Sims 2 Kihívás,  Sims 3 Kihívás,  Sims 4 Kihívás

Őrültek háza kihívás / Asylum Challenge

Egy lepukkant elmegyógyintézetbe dugtak akaratod ellenére. Hogy bebizonyíthasd: alkalmas vagy arra, hogy újra csatlakozz az épeszű simek társadalmához, teljesítened kell a pszichiátered által kitűzött feladatot, azaz az életcélodat.

És hogy mi a trükk ebben? A lehető leghamarabb kell elérned simed életcélját, miközben hét másik simmel van összezárva, akikre nincs ráhatásod, rendkívül boldogok, de egyúttal gyanúsan őrültek is. Vegyük hozzá ehhez, hogy az intézmény alacsony költségvetése miatt nem telik sem minőségileg, sem mennyiségileg megfelelő bútorokra, és máris kész az őrültek háza kihívás!

A kihívás eredetileg a Sims 2-höz készült, de létezik Sims 3-mas és Sims 4-es átirata is, utóbbiról információt a poszt végén találhattok.

Első lépés – Hozd létre leendő zakkant simedet

  • Fiatal felnőtt, vagy felnőtt életkorban kell, hogy legyen.
  • A kinézete, ruházata, hangja és kedvencei rád vannak bízva.
  • Jellemvonásnak válaszd számára a Vesztes és Őrült jelzőket! A maradék három rád van bízva, azonban nem választhatod a Bátor és a Fenegyerek opciót!
  • Miután kiválasztottad az öt jellemvonást, kockadobással kell eldöntened, mi lesz simed életcélja. Ennek menete a következő:

Mivel összesen csak öt életcél közül tudsz választani, hatos dobásnál automatikusan újra kell dobnod, egészen addig, amíg 1 és 5 közé nem találsz. Ha olyan életcél jönne ki, amelyiknek köze van bármilyen más simhez (pl. Aranyásó, Szívtipró, családhoz, lakótárshoz, vagy gyerekekhez kapcsolódó), szintén új életcélt kell dobnod. És természetesen, ha egyik opció sem lenne megfelelő, változtass a jellemvonásokon.

Sims 2 esetében az életcélt és a csillagjegyet is dobókockával döntheted el.

Életcéloknál:

  • 1 – Tudás
  • 2 – Pénz
  • 3 – Románc
  • 4 – Hírnév
  • 5 – Kicsapongás
  • 6 – A játszott simed esetében újradobás, a többi sim esetében Család

Csillagjegyek esetében oszd fel két csoportra a tizenkét csillagjegyet, és először páros/páratlan érték kidobásával döntsd el, melyik hatosból fog kikerülni a végeredmény. Ezután dobj még egyszer, hogy kiválaszthasd simed csillagjegyét.

Sims 4 esetében  jellemvonásként minden simnél az Őrült (Insane) jelzőt kell választanod, illetve egyikük sem lehet Magabiztos (Self-Assured). A másik két jellemvonást és az életcélt is te választhatod ki.

Második lépés – Egy bolond nyolcat csinál

  • Hozd létre a másik hét simet!
  • Ők is fiatal felnőtt vagy felnőtt korban legyenek.
  • Mindegyikük számára kötelező beállítanod az Őrült, Természetgyűlölő és Szétszórt személyiségjegyeket!
  • A másik két személyiségjegyet te választhatod ki, azonban a Született szakács jellemvonás tiltott, mivel megakadályozná, hogy a renitens sim felgyújtsa a konyhát, úgy pedig mi izgalom lenne a játékban?
  • A kinézet, ruházat, hang és kedvencek itt is rád vannak bízva, ahogy az életcél is teljesen mindegy, hiszen úgysem fogsz ezekkel a simekkel játszani.
  • A nyolc sim közül egyedül egynek választhatod a Kleptomániás és a Kéregető jellemvonást, illetve egyikük esetében sem választhatod a Bátor és a Fenegyerek személyiségjegyet.
  • A nyolc sim nem lehet rokoni kapcsolatban.

