Sims 4 Játéktipp

Sims 4 StrangerVille Életcél – StrangerVille Mistery (végigjátszás)

A The Sims 4 StrangerVille ezidáig az egyetlen olyan játékcsomag, amelyben simed lehetőséget kap rá, hogy egy komplett rejtély felgöngyölítésével a város hősévé váljon. Utad során sok veszély leselkedik majd rá, és könnyen lehet, hogy megmentő helyett bárgyú vigyorral rohangáló zombi válik belőle (nem, nem olyan zombi, agyat nem kell ennie), ezért ebben a tippben összefoglalom a legfontosabb tudnivalókat, hogy ha először el is buknál, azért legyen esélyed neked is megízlelni a siker gyümölcsét – ami semmiképp sem bizarr, és furcsa mellékhatásai sincsenek!

Figyelem! Ez a tipp a rejtély teljes leírását tartalmazza, tehát spoileres lehet az olvasó számára. Ha meg szeretnéd magad kímélni attól, hogy idő előtt fontos részleteket tudj meg a játékmenetről, ne olvasd el, hanem inkább csak akkor térj vissza, ha elakadtál a játékban.

Ahhoz, hogy nyomozásba kezdhess, el kell látogatnod StrangerVille-be. Ez egy gyönyörű, sivatagi város, amelynek békéjét csak a katonai repülőgépek zaja töri meg a közelben található katonai bázis miatt. Lakói azonban meglehetősen furcsák, és ugyanez igaz a hely különleges növényvilágára is. A helyiek három főbb csoportba sorolhatók, fehér laboratóriumi köpenyben serénykedő tudósokra, egyenruhás katonai személyekre, és azokra, akik úgy érzik, itt valami bűzlik: az összeesküvés-elmélet hívőkre. A városba költözés nem jelenti automatikusan a pokol elszabadulását, élhetsz és játszhat úgy, mintha észre sem vennéd, mi zajlik körülötted, ha azonban simedet a StrangerVille Mistery (StrangerVille-rejtély) életcéllal vértezed fel, leghőbb vágya lesz, hogy felderítse a mélyben lappangó sötét titkot, ami a helyiek különös viselkedését okozza.

StrangerVille Mystery / StrangerVille rejtély StrangerVille mély, sötét titkot őriz, és ez a sim ki szeretné deríteni, miért viselkednek a helyiek kissé furcsán.

Érdemes lehet még az új Paranoid (Paranoiás) tulajdonsággal is bővíteni simed jellemét, hiszen hol máshol lenne oka paranoiára, mint StrangerVille-ben? Előnyt vagy hátrányt ugyan nem biztosít nyomozónk számára, de sok vicces percet okozhat, ha a játék során néha a hangulatmódosítókra kattintva szembesülsz aktuális félelmeivel.

Paraonid / Paranoiás A paranoiás simek veszélyt éreznek minden sarkon, és azt hiszik, az emberek mindig róluk beszélnek. biztonságban érzik magukat azonban akkor, ha alagsorokban rejtőzhetnek.

Beköltözés

Amint simed megérkezik StrangerVille-be, egy üzenet fogadja, ami arra hívja fel figyelmedet, hogy szokatlan események zajlanak a városban.

StrangerVille

Üdvözlet StrangerVille-ben: „Az egyetleg, ami még a helyieknél furcsább, az a növényzet!”

Röviddel beköltözésed után a város szlogenje kezd értelmet nyerni számodra. A helyiek egy része gyanúsan viselkedik, és a katonák és tudósok is nagy számban vannak jelen a településen.

Próbálj meg kikérdezni embereket StrangerVille-ről! Talán ők képesek lesznek kicsit megvilágítani ezt a furcsa szituációt.

Miután ezt tudomásul vetted, válassz egy kényelmes lakóhelyet neki, ami majd biztos menedékként szolgálhat nyomozásai során. Személyes kedvencem a lakókocsipark, úgyhogy az én simem most itt fog lakni. Rögtön meg is ismerkedhetünk a kiegészítő egyik legjópofább tárgyával, a berendezés részét képező lehallgató készülékkel. Ahhoz, hogy használni tudjuk, a tárgyra kattintva vásárolunk kell poloskákat (természetesen nem rovarra gondolok), hogy ezeket egy óvatlan pillanatban a lehallgatni kívánt simek ruházatába csempészhessük.

Mint a többi szomszédságban megszokhattuk, a beköltözés hírére megindul az üdvözlő látogatás, és ez itt sincs másképp, egy apróságot leszámítva. Szomszédaink meglehetősen… furcsák. Bambán vigyorognak, és csak néhány fura mondatot képesek kipréselni magukból, de legalább szívélyesek, hiszen hoznak sütit, egyikük pedig esetemben még ültetni is nekilátott a kertben.

