Űrlények a Sixamról

Az űrlények a Get to Work kiegészítővel érkeztek meg a játékba, és összefuthatunk velük bárhol a szomszédságban. Szükségleteik megegyeznek a humán simekével, és életcéljaik is azonosak, házasodhatnak, gyermeket vállalhatnak, munkába járhatnak, szociális interakcióik azonban részben eltérnek a megszokottól. Szülőotthonuk a Sixam bolygó, ahová akár simünk is eljuthat néhány látogatás erejéig. Kedvelt elfoglaltságuk a mit sem sejtő simek elrablása az éjszaka közepén, ami nem várt következményekkel járhat a férfi simek számára.

Az űrlény simek feje fölött különleges plumbob lebeg

Életük és haláluk nem tér el a humán simeknél megszokottól, földi maradványaikat őrző urnájuk vagy sírkövük utal rá egyedül, hogy nem hétköznapi halandó emlékét őrzi. Szellemük visszatérhet a túlvilágról, és továbbra is birtokolja földönkívüli képességeit.

A bal sarokban választhatjuk ki az eredeti vagy álcázott megjelenést

Ha idegennel szeretnénk játszani, legegyszerűbb, ha megalkotjuk magunknak a családszerkesztőben. Egy sor különböző, csak erre a fajra jellemző tulajdonságból válogathatunk számára, mint pl. egyedi bőrtónus, csontstruktúra, fülforma, szemszín. Rendelhetünk hozzá humán simek által is használható hajat, ruházatot, kiegészítőket, de ebben az esetben is lesz egy egyedi idegen öltözék a földönkívüli ruhatárában.

A szérum nem mindig működik, simem csak elaludt a hatásától

Ha olyan simet szeretnénk idegenné változtatni, akivel már játszunk, sajnos korlátozottak a lehetőségek. A tudományos karrier egyik áttörése az Idegen Aura Szérum / Alien Aura Serum, aminek fogyasztásával átmenetileg földönkívülivé válhat, aki elfogyasztja.

Mint ahogy a vámpíroknál létezik Sötét Forma (Dark Form), az idegenek is képesek normál simnek álcázni magukat az Idegen Álca (Alien Disguise) segítségével. A családszerkesztőben állítható össze, hogyan nézzen ki az idegen álcája, amelyet aztán a játékban három interakció segítségével használhat: “Álcázza magát” / “Disguise self”, “Álca megváltoztatása” / “Alter Disguise” és “Fedje fel magát” / “Remove Disguise”.

A tudós simek megvádolhatják a környezetükben élőket azzal, hogy űrlények

Az álcázásnak köszönhetően sosem tudhatod, hogy a sim, akivel összefutsz a szomszédság utcáin, vajon nem őriz-e titkokat származásával kapcsolatban. Egyes simek elég hamar átlátnak a szemfényvesztésen, más esetben viszont akár házasság és gyermekvállalás után is sikerül fenntartani a látszatot. A Get to Workkel érkező szakmák segítségével könnyebb felfedni az igazságot. Az orvosok felismerhetik őket a röntgengépet használva, a detektívek az ujjlenyomatukból, a tudósoknak pedig speciális szociális interakció áll rendelkezésükre, a “Vádolja meg azzal, hogy idegen” / “Accuse Sim of Being Alien”. Utóbbi esetben a földönkívüli zavarában felfedi valós megjelenését.

A szatellit az egész városra furcsa erőket szabadíthat

Ugyancsak megtörheti az álcázást, ha egy fejlesztett Szatellit Tányér (Satellite Dish) van birtokunkban, ennek segítségével ugyanis zöld aurát kelthetünk a szomszédságban élő idegenek körül több órára.

A továbbfejlesztett szatellittel egy időre megjelölhetjük a környéken élő földönkívülieket

Különösen erős érzelmek esetén saját magukat is elárulhatják, ilyenkor ragyogó aura figyelhető meg körülöttük.

A nagyon flörtölő hangulatú sim rózsaszín, a nagyon boldog pedig zöld aurát bocsát ki halványan

Ha egy sim rájön, hogy egy idegennel került kapcsolatba, az egymáshoz fűződő viszonyuk szerint Dühös vagy Magabiztos hangulatmódosítót kaphat, az idegen pedig egy Zavarban van moodletet.

 

Elrablások

Az elrablások kellemetlen velejárói annak, hogy idegenek élnek a szomszédságban. Időpontjuk általában este 10 és hajnali 4 óra közé esik. Általában derült égből villámcsapásként történik, amikor a sim a szabadban tartózkodik, de néha még időben észrevehetjük, mi készül, ha a sim “Vizsgálja meg a furcsa fényeket” / “Investigate Strange Lights” tevékenységbe kezd, akár lakáson belül, akár kívül tartózkodik. Ekkor még megszakíthatjuk az eseményt azzal, ha eltereljük figyelmét a “fényekről”. Az elrablások több alkalommal is bekövetkezhetnek egy éjszaka alatt, áldozat pedig bármely simből válhat, aki gyermekkornál idősebb.

