Sims 3 Játéktipp

Tudtad? Hasznos tippek Sims 3-hoz

Bizonyára veletek is előfordult már, hogy akár több év után is meglepetéssel szolgált a régi ismerősnek érzett Sims  játék. Az alábbi listában egy sor olyan érdekességet sorolunk fel, amelyek csak a vérprofi Sims 3 játékosok számára lehetnek ismertek. Te vajon közéjük tartozol? Ha igen, mindenképp jelentkezz a poszt alatt tiszteletbeli simsguru címedért! A fordítást Oxeye készítette, köszönjük neki! 🙂

  • Ha lenyomjuk az „ALT” billentyűt a kéz eszköz használata közben, a rácstól függetlenül is elhelyezhetjük a tárgyakat.
  • A pirománia egy rejtett jellemvonás, amivel a tűzoltók gyermekei rendelkeznek.
  • Ha leteszel egy gyerekeknek szóló könyvet a padlóra, a tipegők önállóan is el tudják olvasni azt.
  • A gyerekeket hintáztathatják a tinédzserek és a náluk idősebb simek.
  • Ha nem gondozod rendesen a pénzfádat, az elpusztul, számlákat hagyva maga után.
  • A festmények többet érnek, ha a készítőjük már halott.
  • A könyvtárban ráakadhatsz olyan könyvre, amelyet te írtál.
  • A tipegők ágyába bele lehet rakni a játékmackót.
  • Pozitív hatással van a simek kedvére, ha a fürdőkádba gumikacsát és habfürdőt teszünk.
  • Kukabúvárkodás közben eladható tárgyakat is találhatunk.
  • A házad környékén az utcalámpák fényének színét módosíthatod.
  • Ha meghalt egy simed, megvan az esély rá, hogy kapsz egy telefonhívást a kutatólaborból. Ha beviszed az urnát a laborba, játszhatóvá válik a megboldogult sim szelleme.
  • A városházán módosíthatod a simed vezetéknevét.
  • Meghosszabbíthatod az alvás idejét, ha az alvás ikon jobb szélét „elnyújtod”.
  • Ugyanezzel a módszerrel a tanulható tevékenységek (pl. horgászat) idejét is meghosszabbíthatod.
  • Az urnákat/sírköveket elviheted a mauzóleumba.
  • A tisztaságmániás simek soha nem használnak koszos wc-t. Inkább a nadrágjukba…
  • Ha elérted a barkács jártasság 6. szintjét, meg tudod változtatni a csengő dallamát az ajtóra kattintva.
  • A lánggyümölcs a Kellemes tűz hangulatjelzőt adja az eszköztárba téve.
  • A medencék alját és oldalát is át lehet színezni.
  • Ha a dátum/idő panelra mutat a kurzor, kiírja, hogy hány sim-napja játszol az aktuális háztartással.
  • Néha, ha új háztartást indítasz, a játék eléd állíthatja a meteorit, a bogaras, vagy a törött vízvezeték kihívást.
  • A bűnügyi karrierben dolgozó simeket elkaphatják és börtönbe zárhatják.
  • Az eszköztárban levő  ételeket a tábortűzön megsüthetik a simek.
  • A mozgatható tárgyakat közvetlenül elhelyezhetjük a simek eszköztárában, ha a simekre húzzuk őket. Ez a könyvespolcok, hűtők, szemetesládák stb. esetében is működik.
  • Az elfogott pillangók/bogarak automatikusan terráriumba kerülnek, ha kivesszük őket a sim eszköztárából.
  • A halakat el lehet adni, meg lehet enni, de akár a falra is helyezhetjük őket díszként.
  • A városnézetben, ha egy háztartás ikonja szürke, nincsenek otthon az ott lakók. Ha az ikon fölé visszük a kurzort, néha kiírja, hova mentek a simek.
  • Ha van 10 ugyanolyan fajtájú halad, feltölthetsz velük egy tetszőleges tavat.
  • A rádió és TV hangerejét lehet módosítani.
  • Ha egy másik háztartás telkén van a simed, az ablakra kattintva benézhetünk a házba.
  • Ha simed megházasodik, a másnapi újságba belekerül a hír. Ugyan ez a helyzet a születések, halálok és új lakók esetében is.
  • A város bármely lakóját öregebbé tehetjük: Csak hívjuk át, kattintsunk a szülinapi tortára és a listából válasszuk ki a sim nevét.