Harmadik lépés – Kész őrültek háza

  • Építsd fel az elmegyógyintézetet egy lakótelken!
  • Használhatsz pénzkódokat az épület felhúzására.
  • Minden tárgynak az épületen belül kell lennie, ez alól csak a növények, dekorációs tárgyak és a kültéri világítás lehet kivétel.
  • Egyediket csak akkor használhatsz, ha azok a Sims Store-ból származnak.
  • Összesen csak öt férőhelynyi ágyad lehet, tehát vagy öt egyszemélyes ágy, vagy két kétszemélyes és egy egyszemélyes például.
  • Legfeljebb hat ülőhelyed lehet. Ebbe beleszámítanak a kanapék, fotelek és székek is, így például, ha az étkezőasztalnál már elhelyeztél négy széket, nem rakhatsz le egy három ülőhelyes kanapét.
  • Legfeljebb egy olyan tárgyad lehet, amely szunyókálásra alkalmas (az ágyakon felül természetesen). Így például, ha van kanapéd, akkor nem rakhatsz le nyugágyat, és fordítva.
  • Egyetlen wc, mosdókagyló és fürdőkád/zuhany lehet a telkeden.
  • Legfeljebb öt olyan tárgy lehet a házban, amely jártasságot fejleszt, így alaposan gondold át, mikre lesz szükséged. A számítógép, tűzhely, könyvespolc, tükör és TV nem számít bele ebbe, de a medencék és tavak igen.
  • Ha televíziót szeretnél venni, csak a legolcsóbbat választhatod, és semmilyen más elektronikai/szórakoztató eszközt nem vásárolhatsz ezen felül (pl. ki van zárva a számítógép, a videójátékok, a biliárdasztal, stb.)
  • Ha számítógépet szeretnél, legfeljebb egyet helyezhetsz el, amihez bármelyik páciensnek hozzáférést kell adnod. Ne feledd, hogy az ide elhelyezett szék is ülőhelynek számít! És természetesen, ha számítógéped van, tévéd már nem lehet.
  • Akárhány telefonod lehet, azonban nem rakhatsz le riasztót, füstérzékelőt, vagy oltóberendezést.
  • A legolcsóbb tűzhelyet kell beszerezned, abból is csak egy lehet a telken.
  • Összesen egy hűtőd lehet.

Negyedik lépés – Induljon az őrület!

A célod, hogy kijuss az elmegyógyintézetből úgy, hogy a város normális polgárává válsz simed életcéljának teljesítése által. A játék során a következőkre kell ügyelned:

