Sims 4 StrangerVille – Első élmények

Különösen viselkedő lakosok, könyvtárban sutyorgó tudósok, bárban gyülekező katonaság, valamint összeesküvés-elméleteket kiötlők teszik teljesség az új kiegésztőt. A február végi megjelenése óta pedig gyakran felmerült a kérdés: milyen a The Sims 4 StrangerVille?

Nézzük hát!

Create A Sim elemek

Több mint ötven új CAS elemmel érkezett a StrangerVille kiegészítő, és ahogyan azt már megszokhattuk, ismét a felnőttek jártak a legjobban. Érkezett ugyan egy-két gyerekruha is, de ezek egyrészt nem igazán emlékezetesek, másrészt továbbra sem javítanak sokat a fiatalabb simek öltöztetési lehetőségein. A tipegőket pedig ezúttal teljesen kihagyták a szórásból, ám talán ez még bocsánatos bűn, tekintve, hogy egy game packről beszélünk, és érthető módon mindent nem tehettek bele.

Nézzük viszont azt, ami van: férfiak és nők számára egyaránt kaptunk egy nagyon szép raszta hajat, egyébként viszont inkább katonás stílusú frizurák jellemzőek erre a kiegészítőre. Ami a ruhákat illeti, a westernes és katonás jelleg váltogatja egymást, és összességében nagyon jól használható, szép darabokkal lettünk gazdagabbak. A pilótasapka pedig például egyike a legkülönlegesebb fejfedőknek – na, meg persze ott van az összeesküvést sejtők sisakja is, ami mostanra ikonikussá is vált.

A szomszédsággal érkező rejtély megoldásához kaptunk egy új életcélt is, ami alapvetően nem ad igazán hozzá a simünkhöz, viszont itt nem is ez a szerepe, hanem az, hogy egy útmutatót biztosítson nekünk mindig a következő lépésekhez. Ami viszont engem személy szerint teljesen megvett magának, az a Paranoid, vagy a paranoiás jellemvonás, ami nem csak megfűszerezheti a játékodat különböző vicces helyzetekkel, hanem mindezt úgy teszi, hogy közben nagyon-nagyon valósághű. Garantáltan minden parázós ember magára fog ismerni itt-ott, ha ilyen simmel kezd játszani.

Értékelés: 10/6

Katonaság

A StrangerVille game pack visszahozta a negyedik széria életébe is a katonaságot, ezúttal aktív karrierként. Ez azt jelenti, hogy éppen úgy, ahogyan például a kritikus karrier esetében, lehetőségünk van otthonról végezni az aznapra kiszabott feladatokat. A napi feladatok javarészt a testépítésre fókuszálnak, legtöbbször futást vagy különböző edzőgépek használatát várják el a simünktől. Ennek köszönhetően sajnos elég hamar rá lehet unni a munkára, főleg, mivel túl hamar teljesíthetőek a feladatok. Természetesen még így is jobb, interaktívabb a karrier, mintha egyáltalán nem lenne játszható, azonban még némi kihívást bőven elbírt volna.

A karrier egyébként két ágazatra bomlik, így lehet a simünk FBI ügynököket idéző titkosszolgálatos vagy sima katona is. Azt pedig meg kell hagynunk, hogy mindkét választási lehetőségnek megvan a maga varázsa: a ruházatra nagy hangsúlyt fektettek a készítők.

Különlegessé teszi továbbá a katonaságot a sok olyan apróság, mint például a katonák különleges köszöntése, a dekorációként használt furgonok, és az, hogy StrangerVille utcáin gyakran bukkannak fel szép számmal a katonák.

Bár a rejtély felgöngyölítéséhez simünknek nem szükséges bevonulnia, mégis előnyt jelenthet – vagy legalábbis könnyebbséget –, ha megteszi. Például a belépőkártyát is egyszerűbb megszerezni, ha már elérted a karrier ötös szintjét. Ami viszont sajnos nem olyan egyszerű, mert elég lassan lehet előrehaladni.

Értékelés: 10/6

StrangerVille

Szerintem a kiegészítő egyértelmű csúcspontja az új szomszédság – és nem azért, mert a zombit idéző lakosság annyira különlegessé teszi. A westernes hangulat viszont utánozhatatlan, és tökéletesen illik nem csak a kiegészítő történetmódjához, hanem a katonasághoz is. Minden apró részlet hozzáad az összképhez – a növényzet, a talaj, az épületek és főleg a díszítőelemek.

A laboratórium körül például találhatunk egy felborult katonai furgont, amibe még bele is tudunk nézni – na, nem a simünkkel, hanem csak a kamerát arra mozgatva –, ami csak még tovább árnyalja a képet. Ugyanígy a repülőroncsos telek is hihetetlenül jól néz ki kívülről, és mégis teljesen jól lakható otthonná varázsolták a készítők. A személyes kedvencem viszont egyértelműen a lakókocsipark – mert mennyire király már, hogy a simünk beköltözhet lényegileg egy lakókocsiba? Oké, technikailag egy házról van szó, de ha kicsit jobban megnézed kívülről, és körbekémlelsz, akkor látni fogod, hogy azért olyan pici az a ház, mert lakókocsinak tervezték.

A kiegészítő egyébként jól teljesít beépíthető telkek terén is – érkezett ugyanis két teljesen üres is, valamint több olyan ház, ami lakatlanul állva várja a beköltözni vágyókat. Ha pedig ez sem lenne elég, még rengeteg helyet lehet felszabadítani, ha leromboljuk a foglalt telkek épületeit is.

Közösségi területekben StrangerVille ugyan nem bővelkedik, hiszen csak egy bárja és egy könyvtára van, de ez nem is feltétlenül hiba. A játékosok mindig inkább a lakótelkeket keresték az új szomszédságokban, és ezt ezúttal meg is kapták.

