Illusztrálás

Hogyan készítsünk nagy felbontású képeket?

Akár tale-t írsz, akár készítettél egy letölthető pózt/tárgyat/valamit, fontos, hogy jó minőségű képeket készíts, amelyek részletesek és élesek. Erre egy nagyon jó módszer a HQ-mod, ami azonban nagyon megterhelheti a számítógéped, lassíthatja a játékot és ronthatja a játékélményt, éppen ezért csak hozzáértő felhasználók számára ajánlott.

De ne aggódj, van egy roppant egyszerű (és igen nagyszerű) módszer, hogy az említett mod használata nélkül is remek képeid legyenek.

I. Alfából bétába

Az első lépés, hogy képzeld magad elé, mit szeretnél elérni – hogyan nézzen ki a kép végül? Fontos figyelembe venni, hogy mi az alaphelyzet, milyen napszak van, és hol tartózkodik éppen a sim.

Este van, vagy reggel? Van ablak a szobában? A nyílt utcán sétál? Egy klubban bulizik?

Ha minderről van legalább némi elképzelésed, máris sokkal könnyebb dolgod van a megvalósítást illetően.

II. Fények… fények mindenütt!

A jó kép alapja a jó megvilágítás. Több módszer is létezik, én az általam megszokottat mutatom most be nektek.

Miután simed felvette a kívánt pózt, amelyben meg akarod örökíteni, nyomd meg a Shift+Ctrl+C billentyűkombinációt, a felugró cheat-ablakba pedig gépeld be a titkos kódot*: testingcheatsenabled true

Picture

Nyomj entert, majd hívd elő a debug menüt; Shift+Ctrl+C, és gépeld be: buydebug, majd ismét nyomj entert.

Picture

Ezután Vásárlás mód -> Funkció szerinti elrendezés – és már láthatod is azt a fura kis kérdőjelet a menüsorod felett. Na, az kell nekünk!

Picture

Rákattintva az utolsó ablak, az „Egyéb” kell, innen válaszd ki a „Fali világítás, 1×1” tárgyat. Ez egy remek kis lámpa, mert élő módban csupán a fény látszik, maga a lámpatest nem.

Picture

Ezután idézd fel, mi is volt az eredeti elképzelés. Honnan érje a fény a simet? Ha valamelyik oldalon ablak van, érdemes onnan több fényt kapnia.

Picture

Ezek alapos megfontolása után helyezz el a lámpákból a megfelelő helyekre – legalább egy négyzetrács távolság legyen a sim és a lámpa között, különben úgy néz ki majd szegény, mint aki épp kínvallatáson van.

Picture

Nézd csak, mennyit segítenek a megvilágításban:

Picture

Oldalról és szemből tehát már megvilágítottad a simed – most adj neki fényt felülről is! Ugyanott a debug menüben görgess kicsit lejjebb, és keresd meg ezt: „Mennyezeti világítás, 1×1

Picture

Helyezd el:

Picture

​Azonban egy dologra figyelj: soha ne tegyél közvetlenül a sim feje fölé lámpát. Egyrészt, mert nagyon idétlenül tud kinézni, másrészt mert sok egyedi tartalomként letölthető haj túl fényes, és visszatükrözi, így a simed úgy nézne ki, mint aki villanykörtét dugott a saját kobakjába.

Mivel az én simem az ablak miatt hátulról kap fényt, ezért kicsit átrendeztem a lámpákat.

Picture

III. Darabolás

Most, hogy a simed príma megvilágításba került, ideje fotózni. Ahhoz, hogy részletgazdag, jó minőségű és nagy felbontású képeket kapj, alkalmazunk egy kis trükköt. Ne aggódj, ígérem, nem lesz nehéz. 🙂

Élő módban nyomd meg a TAB billentyűt – ezzel máris átváltasz kamera módba.  Nyilván tudod, hogy a C billentyűt lenyomva tudsz fotót készíteni. Tegyük fel, azt szeretnéd, hogy a sim a feje búbjától a térdéig benne legyen a képben. Megnyomod a megfelelő billentyűt, és ezt kapod:

Picture

Jó kép, de nem túl részletes. Ráadásul a sim mindössze a kép egyharmadát foglalja el, és ha esetleg kivágod a képet, az kicsi és távoli lesz, ami nem igazán előnyös.

Most próbálkozzunk mással: a TAB billentyű megnyomása után közelíts rá a simedre úgy, hogy először csak a feje búbja (nálam pillanatnyilag a hajrengeteg teteje) legyen benne.

Picture

Nyomd meg a C gombot, majd navigálj lejjebb egy kicsit, és fotózd le a haja alsó részét és az arc felső felét…

Picture

aztán jöhet az arc és a vállak…

Picture

aztán a mellkas és has…

Picture

has és térd…

Picture

Egy dologra nagyon figyelj: a kamera ne nagyon csússzon el a vízszintes pozícióból, kizárólag függőlegesen mozgasd. Ez nem mindig egyszerű, és nagyon oda kell rá figyelni, különben nem fog passzolni a kép!

Valamint, érdemes képenként kijelölni magadnak fixpontokat – ilyenek a szemek, a homlokvonal, a csukló és az ujjak, stb. Ha mondjuk az egyik képen legalul a sim szemöldöke szerepel, akkor figyelj rá, hogy a következő képnél a fotó teteje a szemöldök felett néhány centivel kezdődjön.

* Amikor elkészítetted a fotókat, ne feledkezz meg a titkos kód kiiktatásáról! Ellenkező esetben problémák adódhatnak a játékoddal.

Shift+CTRL+C = testingcheatsenabled false

IV. Puzzle

Most, hogy van öt különböző képed, ideje, hogy előkapd a képszerkesztő programod.

Én Photoshop CS6-ot használok, de ugyanez a művelet kivitelezhető Gimppel, Photoscape-pel, és számos egyéb, ingyenesen elérhető szoftverrel.

Csinálj egy új képet. A képméret nagy legyen, mondjuk 3000×3000 pixel.

Picture

Eztán nyisd meg az elkészült képeket, és egyesével másold rá őket erre a szép fehér alapra.

Kijelölés -> Teljes kijelölés

Picture

Szerkesztés -> Másolás

Picture

Szerkesztés -> Beillesztés

Picture

Ugyanezt tedd meg a többi képpel is – arra figyelj, hogy mindegyik külön rétegen legyen!

Picture

Ha készen vagy, jelöld ki az első réteget, a többit pedig tedd láthatatlanná, és igazítsd a kijelölt réteget a bal felső sarokba.

Picture

Tedd elérhetővé a második réteget, a láthatóságot állítsd 50-60% körülire, és addig mozgasd, míg a fixpontok (szemek, ujjak, stb.) nem stimmelnek egymással.

Picture

A láthatóságot állítsd vissza 100%-ra.

Most a harmadik réteg következik, járj el ugyanúgy, mint a másodiknál.

Picture

A fennmaradó képekkel is járj el ugyanígy.
A végén valami ilyesmit kell kapnod:

Picture

Mint az látható a jobb szélen nálam sem stimmelnek a vonalak, de ez nem baj. Illeszd össze a rétegeket, majd vágd ki a képet – én a hibás széleket kihagytam.

Picture

Gratulálok! Készen van a képed. Mentsd el, és élvezd a látványt. 😉
A sima, játékban készült és az összeillesztett kép méretarányos összehasonlítása 100%-os méretű nézetben:

Picture

Picture

A kész, megszerkesztett kép:

Picture

A tippet készítette: Carmilla