Távozásuk után azonban öltönyös ügynökök lepik el a házat, és lefoglalnak mindent egy furcsa fertőzésre hivatkozva. Még az elültetett magot is kiásták a földből.

„Fertőzés nyomát találtuk a hűtészekrényben. Lefoglaltuk a teljes tartalmával együtt. Kártérítés vehető igénybe az ezzel járó kellemetlenségért.”

Mielőtt elhagynák a házat, még felhívják figyelmed, hogy maradj távol a titkos laboratóriumtól. Hogy is mondták? Titkos laboratórium? Kell ennél több, hogy az egyszeri sim csakis egy dolgot akarjon ezután: azonnal látni azt a titkos laboratóriumot?

Mérföldkő – New Resident

A rejtély feltárásához teljes nyugalommal támaszkodhatunk a StrangerVille Mistery életcél mérföldköveire. Az első szint teljesítése a bevezetés, amikor kicsit megismerkedhetsz a várossal és lakóival, és megejtheted első látogatásodat a titkos laboratóriumhoz is. (Merthogy ebből több is lesz.) A szint teljesítéséhez a következő feladatok végrehajtása szükséges:

StrangerVille Rejtély
Jövevény

  • Beszélj StrangerVille-ről öt simmel
  • Vásárolj ritkaságot a Curio Shopban
  • Vizsgáld meg a lezárt ajtót a Titkos  Laboratóriumban

A Curio Shop egy kis stand a lakókocsipark mögött, amelyet a trailerből is jól ismerhetünk. A boltot Erwin Prie, egy tipikus összeesküvés-elmélet hívő srác vezeti (bár ha neki dolga akad, egy másik sim veszi át a helyét), akin avatott szemek egyből észreveszik, hogy nem csupán paranoiája súgja számára, hogy figyelik. Erwin ruhájából rádióhullámok szóródnak szét, ami annak a jele, hogy lehallgatják.

Egy seregnyi érdekességet vásárolhatunk itt, többek között menő sapkát is, amilyet az összeesküvés teória hívei hordanak a fejükön (ezt a Clothing opciónál találod). Ha a standra kattintasz, láthatod, hogy van lehetőség Secret Inventory, vagyis Titkos felszerelés vásárlásra is, ezek azonban a játék ezen pontján még nem elérhetők számodra. Vásárolj valamit, hogy ezzel teljesítsd az egyik feladatodat. Ha elbeszélgetsz Erwinnel, olyan jótanácsokkal lát el, mint például faggass ki tudósokat és katonákat, és feltétlen látogasd meg a titkos laboratóriumot – hogy is mondhatnál ellent egy helyinek? Mielőtt elbúcsúznál tőle, akár be is poloskázhatod, biztos, ami biztos alapon.

Ha helyiekkel szeretnél találkozni, a következő helyszíneket érdemes meglátogatnod:

  • 8 Bells – Ebben a bárban lógnak legszívesebben a katonai személyek
  • StrangerVille Information Center – A könyvtárban fordulnak elő legnagyobb számmal kutatók

Miközben ismerkedsz, ne felejtsd el alkalmazni a Talk about StrangerVille / Beszélgessen StrangerVille-ről interakciót, hogy ezt a feladatot is kipipálhasd!

A Titkos Laboratóriumot a térkép felső részén, a kráterben találhatod meg. Bár mindenhol előfordul a város különlegességének számító bizarr, lila növényből, az épület körül jóval nagyobb számban találhatsz belőlük. Ideje elkezdeni dokumentálni felfedezéseidet, úgyhogy akár le is fotózhatod, vagy megvizsgálhatod közelebbről. Ha megteszed, simed arra a megállapításra jut, a növény különös derengése arra emlékezteti, mintha egy másik entitás irányítaná, és úgy tűnik, valami növekszik a belsejében. Hátborzongató, nemde?

A laborban némi bolyongás után felfedezheted a lezárt ajtót, és azt is, hogy belépőkártya nélkül nem juthatsz át rajta. Küldetésed első mérföldkövét ezzel el is érted, de a rejtély csak éppen most kezd kibontakozni szemed előtt.

Mérföldkő – Personal Spy

Miután hoppon maradtál a bejáratnál, belépőkártyát kell szerezned a további felfedezéshez. Ennek több módja is akad, ám mindegyikhez egy titkos dosszié összeállításán át vezet az út. Életcélod ezen szintjén a következő feladatokat kell teljesítened:

StrangerVille rejtély
Önjelölt ügynök

  • Gyűjts 15 db bizonyítékot
  • Állíts össze egy titkos dossziét
  • Nyisd ki a lezárt ajtót a Titkos Laboratóriumban

Ha eddig gondosan jártál el, és készítettél fotókat utad során, most egy kis előnnyel indulhatsz a bizonyítékok gyűjtésében. A laborban szerteszét hevernek iratkupacok, ezek átkutatásával még több rejtélyes nyomra bukkanhatsz.