Az elrablások egy szempillantás alatt megtörténnek, ha nem figyelünk

Van rá mód, hogy modok nélkül is befolyásoljuk az elrablások gyakoriságát, ha rendelkezünk Szatellit Tányérral (Satellite Dish), ami a tudományos karrier 8. áttörése. Ezzel növelhetjük vagy csökkenthetjük az idegenek kedvét a látogatásra, a beállítás megváltoztatása közben azonban legalább 24 órának el kell telnie. A műholdvevő birtokában az idegen csatornát is nézheti simünk a TV-ben, továbbá a Neighbourhood Hivemind menü segítségével az egész szomszédságra ható erőket szabadíthat el, mint pl. harag vagy dance party. A szatelit egyébként a bb.showhiddenobjects kód beírása után vásárlás módban is elérhetővé válik.

A Contact Aliens opcióval meghívhatjuk magunkhoz az idegeneket

Szintén növelhető az elrablás valószínűsége, ha tudós simünk karrierje 10. szintjén feloldja az Out of this World Desktopot.  Ezzel lehetővé válik egy különleges interakció, a “Kapcsolatfelvétel az idegenekkel” / “Contact Aliens”, ami 24 óránként válik egyszer aktiválhatóvá. Az elrablásról visszatért sim vagy idegen Fókuszált, Dühös vagy Zavarodott hangulatjelzőt kaphat.

Az Out Of This World Desktop segítségével is felvehetjük a kapcsolatot az űrlényekkel

 

Terhesség

Az idegen gének kétféle módon öröklődhetnek tovább, teljesen idegen DNS-sel rendelkező utódokban, vagy hibridekben. Ha egy elrablásból visszatért férfi simünk esik teherbe, ő 100% idegen gyermeknek fog életet adni, mint ahogyan két idegen is teljesen földönkívüli porontyot nemz egymással. Ha egy humán és idegen sim próbálkozik a gyermekáldás érdekében, minden esetben hibrid csecsemő születik. Ezek a félig idegen, félig humán utódok örökölhetik az idegenek külső jegyeit, de lehet hajuk is, valamint képesek néhány idegen szociális interakcióra is, kivéve a komolyabb agyi képességeket igénylőket. A hibrid simek tovább örökíthetik idegen génjeiket saját gyermekeiknek, így a játékban előfordulhatnak negyedrészt idegen DNS-sel rendelkező simek is.

Aki nem rendelkezik a Get to Work után érkező patchekkel, azt tapasztalhatja, hogy egy idegen nő és humán férfi sim kapcsolatában akár mindkét fél teherbe eshet, a későbbiekben azonban ezt az eshetőséget eltávolították a játékból, a férfiak már csak elrablás útján termékenyülhetnek meg.

A humán vagy idegen női sim terhessége normál ütemben zajlik, a férfiak számára azonban ez az időszak sok megpróbáltatást tartogat. Ők nem végezhetnek terhességi tesztet, és csak növekvő pocakjuk utal rá, hogy egy új élet növekszik szívük alatt. Mivel nem átlagos terhességről van szó, a trimesztereket visszaszámláló moodlet sem jelenik meg, a férfiak azonban furcsa változásokat észlelnek testükön, ezért “Különös Hasfájás” / “Weird Tummy Ache”, “Különös Súlygyarapodás” / “Weird Weight Gain” és “Abnormális Testi Változások” / “Abnormal Changes to Body” hangulatjelzőket kapnak.

A földönkívüli babák különleges anyakönyvi kivonatot kapnak (balra)

A szülés megindulása után a férfi sim “Vészesen közeledő találkozás” / “Imminent Close Encounter” hangulatjelzőt kap. A humán vagy idegen férfi sim képes szoptatni gyermekét, mint ahogyan a nőnemű társaik teszik.

Az idegen utódok kórházban születés esetén különleges anyakönyvi kivonattal rendelkeznek, hangjuk pedig visszhangos, mint az idegen felnőtteké. Elérhetővé válik egy “Jajj, de édes…?” / “She/He is so cute…?” interakció is velük kapcsolatban. Ha a sim nem kívánja őt felnevelni, választhatja a “Visszaküldés a Szülőbolygóra” / “Send Back To Home-World” lehetőséget a kiságyra kattintva. (Ez a lehetőség csak a nem tervezett babáknál jelenik meg.) Ez a későbbiekben nem vonható vissza, a csecsemő eltűnik a háztartásból, és törlődik a családfáról is. Csak ebben az életszakaszban küldhetjük haza ilyen módon a csecsemőket.

Az idegen gyerekek is rendelkeznek álcával, ami két idegen szülő esetén az ő álcájuk keverékéből, egy idegen és humán sim kapcsolata esetén pedig az álcából és a humán sim megjelenéséből jön létre. Ezt a tükörre vagy ruhásszekrényre kattintva bármikor megváltoztathatjuk.

 

Képességek

Az idegenek speciális képességekkel rendelkeznek, amelyek tinédzserkorban jelennek meg először. Ezek alkalmazása közben megnövekszik az esély rá, hogy más simek felismerjék, földönkívülivel állnak szemben.