Értékelés: 10/10

Játékmenet

Talán a game packnek ez az aspektusa az, amire a legtöbben kíváncsiak a simmerek, elvégre elég nagy újítás volt a készítőktől, hogy egy végigjátszható történetszálat, küldetést adtak most nekünk. Mivel a The Sims széria nem erre rendezkedett be, nem várhatjuk tőle, hogy több órányi, fordulatokkal tűzdelt kalandot biztosítson számunkra. A kérdés tehát az marad, hogy a lehetőségekhez mérten sikerült vajon jót alkotnia?

Sikerült bizony. Egy egyszerű és viszonylag rövid idő alatt megoldható, ám szépen kidolgozott és megvalósított rejtéllyel állunk szemben, amikor megérkezünk a szomszédságba. A játékmenet részletes leírása spoileres lenne, ezért megpróbálom konkrétumok nélkül körülírni, mit kaptunk ettől a kiegészítőtől ezen a téren. A történetet nagyjából két-három óra alatt végig lehet vinni, ha az ember nem foglalkozik a sime szükségleteivel. Ha azonban kényelmesebbre szeretnéd venni a figurát, akkor még tovább nyújthatod a kalandodat. A játékmenet természetesen újrajátszható – akár ugyanazzal a simmel is –, azonban érdemes kicsit várni, mielőtt másodszor is nekifutsz, különben előfordulhat, hogy unalmasnak találod majd.

Egyébként kreatív megoldásokat használtak a készítők – például az összeesküvést sejtő simek bódéja is szépen simul bele az élménybe, ahogy a tudósok és a katonaság is sokat hozzáad a játékhoz. A fertőzött simek kellően furcsák, a lehallgató chipek bevezetése pedig nagyon jó ötlet.

Az új életcél tökéletes és egyértelmű útmutatója a kalandnak, így egyszerűen nyomon tudjuk követni a haladásunkat.

Néha kicsit laposodik a történetszál, mert időnként hosszasan kell ugyanazt a cselekedetet ismételgetnünk, mire célba érünk. Ezt leszámítva viszont egy simshez képest korrekt történet jellegű küldetést kaptunk.

Értékelés: 10/8

Összességében a kiegészítőről:

A gondolat és az irány jó, a kivitelezés is rendben van, de ez egy olyan vonal, ami egész biztosan nem fogja olyan széles körben megszólítani a játékosokat, mint egy általánosabb kiegészítő. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a StrangerVille rossz – arról van szó mindössze, hogy nem mindenki tartozik a célközönségébe. A város maga azonban elképesztően szép és hangulatos, a rejtély pedig egy egészen új élmény.

 

Kinek ajánlom?

Mindenkinek, aki valami újra vágyik, és aki nem retten vissza akkor sem, ha a küszöbén idióta fejet vágó, furcsán mozgó vendégek jelennek meg. Aki szeretné, ha a sime bevonulna, és aki tudni akarja, hogyan fékezhető meg a különös kór. Aki szeretné felfedezni a titokzatos laboratóriumot, és a nap végén egy egész város hősévé szeretne válni. Egyszóval a StrangerVille azoknak való, akik nem a hétköznapi élményt szeretnék kiegészíteni, hanem nyitottak a szokatlanabb játékmenetre is.

 

Végső értékelés: 40/30 

75%

 

További képek a játékról:

Strangerville
Tudósok
Könyvtár
Laboratórium
Strangerville utcája
Repülőroncs
Repülőroncs
Edzőgép
Strangerville
Strangerville

A fotókat készítette: Lina

Ruby

Főállású történetíró és profi fordító, mellékesen szárnybontogató youtuber. A Sims szériákon átívelő rejtélyek szakértője. Lelkes játéktesztelő, tudósító, lektor és Sims 4 játékos.
Ruby

7
Hozzászólás

Kérjük, jelentkezz be a hozzászóláshoz
3 Hozzászólás
4 Válasz
4 Követő
 
Legtöbbször megválaszolt komment
Legtöbbször értékelt komment
4 Hozzászólók
TheaRubyAhsoka1994Lee Legutóbbi hozzászólók
  Feliratkozás  
Visszajelzés
Lee
Tag

Egy ideje töprengek, megvegyem-e ezt a kiegészítőt, és ez a cikk segít a döntésben. Köszönöm!

Lee
Tag

Jónak tűnik, annak ellenére, hogy tudom, mi a történet, és ez egy nagyon jó cikk róla!

Ahsoka1994
Tag

Nekem ez a kiegészítő egy egyértelmű tízből tízes. A szomszédsàg gyönyörű és az egésznek nagyon van egy hangulata. Meg gyakrabban kellene történetes kiegeknek megjelenni, mert a gyors végigvihetőség ellenére az is egész jópofa. De hàt, a Sims talán inkább arról szól, hogy hozzuk létre saját történeteinket.
Minden esetre nàlam talàn külön segít itt, hogy fura vagyok, és tényleg nem mindenkinek lesz ez a kedvenc kiegészítője, mint ahogy leírtad. Minden esetre jó lett a cikk, sok mindennel egyetértek benne.

Thea
Admin

Szerintem ez a kiegészítő egy kísérlet. A fejlesztők felismerték, hogy a játékosok rá vannak pörögve a kihívásokra, és ez lényegében egy új világgal és karrierrel összecsomagolt hivatalos kihívás. Nagyon kíváncsi vagyok, mennyire jön majd be a játékosoknak, de ha igen, akkor szerintem több ilyen is jöhet majd. Nekem egyébként nagyon tetszik, de hát én alapból odáig vagyok ezért a világért, plusz a katonai tartalmakért.:)