Ha rendelkezel 3. szintű programozói jártassággal, a számítógépeket is megpróbálhatod megheckelni titkos adatokért. Ebben az esetben nem biztos, hogy sikerrel jársz, a számítógép pedig megsemmisíti önmagát a művelet végeztével. Ha átkutattad a telek utolsó zugát is, de még mindig nincs meg a tizenöt nyom, más módszerekkel kell folytatnod kutatásod.

A következő módszerekkel szerezhetsz bizonyítékot:

  • Készíts képeket a furcsa növényről, a laboratórium bejáratáról, és ahol még elérhető az opció!
  • Kutasd át a laboratóriumban található iratkupacokat!
  • Törd fel a laboratóriumban található számítógépeket (legalább 3. szintű programozási jártasság szükséges)!
  • Látogass el a könyvtárba, és használd a Search StrangerVille Archives / Kutasson az archívumban lehetőséget!
  • Barátkozz össze a helyiekkel, és alkalmazd a Request Evicence for StrangerVille Mistery / Kérjen bizonyítékot a StrangerVille-rejtélyről opciót!
  • Poloskázz be tudósokat, katonákat vagy összeesküvés-elmélet hívőket, majd hallgasd le őket a lehallgató berendezéssel! Hétköznapi simektől nem juthatsz fontos információkhoz, de megzsarolhatod őket azzal, amit megtudsz róluk.

Ha sikerült összegyűjteni a tizenöt bizonyítékot, kattints az eszköztárban rájuk, és válaszd a Compile Secret Dossier opciót. Azonnal gazdagabb leszel egy titkos dossziéval a feljegyzéseidről. Megspórolhatod ezt a sok fáradalmat, ha már a laborban találsz egy Endrypted USB Device nevű tárgyat. Ha simed 10-es szintű programozás jártassággal rendelkezik, feltörheti a meghajtót, és egyből büszke tulajdonosává válik egy teljes titkos dossziénak. Ezután már csupán egy belépőkártya hiányzik a mérföldkő teljesítéséhez, hogy bejuthass a laboratóriumba.

A következő módszerekkel szerezhetsz belépőkártyát a titkos laborba:

  • Használd a számítógéped vagy laptopod, és töltsd fel a titkos dossziét a hacker fórumra. Ezután ülj a babérjaidon, ameddig a kártyád megérkezik.
  • Látogass el a Curio Shopba, és kérj az árustól belépőkártyát. Ő elárulja majd, hogy rendelkezik egy példánnyal, de bizonyítanod kell, hogy elkötelezted magad a rejtély megoldása mellett… mondjuk egy titkos dosszié felmutatásával. Ezután a Secret Inventoryra kattintva megjelenik a Buy Keycard and Give Dossier / Belépőkártya vásárlása és dosszié átadása lehetőség.
  • Csatlakozz a katonasághoz, és érd el hivatásod legalább ötödik szintjét. Ezután a számítógép segítségével igényelhetsz magadnak belépőkártyát. Ha jóváhagyják, két napon belül kezedbe is kaphatod.
  • Építs ki erős baráti kapcsolatot egy tudóssal vagy katonai személlyel, és kérj tőle belépőkártyát.

Ezek után végre beléphetsz a titkos laboratórium mélyére, hogy igazán elszabadíts a poklot StrangerVille eddig viszonylag békés városában.

Mérföldkő – Pathogenic Investigator

Simed végre szabad utat engedhet kíváncsiságának, és valami másnak is. Az ajtót átlépve helyes kis rózsaszín és lila spórák kezdenek szállni körülötted, és miközben te a lépcsőn lefelé haladva magad mögött hagyot a napvilágot, megkezdik felfedezőútjukat a városka légterében. A mérföldkőhöz a következő feladatokat kell teljesítened:

StrangerVille rejtély
Kórokozó oknyomozó

  • Gyűjts tizenöt spóracsomagot
  • Szerezz egy vegyvédelmi ruhát
  • Haladj át a Titkos Laboratórium legmélyebb részén

Hiába jutottál át a lezárt ajtón, utad még mindig akadályokba ütközik, így vissza kell térned a napvilágra. Amint kilépsz a laboratórium ajtaján, észreveheted, hogy a bizarr növények emberméretűre nőttek, és még furább kinézetük van, mint eddig.

