.
A játékban található összes előre elkészített simet (vagy legalábbis annyit, amennyit megváltoztatsz) helyettesítened kell saját készítésűekkel, de akár meg is tarthatod az eredetieket a háztartástárolóban, ha szeretnéd.
*Olyan információkat is megadhatsz, amelyek a CAS menüben nem elérhetőek, ha a mentés előtt játék közben beállítod azokat.
Telkek
Általános
Rendelkezned kell legalább:
- 1 üres házzal, amely kevesebbe kerül, mint §10,000
- 3 üres házzal, amelyek ára §10,000 és §20,000 között van
- 1 üres házzal, amely ára §20,000 és §40,000 között van
- 1 üres házzal, amely ára §40,000 és §80,000 között van
- 1 üres házzal, amely ára §80,000 és §150,000 között van
- 1 üres házzal, amely drágább, mint §150,000
- 2 lakott házzal, amely kevesebbe kerül, mint §20,000
- 3 lakott házzal, amelyek ára §20,000 és §40,000 között van
- 3 lakott házzal, amelyek ára§40,000 és §80,000 között van
- 2 lakott házzal, amelyek ára §80,000 és §150,000 között van
- 1 lakott házzal, amely többe kerül, mint §150,000
- 1 telekkel az összes elérhető típusból, leszámítva a Spa-t (lást lejjebb)
- 1 kifőzdével (olcsó étterem)
- 1 megfizethető árú étteremmel
- 1 étteremmel, amely kísérleti ételeket árul
- (Egy drága, nem kísérleti ételeket kínáló étterem is javasolt, de ezt kihagyhatod, ha nincs elég helyed.)
- 1 ruhabolt, ahol minden nemnek és életkornak megfelelő próbababa is megtalálható
- 1 házasságkötő hely
- 1 bowlingpálya
Ajánlott, de nem szükséges a szabályok teljesítéséhez:
- 1 tipegő játszótér
- 1 játékterem
- 1 temető
- 1 Retail könyvesbolt
- 1 Retail pékség
- 1 Retail élelmiszerbolt
A Spa telkek és a wellnesszel kapcsolatos tárgyak ki vannak tiltva a lakóvilágokból, és csak az úticélként megjelölhető világokban helyezhetőek el (lásd lejjebb a további szabályoknál).
Nem helyezhetsz el ágyakat, zuhanyzókat és kádakat olyan telektípusokon, amelyeken nincsen rájuk szükség.
Minden telekhez leírást kell írnod.
Lot Traits/Telkek jellemzői
- Minden teleknek csak egy pozitív jellemzője lehet. Ez érvényes a lakótelkekre és a közösségi telkekre egyaránt. A “Mean Vibe” (Gonosz kisugárzás) pozitív jellemzőnek számít, mert segíti a játékot azon simek számára, akiknek gonosz interakciókat kell végrehajtaniuk.
- A §150,000 simoleonnál drágább lakótelkek kivételt képeznek a szabályok alól, mert két pozitív jellemzőjük lehet.
- A kezdő lakótelkek, amelyek §20,000 simoleonnál olcsóbbak, nem rendelkezhetnek egyetlen pozitív jellemzővel sem.
- Nehéz fokozat: Az összes §20,000 simoleonnál olcsóbb lakóteleknek rendelkeznie kell egy negatív jellemzővel.
- A §40,000 simoleonnál olcsóbb telkek csak akkor kaphatnak pozitív jellemzőt, ha azt kiegyensúlyozza egy negatív jellemző.
- Nehéz fokozat: A §40,000 simoleonnál olcsóbb telkek nem rendelkezhetnek pozitív jellemzővel, de nem kell negatív jellemzőt sem adni nekik.
- A játékban megtalálható összes telkekre vonatkozó jellemzőt fel kell használnod legalább egyszer.
Megjegyzés: Azok a jellemzők, amelyek azt befolyásolják, kik bukkanjanak fel a telken, nem számítanak sem pozitívnak, sem negatívnak. A City Livinggel érkezett zárt jellemzők nem számítanak bele a szabályzatba, és azokat figyelmen kívül kell hagyni. A lakások nem számítanak bele az árazós szabályzatba, és lehet egy pozitív jellemzőjük függetlenül attól, hogy van-e mellette negatív jellemző vagy sem – azonban ha modokkal eltávolítod a “Needs TLC” (Felújításra szorul) jellemzőt és az azzal kapcsolatos tárgyakat, akkor választanod kell egy másik negatív jellemzőt, hogy kompenzáld a hiányát.
Úticélként megjelölhető világok
- Ha a legolcsóbb elérhető telek legalább §600/nap, akkor építhetsz egy Spa-t is, és felhasználhatsz wellnesshez kapcsolódó tárgyakat is a közösségi telkeken.
- Ha a legolcsóbb elérhető telek legalább §1000/nap, akkor két pozitív jellemzőt választhatsz a közösségi telkeken.
- Ha a legolcsóbb elérhető telek legalább §2000/nap, akkor három pozitív jellemzőt is választhatsz a közösségi telkeken.
- Minden egyes bérelhető teleknek, amely legalább §1,000 simoleonba kerül naponta, két pozitív jellemzővel kell rendelkeznie.
- Minden egyes bérelhető telek, amely legalább §1,500 simoleonba kerül naponta, rendelkezhet wellnesshez kapcsolódó tárgyakkal.
- Minden egyes bérelhető teleknek, amely legalább §2,000 simoleonba kerül naponta, három pozitív jellemzővel rendelkezhet.
Javaslatok és tippek
- Hogy a közösségi telkeid ne legyenek túl drágák, állíts fel magadnak egy költségvetést, akkor is, ha a kihívás nem írja neked elő. Nagyon csábító tud lenni, hogy mindenből a legdrágábbat helyezd el, szóval a saját magad állította korlát segíthet megelőzni ezt.
- Használj annyi különböző tárgyat, amennyit csak tudsz! Próbálj meg minden tárgyat felhasználni legalább egyszer!
- Amikor közösségi telkeket építesz, gondolj arra, hogy miért küldené oda a játékos a simjeit ahelyett, hogy máshová tenné! Könnyen összerakhatsz egy egyszerű edzőtermet, de mi értelme lenne odamenni, ha nem kínál semmi többet, mint más edzőtermek?
- Ne csak oda építs edzőtermet, könyvtárat, ahol eredetileg is edzőterem vagy könyvtár volt: legyél kreatív, kicsit keverd össze a telektípusokat!
- Amikor a háztartások leírásait írod, akkor ne csak arról mesélj, hogyan készültek, hanem arról is, hogy milyenek maguk a simek, milyen kapcsolatban állnak a külvilággal!
- Tedd érdekesebbé a telkeidet és simeidet azzal, hogy új Get Togetherös klubokat hozol létre és azoknak főhadiszállást is készítesz!- Fűszerezd meg a sztorit azzal, hogy beállítod a simek életcéljainak és karrierjeinek szintjét! Ezt beállíthatod az alábbi kódokkal:
aspirations.complete_current_milestone
career.promote [CareerName]
…vagy egyszerűen játszhatsz velük te magad, hogy eljuttasd őket a kívánt pozícióba!
Jó szórakozást kívánunk a kihíváshoz!
Forrás: Sims Community
Ruby
Főállású történetíró és profi fordító, mellékesen szárnybontogató youtuber. A Sims szériákon átívelő rejtélyek szakértője. Lelkes játéktesztelő, tudósító, lektor és Sims 4 játékos.