  • Nem irányíthatod a másik hét pácienst, még csak rá sem kattinthatsz a portréjukra. Nem lehet munkájuk, és nem hagyhatják el a házat.
  • Az irányított simed csak akkor hagyhatja el a házat, ha dolgozni/munkát szerezni megy, illetve könyvet, vagy ételt kell vásárolnia.
  • Fogadhatsz látogatókat a házban, sőt, még akár randizhatsz is, de csak ha nem hagyod el a telket.
  • Nem fogadhatsz szobalányt, inast, kertészt, sőt, szerelőt, vagy rovarirtót sem hívhatsz.
  • Nem lehet gyereked, és nem költöztethetsz be senkit a háztartásba, még akkor sem, ha valaki meghal az induló simek közül.
  • Ha bárki meghal (legyen az akár beteg, akár látogató), a sírkövét a telken kell hagynod, hogy szelleme szabadon bóklászhasson az intézmény falain belül. Gratulálunk! Ezentúl kísértetjárta diliházban laksz!
  • Ha egy páciens meghal, ki kell törölnöd egy ágyat és egy ülőhelyet, egészen addig, míg mindkettőből csak egy-egy marad.
  • Amint kész vagy a ház építésével és berendezésével, le kell csökkentened 100 simoleonra a kasszád. Sims 3-ban ezt úgy teheted meg, hogy halakat vásárolsz, majd elengeded őket vízben, Sims 4-ben ezt legkönnyebben családkód segítségével érheted el.
  • Ha van rá pénzed, vásárolhatsz további bútorokat, kivéve azokból a típusokból, amelyekre korábban megkötések voltak (ágyak, székek, wc-k, mosdókagylók, kádak/zuhanyzók, szórakozás, jártasságot növelő, vagy elektronikai berendezések).
  • Ha valamelyik berendezési tárgyadat ellopták/lefoglalták a behajtók, azt pótolhatod, de kizárólag ugyanazzal a modellel.
  • Nem rendezheted át az intézet berendezését úgy, hogy saját használatra foglald le őket. Így például nem rakhatod át a tévét egy épp alvó beteg szobájába, hogy felébredjen a zajra, és megszerezhesd az ágyát. Ugyanígy nem veheted el a fürdőszoba ajtaját, hogy senki ne használhassa, mire hazaérsz a munkából.
  • Ha egy általad nem irányított sim lehetőséget kap a játék során, ignorálnod kell. A saját simeddel vállalhatsz lehetőségeket, de ne feledd: csak a saját telkeden, a könyvesboltnál, illetve a közértnél tartózkodhatsz!
  • Minden éjfélkor megállíthatod a játékot, hogy kiürítsd a bentlakók eszköztárát (könyvek, gitárok, újságpapírok, stb.). Azonban nem vehetsz ki ételt, magokat, vagy bármilyen tárgyat, amit egy kleptomániás sim ellopott.
  • A szabad akaratot a legmagasabb fokozatra kell állítanod. Az élettartam bármilyen hosszúságú lehet, az öregedést kapcsold be.
  • Nem használhatod simed eszköztárát, hogy lefoglalj neki bármit. Nem rakhatsz például egy könyvet, vagy gitárt az eszköztárába, hogy más ne használhassa, vagy rakhassa el a sajátjába.
  • Ha bármelyik nem irányított sim elkóborol a telekről, ne foglalkozz vele, hiszen utálják a kintlétet, így hamarosan visszatérnek majd.

Ötödik lépés – Az elmebaj jutalmazása

Mikor a kihívás véget ér, a pontozáshoz megnézheted a többi sim statisztikáit is.

  • +1 pont jár minden egyes jártasságpontért, amit a 8 sim szerzett. Kizárólag az életben maradt simek számítanak.
  • +1 pont minden barátért, amit a háztartásban élő simek szereztek. Ebbe nem számítanak bele a háztartáson belüli barátságok.
  • +1 pont minden 1000 boldogságpontért, amit az általad játszott sim szerzett.
  • -1 pont minden egyes napért, amit simed a diliházban töltött.
  • -20 pont minden betegért, aki meghalt a kihívás során.
  • -30 pont minden vendégért, aki a telken halt meg.
  • -1 pont minden egyes alkalomért, amikor a behajtó meglátogatott.

További őrült ötletek

  • Simed életcéljának teljesítése helyett kitűzhetsz például pénzbeli célt is, mondjuk 50.000 simoleon elérését.
  • A nyolc őrült sim helyett csinálhatsz hét őrültet és egy gondviselőt, aki a bevásárlást intézi, így a főszereplő simed sosem hagyhatja el a telket, és így a Beleőrül a bezártságba hangulatjelző a kihívás végéig megmaradhat neki. Milyen szerencse, nem?
  • Zárd le, vagy egyszerűen töröld ki az intézetből kifelé vezető ajtót. Hadd kezdődjön a zártkörű buli!

Ha tetszik a kihívás, és kipróbálnád, de kérdésed van hozzá, jelezd nekünk komment formájában! Ha pedig végigcsináltad a kihívást, oszd meg velünk tapasztalataid és élményeid!

A barkácsolás avatott mestere, ígéretes írópalánta, egyedi tartalom készítő. A Sims konspirációs teóriák lelkiismeretes közvetítője. Elhivatott fordító, Sims 3 és Sims 4 játékos, pótolhatatlan lektor.