Számos új interakcióra is lehetőség nyílik velük kapcsolatban:

  • Take picture / Készítsen fényképet
  • Collects Microscope Sample / Gyűjtsön mikroszkópikus mintát
  • View Bizarre Plant / Nézze a bizarr növényt
  • Nurture / Gondozza – Simed babusgatni kezdi a növényt, ami felkínálja neked gyümölcsét
  • Taunt / Gúnyolja ki
A virágzás elkezdődött

A Titkos Laboratóriumot elhagyva nem tudod nem észrevenni, hogy az égbolt kísérteties színbe borult. Valami megváltozott StrangerVille-ben, de nem a jó irányba. A labor felnyitása biztosan valamiféle toxint engedett szabadon a légtérben.

Találnod kell rá módot, hogy megvédd magad a mérgező spóráktól a Titkos Laboratóriumban. Próbálj beszélni a helyiekkel, hátha ismernek olyan megoldást, ami segíthet.

Ahhoz, hogy összegyűjthesd a tizenöt spóracsomagot, egy Infection Scannerre, avagy fertőzés szkennerre  van szükséged, amit a katonaság tagjaitól szerezhetsz meg. Először persze rá kell venned valakit, hogy neked adja. Megpróbálhatod a kiválasztott alanyt lenyűgözni fizikai rátermettségeddel, elcsábíthatod, megverheted, vagy akár meg is vesztegetheted, hogy nagyobb kedvet érezzen a szkenner átadására. Ha a katonaság tagja vagy, akár előléptetést is ajánlhatsz neki a Pull rank… interakcióval. Ha megszerezted az eszközt, a talajra kattintva használd a Scan here / Szkenneljen itt opciót, hogy megkezdhesd a gyűjtögetést.

Tipp: A Titkos Laboratórium környkén nagyobb valószínűséggel találhatsz spóracsomagokat!

Ha összegyűlt mind a tizenöt, végre kitárul előtted a második ajtó is odalent a laboratóriumban. A helyiségben egy vizsgálóállomás válik elérhetővé számodra, használd rajta a Construct Infection Profile Data / Fertőzés profiladatok összeállítása lehetőséget.

Megjegyzés: Ha szeretsz veszélyesen élni, elindulhatsz a lépcső mögötti ajtón kereszül a folyosón, amit lila spórafelhő leng be, de ne csodálkozz, ha simed fuldokolva elhagyja a terepet, majd összeesik az ajtón kívül. Amikor felébred, egy bájos mosollyal hozza tudtodra, hogy bizony, megfertőződött!

Infected / Fertőzött A fertőzött simek a StrangerVille járványnak vannak kitéve. Furcsán viselkedhetnek, és akár megszállottá is válhatnak (Bizarr gyümölcs fogyasztása vagy spórák miatt)

Ha a moodlet felé viszed az egeret, láthatod, hogy a fertőzés hatása csupán átmeneti ideig tart, azután simed visszatér a régi kerékvágásba. Ne örülj azonban túl korán, mert ez az állapot a későbbiekben is visszatér majd, ameddig ki nem kúrálod simed a betegségből. A fertőzött sim képessé válik bizarr gyümölcsök elültetésére (ha van az eszköztárában), és új interakciók válnak elérhetővé számára, mint például a következők:

Humán simek felé:

  • Welcome to StrangerVille / Üdvözlet StrangerVille-ben!
  • Complain about normal human problems / Panaszkodjon a normál emberi problémákról
  • Discuss human things / Vitasson meg emberi dolgokat
  • Enthouse about human hobbies / Lelkesedjen az emberi hobbikért
  • Praise the Great Mother / Magasztalja a Nagy Anyát
  • Talk about plants / Beszéljen a növényekről

Fertőzött simek felé:

  • Move lips to make human sounds / Mozgassa az ajkait, hogy emberi hangokat adjon ki
  • Emulate human laugh / Imitálja az emberi nevetést
  • Communicate? / Kommunikáljon?
  • Confess fear of humans / Vallja be az emberektől való félelmét
  • Discuss the Great Mother / Vitassa meg a Nagy Anyát

Most, hogy sikerült kinyerned az adatokat a spóracsomagokból, ideje a tudósokhoz fordulnod, hogy kezdjenek valamit a kapott információkkal. Először használd a Question about Spores in Lab / Kérdezzen a laboratóriumban található spórákról interakciót, aminek segítségével megtudod, hogy a tudósok képesek megfelelő légszűrőt készíteni neked a vegyvédelmi ruhádhoz. Ha egyikükkel elég magas kapcsolati szintet sikerül kialakítanod, elérhetővé válik az Ask to Craft Spore Filter / Kérje meg, hogy készítsen spórafiltert interakció is. Az eszközt postán fogod megkapni, ne felejtsd el ellenőrizni a postaládádat!