Személyiség analizálása / Analyze Personality – Az idegen képes megállapítani a sim összes jellemvonását, munkáját és romantikus partnerének személyét.

Együttérzés / Empathize – Az idegen egy +1 hangulatjelzővel lemásolja a sim érzelmi állapotát

Ijessze meg szondákkal / Scare with Probes – Az idegen vicces szondával ijeszt meg egy másik simet

Emlékek törlése / Erase Memory – A sim elfelejti a baráti, családi és házastársi kapcsolatait, valamint azt is, ha tudomása van arról, valamelyik sim földönkívüli, és egy időre szédült hangulatjelzőt kap

Titkos kézrázás / Secret Handshake – Lehetővé tesz egy titkos kézrázást idegenek között

Emberi étel megvitatása / Discuss Human Food – szociális interakció

Agyi képességek megvitatása / Discuss Brain Power – szociális interakció

Furcsa atmoszférikus nyomás megvitatása / Discuss Weird Atmospheric Pressure – szociális interakció

Átalakítás / Transmute – Elemek, ékkövek és fémek átalakítása azonos típusú, véletlenszerű gyűjthető tárggyá. Minden gyűjthető tárgyon csak egyszer alkalmazható

Űrszikla analizálása / Analyze Space Rocks – Ez az interakció Feeling Homesick / Honvágy vagy Reminded of Home / Emlékezés az otthonra  hangulatjelzőkkel járhat

A Detect Personality képesség segítségével azonnal megismerhetjük a másik sim jellemvonásait
Az űrlény a szondájával épp a frászt hozza egy másik simre

Sixam

Sixam az idegenek szülőbolygója, ahol összefuthatsz velük, és számtalan gyűjthető dologra lelhetsz. Neve egyébként a Maxis fejlesztő csapatra utal visszafelé olvasva. Az idegen világot különleges növények és tájelemek teszik egyedivé, szokatlanul üres azonban a többi szomszédsághoz képest. Csak egy telek található itt, ahonnan az ide érkező simek visszatérhetnek normál világukba.

Sixam

Két úton közelítheti meg simünk, rakétával, vagy az Electroflux Féregjárat Generátoron átlépve. Ez utóbbival egyszerre többen is meglátogathatják ezt a titkos telket.

Ahhoz, hogy rakétával érkezzünk, ki kell fejlesztenünk a sim 10. szintű rakétatudomány jártasságát, és fejleszteni a rakétát egy Féregjárat Generátorral 1000 simoleonért. Így a jármű képessé válik rá, hogy áthaladjon féreglyukakon útja során, és eljusson Sixamba.

A féregjárat generátoron keresztül egyszerre többen is utazhatnak

Az Electroflux  Féregjárat Generátort a tudós karrier 10. szintjén fejlesztheted tovább a Találmányépítő (Invention Constructor) segítségével. Megépítését a 6. szinten kezdheted el, és 2 nem közönséges fém, 2 nem közönséges kristály és 2 elem szükséges hozzá. Már ekkor is használható az idegenekkel való kapcsolat létesítésére, de csak továbbfejlesztés után lehet keresztülutazni rajta.

Sixam sok különleges követ, növényt és élőlényt rejt

A tudományos karrier során simünk lehetőséget kaphat rá, hogy részt vegyen egy idegen bulin, ami a Sixamon kerül megrendezésre. Ez egy vissza nem térő alkalom, amin csak az esemény elfogadásával jelenhet meg simünk.

Bár Sixam elhagyatott, mégis kincseket rejt az odalátogatók számára. Több új növényt szüretelhetünk itt, amit simünk elültethet a kertjében, valamit egy új geóda gyűjtemény darabjaira is rálelhetünk.  A vulkánszerű kráterek környékén élő vagy halott élőlények példányait is összegyűjthetjük, az idegenek pedig képesek életet lehelni a halott szörnyecskékbe.

A Revive lehetőséggel az űrlény életre keltheti a már halott földönkívüli lényeket

Akár rakétával, akár féregjáraton keresztül érkeztünk, a hazaút az egyetlen telken található féregjárat generátoron keresztül történik.

 

Csaláskódok

Ha azt szeretnéd, hogy simedet azonnal elrabolják az ufók, először a stats.set_stat commodity_AlienAbduction_Cooldown 0 kódot, majd a interactions.push AlienAbduction_BeAbducted kódot kell beírnod a csalássorba.

traits.remove_trait trait_OccultAlienŰrlény átváltoztatása humán simmé
traits.equip_trait trait_OccultAlienSim űrlénnyé változtatása
careers.promote ScientistElőrelépés a tudós karrierben (többször használható)
stats.set_skill_level Major_RocketScience 10Rakétaépítés jártasság 10. szintre emelése

 

Forrás: SimsVIP, Carl’s Sims 4 Guide

 

 

Thea

Thea

Szárnybontogató írópalánta, elhivatott tippíró és modvadász. Lelkes fordító, Sims 3, Sims 4 és Sims Medieval játékos. Az oldalfelépítés és design elkövetője, fáradhatatlan fogalmazó és backstage admin.
Thea

Ezeket láttad már?

Hozzászólás

  Feliratkozás  
Visszajelzés