  • Az olcsóbb bútorok (pl. mosdókagyló) gyakrabban mennek tönkre, mint a drágábbak.
  • A rendőrautót vezetve bekapcsolhatjuk a szirénát.
  • Szabadon engedhetjük a betörőt, mikor az a rendőrautóra vár.
  • A simek tapsolnak, mikor a kedvenc ételüket ehetik.
  • Elmenthetjük a kameraállásokat a CTRL gomb és az 5-9 számok együttes lenyomásával, így a kamera abba az állásba ugrik a megfelelő szám lenyomásakor, ahogy azt elmentettük előtte.
  • Simünk főnökét megkérhetjük rá, hogy léptesse elő vagy jutalmazza fizetésemeléssel simünket.
  • Ha egy saját festményt akasztunk a falra, rákattintva keretet is tehetünk rá.
  • A tipegők kinézetét ugyanúgy változtathatjuk, akár a többi simét – a szekrény vagy a tükör segítségével.
  • Létezett egy „Sírós baba” jellemvonás. Az ezzel rendelkező simek minden kudarcuk alkalmával sírni kezdtek. Később eltávolították.
  • A „hülye” simek lassú logikával és rossz kézügyeséggel rendelkeztek. Ezt a jellemvonást is eltávolították.
  • A könyvtárban ingyen olvashatnak jártasságnövelő könyveket simjeink.
  • A halmozott elemeket a sötétebb, apró háromszögre kattintva érhetjük el az (sim, hűtő, könyvespolc stb.) eszköztárban.
  • 1% esélye van, hogy simünk új receptet tanul, miközben a főzőcskézős csatornát nézi.
  • A betörők a gazdag háztartásokat gyakrabban látogatják. (Minden húszezredik simoleon után 1%-kal nő az esély a betörésre.)
  • A betörők maximum 10 tárgyat vihetnek el, és csak 4 naponta törhetnek be újra hozzánk.
  • 33% az esélye, hogy a simünk a kedvenc ételét választja, ha van lehetősége rá.
  • A terhes simek nem halhatnak éhen.
  • Gyászolni a sírhely fölött a halálból következő negatív hangulatjelző időtartamát a felére csökkenti. A sír elmozgatása a temetőbe még rövidebbé teszi ezt az időt.
  • Ha a sim nagyon boldog, gyorsabban tanul.
  • A garázsajtót kinyithatjuk (és persze, becsukhatjuk), ha rákattintunk.
  • A simek az ágyból is nézhetik a TV-t.
  • Ha valamelyik szükséglet már a piros stádiumban jár, az abból származó negatív hangulatjelzőre kattintva is irányíthatjuk simünket: Ha nagyon fáradt, a „fáradt” hangulatjelzőre kattintva a sim elindul aludni.
  • Ha valaki meghal, sakkozhatunk a kaszással, és ha nyerünk, visszatér az élők sorába a megboldogult sim.
  • A játékmackó az eszköztárban pozitív hatással van simünk hangulatára.
  • Simünket el is kaphatják, ha  nyilvános helyen etyepetyézik. Ilyenkor meztelenül rohannak el a helyszínről.
  • Egy oklevelet kap simünk, mikor eléri egy jártasság maximális szintjét.
  • A barátságos szomszédok segíthetnek elkapni a betörőt.
  • A telefonnal is lehet fotózni. Az így készült képek az eszköztárba kerülnek, és díszítőelemként használhatjuk őket.
  • A kipecázott halainkat beletehetjük az akváriumba.
  • Ugyanígy akár a boltban vett homárt is tarthatjuk háziállatként.
  • A bogarakat/pillangókat a kutatólaborban több simoleonért adhatjuk el.
  • +10-es hangulatjelzőt kapnak a simjeink, ha zenét hallgatnak, de +20-ast ha a kedvenc zenéjüket hallgatják.
  • Ha sztár simünket hamisan vádolják, a városházán pert indíthatunk rágalmazásért.
  • Ha elérjük a 4. szintet a logika jártasságban, a telefonra kattintva áthívhatjuk a sakk ranglistán egyel fölöttünk álló játékost.
  • Figyelhetjük a játék állását a stadionban, ha a kurzort a játék ikonja fölé visszük.

Oxeye

Forrás: SnootySims