Úgy tűnik, megfelelő légszűrő betéted már lesz, ahhoz azonban, hogy ezt használni is tudd valamire, vegyvédelmi ruhához is kell jutnod. A Curio Shop titkos termékei között meg is találhatod 1000 simoleonért. Ha mindkettő az eszköztáradban van, kattints a spórafilterre, és válaszd a felbukkkanó Combine with hamzat suit / Illessze össze a vegyvédelmi ruhával lehetőséget – így már egy módosított kezeslábas lesz a birtokodban. Kattins rá, öltsd magadra.

Most már semmi sem állhat utadba, hogy felfedezd a titkos laboratórium legmélyét! Tartsd készenlétben belépőkártyádat, mert a lezárt ajtókon a segítségével tudsz majd áthatolni. Ami utad végén vár, az minden képzeletedet felülmúlja(?) – a félelmetes, legyőzhetetlennek tűnő Anyanövény… és egyedül te mentheted meg tőle a várost!

Mikor szemtől szemben állsz az Anyanövénnyel, több módon veheted fel vele a kapcsolatot. Megpróbálhatsz pozitív viszonyt kialakítani, amivel speciális interakciókat is feloldhatsz, vagy akár egyből a torkának (akarom mondani szárának) is ugorhatsz, hogy megpróbáld semlegesíteni az ellenfelet.

A következő interakciók alkalmazhatók az Anyanövénnyel szemben:

  • Attempt to Communicate / Kísérelje meg a kommunikációt
  • Ask for Fruit / Kérjen gyümölcsöt (Pozitív kapcsolatot igényel)
  • Taunt / Gúnyolódjon – Ez az interakció a sim megfertőződését idézheti elő, úgyhogy ne kíséreld meg vegyvédelmi ruha nélkül
  • Attempt to Fight / Próbálkozzon harccal – A sim egyedül próbálja meg felvenni a harcot a növénnyel
  • Fight Mother Plant with… / Szálljon szembe az Anyanövénnyel a társaival – Legfeljebb három simet választhatsz azok közül, akiket sikerül a csapatodba toboroznod
  • Request Gifts / Kérjen ajándékot (naponta egyszer lehetséges)
    • Request Career Success / Kérjen karrier sikert – Simed Overwhelming Focus +3 fókuszált hangulatjelzőt kap, ami 24 órán át tart
    • Request Energy / Kérjen energiát – Simed szükségletei feltöltődnek, és Overwhelming Power +3 energikus hangulatjelzút kap, ami 24 órán át tart
    • Request Life Extension / Kérjen hosszabb életet – Simed kora az aktuális életszakasza elejére ugrik, elodázva az életszakasz-váltást
    • Request Riches / Kérjen gazdagságot – A háztartásod vagyona gyarapszik

Ahogyan az lenni szokott, nem lakhat jól a kecske, és maradhat meg a káposzta is, tehát választanod kell, melyik a csábítóbb lehetőség. Összebarátkozni a növénnyel, és így elérni mondjuk az örök fiatalságot, fantasztikus karriert és gazdagságot, vagy megmenteni a várost? A te történeted, tehát a választás csakis rajtad áll. Ha úgy döntesz, azért mégis szeretnéd újra látni a napfényt StrangerVille felett, kénytelen leszel a harcot választani…

Tipp: Ha pozitív kapcsolatot szeretnél kialakítani a növénnyel, a legnagyobb sikerrel akkor jársz, ha megfertőzöd simed egy bizarr gyümölccsel, az Anyanövény ugyanis telepátiával képes kommunikálni.

Mérföldkő – StrangerVille Hero

Az Anyanövény felfedezésével utad utolsó szakaszába értél, most már a végső küzdelem áll előtted, hogy megmentsd a várost a gaz Anyanövény csápjai közül. Ehhez először ellenszert kell találnod a betegségre, hogy erősítést szerezhess harcodhoz, hiszen ha egyedül próbálsz szembeszállni az ellenféllel, arra könnyen ráfaraghatsz. A következő feladatok várnak rád ezen a szinten:

StrangerVille rejtély
StrangerVille hőse

  • Adj be ellenszert 3 simnek
  • Toborozz három simet, hogy segítsenek megfékezni a fertőzés forrását
  • Semlegesítsd a fertőzés forrását

Ideje is bekeményíteni kicsit, hiszen a város már korántsem azt az idilli képet mutatja, mint amikor megérkeztél. A kutatóintézetben tett látogatásaid során egyre több spóra került a levegőbe, ami még több sim fertőzését okozta, az Anyanövény pedig erősebb, mint valaha. A város fölött fura, lilás felhők gyülekeznek, a bizarr növények pedig immár teljesen kifejlett állapotukat elérve burjánzanak a város körül.

Utad utolsó felvonása egy újabb üzenettel indul, amely most már a fertőzés megfékezésére szólít fel:

A fertőzés megfékezése

Felfedted a járványként terjedő fertőzés forrását StangerVille-ben: egy hatalmas Anyanövény van eltemetve a laboratórium alagsorában. Az egyetlen mód, hogy a város visszatérjen a normális kerékvágásba, ha legyőzöd a hitvány teremtményt!

Találj gyógymódot a fertőzésre és hívj össze egy csapatot, hogy legyőzzétek az Anyanövényt.

A kísérleti vakcina elkészítésében ismét a laborban található kémiai analizátor lesz segítségedre. Csak keresd meg, és használd az egyetlen elérhető interakciót rajta. Elkészítéséhez öt spóracsomagra és egy bizarr gyümölcsre lesz szükséged. Spóracsomagokat a detektorral találhatsz a laboratórium környékén, és gyümölcsöket sem kell sokáig keresned, hiszen a szabadban egész erdő vár rád hatalmas, bizarr növényekből.

Ha már rendelkezésedre áll némi kísérleti vakcina, nincs más dolgod, mint a városba látogatni, hogy megfelelő kísérleti alanyokat kutass fel magadnak. Szerencsére a fertőzött simek mérföldekről kiszúrhatók fura járásokról. Nincs más dolgod, mint lelöttyinteni őket a kísérleti ellenszerrel, és várni a hatást. Az alany néha elájul, de nem minden esetben jár eredménnyel a művelet. Nekem harmadik próbálkozásra sikerült áttörést elérnem, úgyhogy a titkos laboratóriumba visszatérve folytathattam munkám a kémiai analizátor segítségével. Egy vakcina elkészítéséhez ugyancsak öt spóracsomagra és egy bizarr gyümölcsre lesz szükségünk, úgyhogy kezdődhet ismét a gyűjtögetés – jó hír viszont, hogy megmaradt kísérleti ellenszerünk átalakítható vakcinává, így nem megy kárba a feláldozott nyersanyagunk. Mivel három simet kell beoltanunk, ennél kevesebb oltóanyaggal el se hagyjuk a titkos laboratóriumot.

A vakcinát a korábban megismert finom módszerrel juttatjuk az alany szervezetébe, vagyis arcon löttyintjük az Administer infection vaccina / Adja be a fertőzés elleni vakcinát opció segítségével. A meggyógyított simeket azonnal be is szervezheted az Anyanövény ellen küzdő csapatodba a Recruit to fight Mother Plant / Toborozza az Anyanövény elleni harcba interakció segítségével. Természetsen nem fognak azonnal csak úgy küzdeni akárkiért, össze kell velük barátkoznod a kívánt siker érdekében. További korlátozás, hogy csak olyan simeket tudsz behálózni, akiket immunissá tettél a fertőzésre a vakcina segítségével. Tetszőleges létszámú csapatot állíthatsz össze, a végső küzdelemben azonban maximum hárman lehetnek segítségedre.

Ha úgy érzed, felkészültél az összecsapásra, látogasd meg újra az Anyanövényt, és támadd meg a Fight Mother Plant with… interakció segítéségvel. Csapattársaid a helyszínre teleportálódnak, és lelkesen veszik fel a harcot oldaladon. Az ellenség nem adja olcsón a bőrét, ráadásul minionjai is segítségére sietnek, ha veszélyben érzik istennőjüket.


A csata közben egy panelen követheted figyelemmel a csapatatod fertőzöttségi szintjét, valamint az Anyanövény életerejét. Ha a fertőzés mértékét jelentő lilás sáv hamarabb ér maximumra, mint ahogy a növény elpusztulna, bizony vesztettél. Számos interakció áll azonban rendelkezésedre, hogy ezt elkerüld. Az anyanövényre kattintva az egész csapat számára adhatsz parancsokat, az egyes simekre kattintva pedig az ő cselekedeteit irányíthatod.

A végső harc során alkalmazható interakciók:

  • Group Commands / Csapat irányítás
    • Be Careful! / Légy óvatos! – Csapatod ellenáll a fertőzésnek, de kisebb sebzést okoz
    • Charge! / Tölts! – Csapatod nagyobb sebzést okoz, de hamarabb megfertőződik
    • Warbling War Cry! / Csatakiáltás – Csapatod elijeszti a minionokat, de kisebb sebzést okoz
    • Take a Breather / Szusszanás – Csapatod gyógyul kicsit a fertőzöttségből, de nem okoz sebzést
  • Mega Spray
  • Throw Infection Vaccine / Vakcina dobás – A vakcina nagy sebzést okozhat az Anyanövénynek
  • Retreat / Visszavonulás – Idő előtt megszakítja a harcot

Ha nem sikerül felülkerekedned a növényen, ő győzedelmeskedik, felkapja simedet, és néhányszor jól a földhöz csapja. (Nyikhaj istenke – mondaná Hulk a Bosszúállókban. Ugye, megvan a jelenet?:) Ha van elég bátorságod, újrakezdheted a harcot, esetleg új stratégiával, más bajtársakkal, érdemes azonban kivárnod, hogy lejárjon a kudarcért kapott Dazed hangulatmódosító ideje. Ha ugyanis másodszor is balszerencsével jársz, ameddig tart a hatása, simedet elnyeli a növény, és utoléri a ritka és egzotikus Anyanövény általi halál. Szelleme spórákkal körüllengve tér vissza, szükségletei pedig megszerzett Consumed by the Mother jellemvonása miatt a fertőzött simekhez hasonlóan nem csökkennek.

Consumed by the Mother / Anyanövény által elpusztítva A simet az Anyanövény pusztította el, és örökké élvezheti az ezzel járó előnyt, azaz hogy szükségletei nem csökkennek.

Ha sikerül legyőznöd az Anyanövényt, élettelenül összeesik és kileheli lelkét. A városban élő simek megszabadulnak a fertőzéstől, a spórák és a bizarr növények pedig köddé válnak. StrangerVille megmenekült, de ehhez egy különleges életformát kellett elpusztítnod. Biztosan nem fáj a szíved érte? Talán megpróbálhattál volna összebarátkozni vele…

Egy kicsit kevésbé furcsa StrangerVille

Egy utolsó sikollyal az Anyanövény összeomlott. Hazatérve észreveszed, hogy a dolgok kezdenek visszatérni a normális kerékvágásba.  A bizarr növények köddé váltak és a fertőzöttek is felébredtek rémálmukból. StrangerVille nagy szívességel tartozik neked. Te vagy a helyi hősük!

Legyőzted az Anyanövényt, és újra normálissá tetted StrangerVille-t! Bármikor visszatérhetsz azonban, hogy feléleszd őt újra. Ha megteszed, a fertőzöttségi szintet a számodra megfelelő mértékűre állíthatod. Ez lehetővé teszi, hogy újrajátszd a történetet egy új háztartással.

Ha úgy döntesz, nem hagyod veszni a növényt, bármikor dönthetsz úgy, hogy visszahozod őt az életbe. Ehhez a Revive Mother Plant / Anyanövény feltámasztása interakciót kell használnod rajta, ami csak akkor működik, ha van egy bizarr gyümölcs az eszköztáradban.

Szerencsére a Curio Shopban akkor is kaphatsz ilyet, ha egyébként hősi tetteddel az egész várost megszabadítottad a pulzáló, lila növénykéktől. Nem kell attól tartanod, hogy a járvány ismét végigsöpör a városon, ez alkalommal ugyanis csak rajtad áll, mennyire legyen furcsa StrangerVille.

A felélesztés után ugyanis új interakció érhető el az Anyanövénnyel kapcsolatban:

  • Request Weirdness / Furcsasági szint beállítása
    • Request Weirdness / Kicsit furcsa – Kis mennyiségű spóra száll a levegőben, néhány fertőzött sim járkál az utcán, a bizarr növények pedig visszatérnek hajtás állapotukban.
    • Request Moderate Weirdness / Közepesen furcsa – Közepes mennyiségű spóra száll a levegőben, több fertőzött sim járkál az utcán, a bizarr növények pedig virágzó állatopotban vannak.
    • Request Maximum Weirdness / Maximálisan furcsa – Nagy mennyiségű spóra száll a levegőben, sok fertőzött sim járkál az utcán, a bizarr növények pedig virágzó állapotban vannak.
    • Request Normality / Ne legyen semmi furcsa – A spórák eltűnnek StrangerVille-ből, nincsenek fertőzött simek az utcán, a bizarr növények pedig eltűnnek.

Bárhogyan is dönts végül, kalandod StrangerVille-ben véget ért, sikeresen elnyerted a StrangerVille hőse címet.

Hero of StrangerVille / StrangerVille hőse Mint StrangerVille hőse, rajongói leveleket fogsz kapni, mint ahogyan képes leszel újra elmesélni azt is, hogyan győzted le a fertőzés forrását. (A StrangerVille Mystery életcél teljesítéséért)

Érdekességek és előzmények

A várost ugyan megmentettük, de kalandunk során nem derült fény arra, hogyan született az Anyanövény, és mi történt a városban beköltözésünk előtt. Ha azonban nyitva tartjuk a szemünket, a puzzle darabok végül összeállnak, és elénk tárul a kép, StrangerVille rejtélye a maga teljességében. A nyomok kronológiai sorrendben a következők:

Egy történet StrangerVille-ről

“Stories passed down by the indigenous people who lived in the region long ago speak of a blinding purple light in the sky, followed by a massive explosion. It is believed that this is the source of the StrangerVille Crater.”

“A helyi lakosok között régóta terjed a történet egy vakító, lila fényről az égen, amelyet hatalmas robbanás követett. Úgy hiszik, így keletkezett a StrangerVille kráter.”

Régi újságcikk

“The Military arrives in StrangerVille! Residents rejoice as a new base opens near the crater. The City Council welcomes the opportunity of new jobs for the struggling town.”

“A hadsereg StrangerVille-be érkezett! A helyiek lelkesek, amiért egy új bázis nyílik a kráter közelében. A Városi Tanács örvendezik, amiért új munkalehetőségek válnak elérhetővé a tengődő városban.”

Újabb újságcikk

“New Era for StrangerVille! A high-tech super-science facility is being constructed in the crater. While residents are eager to modernize the town, the amount of secrecy surrounding the project has some people on edge.”

“Új korszak StrangerVille-ben! Egy high-tech, szupertudományos intézmény épül a kráterben. Miközben a helyiek a város modernizálására vágynak, a projektet körüllengő titokzatosságot nem nézi mindenki jó szemmel.”

Levél a szerkesztőnek

“They say they’re here to help us, but there’s barbed-wire around the crater now! What are they trying to hide??? Doesn’t anyone see what’s going on here?!? Wake up, sheeple! Also, a quick shout out to the Curio Shop near the old mobile home park. They have some great shirts and posters for those of us in-the-know”

“Azt mondják, azért vannak itt, hogy segítsenek, de szögesdróttal vették körül a krátert! Mit próbálnak meg rejtegetni? Hát senki sem látja, mi folyik itt? Ébredjetek, birkák! Ugyanitt egy gyors említést tennék a Curio Shopról az öreg lakókocsipark mellett. Van néhány nagyszerű pólójuk és poszterük számunkra, akik átlátunk a szitán.”

Megoldatlan rejtély StrangerVille-ben

“A local resident claims that after he found his lost cat outside the crater, it became unreasonably afraid of his houseplants and wouldn’t stop hissing until they were all removed from his property.”

“Egy helyi lakos azt állítja, miután megtalálta elveszett macskáját a kráteren kívül, az állat minden ok nélkül félni kezdett a szobanövényektől, és nem hagyta abba a fújást, ameddig mind el nem lett távolítva a lakásból.”

Újságcikk

“After the incident, there have been reports of Bizarre Plants growing around town. No one has been able to figure out why they are spreading so quickly. Efforts to eradicate them have been fruitless; for each sprout removed, three grow back in its place.”

“Az incidens után bejelentések érkeztek a város körül növekvő bizarr növényekről. Senki sem képes rájönni, miért terjednek olyan gyorsan. A kiirtásukra tett kísérletek kudarcot vallottak, minden eltávolított hajtás helyére három másik nő vissza.”

Szórólap

“Clogged drains? Call Undercover Plumbers for a free inspection. We’re available for all hours, even when you’re not at home! Our state-of-the-art vans are equipped with the latest in satellite-uplink plumbing technology.”

“Eldugult vezetékek? Hívd a Fedett Vízvezeték-szerelőket ingyenes felmérésre. Minden órában elérhetők vagyunk, még akkor is, amikor nem vagy otthon! Korszerű furgonjaink a legújabb műholdkapcsolatos vízvezeték-szerelő technológiával vannak ellátva.”

A fentieket böngészve lassan összeáll a kép, mi történhetett StrangerVille-ben. Évszázadokkal korábban valami lezuhant a város mellett, és ez a robbanás hagyta maga után a krátert is. Az ott szunnyadó életforma azóta eltemetve várta, hogy valaki rátaláljon. A sereg érkezése után már csak idő kérdése volt, hogy felfedezzék a növényt, és szupertitkos kutatóintézetet létesítsenek a kráterben. Aztán ahogyan az lenni szokott, valami rosszul sült el… megtörtént az „incidens”. A növény utat talált a felszínre, és spóráival, bizarr hajtásaival elkezdte megfertőzni környezetét. A megfékezésére tett kísérletek kudarcot vallottak, a lakosságot pedig fedett „vízvezeték-szerelő” ügynökök vonták megfigyelésük alá, hogy megtisztítsák az otthonokat, ahol a furcsa fertőzés felütötte a fejét. De aztán megérkeztél te, a történet hőse…

 

Forrás: SimsVIP, Carl’s Sims 4 Guide

Szárnybontogató írópalánta, elhivatott tippíró és modvadász. Lelkes fordító, Sims 3, Sims 4 és Sims Medieval játékos. Az oldalfelépítés és design elkövetője, fáradhatatlan fogalmazó és backstage admin.

2 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
Marianna Szabó
4 évvel ezelőtt

Nagyon nagyon köszönöm a segítséged. Nélküled nem sikerülhetett volna. ❤️❤️